abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129299011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vermakelijk boek, het leest makkelijk... en het is een aardige verzameling open deuren die wellicht voor iemand die niet zoveel weet van filosofie en wetenschap best nieuw zijn.
Ik wil mezelf als alles behalve dat bestempelen maar dat is dus wel waar ik mee zit. Ik hoef niet een heel boek te lezen waarin alles wat ik zelf al geconcludeerd heb wordt bevestigd.
quote:
Zoek je meer de verdieping, filosofisch of wetenschappelijk, dan zou ik dat boek niet bovenaan je 'to-read' list zetten. Zijn beste boeken gaan over evolutie, niet over religie.

Als je goed leesvoer zoekt voor religie en/of filosofie zou ik andere boeken aanraden.
Als je goede ideetjes hebt dan verwelkom ik alle tips. Dan liever alleen iets over evolutie. Filosofie doe ik liever zelf en fictie heb ik al genoeg :P
Conscience do cost.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:28:09 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129299068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je goede ideetjes hebt dan verwelkom ik alle tips. Dan liever alleen iets over evolutie. Filosofie doe ik liever zelf en fictie heb ik al genoeg :P
Qua boeken over evolutie is Richard Dawkins je man.

- the greatest show on earth, the evidence for evolution
- the ancestor's tale
- the blind watchmaker
- the selfish gene
- climbing mount improbable

Allemaal goed. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129299239
Dank, ik gooi er vanavond nog eentje op de reader :)
Conscience do cost.
pi_129301074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:18 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Daar moet je niet intrappen hoor. Die website is van de zogenaamde Saint Germain aanhangers waarvan ze claimen dat hij de nieuwe Messias is, een kosmische Christus die terug zal komen in het tijdperk van aquarius, Een universele Messias. Dat is valse profetie, Die sekte onderwijst kabbalah
Het is nogal suggestief om te zeggen dat deze website van de Saint Germain aanhangers is, want deze website is gemaakt in opdracht van de door Kim Michaels gechannelde Jezus.

Volgens deze Jezus is Saint Germain de hiërarch van het Aquariustijdperk, dus de Opgevaren Meester die het meest direct leiding zal geven aan de ontwikkeling gedurende het Aquariustijdperk.

Hij is dus niet de kosmische Christus, en wordt volgens mij ook nergens op deze website de nieuwe Messias genoemd.

Dat anderen, die zich volgelingen van Saint Germain noemen dat misschien wel doen is voor hun rekening, maar over Saint Germain worden wel meer onware dingen verkondigd.

Op deze website wordt ook geen kabbala onderwezen.

Later zijn er op deze website ook channelings van Saint Germain bijgekomen, maar die vind ik van mindere kwaliteit en niet interessant genoeg om te posten.

Ik heb dan ook alleen channelings van Jezus gepost, die ik kwalitatief het beste vind.

Hier wordt nog eens uitgelegd waar deze website vandaan komt en wat we daarvan moeten denken:

Een Welkomstboodschap van Jezus
pi_129301845
Niet om het een of ander kleinduimpje maar Jezus is niet te channelen, Integendeel zelfs, Jezus heeft namelijk een trooster belooft.

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.

Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.
pi_129302173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij als gelovige daarentegen zal toch wel enige kritiek op het atheīsme moeten hebben. Zo niet, dan vind ik het vreemd dat jij nog gelovig bent.

Waarom zou je als gelovige dan kritiek moeten hebben op het atheisme?
Alle kritiek die ik evt heb gaat meer over mensen dan over het atheisme zelf, het enkel en alleen niet in een godsbeeld geloven valt verder bar weinig over te zeggen, je gelooft of je gelooft niet, dat moet iemand helemaal zelf bepalen, het is immers niet mijn leven, niet mijn keuze.

Wel kan ik kritiek hebben op hoe mensen hun atheisme uitdragen, het tot een ideologie verheffen, die wetenschap naar zich toe trekken als een atheistisch iets, die geloof als iets slechts zien in zijn geheel, tot anti-theisme vergaan en daarmee wat mij betreft op dezelfde lijn gaan zitten als de extremistische gelovigen waar ze zo'n hekel aan hebben.
Maar dat heeft allemaal niets met het atheisme zelf te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129302508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:50 schreef Robmeister het volgende:
Niet om het een of ander kleinduimpje maar Jezus is niet te channelen, Integendeel zelfs, Jezus heeft namelijk een trooster belooft.

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.

Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.
Enkele kinderen blijven bij hun ouders wonen, de meesten echter verlaten het ouderlijk huis.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_129306554
quote:

Al eens "de kleren van de keizer" gelezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_kleren_van_de_keizer

vul voor de nieuwe kleren, de heilige geest in, voor die kleermakers Jezus, voor die dorpelingen die doen alsof ze iets zien de gelovigen, en zie, de Heilige Geest in een notendop.

Als je de vergelijking per ongeluk niet snapt, geeft niks. Roep, en ik leg het graag een keertje uit :'(
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129306698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:38 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Al eens "de kleren van de keizer" gelezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_kleren_van_de_keizer

vul voor de nieuwe kleren, de heilige geest in, voor die kleermakers Jezus, voor die dorpelingen die doen alsof ze iets zien de gelovigen, en zie, de Heilige Geest in een notendop.

Als je de vergelijking per ongeluk niet snapt, geeft niks. Roep, en ik leg het graag een keertje uit :'(
Ja pak een stripverhaal van Sukse en Wiske,en verander Suske in Jezus en Wiske in de Heilige Geest. Of pak een boek van Blavatsky en maak van God licifer.
pi_129306864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:41 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ja pak een stripverhaal van Sukse en Wiske,en verander Suske in Jezus en Wiske in de Heilige Geest. Of pak een boek van Blavatsky en maak van God licifer.
je snapt de symboliek niet, maar dat ben ik wel gewend van letterknechten en ander duivelsgespuis. En dan reageren mensen maar zielig, in plaats van inhoudelijk antwoord te geven. Ook dat went wel.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129306914
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:45 schreef BerjanII het volgende:

[..]

je snapt de symboliek niet, maar dat ben ik wel gewend van letterknechten en ander duivelsgespuis. En dan reageren mensen maar zielig, in plaats van inhoudelijk antwoord te geven. Ook dat went wel.
Als er een zielig reageert ben jij het wel, Uit zoveel onwetendheid kan je ook niets zinnigs zeggen.
pi_129307190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:46 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Als er een zielig reageert ben jij het wel, Uit zoveel onwetendheid kan je ook niets zinnigs zeggen.
Het grappige is dat enkel christenen mij onwetendheid verwijten, en die verwijten neem ik niet serieus. Vaak zijn het de mensen buiten een godsdienstig boek die er meer over weten dan de gelovigen zelf, liefde maakt blind.
En als jij steeds zegt "wat je zegt ben je zelf" maak je jezelf niet geloofwaardiger hoor. Dan maak jij jezelf net zo geloofwaardig als het heilige boek waar je elke dag uit leest :'(
Friedrich Nietzsche
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:56:47 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129307299
Wie van mening is dat de ander niks te zeggen heeft doet er verstandig aan om er dan ook niet op te reageren. O-)

Meer to the point: on topic please?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129307368
quote:

Dat van die Trooster is helemaal waar.

Iemand die werkelijk volledig openstaat voor de Trooster, maar dat zijn er niet veel, heeft bijvoorbeeld een website waarin bepaalde dingen worden uitgelegd en toegelicht niet nodig.

Op deze website wordt trouwens ook helemaal niet beweerd dat hier de enige en zaligmakende visie op de ware betekenis van de zending van Christus wordt gegeven.

Maar deze website richt zich tot een bepaald publiek, dat bijvoorbeeld vragen heeft waarop ze geen bevredigende antwoorden kunnen vinden.

Een antwoord als dat de aarde met alles wat er op en aan is in 7 letterlijke dagen zou zijn geschapen vinden ze bijvoorbeeld onbevredigend.

Als jij dat wel bevredigend vindt is deze site niet voor jou bedoeld.

Maar Jezus heeft wel de macht een mens als zijn boodschapper te gebruiken om vragen te beantwoorden die mensen stellen.

Want Jezus is alle macht gegeven in de hemel en op aarde.
pi_129307401
quote:
Het grappige is dat enkel christenen mij onwetendheid verwijten, en die verwijten neem ik niet serieus. Vaak zijn het de mensen buiten een godsdienstig boek die er meer over weten dan de gelovigen zelf,
Ja dat is inderdaad wel wat jullie ongelovige denken toch? Dat jullie de waarheid in pacht hebben, Daarom kom je met sprookjes vergelijkingen> Maar goed iedereen die een beetje zijn frisse verstand gebruikt begrijpt natuurlijk dat de ongelovige het zijn die in sprookjes geloven. Namelijk het evolutiesprookje. Daar heeft God ook iets over te zeggen.

Ps 10:4 De goddeloze, met zijn neus trots omhoog, onderzoekt niet. Al zijn gedachten zijn: Er is geen God!
pi_129307796
"Jullie ongelovigen" :') Het klinkt zo verkeerd, alsof je ons écht haat. Vind jij dat wij het verdienen om voor eeuwig te branden?

Kan je ook een discussie aan zonder de Bijbel te quoten?
Ron Paul 2012
pi_129308376
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:06 schreef Supersoep het volgende:
"Jullie ongelovigen" :') Het klinkt zo verkeerd, alsof je ons écht haat. Vind jij dat wij het verdienen om voor eeuwig te branden?

Kan je ook een discussie aan zonder de Bijbel te quoten?
Nee..Jullie quoten uit jullie heilige geschriften namelijk wetenschap, Ik quote uit mijn wetenschappelijke bron. Buiten dat om is het ook helemaal waar, Aangezien de evolutie theorie wetenschappelijk gezien gewoonweg onmogelijk is. Maar al de gedachten van de ongelovige is dat er geen God is en dus onderzoeken ze ook niet of die claims wat de wetenschap maakt inderdaad waar zijn.
pi_129308592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Nee..Jullie quoten uit jullie heilige geschriften namelijk wetenschap, Ik quote uit mijn wetenschappelijke bron. Buiten dat om is het ook helemaal waar, Aangezien de evolutie theorie wetenschappelijk gezien gewoonweg onmogelijk is. Maar al de gedachten van de ongelovige is dat er geen God is en dus onderzoeken ze ook niet of die claims wat de wetenschap maakt inderdaad waar zijn.
Loop eens niet zoveel onzin te verkondigen, kerel. :') De Bijbel is wetenschap, en onze geschriften (welke in hemelsnaam?) zijn religieus?

In een vorig topic liet je al blijken geen fluit te snappen van wat een wetenschappelijke theorie nu eigenlijk inhoudt.

Maar goed, wat maakt jouw Bijbel wetenschappelijk dan?
Ron Paul 2012
pi_129308599
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:58 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad wel wat jullie ongelovige denken toch? Dat jullie de waarheid in pacht hebben, Daarom kom je met sprookjes vergelijkingen> Maar goed iedereen die een beetje zijn frisse verstand gebruikt begrijpt natuurlijk dat de ongelovige het zijn die in sprookjes geloven. Namelijk het evolutiesprookje.
Zeggen dat iets niet juist is is niet gelijk aan doen alsof je de waarheid in pacht hebt. Dit in tegenstelling tot de christenen, joden of moslims. Die mensen zijn zo zeker van hun zaak dat ze anderen hun geloof gaan opdringen, of menen dat mensen die al eeuwenlang fatsoenlijk hun eigen leven bekering nodig hebben. Dat noemen ze dan ook nog naastenliefde :o

quote:
Daar heeft God ook iets over te zeggen.

Ps 10:4 De goddeloze, met zijn neus trots omhoog, onderzoekt niet. Al zijn gedachten zijn: Er is geen God!
Ten eerste: Dit is geschreven door een Jood, niet door God. Ten tweede: Waarom denk je dat Joden altijd zo'n grote neus hebben?
Ten derde: De goddeloze kan soms wel een andere god hebben dan de jood, christen of moslim.

Ten vierde: Stel je voor dat de goddeloze (wat een term) gaat onderzoeken, komt hij dan automatisch bij de joodse oorlogsgod uit? Of zou een onpersoonlijk ook mogelijk zijn?
Friedrich Nietzsche
pi_129308689
quote:

[..]

Ik heb nog nooit iemand hier uit wetenschappelijke geschriften zien quoten.
Evolutietheorie kan wel waar zijn, maar daar hoort wel een gedegen kennis bij.
Friedrich Nietzsche
pi_129308729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:21 schreef Supersoep het volgende:

Maar goed, wat maakt jouw Bijbel wetenschappelijk dan?
Omdat God de waarheid is, En dus mag je spreken over wetenschap. Niet zo moeilijk toch om te begrijpen?
pi_129309059
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:23 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Omdat God de waarheid is, En dus mag je spreken over wetenschap. Niet zo moeilijk toch om te begrijpen?

Oké doei.
Ron Paul 2012
pi_129309170
mzzl
pi_129309719
quote:

http://www.bandoli.no/archaeology.htm
En verder raad ik je aan de nodige hulp te raadplegen.
pi_129310012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:23 schreef Robmeister het volgende:

[..]

terwijl je toch zo treffend de basis van de atheīstische moraal hebt samengevat.
Zie je wel je kunt het wel, als je zelf denkt en niet napapegaait.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')