Mag het? De huidige scenaristen doen dat al jááren!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:51 schreef Frey het volgende:
[..]
Eigenlijk doen we hier vaak niets anders dan in herhaling vallen.
What are the odds: De trouwerij van Simon en Annette was jarenlang de meest bekeken aflevering, toen ging dokter Dekker wéér trouwen, was het wéér de meest bekeken afleveringquote:Het is 28 maart 2003 wanneer de soap haar 2500e aflevering uitzendt. Acteur Rick Engelkes was voor deze speciale gelegenheid teruggekeerd bij de serie om opnieuw de rol van Simon Dekker te vertolken. Tijdens de 2500e aflevering werd Dekker vermoord en de aflevering is met ruim 2,7 miljoen kijkers de meest bekeken aflevering tot nu toe.
Maar wij komen tenminste niet met slappe aftreksels, want hier gaat het maar niet vervelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Mag het? De huidige scenaristen doen dat al jááren!
Beter halen ze hem dan terug voor de 5000ste, dan zijn er gegarandeerd 3 miljoen kijkersquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:53 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
What are the odds: De trouwerij van Simon en Annette was jarenlang de meest bekeken aflevering, toen ging dokter Dekker wéér trouwen, was het wéér de meest bekeken aflevering
Simon is niet gestorven, maar ontvoerd door Wies.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Beter halen ze hem dan terug voor de 5000ste, dan zijn er gegarandeerd 3 miljoen kijkers
"IK HOU VAN JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ"quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:55 schreef Frey het volgende:
[..]
Simon is niet gestorven, maar ontvoerd door Wies.
Oh jawel hoor. Om precies te zijn werd een hele rits aan families geïntroduceerd, om precies te zijn op 1 oktober 1990.quote:Nog nooit eerder had een schrijversteam het aangedurfd om in één keer een heel gezin te introduceren.
Dus dan laat je ze op zichzelf wonen! Of had het schrijversensemble wat zó durfde door 'in één keer de familie te introduceren' niet voorzien dat de personages onrealistisch overkwamen als ze als een stel randdebielen op zichzelf zouden gaan wonen?quote:Het gezin sloeg aan bij de kijkers, maar moest in het voorjaar van 2010 de serie noodgedwongen verlaten. De schrijvers waren van mening dat Alexandra Alphenaar en Emiel Sandtke te oud waren om nog bij hun ouders te kunnen wonen.
Waarbij rechercheur Horst de dreigbrief verkeerd leest en de verdenking vervolgens op Wiet valt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:55 schreef Frey het volgende:
[..]
Simon is niet gestorven, maar ontvoerd door Wies.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Waarbij rechercheur Horst de dreigbrief verkeerd leest en de verdenking vervolgens op Wiet valt.
Gelukkig betekende de exit van de Huygens wel de intrede van de Bouwhuisjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:59 schreef ArnieAlberts het volgende:
Over de familie Huygens:
[..]
Oh jawel hoor. Om precies te zijn werd een hele rits aan families geïntroduceerd, om precies te zijn op 1 oktober 1990.
[..]
Dus dan laat je ze op zichzelf wonen! Of had het schrijversensemble wat zó durfde door 'in één keer de familie te introduceren' niet voorzien dat de personages onrealistisch overkwamen als ze als een stel randdebielen op zichzelf zouden gaan wonen?
True, truequote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:03 schreef Frey het volgende:
[..]
Gelukkig betekende de exit van de Huygens wel de intrede van de Bouwhuisjes.
Op zichzelf wonen? Yeah rightquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:59 schreef ArnieAlberts het volgende:
Over de familie Huygens:
[..]
Oh jawel hoor. Om precies te zijn werd een hele rits aan families geïntroduceerd, om precies te zijn op 1 oktober 1990.
[..]
Dus dan laat je ze op zichzelf wonen! Of had het schrijversensemble wat zó durfde door 'in één keer de familie te introduceren' niet voorzien dat de personages onrealistisch overkwamen als ze als een stel randdebielen op zichzelf zouden gaan wonen?
Ik snap je punt maar... Het feit dat in 1 week tijd de héle familie Huygens in een keer opsodemieterde, daar snap ik geen fuck van.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Op zichzelf wonen? Yeah rightAls de jongere personages al op zichzelf gaan wonen, is dat óf in een kamer van De Rozenboom, óf in Toko. Never nooit zullen ze een eigen huis kopen of huren (ook vanwege ruimtegebrek in de studio), dus blijft het altijd hetzelfde gelazer.
Voor 1 euro?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:05 schreef Frey het volgende:
Ludo laat in seizoen 9 zien hoe je een huis koopt.
Niet in één week hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:05 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar... Het feit dat in 1 week tijd de héle familie Huygens in een keer opsodemieterde, daar snap ik geen fuck van.Hoe zat die exit ook weer in elkaar?
Ach zo... Ja, dat hele tijdperk is voor mij als één grote waasquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:08 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Niet in één week hoorRonja vertrok dacht ik in mei naar oma Sair in Amerika, Dex in juni naar Praag (samen met Nina, had ze gerust mogen blijven), en Martijn en Irene vertrokken samen naar Afrika in oktober, volgens mij een week na de jubileumweek
Jij was niet de enige die dat dacht, ook ik en een heleboel andere fans dachten (en hoopten) dat ze gelinkt zouden worden aan Rolf, Helen en Peter. Wat een sof werd het toen de makers duidelijk maakten dat deze familie Huygens geen enkele binding had met het verledenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:05 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
PS: Huygens...De naam alleen al. Als je niet wil dat mensen terugkijken naar namen uit het verleden, noem je nieuwe familie dan niet zo naar een kern-naam uit de Kelder-verhaallijn! Ik dacht destijds als 12-jarige zuiver dat de familie Huygens een update van het Peter Kelder-verhaal ging worden, echt waar
Mwah, zit nu in seizoen 6 en Dian was het prototype van wat Lieke later van Charlie maakte: een personage wat overal mee wegkwam. En lukte iets niet op de manier zoals ze het wilde, dan ging ze het wel op een andere manier bij iemand anders proberen, meestal met succes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:14 schreef Frey het volgende:
Het laatste stuk moet je vooral kijken als je je weer dood wil ergeren. Barbara is en blijft het meest vreselijke schepsel dat ooit in de serie heeft rondgelopen.![]()
![]()
Dian gaat vaak genoeg op haar bek hoor, die komt nergens mee weg.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:20 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Mwah, zit nu in seizoen 6 en Dian was het prototype van wat Lieke later van Charlie maakte: een personage wat overal mee wegkwam. En lukte iets niet op de manier zoals ze het wilde, dan ging ze het wel op een andere manier bij iemand anders proberen, meestal met succes.
Ik heb zo het idee dat de schrijvers dat ook gewoon écht met opzet doen: een personage in de serie houden waar men zich aan doodergert. Niet 'love to hate', nee, gewoon écht ergeren, tot op het randje van stoppen met kijken toe. En dan nét de balans vinden dat mensen blijven kijken met een gevoel van 'hopelijk zie ik nu hoe hij/zij wordt teruggepakt'. Een beetje zoals Bing het afgelopen seizoen had. Of Nina.
En Lucas is niets meer dan een veredelde Myriam: komische noot in de serie die nu echter wél met succes wordt ontvangen.
U maakt de goede reactie op het goede moment, ik ben weer verderkijkenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:24 schreef Frey het volgende:
[..]
Dian gaat vaak genoeg op haar bek hoor, die komt nergens mee weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |