A chain of events zeggen toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien dat ze het alleen niet doen als gewoon direct duidelijk is dat men veel te hard rijdt. Dan valt er weinig aan te bestuderen. Geen interessante animaties van een moertje dat loskwam en zo de hele trein liet crashen.
Dus NIET.. ASAF oidquote:Op donderdag 25 juli 2013 02:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit was ook een trein/metro die ontspoorde in een bocht. Zaten niet eens veiligheidsrestricties op aangaande snelheid mag aannemen bij dit ongeval wel aangezien het hypermoderne treinen zijn.
"At THIS moment, the train is still hurtling down the tracks at 220 km/h, while the upcoming bend has a maximum speed of 80 km/h. As the train switches to the older security system, NO AUTOMATIC BRAKING is undertaken by the train's internal safety systems. We are now 10 seconds from disaster".quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien dat ze het alleen niet doen als gewoon direct duidelijk is dat men veel te hard rijdt. Dan valt er weinig aan te bestuderen. Geen interessante animaties van een moertje dat loskwam en zo de hele trein liet crashen.
Op zich wel, maar te hard is te hard. Daar kan je gewoon niet zo veel mee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:38 schreef Elan het volgende:
[..]
A chain of events zeggen toch?
Zullen wel verschillende zaken zijn die op dat moment samenkwamen en tot deze catastrofe hebben geleid.
Haha.. okay misschien hebben jullie gelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:39 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"At THIS moment, the train is still hurtling down the tracks at 220 km/h, while the upcoming bend has a maximum speed of 80 km/h. As the train switches to the older security system, NO AUTOMATIC BRAKING is undertaken by the train's internal safety systems. We are now 10 seconds from disaster".
In andere woorden: ik zie het ze wel doen.
Dan ontspoort de treinquote:Op donderdag 25 juli 2013 02:40 schreef Elan het volgende:
Zitten er meerdere bestuurders op dan?
Wat als zo'n machinist onwel raakt en niet remt voor de bocht.
ja 2 machinisten en ze leven beide nogquote:Op donderdag 25 juli 2013 02:40 schreef Elan het volgende:
Zitten er meerdere bestuurders op dan?
Wat als zo'n machinist onwel raakt en niet remt voor de bocht.
Treinen hebben doorgaans een 'dodemansknop', en de beveiligingssystemen doen doorgaans automatische remmingen als een trein harder gaat dan hij mag op een stuk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:40 schreef Elan het volgende:
Zitten er meerdere bestuurders op dan?
Wat als zo'n machinist onwel raakt en niet remt voor de bocht.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:44 schreef Strani het volgende:
Ik las een klein uurtje geleden overigens dat de vereniging van hotels van Santiago kamers beschikbaar stellen voor familieleden van betrokkenen.
Hier niet toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Treinen hebben doorgaans een 'dodemansknop', en de beveiligingssystemen doen doorgaans automatische remmingen als een trein harder gaat dan hij mag op een stuk.
Conducteurs dacht ik?quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:43 schreef SanAnt het volgende:
Omwonenden melden dat de treinen net voor die bocht vol in de remmen gaan , en dat ze dit al tijden zagen aankomen .
Deze trein is met minimaal 160km erin gegaan(80 km toegestaan) zeggen onderzoekers ter plaatse
[..]
ja 2 machinisten en ze leven beide nog
Damn, heftige foto inderdaad....quote:Op donderdag 25 juli 2013 03:00 schreef superworm het volgende:
Jezus, die voorpagina van El Mundo: http://www.elmundo.es/elmundo/
"El tren circulaba a 220 km/h en un tramo limitado a 80 km/h"quote:Op donderdag 25 juli 2013 03:00 schreef superworm het volgende:
Jezus, die voorpagina van El Mundo: http://www.elmundo.es/elmundo/
Niks te zien, wel duidelijk overleden mensenquote:Op donderdag 25 juli 2013 03:00 schreef superworm het volgende:
Jezus, die voorpagina van El Mundo: http://www.elmundo.es/elmundo/
Dat ding gaat steeds harder.. 160, 180, 220quote:Op donderdag 25 juli 2013 03:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"El tren circulaba a 220 km/h en un tramo limitado a 80 km/h"
Het is inderdaad een beetje verwarrend. Die 160 km/u komt omdat de eerste berichten waren "hij reed zeker 2 keer harden dan hij mocht", en hij mocht maar 80 km/u.quote:Op donderdag 25 juli 2013 03:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ding gaat steeds harder.. 160, 180, 220
Ja, bizarquote:Op donderdag 25 juli 2013 03:11 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje verwarrend. Die 160 km/u komt omdat de eerste berichten waren "hij reed zeker 2 keer harden dan hij mocht", en hij mocht maar 80 km/u.
Daarna zeiden andere bronnen dat hij 100 kilometer te hard ging, dus 180 km/u.
Nu zeggen ze in Spanje dat hij 220 km/u ging, maar dat is ook vreemd omdat op het HSL stuk ervoor hij maar 200 km/u kan. Dat zou betekenen dat de trein na uitschakeling van ERTMS niet zachter maar HARDER is gaan rijden. Lijkt me erg vreemd.
Truste, en nogmaals dank voor je inzetquote:Op donderdag 25 juli 2013 03:13 schreef superworm het volgende:
http://rt.com/news/spain-train-derailed-killed-546/ Russia Today zegt 65 doden. Waar ze het vandaan halen, geen idee, want Spaanse media melden het niet. Slapen. Tschüss allemaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |