Ik lees er nu bij dat het is omdat die wagon wellicht uitgebrand is..quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dat lijkt vreemd inderdaad, aangezien hulp zsm verleend moet worden. Maar als de autoriteiten het zeggen zal het wel zo zijn.
Oh, ok. Die dus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik lees er nu bij dat het is omdat die wagon wellicht uitgebrand is..
The horrorquote:Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet dat deze treinen een dieselmotor kunnen aankoppelen, weet niet of dat hier het geval is, maar zou die dan kunnen ontploffen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. En berichten over explosies spreken elkaar enorm tegen. Cadena Ser zegt dat mensen drie explosies hebben gehoord, ABC zegt dat er juist geen explosie is gehoord.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik weet dat deze treinen een dieselmotor kunnen aankoppelen, weet niet of dat hier het geval is, maar zou die dan kunnen ontploffen?
Dit lijkt me aan de hand van de andere foto's te zien, de achterkant te zijnquote:
Ze kunnen zowel op de bovenleiding als op brandstof. In Spanje en Portugal schijnen hele trajecten te zijn zonder bovenleiding, en er waren berichten dat er een motor in de fik is gevlogen dus het kan. Kan ook de asvergrendeling zijn die onder hoge druk losschoot..quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik weet dat deze treinen een dieselmotor kunnen aankoppelen, weet niet of dat hier het geval is, maar zou die dan kunnen ontploffen?
mm, afwachten dus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. En berichten over explosies spreken elkaar enorm tegen. Cadena Ser zegt dat mensen drie explosies hebben gehoord, ABC zegt dat er juist geen explosie is gehoord.
Ik vind het ook niet zo fris inderdaad. Behoorlijk morbide gedrag. Ik hoef die foto's dan ook niet te zien.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het krijgt de laatste tijd wel erg ziekelijk trekjes. Ten tijde van de bomaanslagen in Boston werden er soms wel 15 á 20(!) posts in één topic geplaatst met vrijwel identieke foto's van afgerukte ledematen. Die hunkering om gruwelijke foto's te bekijken en dat aan de wereld mee te delen snap ik niet.
Tja, met juiste druk en ontsteking kan bijna alles ontploffen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Kan, geen idee welke kant die trein opreed.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:54 schreef Jump het volgende:
[..]
Dit lijkt me aan de hand van de andere foto's te zien, de achterkant te zijn
Ja die las ik ook al. Zou dan kunnen gaan om een combinatie van te hard rijden, waardoor de wielen te hard tegen de rails gedrukt werden, en de vergrendeling losschoot.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen zowel op de bovenleiding als op brandstof. In Spanje en Portugal schijnen hele trajecten te zijn zonder bovenleiding, en er waren berichten dat er een motor in de fik is gevlogen dus het kan. Kan ook de asvergrendeling zijn die onder hoge druk losschoot..
De lijken zijn gewoon afgedekt...quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo fris inderdaad. Behoorlijk morbide gedrag. Ik hoef die foto's dan ook niet te zien.
En dit de andere neus. Verderop zie je geen beschadiging aan de infrastructuur, dus trein zal die richting uit gereden hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan, geen idee welke kant die trein opreed.
Zou er een soort van policy kunnen komen dat gruwelijke foto's alleen onder spoilers + omschrijving gepost mogen worden?quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo fris inderdaad. Behoorlijk morbide gedrag. Ik hoef die foto's dan ook niet te zien.
Niet op alle foto's, zoals ik zojuist helaas heb gezien.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:56 schreef Alentejana het volgende:
[..]
De lijken zijn gewoon afgedekt...
ja want vlak voor dat stuk is er al een paal geraakt en dat zou nooit kunnen zijn als dit de voorkant was geweestquote:Op woensdag 24 juli 2013 23:54 schreef Jump het volgende:
[..]
Dit lijkt me aan de hand van de andere foto's te zien, de achterkant te zijn
Zou ik mee kunnen leven. Ik heb zelf dan wel die foto's gezien maar kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen dat wil.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:57 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zou er een soort van policy kunnen komen dat gruwelijke foto's alleen onder spoilers + omschrijving gepost mogen worden?
Die is er toch al, min-of-meer?quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:57 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zou er een soort van policy kunnen komen dat gruwelijke foto's alleen onder spoilers + omschrijving gepost mogen worden?
Lijkt me sowieso wel zo netjes. Of je geeft alleen een link.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:57 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ah, verkeerd gelezen dan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die is er toch al, min-of-meer?
Ik doelde overigens meer op de neiging van mensen om tegenwoordig maar allerlei gruwelijkheden te fotograferen met als enig doel eea op het internet te knikkeren ten behoeve van de sensatie.
Anyway. Wat een afschuwelijk ongeluk...
Ja dat is gekomen sinds iedereen met mobieltje foto´s kan nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik doelde overigens meer op de neiging van mensen om tegenwoordig maar allerlei gruwelijkheden te fotograferen met als enig doel eea op het internet te knikkeren ten behoeve van de sensatie.
Hartverwarmendquote:Op donderdag 25 juli 2013 00:00 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
De rij van mensen die bloed komen doneren, in Santiago.
Daar hebben ze dik zat aan ja, mocht het nodig zijn...quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:00 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
De rij van mensen die bloed komen doneren, in Santiago.
Dat is inderdaad één van de twee types waarom men op dit moment verlegen zit, lees ik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hartverwarmend
Reden dat ik ooit bloeddonor ben geworden: ik heb O neg. Dat is ideaal als men niet de tijd heeft om de bloedgroep te bepalen: kan altijd gegeven worden aan iedereen met welke bloedgroep dan ook.
Logisch: is enige bloed waarmee dat kan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is inderdaad één van de twee types waarom men op dit moment verlegen zit, lees ik.
Misschien kun je met Strani dm-en? Hij woont in Spanjequote:Op donderdag 25 juli 2013 00:10 schreef superworm het volgende:
http://translate.google.n(...)4694937.html&act=url
Spaanse media melden nu 45 doden... het is echter maar één site, Expansión.
Als er iets vertaald moet worden kunnen de frontpage-mensen me inderdaad DMen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien kun je met Strani dm-en? Hij woont in Spanje
quote:Doden bij treinongeval Spanje
Bij een treinramp in de Spaanse stad Santiago de Compostella zijn woensdagavond zeker 37 doden gevallen.
Dit heeft de president van de regio Galicië, Alberto Núñez Feijóo, gezegd. Het gaat om het eerste officiële dodental, nadat eerder in Spaanse media veel verwarring heerste over het aantal slachtoffers.
Volgens de bestuurder valt er nog niets te zeggen over de oorzaak van het ongeluk. De trein is in een bocht ontspoord. Volgens de Spaanse staatsspoorwegmaatschappij Renfe gebeurde het ongeluk om 20.41 uur en had de trein 218 passagiers en daarnaast bemanningsleden aan boord.
Een ooggetuige vertelde dat zij een soort ontploffing hoorde voordat de trein uit de bocht vloog. Hulpverleners spoedden zich naar de plek des onheils in een buitenwijk van de stad in het noordwesten van Spanje.
Op foto's in Spaanse media is te zien dat alle wagons van de trein zijn ontspoord. Er stijgt rook op uit de brokstukken. Een ooggetuige die in de trein zat, vertelde op de radio dat er brand uitbrak na de ontsporing. Hij zag lijken liggen.
Santiago de Compostella, de hoofdstad van de regio Galicië, staat bekend als pelgrimsoord. Voor donderdag stond een belangrijke pelgrimstocht gepland waarbij eer wordt betoond aan de relikwieën van Sint Jacobus. Het gemeentebestuur heeft de feestelijkheden afgelast.
Grotere kaart weergeven
Bron: Telegraaf
Geen Nederlandse doden hè.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:00 schreef sonnyspek het volgende:
Niet eens een extra blok op teletekst.
quote:Spaanse regering in spoedzitting bijeen
De regering van Spanje is woensdagavond in spoedzitting bijeengekomen onder leiding van premier Mariano Rajoy. Het kabinet gaat er vooralsnog als „belangrijkste werkhypothese” van uit dat het bij de treinramp van Santiago de Compostella om een ongeluk gaat. Dit heeft een regeringswoordvoerster gezegd.
Sommige Spanjaarden worden door de ramp herinnerd aan de aanslag op een station in Madrid waarbij in 2004 191 doden vielen. Een ooggetuige in Santiago de Compostella had gerept over een ontploffing die aan de ontsporing voorafging.
De premier brengt donderdagochtend een bezoek aan de plek des onheils.
quote:Zeker 35 doden bij treinontsporing Spanje
Bij een treinongeluk met een hogesnelheidstrein in de Spaanse stad Santiago de Compostela (Galicië) zijn zeker 35 doden en 50 gewonden gevallen. De vrees bestaat dat het dodental verder oploopt. Er zitten vermoedelijk nog mensen vast in de wagons. De krant El Mundo spreekt van 37 doden.
Volgens president Alberto Núñez Feijóo van de regio Galicië valt er nog niets te zeggen over de oorzaak van het ongeluk. Het ministerie van Binnenlandse Zaken gaat er vooralsnog van uit dat er geen sprake is van een aanslag, maar van een ongeluk. De Spaanse premier Mariano Rajoy is in spoedzitting bijeengekomen met enkele ministers, hij zal donderdagochtend de rampplek bezoeken.
De autoriteiten hebben opgeroepen bloed te doneren voor de vele gewonden.
De trein, die met 218 passagiers onderweg was van Madrid naar Ferrol, ontspoorde om 20.41 uur in een bocht vlak voor de ingang van het station van Santiago de Compostela.
Donderdag is een belangrijke feestdag in de stad, de Día Nacional de Galicia. De autoriteiten hebben alle feestelijkheden, die in principe vanavond al zouden beginnen, afgelast.
Brand
Alle wagons van de trein zijn ontspoord. De trein lijkt in vier stukken te zijn gebroken. Er stijgt rook op uit de brokstukken. Een deel van de trein vloog na de ontsporing in brand en boven het gebied hangt een zwarte rookwolk. De ravage is enorm.
De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt en reddingswerkers proberen mensen uit het treinwrak te halen. Sommige omwonenden spoedden zich na het ongeluk naar het spoor om slachtoffers te helpen. De politie roept de lokale bevolking op bloed te doneren voor de slachtoffers.
Santiago de Compostela, de hoofdstad van de regio Galicië, staat bekend als pelgrimsoord. Donderdag, 25 juli, is een nationale feestdag in Spanje. Sint Jacob, een zeer belangrijke heilige in Spanje, wordt dan met name in Santiago de Compostela herdacht. Volgens een legende zou het graf van de apostel Jakobus, een van de discipelen van Jezus, zich in deze stad bevinden.
De autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het ongeluk.
Santiago de compostela. Ave descarrilado y en llamas pic.twitter.com/dUMBmF1zdl
More than 15 deads in a train accident in Santiago de Compostela, #Spain. pic.twitter.com/MKP67RFfLJ
Bron: Volkskrant
Weet je ook de exacte snelheden? Toegestaan en gereden?quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:14 schreef Strani het volgende:
Bronnen van ABC zeggen dat de trein twee maal zo snel reed als wat is toegestaan op dat stuk.
80 vs 160 kmpu.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je ook de exacte snelheden? Toegestaan en gereden?
Je mag er 80 lees ik, dus dat moet dan rond de 160 zijn geweest.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je ook de exacte snelheden? Toegestaan en gereden?
quote:Op donderdag 25 juli 2013 @ 00:10 schreef LekkerSimpel het volgende:
Beide conducteurs leven nog. En één van hen heeft kunnen verklaren dat het een menselijke fout betreft. (TVE 0:10 uur)
quote:
Dank!quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Je mag er 80 lees ik, dus dat moet dan rond de 160 zijn geweest.
Edit: Juist, wat hij hierboven me zegt.
Volgens TVE ging die 180quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Je mag er 80 lees ik, dus dat moet dan rond de 160 zijn geweest.
Edit: Juist, wat hij hierboven me zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |