Slapen, bankhangen, lezen, huisdier knuffelen en een massage.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:15 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben ook erg snel geïrriteerd op het moment, maar daar kunnen we dan samen om lachen gelukkig. En dan is t ook zo weer weg.
Hebben jullie nog ontzenuw/stress tips? Ik ben continu gespannen en das vast niet goed voor mini, met al die cortisol in m'n bloed. De stressoren vermijden zit er niet in want het zijn van die zenuwen die serieus nergens op gebaseerd zijn
Even gaan zitten /liggen/ rustig staan en diep ademhalen. Tel bij elke ademhaling tot 8 , zowel voor in als uit. Gewoon even focussen is vaak erg effectief!quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:15 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben ook erg snel geïrriteerd op het moment, maar daar kunnen we dan samen om lachen gelukkig. En dan is t ook zo weer weg.
Hebben jullie nog ontzenuw/stress tips? Ik ben continu gespannen en das vast niet goed voor mini, met al die cortisol in m'n bloed. De stressoren vermijden zit er niet in want het zijn van die zenuwen die serieus nergens op gebaseerd zijn
Hihihih ik moest een keer huilen omdat de patat fout was.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:55 schreef zandsculptuur het volgende:
Net heel erg extreem boos geworden op een helpdeskmedewerker.
Hormonen
![]()
Precies andersom hier... M.u.v. schoonmoederquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:50 schreef DJMomo het volgende:
hormonen, tegen vreemden blijf ik echt nog heel bescheiden en geduldig (zie oa de peuterkamer drama's). Maar naasten moeten het echt ontgelden.
Ja dat heb ik er ook bijgekregen. Erg fijn! Heb nog altijd weinig tot geen huilbuien/woedeuitbarstingen, dus dat is wel een fijne combi met assertiviteit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik merk dat mijn hormonen er hier voor zorgen dat ik wat meer 'durf'.. Als in dat ik eerder ergens iets van zeg als ik het ergens niet helemaal met eens ben. Dat kan ik op zich wel waarderen aan mijn hormonen.
Ja dat! En ik merk dat de gevolgen helemaal niet zo rampzalig zijn. Mensen (mijn moeder bijvoorbeeld), vinden het juist wel fijnquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik merk dat mijn hormonen er hier voor zorgen dat ik wat meer 'durf'.. Als in dat ik eerder ergens iets van zeg als ik het ergens niet helemaal met eens ben. Dat kan ik op zich wel waarderen aan mijn hormonen.
Bizar is dat he?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:11 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja dat! En ik merk dat de gevolgen helemaal niet zo rampzalig zijn. Mensen (mijn moeder bijvoorbeeld), vinden het juist wel fijn
quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:57 schreef DJMomo het volgende:
Je krijgt straks plentie aanbiedingen van de wij jonge ouders, skip!
quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij zijn net bij de Prénatal geweest, maar omg wat is dat een vrolijke blije hel op aarde zeg!!!
haha nou he! Ik voelde me Super ongemakkelijk. Vriend daarin tegen niet, die liep al vrolijk met alle wagens een rondjequote:Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij zijn net bij de Prénatal geweest, maar omg wat is dat een vrolijke blije hel op aarde zeg!!!
Nou, niks. Ik vond alles overdreven, duur of niks voor mijquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:22 schreef DJMomo het volgende:
Bijgekomen van het lachen.
Dus, vertel zand. Wat hebbie gekoopt!?
Mijn baby sliep tot zeker 7 maanden in zijn wiegquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij kopen ook veel dingen tweedehands. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het geld er niet voor over hebben.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand 199 euro over heeft voor een wiegje waar de baby nog geen maand in past...
Wij krijgen de kinderwagen van mijn oma. Ivm groot lengteverschil, korte armpjes met kippenpower van mijn kant (sowieso is alles aan mij klein) en het willen van een combiwagen viel er al heel veel af. We hebben een x-aantal getest maar eigenlijk alleen de hele dure blijven over. Ondanks dat we hem dus van mijn oma zouden krijgen heb ik haar wel gezegd dat ik liever op MP ging kijken naar dezelfde wagen, want veel goedkoper. Nou, daar kwam niets van in! En als wij een dure nodig hadden, dan hadden we die gewoon nodig en dan kwam die er ook, gewoon nieuw!quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij kopen ook veel dingen tweedehands. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het geld er niet voor over hebben.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand 199 euro over heeft voor een wiegje waar de baby nog geen maand in past...
Oh je hebt m nu pas binnen? Ik was in de veronderstelling dat je hem al had en dat de katten hem lek hadden gepriktquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:56 schreef Cwen het volgende:
Lol @ zand, snap precies wat je bedoelt!
Goed nieuws: mijn bevalbad is binnen!!
Ik zou zeggen, let the games begin, maar dat is nog een beetje vroeg. 2 Weken en ik ben tevreden.
Hahaha, gelukkig niet! Dat was gewoon het opblaasbare buitenzwembadquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:59 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Oh je hebt m nu pas binnen? Ik was in de veronderstelling dat je hem al had en dat de katten hem lek hadden geprikt.
Ik heb begrepen dat het altijd goed is om de MC nieuw te kopen, of van iemand die je goed kent en precies kan vertellen wat er mee gebeurd is. Het schijnt namelijk dat als er een ongeluk oid mee gebeurd is dat de MC dan niet meer goed 'werkt' en niet meer genoeg bescherming voor je kindje geeft.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:14 schreef GotC het volgende:
Fijn Cwen! Kan je er alvast naar kijken![]()
Zand ik heb dat ook! Zoveel dingen waarvan ik denk 'meh..wat een onzin ding/veels te duur'.
Wij hebben de kinderwagen gekregen en een flink bedrag voor de kinderkamer, dus beiden zijn nieuw. Mja, het enige wat écht nieuw moet van mij is de Maxi Cosi. Puur een gevoel
Dát en dat ik onder invloed van hormonen een nogal geitenwollensok word blijkbaar. Als er op marktplaats 4 bladzijden vol aankleedkussens staan en mijn vrienden in de rij staan om hun aankleedkussens bij mij te dumpen, waarom zou ik het in hemelsnaam nieuw kopen. Zooooo niet duurzaam en slecht voor het milieu..quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef zandsculptuur het volgende:
Hahaha ik las prei shit en toen zag ik dat het een duitse aanbieding wasquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb via ebay een luiertas gekocht. Niet superhip, maar ik vind hem best leuk en hij is wel heel praktisch. Even zoeken of ik het linkje nog terug kan vinden.
http://www.ebay.de/itm/WI(...)e=ADME:X:AAQ:DE:1123
Prei shitquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:14 schreef Spewey het volgende:
[..]
Hahaha ik las prei shit en toen zag ik dat het een duitse aanbieding was
Die zien er wel praktisch uit ja, niet helemaal wat ik gedachten had maar wel een leuke prijs!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:49 schreef klaprooss het volgende:
Aah mooi wizzyIk zit ook te kijken kwijlen en zeg steeds tegen m'n man "Oh dat wil ik als ik bevallen ben en dat en die ook."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldige vriend!
Haha, dan mag hij vast gaan oefenen!quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:52 schreef Spewey het volgende:
[..]
Ik zit ook te kijken kwijlen en zeg steeds tegen m'n man "Oh dat wil ik als ik bevallen ben en dat en die ook."
Geweldige vriend!
Werk jij stiekem bij mij in het bedrijf?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef DJMomo het volgende:
Ach. An sich vind ik t echt geen probleem. Hoop echt dat dit eenmalig is. In principe is volgende trip in oktober (voor werk althans). Maar ga begin augustus even overleggen hoe we dat zullen doen. Ben dan iets van 25w. Moët op zich nog prima kunnen. Maar meestal heb ik de 7u vlucht, dus 5u wekker. Weet niet hoe erg ik dat dan nog trek. Mss kan ik dag eerder al, en sowieso een vroegere vlucht terug lijkt me fijn.
Ik voor een bank met paardenlogoquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:46 schreef DJMomo het volgende:
geen idee. ik werk voor een blauwe keten met knaagdieren. Jij?
Daar sta je dan met je nacht overlevings lijstje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:52 schreef Limone het volgende: Vanwege die horrornacht vorige week, heb ik nu een heel lijstje met dingen die ik kan doen als ik weer niet kan slapen (breien, hometrainen, hhb kijken, boek lezen..). Super leuk lijstje, maar nu slaap ik weer als een roosje
![]()
Ze gaan een draaipoing doen, omdat onze pixel nog steeds in stuit ligt!quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:07 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Daar sta je dan met je nacht overlevings lijstje.Zal je altijd zien. Ik stond hier om 6 uur naast mijn bed te springen. Klote dromen ook altijd! En het vreselijk vroeg wakker om te plassen is nu iedere ochtend. Sta ik dan.. met mijn zelfbenoemde reuzen blaas
Sull, wat heb ik gemist?? Wat gaan ze doen vandaag?
Nou, ik vind dat jij en je blaas het nog lang hebben volgehouden!quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:07 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Daar sta je dan met je nacht overlevings lijstje.Zal je altijd zien. Ik stond hier om 6 uur naast mijn bed te springen. Klote dromen ook altijd! En het vreselijk vroeg wakker om te plassen is nu iedere ochtend. Sta ik dan.. met mijn zelfbenoemde reuzen blaas
Sull, wat heb ik gemist?? Wat gaan ze doen vandaag?
Zwangerschapsdromen zijn zo ontzettend echt en naar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:39 schreef GotC het volgende:
Ik heb vannacht zo bizar en iets te realistisch gedroomdIk moest naar de gyn vanwege wat simpele klachten. Eerste wat die gyn zegt: Ach, je bent al 30 weken, ga maar naar Tilburg, dan gaan we 'm wel halen
![]()
Vervolgens die hele reis en de bevalling, krijg ik een kindje dat overeenkomt met 8 weken zwanger.
Succes!quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:11 schreef Sull het volgende:
[..]
Ze gaan een draaipoing doen, omdat onze pixel nog steeds in stuit ligt!
Nee deze is wel erg groot voor een 20 weken babyquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:00 schreef DJMomo het volgende:
Zag nog een zwaai op een echo.maar dat was niet de 20w van soemp he?
Niet voor de baby... Daarvoor shoppen heeft hij TOTAAL geen belangstelling voor Dat heeft hij allemaal aab mij over gelatenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Nee deze is wel erg groot voor een 20 weken baby![]()
Sull, succes met de draaipoging.
Hilz, leuk de man die wil shoppen voor de baby.
Hier vannacht liggen walvissen op bed. De kleine houdt mij gezelschap als ik wakker ben. Ik heb zelf zijn voetje heel even vast gehaddaarna werd het snel weggetrokken.
Hilzillah - man wil niet met een Beatles tas gezien wordenquote:
Theeleuter, ik kreeg vanuit mijn verzekering (Delta Lloyd - Start) een extra echo vergoed. Ik heb daardoor de combinatietest laten doen ook al viel ik niet binnen de risico groep. Misschien biedt jouw verzekeraar ook zoiets?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef Theeleuter het volgende:
Leuk soempie, heb je van beide smaken 1
En succes Sull. Mijn dochter was zelf op het laatste moment nog gedraaid, maar dat voelde al als een flinke verbouwing! Dus ik hoop dat de draaipoging niet al te vervelend is.
Even polsen hoe men hier over de combinatietest denkt. Elke vrouw krijgt die aangeboden, maar pas vanaf 36 jaar vergoed. Ik denk er over om het dit keer wel te doen, bedoel, ben toch weer 2 jaar ouder. Zijn er meer die deze test hebben gedaan en het zelf hebben betaald?
Hebben er overigens meer de rapportage op Nederland 1 (of 2 of 3) gezien over de NIPT test?
Dat is wel een goeie om uit te zoeken. Zo wil ik uitrekenen of volgend jaar een aanvullende verzekering uit kan, maar dit jaar heb ik die niet. Eens kijken wat unive biedquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:32 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Theeleuter, ik kreeg vanuit mijn verzekering (Delta Lloyd - Start) een extra echo vergoed. Ik heb daardoor de combinatietest laten doen ook al viel ik niet binnen de risico groep. Misschien biedt jouw verzekeraar ook zoiets?
Heb je die keuze al dan of ga je die test a 600 euro zelf betalen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:37 schreef DJMomo het volgende:
U kent mijn verhaal over nekplooimeting op eigen verzoek, en vergoeding in aanvullend pakket bij FBTO? is een lang verhaal, maar komt er kortgezegd op neer dat dit, ook als je niet in de risicogroep valt, het toch vergoed krijgt. Ik val op 2 weken na niet in de risico groep.
Vwb NIPT test, wij doen het als volgt. Laten de combi test in eerste instantie uitvoeren. Als daar een verhoogde kans uit komt, gaan we alsnog voor NIPT ipv vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
Vanmiddag heb ik de nekplooimeting, bloed is al geprikt. Ik verwacht uiterlijk begin volgende week de uitslag in de brievenbus.
Die ga ik zelf betalen. Wellicht nog eens proberen een deel vergoed te krijgen. Immers, als ik bij een slechte score voor een VWP of VT zou kiezen, dan zou dat ook vergoed worden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:40 schreef Sull het volgende:
[..]
Heb je die keuze al dan of ga je die test a 600 euro zelf betalen?
Een deel waarop getest wordt is voor zover ik weet "niet verenigbaar met leven". Dan zou ik zeker actie ondernemen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Soempie het volgende:
Als uit vervolgonderzoek zou komen dat het om Patausyndroom of Edwardssyndroom zou gaan, dan zouden we -denk ik- wel kiezen voor een abortus.
In de folder staat bij beide: Het merendeel van de kinderen overlijdt tijdens de zwangerschap of kort na de geboorte. De meeste van deze kinderen overlijden in het eerste levensjaar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:05 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Een deel waarop getest wordt is voor zover ik weet "niet verenigbaar met leven". Dan zou ik zeker actie ondernemen.
In andere gevallen, tja, lastig. Sommigen kunnen een prima mooi leven leiden, anderen zijn dusdanig gehandicapt dat ik me soms afvraag wat de kwaliteit van hun leven is (en ook niet te vergeten, die van de rest van het gezin).
Idd, combi test controleert op drie trisomiën. Afhankelijk van welke trisomie een defect heeft, zou hier idd actie volgen. En anders is het een kwestie van "fijn om vooraf te weten". Net als de 20w echo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Soempie het volgende:
Als uit vervolgonderzoek zou komen dat het om Patausyndroom of Edwardssyndroom zou gaan, dan zouden we -denk ik- wel kiezen voor een abortus.
Dan moet je dus met de 'non invasive' test dus uiteindelijk nog een 'invasive test' doen. En wachten op de uitslagen van de punctie... Groot nadeel wat mij betreft.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:00 schreef WupWup het volgende:
Mocht eruit komen dat je zwanger bent van een kindje met trisomie 13, 18 of 21 en je wilt de zwangerschap afbreken, dan wordt er hier eerst nog een punctie gedaan om een diagnose te stellen. Omdat fout-positieve uitslagen mogelijk zijn.
Mooi gezegd! Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:18 schreef Cwen het volgende:
Wij hebben de combitest ook gedaan en bij ongunstige uitslag (eender welke) verder laten onderzoeken en ook actie ondernomen, ja. Gelukkig waren we het daar samen over eens - dat is in mijn optiek het enige dat er toe doet.
Leesvoer: http://www.fmfb.be/nl/niet-invasieve-prenatale-test-NIPT.htmlquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:07 schreef Soempie het volgende:
Hoe zit het met de vals-negatieve uitslagen? Is daar al meer over bekend?
Noh, wat stom omdat zo te zeggen, natuurlijk ga je je nu stiekem toch een beetje zorgen maken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Mooi gezegd! Helemaal mee eens.
Soempie, wat leuk een meiske!![]()
Ik moest naar de vk, maar stond na vijf minuten al weer buitenEr is gewoon niet zoveel aan de hand, behalve dan dat mijn baarmoeder (te) hoog ligt. Daar hoefde ik me nu nog geen acute zorgen over te maken. Over drie weken heb ik weer een afspraak en dan kijken ze wel weer verder. Eventueel zou ik dan toch nog een groei echo krijgen en/of een suikertest
Wat zijn je overwegingen om geen SEO te willen misschien? Houd er rekening mee dat er bij de SEO iets gezien kan worden wat heel goed behandelbaar is, maar waarvoor wel bijv. een arts in het ziekenhuis aanwezig moet zijn bij de bevalling. En wat dus wel levensbedreigend kan zijn op het moment dat er geen arts aanwezig is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:13 schreef zandsculptuur het volgende:
De SEO heb ik ook wat twijfels bijmaar ik denk dat we die toch gaan laten doen, en dan maar hopen dat 'ie goed uitvalt.
I know, en dat is dus een van de doorslaggevende argumenten om het wel te gaan doen hierquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat zijn je overwegingen om geen SEO te willen misschien? Houd er rekening mee dat er bij de SEO iets gezien kan worden wat heel goed behandelbaar is, maar waarvoor wel bijv. een arts in het ziekenhuis aanwezig moet zijn bij de bevalling. En wat dus wel levensbedreigend kan zijn op het moment dat er geen arts aanwezig is.
Succes met de termijnecho morgen!
Ik ken weinig mensen die het alleen als iets leuks zien hoor. In mijn omgeving is het altijd zenuwen of het wel goed is in combinatie met enthousiasme om het kindje te zien. Logisch, vind ik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap het heel goedik snap eigenlijk ook niet het enthousiasme waarmee sommige naar een seo gaan. Alsof het alleen maar iets leuks is en een kans om het geslacht te weten of even baby gluren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Hier exact hetzelfde.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:59 schreef GotC het volgende:
Hier geen combinatietest laten doen. Combinatie met mijn leeftijd (25) en het feit dat het een kansberekening isSEO wel laten doen onder het motto 'een slimme meid is goed voorbereid' ofzoiets
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:32 schreef DJMomo het volgende:
Hoe dan ook hebben wij net de nekplooimeting gehad. Was een prachtig kind om te echoën, aldus de mevrouw. Alles lijkt keurig, of zelfs perfect. De officiële uitslag volgt per post.
Plaatje bij t praatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mijne ligt met 1 been omlaag en 1 voor het gezichtquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:07 schreef Sull het volgende:
KD, stuitbevalling kan hier met alle stuitliggingen. Die van ons ligt nu in onvolkomen stuit, dat is het meest "handig" juist. In voetligging of onvolkomen stuit kan ook, maar dan hebje kans dat het voetje wat vroeg komt, zo begreep ik.
Hoewel een uitwendige versie dus best eng kan zijn, zjn de risico's die daaraan verbonden zijn altijd nog kleiner dan een stuitbevalling of een keizersnede.
Kun je eventueel gewoon vaginaal mee bevallenquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
mijne ligt met 1 been omlaag en 1 voor het gezicht
een half onvolkomen stuitligging zie ik net (edit)
idd, alhoewel, ik weet niet of t onder snel valt? lange aanloop (12 uur en 8 uur) korte uitdrijving (8 minuten en 2 minuten)quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kun je eventueel gewoon vaginaal mee bevallen![]()
het feit dat je al twee keer eerder vaginaal (en snel!) bevallen bent is een grote plus wat dat betreft.
Hoop voor je dat ze nog draait, scheelt wel weer gedoe.
geen SEO of combinatietesten enzo?!quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Mo wat een mooie echofoto!![]()
Oeh Sull, schrikken!
Wij hebben ervoor gekozen geen SEO te doen. Ik val niet in de risicogroep en ik had zelf geen hele sterke wens om de testen te laten doen, lief was daarentegen heel duidelijk dat hij het niet wilde.
Voor hem (en uiteraard voor mij) maakt het niks uit of we een kindje krijgen met Down en mocht het een andere afwijking hebben, tja.. Hij voelt zich al zo blij en dankbaar dat we zonder problemen, zo snel zwanger mochten raken dat hem dat ook niet uitmaakt.
Beuh, volgens mij haal ik termen door elkaar..quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
geen SEO of combinatietesten enzo?!
Ja we hebben nu de keuze uit vaginale baring of keizersnede. We gaan voor de vaginale baring met het risico dat het dus nog een spoedks gaat worden. Omdat ik een halve baarmoeder heb wil ik liever niet een litteken in de toch al kwetsbare baarmoeder, omdat we hopen ooit nog voor een tweede te kunnen gaan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:31 schreef Kiwisoep het volgende:
Jeetje Sull, dat was ff schrikken. Staan jullie nu voor de keuze? Dit hebben jullie in ieder geval achter de rug, en je hebt het geprobeerd! Rustig aan vanavond en je op je wenken laten bedienen!
Ja! Heel gaaf! Ik moest vanmiddag ook aan jouw kindjes denken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:25 schreef Jipster het volgende:
Soempie leuk straks ook een jongen én een meisje!
Ik zou niet vanaf het begin bellen omdat het ook zo ineens nog 3 dagen kan gaan duren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:40 schreef Suusz het volgende:
Vandaag even gesprek gehad over wat wij zelf willen.. Mijn ouders en schoon ouders zijn allemaal super nieuwsgierig en betrokken. Bij de bevalling wil ik alleen mijn man erbij hebben. Ik neig er zelf naar om pas als het kindje er is de ouders te bellen..Mijn man heeft daarentegen weer zoiets om al bij het begin bij de weeën de ouders in te lichten..
Hoe hebben jullie dat gedaan bij vorige bevallingen of willen jullie dat nu gaan doen?
Hormonen ftwquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja! Heel gaaf! Ik moest vanmiddag ook aan jouw kindjes denken.
Wat leuk dat het zo goed gaat Sethiwe!quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:58 schreef Sethiwe het volgende:
Soempie fijn dat de seo goed was en leuk een meisje, nu heb je straks een koningskoppel.
Sull wat heftig van die draaipoging, hopelijk lukt het om "gewoon" te bevallen.
Wauw momo wat een mooie echo foto.
Kiwi wat een geweldige foto, echt zo vertederend
Suuz fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn.
Gisteren de seo gehad, baby zag er goed uit, wel lag de placenta te dichtbij de uitgang, waardoor ik rond de 31 weken opnieuw een echo moet laten maken, om te kijken of die al verplaatst is. Meestal gebeurde dat wel, dus daar hoop ik nu ook maar op.
Vond het ook erg spannend, is een hele opluchting dat alles er goed uitzag. Nu kan ik spullen gaan shoppen. Om te beginnen met positiekleding, want volgens mij begint mijn buik nu echt te groeien, gisteravond nog een gewone spijkerbroek aan gehad, maar met fietsen en zitten zat die toch echt te strak bij mijn buik.
Nee, we weten het niet. We laten ons verrassen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat leuk dat het zo goed gaat Sethiwe!
Weet je wat je krijgt ?
Ik vond het ook heel speciaal om een paar uur lang alleen samen te weten dat ons kindje eraan kwam. Later natuurlijk ook de verloskundige en de kraam, maar dat met zn twee, midden in de donkere, stille nacht was heel bijzonder.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:10 schreef Suusz het volgende:
Alvast bedankt voor de reacties tot nu. Wij hoeven inderdaad geen oppas of iets dergelijks te regelen en vind het inderdaad zelf ook een fijn idee om zoveel mogelijk de rust te bewaren tot na de bevalling.. Ook het gevoel dat er dan minder druk op staat ofzo..
Echt een supergave en mooie foto Kiwi!! Hadden jullie ook een foto'tje op jullie geboortekaartje?
Rammeldebammelquote:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel speciaal om een paar uur lang alleen samen te weten dat ons kindje eraan kwam. Later natuurlijk ook de verloskundige en de kraam, maar dat met zn twee, midden in de donkere, stille nacht was heel bijzonder.
klopt! Het idee is alleen zo raarquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:02 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben vorige keer pas achteraf gebeld. Deze keer hebben wel oppas nodig, maar dat is ook de enige die we bellen. Waarschijnlijk schoonmoeder ivm afstand.
Kd, een half onvolkomen stuit zou mij niet tegenhouden voor een vaginale bevalling. Zeker niet met jouw scores. Je tweede was toch een inleiding?
Youtube helpt daar ook niet echt bij hoor... er komen rare filmpjes van stuitbevallingen daar voorbij...quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
klopt! Het idee is alleen zo raar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes vandaag Nikki!
[ Bericht 1% gewijzigd door Spewey op 26-07-2013 08:54:26 ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:48 schreef Spewey het volgende:
Yay LLM's, vanaf nu mogen jullie gewoon bevallen
Leuke luiertassen zijn dat, Jipster, had er van de week naar gekeken maar uit eindelijk voor deze
gekozen want groot dus kan ik veel meeslepenLittle companySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes vandaag Nikki!ik denk dat het bij mij een little company of pink lining wordt.. Maar soms de prijs
![]()
Leuk! Voor m'n dochter had ik 'm in roze/bruin maar ik wilde nu echt geen roze voor m'n zoonquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
Spewey die heb ik ook alleen dan in het zwart grijs.
Schoonouders bellen we later omdat ik die ervoor aanzie om direct te gaan rijden. Ze wonen dan wel 2 uur verderop. Maar hoef niemand op de gang te hebben zitten.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:43 schreef Limone het volgende:
Nu wel!Mijn ziekenhuis doet in elk geval mee. Hoe en bij wie kaart ik dat aan? Bij de VK of na de bevalling?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
er staat een keer http:// teveel in je linkje
Yup! Ik ga het doen! Kreeg de vraag al van de vkquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:
Overweegt iemand van hier trouwens navelstrengbloeddonatie?
http://www.sanquin.nl/blo(...)elstrengbloed-geven/
Het wás ook een hele bijzondere streepjesregen! En zo jammer dat er zoveel afvielen, hoewel er inmiddels al aardig wat toch hier zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:08 schreef Limone het volgende:
Wat een vreselijke tassen!Mijn man moet er ook mee lopen.. Maar ja, de behoefte om een speciale tas te kopen voor het babyspul, heb ik sowieso niet.
Gefeliciteerd, 16 augustus ladies!Jullie mogen gewoon bevallen
De streepjesregen van december heeft een bijzondere plaats in mijn gedachten. Ik vond het zo stom dat het hele topic ongeveer positief plaste en ik voor mijn gevoel alleen achterbleef. Maar ik was ook blij voor jullie! En ik vond het zo verdrietig dat bij zoveel uiteindelijk misging... Voor jullie kan het nu elk moment gebeuren! Heel bijzonder
Hier niet mogelijk. Jammer.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:
Overweegt iemand van hier trouwens navelstrengbloeddonatie?
http://www.sanquin.nl/blo(...)elstrengbloed-geven/
Ah okquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:17 schreef Cwen het volgende:
Hij wil geen stamcellen doneren, ziet teveel kansen voor misbruik. Ik deel zijn mening niet, maar het is ons kind, dus we hebben evenveel recht hierin.
Hoelang ongeveer laten zitten om die baby vol te laten lopen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:08 schreef WupWup het volgende:
Dat navelstrengbloed opvangen via sanquin is regiogebonden, in utrecht bijv doen we het niet.
Ik wil ook niet meedoen. Ik wil zoveel mogelijk bloed in mn kind hebben en niet snel afnavelen en 50??ml afvoeren.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Thanks voor alle succeswensen! We zullen het nodig hebben want we zagen niet een maar twee hartjes kloppen.![]()
![]()
Wow gefeliciteerd! Je man heeft 2 keer gezwaaid begrijp ik?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Thanks voor alle succeswensen! We zullen het nodig hebben want we zagen niet een maar twee hartjes kloppen.![]()
![]()
Wat leuk, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Hoe ver ben je nu? Durf je al in de OP?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zand jij ook een goede echo! Gefeliciteerd!
Het is de tweede zwangerschap ikke.
Oooooh Nikki!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Wow, gefeliciteerd! Wat een heerlijk nieuws!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Aaah! Wat gaaf! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Wauw Nikki! Wat geweldig!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Bij Hema hebben ze een recht toe recht aan zwarte.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:06 schreef GotC het volgende:
Ik heb nog steeds geen luiertas gevonden die ik leuk vindDenk dat ik ook maar ga voor een simpele, zwarte schoudertas en zelf verschoningsmatje etc erin doe.
Thanks voor de tipquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:09 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Bij Hema hebben ze een recht toe recht aan zwarte.
Ik laat de navelstrengen uitkloppen en strijk vervolgens de navelstreng uit naar het kind. Nou moet ik er wel bij vertellen dat we actief leiden, dus een prik oxytocine geven na geboorte van het kind, waardoor de placenta veel sneller loslaat. Het uitkloppen duurt dan over het algemeen niet langer dan drie minuten. Als je je bedenkt dat een pasgeborene maar zo'n 300ml bloedvolume heeft, is zo'n zak echt enorm.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Hoelang ongeveer laten zitten om die baby vol te laten lopen?
Ik las laatst een artikel erover idd, dat t flink wat ML scheelt..maar wat moet ik aanhouden qua tijd?
Daar heb ik dus nooit bij stilgestaan hè. Ik wilde de navelstreng ook uit laten kloppen en dat stond ook bij de standaard acties op mijn geboorteplan (dingen die ze altijd doen mits de situatie het toestaat). Ik wilde ook best meedoen aan het onderzoek, maar er is me nooit verteld dat er dan snel(ler) afgenaveld zou worden. Overigens lukte het bij ons nauwelijks om bloed af te nemen, ze is zeker 10 minuten aan het frotten geweestquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:08 schreef WupWup het volgende:
Dat navelstrengbloed opvangen via sanquin is regiogebonden, in utrecht bijv doen we het niet.
Ik wil ook niet meedoen. Ik wil zoveel mogelijk bloed in mn kind hebben en niet snel afnavelen en 50??ml afvoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |