Ik wil mezelf als alles behalve dat bestempelen maar dat is dus wel waar ik mee zit. Ik hoef niet een heel boek te lezen waarin alles wat ik zelf al geconcludeerd heb wordt bevestigd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vermakelijk boek, het leest makkelijk... en het is een aardige verzameling open deuren die wellicht voor iemand die niet zoveel weet van filosofie en wetenschap best nieuw zijn.
Als je goede ideetjes hebt dan verwelkom ik alle tips. Dan liever alleen iets over evolutie. Filosofie doe ik liever zelf en fictie heb ik al genoegquote:Zoek je meer de verdieping, filosofisch of wetenschappelijk, dan zou ik dat boek niet bovenaan je 'to-read' list zetten. Zijn beste boeken gaan over evolutie, niet over religie.
Als je goed leesvoer zoekt voor religie en/of filosofie zou ik andere boeken aanraden.
Qua boeken over evolutie is Richard Dawkins je man.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Als je goede ideetjes hebt dan verwelkom ik alle tips. Dan liever alleen iets over evolutie. Filosofie doe ik liever zelf en fictie heb ik al genoeg
Het is nogal suggestief om te zeggen dat deze website van de Saint Germain aanhangers is, want deze website is gemaakt in opdracht van de door Kim Michaels gechannelde Jezus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:18 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Daar moet je niet intrappen hoor. Die website is van de zogenaamde Saint Germain aanhangers waarvan ze claimen dat hij de nieuwe Messias is, een kosmische Christus die terug zal komen in het tijdperk van aquarius, Een universele Messias. Dat is valse profetie, Die sekte onderwijst kabbalah
Waarom zou je als gelovige dan kritiek moeten hebben op het atheisme?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij als gelovige daarentegen zal toch wel enige kritiek op het atheīsme moeten hebben. Zo niet, dan vind ik het vreemd dat jij nog gelovig bent.
Enkele kinderen blijven bij hun ouders wonen, de meesten echter verlaten het ouderlijk huis.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:50 schreef Robmeister het volgende:
Niet om het een of ander kleinduimpje maar Jezus is niet te channelen, Integendeel zelfs, Jezus heeft namelijk een trooster belooft.
Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.
Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.
Al eens "de kleren van de keizer" gelezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_kleren_van_de_keizerquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:50 schreef Robmeister het volgende:
Niet om het een of ander kleinduimpje maar Jezus is niet te channelen, Integendeel zelfs, Jezus heeft namelijk een trooster belooft.
Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.
Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.
Ja pak een stripverhaal van Sukse en Wiske,en verander Suske in Jezus en Wiske in de Heilige Geest. Of pak een boek van Blavatsky en maak van God licifer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:38 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Al eens "de kleren van de keizer" gelezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_kleren_van_de_keizer
vul voor de nieuwe kleren, de heilige geest in, voor die kleermakers Jezus, voor die dorpelingen die doen alsof ze iets zien de gelovigen, en zie, de Heilige Geest in een notendop.
Als je de vergelijking per ongeluk niet snapt, geeft niks. Roep, en ik leg het graag een keertje uit
je snapt de symboliek niet, maar dat ben ik wel gewend van letterknechten en ander duivelsgespuis. En dan reageren mensen maar zielig, in plaats van inhoudelijk antwoord te geven. Ook dat went wel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:41 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Ja pak een stripverhaal van Sukse en Wiske,en verander Suske in Jezus en Wiske in de Heilige Geest. Of pak een boek van Blavatsky en maak van God licifer.
Als er een zielig reageert ben jij het wel, Uit zoveel onwetendheid kan je ook niets zinnigs zeggen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:45 schreef BerjanII het volgende:
[..]
je snapt de symboliek niet, maar dat ben ik wel gewend van letterknechten en ander duivelsgespuis. En dan reageren mensen maar zielig, in plaats van inhoudelijk antwoord te geven. Ook dat went wel.
Het grappige is dat enkel christenen mij onwetendheid verwijten, en die verwijten neem ik niet serieus. Vaak zijn het de mensen buiten een godsdienstig boek die er meer over weten dan de gelovigen zelf, liefde maakt blind.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:46 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Als er een zielig reageert ben jij het wel, Uit zoveel onwetendheid kan je ook niets zinnigs zeggen.
Dat van die Trooster is helemaal waar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:50 schreef Robmeister het volgende:
Ja dat is inderdaad wel wat jullie ongelovige denken toch? Dat jullie de waarheid in pacht hebben, Daarom kom je met sprookjes vergelijkingen> Maar goed iedereen die een beetje zijn frisse verstand gebruikt begrijpt natuurlijk dat de ongelovige het zijn die in sprookjes geloven. Namelijk het evolutiesprookje. Daar heeft God ook iets over te zeggen.quote:Het grappige is dat enkel christenen mij onwetendheid verwijten, en die verwijten neem ik niet serieus. Vaak zijn het de mensen buiten een godsdienstig boek die er meer over weten dan de gelovigen zelf,
Nee..Jullie quoten uit jullie heilige geschriften namelijk wetenschap, Ik quote uit mijn wetenschappelijke bron. Buiten dat om is het ook helemaal waar, Aangezien de evolutie theorie wetenschappelijk gezien gewoonweg onmogelijk is. Maar al de gedachten van de ongelovige is dat er geen God is en dus onderzoeken ze ook niet of die claims wat de wetenschap maakt inderdaad waar zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:06 schreef Supersoep het volgende:
"Jullie ongelovigen"Het klinkt zo verkeerd, alsof je ons écht haat. Vind jij dat wij het verdienen om voor eeuwig te branden?
Kan je ook een discussie aan zonder de Bijbel te quoten?
Loop eens niet zoveel onzin te verkondigen, kerel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Nee..Jullie quoten uit jullie heilige geschriften namelijk wetenschap, Ik quote uit mijn wetenschappelijke bron. Buiten dat om is het ook helemaal waar, Aangezien de evolutie theorie wetenschappelijk gezien gewoonweg onmogelijk is. Maar al de gedachten van de ongelovige is dat er geen God is en dus onderzoeken ze ook niet of die claims wat de wetenschap maakt inderdaad waar zijn.
Zeggen dat iets niet juist is is niet gelijk aan doen alsof je de waarheid in pacht hebt. Dit in tegenstelling tot de christenen, joden of moslims. Die mensen zijn zo zeker van hun zaak dat ze anderen hun geloof gaan opdringen, of menen dat mensen die al eeuwenlang fatsoenlijk hun eigen leven bekering nodig hebben. Dat noemen ze dan ook nog naastenliefdequote:Op woensdag 24 juli 2013 21:58 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel wat jullie ongelovige denken toch? Dat jullie de waarheid in pacht hebben, Daarom kom je met sprookjes vergelijkingen> Maar goed iedereen die een beetje zijn frisse verstand gebruikt begrijpt natuurlijk dat de ongelovige het zijn die in sprookjes geloven. Namelijk het evolutiesprookje.
Ten eerste: Dit is geschreven door een Jood, niet door God. Ten tweede: Waarom denk je dat Joden altijd zo'n grote neus hebben?quote:Daar heeft God ook iets over te zeggen.
Ps 10:4 De goddeloze, met zijn neus trots omhoog, onderzoekt niet. Al zijn gedachten zijn: Er is geen God!
Ik heb nog nooit iemand hier uit wetenschappelijke geschriften zien quoten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Nee..Jullie quoten uit jullie heilige geschriften namelijk wetenschap, Ik quote uit mijn wetenschappelijke bron. Buiten dat om is het ook helemaal waar, Aangezien de evolutie theorie wetenschappelijk gezien gewoonweg onmogelijk is. Maar al de gedachten van de ongelovige is dat er geen God is en dus onderzoeken ze ook niet of die claims wat de wetenschap maakt inderdaad waar zijn.
Omdat God de waarheid is, En dus mag je spreken over wetenschap. Niet zo moeilijk toch om te begrijpen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:21 schreef Supersoep het volgende:
Maar goed, wat maakt jouw Bijbel wetenschappelijk dan?
quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:23 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Omdat God de waarheid is, En dus mag je spreken over wetenschap. Niet zo moeilijk toch om te begrijpen?
http://www.bandoli.no/archaeology.htmquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef Robmeister het volgende:
terwijl je toch zo treffend de basis van de atheīstische moraal hebt samengevat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:23 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Omdat God de waarheid is, En dus mag je spreken over wetenschap. Niet zo moeilijk toch om te begrijpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |