SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 25-07-2013 19:49:00 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Goedemorgen!
Gisteren niet gerend, maar wel sprintjes getrokken op t strand tijdens beachvolleybal.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik denk dat in 20.000 jaar evolutie onze voeten zo zijn aangepast dat ze niet meer zijn gemaakt om hard werk te leveren zonder bescherming. De oude Egyptenaren liepen al op slippers.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:41 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ik denk dat we onze voeten veel te lui hebben gemaakt door op schoenen te lopen. Op blote voeten ( of minimale schoenen) lopen maakt je voeten ( en de rest van je onderstel) veel sterker en dit kan veel problemen verhelpen. Neem wel rustig te tijd om over te schakelen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Als je niet weet waar het over gaat, klinkt dat euhm............ twijfelachtigquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:45 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond Raindeer Romp met chip butties!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
GuardKlote man, ff rustig aan doen!
Voor de liefhebbers trouwens; er zijn refurbished 410 + HRM in de aanbieding bij Groupon vandaag.
Bijvoorbeeld als je een Kepler run gaat doen ofzo en je een 2e Garmin nodig hebt![]()
![]()
ik denk dat je een 0 vergeten bent Mossel, de "moderne mens" loop al zo'n jaartje of 200,000 rondquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:44 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat in 20.000 jaar evolutie onze voeten zo zijn aangepast dat ze niet meer zijn gemaakt om hard werk te leveren zonder bescherming. De oude Egyptenaren liepen al op slippers.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
nog maar 3 rustdagen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Slippers geven niet echt veel steun aan je voeten ;-)quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:44 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat in 20.000 jaar evolutie onze voeten zo zijn aangepast dat ze niet meer zijn gemaakt om hard werk te leveren zonder bescherming. De oude Egyptenaren liepen al op slippers.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Pff... wat gaat dat hard hier, dan bedoel ik het topic en niet het lopen.
@ladyOracle, steunzolen moet je inlopen, bij een steunzool kun je niet na 1 dag zeggen of ze goed lopen of niet. In het begin kun je er zelfs last van hebben. Ik ben zelf begonnen met steunzolen in gewone schoenen, tegen knie en rug klachten. De eerste week maar een paar uur op een dag en vervolgens de hele dag. In het begin vond ik het ook maar ondingen, maar na een maand of 1 - 2 was ik van mijn klachten af. Ben pas later begonnen met hardlopen en heb voor mijn hardloopschoenen er een paar bij laten maken (met zachter materiaal). Loopt heerlijk i.v.m. de originele zooltjes.![]()
Ja, puur de bescherming van je voetzolen is nog wel wat anders dan steun/demping/correctiequote:Op donderdag 25 juli 2013 09:05 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Slippers geven niet echt veel steun aan je voeten ;-)![]()
Welkom!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Pff... wat gaat dat hard hier, dan bedoel ik het topic en niet het lopen.En het enge: het grootste gedeelte gaat nog over hardlopen ook
Ja doei.![]()
Ditquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ja, puur de bescherming van je voetzolen is nog wel wat anders dan steun/demping/correctie![]()
Klopt! We evolueerden alleen zo hard dat we steeds meer steun nodig hadden. Zo werkt het volgens Darwin.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:05 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Slippers geven niet echt veel steun aan je voeten ;-)Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je begrijpt hoe evolutie werkt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:05 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik schreef al dat ik ze nog wel even de tijd geef. Maar toch, als je ergens wekenlang aan moet wennen tot het geen pijn meer doet, dan vraag ik me af of dat nou het slimste is om het probleem op te lossen. Ik had helemaal geen last van pijn onder mijn voeten, totdat ik antipronatieschoenen kocht. Die dwingen me anders te lopen, waardoor mijn zwaartepunt precies over mijn zenuw ging met lopen. Doorgezakte voorvoeten heb ik mijn hele leven al, maar is eerder nooit een probleem geweest.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Pff... wat gaat dat hard hier, dan bedoel ik het topic en niet het lopen.
@ladyOracle, steunzolen moet je inlopen, bij een steunzool kun je niet na 1 dag zeggen of ze goed lopen of niet. In het begin kun je er zelfs last van hebben. Ik ben zelf begonnen met steunzolen in gewone schoenen, tegen knie en rug klachten. De eerste week maar een paar uur op een dag en vervolgens de hele dag. In het begin vond ik het ook maar ondingen, maar na een maand of 1 - 2 was ik van mijn klachten af. Ben pas later begonnen met hardlopen en heb voor mijn hardloopschoenen er een paar bij laten maken (met zachter materiaal). Loopt heerlijk i.v.m. de originele zooltjes.
Nu wordt mijn voet dus weer een andere kant op geduwd door die zooltjes, en komen er opeens klappen op de buitenkant van mijn voet, terwijl ik dat niet gewend ben.
Ik snap dat dat pijn is die waarschijnlijk over gaat als ik dat rustig opbouw, maar het is gewoon vreemd dat dit als enige oplossing wordt gezien, terwijl ik van mijn rugklachten, knieklachten, enkelklachten etc af kon komen door oefeningen. Mijn knieschijf zat gekanteld, dat moest ik tegengaan met oefeningen. Die deden geen zeer en gaven snel resultaat. Niemand heeft toen voorgesteld mijn knie zo in te pakken dat mijn knieschijf teruggeduwd werd. Toen mijn tussenwervelschijf naar een kant was gedrukt, kreeg ik oefeningen. Voor mijn bekkeninstabiliteit kreeg ik oefeningen. Voor mijn doorgezakte enkel kreeg ik oefeningen. Mijn hoofdpijn, die ik al 16 jaar heb, gaat weg door hardlopen. Ik heb twee keer zoveel pijn gehad dat ik niet meer kon lopen of fietsen, en tegen mijn verwachting in waren beide problemen binnen een half jaar hersteld. Ik heb dus ervaren hoe veerkrachtig een lichaam eigenlijk is en hoeveel je met simpele oefeningen kunt bereiken. Maar voor mijn voeten kan mijn lichaam niets zelf en is inpakken en geforceerd in een stand duwen de enige oplossing, wordt me verteld. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het klinkt niet logisch.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Klopt! We evolueerden alleen zo hard dat we steeds meer steun nodig hadden. Zo werkt het volgens Darwin.Het is helemaal niet zo duidelijk hoe (en óf) we in de laatste paar duizend jaar geëvolueerd zijn wat dit betreft.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt hoe evolutie werkt?
We zijn wel langer en zwaarder geworden maar dat is meer een direct gevolg van onze leefomstandigheden dan evolutie in de Darwinistische zin.![]()
Tja, ik praat alleen uit eigen ervaring en die zijn positief. Ik ben natuurlijk geen podotherapeut, dus hoe het allemaal werkt kan ik je niet vertellen. Maar mij lijkt het me logisch dat als je een lange tijd 'verkeerd' hebt gelopen en je nu met andere zolen in eens anders moet lopen dat dat gewenning kost.
Heb je trouwens zooltjes aan laten meten of 'kant-en-klaren' gekocht?
Maar je moet uiteraard doen waar je jezelf goed bij voelt en dat kan niemand je zeggen.
zelf heb ik al meer dan 4 jaar schouder, nek & arm klachten en daar heeft geen enkele arts, neuroloog, reumatoloog & fysiotherapeuten me mee kunnen helpen, dus ik snap je wantrouwen.![]()
Ik loop weer met plezier sinds ik een paar weken geleden zooltjes heb laten maken bij de loopwinkel.Dus /care over wat wel of niet natuurlijk is; ik kan weer lopen
Ja doei.![]()
inderdaad, en dat zwaarder en langer worden is iets van de laatste 100 jaar, te kort om ons aan te passen volgens de evolutiequote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Saysem het volgende:
[..]
[..]
Het is helemaal niet zo duidelijk hoe (en óf) we in de laatste paar duizend jaar geëvolueerd zijn wat dit betreft.
We zijn wel langer en zwaarder geworden maar dat is meer een direct gevolg van onze leefomstandigheden dan evolutie in de Darwinistische zin.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Dat dat niet duidelijk is, klopt ook. Desondanks is de meest gangbare wetenschap het erover eens dat schoenen er tegenwoordig juist wél bij horen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Saysem het volgende:
[..]
[..]
Het is helemaal niet zo duidelijk hoe (en óf) we in de laatste paar duizend jaar geëvolueerd zijn wat dit betreft.
We zijn wel langer en zwaarder geworden maar dat is meer een direct gevolg van onze leefomstandigheden dan evolutie in de Darwinistische zin.
En als leefomstandigheden veranderen, evolueren de organismen binnen die omstandigheden gewoon mee. Darwin gaat ook daarin gewoon op.
edit: en wat RD zegt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar wat RD zegt spreekt tegen wat jij zegt
Dat schoenen erbij horen is ook wel duidelijk, maar over corrigerende schoenen is de wetenschap het helemaal niet eens.![]()
Wat betekent het refurbished van die Garmin?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat ze al eens verkocht zijn geweest, er fouten in zaten en die eruit gehaald zijn nadat ze terug zijn gebracht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat betekent het refurbished van die Garmin?Ja doei.![]()
O hai!
Even lekker de hele dag op een stoel zitten, spiertjes even lekker laten rusten en dan vanavond weer aan de bak!
Voor het eerst* in... eh.... ooit? Twee dagen achter elkaar rennen.
* rennen voor een trein en dergelijke niet meegerekend
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Aha! Slimme actie. Ik ga vanmiddag even testen of mijn horloge het gewoon weer doet, anders is het wel een leuke impulsaankoop :pquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat ze al eens verkocht zijn geweest, er fouten in zaten en die eruit gehaald zijn nadat ze terug zijn gebracht.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kijk even goed naar de voorwaarden, maar gewoonlijk worden zulke items met dezelfde garanties verkocht als nieuwe apparaten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Aha! Slimme actie. Ik ga vanmiddag even testen of mijn horloge het gewoon weer doet, anders is het wel een leuke impulsaankoop :pNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Rondje van vanmorgen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste keer meer dan 6+km aan een stuk, doel was om 45 minuten te lopen toen ik vertrok. Idee was wel om een wat lager tempo te hanteren dan normaal, blijft toch lastig om echt langzamer te lopen.All management is Strategic Management.![]()
Refurbished heeft gewoon dezelfde garantievoorwaarden als een nieuw product.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:11 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Kijk even goed naar de voorwaarden, maar gewoonlijk worden zulke items met dezelfde garanties verkocht als nieuwe apparaten.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Eerste kilometers liepen inderdaad prima, dat zag ik ook mooi terug in de grafiek. Daarna heel onregelmatig terwijl het voor mijn gevoel nog wel meeviel.quote:All management is Strategic Management.![]()
Hoe goed/interessant is zo'n 410 voor een beginnende loper. Wil in de toekomst toch eens wat meer met hartslag gaan proberen te lopen denk ik, ik merk dat ik geen idee heb van de invloed van een en ander.All management is Strategic Management.![]()
quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:28 schreef GodsSon het volgende:
Rondje van vanmorgen:klinkt bekend, dat niet rustiger kunnen lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste keer meer dan 6+km aan een stuk, doel was om 45 minuten te lopen toen ik vertrok. Idee was wel om een wat lager tempo te hanteren dan normaal, blijft toch lastig om echt langzamer te lopen.
Heb je een HRM? dan kun je beter op een bepaalde hartslag(zone) gaan lopen, dat is makkelijker om een wat rustiger tempo te lopen.
Edit: oh daar is mijn antwoord al
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
De 410 is prima, zéker voor dat geld. Ik heb 'm een tijdje gehad, maar verkocht aan De Kluizenaar omdat ik 'm toch te groot vond voor m'n nogal dunne polsjes. En omdat ik als gadgetfreak natuurlijk eigenlijk gewoon de 610 wilde hebbenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:31 schreef GodsSon het volgende:
Hoe goed/interessant is zo'n 410 voor een beginnende loper. Wil in de toekomst toch eens wat meer met hartslag gaan proberen te lopen denk ik, ik merk dat ik geen idee heb van de invloed van een en ander.![]()
![]()
Eens met de beginstelling, steun heeft negatieve invloed, daar worden je voeten slap van zodat je afhankelijk wordt van de steun.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:05 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Weer terug van vakantieen gisteren mezelf van de bank getrokken om na liters wijn, kilo's stokbrood, brie en andere kaasjes en worstjes maar eens te gaan opbouwen naar de D2D.
Ging best ok voor een eerste keer weer, en voor het eerst op mijn virrata's gelopen..werkelijk perfecte schoenen !! Lopen nog beter dan Kinvara's. (ik dacht op kinvara's dat ik nog licht op mijn hiel landde maar nu voel ik duidelijk dat ik op middenvoet land.. zou die 3 mm het verschil maken?) Ook vandaag geen na-effecten.![]()
410 toch maar eens overwegen vandaagJammer dat ik voor mijn verjaardag cadeaubonnen heb gekregen, kan ik zo weinig mee online
ThanksAll management is Strategic Management.![]()
Check even met vrienden/familie/bekenden of die binnenkort nog wat aankopen doen waar een cadeaubon voor gebruikt kan worden. Dan ruil je die met hen in voor cash en kun je die cash tegen je gps aangooien!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:45 schreef GodsSon het volgende:
410 toch maar eens overwegen vandaagJammer dat ik voor mijn verjaardag cadeaubonnen heb gekregen, kan ik zo weinig mee online
Thanks
Ja doei.![]()
Maar maar ik wil zelf ook wel wat dingen daar kopenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Check even met vrienden/familie/bekenden of die binnenkort nog wat aankopen doen waar een cadeaubon voor gebruikt kan worden. Dan ruil je die met hen in voor cash en kun je die cash tegen je gps aangooien!![]()
Man met schoenen verslaving, dus dat komt vanzelf wel weer goed. Moet alleen even budget verdelen en dat is soms wat lastigAll management is Strategic Management.![]()
Maar is dat omdat we 'geëvolueerd' zijn, of omdat we van jongs af aan op schoenen lopen en daardoor onze voeten slapper zijn geworden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat dat niet duidelijk is, klopt ook. Desondanks is de meest gangbare wetenschap het erover eens dat schoenen er tegenwoordig juist wél bij horen.
En als leefomstandigheden veranderen, evolueren de organismen binnen die omstandigheden gewoon mee. Darwin gaat ook daarin gewoon op.
edit: en wat RD zegt.
Ik denk dat als je van jongs af aan op blote voeten loopt je dan echt niet zoveel problemen krijgt doordat de voeten verkeerd geëvolueerd zijn.
Dat is meer een korte termijnprobleem dan een lange naar mij idee. Zo denk ik ook dat als je ze rustig aan weer begint te trainen je dan weer makkelijk op blote voeten kan rond stappen en misschien ook wel kwaaltjes kan verminderen als platvoeten enzo.
Maar ik ben geen dokter, dus van mij hoef je verder ook niet zoveel aan te nemen.
![]()
Ik ga ook vanmiddag weer op m'n Kinvara's lopen, van alleen maar op m'n Omni's lopen worden m'n voeten volgens mij luiNouja, ik word zelf een beetje lui ofzo, weer eigenlijk helemaal geen zin om te gaan lopen
En ik wil oook Virrata's. En Mirage's. En die toffe zonnebril. En een nieuwe waterkoker (ik heb er vorige week een aan m'n broer gegeven en nu wil ik die ook). En dat m'n studie klaar is. Enzo.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: