abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129524190
Mineola, hoop echt voor je dat de kleine nog bij je gaat drinken!

Bijten is hier niet over gegaan nadat de boventanden door waren, had ik wel gehoopt... Auw zeggen van mijn kant vindt ze heel erg grappig. Dus kan beter niets zeggen, maar of dat nou slim is? Tis vooral aan het eind als de melkstroom minder wordt... En het gekrab en geknijp en haren trekken staat me steeds vaker tegen :@
pi_129524192
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:59 schreef Piekie81 het volgende:
WupWup (autocorrect: Wipwap), bedankt!
_O-
ook leuk ;)

Lb, hoe oud is ze?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:14:19 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129524268
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-
ook leuk ;)

Lb, hoe oud is ze?
3,5 maanden oud.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:34:26 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129525337
Mineola, hoop echt AT&T dit tijdelijk is en hij snel weer bij je wilt drinken :*

LadyBlack, ik begrijp je frustratie. Hoop dat je met (cluster)kolven je productie wat op kunt krikken. :* Sowieso drinkt ze we veel geloof ik. Ik geef voor 3 X 160 mee (voor 2 kinderen, meer krijg ik niet gekolfd) en dat wordt aangevuld met zo'n 180 ml kv, maar meestal minder.
pi_129525576
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Mineola, hoop echt voor je dat de kleine nog bij je gaat drinken!

Bijten is hier niet over gegaan nadat de boventanden door waren, had ik wel gehoopt... Auw zeggen van mijn kant vindt ze heel erg grappig. Dus kan beter niets zeggen, maar of dat nou slim is? Tis vooral aan het eind als de melkstroom minder wordt... En het gekrab en geknijp en haren trekken staat me steeds vaker tegen :@
Bijten is ook echt niet grappig :X. Hier deed hij het vooral als hij tandjes kreeg. Een weekje en dan was het vaak weer over. Ik probeerde rustig iets te zeggen als "Niet bijten, zachtjes doen, gewoon drinken." Als dat niet hielp, loskoppelen en hem even wegzetten / -leggen. Als ik auw riep, was dat ook alleen maar grappig, dat probeerde ik echt te vermijden...

LB, lastig. Kan je vragen of ze op het KDV na een bepaalde tijd niet meer voeden? I. kreeg wel eens een flesje een kwartier voor ik hem op kwam halen, daar baalde ik zo van! A) ik moest al zoveel moeite doen om genoeg bij elkaar te krijgen en B) dan wilde hij thuis niet bij mij drinken omdat hij nog vol zat en dan was ik weer bang voor mijn productie of moest ik nóg een keer kolven. Na een keer of 3 aangegeven dat ik dat niet prettig vond en als het even mogelijk was om na 16.30 niet meer te voeden of alleen nog kleine beetjes. Was geen probleem :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:38:19 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129525585
Ja, dat vroeg ik me ook nog af, of ca 400 ml normaal is, of veel...

Ik heb ze na de eerste week (waarin ze op een gegeven moment 2x 80 had gedronken terwijl ik 280 had gekolfd) gevraagd of ze iig 3 flesjes wilden geven. Nou hebben ze zich daar dus netjes aan gehouden, maar zouden ze dan bijvoorbeeld kleinere flesjes kunnen proberen?

Stiekem voel ik me nu heel schuldig omdat ik wil dat ze mn kind minder eten geven, terwijl ze natuurlijk gewoon goed moet groeien, maar dan wel het liefst op mijn melk, of is dat egoïstisch want nutrilon is ook goede voeding?

Aargh!! :'(

Oh en Phaidra, dat doen ze meestal wel goed gelukkig, maar vandaag had ze idd rond vijven nog 170 cc gehad! :o Terwijl ze rond half 6 opgehaald zou worden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:41:03 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129525744
:* voor alle ladies met strubbelingen hier. Ik heb helaas geen advies, ben geen ervaren voedster en van aan de borst weet ik nog minder.

Qua hoeveelheden; Noor drinkt overigens tussen de 750-950ml per dag. Meestal rond de 800/830. Ze is 9 weken vandaag. Een van de weinige voordelen van kolven: je weet precies hoeveel erin gaat.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:41:50 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129525796
XM je bent een lieverd! :*
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:43:25 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129525885
Nutrilon is heus geen vergif naar het is wel second best zeg maar. Zo zie ik het tenminste. Wat Phaidra zegt dat doen ze bij ns ook niet. En ze voeden ook op verzoek dus ze maken ze niet wakker of zo.

Wat ook lastig is want ik geef us 3 flesjes mee voor 3 voedingen maar ze missen de laatste tijd best vaak de laatste voeding en dan krijg ik mijn moedermelk weer mee naar huis. Ik had dan liever gehad dat ze ie eerder daden gehad ipv de nutrilon maar ik il ook geen hè fles kv geven zonder mm in hun maag.
pi_129525982
I. dronk ook een periode rond de 500 ml. Aan de ene kant vond ik het fijn dat hij daar gewoon voldoende binnenkreeg, maar het was ook gestress hoor. Aan het eind van de dag tellen hoeveel je hebt en dan constateren dat je voor de volgende dag nog 100 ml tekort komt :X. Ik was blij toen hij bijvoeding kreeg en het allemaal niet meer zo nauw kwam.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129526133
Oh ik vond / vind kv ook geen vergif hoor, maar omdat mijn productie bij tijd en wijlen al problematisch was, wilde ik liever alles bv geven. Veel te bang dat het negatieve gevolgen zou hebben...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129526596
Ik haal ook echt niet genoeg bij elkaar LB. 's Avonds nog extra kolven thuis levert amper wat op, 40cc uit beide borsten samen. Dat schiet niet op. Idd omdat ze zelf zo vaak komt om voeding aan de borst.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:58:17 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129526663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:47 schreef Phaidra het volgende:
Oh ik vond / vind kv ook geen vergif hoor, maar omdat mijn productie bij tijd en wijlen al problematisch was, wilde ik liever alles bv geven. Veel te bang dat het negatieve gevolgen zou hebben...
Nou ja, dat heb ik dus ook.... volgens mij zou ik haar volledig aan de borst kunnen hebben, als ze alles live dronk. :{
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:02:11 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129526879
Heb vandeweek op mn werk ook zitten huilen trouwens; ik heb tot nu toe elke dag de kolfpauzes door een leidinggevende in mn rooster moeten laten zetten (komt helaas echt zo precies), en nu trof ik de bitch van de afdeling, die eerst al snibbig begon dat ik dat direct bij aankomst had moeten regelen, en blablabla... toen zei ze dat ze het zou invoeren, en of 20 minuten voldoende was. Ik gaf aan dat ik 30 minuten nodig heb, en toen was haar reactie opgetrokken wenkbrauwen en de opmerking "Gaat niet zo goed dan?"

:? :o :{ ;( :'( Dat gaat je verdomme geen flikker aan!

Later bedacht ik me dat het misschien gewoon geïnteresseerd bedoeld was, maar ik voelde me echt in de hoek gezet, en begon alles uit te leggen, dat ik eerst naar de receptie moet om de sleutel te halen, en ook na die tijd alles nog moet afspoelen enzo....en dat het inderdaad nogal wat moeite kost. -O-
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:04:39 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129527010
Sorry voor deze enorme stortvloed aan frustraties weer, maar het valt me gewoon zwaar nu ik weer werk :{
pi_129527184
Frustraties mag je hier kwijt. Niet fijn als het niet zo lekker loopt. Hopelijk krijg je gauw je productie weer omhoog. :*
pi_129527579
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:04 schreef LadyBlack het volgende:
Sorry voor deze enorme stortvloed aan frustraties weer, maar het valt me gewoon zwaar nu ik weer werk :{
Dat mag hier ook :*. Rot ook dat het op zo'n manier moet op je werk. Kan me voorstellen dat je dan ook niet echt ontspannen zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129527738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou ja, dat heb ik dus ook.... volgens mij zou ik haar volledig aan de borst kunnen hebben, als ze alles live dronk. :{
Achteraf denk ik eigenlijk dat het niet zo'n vaart zou lopen. De stress die al dat sprokkelen veroorzaakte, had waarschijnlijk net zoveel invloed als 100ml extra kv zo nu en dan. Maar als je er middenin zit is te gewoon moeilijk. Je weet het niet zeker, en het risico wil je liever niet lopen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:30:13 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129528120
Ja, nou inderdaad... weinig bevorderlijk.

Heb net nog maar even gekolfd, dat leverde me een krappe 40cc op :') Morgen maar lekker mn meisje veel laten drinken, en donderdag even overleggen met de leidsters.
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:22:17 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129530149
Och LB :* woonde je nou maar naast de deur, dan had je zo een lading van me kunnen krijgen als je dat zou willen.

Zit ik wel eens aan te denken, ik kolf ca. 100-150 cc meer dan dat Noor drinkt. Ik ga het straks toch meegeven op het kdv, maar ja ik kolf ondertussen weer net zoveel bij. Ik weet niet meer waar ik het moet laten en weggooien is voor mij geen optie... En minder kolven wordt lastig, ik kolf nu 5x per dag: in de nacht, ochtend, middag, rond etenstijd en vlak voor het naar bed gaan.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:24:43 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129530216
Quote ipv edit
  woensdag 31 juli 2013 @ 04:19:20 #222
381212 Gulara
From the future
pi_129533083
XM kun je het niet doneren?

LB klinkt stressvol. :*

Mineola hoe is de nacht gegaan?
  woensdag 31 juli 2013 @ 05:11:19 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129533162
Het kan verkeren he XM... raar dat het zo'n verschil kan zijn.

Ik kan echt razend worden nu als ik dingen lees als 'je lichaam maakt precies voldoende melk aan voor je kindje', en jij zult dat misschien hebben bij zinnen over aan de borst drinken. Stomme biologie :{w

Maar ik zou idd eens kijken of ze het in een ziekenhuis willen hebben :Y
  woensdag 31 juli 2013 @ 06:42:34 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129533286
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:02 schreef LadyBlack het volgende:
Heb vandeweek op mn werk ook zitten huilen trouwens; ik heb tot nu toe elke dag de kolfpauzes door een leidinggevende in mn rooster moeten laten zetten (komt helaas echt zo precies), en nu trof ik de bitch van de afdeling, die eerst al snibbig begon dat ik dat direct bij aankomst had moeten regelen, en blablabla... toen zei ze dat ze het zou invoeren, en of 20 minuten voldoende was. Ik gaf aan dat ik 30 minuten nodig heb, en toen was haar reactie opgetrokken wenkbrauwen en de opmerking "Gaat niet zo goed dan?"

:? :o :{ ;( :'( Dat gaat je verdomme geen flikker aan!

Later bedacht ik me dat het misschien gewoon geïnteresseerd bedoeld was, maar ik voelde me echt in de hoek gezet, en begon alles uit te leggen, dat ik eerst naar de receptie moet om de sleutel te halen, en ook na die tijd alles nog moet afspoelen enzo....en dat het inderdaad nogal wat moeite kost. -O-
Ik ben ook wel minimaal 30 minuten bezig hoor. Ik heb dan wel zelf de sleutel en het hok is 3 stappen van m'n werkplek (bij wijze van).

Kut dat het zo gaat. Ik had gister ook maar 230 cc en hij drinkt 2x 180 of 200. Maar in de ochtend heb je het meeste melk, dus ik kolf de rest erbij als alles nog in dromenland ligt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129533394
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 05:11 schreef LadyBlack het volgende:
Het kan verkeren he XM... raar dat het zo'n verschil kan zijn.

Ik kan echt razend worden nu als ik dingen lees als 'je lichaam maakt precies voldoende melk aan voor je kindje', en jij zult dat misschien hebben bij zinnen over aan de borst drinken. Stomme biologie :{w

Maar ik zou idd eens kijken of ze het in een ziekenhuis willen hebben :Y
Maar je zegt toch dat E. genoeg kan drinken als je thuis bent met haar? Dan maakt je lichaam wel voldoende aan, maar krijg je het er moeilijk uit met een kolf. Dat komt vaker voor :Y.

Een kwart van mijn werktijd had ik ook echt wel nodig toen ik nog 3x kolfde! Ik deed er vaak 30-40 min over. Heel af en toe deed ik een kleine clusterkolfsessie rond lunchtijd (2e X kolven op de dag). Dan deed ik 15 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven. Hielp wel goed als ik merkte dat ik al een paar dagen op te weinig uitkwam.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129533413
XM, kun je dan niet een kolfbeurt laten vallen?
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:11:27 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129533776
Phaidra en Tico, bedankt! Misschien dus toch maar wat meer tijd ervoor nemen. :{ Kan me daar niet op verheugen... er is toch weinig begrip voor. Maar heb binnenkort gesprek met mn leidinggevende, dan kaart ik het wel aan.

Het helpt ook niet dat ik de enige ben van het hele callcenter die kolft. Vind het tamelijk ongelooflijk.

XM, ik zat ook te denken; waarom laat je die nachtelijke kolfsessie niet juist vallen? Scheelt je zoveel slaap!
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:36:22 #228
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129534028
Ik kolf dan het meest en ik weet niet of m'n boobs het een goed idee vinden om van 23:00 tot in de ochtend niet geleegd te worden. Ik heb het al teruggebracht van 8 sessies naar 5 op een dag...
  woensdag 31 juli 2013 @ 08:50:32 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129534198
LB, ik kolf ook bij lange na niet genoeg terwijl ze het live aan borst net niet redden. Het is echt zo'n verschil met kolven en live drinken. En zeker als je net weer begint met werken is het echt zoeken.

Ik had trouwens wel 45 minuten nodig om te kolven, inclusief heen en weer lopen, spulletjes klaarzetten, opruimen en schoonmaken. Kolfde ook echt wel 30 minuten (15 minuten, 5 minuten pauze en dan weer 10 minuten).

Ik merkte het verschil vooral toen ik na die maand weer thuis kwam te zitten. Werk kan in combinatie met bv gewoon echt klote zijn. Maar stress is echt funest voor je productie he!

:*
pi_129534442
Over kolven, ik kolf nu elke dag een keer tussen de ochtendvoedingen in. Om voorraad op te bouwen en straks, als ik weer moet werken, een iets hogere productie te hebben zodat ik hopelijk in de buurt van wat ik nodig heb te komen.
Nou kolf ik normaal zo'n 70-110 ml, maar vandaag was het maar 40 en na pasteuriseren (want spruw) bleef er maar 30 ml over...
Hopelijk trekt het morgen weer bij, anders misschien maar even extra drink- en kolfmomenten in gaan lassen.
Kan spruw voor een dip zorgen?

Stiekem maar ik me wel een beetje zorgen. Bij mijn oudste kreeg ik rond deze tijd zo'n productierijp, dat hij uiteindelijk zelfs is afgevallen en ik na vier maanden gestopt ben met bv. Ik hoop dat dat dit keer niet gaat gebeuren!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129534902
Goed nieuws hier: hij heeft vannacht na wat aandringen weer bij me gedronken! Meneertje nam in eerste instantie genoegen met zn speen (ik had m wel eerst aangelegd maar hij wilde niet), maar dat was toch niet genoeg, hij wilde daarna toch wel drinken. Dus *O* *O* *O* Het troost trouwens best wel heel erg lastig zonder de borst! :X

Vanmorgen wilde hij niet drinken, maar het was in elk geval geen groots protest. Hij was ondanks donkere kamer alweer te druk met andere dingen: joehoe, wakker! Hoog tijd om alles te ontdekken! Heel even liggen bij mama kon nog net. zolang ik een liedje zong maar daarna moest er Rechtop Gezeten worden en het liefst op de grond en weg. Goed, pap dan maar als ontbijt :D

Ik ben hier al érg blij mee, maar ik hoop stiekem wel dat de interesse ook overdag weer terugkomt, en kan ik in elk geval de ochtend- en avondvoeding nog een tijdje kan doen. Hopelijk is het tijdelijk en heeft het gewoon te maken met een sprong in zijn ontwikkeling. Niet in het minst omdat mijn voorraad er zo als een idioot doorheen gaat :X Met alleen kolven is het niet bij te houden wat hij drinkt. Daarbij is bv ook een soort van vloeibaar goud (zoals mijn man zo treffend zei). Je geeft sneller een extra flesje fv omdat het niet zo zonde is als je het weg moet gooien. Bij bv wil je steeds zeker weten dat hij het ook gaat drinken.

Op het kdv hadden ze ook al het idee dat hij midden in een ontwikkeling zat, hij is heel anders dan normaal. Zo wil hij daar nu vooral in zn eentje in de box liggen (veilig) en niet met de andere kindjes op de vloer. Grappig, thuis wil hij juist alleen maar op de vloer en overal op klimmen.
pi_129534993
Ik ben sinds gisteren ook weer aan het werk en dus aan het kolven. Het gaat vooralsnog prima. Mooie ruimte hier, maar ben niet de enige dus er zit wel een beetje tijdsdruk op dat ik op een bepaalde tijd klaar moet zijn.
Femke heeft gisteren helaas haar flesjes wel maar half opgedronken, en ook gisteravond niet echt veel ingehaald, dus ik hoop maar dat dat goed gaat...
pi_129535020
Mineola, wat fijn! En troosten zonder borst is zeker lastig, ik zou het niet eens kunnen denk ik :@
pi_129535052
XM, je zou ook kunnen proberen om de nachtelijke sessie steeds iets later te doen? Zo wennen je borsten aan meer tijd ertussen. Als het goed is zou je dat bij de opbrengst 's ochtend moeten merken, die wordt dan ook hoger.
Maar als jij het prima vindt zo lekker laten toch? Een megavoorraad is niet zo erg toch. Het geeft je ook de mogelijkheid nog steeds bv te geven als jij allang gestopt met kolven bent.

LB, mijne dronk in zn eerste maanden kdv ook 3x180 ml. Redde ik net met 3x kolven, maar ik had ook echt wel een half uur per keer nodig. Scheelde dat ik net als Tico zelf de sleutel had en het kolfhok drie stappen lopen is. Maar hij was 'al' vijf maanden toen ik weer ging werken, dus we gingen relatief snel naar bijvoeding en met zeven maanden was het nog maar 2x 180. Het was tot deze week zelfs maar 1x180, maar gister dronk hij opeens weer 320.

Shandaly, niet gewoon even wennen op het kdv? Anders vragen of ze vaker kleinere flesjes willen aanbieden? Werkte hier wel.
pi_129535055
Fijn Mineola! *O*
pi_129535166
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:42 schreef Mineola het volgende:
Shandaly, niet gewoon even wennen op het kdv? Anders vragen of ze vaker kleinere flesjes willen aanbieden? Werkte hier wel.
Het was juist gisteren thuis bij papa... De afgelopen twee weken bij het wennen op het kdv ging het juist wel goed met de flesjes.

Heb trouwens een enorm verschil in opbrengst tussen beide borsten. Links geeft bijna twee, soms drie keer zoveel als rechts... Zou dat bij live-voedingen ook zo zijn?
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:54:29 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129535328
Ik denk het wel. J drinkt meestal rechts (waar het meeste uit komt) en daar heeft ze dan genoeg aan. Als ik haar links laat drinken dat heeft ze daar niet genoeg aan. D haalt uit elke borst hetzelfde ongeveer en heeft daar niet altijd genoeg aan. Maar die heeft geen geduld om te wachten op een volgende tsr. Volgens mij drinkt zij eigenlijk liever uit een flesje.
pi_129535366
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:42 schreef Mineola het volgende:
Een megavoorraad is niet zo erg toch. Het geeft je ook de mogelijkheid nog steeds bv te geven als jij allang gestopt met kolven bent.

En dit inderdaad. :)
pi_129535888
Mineola, fijn!!!

XM, als je langer dan 6 uur tussen de voedingen hebt zitten, dacht ik dat je lichaam een seintje afgeeft om minder melk te produceren. Daar zou ik toch nog even voor waken. Anderzijds zijn er ook baby´s die met 8 weken doorslapen bij bv, dan zit er ook langer tussen. Toen mijn uk even doorsliep rond de 3 maanden, kon ik zelf rond 5 uur opstaan voor een droomvoeding of een kolfsessie, want dan had ik echt enorme stuwing.

En als je een losse vriezer hebt (temp. van -20) dan kan je bv een jaar lang bewaren. Ik denk erover om binnenkort te stoppen met kolven, maar ik heb nog wel ruim 5 liter in voorraad. Kan hij nog even bv drinken op het kdv.

En nu ga ik uitzoeken waarom mijn laptop opeens besloten heeft om mijn toetsenbord om te gooien. Al mijn leestekens door de war van het ene op het andere moment }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:20:09 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129535962
even opnieuw opstarten werkt hier altijd wel

Als dat zou ook nog een optie zijn. Om de wekker weer 's nachts te zetten om te kolven. Maar ik denk dat ik dat niet ga trekken op de lange termijn. Misschien klinkt dat als er niet alles voor willen doen maar dan vind ik dat ene flesje kv ook niet zo erg. Klinkt misschien als vloeken in de kerk maar ben bang dat ik het anders ook niet ga trekken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:26:00 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129536130
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:17 schreef Phaidra het volgende:
Mineola, fijn!!!

XM, als je langer dan 6 uur tussen de voedingen hebt zitten, dacht ik dat je lichaam een seintje afgeeft om minder melk te produceren. Daar zou ik toch nog even voor waken. Anderzijds zijn er ook baby´s die met 8 weken doorslapen bij bv, dan zit er ook langer tussen. Toen mijn uk even doorsliep rond de 3 maanden, kon ik zelf rond 5 uur opstaan voor een droomvoeding of een kolfsessie, want dan had ik echt enorme stuwing.

En als je een losse vriezer hebt (temp. van -20) dan kan je bv een jaar lang bewaren. Ik denk erover om binnenkort te stoppen met kolven, maar ik heb nog wel ruim 5 liter in voorraad. Kan hij nog even bv drinken op het kdv.

En nu ga ik uitzoeken waarom mijn laptop opeens besloten heeft om mijn toetsenbord om te gooien. Al mijn leestekens door de war van het ene op het andere moment }:|
Control en shift tegelijk doen Phaidra!
pi_129536184
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Control en shift tegelijk doen Phaidra!
Ik kreeg ook al een DM met deze tip en het werkte!! *blij* Nu staat niets me in de weg om weer aan het werk te gaan :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:47:50 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129536788
quote:
17s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:20 schreef Kyara het volgende:
even opnieuw opstarten werkt hier altijd wel

Als dat zou ook nog een optie zijn. Om de wekker weer 's nachts te zetten om te kolven. Maar ik denk dat ik dat niet ga trekken op de lange termijn. Misschien klinkt dat als er niet alles voor willen doen maar dan vind ik dat ene flesje kv ook niet zo erg. Klinkt misschien als vloeken in de kerk maar ben bang dat ik het anders ook niet ga trekken.
Ben jij gek, ik zeg groot gelijk hoor! Jouw dagen en nachten zijn volgens mij zwaar genoeg!
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:55:30 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129537008
We hebben een vriezer met eigen deur in de koelkast. Aparte vriezer hebben we geen ruimte voor in ons appartementje ;) maar de lade is nogal vol :X en weggooien kan ik gewoon niet over m'n hart verkrijgen.

Ik kolf vandaag iets minder bij elke sessie, dus mss begint het toch iets terug te lopen, of er is een andere reden. Nouja, we zien het wel. Thnx voor de tips iig!
pi_129537513
Nog even een 'alvast' vraag: op wat voor flesvoeding zou ik moeten/kunnen overstappen als het toch niks meer wordt met de bv? Welk merk? En welk nummer? :@
Ik herinner me iets over hypoallergeen uit het ziekenhuis, of geldt dat alleen voor pasgeborenen?
pi_129538684
*O* Mineola, wat fijn dat hij vannacht weer bij je heeft gedronken O+

LB :* Ik zou ook even overleggen, zoals de anderen al aangaven! Vlak voor het ophalen niets meer geven is een hele goede. En ik heb ook gehoord/gelezen dat borstgevoede babies aan de fles niet zo goed kunnen regelen hoeveel ze willen hebben en heel makkelijk te veel drinken. Misschien kunnen ze dus eerst kleinere porties geven en als ze dan echt honger heeft nog een (klein) portie?

Kyara, ik sluit me aan bij LB! Je doet het super goed en ik zou als ik jou was de nachten ook lekker pakken om uit te rusten! Ook rust en ontspanning is belangrijk om de borstvoeding goed opgang te houden!

XM, wat voelt dat dan toch luxe he, zo'n voorraad! Ik zou er ook niets van weggooien hoor!

Shandaly, toen Nin net geboren was had ik met kolven uit beide borsten evenveel opbrengst, maar na een poosje is dat ook verandert. En nog steeds heb ik uit links beduidend minder dan uit rechts, ik maakte me er eerst ook zorgen om, maar de LK vertelde dat dat heel normaal is! En ook bij live drinken is dat helemaal niet erg!
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:04:53 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129539276
Ik heb ook altijd minder uit links :Y.
pi_129546981
Ik post sinds enige uren mee in het babytopic, maar ik val hier ook maar even binnen!

Wat is voor jullie het moment geweest dat je 's avonds eerst de vaste voeding gaf en pas daarna de borst?

De dagen hier lopen een beetje rommelig op opvangdagen. Om 18.00 thuis, dan eerst borst, eigenlijk redelijk snel daarna wat hapjes avondeten, en om 20.00 dan alweer melk. Het lijkt me logisch, maar ik weet niet of dat werkt, om uiteindelijk die voeding van 18.00 en 20.00 samen te trekken? Nu eet ze, omdat ze net de borst heeft gehad, om 18.30 heel weinig.

Baby is trouwens 7 maanden!
pi_129547199
Tussen avondeten en naar bed zit hier ook niet zoveel tijd.
Hij kreeg een fles rond 16u denk ik (op kdv), dan rond 18u avondeten en rond 19u bv.

Dat avondeten is echt bijvoeding dus dat telde ik niet als volwaardige voeding, meer als een tussendoortje. Nu is het inmiddels wel een volwaardige voeding maar alsnog drinkt hij voor het slapen gaan bij mij.

Hoe laat krijgt ze de fles nog? Ik zou die voeding om 18u laten vallen, tenzij ze heel graag wil drinken als je thuiskomt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:13:24 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129547413
Mijn kinderen zijn max 1,5 uur wakker. En dan is het ook schipperen met de tijd wat betreft bijvoeding. Dus dat zit ook redelijk dicht op de borst. Maar het is inderdaad bijvoeding dus ik reken het ook niet als voeding.
pi_129547462
Op kdv krijgt ze om 11.00 en 15.00. Dan heeft ze om 18.00 wel honger en vind ik het eigenlijk ook het gezelligste nog om meteen te voeden. Nu ik het zo typ, is er denk ik voorlopig wel een middenweg mogelijk door bijvoorbeeld om 18.00 maar 1 kant te geven...

Jouw baby is een paar maanden ouder toch? Zijn de tijden op het kdv toen ook gewijzigd? Want misschien zou ze uiteindelijk wel de fles op het kdv iets later dan 15.00 kunnen krijgen (als ze uiteindelijk echt brood eet enzo), waardoor de borst idd pas om 20.00 weer hoeft.
pi_129551332
Mijnes is nu 13,5 maand en ik voed nog steeds als ik thuis kom uit mijn werk rond 18 uur. Dat is echt even zijn moment van rust na een drukke dag. Vrij snel daarna gaan we eten. Ik merk dat het helemaal niet zoveel uitmaakt hoeveel hij gedronken heeft daarvoor. Soms eet hij juist heel goed nadat hij bij mij gedronken heeft. Om 19.00-19.30 drinkt hij voor het slapen gaan nog een keer.

Op dagen dat we samen thuis zijn, heeft hij de behoefte om nog voor het avondeten te drinken veel minder. Dat is dan ook prima, hij geeft het zelf aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129553087
Vervelend dat er zo weinig begrip is op je werk LB. Je voelt je vaak al bezwaard en dan al helemaal. :*

Mineola *O* voor het drinken, wat een opluchting zeg, ook al is het nog niet optimaal.

Ik was vandaag mijn kolf vergeten mee te nemen naar m'n werk. Gelukkig werk ik in het ziekenhuis en kon ik en kolf van de kraamafdeling gebruiken. Daar hadden ze een Medela Symphony. Wow, wat een fijne kolf zeg! Ik kolf met mijn eigen Ardo Calypso maximaal 150cc uit beide borsten samen, nu haalde ik in 1 keer gewoon 250cc en de tweede keer nog eens 200cc en ook nog eens in veel minder tijd! Nu heb ik gewoon genoeg voor J. voor overdag *O* O+

Dat dat zo'n verschil kan maken zeg, ik ga ook een Medela kopen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:24:55 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129553283
Ik heb de Freestyle l0t en daarmee haal ik er net zoveel uit als met de Sympony :Y. Het is ff een aanschaf, dat wel.
pi_129553500
LB vervelend dat dat zo gaat met kolven op je werk. Ik had dat ook omdat er geen kolfkamer was, alleen een vergaderkamer anders moest ik uitwijken naar het keukentje of de wc.

Minneola *O* voor het live drinken. Hopelijk wil hij overdag ook weer.

Mijnes bijna 15 maanden en ik voed ook nog direct bij thuiskomst, soms beide borsten, soms 1. Is meestal wel een korte voeding. En dan drinkt hij voor het naar bed gaan om 19.30 uur/ 19.45 uur weer.

Olf je kunt ook een borst geven en dan eerst eten.

Phaidra, ga je stoppen met kolven op je werk? Ik durf nog niet echt.

Lot *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129554104
Wow, wat bizar dat een ander type kolf zo'n groot verschil kan uitmaken! 'Fijn' dat je je kolf was vergeten, toch een ontdekking die de hele borstvoedingsperiode nog fijner kan maken!

Ik ga inderdaad maar eens experimenteren met 1 borst om 18.00, dan wat hapjes eten en dan voor slapen gaan beide borsten weer. Loopt allemaal ook wel los, maar was benieuwd of jullie een duidelijk keerpunt kende van hoofdzakelijk melk naar echt mee-eten in de avond.
pi_129555196
Olf, mijne is ruim twee maanden ouder dan je dochter ja.
Zijn voedingsschema is eigenlijk altijd hetzelfde geweest op het KDV, maar wat hij krijgt is wel veranderd. Rond zeven maanden was het dit:
10u (bv? en) fruit
13u bv en brood
16u bv

Rond 18u thuis groente, 1830 ik thuis, spelen, badje en naar bed met om 19-19.30 voeding. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik meteen ging voeden na thuiskomst, misschien in het begin maar niet na zes maanden.

Phaidra, echt een knuffelmomentje dus van jullie, lief!
Tinu, waarom wil je nog niet stoppen met kolven? Ben je bang voor je productie?

Lot, fijn dat je een kolf kon lenen! Wat een monster hè?!

En *O* want mini wilde net voor t slapen gaan weer (uitgebreid) drinken! Nu was hij wakker, was het licht, dus ik ben BLIJ!
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:26:01 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129555275
Oh wat fijn !!!
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:37:56 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129555816
Goed nieuws mineola! O+

L0t, wat een uitkomst dan! Ik ben ook tevreden over mijn Freestyle, die ik tweedehands heb gekocht :Y
Een vriendin van mij die in het ziekenhuis werkt, kon standaard met haar eigen kolfsetje gebruikmaken van de Medela Symphony op de kraamafdeling. Kon ze zich voor intekenen.

Ik heb gisteravond en vanmiddag nog 100 cc bij elkaar gesprokkeld en E heeft nog 2 korte dagjes opvang deze week, dus hopelijk wat voorraad.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:39:46 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129555886
Ik ga vrijdag, zaterdag en zondag maar elke ochtend wat sprokkelen, dat ik voor volgende week weer heb. Ik vrees grote vrezen dat deze aankomende ongesteldheid gaat zorgen voor de eerste flessen kunstmelk.
pi_129556086
Tico, daar vreesde ik dus ook voor, amper voorraad nog over. Man stond al op het punt om fv te kopen.
Wat is dan de beste keus, of maakt het niet uit? Ik weet echt niks van fv...

Balen dat je productie zo terugloopt. Weet je zeker dat het daardoor komt?
pi_129556204
Mineola bedankt voor jouw schema. Verschil is dus dat mijne na 15.00 nu niets krijgt en dan is het bij thuiskomst wel echt meteen drinken.

Ik heb totaal geen voorraad dus gebruik (sinds paar weken) incidenteel poedermelk. Ben gegaan voor AH puur en eerlijk. Heb gekeken wat qua smaak het meest op borstvoeding leek (zag ergens een overzichtje online, wilde per se geen nutrilon en vind het fijn dat het biologisch is.
pi_129556493
*O* Mineola, wat een opluchting! Lekker dat ie toch nog bij je wil drinken O+
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:57:20 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129556753
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:43 schreef Mineola het volgende:
Tico, daar vreesde ik dus ook voor, amper voorraad nog over. Man stond al op het punt om fv te kopen.
Wat is dan de beste keus, of maakt het niet uit? Ik weet echt niks van fv...

Balen dat je productie zo terugloopt. Weet je zeker dat het daardoor komt?
Gewoon elke keer ongesteld is een klap. En deze maand hield al weinig over. Kolven op m'n werk max 250cc, meneer drinkt 360 tot 400. Dus ochtend bijkolven. M'n vriezer is zo goed als leeg.

Zwanger kan niet, spiraal.
Ik had zo onwijs gehoopt dat meneertje rond deze tijd meer zou eten. Fruit en groente. Maar hij eet pas sinds een week nu goed fruit, maar dat maakt niets uit in z'n flessen.

We gaan nu beginnen met brood.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:59:00 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129556851
En ik weet ook niets van fv. Als we het nodig hebben haal ik denk een pak HA2? Bestaat dat?
pi_129557005
Ik gebruikte HA1, zit veel meer voedingswaarde in. Nummer twee bestaat zodat er reclame kan worden gemaakt.
pi_129557076
Oh, vette jompel voor mineola! *O*
pi_129557101
Is stap 2 dan zinloos? Kan ik voor incidenteel gebruik beter 1 gebruiken?
En waarom HA?

Flesvoeding is echt ingewikkeld haha.
pi_129557256
HA, tja, of het nuttig is op die leeftijd kun je je afvragen idd. Meer gevoelskwestie. De koemelkeiwitten zijn in kleinere stukjes geknipt, dus makkelijker te handelen. In die zin komt dat dichterbij moedermelk, hoewel nog sterrenstelsels verwijderd.
pi_129557436
Dat van die kleinere stukjes wist ik niet, ik ga er eens meer over lezen. Raak wel steeds meer gemotiveerd voorlopig nog zo door te gaan, terwijl ik bij 6 maanden het even spuugzat was.
pi_129558051
Thanks allemaal!

HA2 is er, dat had mijn kerel gehaald.

Maar er is dus ook biologisch Olf? dm me even bij welke AH waar dat vandaan komt...?
En wat is er met nutrilon? :@

Wup, is HA1 ook geschikt voor negen maanden dan?! Bevat het niet teveel start-voedingsstoffen, zeg maar?

Gaat t toch zomaar over fv in het bv topic :D

Tico, wat shit dat het zoveel effect heeft... Bram is nu ruim zes maanden? 1e keer of al eerder ongesteld geweest? Daar kan je niet tegenop kolven dan idd. Jammer dat het ook niet met bijvoeding op te vangen is.
pi_129558738
Ja hoor, nummer 1 is prima geschikt. Goede marketing toch, dat we met z'n allen denken dat de eerste melk niet goed genoeg meer zou zijn? In je eigen melk heb je ook geen nummer 1, 2 of 3 hoor ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:37:28 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129558842
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:35 schreef WupWup het volgende:
Ja hoor, nummer 1 is prima geschikt. Goede marketing toch, dat we met z'n allen denken dat de eerste melk niet goed genoeg meer zou zijn? In je eigen melk heb je ook geen nummer 1, 2 of 3 hoor ;)
Maar moedermelk verandert toch ook van samenstelling?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:39:17 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129558926
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:05 schreef WupWup het volgende:
HA, tja, of het nuttig is op die leeftijd kun je je afvragen idd. Meer gevoelskwestie. De koemelkeiwitten zijn in kleinere stukjes geknipt, dus makkelijker te handelen. In die zin komt dat dichterbij moedermelk, hoewel nog sterrenstelsels verwijderd.
Nou ja, Bram is bijna 7 maanden nu, dus dan neem ik aan dat ik voor nummer 2 moet gaan. Verder is J voor ongeveer alles allergisch. (Krassentest van 100 krasjes, 96 kwamen op. )
Ik ga weer m'n stinkende best doen om ook deze ronde weer door te komen.

Ik heb vanaf 12 of 14 weken na Bram gynefix, sinds laten plaatsen meteen regelmatige cyclus. En ongesteld met ibuprofen om het onwijze bloedverlies iets te temperen.
pi_129558953
Ik snap even niet hoe ik moet DM'en mobiel. Die puur en eerlijk is trouwens goed betaalbaar, maar is dus lang niet in elke AH. Iig wel op nachtegaalstraat. En XL denk ik ook?

Nutrilon heb ik het verhaal/roddel/mythe over gehoord dat ze in arme regio's in Afrika extreem veel reclame maken waardoor Nutrilon een statussymbool wordt en bv wordt afgekraakt waardoor niet-vermogende mensen kromliggen voor flesvoeding terwijl ze gewoon bv zouden kunnen geven. Weet niet of het waar is maar ik wil zo'n bedrijf absoluut niet steunen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:45:06 #276
244125 laziness
pi_129559195
Zo'n soort gelijk verhaal heb ik gelezen vam Nestlé.
Zal best een kern van waarheid in zitten.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:48:24 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129559340
In arme landen is kunstvoeding een statussymbool. Tja.
pi_129559596
En ik vind het naar dat daar actief op gestuurd wordt, dus daarom de keuze om die max 1 pak per maand die ik voorlopig gebruik iig geen Nutrilon te laten zijn ;)
pi_129560017
Ik kom jullie gedagvaard zeggen. Het is hier nu echt klaar. Ikvheb nu 2 dagen niet gekolfd, en geen enkele vorm van stuwing. Luuk heeft 8 maanden genoten van de bv. Wie had dat nou gedacht 8 maanden geleden? Bedankt voor alle steun en lieve woorden :*
*poef* nu is het weg
pi_129560085
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:53 schreef Olf het volgende:
En ik vind het naar dat daar actief op gestuurd wordt, dus daarom de keuze om die max 1 pak per maand die ik voorlopig gebruik iig geen Nutrilon te laten zijn ;)
Oh, dat had ik kunnen zeggen/doen!

Laziness, dat was dus ook waarom ik het vroeg.
pi_129560329
Da's een mooie tijd, KJ! En fijn dat het afbouwen nu toch nog best snel en goed is gegaan...
pi_129560396
Goed gedaan KJ! Mooie periode!
pi_129560780
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Dagelijks.

KJ, dikke jompel, goed gedaan dame!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_129561291
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja, het bevat wat je hebt gegeten en gedronken en de vetsamenstelling verschilt en de antistoffen verschillen per ziekteverwekker die je tegenkomt. Dus zelfs per voeding heb je een iets andere samenstelling. Maar je borsten gaan niet per zes maanden of per 1 jaar een compleet andere melk aanmaken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:36:47 #285
244125 laziness
pi_129561454
Nee dat laatste begrijp ik maar een baby van een dag oud heeft een andere samenstelling nodig dan een kind van 8 maanden lijkt me.
Ik dacht dat ook moedermelk daar wel in samenstelling verschilde en niet alleen op basis van wat een moeder eet en aan ziekteverwekkers tegenkomt.
En op basis daarvan vind ik het best logisch dat er een nummer 2 is bij kv. De behoeftes van je kind veranderen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:40:16 #286
244125 laziness
pi_129561587
Maar ik kan er uiteraard compleet naast zitten.
Dit is slechts wat ik altijd gedacht heb.
Dat het vrij logisch is dat een bijna dreumes iets anders nodig heeft dan een baby van een week oud.
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:28:28 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129563640
Ik weet wel dat moedermelk voor premauurkindjes anders is.

KJ, goed gedaan!

Mineola, wat fijn! *O*

Qua kv gebruiken wij AH huismerk standaard 1.

L0t, de symphony is heel fijn idd, ik heb die ook gehuurd in het begin. Heb nu een tweedehands Medela Pump in style advnced (pisa) en die bevalt super. Mrien heeft die geloof ik in v&a te koop staan nu. Misschien ok iets voor jou?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 02:30:36 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129567935
Ik dacht al dat E vandaag niet goed had gedronken dus had een wekkertje gezet, maar ze werd uit zichzelf wakker om 02:15.

Goedzo meisje! ^O^ :) :{ :O :')
  donderdag 1 augustus 2013 @ 04:53:52 #289
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129569019
Hier weer moeten wekken om 4:30, omdat de max 6 uur waren verstreken. En hiervoor kwam ze weleen aantal dagen zelf. Ik kan er geen patroon in ontdekken ook.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 07:32:21 #290
381212 Gulara
From the future
pi_129569470
Ik kom even om het hoekje spieken om te zien hoe het Mineola gaat. Fijn dat ie weer wat drinkt! *O*

KJ goed gedaan! ^O^

En stom inderdaad dat kunstvoeding zo'n statussymbool is. In het vliegtuig heb ik ook moeten lullen als Brugman om ze ervan te overtuigen dat ik echt geen voeding voor m'n baby hoefde. Ze snapten er niks van. 8)7

Ik kom hier niet zo vaak, want eigenlijk loopt het wel lekker hier. We zitten op gruwelijk veel (nacht-)voedingen maar dat gaat ook wel over.
Op reis was het borstvoeden ideaal.
En ik voel me comfortabel om overal en nergens te voeden, dus helemaal fijn gelukkig.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 07:32:59 #291
381212 Gulara
From the future
pi_129569479
Ooh, ik vergeet de twee ondertanden. Die zijn niet fijn. :X
pi_129569976
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:32 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, ga je stoppen met kolven op je werk? Ik durf nog niet echt.
Ik durf ook niet zo goed, maar ik kolf nog maar rond de 100 ml. En dan vind ik het toch een beetje zonde van mijn tijd worden. Bovendien starten komende maand 2 collega's na hun verlo weer met werken en zij willen waarschijnlijk ook gaan kolven. Dat wordt ook gewoon praktisch wat lastig bij ons. Kleine ruimte dus je moet echt om de beurt en ik vind het nu juist handig dat ik kan gaan wanneer het mij uitkomt en dan moeten we toch meer plannen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129570080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:02 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kom jullie gedagvaard zeggen. Het is hier nu echt klaar. Ikvheb nu 2 dagen niet gekolfd, en geen enkele vorm van stuwing. Luuk heeft 8 maanden genoten van de bv. Wie had dat nou gedacht 8 maanden geleden? Bedankt voor alle steun en lieve woorden :*
:W Wat fijn dat jullie 8 maanden hebben genoten van bv en het afbouwen nu goed gegaan is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 augustus 2013 @ 09:32:14 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129571050
quote:
Met mn slaperige hoofd hier overheen gelezen; fijn dat t nu zonder stuwing of ontsteking is gelukt! En 8 maanden, goed gedaan! ^O^
pi_129571070
quote:
Goed gedaan!
pi_129571096
kj, 8 maanden, wat een mooie tijd om op terug te kijken! O+
pi_129571418
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 07:32 schreef Gulara het volgende:
Ik kom even om het hoekje spieken om te zien hoe het Mineola gaat. Fijn dat ie weer wat drinkt! *O*

Wat lief! O+ :@

Hij heeft vanmorgen ook weer gedronken! Niet meteen toen hij wakker werd, maar wel voor hij weer naar bed ging. Gek genoeg is hij niet uitgehongerd 's ochtends terwijl hij regelmatig sinds 19u niets meer gegeten of gedronken heeft. Zo ook gister.

Ben zo blij, t gaat de goeie kant uit! Hoewel drie keer live drinken sinds zondag/maandagnacht natuurlijk bijzonder weinig is :+

Fijn dat het bij jou zo lekker loopt Gulara. Wel balen van die nachtvoedingen. Acceptatie was bij mij het codewoord, hij zal het wel nodig hebben...
Probeer je ook met een speentje te sussen? Dat doe ik tegenwoordig meestal eerst, maar pi is natuurlijk nog een stuk jonger.

En ik dacht echt precies zo over fv als lazi....
pi_129571506
Dat uitleggen dat je kind geen fles nodig heeft begin ik nu ook te merken. Iedereen lijkt er automatisch vanuit te gaan dat een kind van negen maanden geen bv meer krijgt. Als ik zeg dat hij nog wel bv krijgt krijg ik tegenwoordig wel meer bewonderende reacties dan verbaasde, leuk is dat!
Mijn oma bv vond het heel tof dat ik hem nog zelf voedde O+
  donderdag 1 augustus 2013 @ 09:54:32 #299
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_129571536
Minneola fijn!!

Gulara ook fijn dat zo goed gaat!

Hoi nieuwe wiens naam ik alweer kwijt ben.

Ticootje wat rot dat je zo dipt :(

Kj Je mag enorm trots op jezelf zijn! En als het zo goed voor jullie is is dat toch hartstikke mooi O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_129574177
Mineola, fijn zeg, dat het weer de goede kant op gaat!

Gulara, pittig, zeg, al die (nacht)voedingen. Maar wel super dat je er goed mee om kan gaan!

Kj, wow, 8 maanden, dat moet nog maar eens zien te halen. Fijn dat het afbouwen ook goed is gegaan.

Ticootje, door jou verwacht ik dat ik ook binnenkort ongesteld ga worden. Vandaag weer maar 50 ml gekolfd en M komt ook veel vaker om te drinken. Verder geen andere aanwijsbare dingen die een dip zouden verklaren. Als het de ongesteldheid is, hoop ik dat ik niet zo dip als jij. Wat lijkt me dat pittig om elke keer maar weer te proberen je productie op peil te brengen en dan te weten dat je over vier weken weer aan de bak moet...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')