abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:06:13 #126
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_129292615
OPEN JE OGEN MENSEN.
pi_129292624
Denk maar niet dat justitie de kosten van het verplicht afkicken vergoedt. Dat zijn dan eigen kosten en ook eigen tijd, dat je in een afkickkliniek gaat. En als je een betaalde baan hebt moet je dan ook je baas uitleggen waarom je een tijd niet komt werken.
Is toch zinvoller dan een gevangenisstraf?
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:06:51 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129292637
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik verbaasde me eerlijk gezegd ook over het feit dat je na 22 overtredingen in zeer korte tijd nog geen rijontzegging hebt gekregen.
ben ook wel benieuwd waar die grens dan wel ligt
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:06:58 #129
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129292646
Zit de dader nu al op de GHB nav die joint?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_129292657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een voorwaardelijke celstraf is ook een straf, hoor. En met selectief lezen bedoelde ik dat je fijntjes overslaat het stuk waarin staat dat de GHB geen invloed had op het ongeluk.

Maar nog afgezien daarvan heeft die zaak niets met deze te maken en maak je ook nog een ongefundeerde claim over het drugsgebruik van de bestuurder.
Ze kunnen het niet bewijzen.... het is dus ook niet bewezen dat het NIET heeft bijgedragen.
Maar ok, meisje dood, Dader moet afkicken. Dat zal hem leren!

En nu is het wachten op het volgende geval dat er weer een slachtoffer is die iemand doodrijd na het gebruiken van drugs.

Het heeft inderdaad niet direct met deze zaak te maken op het gegeven na, dat je blijkbaar zomaar iemand kunt doodrijden en er mee weg kunt komen. En dat er mensen zijn die het nog normaal vinden ook dat ze geen straf (oeps sorrie...natuurlijk wel voorwaardelijk) krijgen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:07:37 #131
241662 Jian
Well, well, well
pi_129292673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En je gaat ook niet in een korte broek naar een zitting.
Het was bloedheet en de rechter was waarschijnlijk dan ook naakt onder zijn toga!
pi_129292686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk maar niet dat justitie de kosten van het verplicht afkicken vergoedt. Dat zijn dan eigen kosten en ook eigen tijd, dat je in een afkickkliniek gaat. En als je een betaalde baan hebt moet je dan ook je baas uitleggen waarom je een tijd niet komt werken.
Dat lijkt mij ook. Iemand verplichten af te kicken met als stok achter de deur die celstraf is honderd keer belangrijker (en goedkoper!) voor de samenleving dan iemand langdurig opsluiten met alle bijkomende gevolgen. Maar sommige mensen zien liever mensen die eenmalig een domme fout maken hun leven lang daar voor boeten op kosten van de staat.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:08:48 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_129292715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een voorwaardelijke celstraf is ook een straf, hoor. En met selectief lezen bedoelde ik dat je fijntjes overslaat het stuk waarin staat dat de GHB geen invloed had op het ongeluk.

Maar nog afgezien daarvan heeft die zaak niets met deze te maken en maak je ook nog een ongefundeerde claim over het drugsgebruik van de bestuurder.
Maar meneer reed wel 20km te hard, en met GHB op mag je sowieso niet rijden. Ik zie dat de nare moraalridders met het Nederlands Wetboek in de hand nog steeds aanwezig zijn.

quote:
Dat lijkt mij ook. Iemand verplichten af te kicken met als stok achter de deur die celstraf is honderd keer belangrijker (en goedkoper!) voor de samenleving dan iemand langdurig opsluiten met alle bijkomende gevolgen. Maar sommige mensen zien liever mensen die eenmalig een domme fout maken hun leven lang daar voor boeten op kosten van de staat.
"Een domme fout". Hoe krijg je zo'n gedrocht uit je strot geperst. Als het om jouw kind zou gaan zou je dat dan ook nog een domme fout noemen? 20 km te hard en met GHB op achter het stuur?
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:09:12 #134
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129292727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Het was bloedheet en de rechter was waarschijnlijk dan ook naakt onder zijn toga!
Je gaat ook niet in shorts naar kantoor op een bloedhete dag dus al helemaal niet in shorts naar een zitting.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_129292733
quote:
Oh maar als je nou geen geld hebt ....wie draait er dan voor de kosten op? Ik zal je helpen, de gemeenschap, ook wel bekend als 'de belastingbetaler'.

Denk dat zijn werkgever, de tuinder waar hij een puur uur werkte, hem niet meer hoeft te hebben hoor. Tuinders hebben het niet zo op dat soort mensen. Goedkope arbeidskrachten zijn mooi, maar als ze problemen mee naar het werk nemen (en dat is nu het geval) dan kun je wieberen.
pi_129292742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:07 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Ze kunnen het niet bewijzen.... het is dus ook niet bewezen dat het NIET heeft bijgedragen.
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat kun je niet omdraaien en het is onverstandig dat te proberen.
quote:
Maar ok, meisje dood, Dader moet afkicken. Dat zal hem leren!

En nu is het wachten op het volgende geval dat er weer een slachtoffer is die iemand doodrijd na het gebruiken van drugs.
In elk geval is deze dader afgekickt. Dat is toch nuttiger dan hem, zeg, een half jaar wegstoppen en daarna gewoon weer met GHB op achter het stuur zetten? :')
quote:
Het heeft inderdaad niet direct met deze zaak te maken op het gegeven na, dat je blijkbaar zomaar iemand kunt doodrijden en er mee weg kunt komen. En dat er mensen zijn die het nog normaal vinden ook dat ze geen straf (oeps sorrie...natuurlijk wel voorwaardelijk) krijgen.
'Zomaar doodrijden'. Inderdaad. Ik hoorde zelfs dat deze dader van die scherpe punten op zijn auto had om meer schade te doen. 't Is net GTA.
pi_129292780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Een domme fout". Hoe krijg je zo'n gedrocht uit je strot geperst. Als het om jouw kind zou gaan zou je dat dan ook nog een domme fout noemen? 20 km te hard en met GHB op achter het stuur?
Nee, natuurlijk niet. Wat precies de reden is dat nabestaanden uit de media moeten worden gehouden in dit soort zaken.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:11:10 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129292790
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:09 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Oh maar als je nou geen geld hebt ....wie draait er dan voor de kosten op? Ik zal je helpen, de gemeenschap, ook wel bekend als 'de belastingbetaler'.

Denk dat zijn werkgever, de tuinder waar hij een puur uur werkte, hem niet meer hoeft te hebben hoor. Tuinders hebben het niet zo op dat soort mensen. Goedkope arbeidskrachten zijn mooi, maar als ze problemen mee naar het werk nemen (en dat is nu het geval) dan kun je wieberen.
Dat kan er dan ook nog wel bij.
Scheelt hopelijk wat slachtoffers.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:11:15 #139
396550 Richestorags
pi_129292794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:09 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je gaat ook niet in shorts naar kantoor op een bloedhete dag dus al helemaal niet in shorts naar een zitting.
Bestaat daar een regel voor dan? Of ben jij iemand die iets doet "omdat het nou eenmaal zo hoort" :')
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:13:17 #140
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129292868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bestaat daar een regel voor dan? Of ben jij iemand die iets doet "omdat het nou eenmaal zo hoort" :')
Een beetje etiquette kan geen kwaad.
pi_129292869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat kan er dan ook nog wel bij.
Scheelt hopelijk wat slachtoffers.
Dat hij zijn nek breekt over een stoepje, ... scheelt ook een hoop slachtoffers ;)
Maar ok, ik ben er wel klaar mee. We lezen het eerdaags wel als hij te grazen is genomen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:13:39 #142
396550 Richestorags
pi_129292885
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Wat precies de reden is dat nabestaanden uit de media moeten worden gehouden in dit soort zaken.
En dat is dus exact wat er mis is. Niet het feit dat deze nabestaanden worden gehoord, maar het feit dat straffen onvoldoende aansluiten bij de beleving van de nabestaanden. De familie heeft levenslang door die GHB coureur, een simpel taakstrafje biedt geen enkele genoegdoening voor hen!
pi_129292893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:09 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Dan moet ie maar de cel in, als ie het niet kan betalen.

Net zoals mensen die geen geld hebben ook hun boetes moeten betalen. En anders de cel in.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:14:09 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129292899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:13 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Dat hij zijn nek breekt over een stoepje, ... scheelt ook een hoop slachtoffers ;)
Maar ok, ik ben er wel klaar mee. We lezen het eerdaags wel als hij te grazen is genomen.
:D dat zou een geluk bij een ongeluk zijn bedoel je.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:14:42 #145
396550 Richestorags
pi_129292915
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Een beetje etiquette kan geen kwaad.
Mensen mogen toch wel zelf bepalen hoe ze naar de rechtszaak over hun notabene dode zoon komen? We leven in een vrij land remember?
pi_129292945
quote:
99s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Niet iedereen is het eens met de stelling dat Nederlandse straffen gemiddeld hoger zijn.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-meer-misdaad.dhtml
http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/
Die link onderbouwt juist dat we zwaarder straffen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_129292951
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dat is dus exact wat er mis is. Niet het feit dat deze nabestaanden worden gehoord, maar het feit dat straffen onvoldoende aansluiten bij de beleving van de nabestaanden. De familie heeft levenslang door die GHB coureur, een simpel taakstrafje biedt geen enkele genoegdoening voor hen!
Genoegdoening? Een straf biedt in dit geval soort gevallen nooit genoegdoening. Dan kan je dus beter een straf geven met enige lange termijn visie.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:16:21 #148
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_129292969
quote:
Ja natuurlijk.

Maar het onderbuikende tokkie gedeelte van Nederland wil liever dat mensen pijn lijden in plaats van het creëren van een veiligere samenleving.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_129292981
Overigens heeft de man in de GHB-zaak ook vijf jaar rijontzegging gekregen en een werkstraf naast de voorwaardelijke celstraf en het verplicht afkicken. Oftewel alles is gedaan om hem te behandelen en van de weg te houden tot dat gebeurd is op straffe van een jaar cel. Ik vind dat een goede zaak.

Wat schiet je er mee op zo'n dader twee of drie jaar celstraf op te leggen? Dat kost ten eerste klauwen vol met geld. Als hij daar uit komt heeft hij bovendien geen baan meer, geen toekomst. Dan mag je lekker uitkering gaan trekken op kosten van de staat. Met een beetje mazzel is hij dan nog steeds GHB-verslaafd en bovendien mag hij nog steeds achter het stuur gaan zitten. Je vráágt dan om extra slachtoffers en schade aan de maatschappij.

En toch zijn er mensen die liever iemand op kosten van de belastingbetaler volledig kapotmaken. Alsof dat iets oplost of goedmaakt. En als je zoals ik dan een andere stem laat horen ben je 'een nare moraalridder' of wensen mensen je toe dat een van mijn familieleden wordt doodgereden. Fijne houding. Om te kotsen, echt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:17:27 #150
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_129292994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:07 schreef nolamoetblijven het volgende:

dat je blijkbaar zomaar iemand kunt doodrijden en er mee weg kunt komen. En dat er mensen zijn die het nog normaal vinden ook dat ze geen straf (oeps sorrie...natuurlijk wel voorwaardelijk) krijgen.
Waarom zou je gestraft moeten worden als je geen schuld hebt?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')