bwa, ik rij meestal van Antwerpen naar Eindhoven in iets minder dan een uur, en dit ligt 20 minuten van m'n deur.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Grobbendonk ligt bij Geel, toch? Da's wel iets verder als 30 minuten, hoor
Dat is altijd een beetje tricky. In principe zou de vork nu wat zachter kunnen om de hobbels etc wat meer op te vangen dan als het blubberig is (dan is de grond toch zacht). Alleen ga je nu wel harder, en dan heb je soms wat meer 'support' nodig in snelle bochten en bij harder remmen. Ik pas de vork meestal niet aan aan de weersomstandigheden, wel aan het soort route dat ik ga rijden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:18 schreef poiuytr het volgende:
Gisteren ATB route met 4 a 5 minuten nieuwe PR neer gezet op een rondje wat ik normaal in 44 minuten fiets. Merk wel dat de paden enorm snel zijn geworden, vind het overigens minder leuk fietsen, gisteren echt hobbelen op de mountainbike elk keer kont dat van het zadel stuitert met al die bulten overal. Misschien moet ik de voorvork iets meer doorlaten veren heb echt het gevoel dat ik zit te stuiteren op de fiets, laatste weken ook last van de ellebogen van het stuiteren. Verstellen jullie je voorvork met andere weersomstandigheden?
quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:34 schreef Felagund het volgende:
Mijn fietszadel + zadelpen zijn gestolen uit onze gezamenlijke fietskelder.Ik had heel mooi een slot door beide wielen en frame gedaan zodat de wielen niet gestolen konden worden. Het zadel (dat met een schroef vast zat) zal wel niet gestolen worden dacht ik.
Als cadeautje zat er een oud verrot zadel (geen mtb/racezadel) in mijn slot vastgeklemd. Met een voor mijn fiets te kleine zadelpen, dus ik snap dan niet wat de nieuwe 'eigenaar' met mijn zadelpen heeft gedaan snap ik ook niet.
Nare dronkemansgrapjes zijn dat waarschijnlijkquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:34 schreef Felagund het volgende:
Mijn fietszadel + zadelpen zijn gestolen uit onze gezamenlijke fietskelder.Ik had heel mooi een slot door beide wielen en frame gedaan zodat de wielen niet gestolen konden worden. Het zadel (dat met een schroef vast zat) zal wel niet gestolen worden dacht ik.
Als cadeautje zat er een oud verrot zadel (geen mtb/racezadel) in mijn slot vastgeklemd. Met een voor mijn fiets te kleine zadelpen, dus ik snap dan niet wat de nieuwe 'eigenaar' met mijn zadelpen heeft gedaan snap ik ook niet.
Ik moet bekennen dat ik nog geen ervaring heb met een 29er, dus ik kan alleen maar vertellen wat ik erover gelezen heb:quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:07 schreef amp25 het volgende:
ik wil naast mijn 26er een 29er kopen maar is dit verstanding met snelheid klimmen mull zand etc
Maar die kan je vergelijkbaar aanpassen op je 26"quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
En het hangt ook van bandspanning, soort banden en vering af
Grote deels ben ik het met je eens, alleen puntje snelheid.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:39 schreef FHR het volgende:
Mooi dat jullie de foto's kunnen waarderen. Hopelijk geeft het wat inspiratie. Noorwegen was mooi, maar niet ideaal om te MTBen.
[..]
Ik moet bekennen dat ik nog geen ervaring heb met een 29er, dus ik kan alleen maar vertellen wat ik erover gelezen heb:
- Snelheid: een 29er is moeilijker op snelheid te krijgen, maar als 'ie op snelheid is, is de snelheid ook makkelijker te houden. Het rolt beter over oneffenheden heen en het voelt stabieler.
- Klimmen: de wielen zijn iets zwaarder, maar geven wel meer grip en rollen makkelijker over kleine oneffenheden.
- Mul zand: het lijkt me dat dit iets makkelijk zou moeten zijn. De wielen zijn stabieler en de 'rolhoek' tegen het zand op is lager.
Kan je niet ergens een 29er lenen/huren/uitproberen?
misschien is die pipo op die 29er een stuk sterker?quote:Op maandag 26 augustus 2013 06:09 schreef Crazy-M het volgende:
Ten eerste: Mooi verslag van je vakantie in Noorwegen.
Mooie fotos
[..]
Grote deels ben ik het met je eens, alleen puntje snelheid.
Mijn ervaring is voornamelijk met toertochten dat als je eenmaal uit een bocht komt en tegelijk met een 26er optrekt de 29er toch sneller weg is. voor de rest heb je wel gelijk. Ik merk zelf ook dat ik met mijn 29er de meeste wel kan bijhouden op de rechtestukken, maar in bochtige delen moet je met een 29er wel meer afremmen
ik rij op een 29erquote:Op maandag 26 augustus 2013 06:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
misschien is die pipo op die 29er een stuk sterker?
En hoe was het gegaan? Welke afstand heb je gereden?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:02 schreef mrPanerai het volgende:
Helemaal klaar voor Houffa, nieuw Rocket Ron, nieuwe remblokken ik begin zelfs zenuwachtig te worden
quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:50 schreef poiuytr het volgende:
Vette foto's FHR en mooi verslag
Laatste weken hier druk met mountainbiken en sporten, probeer elke week minimaal drie keer te fietsen, moet zeggen dat de conditie/ uithoudingsvermogen/ kracht sinds ik ben begonnen echt omhoog is geschoten. Haal op ATB routes tegenwoordig mede bikers eenvoudiger in. Kan wel zeggen dat ik aardig verslaafd begin te worden aan het fietsen, jammer alleen dat het wat minder weer gaat worden en dat de herfst eraan komt, normaal is dit het seizoen om juist te mountainbiken maar ben denk ik meer een mooi weer biker
Kijk, dat zijn de zwagersquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:35 schreef the85mc het volgende:
Heb een nieuwe ride! gekregen van mn zwager omdat ik veel had helpen klussen. Hij heeft nu zelf een carbon cube geloof ik. Dit is een Cube Comp ltd geloof ik. Flinke upgrade van mn focus whistler, vooral voorvork was niet denderend, had last van te harde rebound. Dus ben benieuwd hoe dit bevalt.
Zelf even nieuw wiel gespaakt, nu nog even pedalen over zetten, dus vanmiddag rondje proberen
Haha idd! Eerst wou ik em niet aannemen, veel te gek vond ik. Maar goed hij zei als argument dat ik zo'n 2 weken had helpen klussen. En dat was ook wel zo. Dus, paar kleine dingetjes eraan aangepast en nu fietsen!quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de zwagers![]()
Pics en specs?
70km - 1700hm. Best goed maar helemaal op. voor m'n eerste klimmarathon echt tevreden.quote:Op zondag 1 september 2013 15:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
En hoe was het gegaan? Welke afstand heb je gereden?
Wees blij dat je aardig dicht bij woontquote:Op woensdag 4 september 2013 08:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
70km - 1700hm. Best goed maar helemaal op. voor m'n eerste klimmarathon echt tevreden.
Jammer dat naar de Ardennen rijden me elke keer 36euro aan bezine kost.
Daar tijdens een afdeling achter komen is denk ik niet leukquote:Op woensdag 4 september 2013 10:19 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb in Indonesië op Bali zelfs nog even gemountainbiket, wel alleen bergaf met twee kleine (maar heel pittige) klimmetjes. Je werd met een busje naar boven gebracht waar de fietsen klaar stonden. Heel duidelijk te zien welke mensen van fietslanden afkomstig waren en welke niet, samen met wat Fransen en een Australiër waren we er zo vandoor, de Amerikanen bleven ver achter... Wel irritant dat de fietsen daar de remmen precies omgedraaid hadden, ging een beetje tegen mijn gevoel in.
Nou ja, we werden van tevoren gewaarschuwd hoorquote:Op woensdag 4 september 2013 10:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Daar tijdens een afdeling achter komen is denk ik niet leuk
Achterwiel omhoog krijgen is niet zo lastig, maar om dan op de fiets te blijven is wel lastigquote:Op woensdag 4 september 2013 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou ja, we werden van tevoren gewaarschuwd hoorEn voel jij van tevoren noooit of je remmen het goed doen, zeker op een vreemde MTB?
Een Amerikaans meisje dat fietsen niet gewend was, heeft het nog voor elkaar gekregen om het achterwiel de lucht in te krijgen. Wonder boven wonder bleef ze wel nog rechtop.
net nog gedaanquote:Op woensdag 4 september 2013 11:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Achterwiel omhoog krijgen is niet zo lastig, maar om dan op de fiets te blijven is wel lastig
Waar fiets je dat je 140 of 150 mm veerweg nodig hebt? Je kunt ook om rotsen heen sturen hequote:Op woensdag 4 september 2013 12:21 schreef Unsub het volgende:
Welnu,ik heb al weer een tijdje niet fatsoenlijk gepost hier
Ik ga mijn fiets in de verkoop gooien. Wil al ruim een jaar terug naar een hardtail, maar wel met 140mm veerweg voorin. Nu zag ik laatst de 2014 modellen van Commencal, en daar staat wonder boven wonder een hardtail met 150mm veerweg tussen!
Met een beetje geluk ga ik binnenkort dus van
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Er zal dus binnenkort een keer een verkooptopicje verschijnen voor m'n Cube
Wat een brute bike heb je nu zegquote:Op woensdag 4 september 2013 12:21 schreef Unsub het volgende:
Welnu,ik heb al weer een tijdje niet fatsoenlijk gepost hier
Ik ga mijn fiets in de verkoop gooien. Wil al ruim een jaar terug naar een hardtail, maar wel met 140mm veerweg voorin. Nu zag ik laatst de 2014 modellen van Commencal, en daar staat wonder boven wonder een hardtail met 150mm veerweg tussen!
Met een beetje geluk ga ik binnenkort dus van
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Er zal dus binnenkort een keer een verkooptopicje verschijnen voor m'n Cube
Het is een Cube LTD Race 26? Misschien handig om te vermelden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:22 schreef hespahoma het volgende:
Goeidag,
Nieuw hier, ben van plan hier regelmatig wat te posten! Dit is vanaf vrijdag mn nieuwe bike:
[ afbeelding ]
Hij is besteld en onderweg naar de dealer. Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik ben overigens een beginnend biker.
Groeten
Klopt helemaal vergetenquote:Op woensdag 4 september 2013 14:42 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Het is een Cube LTD Race 26? Misschien handig om te vermelden.
Correctie: specializedquote:Op woensdag 4 september 2013 15:19 schreef mrPanerai het volgende:
Mm aparte kleurstelling voor cube.
Goeie keuze
Ik bottom mijn 100mm veerweg iedere rit. Goede druk verder, maar er zitten een paar sprongetjes in het parcour waar hij helemaal inveert.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waar fiets je dat je 140 of 150 mm veerweg nodig hebt? Je kunt ook om rotsen heen sturen he
Ik fiets gewoon in Nederland, en op vakantietripjes in de Ardennen of nog wat verder. Het is ook niet nodig om heel over het parcours te komen, dat weet ik ook welquote:Op woensdag 4 september 2013 12:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waar fiets je dat je 140 of 150 mm veerweg nodig hebt? Je kunt ook om rotsen heen sturen he
Haha dank jequote:Op woensdag 4 september 2013 12:48 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat een brute bike heb je nu zegeen van de weinige Cube modellen wat ik mooi vind. Waarom wil je overstappen naar een hardtail?
Leuk. Ik had gehoord dat er nogal wat asfalt stukken inzaten?quote:Op woensdag 4 september 2013 08:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
70km - 1700hm. Best goed maar helemaal op. voor m'n eerste klimmarathon echt tevreden.
Jammer dat naar de Ardennen rijden me elke keer 36euro aan bezine kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |