abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129285198
Zwangerschap & geboorte

31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman (papa)
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
07 januari: Vanyel
08 januari: Flowerbox
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)
Eind januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo
07 februari: WupWup
09 februari: RunForrestRun
16 februari: zandsculptuur
23 februari: nummer_zoveel

06 maart: klaprooss
18 maart: Kimpossible
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door zandsculptuur op 26-07-2013 10:15:52 ]
pi_129285261
Aanpassingen voor de OP hoor ik wel :s)
pi_129285267
Heel goed, zand! ^O^ Hormonen O+
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:10:55 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129285460
Ik voel meestal zelf wel aan of ik onredelijk ben of niet. En dat was meer in het begin dan nu geloof ik.

Ik wilde mijn klamboe gaan wassen maar gaat niet door die ring }:|.
Dus dat word toch strijken ben ik bang :(
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:15:23 #5
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129285591
Ik ben ook erg snel geïrriteerd op het moment, maar daar kunnen we dan samen om lachen gelukkig. En dan is t ook zo weer weg.

Hebben jullie nog ontzenuw/stress tips? Ik ben continu gespannen en das vast niet goed voor mini, met al die cortisol in m'n bloed. De stressoren vermijden zit er niet in want het zijn van die zenuwen die serieus nergens op gebaseerd zijn :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129285638
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:15 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben ook erg snel geïrriteerd op het moment, maar daar kunnen we dan samen om lachen gelukkig. En dan is t ook zo weer weg.

Hebben jullie nog ontzenuw/stress tips? Ik ben continu gespannen en das vast niet goed voor mini, met al die cortisol in m'n bloed. De stressoren vermijden zit er niet in want het zijn van die zenuwen die serieus nergens op gebaseerd zijn :')
Slapen, bankhangen, lezen, huisdier knuffelen en een massage.
Werkt hier iig ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:21:07 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129285775
In bed Friends kijken O+
pi_129285908
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:15 schreef Kimpossible het volgende:

Even gaan zitten /liggen/ rustig staan en diep ademhalen. Tel bij elke ademhaling tot 8 , zowel voor in als uit. Gewoon even focussen is vaak erg effectief!
Home is where the O+ is...
pi_129285929
Hormonen.. ik heb er nog niet zo'n last van behalve dat alles NU af moet en schoon moet.. Nesteldrang?!

Ik heb wel ook regelmatig harde buiken en last van mn schaambot, 's nachts met omdraaien lijkt ie uit elkaar te vallen :X

*O* voor al het goede nieuws hier!
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:28:32 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129286073
Ook voor de mensen hier, evt:
pi_129286749
Goed dat je het deelt GotC!
pi_129286930
hormonen, tegen vreemden blijf ik echt nog heel bescheiden en geduldig (zie oa de peuterkamer drama's). Maar naasten moeten het echt ontgelden. :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129291180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:55 schreef zandsculptuur het volgende:
Net heel erg extreem boos geworden op een helpdeskmedewerker :@.
O+ Hormonen O+ :')
Hihihih ik moest een keer huilen omdat de patat fout was.
Ze hadden alles in een zak gemikt en dus de mayonaise en pindasaus en uitjes ook gewoon los in die zak met patat.
Enorme kliederboel ik helemaal van de zeik :@ :'( :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:54:16 #14
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129292146
Ik merk dat mijn hormonen er hier voor zorgen dat ik wat meer 'durf'.. Als in dat ik eerder ergens iets van zeg als ik het ergens niet helemaal met eens ben. Dat kan ik op zich wel waarderen aan mijn hormonen.

En over roken+zwangerschap: mensen die dan naast je komen zitten en heel enthousiast vragen hoe het gaat met de zwangerschap en dat het allemaal zo mooi is.. En dan dus ondertussen ook zonder blikken of blozen een sigaret naast je opsteken..
pi_129292218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:50 schreef DJMomo het volgende:
hormonen, tegen vreemden blijf ik echt nog heel bescheiden en geduldig (zie oa de peuterkamer drama's). Maar naasten moeten het echt ontgelden. :X
Precies andersom hier... M.u.v. schoonmoeder ;)
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:57:38 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129292267
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik merk dat mijn hormonen er hier voor zorgen dat ik wat meer 'durf'.. Als in dat ik eerder ergens iets van zeg als ik het ergens niet helemaal met eens ben. Dat kan ik op zich wel waarderen aan mijn hormonen.

Ja dat heb ik er ook bijgekregen. Erg fijn! Heb nog altijd weinig tot geen huilbuien/woedeuitbarstingen, dus dat is wel een fijne combi met assertiviteit.
pi_129292818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ProjSkippy het volgende:

Ja dat! En ik merk dat de gevolgen helemaal niet zo rampzalig zijn. Mensen (mijn moeder bijvoorbeeld), vinden het juist wel fijn :o
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:14:58 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129292923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja dat! En ik merk dat de gevolgen helemaal niet zo rampzalig zijn. Mensen (mijn moeder bijvoorbeeld), vinden het juist wel fijn :o
Bizar is dat he? :o
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:28 #19
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129294153
Ik krijg er vooral een goed gevoel van. Van 'HA! Dat heb ik toch maar mooi even gezegd!' Wat de mensen in mijn omgeving er van vinden weet ik eigenlijk niet, maar ik ben op zo'n moment trots op mezelf :').

---

Oh en gut, ik heb een zwijmelmoment.. ik zie foto's op m'n Fb voorbij komen van een baby in een Centerparcs zwembad.. en nu heb ik zo veel zin om straks als gezinnetje ook zo'n 'baby's eerste Centerparcs' te kunnen doen O+ .
pi_129294198
Je krijgt straks plentie aanbiedingen van de wij jonge ouders, skip!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:59:26 #21
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129294242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:57 schreef DJMomo het volgende:
Je krijgt straks plentie aanbiedingen van de wij jonge ouders, skip!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
pi_129294719
En bij elke dure uitgave bij Prenatal krijg je ook van die kortingsbonnen van Center Parcs!

Dames, hebben jullie al een leuke luiertas gescoord...? Tips anyone? Die van mn zoontje heeft zijn beste tijd wel gehad..
pi_129298444
Wij zijn net bij de Prénatal geweest, maar omg wat is dat een vrolijke blije hel op aarde zeg :')!!!
pi_129298819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij zijn net bij de Prénatal geweest, maar omg wat is dat een vrolijke blije hel op aarde zeg :')!!!
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129298841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef zandsculptuur het volgende:
haha nou he! Ik voelde me Super ongemakkelijk. Vriend daarin tegen niet, die liep al vrolijk met alle wagens een rondje :+
♥ J & S
pi_129298857
Bijgekomen van het lachen. ;)

Dus, vertel zand. Wat hebbie gekoopt!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129299048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:22 schreef DJMomo het volgende:
Bijgekomen van het lachen. ;)

Dus, vertel zand. Wat hebbie gekoopt!?
Nou, niks. Ik vond alles overdreven, duur of niks voor mij :+.
Wat een zut verzinnen ze voor baby's zeg... -O-
pi_129299156
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129299394
Nee, ik stond bij alles te roepen: dat heb ik online goedkoper gezien :').
Heb wel wat inspiratie opgedaan hoor, maar ik hoef daar niet nog eens naartoe :+.

Vwb die neusspray, bij mij in de bijsluiter van de neusspray dat de gevolgen voor zwangere vrouwen niet bekend waren. daarom heb ik toen maar een zoutoplossing gebruikt. Die neussprays zijn sowieso niet zo goed voor je, zwanger of niet ;).
pi_129299475
Online is alles sowieso goedkoper. Of bij de b aby D ump

Ik las het net op nu, en omdat er hier van de week nog over neusspray gesproken was dacht ik, ik plak t even
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129299577
Wij kopen ook veel dingen tweedehands. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het geld er niet voor over hebben :+.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand 199 euro over heeft voor een wiegje waar de baby nog geen maand in past...
pi_129299751
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij kopen ook veel dingen tweedehands. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het geld er niet voor over hebben :+.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand 199 euro over heeft voor een wiegje waar de baby nog geen maand in past...
Mijn baby sliep tot zeker 7 maanden in zijn wieg :D

Maar ik koop ook niet alles nieuw hoor, heb ook nu een ledikantje, kast en commode van mp. Wiegje van de eerste ook van mp en gebruiken we nu weer.
pi_129300112
Lol @ zand, snap precies wat je bedoelt!

Goed nieuws: mijn bevalbad is binnen!! *O*
Ik zou zeggen, let the games begin, maar dat is nog een beetje vroeg. 2 Weken en ik ben tevreden :D.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:57:44 #34
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129300146
quote:
Wij krijgen de kinderwagen van mijn oma. Ivm groot lengteverschil, korte armpjes met kippenpower van mijn kant (sowieso is alles aan mij klein) en het willen van een combiwagen viel er al heel veel af. We hebben een x-aantal getest maar eigenlijk alleen de hele dure blijven over. Ondanks dat we hem dus van mijn oma zouden krijgen heb ik haar wel gezegd dat ik liever op MP ging kijken naar dezelfde wagen, want veel goedkoper. Nou, daar kwam niets van in! En als wij een dure nodig hadden, dan hadden we die gewoon nodig en dan kwam die er ook, gewoon nieuw! ~O>

Zelf ben ik ook pro-MP, om dezelfde reden als Zand. Er zijn best dingen die ik per se nieuw ga kopen, maar voor de rest maakt het me echt niet uit.
pi_129300195
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:56 schreef Cwen het volgende:
Lol @ zand, snap precies wat je bedoelt!

Goed nieuws: mijn bevalbad is binnen!! *O*
Ik zou zeggen, let the games begin, maar dat is nog een beetje vroeg. 2 Weken en ik ben tevreden :D.
Oh je hebt m nu pas binnen? Ik was in de veronderstelling dat je hem al had en dat de katten hem lek hadden geprikt :').
pi_129300235
Wij hoeven ook niet alles nieuw. Het enige 'grote' dat ik echt niet moet hebben is de maxi cosi. Uiteindelijk hebben we het kamertje ook niet gekocht, maar meer omdat het een leuk prijsje was. Wiegje ga ik ook van marktplaats halen, evenals box.

Vandaag voor het eerst ongewenst betast }:| Cliënt vond het nodig om even aan mijn buik te zitten. Ik kom over het algemeen maar 1 keer bij een cliënt
Had echt een wtf-moment. Het ging zo snel! Over het algemeen vind ik het helemaal niet erg als de mensen die ik ken aan mijn buik zitten. Mijn moeder, andere familieleden of goede vriendinnen ofzo, zij mogen allemaal (vetjes) voelen, zelf ongevraagd. Maar een onbekende, nee liever niet :{w
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:14:03 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129300660
Fijn Cwen! Kan je er alvast naar kijken :P

Zand ik heb dat ook! Zoveel dingen waarvan ik denk 'meh..wat een onzin ding/veels te duur'.

Wij hebben de kinderwagen gekregen en een flink bedrag voor de kinderkamer, dus beiden zijn nieuw. Mja, het enige wat écht nieuw moet van mij is de Maxi Cosi. Puur een gevoel :)
pi_129300721
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:59 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Oh je hebt m nu pas binnen? Ik was in de veronderstelling dat je hem al had en dat de katten hem lek hadden geprikt :').
Hahaha, gelukkig niet! Dat was gewoon het opblaasbare buitenzwembad :D. Deze heeft wanden van glasfiber, dat slopen ze niet ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:18:28 #39
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129300778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:14 schreef GotC het volgende:
Fijn Cwen! Kan je er alvast naar kijken :P

Zand ik heb dat ook! Zoveel dingen waarvan ik denk 'meh..wat een onzin ding/veels te duur'.

Wij hebben de kinderwagen gekregen en een flink bedrag voor de kinderkamer, dus beiden zijn nieuw. Mja, het enige wat écht nieuw moet van mij is de Maxi Cosi. Puur een gevoel :)
Ik heb begrepen dat het altijd goed is om de MC nieuw te kopen, of van iemand die je goed kent en precies kan vertellen wat er mee gebeurd is. Het schijnt namelijk dat als er een ongeluk oid mee gebeurd is dat de MC dan niet meer goed 'werkt' en niet meer genoeg bescherming voor je kindje geeft.

Mja, dat is dus wat ik gehoord heb ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:40:25 #40
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129301489
Wagen hebben we gekregen. Kamertje is wel nieuw, marktplaats wel naar gekeken maar was het net niet.
We krijgen ook de kinderstoel en wil graag een triptrap maar vind hem wel heel duur. Daarvoor ga ik wel op marktplaats kijken.
pi_129301602
quote:
Dát en dat ik onder invloed van hormonen een nogal geitenwollensok word blijkbaar. Als er op marktplaats 4 bladzijden vol aankleedkussens staan en mijn vrienden in de rij staan om hun aankleedkussens bij mij te dumpen, waarom zou ik het in hemelsnaam nieuw kopen. Zooooo niet duurzaam en slecht voor het milieu.. >:O :')
pi_129302109
Wij hebben met een heleboel spullen ook zoiets gehad van waarom moet het nieuw..

Wij kregen wel een maxicosi aangeboden, maar er was in de riempjes geknipt("Maakt niets uit hoor!") dus die hoefden wij niet.
Kinderwagen hebben wij ook gekregen toen btw.

Vanmorgen groei echo gehad, en pukkie was nu toch weer gemiddeld. De schatting was nu 3 kilo, en dan 3800 gram bij 40 weken. Geen problemen verder dus, gynaecoloog had het idee dat deze bevalling wel veel beter zou gaan als de eerste, en anders kwam ik toch gewoon naar het ziekenhuis..
Lekker gevoel.

Verder heeft het hier gelukkig wel redelijk wat geregend, dus ik heb wat gemiste slaap van vannacht bij kunnen halen. Allen het benauwde wat het nu is vind ik weer helemaal niets. Ik heb geen zin om continu te klagen,maar vind het wel zwaar zo.
pi_129302162
Wij hebben ook niet alles nieuw gekocht. Veel gekregen van familieleden. Toch handig als er al meerdere nichtjes en neefjes in de familie zijn. Zoals de box, wieg, badje enz.

Babykamer hebben we van MP, want de hoofdprijs voor een kamertje vond ik echt te gek worden. MP afstruinen is een leuke bezigheid en een krasje op een commode vind ik niet zo erg.

De combiwagen en maxi cosi zijn nieuw. Omdat de wandelwagen van familieleden na 2 kinderen en 5 jaar oud toch wel gammel werd. Daarom deze ook niet via MP gekocht.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_129302241
De babykamer van m'n oudste ga ik nu voor Pino gebruiken, net als de Quinny en de Maxi Cosi. (moet nog wel op jacht naar de stoelverkleiner want die is behoorlijk zoek)

De box gaat ook nog een ronde mee, manlief heeft er destijds wieltjes onder gemonteed, ideaal! Wel een nieuw boxkleed van Snooze baby want ik wil 'm niet op de roze van m'n dochter hebben liggen.

Bumbo seat is paars maar die ga ik niet vervangen, wipstoeltje vind ik enorm stom ( donkerblauwe van Nijntje, van mn schoonouders gehad toen ik zwanger van kleuter was) maar die gebruik ik nauwelijks dus die mag ook blijven.

Kinderstoel heeft hier net 2 kinderen overleefd dus die wil ik wel graag nieuw, een Stokke en die krijg ik van m'n vader. (gelukkig!)

Ben nog op zoek naar een leuke luiertas, die van m'n dochter is roze met bruin, dus wil ik een andere, al een paar leuke gezien maar m'n man begon heel hard te lachen toen hij de prijs zag :')

Al het beddegoed voor wieg en ledikant heb ik nog, wil er 1 leuk lakentje van Droomwieg.nl bij en dan heb ik alles wel.
Op de wieginhoud na dan :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:04:36 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129302364
Oh ja, luiertas! Ik wil er ook geen fortuin voor betalen, mja, alles wat ik leuk vind is duur :')

Morgen naar Alexandrium om gordijnen en lampen uit te zoeken voor de kinderkamer trouwens! *O* Yay!
pi_129302469
Ik heb via ebay een luiertas gekocht. Niet superhip, maar ik vind hem best leuk en hij is wel heel praktisch. Even zoeken of ik het linkje nog terug kan vinden.

http://www.ebay.de/itm/WI(...)e=ADME:X:AAQ:DE:1123
pi_129302697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb via ebay een luiertas gekocht. Niet superhip, maar ik vind hem best leuk en hij is wel heel praktisch. Even zoeken of ik het linkje nog terug kan vinden.

http://www.ebay.de/itm/WI(...)e=ADME:X:AAQ:DE:1123
Hahaha ik las prei shit en toen zag ik dat het een duitse aanbieding was :D
Die zien er wel praktisch uit ja, niet helemaal wat ik gedachten had maar wel een leuke prijs!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:17:33 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129302829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:14 schreef Spewey het volgende:

[..]

Hahaha ik las prei shit en toen zag ik dat het een duitse aanbieding was :D
Die zien er wel praktisch uit ja, niet helemaal wat ik gedachten had maar wel een leuke prijs!
Prei shit :D!

Thanks voor de link laiv! Had eigenlijk nog niet gedacht aan ebay, dus goeie tip
pi_129302910
Ons kleine draakje zegt gedag :W via de echo.

Vanmiddag liggingsecho gehad wat meer een pret echo was. Bevestiging dat de kleine mooi met zijn hoofdje in de bekken ligt en zijn kontje af en toe aan de linkerkant naar buiten drukt. Of aan de rechterkant tegen de ribben schopt met zijn voeten van 8 cm :@
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:21:57 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129302979
Ik heb deze luiertas, maar dan in donker bruin ook van ebay, best groot, maar fijne tas :)

http://www.ebay.de/itm/Wi(...)&hash=item53f2a38f45

pi_129303081
Mooi Wizzy O+
Volgende maand kun je gewoon die lekkere voetjes opeten!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:26:07 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129303135
Wizzy O+ Mooi!

Mooie tas PE!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:29:03 #53
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129303265
Wizzy O+ mooi

PE leuke tas!
pi_129303536
Mooi Wizzy! Wat een grote (of eigenlijk: duidelijke) handen! :o O+
pi_129304247
Aah mooi wizzy O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_129304407
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:49 schreef klaprooss het volgende:
Aah mooi wizzy O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit ook te kijken kwijlen en zeg steeds tegen m'n man "Oh dat wil ik als ik bevallen ben en dat en die ook." :D

Geweldige vriend!
pi_129304584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:52 schreef Spewey het volgende:

[..]

Ik zit ook te kijken kwijlen en zeg steeds tegen m'n man "Oh dat wil ik als ik bevallen ben en dat en die ook." :D

Geweldige vriend!
Haha, dan mag hij vast gaan oefenen!
Het is idd allemaal verrukkeluuuuk om te zien!
♥ J & S
pi_129304647
Fokkin hell. Kuthormonen. Heb gewoon vliegangst ontwikkeld. -O- :{w
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129304701
Mooie echo Wizzy!

Ik kijk ook Heel Holland Bakt, best leuk programma en lekkerrrv :Y)
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:00:14 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129304813
nog geen nieuws van Soempie?
pi_129304952
Momo, moet je vliegen? Vervelend meid :*
♥ J & S
pi_129305767
Moest. Ben inmiddels bijna thuis. Daling vond ik zoooo eng. In mijn ogen vlogen we veul te laag. Stom gedoe. Volgende keer geen raampje voor mij.

Svp geen hhb spoilers. Ga t morgen terug kijken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:38:54 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129306588
Getverderrie Mo, klinkt niet fijn! Moet je veel vliegen voor je werk?

Wizzy wat een goede echofoto! Mooiii O+

Bedankt voor de ontstresstips dames, vooral ademhalingsoefeningen lijken nuttig, heb hhb gekeken en verder spring ik zo onder een warme douche. Ik heb ineens steekjes rond/achter mijn schaambeen, een heel irritant gevoel dat uitstraalt naar downunder. Heeft een heel klein beetje weg van menstruatiekrampjes, maar is toch anders. Kunnen dit al banden zijn?

Edit: Ha, nu zitten ze überhaupt volle bak down under. :') iets anders dan een groeiende baarmoeder kan ik daarbij niet verzinnen haha,

[ Bericht 9% gewijzigd door Kimpossible op 24-07-2013 21:48:07 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:40:35 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129306664
Mo :* Gelukkig sta je weer met 2 benen op de grond.

En idd Kyara, nog geen nieuws van Soempie..

Ik heb net Yur en mijn babyboeken doorgebladerd O+ Zo schattig allemaal O+
pi_129307490
Ik had het er bet met vent over. Weet al waar t vandaan komt. Zapten laatst langs air crash investigations over de Turkish airlines crash op de polder baan. Was nu zo helder dat je alles heel goed zag. En ik had continu gevoel dat we te laag vlogen. (Jongens rij achter me ook: wat vliegen we laag he!?). Want daar ligt Haarlem pas en de polder baan is nog zoooo ver weg. Ennieweej. Volgende keer vlieg ik met man en kind. Gaat vast beter.

Ongeveer om de maand kim!

Zag nog een zwaai op een echo. O+ maar dat was niet de 20w van soemp he?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129307650
Oooh Wizz, die handjes O+
Niet heel goed bij gelezen :@
Olli sloopt mijn 'down under' :')
pi_129307720
:W WizzyBaby!!

Kim, ik had dat gevoel ook. Heel irritant, was na een week of 8 weg. Kwam met een week of 14 weer terug :+
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:05:21 #68
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129307728
Wauw das best veel Mo! Jij liever dan ik ;)
pi_129307892
Ach. An sich vind ik t echt geen probleem. Hoop echt dat dit eenmalig is. In principe is volgende trip in oktober (voor werk althans). Maar ga begin augustus even overleggen hoe we dat zullen doen. Ben dan iets van 25w. Moët op zich nog prima kunnen. Maar meestal heb ik de 7u vlucht, dus 5u wekker. Weet niet hoe erg ik dat dan nog trek. Mss kan ik dag eerder al, en sowieso een vroegere vlucht terug lijkt me fijn.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129308471
Wizzy, leuke echo :W

En :* voor alle down-unders die gesloopt worden!
pi_129309909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef DJMomo het volgende:
Ach. An sich vind ik t echt geen probleem. Hoop echt dat dit eenmalig is. In principe is volgende trip in oktober (voor werk althans). Maar ga begin augustus even overleggen hoe we dat zullen doen. Ben dan iets van 25w. Moët op zich nog prima kunnen. Maar meestal heb ik de 7u vlucht, dus 5u wekker. Weet niet hoe erg ik dat dan nog trek. Mss kan ik dag eerder al, en sowieso een vroegere vlucht terug lijkt me fijn.
Werk jij stiekem bij mij in het bedrijf? :+
Lotte!
Noah!
pi_129309942
geen idee. ik werk voor een blauwe keten met knaagdieren. Jij?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129310477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:46 schreef DJMomo het volgende:
geen idee. ik werk voor een blauwe keten met knaagdieren. Jij?
Ik voor een bank met paardenlogo ;)
Lotte!
Noah!
pi_129319531
Vanwege die horrornacht vorige week, heb ik nu een heel lijstje met dingen die ik kan doen als ik weer niet kan slapen (breien, hometrainen, hhb kijken, boek lezen..). Super leuk lijstje, maar nu slaap ik weer als een roosje -O-
pi_129319557
Wizzzy, mooie echo! Fijn dat de baby goed lag!

Momo, weer veilig geland en thuis!

Mooie luiertassen gekocht, zie ik! Ik heb een leuke tas gescoord op MP die past bij de Joolz kinderwagen, maar dan wel in een andere kleur, voor de afwisseling zeg maar! Voor maar 10 euro! Wij hebben ook behoorlijk wat van vrienden en MP voor de baby, het is een beetje een sport om mooie spullen voor weinig te scoren en fijn om ook nog eens daarmee het milieau wat minder te belasten (recycling!). MC is wel nieuw inderdaad ivm de veiligheid!

Kimpossible, google voor ontspanningsoefeningen eens op " jacobsen ontspanning" je vindt daar dan oefningen en zelfs mp3 met oefeningen om jezelf te laten ontspannen. Dit kan overal en in elke houding, maar om het aan te leren is liggen wel fijn!

Vandaag staat de uitwendige versie gepland. Eind van de ochtend, dus ik houd mij nu maar een beetje gedeisd, hopelijk is mijn buik dan nog lekker soepel en ontspannen. Afgelopen dagen heeft het wel veel gerommeld, harde buiken enzo. Dinsdagavond kwamen de om de 6 minuten en hielden steeds 1,5 minuut aan, toch wel een beetje spannend...
pi_129319607
Spannend Sull, veel succes zo. Hoop dat het niet te onprettig is.
pi_129319637
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:52 schreef Limone het volgende: Vanwege die horrornacht vorige week, heb ik nu een heel lijstje met dingen die ik kan doen als ik weer niet kan slapen (breien, hometrainen, hhb kijken, boek lezen..). Super leuk lijstje, maar nu slaap ik weer als een roosje -O-
Daar sta je dan met je nacht overlevings lijstje. :D Zal je altijd zien. Ik stond hier om 6 uur naast mijn bed te springen. Klote dromen ook altijd! En het vreselijk vroeg wakker om te plassen is nu iedere ochtend. Sta ik dan.. met mijn zelfbenoemde reuzen blaas :')

Sull, wat heb ik gemist?? Wat gaan ze doen vandaag? :@
pi_129319665
Succes vandaag Sull!
pi_129319669
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:07 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Daar sta je dan met je nacht overlevings lijstje. :D Zal je altijd zien. Ik stond hier om 6 uur naast mijn bed te springen. Klote dromen ook altijd! En het vreselijk vroeg wakker om te plassen is nu iedere ochtend. Sta ik dan.. met mijn zelfbenoemde reuzen blaas :')

Ze gaan een draaipoing doen, omdat onze pixel nog steeds in stuit ligt!
pi_129319680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:07 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat jij en je blaas het nog lang hebben volgehouden! *O* Bij mij is het om 5:00u bal (maar kan daarna dus gewoon prima weer slapen). Ik hoop nog een beetje dat het het weer is van de laatste paar dagen. Dat al het vocht dat ik overdag vasthoud, ik er ´s nachts uitplas...maar ik vrees het ergste }:|
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:15:28 #81
30252 Soempie
Procreating
pi_129319696
Even een egopost, sorry. :@ Ik ga later vandaag bijlezen.

Er zit een meisje in m'n buik! *O* :D :o Straks ben ik jongens- en meisjesmama. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129319710
Ik kreeg gisteren trouwens een mailtje dat de lamp voor de babykamer klaar is. Jippie!
Nu wil ik voor volgend weekend alles op orde krijgen daar en alles wat er nog ligt doen zodat we alweer een stuk verder komen dan we nu zijn! O+

Edit: Jeeeej een meisje voor Soempie!! *O* *O*
pi_129319748
Succes vandaag sull! Ik duim voor je *O* :)
:)
pi_129319793
Sull, succes vandaag!

Soempie, wat leuk, eentje van beiden!!

Ik draaide mij vannacht om, en dat deed mij zeer in mijn buik! Kreeg er ook gelijk een harde buik van. En dat gevoel blijft nu wat. Veel bewegingen geven die pijn weer. Ik weet ook even niet goed hoe ik het kan verklaren, en wat ik nu het beste kan doen, behalve heel rustig aan..
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:39:03 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129319919
Sull, heel veel succes meid. Ik duim dat het niet teveel zeer gaat doen én een goed resultaat geeft :*

Soemp een meisje! *O*

Ik heb vannacht zo bizar en iets te realistisch gedroomd -O- Ik moest naar de gyn vanwege wat simpele klachten. Eerste wat die gyn zegt: Ach, je bent al 30 weken, ga maar naar Tilburg, dan gaan we 'm wel halen :Y)
Vervolgens die hele reis en de bevalling, krijg ik een kindje dat overeenkomt met 8 weken zwanger. :{
pi_129319983
soemp, wat cool, een koningskoppeltje!

sull, sterkte! draaipoging kan ook zomaar leiden tot bevallen he. Neem je je tas mee? (digidin had het... ging voor draaipoging, kwam thuis met kind)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129320116
Daar heb ik dus helemaal overheen gelezen Sull! Spannend! hopen dat het lukt en neem idd je tas mee :D Just to make sure!

Dus mijn blaas is nog best braaf :@ Ik ben het ook gewoon helemaal niet gewend om wakker te worden om te plassen...

Soempie en meisje O+ O+

Wat een rot droom GotC! Duurt altijd even voordat je doorhebt dat het niet 'echt' is hè..

Vriendje is een beetje niet goed geworden geloof ik. Hij vind mijn (dagelijkse spullen in stop en mee rondloop) tas stom... Dus we gaan vd week een nieuwe tas kopen :')

ik vind hem overigens geweldig want the Beatles staan erop O+. Zou hij ook een vorm van nesteldrang hebben? :D
pi_129320341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:39 schreef GotC het volgende:

Ik heb vannacht zo bizar en iets te realistisch gedroomd -O- Ik moest naar de gyn vanwege wat simpele klachten. Eerste wat die gyn zegt: Ach, je bent al 30 weken, ga maar naar Tilburg, dan gaan we 'm wel halen :Y)
Vervolgens die hele reis en de bevalling, krijg ik een kindje dat overeenkomt met 8 weken zwanger. :{
Zwangerschapsdromen zijn zo ontzettend echt en naar.
Ik weet nogsteeds enkele nare dromen die ik had bij de oudste. -O-
pi_129320351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:11 schreef Sull het volgende:

[..]

Ze gaan een draaipoing doen, omdat onze pixel nog steeds in stuit ligt!
Succes!
pi_129320404
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:00 schreef DJMomo het volgende:
Zag nog een zwaai op een echo. O+ maar dat was niet de 20w van soemp he?
Nee deze is wel erg groot voor een 20 weken baby ;)

Sull, succes met de draaipoging.

Hilz, leuk de man die wil shoppen voor de baby.

Hier vannacht liggen walvissen op bed. De kleine houdt mij gezelschap als ik wakker ben. Ik heb zelf zijn voetje heel even vast gehad O+ daarna werd het snel weggetrokken.
pi_129320519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Nee deze is wel erg groot voor een 20 weken baby ;)

Sull, succes met de draaipoging.

Hilz, leuk de man die wil shoppen voor de baby.

Hier vannacht liggen walvissen op bed. De kleine houdt mij gezelschap als ik wakker ben. Ik heb zelf zijn voetje heel even vast gehad O+ daarna werd het snel weggetrokken.
Niet voor de baby... Daarvoor shoppen heeft hij TOTAAL geen belangstelling voor Dat heeft hij allemaal aab mij over gelaten :D :X
Écht een gewone handtas :D

Dat is wel vreselijk leuk natuurlijk. Echt contact met je baby voordat hij er is O+
pi_129320609
Succes Sull!

Hier redt mijn blaas het altijd tot een uur of vier, en daarna weer tot acht :'). Ik slaap gelukkig altijd weer snel.
pi_129320707
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef Hilzillah het volgende:
Écht een gewone handtas :D
Hilzillah - man wil niet met een Beatles tas gezien worden :? |:( . Dan zijn de hormonen overgevlogen ;)
pi_129320800
Leuk soempie, heb je van beide smaken 1 :D

En succes Sull. Mijn dochter was zelf op het laatste moment nog gedraaid, maar dat voelde al als een flinke verbouwing! Dus ik hoop dat de draaipoging niet al te vervelend is.

Even polsen hoe men hier over de combinatietest denkt. Elke vrouw krijgt die aangeboden, maar pas vanaf 36 jaar vergoed. Ik denk er over om het dit keer wel te doen, bedoel, ben toch weer 2 jaar ouder. Zijn er meer die deze test hebben gedaan en het zelf hebben betaald?
Hebben er overigens meer de rapportage op Nederland 1 (of 2 of 3) gezien over de NIPT test?
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:32:30 #95
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129320823
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef Theeleuter het volgende:
Leuk soempie, heb je van beide smaken 1 :D

En succes Sull. Mijn dochter was zelf op het laatste moment nog gedraaid, maar dat voelde al als een flinke verbouwing! Dus ik hoop dat de draaipoging niet al te vervelend is.

Even polsen hoe men hier over de combinatietest denkt. Elke vrouw krijgt die aangeboden, maar pas vanaf 36 jaar vergoed. Ik denk er over om het dit keer wel te doen, bedoel, ben toch weer 2 jaar ouder. Zijn er meer die deze test hebben gedaan en het zelf hebben betaald?
Hebben er overigens meer de rapportage op Nederland 1 (of 2 of 3) gezien over de NIPT test?
Theeleuter, ik kreeg vanuit mijn verzekering (Delta Lloyd - Start) een extra echo vergoed. Ik heb daardoor de combinatietest laten doen ook al viel ik niet binnen de risico groep. Misschien biedt jouw verzekeraar ook zoiets?
pi_129320867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Theeleuter, ik kreeg vanuit mijn verzekering (Delta Lloyd - Start) een extra echo vergoed. Ik heb daardoor de combinatietest laten doen ook al viel ik niet binnen de risico groep. Misschien biedt jouw verzekeraar ook zoiets?
Dat is wel een goeie om uit te zoeken. Zo wil ik uitrekenen of volgend jaar een aanvullende verzekering uit kan, maar dit jaar heb ik die niet. Eens kijken wat unive bied :)
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:35:36 #97
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129320878
Wij gaan hem niet doen, we weten niet goed wat we kunnen/willen als we zeg maar voor de keuze komen te staan, of we de juiste keuze wel kunnen maken.
pi_129320914
U kent mijn verhaal over nekplooimeting op eigen verzoek, en vergoeding in aanvullend pakket bij FBTO? is een lang verhaal, maar komt er kortgezegd op neer dat dit, ook als je niet in de risicogroep valt, het toch vergoed krijgt. Ik val op 2 weken na niet in de risico groep.

Vwb NIPT test, wij doen het als volgt. Laten de combi test in eerste instantie uitvoeren. Als daar een verhoogde kans uit komt, gaan we alsnog voor NIPT ipv vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
Vanmiddag heb ik de nekplooimeting, bloed is al geprikt. Ik verwacht uiterlijk begin volgende week de uitslag in de brievenbus.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129320978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:37 schreef DJMomo het volgende:
U kent mijn verhaal over nekplooimeting op eigen verzoek, en vergoeding in aanvullend pakket bij FBTO? is een lang verhaal, maar komt er kortgezegd op neer dat dit, ook als je niet in de risicogroep valt, het toch vergoed krijgt. Ik val op 2 weken na niet in de risico groep.

Vwb NIPT test, wij doen het als volgt. Laten de combi test in eerste instantie uitvoeren. Als daar een verhoogde kans uit komt, gaan we alsnog voor NIPT ipv vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
Vanmiddag heb ik de nekplooimeting, bloed is al geprikt. Ik verwacht uiterlijk begin volgende week de uitslag in de brievenbus.
Heb je die keuze al dan of ga je die test a 600 euro zelf betalen?
pi_129321008
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:40 schreef Sull het volgende:

[..]

Heb je die keuze al dan of ga je die test a 600 euro zelf betalen?
Die ga ik zelf betalen. Wellicht nog eens proberen een deel vergoed te krijgen. Immers, als ik bij een slechte score voor een VWP of VT zou kiezen, dan zou dat ook vergoed worden.
Maar goed, ik heb het geld, en het is me het dan waard om elk risico te vermijden.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129321112
Ah, Momo, dan hebben jullie dezelfde gedachtegang die wij momenteel hebben. Combinatietest doen, komt daar iets uit, dan 600 euro neertellen en dagje Belgie doen.
Ik ben overigens 31, dus kom wat meer tekort om in de risicogroep te vallen ;)
pi_129321245
Het schijnt dat je het ook via OLVG in Amsterdam kunt doen, en die sturen het dan op naar Belgie (?).

Maar op de site kun je er niets van vinden. Want, mag niet. :{w
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:53:46 #103
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129321273
Mag ik vragen wat jullie gedachtengang is bij het wel doen van de test? Jullie ondernemen actie als deze niet voordelig uitvalt?
pi_129321373
Ah kijk, dat is nog wat minder ver. Ik meende trouwens dat de Belgen het weer opsturen naar Amerika. Maar ach, dat maakt me eigenlijk ook helemaal niets uit.

Vervelende is dat ik een hekel aan naalden heb en bloedprikken kan er zelfs toe leiden dat ik flauwval.
*bikkel* :N

Edit: om eerlijk te zijn denk ik dat wij inderdaad actie ondernemen wanneer er iets uit de test komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Theeleuter op 25-07-2013 09:59:18 (Reactie NoBoNo) ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:01:01 #105
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129321424
Ik kom even binnenvallen, misschien dat Mignonne of (wie was de andere verloskundige... WupWup?) er wat meer over kan zeggen en het kan bevestigen of ontkennen. Maar ik sprak gisteren even mijn oude verloskundige en die zei dat de NIPT nog niet zo ideaal is als de media doen voorkomen, en dat er een reden is dat ie nog niet in NL is goedgekeurd. Moet nog door flink wat commissies en de uitkomst is niet 100% betrouwbaar. Ik zou er dan niet zoveel geld voor over hebben. My 2 cents.
pi_129321433
Theeleuter, wij laten hem ook doen al ben ik nog hartstikke jong. Vriend wil gewoon een soort van indicatie hebben dat als er een verhoogde kans uit komt hij zich emotioneel kan voorbereiden.. Agh mensen zullen het van ons ook gek vinden maar als vriend hier zich prettig bij voelt dan doen we die test gewoon :).

Pff plassen in de nacht is hier vreselijk! Ik ga rond 4 uur en vaak weer om 6 en dan gaat me wekker om 7uur. Heel fijn :+!
♥ J & S
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:02:41 #107
30252 Soempie
Procreating
pi_129321459
Als uit vervolgonderzoek zou komen dat het om Patausyndroom of Edwardssyndroom zou gaan, dan zouden we -denk ik- wel kiezen voor een abortus.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129321510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Soempie het volgende:
Als uit vervolgonderzoek zou komen dat het om Patausyndroom of Edwardssyndroom zou gaan, dan zouden we -denk ik- wel kiezen voor een abortus.
Een deel waarop getest wordt is voor zover ik weet "niet verenigbaar met leven". Dan zou ik zeker actie ondernemen.
In andere gevallen, tja, lastig. Sommigen kunnen een prima mooi leven leiden, anderen zijn dusdanig gehandicapt dat ik me soms afvraag wat de kwaliteit van hun leven is (en ook niet te vergeten, die van de rest van het gezin).
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:11:03 #109
30252 Soempie
Procreating
pi_129321643
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:05 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Een deel waarop getest wordt is voor zover ik weet "niet verenigbaar met leven". Dan zou ik zeker actie ondernemen.
In andere gevallen, tja, lastig. Sommigen kunnen een prima mooi leven leiden, anderen zijn dusdanig gehandicapt dat ik me soms afvraag wat de kwaliteit van hun leven is (en ook niet te vergeten, die van de rest van het gezin).
In de folder staat bij beide: Het merendeel van de kinderen overlijdt tijdens de zwangerschap of kort na de geboorte. De meeste van deze kinderen overlijden in het eerste levensjaar.

Ik denk ook dat we dan zeker wel zouden kiezen voor een abortus, maar aangezien we niet voor die keus hebben gestaan durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Er spelen dan zoveel emoties mee ... Ik heb ook niet verder gelezen dan de folder en dat had ik wel gedaan als was gebleken dat de kans verhoogd zou zijn. Geen idee hoe ik (en m'n man natuurlijk) er dan in zou staan (zeker met betrekking tot downsyndroom, trouwens).
pi_129321809
Wij hebben de combitest ook gedaan en bij ongunstige uitslag (eender welke) verder laten onderzoeken en ook actie ondernomen, ja. Gelukkig waren we het daar samen over eens - dat is in mijn optiek het enige dat er toe doet :).

Hilz, dat uitbreken down under, check! Dat doet ze hier ook ineens in de avond :D. Geen idee wat het is, vermoed nog wat verder indalen? Voelt knap ongemakkelijk he?

Sull, succes straks! Hoop dat het goed gaat!

Wizz, wat lief! En voetje vasthouden is echt O+

Laiv, klinkt als je banden! Had dat een paar weken terug. Maar goed, hou het in de gaten ;)

Hier nog altijd (even afkloppen) geen nachtplassen. Ik voel mij een gezegend mens! Iedereeen gaat er vanuit dat ik ruk slaap, zo grappig :D. En horen jullie ook zo vaak "Nou, je ziet er nog goed uit zeg, voor jouw termijn!" of juist niet?
pi_129321822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Soempie het volgende:
Idd, combi test controleert op drie trisomiën. Afhankelijk van welke trisomie een defect heeft, zou hier idd actie volgen. En anders is het een kwestie van "fijn om vooraf te weten". Net als de 20w echo.

Enne, de combi test is ook niet 100% betrouwbaar. Dus wat dat betreft. Maar combi test icm NIPT geeft in mijn ogen wel een duidelijke inschatting.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129321836
Vorige zwangerschappen niet laten doen, nu heb ik er al twee rondlopen en dus wel laten doen, niet omdat ik er 'toch al twee heb' maar omdat het anders een behoorlijke impact zou hebben op hun leven.
Ik word volgende maand 36, dus het was niet vergoed.

Succes vandaag Sull!
pi_129321889
Ook dat is nog een afweging, Spewey.
Mijn SZ werkt met verstandelijk/lichamelijk gehandicapten. Oa ook Down. Haar redenering was: er kan zoveel mis gaan, tot aan de geboorte aan toe, dat ik niet perse hoef te weten welke kans op Down er is.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129321972
Cwen, ik heb al even gebeld, en de verloskundige denkt dat het overbelaste buikspieren zijn, omdat ik toch nog best naar voren draag. Dus rustig aan doen, oudste het liefst helemaal niet tillen, en vanmiddag even rusten..

En de combinatietest hebben wij nu wel laten doen, vanwege die puk die hier al rondloopt. Een kind met een handicap zou ook op hem een enorme impact hebben, dus dan wilden we ons wel kunnen voorbereiden.
pi_129322777
Meld :)

Sull, heel veel succes vandaag met de draaipoging, ik hoop dat pixel mee helpt!
Jeej, een koningspaar voor Soempie *O*

En Theeleuter, wij hebben ook de combinatietest laten doen en zelf betaald. Ik ben (nog net) onder de 30 en is eerste kindje, maar vonden het toch een fijn idee om al zoveel mogelijk info te hebben.

En wat betreft nachtplassen.. pffff.. Voor mijn zwangerschap nooit, tijdens de eerste 6 maanden 1 keer per nacht. Maar laatste tijd is het opgelopen tot zo´n 5 keer per nacht dat ik vanuit mijn veel te hoge bed rol, en op mijn met vocht gevulde voeten naar de badkamer strompel.. :O
pi_129322918
Ik heb de combinatietest niet laten doen. De uitslag heeft voor mij geen consequenties.

Voor de NIPT moet je inderdaad naar België ofDuitsland toe. In België is het goedkoper, omdat ze in Duitsland ook een consult gyn en echo eraan hangen. En het klopt idd dat het geen 100% zekerheid geeft, alhoewel de test (Harmony) wel een hoge sensitiviteit en specificiteit kent. De betrouwbaarheid is afhankelijk van onder andere BMI. Mocht eruit komen dat je zwanger bent van een kindje met trisomie 13, 18 of 21 en je wilt de zwangerschap afbreken, dan wordt er hier eerst nog een punctie gedaan om een diagnose te stellen. Omdat fout-positieve uitslagen mogelijk zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door WupWup op 25-07-2013 11:30:32 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:05:31 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129323049
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:00 schreef WupWup het volgende:

Mocht eruit komen dat je zwanger bent van een kindje met trisomie 13, 18 of 21 en je wilt de zwangerschap afbreken, dan wordt er hier eerst nog een punctie gedaan om een diagnose te stellen. Omdat fout-positieve uitslagen mogelijk zijn.
Dan moet je dus met de 'non invasive' test dus uiteindelijk nog een 'invasive test' doen. En wachten op de uitslagen van de punctie... Groot nadeel wat mij betreft.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:07:40 #118
30252 Soempie
Procreating
pi_129323119
Hoe zit het met de vals-negatieve uitslagen? Is daar al meer over bekend?
pi_129323825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:18 schreef Cwen het volgende:
Wij hebben de combitest ook gedaan en bij ongunstige uitslag (eender welke) verder laten onderzoeken en ook actie ondernomen, ja. Gelukkig waren we het daar samen over eens - dat is in mijn optiek het enige dat er toe doet :).

Mooi gezegd! Helemaal mee eens.

Soempie, wat leuk een meiske! *O*

Ik moest naar de vk, maar stond na vijf minuten al weer buiten :D Er is gewoon niet zoveel aan de hand, behalve dan dat mijn baarmoeder (te) hoog ligt. Daar hoefde ik me nu nog geen acute zorgen over te maken. Over drie weken heb ik weer een afspraak en dan kijken ze wel weer verder. Eventueel zou ik dan toch nog een groei echo krijgen en/of een suikertest }:|
pi_129324007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:07 schreef Soempie het volgende:
Hoe zit het met de vals-negatieve uitslagen? Is daar al meer over bekend?
Leesvoer: http://www.fmfb.be/nl/niet-invasieve-prenatale-test-NIPT.html
pi_129324053
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:28 schreef Limone het volgende:

[..]

Mooi gezegd! Helemaal mee eens.

Soempie, wat leuk een meiske! *O*

Ik moest naar de vk, maar stond na vijf minuten al weer buiten :D Er is gewoon niet zoveel aan de hand, behalve dan dat mijn baarmoeder (te) hoog ligt. Daar hoefde ik me nu nog geen acute zorgen over te maken. Over drie weken heb ik weer een afspraak en dan kijken ze wel weer verder. Eventueel zou ik dan toch nog een groei echo krijgen en/of een suikertest }:|
Noh, wat stom omdat zo te zeggen, natuurlijk ga je je nu stiekem toch een beetje zorgen maken. :*
pi_129324227
Lief! :*

Ja, ik had heeeeeel stiekem toch een beetje gegoogled :@ Maar dat ga ik nu ook niet meer doen, hoor. Ik voel me goed, Nellie doet het goed en meer kunnen we nu niet doen. :7
pi_129324315
Maak je geen zorgen Limone, in elk geval niet tot je er reden voor hebt ;) Zwangerschapssuiker is zeer onwaarschijnlijk bij jouw termijn. Je gaat nu wel de periode van groeispurts in, dus best kans dat je er net eentje achter de rug hebt waardoor het op dit moment vertekent. Was de groei op de SEO normaal?
pi_129324480
Ja, tijdens de SEO was de groei helemaal gemiddeld :) Dankjewel voor de geruststelling!

[ Bericht 4% gewijzigd door Limone op 25-07-2013 11:53:51 ]
pi_129325226
Combinatietest doen wij niet, we vallen ook niet in de risicogroep en ik denk dat we ook geen actie zouden ondernemen bij een tegenvallende uitslag.

De SEO heb ik ook wat twijfels bij :@ maar ik denk dat we die toch gaan laten doen, en dan maar hopen dat 'ie goed uitvalt.

Morgen heb ik de termijnecho... ik weet nog niet of ik er zin in heb :'). Wel om onze mini te zien, maar ik maak me toch nog een heel klein beetje zorgen of het wel goed gaat met d'r. Nouja, we gaan er positief naartoe iig O+.
pi_129325503
Vanwaar je twijfels bij SEO dan zand?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129325654
Die beperken zich vooral tot de vraag of ik bij het vinden van een afwijking (waarbij dus nader onderzoek nodig is) niet teveel stress ga hebben, zodat het nadelig is voor het kindje.
Maar de voordelen wegen denk ik op tegen de nadelen hoor, het is alleen geen onderzoek waar ik naar uitkijk.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:27:10 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129325719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:13 schreef zandsculptuur het volgende:

De SEO heb ik ook wat twijfels bij :@ maar ik denk dat we die toch gaan laten doen, en dan maar hopen dat 'ie goed uitvalt.

Wat zijn je overwegingen om geen SEO te willen misschien? Houd er rekening mee dat er bij de SEO iets gezien kan worden wat heel goed behandelbaar is, maar waarvoor wel bijv. een arts in het ziekenhuis aanwezig moet zijn bij de bevalling. En wat dus wel levensbedreigend kan zijn op het moment dat er geen arts aanwezig is.

Succes met de termijnecho morgen!
pi_129325747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat zijn je overwegingen om geen SEO te willen misschien? Houd er rekening mee dat er bij de SEO iets gezien kan worden wat heel goed behandelbaar is, maar waarvoor wel bijv. een arts in het ziekenhuis aanwezig moet zijn bij de bevalling. En wat dus wel levensbedreigend kan zijn op het moment dat er geen arts aanwezig is.

Succes met de termijnecho morgen!
I know, en dat is dus een van de doorslaggevende argumenten om het wel te gaan doen hier ;). Maar dat neemt niet weg dat ik er wel twijfels bij blijf houden :).
pi_129325952
Bij kleuter heb ik ook voor geen SEO gekozen, dankzij IUI zwanger en ik wilde coûte que coûte het kindje.
Nu is vorig jaar gebleken dat hij maar 1 nier heeft, dat was behoorlijk schrikken en heeft hem heel wat nare
onderzoeken opgeleverd, had ik dus maar voor een SEO gekozen destijds, dan ben je voorbereid en weet
je meteen of er iets bij de aanleg fout is gegaan en was hem heel wat gedoe bespaard gebleven.
pi_129325954
Sja, ik heb dan zoiets van "liever vooraf weten, dan kan er tijdig op welke manier ingegrepen worden". Dus idd een arts bij de bevalling, of de bevlaling in zh afwachten waar je anders voor thuisbevalling zou kiezen. Maar goed, ik ben redelijk control freak, en houd niet van verrassingen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129326014
Ik snap het heel goed :Y ik snap eigenlijk ook niet het enthousiasme waarmee sommige naar een seo gaan. Alsof het alleen maar iets leuks is en een kans om het geslacht te weten of even baby gluren. :@
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:39:49 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129326116
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap het heel goed :Y ik snap eigenlijk ook niet het enthousiasme waarmee sommige naar een seo gaan. Alsof het alleen maar iets leuks is en een kans om het geslacht te weten of even baby gluren. :@
Ik ken weinig mensen die het alleen als iets leuks zien hoor. In mijn omgeving is het altijd zenuwen of het wel goed is in combinatie met enthousiasme om het kindje te zien. Logisch, vind ik.
pi_129326175
^^ hier net zo.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129326822
Wat Wup zegt :Y)

En verder, wij hebben wel een combinatietest laten verrichten, ik was 24 toen ik hem bij oudste liet verrichten en 26 bij jongste, uit het aanvullende pakket van delta lloyd inderdaad, rekening opgestuurd en de 150 euro werd direct teruggestort. Mijn/onze motivatie was vooral dat we het wilden weten als we een kindje met Down zouden krijgen. En in geval van Patau of Edwards zouden we een afbreking overwegen.

De SEO hebben we wel uit laten voeren, bij beiden. Daar kwam bij de oudste twee drie softmarkers uit, iets wat niet per se foute boel is maar wat wel zou kunnen wijzen op een afwijking. Ik mocht direct door naar de gynaecoloog die direct een hele rits aan labtesten aanvroeg en een vragenvuur op me af bombardeerde over vooral of ik ziek was geweest in de zwangerschap enz. Daarna maakte hij de echo en zei ohja, ik zie het al, laten we maar snel nog een echo maken want dan is ze 22 weken en is een afbreking nog mogelijk. We stonden daarna zonder verdere uitleg weer buiten. Ik hoef vast niet te vertellen dat het me behoorlijk wat stress gekost heeft :') :X rond 30 weken waren we gynaecoloog af en hoefden we alleen nog maar voor 2 follow-up echo's naar het ziekenhuis, we hebben een gezond kind wat helemaal niets mankeert. (en voor zover ik weet heeft ze ook geen last van mijn stress gehad :+ )
Bij nr 2 zag alles er goed uit maar ik ben de hele week voor de SEO vreselijk nerveus geweest, tot spugens aan toe.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:03:39 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129326864
Ik vond het wel eng, maar wel belangrijk om te doen.
pi_129329906
wij hebben bij geen van de zwangerschappen vooraf laten testen. de laatste was een tweelingzwangerschap en bleek twee-ei-ig dus; ravi zonder down syndroom en kiro met downsyndroom. de reden waarom ik dit nu post: we hadden vanwege tweelingzwangerschap wat meer controles en alles en toen bleek dus dat kiro niet meer groeide in week 29. kindjes met downsyndroom kunnen zomaar stoppen met groeien in de buik. dus dat is in mijn ogen wel een reden om wel te testen. die nekplooi is toch enkel een kansrekening, dus een niet invasieve testmethode hadden we wellicht wel gedaan.

ik sta overigens nog altijd achter onze niet-testen hoor. we wilden gewoon geen extra risico's en een kindje met down was ons evengoed welkom. downsyndroom brengt nu eenmaal medisch wat meer met zich mee zeg maar. dus ik zie wel de voordelen van wel testen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129330301
Hoe dan ook hebben wij net de nekplooimeting gehad. Was een prachtig kind om te echoën, aldus de mevrouw. Alles lijkt keurig, of zelfs perfect. De officiële uitslag volgt per post.

Plaatje bij t praatje

SPOILER
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:36:07 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129330421
Mo O+ dat klinkt super en ik vind het een hele mooie echo!

Wij gaan, ondanks goede leeftijdscategorie, ook voor de nekplooimeting. Om de genoemde redenen en toch aanvullend verzekerd.
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:59:27 #140
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129331236
Hier geen combinatietest laten doen. Combinatie met mijn leeftijd (25) en het feit dat het een kansberekening is :) SEO wel laten doen onder het motto 'een slimme meid is goed voorbereid' ofzoiets :+
pi_129331388
ach mo wat een scheetje <3 lief profieltje zo!
  donderdag 25 juli 2013 @ 15:08:20 #142
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129331541
Bijna de hand in de mond....lief hoor!
pi_129331925
Zo bizar. Hele kind is 6,2cm. Heeft al armen en benen, gevuld maagje, we zagen zelfs al de hartkamers!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 25 juli 2013 @ 15:22:35 #144
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129331974
Aw mo, wat een mooie echo O+
pi_129332019
Jeetje... Ik ben wel een 'oud lijk' hier, en zeker omdat het ook nog de 1e is :D :@
(nee, 29 lees:32 is niet oud, maar in vergelijking met de rest die zwanger is van de eerste)

Mo, wat een liefje O+ Ik meen een lachje te zien? Of is dat mijn verbeelding?
pi_129332131
Mooi Mo! En volgens mij nu al (!) een eigen, karakteristiek gezichtje O+
  donderdag 25 juli 2013 @ 15:26:38 #147
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129332132
Hier 36 hoor Hilz...
pi_129332343
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:26 schreef NoBoNo het volgende:
Hier 36 hoor Hilz...
Mooi! Kom je ook in mijn breiclubje voor 'oudere' eerste keer vaders en moeders O+
pi_129332475
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:59 schreef GotC het volgende:
Hier geen combinatietest laten doen. Combinatie met mijn leeftijd (25) en het feit dat het een kansberekening is :) SEO wel laten doen onder het motto 'een slimme meid is goed voorbereid' ofzoiets :+
Hier exact hetzelfde.
Vond de seo overigens verdomde spannend.

Momo wat een mooie echo!!
pi_129333144
Mooie echo Momo, en fijn alvast zo´n eerste geruststelling!

Hier net weer check gehad bij vlos, en alles was goed *O*. Hartje, bloeddruk, ligging en nu met 39+1 schat ze het op 3300-3400kg. Ik slaap vanaaf weer lekker :)
pi_129333564
Hillz, ik ben ook 32 ;)
pi_129333683
Hier geen combinatie test laten ivm geen risico groep en dat ik waarschijnlijk toch geen verdere actie zou ondernemen. Wel even in de schrik toen een collega twee maanden eerder dan ik beviel van een kindje met downsyndroom, van wat als ons dat ook overkomt, maar goed daar hadden we al over na gedacht.

Bij ons was het ook zo dat we zoiets hadden dat er ook nog andere dingen kunnen gebeuren (bijv zuurstof te kort bij geboorte) dat het niet hebben van downsyndroom nog niets zegt over de geboorte van een gezond kindje.

Daarbij sta ik erg positief in gesteld in de zwangerschap en ga ik er van uit dat ons kindje gezond geboren wordt (tot het tegendeel bewezen is) met die instelling ben ik ook naar de seo gegaan. Voor mij werkt dat het best, en heb dus ook weinig zenuwen gehad voor de seo.

Natuurlijk ben ik me bewust dat het ook mis kan gaan maar als ik me daar nu al zorgen om moet gaan maken terwijl er nog geen zekerheid is dan kan ik me om veel dingen zorgen maken en dat wil ik niet ;)

Maar goed ik snap het ook als je het anders doet dan ik.

Ook toen ik bij m'n collega zag hoeveel stress en zorgen een kindje met downsyndroom met zich mee kan brengen (waar je vooraf alleen maar een klein deel bij voor kan stellen) heeft dat de keuze om geen combinatietest te doen bij de tweede niet beïnvloed..
pi_129335021
Ik was bij Sjaak ook 32. En zal nu tegen de tijd dat mini komt 36 zijn.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129335087
Nou de draaipoging (versie) is achter de rug. Helaas niet succesvol, onze pixel was er niet toe te bewegen om te draaien. De draaipoging zelf viel allerzins mee, ik kon goed ontspannen en behalve een wat gevoelige huid ook niet echt pijnlijk ofzo. De CTG daarna was een grotere stressfactor. In het eerste half uur zat een dipje dus we kregen verlenging en helaas na een uur maakte we een behoorlijke live dip mee. Gelijk iedereen geallermeerd. Uiteindelijk hebbben we er 2 uur aan gezeten en toen was alles goed. Maar tjonge wat een stress.De regelmatige harde buiken om de 6 minuten die ik zowel voor als na de versie had waren spontaan gestopt.
pi_129335162
Oh heftig sull!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129335224
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:32 schreef DJMomo het volgende:
Hoe dan ook hebben wij net de nekplooimeting gehad. Was een prachtig kind om te echoën, aldus de mevrouw. Alles lijkt keurig, of zelfs perfect. De officiële uitslag volgt per post.

Plaatje bij t praatje

SPOILER
O+
pi_129335517
Momo O+, wat een leukerd!
Fijn dat alles er goed uit ziet en idd mooi dat je alles al zo duidelijk kan zien!
♥ J & S
pi_129335718
Mijne ligt momenteel al 2 weken in een onvolkomen stuit..ik hoop echt dat ze nog draait :o
pi_129335929
Oh jeutje! Terug op handen en knieën KD!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129336097
mwoah deze heb ik nog niet in een andere positie gezien op echo's en heb er echt behoorlijk veel gehad. in principe heeft ze nog ruimte zat om te draaien, ga morgen week 34 in, maar ik twijfel of ze t zelf gaat doen..versie wil ik niet, stuitbevalling eventueel wel, al weet ik niet of dat mag met een half onvolkomen stuitligging

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleurdoos op 25-07-2013 17:11:47 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:05:56 #161
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129336166
De mijne ligt al erg lang dwars, de pogingen die ze gedaan heeft om te draaien lag je met de voeten naar beneden :'). Maar ze wisseld nog wel van rechts naar links.

Het zal wel een reden hebben denk ik maar.
pi_129336226
KD, stuitbevalling kan hier met alle stuitliggingen. Die van ons ligt nu in onvolkomen stuit, dat is het meest "handig" juist. In voetligging of onvolkomen stuit kan ook, maar dan hebje kans dat het voetje wat vroeg komt, zo begreep ik.

Hoewel een uitwendige versie dus best eng kan zijn, zjn de risico's die daaraan verbonden zijn altijd nog kleiner dan een stuitbevalling of een keizersnede.
pi_129336255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:07 schreef Sull het volgende:
KD, stuitbevalling kan hier met alle stuitliggingen. Die van ons ligt nu in onvolkomen stuit, dat is het meest "handig" juist. In voetligging of onvolkomen stuit kan ook, maar dan hebje kans dat het voetje wat vroeg komt, zo begreep ik.

Hoewel een uitwendige versie dus best eng kan zijn, zjn de risico's die daaraan verbonden zijn altijd nog kleiner dan een stuitbevalling of een keizersnede.
mijne ligt met 1 been omlaag en 1 voor het gezicht :)

een half onvolkomen stuitligging zie ik net (edit)
pi_129336280
Mo & Zand!! O+ dat geeft de burger moed! :D
pi_129336445
Heftig Sull! De baby zal daar wel een lekker plekje hebben, gezien de heftige reactie..
pi_129336505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

mijne ligt met 1 been omlaag en 1 voor het gezicht :)

een half onvolkomen stuitligging zie ik net (edit)
Kun je eventueel gewoon vaginaal mee bevallen :Y
het feit dat je al twee keer eerder vaginaal (en snel!) bevallen bent is een grote plus wat dat betreft.

Hoop voor je dat ze nog draait, scheelt wel weer gedoe.
pi_129336579
Sull :* jemig wat zul je geschrokken zijn!

Je hebt nu in ieder geval voor jezelf wel alles gedaan om pixel te laten draaien, jammer dat het niet gelukt is.
pi_129337178
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kun je eventueel gewoon vaginaal mee bevallen :Y
het feit dat je al twee keer eerder vaginaal (en snel!) bevallen bent is een grote plus wat dat betreft.

Hoop voor je dat ze nog draait, scheelt wel weer gedoe.
idd, alhoewel, ik weet niet of t onder snel valt? lange aanloop (12 uur en 8 uur) korte uitdrijving (8 minuten en 2 minuten)
Ik zou t iig bijzonder zuur vinden als ik nu een keizersnede zou krijgen :') Maar goed, ik hoop nog op een draai!
pi_129337307
Sull, dat is wel even schrikken. Gelukkig dat ze wel herstelde.

Wij hebben vandaag de proefdruk van het geboortekaartje opgepikt. Heel lang moeten zoeken naar een kaartje, maar ik ben er nu echt heel blij mee!

En mooi dat we de helft van het kaartje al mee hebben, er moet nog wel wat aan gedaan worden voordat ze verstuurd kunnen worden zeg maar..
pi_129337843
ik ben helemaal klaar, superblij,een soort mixkaart van eigen ontwerp en een bestaande.
pi_129340143
Mo wat een mooie echofoto! O+

Oeh Sull, schrikken!

Wij hebben ervoor gekozen geen SEO te doen. Ik val niet in de risicogroep en ik had zelf geen hele sterke wens om de testen te laten doen, lief was daarentegen heel duidelijk dat hij het niet wilde.
Voor hem (en uiteraard voor mij) maakt het niks uit of we een kindje krijgen met Down en mocht het een andere afwijking hebben, tja.. Hij voelt zich al zo blij en dankbaar dat we zonder problemen, zo snel zwanger mochten raken dat hem dat ook niet uitmaakt.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_129340508
Jeetje Sull, dat was ff schrikken. Staan jullie nu voor de keuze? Dit hebben jullie in ieder geval achter de rug, en je hebt het geprobeerd! Rustig aan vanavond en je op je wenken laten bedienen!
pi_129341028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Mo wat een mooie echofoto! O+

Oeh Sull, schrikken!

Wij hebben ervoor gekozen geen SEO te doen. Ik val niet in de risicogroep en ik had zelf geen hele sterke wens om de testen te laten doen, lief was daarentegen heel duidelijk dat hij het niet wilde.
Voor hem (en uiteraard voor mij) maakt het niks uit of we een kindje krijgen met Down en mocht het een andere afwijking hebben, tja.. Hij voelt zich al zo blij en dankbaar dat we zonder problemen, zo snel zwanger mochten raken dat hem dat ook niet uitmaakt.
geen SEO of combinatietesten enzo?!
pi_129341064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

geen SEO of combinatietesten enzo?!
Beuh, volgens mij haal ik termen door elkaar..
Die combinatietesten niet, de twintig weken-echo wel.
It will set you free
pi_129341203
Dat komt ervan als je twee dingen tegelijk doet o|O
It will set you free
pi_129341465
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:31 schreef Kiwisoep het volgende:
Jeetje Sull, dat was ff schrikken. Staan jullie nu voor de keuze? Dit hebben jullie in ieder geval achter de rug, en je hebt het geprobeerd! Rustig aan vanavond en je op je wenken laten bedienen!
Ja we hebben nu de keuze uit vaginale baring of keizersnede. We gaan voor de vaginale baring met het risico dat het dus nog een spoedks gaat worden. Omdat ik een halve baarmoeder heb wil ik liever niet een litteken in de toch al kwetsbare baarmoeder, omdat we hopen ooit nog voor een tweede te kunnen gaan.
pi_129345174
Soempie leuk straks ook een jongen én een meisje!

Sull heftig. Zou je niet als het uitloopt op een ks nog een keer zwanger kunnen worden en dan weer een ks kunnen krijgen ter voorkoming van een uterus ruptuur?
pi_129345380
Sull, wat jammer dat het niet gelukt is :*
pi_129345542
Ik werd via via gewezen op een repotage over "risico's van s nachts bevallen" in zkh. Heftig.. en shocking ook. Reportage van de Vijfde Dag - EO. Misschien niet geschikt voor alle hormonale en zwangere vrouwen onder ons :X
pi_129345866
Sull, even schrikken en jammer dat de draaipoging niet succesvol is geweest. Maar dan heb je het in ieder geval wel geprobeerd!

Hier ook laatste aanpassingen aan het geboortekaartje doorgegeven vandaag en de enveloppen meegekregen om alvast te schrijven :). Hoeven we straks alleen de datum, statistiekjes (gewicht, cm en tijd) en foto nog aan te passen.

Ik ben even nieuwsgierig naar jullie ervaring of plannen mbt wanneer jullie de ouders/directe familie willen inlichten over de bevalling/kindje.
Vandaag even gesprek gehad over wat wij zelf willen.. Mijn ouders en schoon ouders zijn allemaal super nieuwsgierig en betrokken. Bij de bevalling wil ik alleen mijn man erbij hebben. Ik neig er zelf naar om pas als het kindje er is de ouders te bellen..Mijn man heeft daarentegen weer zoiets om al bij het begin bij de weeën de ouders in te lichten..

Hoe hebben jullie dat gedaan bij vorige bevallingen of willen jullie dat nu gaan doen :) ?
pi_129345986
Ik denk dat wij mijn ouders wel inlichten ivm opvang voor ons zoontje tijdens bevalling.
pi_129346011
Klinkt als goed overwogen Sull. Bij ieder is de situatie ook anders natuurlijk. Alvast heel veel succes, ik moet de overstap naar babytopic maken maar nog ff niet mee bezig... Vriend nu eerst ook lekker vakantie dus volop genieten. Fenne heeft vandaag haar eerste fotoshoot gehad! Zal zo even een foto toevoegen, trots als ik ben!

Suusz wij hebben een berichtje gestuurd toenwe wisten dat ze een uur later gehaald zou worden. Mijn ouders moesten nog van hun werk wegkomen en bijna een uur rijden. Als ze in de buurt waren geweest had ik denk ik later een seintje gegeven.

Mijn roze wolkje:

[ Bericht 40% gewijzigd door Kiwisoep op 25-07-2013 21:51:12 ]
pi_129346066
Suusz, wij bellen in principe pas als het geboren is tenzij de ouders/schoonouders nog op vakantie zijn (nu) en nog langere tijd onderweg zijn voor ze kunnen komen. Of als we tzt andere behoeftes hebben. Ik weet niet wat ik zou doen als het gepland gaat worden (inleiden of ks)

Jipster, de kans op een uterus ruptuur is helaas niet alleen tijdens een bevalling aanwezig, maar ook al eerder door bv de groei van de bm.

Leuk kiwi, gaat alles goed? Ben jij al goed hersteld of heb je nog wel klachten/hinder?
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:47:26 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_129346098
Bij m'n vorige bevalling had ik een geplande inleiding. We hebben er toen voor gekozen niemand iets te vertellen en pas te bellen na de geboorte.

Nu bellen we bij het begin of een inleiding sowieso m'n schoonouders, een van de zusjes van m'n man of een vriendin van mij, omdat iemand op onze dreumes mag passen dan. :P Ligt een beetje aan de timing wie het te weten komt.

Mo, wat een mooie echo! O+ Schattig dat handje zo.

Sull, wat heftig zeg. Hopen dat je toch kunt bevallen zonder spoedks.
pi_129346161
Kiwi, doen!

Suusz, hier hebben we besloten pas te bellen als ze er is en de vk en kraam weer weg zijn. Het staat of valt niet met een uurtje :D. Bij inleiden of ks blijft hetzelfde principe gelden, ze horen het zodra er weer volledige rust in de tent is.
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:48:50 #186
30252 Soempie
Procreating
pi_129346166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:25 schreef Jipster het volgende:
Soempie leuk straks ook een jongen én een meisje!

Ja! Heel gaaf! Ik moest vanmiddag ook aan jouw kindjes denken. O+
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:50:22 #187
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129346231
Mijn ouders weten het wel, die gaan op de honden passen en voor vervoer zorgen. Mijn schoonouders pas als het er bijna of helemaal is.
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:50:29 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_129346239
Oja, wup, dankje voor het leesvoer. :)
pi_129346263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:40 schreef Suusz het volgende:
Vandaag even gesprek gehad over wat wij zelf willen.. Mijn ouders en schoon ouders zijn allemaal super nieuwsgierig en betrokken. Bij de bevalling wil ik alleen mijn man erbij hebben. Ik neig er zelf naar om pas als het kindje er is de ouders te bellen..Mijn man heeft daarentegen weer zoiets om al bij het begin bij de weeën de ouders in te lichten..

Hoe hebben jullie dat gedaan bij vorige bevallingen of willen jullie dat nu gaan doen :) ?
Ik zou niet vanaf het begin bellen omdat het ook zo ineens nog 3 dagen kan gaan duren.
Ook een inleiding zou ik niet bij bellen. Een bevalling maakt mensen heel blij maar ze missen daardoor ook soms je grenzen. Dat ze op dag 2 alsnog aan je bed staan. -O-
Als jullie het graag samen willen doen zou ik pas bellen na de geboorte.
pi_129346334
Hier gaat alles boven verwachting goed! Alleen bloeddruk nog niet best, maar dat komt vanzelf, nu medicatie. En genieten! Foto staat hierboven btw
pi_129346378
Mooie foto kiwi! Heel mooi!
pi_129346403
Mooie foto kiwi!!! Professionele fotoshoot geweest of niet?
pi_129346434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:48 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja! Heel gaaf! Ik moest vanmiddag ook aan jouw kindjes denken. O+
Hormonen ftw *O* jouw kindjeS wat klinkt dat meervoud toch mooi hè en toch soms no wel een beetje onwerkelijk :D :D
pi_129346570
Soempie fijn dat de seo goed was en leuk een meisje, nu heb je straks een koningskoppel O+.

Sull wat heftig van die draaipoging, hopelijk lukt het om "gewoon" te bevallen.

Wauw momo wat een mooie echo foto.

Kiwi wat een geweldige foto, echt zo vertederend

Suuz fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn.

Gisteren de seo gehad, baby zag er goed uit O+ , wel lag de placenta te dichtbij de uitgang, waardoor ik rond de 31 weken opnieuw een echo moet laten maken, om te kijken of die al verplaatst is. Meestal gebeurde dat wel, dus daar hoop ik nu ook maar op.
Vond het ook erg spannend, is een hele opluchting dat alles er goed uitzag. Nu kan ik spullen gaan shoppen. Om te beginnen met positiekleding, want volgens mij begint mijn buik nu echt te groeien, gisteravond nog een gewone spijkerbroek aan gehad, maar met fietsen en zitten zat die toch echt te strak bij mijn buik.
pi_129346587
Kiwi, wat lief! O+
pi_129346695
Kiwi O+

Ik weet nog niet precies hoe het zal gaan maar de kans is groot dat ik in ieder geval mijn moeder op de hoogte breng. Misschien wil ik haar er bij de aanloopfase zelfs bij hebben, maar dat besluit ik op dat moment pas. Dat weet ze en begrijpt ze wel.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:01:25 #197
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_129346711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:58 schreef Sethiwe het volgende:
Soempie fijn dat de seo goed was en leuk een meisje, nu heb je straks een koningskoppel O+.

Sull wat heftig van die draaipoging, hopelijk lukt het om "gewoon" te bevallen.

Wauw momo wat een mooie echo foto.

Kiwi wat een geweldige foto, echt zo vertederend

Suuz fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn.

Gisteren de seo gehad, baby zag er goed uit O+ , wel lag de placenta te dichtbij de uitgang, waardoor ik rond de 31 weken opnieuw een echo moet laten maken, om te kijken of die al verplaatst is. Meestal gebeurde dat wel, dus daar hoop ik nu ook maar op.
Vond het ook erg spannend, is een hele opluchting dat alles er goed uitzag. Nu kan ik spullen gaan shoppen. Om te beginnen met positiekleding, want volgens mij begint mijn buik nu echt te groeien, gisteravond nog een gewone spijkerbroek aan gehad, maar met fietsen en zitten zat die toch echt te strak bij mijn buik.
Wat leuk dat het zo goed gaat Sethiwe! :)
Weet je wat je krijgt ? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_129346723
Suusz, bij de eerste besloten pas te bellen als hij er was, dat later aangepast, omdat wij na 17 uur weeën naar het ziekenhuis moesten. Hij werd om 5:13 geboren, en we hebben rond half 7 denk ik gebeld.

Deze keer is het weer het idee om pas te bellen na de geboorte. De kans is er dat mijn vader niet kan komen, maar de overige opa/oma's zullen wel snel weer willen komen kijken.

Kiwi O+
pi_129346756
Wij hebben vorige keer pas achteraf gebeld. Deze keer hebben wel oppas nodig, maar dat is ook de enige die we bellen. Waarschijnlijk schoonmoeder ivm afstand.

Kd, een half onvolkomen stuit zou mij niet tegenhouden voor een vaginale bevalling. Zeker niet met jouw scores. Je tweede was toch een inleiding?
pi_129346811
Ik heb mijn ouders en schoonouders om 6 uur gebeld toen de weeën heftig werden :P O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129346847
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Wat leuk dat het zo goed gaat Sethiwe! :)
Weet je wat je krijgt ? :)
Nee, we weten het niet. We laten ons verrassen.
pi_129346865
Dit is een backstage foto van de professionele shoot ja, op de echte fotos moeten we helaas nog wachten.
pi_129347056
Alvast bedankt voor de reacties tot nu :). Wij hoeven inderdaad geen oppas of iets dergelijks te regelen en vind het inderdaad zelf ook een fijn idee om zoveel mogelijk de rust te bewaren tot na de bevalling.. Ook het gevoel dat er dan minder druk op staat ofzo..

Echt een supergave en mooie foto Kiwi!! Hadden jullie ook een foto'tje op jullie geboortekaartje?
pi_129347533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:10 schreef Suusz het volgende:
Alvast bedankt voor de reacties tot nu :). Wij hoeven inderdaad geen oppas of iets dergelijks te regelen en vind het inderdaad zelf ook een fijn idee om zoveel mogelijk de rust te bewaren tot na de bevalling.. Ook het gevoel dat er dan minder druk op staat ofzo..

Echt een supergave en mooie foto Kiwi!! Hadden jullie ook een foto'tje op jullie geboortekaartje?
Ik vond het ook heel speciaal om een paar uur lang alleen samen te weten dat ons kindje eraan kwam. Later natuurlijk ook de verloskundige en de kraam, maar dat met zn twee, midden in de donkere, stille nacht was heel bijzonder.
pi_129348061
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:45 schreef Kiwisoep het volgende:
Mijn roze wolkje:
[ afbeelding ]
Rammeldebammel O+.
Jij kijkt zooooooo verliefd, en zij ligt zoooooo ontspannend en relaxed te wezen O+ O+ O+.
pi_129348128
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vond het ook heel speciaal om een paar uur lang alleen samen te weten dat ons kindje eraan kwam. Later natuurlijk ook de verloskundige en de kraam, maar dat met zn twee, midden in de donkere, stille nacht was heel bijzonder.
O+ Dat klinkt inderdaad bijzonder O+.
Ik word een beetje week geloof ik :').
pi_129348295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:02 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben vorige keer pas achteraf gebeld. Deze keer hebben wel oppas nodig, maar dat is ook de enige die we bellen. Waarschijnlijk schoonmoeder ivm afstand.

Kd, een half onvolkomen stuit zou mij niet tegenhouden voor een vaginale bevalling. Zeker niet met jouw scores. Je tweede was toch een inleiding?
klopt! Het idee is alleen zo raar :P
pi_129348431
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:36 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

klopt! Het idee is alleen zo raar :P
Youtube helpt daar ook niet echt bij hoor... er komen rare filmpjes van stuitbevallingen daar voorbij... :') :')
pi_129350038
Hier bij de eerste pas ingelicht een uur na de geboorte ongeveer denk ik. En aangezien dat midden in de nacht was toen alleen de ouders (en thuiswonende zus die toch al wakker geworden was van de telefoon ;) )
Het was toen een inleiding en heb die dag ook nog bewust tegen m'n moeder gelogen dat alles rustig was toen ik haar die dag sprak.
Ze had ook aangegeven liever niet te weten als het aan de gang was omdat ze zich dan misschien ook wel ongerust zou maken als het wat langer zou duren.

Dit keer hebben we oppas nodig die zal het dus weten, en hoop dat die dan verder niets zegt tegen anderen, al zal dat misschien moeilijk zijn als er mensen op visite komen daar ofzo of ze dingen af moet zeggen. Maar daar kan ik me verder niet heel druk om maken. Heb toch echt oppas nodig ;)

Kiwi, super mooie foto!! Als dit alleen een backstage foto is dan beloofd dat nog heeel wat voor de rest!! O+
pi_129357039
Kiwi mooie foto.
Heb getracht om bij te lezen maar het blijft niet hangen. Heb een geheugen van een goudvis.

Hier wist mijn schoonmoeder dat ik aan het bevallen was. Ze wilde een kaarsje voor me branden. Ik wilde liever niet dat ze het wist maar mn lief dacht daar anders over. Nu hebben we oppas nodig dus dan zal mn dinnetje het weten. Mensen hebben we vrij snel gebeld we wilde heel graag ons geluk delen met de mensen die dicht bij ons stonden.

Vandaag half dagje werken. Vanmiddag krijg ik verjaardagsvisite. Ben nu 29 en in dit levensjaar word ik gewoon weer mama en heb ik 2 zoons ♡ heb het nu al over mn jongens, vind het zo bijzonder ♡♡♡♡
pi_129357082
Hier is Sjaak om 5:45u geboren. Maar zijn start was niet zo lekker, hij had t te koud. Kinderarts moest erbij enzo. Ook naar neonatologie gebracht even, sonde gekregen, onder een warmte lamp gelegen. Mussen vielen dood van t dak, maar goed. Meneer had t koud. Daardoor pas rond negen uur / half tien denk ik dat we mensen (broer/zussen en moeders) gingen bellen. Hilarisch, mijn moeders telefoonnummer scheelt een cijfer met dat van haar oude buurvrouw. En stond dus fout in vents foon. Dus die was de eerste die t wist. De oma's zelf waren onbereikbaar/onvindbaar.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129357115
Pink lining luiertassen in de sale bij Limango: http://www.limango.nl/shop/overview/index.php?cid=8045
pi_129357137
Jipster, die zijn leuk! Ik kende ze niet maar heb ff gegoogled! Bij Limango moest ik inloggen ofzo...

Martine, gefeliciteerd (vandaag jarig toch?) *O*
pi_129357203
Hier even een *O* voor 'ons'!! Vandaag 37 weken!

Dus.. 'Meldt' ;)
pi_129357538
Jaaa de 16-aug dames zijn nu LLM!! *O* Ik ken serieus buiten FOK! nog 3 anderen met deze due date

Martine, gefeliciteerd!!
pi_129357603
Nikki, nog een paar uurtjes! Succes met wachten!
pi_129357607
Mijn lief wilde het zijn ouders per se laten weten wanneer de bevalling begon, en omdat ik van het 1 lijn trekken ben wisten mijn ouders het ook. Ik wilde het zelf liever niet en achteraf vind ik het nog steeds jammer maar och. Ik heb wel vrij snel gebeld toen ze er eenmaal was, bij allebei, toen wilde hij juist weer wachten en even met zn drie enzo, ik wilde van de daken schreeuwen dat mn dochter geboren was :D *O*

Bij de tweede moest er opvang komen voor mn oudste, dat maakte het lastig vond ik want ik wilde zelf eigenlijk liever niet gezien worden. (wat klinkt dat suf :') maar ik zat niet erg te springen om mijn bevallingsgeweld met iemand anders dan mn lief en de verloskundige te delen). Mijn vader zou komen om op onze oudste te passen maar uiteindelijk duurde het gewoon wel erg lang voor hij er was. Bij een volgende regel ik een buurvrouw of drie die eventueel zouden kunnen opvangen want ik wil direct weg kunnen als ik weg wil en niet eerst nog 3 kwartier op oppas hoeven wachten.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:48:54 #218
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_129357814
Yay LLM's, vanaf nu mogen jullie gewoon bevallen O+

Leuke luiertassen zijn dat, Jipster, had er van de week naar gekeken maar uiteindelijk voor deze
gekozen want groot dus kan ik veel meeslepen :D
SPOILER
Succes vandaag Nikki!

[ Bericht 1% gewijzigd door Spewey op 26-07-2013 08:54:26 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:51:47 #219
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129357867
Bij de 1e hebben we na een uur of 5 gebeld, nadat ik zelf m'n meisje had gezien en we een idee hadden van haar stabiliteit.

Bij de tweede wist iedereen wel wanneer ik ingeleid werd; ik had ook oppas nodig voor de oudste natuurlijk. We hebben toen een uur of 2 na de bevalling pas gebeld, vond ik vroeg genoeg.

Het is zo bijzonder, die tijd tussen het zelf al weten maar nog niet delen. O+
A grand adventure has begun.
pi_129357917
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:48 schreef Spewey het volgende:
Yay LLM's, vanaf nu mogen jullie gewoon bevallen O+

Leuke luiertassen zijn dat, Jipster, had er van de week naar gekeken maar uit eindelijk voor deze
gekozen want groot dus kan ik veel meeslepen :D
SPOILER
Succes vandaag Nikki!
Little company O+ ik denk dat het bij mij een little company of pink lining wordt.. Maar soms de prijs :X
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:58:50 #221
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129357988
Spewey die heb ik ook alleen dan in het zwart grijs :D.

Schoonouders bellen we later omdat ik die ervoor aanzie om direct te gaan rijden. Ze wonen dan wel 2 uur verderop. Maar hoef niemand op de gang te hebben zitten.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:06:48 #222
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_129358127
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
Spewey die heb ik ook alleen dan in het zwart grijs :D.

Schoonouders bellen we later omdat ik die ervoor aanzie om direct te gaan rijden. Ze wonen dan wel 2 uur verderop. Maar hoef niemand op de gang te hebben zitten.
Leuk! Voor m'n dochter had ik 'm in roze/bruin maar ik wilde nu echt geen roze voor m'n zoon :D
pi_129358157
Wat een vreselijke tassen! :D Mijn man moet er ook mee lopen.. Maar ja, de behoefte om een speciale tas te kopen voor het babyspul, heb ik sowieso niet.

Gefeliciteerd, 16 augustus ladies! *O* Jullie mogen gewoon bevallen :o De streepjesregen van december heeft een bijzondere plaats in mijn gedachten. Ik vond het zo stom dat het hele topic ongeveer positief plaste en ik voor mijn gevoel alleen achterbleef. Maar ik was ook blij voor jullie! En ik vond het zo verdrietig dat bij zoveel uiteindelijk misging... Voor jullie kan het nu elk moment gebeuren! Heel bijzonder :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Limone op 26-07-2013 09:20:49 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:10:26 #224
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129358186
Mijn man heeft hem gewoon mee uitgekozen hoor :') ;)

Hij heeft mij niks gekost :+ Als ik een andere tas voor mezelf had moeten kopen was het duurder geweest ;)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:29:59 #225
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129358578
*O* 16 augustus dames LLM! *O*

Wb mensen bellen..eigenlijk nog niet over gehad. Wel een goeie om over na te denken :Y

Ik ben vanaf a.s. maandag elke maandag vrij! Kan wel huilen van geluk :') En m'n aanvraag voor dagen werken tijdens CAO-ouderschapsverlof en vanaf einde CAO-ouderschapsverlof zijn ook allemaal akkoord. *O*!
pi_129358627
Joepie GotC! Dat heb je mooi geregeld! *O*
pi_129358775
*O* voor de 16 augustus dames!

Leuke tassen wel, maar denk idd dat vriend het minder vind haha! Gewoon een neutrale denk ik.

Kiwi prachtige foto O+

Hier vandaag 8 weken! *O*, ook best een jompel waard haha.
En ik ben vreselijk emotioneel vandaag :') en dagdroom vandaag een beetje te veel over deze baby! Zucht..
♥ J & S
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:38:34 #228
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129358780
Gotc, top!

Mijlpalenvrijdag *O*

Kiwi O+ wat een zoet plaatje!

Nikki, m'n duimen draaien volle bak!

Ik denk dat ik hier m'n vader bel als het serieus is. Vriendlief is niet zon held in het verkeer, dus ik rijd altijd. Geloof niet dat ik met weeën of wil rijden, of m'n hart vast wil houden of we wel veilig en vlug genoeg in het ziekenhuis zullen zijn. Wel jammer, want het liefst zou ik bellen als de kleine er is en niet daarvoor.
pi_129358828
Overweegt iemand van hier trouwens navelstrengbloeddonatie?

http://www.sanquin.nl/blo(...)elstrengbloed-geven/
pi_129358907
Nu wel! ^O^ Mijn ziekenhuis doet in elk geval mee. Hoe en bij wie kaart ik dat aan? Bij de VK of na de bevalling?
pi_129358920

Deze heb ik in het wit binnen voor de babykamer *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Jipster op 26-07-2013 09:50:15 ]
pi_129358935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:43 schreef Limone het volgende:
Nu wel! ^O^ Mijn ziekenhuis doet in elk geval mee. Hoe en bij wie kaart ik dat aan? Bij de VK of na de bevalling?
:D wat goed!

bij je verloskundige aangeven, die weten dan hoe en wat, en zo niet dan weet het ziekenhuis het wel dus dan moet ze die bellen :P als je poliklinisch bevalt dan ligt er een afname-setje klaar op de verloskamers en is het een kwestie van afnemen en wegbrengen, meer niet.
pi_129358968
Thanks! Ik zal dat bij een volgend bezoekje bespreken. Ook nog even met mijn man overleggen.. :@ :D No problemo :)
pi_129358972
Shoot hoe plak ik nou een plaatje?
pi_129359009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:47 schreef Jipster het volgende:
Shoot hoe plak ik nou een plaatje?
er staat een keer http:// teveel in je linkje :)

Limone, good job! *O*
pi_129359021
Niet bijgelezen, maar kom even melden dat we een druk zwaaiend en bewegend kindje hebben gezien op de echo O+
En nog een dag vooruit gezet.
pi_129359047
*O* O+ *O*

Wat heel fijn, zand!
pi_129359062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

er staat een keer http:// teveel in je linkje :)

:D thanks
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:55:08 #239
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129359160
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:

Yup! Ik ga het doen! Kreeg de vraag al van de vk :)

Zand, wat super zeg! O+ *O*
pi_129359251
zandsculptuur, wat fijn zeg!! *O*
pi_129359377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:08 schreef Limone het volgende:
Wat een vreselijke tassen! :D Mijn man moet er ook mee lopen.. Maar ja, de behoefte om een speciale tas te kopen voor het babyspul, heb ik sowieso niet.

Gefeliciteerd, 16 augustus ladies! *O* Jullie mogen gewoon bevallen :o De streepjesregen van december heeft een bijzondere plaats in mijn gedachten. Ik vond het zo stom dat het hele topic ongeveer positief plaste en ik voor mijn gevoel alleen achterbleef. Maar ik was ook blij voor jullie! En ik vond het zo verdrietig dat bij zoveel uiteindelijk misging... Voor jullie kan het nu elk moment gebeuren! Heel bijzonder :)
Het wás ook een hele bijzondere streepjesregen! En zo jammer dat er zoveel afvielen, hoewel er inmiddels al aardig wat toch hier zijn O+. *O* voor 37 weken! Ben ergens behoorlijk trots ofzo dat m'n lijf het 'zomaar' kan :).

Zand, wat goed! *O*

Natuurlijk ook een *O* voor de andere mijlpalen vandaag!

Nevelstrengbloeddonatie hebben we het over gehad, maar ML is tegen, helaas.
pi_129359613
Waarom tegen?
pi_129359647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:

Hier niet mogelijk. Jammer.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129359661
Hij wil geen stamcellen doneren, ziet teveel kansen voor misbruik. Ik deel zijn mening niet, maar het is ons kind, dus we hebben evenveel recht hierin :).
pi_129359734
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:17 schreef Cwen het volgende:
Hij wil geen stamcellen doneren, ziet teveel kansen voor misbruik. Ik deel zijn mening niet, maar het is ons kind, dus we hebben evenveel recht hierin :).
Ah ok :) ik was gewoon benieuwd waarom je tegen zoiets kan zijn, daarom dus ;)
pi_129359798
Hier kan het niet :(
pi_129359882
Bij ons kan het ook niet, en ik heb een beetje hetzelfde voorbehoud als de man van Cwen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:46:20 #248
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129360347
Zal hier alvast eens beginnen aan te sturen op een type Messenger bag luiertas en niet zo'n uit de kluiten gewassen handtas met rare tierelantijnen }:|
pi_129360401
Wij hebben een simpele zwarte O+.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:06:40 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129360991
Ik heb nog steeds geen luiertas gevonden die ik leuk vind :') Denk dat ik ook maar ga voor een simpele, zwarte schoudertas en zelf verschoningsmatje etc erin doe.
pi_129361054
Dat navelstrengbloed opvangen via sanquin is regiogebonden, in utrecht bijv doen we het niet.
Ik wil ook niet meedoen. Ik wil zoveel mogelijk bloed in mn kind hebben en niet snel afnavelen en 50??ml afvoeren.
pi_129361176
ik zag ook staan dat er direct afgenaveld moet worden, maar ik moet eerlijk zeggen dat er tot nu van wat ik gezien heb gewoon de gebruikelijke 3 minuten gewacht is met afnavelen.
pi_129361231
Wat is afnavelen :?
pi_129361247
navelstrengklemmen plaatsen en doorknippen :)
pi_129361250
Hoeveel bloed gaat er in die zak?
pi_129361311
Ik zal vanavond even kijken.
Er zitten 2 infuuszakjes in zo'n set. Je neemt bloed af net als met een astrup alleen dan zit er een infuussysteem aan vast en loopt het er zo in. Als niet allebei de zakjes vol zijn dan niet, als er maar 1 zakje gevuld kan worden, dan ook goed.
pi_129361468
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:08 schreef WupWup het volgende:
Dat navelstrengbloed opvangen via sanquin is regiogebonden, in utrecht bijv doen we het niet.
Ik wil ook niet meedoen. Ik wil zoveel mogelijk bloed in mn kind hebben en niet snel afnavelen en 50??ml afvoeren.
Hoelang ongeveer laten zitten om die baby vol te laten lopen?
Ik las laatst een artikel erover idd, dat t flink wat ML scheelt..maar wat moet ik aanhouden qua tijd?
pi_129361566
Hier is het ook niet mogelijk lees ik. Het direct afnavelen zou voor mij ook een bezwaar zijn, hoewel dit waarschijnlijk in geval van een keizersnede gewoon procedure zal zijn?!
pi_129361599
Zand, goede echo *O*

Martine gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb hier een zwarte Bugaboo luiertas van MP gehaald. Past mooi bij de kinderwagen en man kan er ook mee te lopen. Twijfel alleen nog beetje of hij niet te klein gaat zijn, maar dat merken we vanzelf :+

En Leuk, een bubs LLM´ers erbij! Voelde me al zo alleen ;)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:27:53 #260
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129361693
Kent iemand het merk Europe Baby voor babykamers? Wehkamp verkoopt het ook.
pi_129361868
Thanks voor alle succeswensen! We zullen het nodig hebben want we zagen niet een maar twee hartjes kloppen. O+ O+ :D
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:36:24 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129362018
Wow Nikki! :o *O*
Wat een geweldig nieuws! *O*
pi_129362026
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Thanks voor alle succeswensen! We zullen het nodig hebben want we zagen niet een maar twee hartjes kloppen. O+ O+ :D
:D Nikki!!!!
Wat een verrassing!!!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:37:05 #264
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129362040
quote:
Wow gefeliciteerd! Je man heeft 2 keer gezwaaid begrijp ik? :')
pi_129362069
quote:
Wat leuk, gefeliciteerd! *O*
pi_129362229
*O* voor alle goede en mooie echo's
en *O* voor iedereen die weer een weekje verder is vandaag

Wizz wat super leuk dat je het voetje vast kon pakken O+

Soempie er zit een meisje in je buik O+

Hillie ik deel jou mening. Positief naar de SEO gaan en ervan uitgaan dat we een gezond kindje hebben. Al die stress voordien is vaak voor niks en je schiet er ook nog eens niks mee op.

Sull jammer dat het draaien niet gelukt is, je hebt t iig geprobeerd. T lijkt me idd schrikken als je ziet dat je kindje het even moeilijk heeft. Gelukkig gaat t nu weer goed.

Ik wilde wel stamcellen doneren, maar helaas kan het hier niet.

Nikki!!!! :o wauw wat gaaf!! Gefeliciteerd met je goede echo en 2 kloppende hartjes. Is dit je eerste zwangerschap?
pi_129362399
Zand jij ook een goede echo! Gefeliciteerd! *O*

Het is de tweede zwangerschap ikke.
pi_129362434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zand jij ook een goede echo! Gefeliciteerd! *O*

Het is de tweede zwangerschap ikke.
Hoe ver ben je nu? Durf je al in de OP? ;)
pi_129362447
Nikki, wow 2 hartjes die kloppen! Wat een geschenk! *O* *O*
Wel even schrikken waarschijnlijk, maar die keuze hadden jullie wel bewust gemaakt toch (dubbele terugplaatsing?). En dat na al at bloedverlies, tjonge wat een wonder!
pi_129362470
Zand! Baby weer gezien! O+

Hier is de 1e sticker op de kaart geplakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMomo op 26-07-2013 12:10:10 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129362498
quote:
Oooooh Nikki! O+ O+ *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129362605
quote:
Wow, gefeliciteerd! Wat een heerlijk nieuws!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:01:43 #273
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_129363030
quote:
Aaah! Wat gaaf! Gefeliciteerd *O*

Yay Zand! *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Spewey op 26-07-2013 12:16:35 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:01:54 #274
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129363036
Nikki!!! Wauw!! *O* *O*
pi_129363343
quote:
Wauw Nikki! Wat geweldig! _O_ Gefeliciteerd! O+
pi_129363357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:06 schreef GotC het volgende:
Ik heb nog steeds geen luiertas gevonden die ik leuk vind :') Denk dat ik ook maar ga voor een simpele, zwarte schoudertas en zelf verschoningsmatje etc erin doe.
Bij Hema hebben ze een recht toe recht aan zwarte.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:15:26 #277
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129363596
Nikki 2 hartjes O+

En zand *O*
pi_129363924
Nikki oO< oO< *O*
pi_129364423
Ja in de OP van het volgende deel durf ik wel Zand.

UD is 18 maart 2014
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:35:46 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129364445
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:09 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Bij Hema hebben ze een recht toe recht aan zwarte.
Thanks voor de tip ^O^

Nikki, kan je het al een beetje beseffen?
pi_129364487
Net een opa verblijd met het nieuws! :D Hij was ook even shocked.
pi_129364697
Oh Nikki, wat heerlijk! Dubbel gefeliciteerd! *O*

En nu snel dit topic volposten, dan kan je in de OP ;)
pi_129364777
Ik kan deze OP nog aanpassen hoor ;).
pi_129364947
Haha ga je gang. ;)
pi_129365004
Zand wat fijn O+ *O* O+
Nikki van harte *O* *O* en :o :P
pi_129365334
Nikki, wat leuk! *O*
pi_129365410
Nikki wauw twee! *O*
pi_129365748
Wauw nikki, wat gaaf!!!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:45:37 #289
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_129366940
Zand en NIKKI gefeliciteerd *O*
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:56:08 #290
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129367263
Proefdruk geboortekaartje binnen O+ Hij is mooi, weer iets van het lijstje *O*
pi_129367416
Nikki wat gaaf!! Twee hartjes gefeliciteerd!

Zand ook en goeie echo :)

Navelstreng bloed doneren gaat hier ook niet anders had ik me er denk ik nog wel in verdiept gehad. Verder wordt en bij mij wel bloed uit de navelstreng afgenomen voor het happy onderzoek. Dus waarom het een wel kan en het andere niet weet ik niet, maar zal vast wel een reden hebben.

Luiertas hebben we hier een hele simpele (en ook best goedkope) volgens mij van topmark, en die bevalt al twee jaar erg goed en zal nog wel een aantal jaar mee gaan, lijd niks zon ding..
Mijn man wou ook absoluut niet iets met bloemetjes ofzo, wou er zelf ook mee rond kunnen lopen zonder schaamte, en ik zelf vond het onzin om er veel geld aan uit te geven ;)
pi_129367462
Wow, Nikki, gefeliciteerd!

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de VK, maar ze doen hier echt niet aan echo's voor de 8 weken, dus ik mag 13 augustus komen, dan ben ik net 9 weken :) Hopelijk dus al veel te zien dan! En dan meld ik me wel meer met een datum voor het lijstje :)
pi_129367771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hoelang ongeveer laten zitten om die baby vol te laten lopen?
Ik las laatst een artikel erover idd, dat t flink wat ML scheelt..maar wat moet ik aanhouden qua tijd?
Ik laat de navelstrengen uitkloppen en strijk vervolgens de navelstreng uit naar het kind. Nou moet ik er wel bij vertellen dat we actief leiden, dus een prik oxytocine geven na geboorte van het kind, waardoor de placenta veel sneller loslaat. Het uitkloppen duurt dan over het algemeen niet langer dan drie minuten. Als je je bedenkt dat een pasgeborene maar zo'n 300ml bloedvolume heeft, is zo'n zak echt enorm.

Nikki, wat gaaf! Gefeliciteerd!
pi_129367929
Van harte Nikki! Dubbel zelfs ;)

En Wup, ik zal t in de gaten houden, evt iets voor t geboorteplan?

ooooo en weekwissel!
ik ga wk 34 in!
pi_129367966
Waaaauw nikki! Gefeliciteerd

en zand wat fijn!
♥ J & S
pi_129369349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:08 schreef WupWup het volgende:
Daar heb ik dus nooit bij stilgestaan hè. Ik wilde de navelstreng ook uit laten kloppen en dat stond ook bij de standaard acties op mijn geboorteplan (dingen die ze altijd doen mits de situatie het toestaat). Ik wilde ook best meedoen aan het onderzoek, maar er is me nooit verteld dat er dan snel(ler) afgenaveld zou worden. Overigens lukte het bij ons nauwelijks om bloed af te nemen, ze is zeker 10 minuten aan het frotten geweest :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:13:13 #297
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129373603
Ik heb een luiertas gekocht *O* De Babymel satchel heart, gewoon bij de Prenatal. Vond m op de website niks, maar in het echt O+
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:28:04 #298
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129374043
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:13 schreef GotC het volgende:
Babymel satchel heart,
Die is leuk O+
pi_129374822
Leuk gotc! Ik kijk nu naar de skip hop studio..hormonen en keuzes... }:|
pi_129375108
Nikki!!! *O*