Omdat het over behoefte vervulling gaat en de zin van het leven. Waar haal je plezier uit in het leven? Dat soort dingen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Hé, dit topic staat in R&P. Waarom, eigenlijk, als het over economie gaat?
En hoe zie jij dat voor jezelf?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat het over behoefte vervulling gaat en de zin van het leven. Waar haal je plezier uit in het leven? Dat soort dingen...
De dingen waar ik plezier uit haal kosten (bijna allemaal) redelijk wat geld. En het klopt dat ik er liever niet voor zou werken, maar helaas!quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:44 schreef Mishu het volgende:
Omdat het over behoefte vervulling gaat en de zin van het leven. Waar haal je plezier uit in het leven? Dat soort dingen...
Reclame is een vehikel om producten te slijten, en legt de verantwoordelijkheid over de aanschaf bij de markt. Als de markt zich vervolgens in de schulden werkt om meer te kunnen consumeren dan is dat een falen van de markt. Reclame is the gift that keeps on giving. Het reguleert zichzelf niet en zal niet stoppen zolang de markt blijft consumeren. Reclame ziet het consumeren als de vraag naar meer reclame, maar dat is wat mij betreft niet per definitie waar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:16 schreef Devion het volgende:
[..]
Reclame is onderdeel van de markt, net zoals het produceren van de goederen. Daarnaast is onze economie voornamelijk aanbod gedreven, dus reclame kan heel belangrijk zijn.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:05 schreef Mishu het volgende:
[..]
Beter dan dat ik te saai voor woorden zou zijn.
Begrijpelijk maar het vervelende is dat je werk altijd als een soort rode draad door alles heenloopt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:01 schreef maickeltje het volgende:
Ik heb het met mijn vrienden niet over werk als we na een werkweek bij elkaar zitte
Dan moet je een andere baan zoeken. Ik ga bijna iedere dag met plezier naar mijn werk. Als ik een dagje 'thuiswerk' of vrij ben dan mis ik de gezelligheid en productiviteit van de werkvloer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:49 schreef Mishu het volgende:
Eigenlijk besef ik me, nu ik vakantie heb (en opeens belachelijk veel vrije tijd) dat iedereen, zeker in Nederland alleen maar bezig is met werken. Ik zie overal mensen op weg naar hun werk, aan het werk of een slaak van verlichting zuchten dat ze even niet hoeven te werken door de vakantie.
zou dat het zijn?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Net zoals het grootste deel van de mensen ochtendmensen zijn, leven de meeste mensen ook om te werken.
Ik doe aan beide niet mee. Ben er gelukkig mee. Ieder voor zich.
Voor mij wel. Sinds ik gestopt ben met vroeg opstaan is mijn leven een stuk beter geworden.quote:
Mensen raken niet in schulden door reclame, mensen raken in schulden omdat ze niet met geld om kunnen gaan of krijgen perverse prikkel ala HRA.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Reclame is een vehikel om producten te slijten, en legt de verantwoordelijkheid over de aanschaf bij de markt. Als de markt zich vervolgens in de schulden werkt om meer te kunnen consumeren dan is dat een falen van de markt. Reclame is the gift that keeps on giving. Het reguleert zichzelf niet en zal niet stoppen zolang de markt blijft consumeren. Reclame ziet het consumeren als de vraag naar meer reclame, maar dat is wat mij betreft niet per definitie waar.
Anyways, dit hoort inderdaad niet in dit topic thuis, denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |