Eehm ja....quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Word jij chagrijnig en onhandig als je niet mag racen?
Ik denk het echt ja....wij volgen de trend uit Amerika. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn Amerikaanse collega's stond uit te lachen toen ze vertelden dat ze niet meer mochten roken op hun werkplek en riep dat zoiets in NL nooit zou gebeuren. Jong en naief als ik was.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
Denk je echt? Ik verwacht het eigenlijk niet, met die rooklobby hier in Nederland. En met, waar ik op doelde met die cafés, de burgerlijke ongehoorzaamheid in Nederland. Het argument "handhaaf eerst maar eens het rookverbod in cafés" zal luid klinken.
Onhandig niet, maar dat heb ik ook niet met andere verslavingen die ik achter de rug heb gehad. Wel een innerlijke drang... en die is er ook met racen. Dat moet ik geregeld doen, anders ga ik dat nog op de openbare weg doen ook heb ik in het verleden gemerkt. Al had dat misschien ook wel te maken met het feit dat ik indertijd door mijn jeugdige overmoed dacht dat ik alles kon met een auto zonder kleerscheuren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Disana het volgende:
Word jij chagrijnig en onhandig als je niet mag racen?
De verboden zullen misschien wel komen (al denk ik van niet), maar dan nog zal de handhaving er achteraan hobbelen. Je mag toch ook niet drinken in het openbaar? Mensen zitten altijd met biertjes in het park. Net zo met blowen. Ik denk niet dat dat met roken anders zal zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk het echt ja....wij volgen de trend uit Amerika. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn Amerikaanse collega's stond uit te lachen toen ze vertelden dat ze niet meer mochten roken op hun werkplek en riep dat zoiets in NL nooit zou gebeuren. Jong en naief als ik was.
In Amerika zijn er nu al plekken waar je niet meer aan het strand e.d. mag roken. De burgermeester van NY is bijvoorbeeld erg fanatiek en roken in Central Park is ondertussen ook verboden.
Er zijn zelfs al plekken waar je niet meer in je eigen huis/appartement mag roken en die kant gaan wij ook op....in een iets langzamer tempo, maar het komt er onvermijdelijk aan.
Oké, maar de rookbehoefte komt over het algemeen toch iets frequenter voor. Als er een algeheel rookverbod buitenshuis komt, worden rokers aardig in hun doen en laten beperkt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onhandig niet, maar dat heb ik ook niet met andere verslavingen die ik achter de rug heb gehad. Wel een innerlijke drang... en die is er ook met racen. Dat moet ik geregeld doen, anders ga ik dat nog op de openbare weg doen ook heb ik in het verleden gemerkt. Al had dat misschien ook wel te maken met het feit dat ik indertijd door mijn jeugdige overmoed dacht dat ik alles kon met een auto zonder kleerscheuren.
Deze dingen staan meestal in de plaatselijke APV , in mijn gemeente mag je wel in het openbaar drinken , dit omdat het niet te handhaven wasquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:42 schreef ErikT het volgende:
[..]
De verboden zullen misschien wel komen (al denk ik van niet), maar dan nog zal de handhaving er achteraan hobbelen. Je mag toch ook niet drinken in het openbaar? Mensen zitten altijd met biertjes in het park. Net zo met blowen. Ik denk niet dat dat met roken anders zal zijn.
Meestal wel ja. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het roken in eigen huis hier ooit verboden gaat worden. Dat gaat ook wel heel ver.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk het echt ja....wij volgen de trend uit Amerika...[quote]
Er zijn zelfs al plekken waar je niet meer in je eigen huis/appartement mag roken en die kant gaan wij ook op....in een iets langzamer tempo, maar het komt er onvermijdelijk aan.
Is al gaande in verzorgingstehuizen!quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:44 schreef eight het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het roken in eigen huis hier ooit verboden gaat worden. Dat gaat ook wel heel ver.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:39 schreef eight het volgende:
Waar beweer ik dat het alleen voor rokers geldt
Je rept daar met geen woord over andere mensen die hun rotzooi niet opruimen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:54 schreef eight het volgende:
[..]
Zeker voorstander van. Enkel en alleen omdat vrijwel geen enkele roker zijn peuken opruimt bij vertrek.
Waarschijnlijk omdat de verzorgers recht hebben om een rookvrije werkplek. Ik weet niet hoe dit praktijk werkt maar het klinkt niet onlogisch.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Is al gaande in verzorgingstehuizen!
Er zijn zelfs plannen om het in huurwoningen te gaan verbiedenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef eight het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de verzorgers recht hebben om een rookvrije werkplek. Ik weet niet hoe dit praktijk werkt maar het klinkt niet onlogisch.
Die hebben ze ook... maar niet in de woning van een ander lijkt me...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef eight het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de verzorgers recht hebben om een rookvrije werkplek. Ik weet niet hoe dit praktijk werkt maar het klinkt niet onlogisch.
wel als ze daar werken(arbowet)quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die hebben ze ook... maar niet in de woning van een ander lijkt me...
Wat, hier in Nederland?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Er zijn zelfs plannen om het in huurwoningen te gaan verbieden
Bij wonen horen bepaalde rechten...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en plichtenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Bij wonen horen bepaalde rechten...
Dus als ik een loodgieter bel, komt ie niet omdat ik in huis rook..?quote:
Daar zit ook een hoop in gezien het effect van derdehandsrook. Een huis waar veel is gerookt is gewoon giftig.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:45 schreef Snowballed het volgende:
[..]
[..]
Je rept daar met geen woord over andere mensen die hun rotzooi niet opruimen...
Dat de nadruk op rokers ligt is niet meer dan logisch gezien het onderwerp.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef eight het volgende:
Er moet gewoon strenger gehandhaafd worden want je kunt gewoon een bekeuring krijgen hiervoor.
Het 'groot' afval laat liggen is m.i. nog kwalijker.
Klopt, maar de rechten wegen in dit geval zwaarder dan de plichten.... huurwoningen zijn voor de complete bevolking en daar zitten ook rokers bij...quote:
nog wel, maar hoelang nog?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Klopt, maar de rechten wegen in dit geval zwaarder dan de plichten.... huurwoningen zijn voor de complete bevolking en daar zitten ook rokers bij...
Dan bedenk je niet even, dat dat niet de enige mensen zijn die rotzooi achterlaten..?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:52 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Dat de nadruk op rokers ligt is niet meer dan logisch gezien het onderwerp.
Zolang er mensen blijven roken... koken... scheten laten... etcquote:
Bijna....België, dus het komt wel heel dichtbij.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |