Recht op leven primeert boven andere mensenrechten imho.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij wereldvreemd; en niet zo'n heel klein beetje ook. In deze post verkondig je dat mensenrechten universeel zijn en in de eerstvolgende post relativeer je straffen die er in landen als Iran staan op afvalligheid.
Echt bizar krom en totaal niet geloofwaardig.
Ik weet niet wat jij allemaal onder christenvervolging verstaat, maar ik blijf bij wat ik zei. Er worden geen willekeurige christenen van straat geplukt en vermoord. Nee, echt niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee joh... er is geen christenvervolging - dat wat diverse mensenrechtenorganisaties en onafhankelijke onderzoekers vaststellen, klopt niet. Peunage is in Iran geweest en weet het beter.
Ik heb het notabene geciteerd, je kan wel lezen toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:42 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Geef jij dan eens bewijzen.
Welke christenen en joden zijn in Iran geëxecuteerd of vermoord door de bevolking of staat?
Je antwoord zal dan "nul" zijn...
In 1990 is die kerel dus opgehangen vanwege het feit dat die Christen werd. Zijn dochter, woonachtig in Londen, kan ervan getuigen dat haar papa vanwege afvalligheid is omgebracht.quote:Hanged for being a Christian in Iran
Eighteen years ago, Rashin Soodmand's father was hanged in Iran for converting to Christianity. Now her brother is in a Mashad jail, and expects to be executed under new religious laws brought in this summer....
For one woman living in London, however, the Iranian parliamentary vote cannot be brushed aside. Rashin Soodmand is a 29-year-old Iranian Christian. Her father, Hossein Soodmand, was the last man to be executed in Iran for apostasy, the "crime" of abandoning one's religion. He had converted from Islam to Christianity in 1960, when he was 13 years old. Thirty years later, he was hanged by the Iranian authorities for that decision.
Today, Rashin's brother, Ramtin, is also held in a prison cell in Mashad, Iran's holiest city. He was arrested on August 21. He has not been charged but he is a Christian. And Rashin fears that, just as her father was the last man to be executed for apostasy in Iran, her brother may become one of the first to be killed under Iran's new law.
http://www.telegraph.co.u(...)ristian-in-Iran.html
Jouw subjectieve, gekleurde waarnemingen al helemáál niet. Ik snap eigenlijk niet waarom we deze discussie überhaupt nog voeren. Als je alle landen in de wereld rangschikt op basis van mensenrechten staat Iran zo'n beetje helemaal onderaan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij allemaal onder christenvervolging verstaat, maar ik blijf bij wat ik zei. Er worden geen willekeurige christenen van straat geplukt en vermoord. Nee, echt niet.
En Katholieknederland.nl is geen objectieve bron, echt niet.
Als jij het over mensen had die zich bekeerden naar het christendom... dat is wat anders.
Geruchten. Ik lees die namen niet in neutrale bronnen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik heb het notabene geciteerd, je kan wel lezen toch?
[..]
In 1990 is die kerel dus opgehangen vanwege het feit dat die Christen werd. Zijn dochter, woonachtig in Londen, kan ervan getuigen dat haar papa vanwege afvalligheid is omgebracht.
Ah, op die fiets. Het is inderdaad makkelijker je hoofd in de grond te steken hequote:Op donderdag 25 juli 2013 23:59 schreef Veldkamp het volgende:
Geruchten. Ik lees die namen niet in neutrale bronnen.
Het probleem is dat jij een nogal verknipt beeld hebt van wat "neutraal" is. Dat maakt verdere discussie eigenlijk totaal zinloos.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:59 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Geruchten. Ik lees die namen niet in neutrale bronnen.
Homofobie in Rusland bestaat ook niet volgens Veldkamp. Die leeft met z'n hoofd echt in een verknipte wereld.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij een nogal verknipt beeld hebt van wat "neutraal" is. Dat maakt verdere discussie eigenlijk totaal zinloos.
Wat? Bekeerde christenen zijn geen christenen ofzo?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij allemaal onder christenvervolging verstaat, maar ik blijf bij wat ik zei. Er worden geen willekeurige christenen van straat geplukt en vermoord. Nee, echt niet.
En Katholieknederland.nl is geen objectieve bron, echt niet.
Als jij het over mensen had die zich bekeerden naar het christendom... dat is wat anders.
Bekeerde christenen worden gestraft omdat ze bekeerd zijn. Christenen die nooit moslim zijn geweest niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:05 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat? Bekeerde christenen zijn geen christenen ofzo?
Ik ook niet. Wat wil je nu precies zeggen? Dat Iran geen baken van vrijheid en mensenrechten is?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jouw subjectieve, gekleurde waarnemingen al helemáál niet. Ik snap eigenlijk niet waarom we deze discussie überhaupt nog voeren. Als je alle landen in de wereld rangschikt op basis van mensenrechten staat Iran zo'n beetje helemaal onderaan.
De extremistische islam maakt meer kapot dan je lief is.
Dan heb je dus wel Christenvervolging. Weliswaar niet van `willekeurige Christenen', maar van een zeer specifieke groep Christenen, wat het feit objectief gezien alleen maar erger maakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bekeerde christenen worden gestraft omdat ze bekeerd zijn. Christenen die nooit moslim zijn geweest niet.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |