Auto stond voor rechtdoor te wachten. Dader heeft auto ingehaald via voorsorteerstrook voor rechts, want groen, en had niet door dat de auto stilstond voor een spook/door rood fietsterquote:Op woensdag 24 juli 2013 23:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat was een andere auto die op de strook voor rechtdoor stond.
Hij reed daarmee door rood.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Auto stond voor rechtdoor te wachten. Dader heeft auto ingehaald via voorsorteerstrook voor rechts, want groen, en had niet door dat de auto stilstond voor een spook/door rood fietster
Nee, Hij stond niet op de strook maar op de strook voor rechtdoor. De auto voor hem bleef stilstaan ondanks groen licht. De dader heeft toen die auto ingehaald en daarbij gebruik gemaakt van het andere sorteervak. Toen kwam hij het slachtoffer tegen die door rood fietste.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De dader stond op een voorsorteerstrook naar rechts voor het rode licht.
Hij deed dus twee dingen fout: hij ging door rood en hij ging rechtdoor.
Nee, hij stond op de strook voor rechtsaf en had rood.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, Hij stond niet op de strook maar op de strook voor rechtdoor. De auto voor hem bleef stilstaan ondanks groen licht. De dader heeft toen die auto ingehaald en daarbij gebruik gemaakt van het andere sorteervak. Toen kwam hij het slachtoffer tegen die door rood fietste.
Of ze het heeft gezien is natuurlijk niet boeiend. Rood is rood.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner reed ze tegen het verkeer in, en heeft dus nooit een verkeerslicht gezien. Ik weet wel zeker dat de gene die vooraan stond bij het kruispunt verklaarde groen te hebben
Ja, zo'n gelegenheid krijg ik ook wel eens maar die neem ik nooit. Voorrang is geen privilege dat je naar eigen inzicht kunt geven aan een andere verkeersdeelnemer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:13 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nou en? Ze kreeg gelegenheid van die auto om over te steken.
Nee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, hij stond op de strook voor rechtsaf en had rood.
Ok, jij je zin.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, hij stond op de strook voor rechtsaf en had rood.
naïevelingquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Quatsch. Nederland is één van de strengst straffende landen in Europa. Lees eens wat rapporten van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum van het Ministerie van Justitie en Veiligheid door, in plaats van het PVV-verkiezingsprogramma of de Telegrof.![]()
Ik schrijf 'gerichte' straffen en jij maakt daar 'strenger' straffen van. Zegt genoeg lijkt me...quote:Strenger straffen heeft nog nooit geholpen om recidive te voorkomen. Zie het strafrechtssysteem in de USA.
Wederom jouw woorden.quote:Natuurlijk, joh. Wij zijn allemaal gehersenspoeld tijdens onze studie. Sterker nog: we konden vanaf het vwo al niet meer denken.![]()
Zijn handelskenmerk. Maar van een mod die zo selectief is verwacht ik geen begrip.quote:En... lekker op de man spelen. Klasse!
http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BT2353quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:20 schreef Loekie1 het volgende:
Hij reed veel te hard, door rood, vanuit een verkeerd voorsoorteervak.
Kijk het maar na. Roekeloos rijden is dan ook vastgesteld. Alleen de straf was er niet naar.
Ga gewoon weg trol.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:18 schreef eight het volgende:
[..]
naïeveling
[..]
Ik schrijf 'gerichte' straffen en jij maakt daar 'strenger' straffen van. Zegt genoeg lijkt me...
[..]
Wederom jouw woorden.
[..]
Zijn handelskenmerk. Maar van een mod die zo selectief is verwacht ik geen begrip.
Die had niet de tijd om te gaan rijden want het licht sprong net op groen, maar verklaarde die dat het slachtoffer door rood reed? waar? Zelfs de verdediging voert dat niet aan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, het was de verklaring van de gene die werd ingehaald door de dader. Dader kwam via invoegstrook de wachtende bij het stoplicht voorbij, omdat die niet ging rijden bij het groene licht (omdat hij stil stond op het slachtoffer, die tegen het verkeer in kwam fietsen).
Als je dat dus flikt als er een politieauto achter je staat dan krijg je een prent want je mag niet vanuit een voorsorteervak voor rechts rechtdoor rijden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een auto die niet optrok bij groen ingehaald via de sorteerstrook. Voor rechtdoor was het groen.
En terecht.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je dat dus flikt als er een politieauto achter je staat dan krijg je een prent want je mag niet vanuit een voorsorteervak voor rechts rechtdoor rijden.
Iets van 30 meter en haar fiets iets van 45, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Honderden meters ja?
Ze had niet de gelegenheid om over te steken want ze had rood, dat kun je afleiden aan het feit dat de stilstaande auto groen had.
Ah, andere mening dus dan is het een trolquote:
Men heeft juist zoveel mogelijk ingezet op rehabilitatie en het voorkomen van recidive. Hoewel er een aantal nuances liggen zou je kunnen stellen dat hoe hoger de straf; hoe hoger de kans op recidive. Daarmee gaat je verhaal over het draaiend houden van de eigen wereld door zo laag mogelijk te straffen al niet op.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:29 schreef eight het volgende:
[..]
Het hele Nederlandse rechtssysteem draait volledig om laag straffen. Ze moeten wel laag straffen om hun eigen wereldje draaiende te houden. Met gerichte straffen om recidive te voorkomen zijn ze niet gebaad aangezien dat geen brood op de tafel brengt.
Hij kwam aanrijden zag het licht voor rechtdoor op groen springen, daar stond een auto te wachten, hij week uit naar het voorsorteervak waarvan het licht op rood stond. Hij had dus moeten stoppen en rechts af moeten slaan wanneer het licht op groen zou zijn gesprongen, maar hij zwenkte om de auto heen en reed rechtdoor een kruising op waar hij geen zicht op had mede doordat de andere auto daar nog stond.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:16 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, hij reed dus niet door rood.
Makkelijk om alles dat je niet zint als onderbuikgevoelens weg te zetten. Maar goed jij kan je weer moreel superieur voelen, dat voelt fijn toch?quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:39 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic doet echt pijn aan mijn ogen. Een rechtssysteem gebaseerd op onderbuikgevoelens
Jazeker, na het lezen van veel reacties hier op FOK! en op facebook realiseer ik me weer hoe dom gemiddeld Nederland is en voel ik me zeer intelligent.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Makkelijk om alles dat je niet zint als onderbuikgevoelens weg te zetten. Maar goed jij kan je weer moreel superieur voelen, dat voelt fijn toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |