Man wij behandelen de zaak helemaal niet, we zitten niet in een rechtszaal, maar op een forum. Een juridische insteek is net zo goed als ééntje gebaseerd op moreel of vanuit menselijk perspectief. Het één hoeft het ander niet te bijten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig allemaal maar ik bedoel natuurlijk wat wij er mee moeten in het licht van deze zaak.
Het is zo vs het zou zo moeten zijnquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het gaat over de juridische schuldvraag en de juridische straf. Maar jij wil "gewoon niet zo juridisch doen". Blijf dan gewoon lekker weg. Ga jij in een wiskundetopic ook lopen trollen dat één plus één drie is, en daarna roepen "dat is gewoon mijn mening, jullie moeten niet zo wiskundig doen"? Denk even na..
quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik lees graag meningen van anderen, wat er in een ander zn hoofd (en hart) omgaat. Daar 'moet' ik niet altijd direct iets mee.
Leuk voor je, en nu? Nu wil je voor mij ook gaan bepalen dat ik dat leuk moet gaan vinden ofzo?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik lees graag meningen van anderen, wat er in een ander zn hoofd (en hart) omgaat. Daar 'moet' ik niet altijd direct iets mee.
Waarom ga je dan niet naar het onzinforum? Dat is toch speciaal gemaakt voor wat jij wilt of niet?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Man wij behandelen de zaak helemaal niet, we zitten niet in een rechtszaal, maar op een forum. Een juridische insteek is net zo goed als ééntje gebaseerd op moreel of vanuit menselijk perspectief. Het één hoeft het ander niet te bijten.
Het gaat om de woede over de (vermeende) te lage strafeis.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het gaat over de juridische schuldvraag en de juridische straf. Maar jij wil "gewoon niet zo juridisch doen". Blijf dan gewoon lekker weg. Ga jij in een wiskundetopic ook lopen trollen dat één plus één drie is, en daarna roepen "dat is gewoon mijn mening, jullie moeten niet zo wiskundig doen"? Denk even na..
Nou kijk, je kan het niet eens zijn met de regels, maar roepen dat je het niet eens bent met logica (een eenvoudige oorzaak-gevolgredenatie) hoort hier wat mij betreft niet thuis.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is zo vs het zou zo moeten zijn
Nou nee, maar wel dat die mensen hier dus ook de ruimte voor kunnen nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
[..]
Leuk voor je, en nu? Nu wil je voor mij ook gaan bepalen dat ik dat leuk moet gaan vinden ofzo?
huhuquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou kijk, je kan het niet eens zijn met de regels, maar roepen dat je het niet eens bent met logica (een eenvoudige oorzaak-gevolgredenatie) hoort hier wat mij betreft niet thuis.
Wat heeft 't feit dat bijna iedere Nederlander boven de 25 wel eens heeft geblowd, te maken met verkeersongelukken? Springen deze mensen ook spontaan achter het stuur, of zo?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarbij je maar meteen aanneemt dat hij het kind niet zag oversteken en dat hij veel blowt. Mag ik je er aan herinneren dat bijna iedere Nederlander van boven de 25 wel eens geblowd heeft? Nu zullen de meesten dat niet op Facebook zetten, maar dat heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met deze zaak.
Jij doet alsof een 'juridische' discussie iets heel anders is. Snap je dan niet dat wetten en regels er zijn om 'rechtvaardigheid' zo objectief mogelijk vast te leggen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, een juridische discussie wordt er door jou standaard van gemaakt. Toch een gevalletje bedrijfsblindheid?
Deze verdachte staat op één foto te blowen waarop meteen werd gesuggereerd dat hij stoned achter het stuur zat. Ik wilde laten zien dat dat onzin isquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef bzl. het volgende:
[..]
Wat heeft 't feit dat bijna iedere Nederlander boven de 25 wel eens heeft geblowd, te maken met verkeersongelukken? Springen deze mensen ook spontaan achter het stuur, of zo?![]()
Ik vind het correct dat mensen onder invloed achter het stuur worden bestraft, al helemaal als het nare consequenties heeft gehad.
Lul niet, het gaat over een vechtpartij in een rechtszaal en wat de oorzaak en of verklaring daar van is. Daar speelt het gevolg van de eis een rol, die is juridisch, maar de reactie van de nabestaanden heeft daar niet zoveel mee van doen, die is gebaseerd op hun rechtvaardigheidsgevoel, hun emotie, psychologie dus. Mijn insteek, .... evenveel waard als de jouwe, maar die komt niet in je straatje te pas want met dergelijke materie kun je maar povertjes omgaan. Overigens is de juridische insteek maar heel simpel natuurlijk en behoeft eigenlijk weinig discussie, hoor je; simpel!quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een wonder dat het niet al uit de hand heeft gelopen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:27 schreef Seikcid het volgende:
Eigen rechter spelen gaat heel groot worden in Nederland. Voor de autisten hier hoop ik dat ze zelf een keer wat meemaken en iedere uitspraak zullen moeten accepteren. Ongeacht of ze die rechtvaardig vinden.
Oh, zo. Ik denk al. Nee, wij weten inderdaad niet hoe hij achter het stuur zat. Toch snap ik wel dat mensen dat verband dan weer meteen leggen, kortzichtig, maar ja.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze verdachte staat op één foto te blowen waarop meteen werd gesuggereerd dat hij stoned achter het stuur zat. Ik wilde laten zien dat dat onzin is
Oh, maar als ik de vader was geweest dan zou ik deze uitspraak waarschijnlijk ook niet rechtvaardig vinden, en wellicht hetzelfde reageren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:27 schreef Seikcid het volgende:
Eigen rechter spelen gaat heel groot worden in Nederland. Voor de autisten hier hoop ik dat ze zelf een keer wat meemaken en iedere uitspraak zullen moeten accepteren. Ongeacht of ze die rechtvaardig vinden.
Goh, door al die ad hominems heb ik mijn mening helemaal bijgesteld!quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Lul niet, het gaat over een vechtpartij in een rechtszaal en wat de oorzaak en of verklaring daar van is. Daar speelt het gevolg van de eis een rol, die is juridisch, maar de reactie van de nabestaanden heeft daar niet zoveel mee van doen, die is gebaseerd op hun rechtvaardigheidsgevoel, hun emotie, psychologie dus. Mijn insteek, .... evenveel waard als de jouwe, maar die komt niet in je straatje te pas want met dergelijke materie kun je maar povertjes omgaan. Overigens is de juridische insteek maar heel simpel natuurlijk en behoeft eigenlijk weinig discussie, hoor je; simpel!
De schuldvraag ...?! Nee, je snapt het inderdaad niet. Oh en gezond verstand is geen onderbuik hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Als mensen denken dat een niet-juridische invalshoek, dus gevoelsmatige visie (lees onderbuik) relevant is met betrekking tot de schuldvraag dan snap ik het inderdaad niet nee.
Het zal wel aan mij liggen hoor. Ik heb geen enkel probleem met mensen die willen discussiëren over regels, het correct toepassen ervan, etc.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou nee, maar wel dat die mensen hier dus ook de ruimte voor kunnen nemen.
In tegenstelling tot wat jij zegt, mensen die er geen verstand van hebben moeten hun bek maar houden.
Ik vind dus dat iedereen zn zegje kan komen doen, of dat nou iemand is die verstand heeft van juridische zaken of iemand die meer vanuit emotie reageert.
En dat hoef jij niet te vinden, maar die zijn er toch in dit topic
Jij bekijkt alles vanuit het juridische systeem van nu. Maar dingen kunnen veranderen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Snap jij eigenlijk het verschil wel tussen een opzetdelict en een schulddelict? Want ik heb het zeer sterke vermoeden van niet.
Echt, sorry, dan maar een ad hominem, ik kan het echt niet helpen; je bent gewoon een dommerik (meervoud met één k)quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar het onzinforum? Dat is toch speciaal gemaakt voor wat jij wilt of niet?
quote:
Ik kan hier niet anders dan uit concluderen dat het je dus niet interesseert of de verdachte schuldig is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:27 schreef Jian het volgende:
[..]
De schuldvraag ...?! Nee, je snapt het inderdaad niet. Oh en gezond verstand is geen onderbuik hoor.
Nee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
Er mag toch wel ergens een grens liggen tussen wat wel zinvol is en wat niet zinvol is om te melden?
Je hebt het onthouden!quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:30 schreef Jian het volgende:
[..]
Echt, sorry, dan maar een ad hominem, ik kan het echt niet helpen; je bent gewoon een dommerik (meervoud met één k)
Misschien is dat ook wel de bedoeling.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een wonder dat het niet al uit de hand heeft gelopen.
Die belachelijke lage straffen vragen gewoon om lynchpartijen.
Had ik al gezegd dat je een verademing bent.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het gaat om de woede over de (vermeende) te lage strafeis.
Dan kun je puur over de strafeis gaan discussieren of ook die woede meenemen. Hoeft niet te zijn op de manier van 'men is woedend dus moet het hoger', kan ook op de manier van 'hoe ervaren anderen dit'.
Het te hard rijden is niet bewezen en dus is er geen schuld. Ik vind het zeker niet dubieus. Dat jij dat vindt is prima. Maar je gaat de huidige rechtspraak niet veranderen. Je moet je argumenten dus richten op de wetgevende macht en niet op de rechtsprekende macht.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bekijkt alles vanuit het juridische systeem van nu. Maar dingen kunnen veranderen.
En ik vind dat er alle reden is om voor verandering te gaan. Iemand die iemand heeft doodgereden omdat hij te hard aan het rijden was, krijgt 240 uur schoffelen als straf. En iemand die uit een emotioneel verleden iemand terug pakt/vermoord krijgt 8 jaar cel.
Dat is hoogstens dubieus te noemen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |