abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129285198
Zwangerschap & geboorte

31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman (papa)
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
07 januari: Vanyel
08 januari: Flowerbox
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)
Eind januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo
07 februari: WupWup
09 februari: RunForrestRun
16 februari: zandsculptuur
23 februari: nummer_zoveel

06 maart: klaprooss
18 maart: Kimpossible
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door zandsculptuur op 26-07-2013 10:15:52 ]
pi_129285261
Aanpassingen voor de OP hoor ik wel :s)
pi_129285267
Heel goed, zand! ^O^ Hormonen O+
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:10:55 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129285460
Ik voel meestal zelf wel aan of ik onredelijk ben of niet. En dat was meer in het begin dan nu geloof ik.

Ik wilde mijn klamboe gaan wassen maar gaat niet door die ring }:|.
Dus dat word toch strijken ben ik bang :(
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:15:23 #5
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129285591
Ik ben ook erg snel geïrriteerd op het moment, maar daar kunnen we dan samen om lachen gelukkig. En dan is t ook zo weer weg.

Hebben jullie nog ontzenuw/stress tips? Ik ben continu gespannen en das vast niet goed voor mini, met al die cortisol in m'n bloed. De stressoren vermijden zit er niet in want het zijn van die zenuwen die serieus nergens op gebaseerd zijn :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129285638
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:15 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben ook erg snel geïrriteerd op het moment, maar daar kunnen we dan samen om lachen gelukkig. En dan is t ook zo weer weg.

Hebben jullie nog ontzenuw/stress tips? Ik ben continu gespannen en das vast niet goed voor mini, met al die cortisol in m'n bloed. De stressoren vermijden zit er niet in want het zijn van die zenuwen die serieus nergens op gebaseerd zijn :')
Slapen, bankhangen, lezen, huisdier knuffelen en een massage.
Werkt hier iig ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:21:07 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129285775
In bed Friends kijken O+
pi_129285908
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:15 schreef Kimpossible het volgende:

Even gaan zitten /liggen/ rustig staan en diep ademhalen. Tel bij elke ademhaling tot 8 , zowel voor in als uit. Gewoon even focussen is vaak erg effectief!
Home is where the O+ is...
pi_129285929
Hormonen.. ik heb er nog niet zo'n last van behalve dat alles NU af moet en schoon moet.. Nesteldrang?!

Ik heb wel ook regelmatig harde buiken en last van mn schaambot, 's nachts met omdraaien lijkt ie uit elkaar te vallen :X

*O* voor al het goede nieuws hier!
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:28:32 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129286073
Ook voor de mensen hier, evt:
pi_129286749
Goed dat je het deelt GotC!
pi_129286930
hormonen, tegen vreemden blijf ik echt nog heel bescheiden en geduldig (zie oa de peuterkamer drama's). Maar naasten moeten het echt ontgelden. :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129291180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:55 schreef zandsculptuur het volgende:
Net heel erg extreem boos geworden op een helpdeskmedewerker :@.
O+ Hormonen O+ :')
Hihihih ik moest een keer huilen omdat de patat fout was.
Ze hadden alles in een zak gemikt en dus de mayonaise en pindasaus en uitjes ook gewoon los in die zak met patat.
Enorme kliederboel ik helemaal van de zeik :@ :'( :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:54:16 #14
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129292146
Ik merk dat mijn hormonen er hier voor zorgen dat ik wat meer 'durf'.. Als in dat ik eerder ergens iets van zeg als ik het ergens niet helemaal met eens ben. Dat kan ik op zich wel waarderen aan mijn hormonen.

En over roken+zwangerschap: mensen die dan naast je komen zitten en heel enthousiast vragen hoe het gaat met de zwangerschap en dat het allemaal zo mooi is.. En dan dus ondertussen ook zonder blikken of blozen een sigaret naast je opsteken..
pi_129292218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:50 schreef DJMomo het volgende:
hormonen, tegen vreemden blijf ik echt nog heel bescheiden en geduldig (zie oa de peuterkamer drama's). Maar naasten moeten het echt ontgelden. :X
Precies andersom hier... M.u.v. schoonmoeder ;)
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:57:38 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129292267
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik merk dat mijn hormonen er hier voor zorgen dat ik wat meer 'durf'.. Als in dat ik eerder ergens iets van zeg als ik het ergens niet helemaal met eens ben. Dat kan ik op zich wel waarderen aan mijn hormonen.

Ja dat heb ik er ook bijgekregen. Erg fijn! Heb nog altijd weinig tot geen huilbuien/woedeuitbarstingen, dus dat is wel een fijne combi met assertiviteit.
pi_129292818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ProjSkippy het volgende:

Ja dat! En ik merk dat de gevolgen helemaal niet zo rampzalig zijn. Mensen (mijn moeder bijvoorbeeld), vinden het juist wel fijn :o
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:14:58 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129292923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja dat! En ik merk dat de gevolgen helemaal niet zo rampzalig zijn. Mensen (mijn moeder bijvoorbeeld), vinden het juist wel fijn :o
Bizar is dat he? :o
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:28 #19
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129294153
Ik krijg er vooral een goed gevoel van. Van 'HA! Dat heb ik toch maar mooi even gezegd!' Wat de mensen in mijn omgeving er van vinden weet ik eigenlijk niet, maar ik ben op zo'n moment trots op mezelf :').

---

Oh en gut, ik heb een zwijmelmoment.. ik zie foto's op m'n Fb voorbij komen van een baby in een Centerparcs zwembad.. en nu heb ik zo veel zin om straks als gezinnetje ook zo'n 'baby's eerste Centerparcs' te kunnen doen O+ .
pi_129294198
Je krijgt straks plentie aanbiedingen van de wij jonge ouders, skip!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:59:26 #21
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129294242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:57 schreef DJMomo het volgende:
Je krijgt straks plentie aanbiedingen van de wij jonge ouders, skip!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
pi_129294719
En bij elke dure uitgave bij Prenatal krijg je ook van die kortingsbonnen van Center Parcs!

Dames, hebben jullie al een leuke luiertas gescoord...? Tips anyone? Die van mn zoontje heeft zijn beste tijd wel gehad..
pi_129298444
Wij zijn net bij de Prénatal geweest, maar omg wat is dat een vrolijke blije hel op aarde zeg :')!!!
pi_129298819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij zijn net bij de Prénatal geweest, maar omg wat is dat een vrolijke blije hel op aarde zeg :')!!!
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129298841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef zandsculptuur het volgende:
haha nou he! Ik voelde me Super ongemakkelijk. Vriend daarin tegen niet, die liep al vrolijk met alle wagens een rondje :+
♥ J & S
pi_129298857
Bijgekomen van het lachen. ;)

Dus, vertel zand. Wat hebbie gekoopt!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129299048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:22 schreef DJMomo het volgende:
Bijgekomen van het lachen. ;)

Dus, vertel zand. Wat hebbie gekoopt!?
Nou, niks. Ik vond alles overdreven, duur of niks voor mij :+.
Wat een zut verzinnen ze voor baby's zeg... -O-
pi_129299156
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129299394
Nee, ik stond bij alles te roepen: dat heb ik online goedkoper gezien :').
Heb wel wat inspiratie opgedaan hoor, maar ik hoef daar niet nog eens naartoe :+.

Vwb die neusspray, bij mij in de bijsluiter van de neusspray dat de gevolgen voor zwangere vrouwen niet bekend waren. daarom heb ik toen maar een zoutoplossing gebruikt. Die neussprays zijn sowieso niet zo goed voor je, zwanger of niet ;).
pi_129299475
Online is alles sowieso goedkoper. Of bij de b aby D ump

Ik las het net op nu, en omdat er hier van de week nog over neusspray gesproken was dacht ik, ik plak t even
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129299577
Wij kopen ook veel dingen tweedehands. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het geld er niet voor over hebben :+.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand 199 euro over heeft voor een wiegje waar de baby nog geen maand in past...
pi_129299751
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij kopen ook veel dingen tweedehands. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het geld er niet voor over hebben :+.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand 199 euro over heeft voor een wiegje waar de baby nog geen maand in past...
Mijn baby sliep tot zeker 7 maanden in zijn wieg :D

Maar ik koop ook niet alles nieuw hoor, heb ook nu een ledikantje, kast en commode van mp. Wiegje van de eerste ook van mp en gebruiken we nu weer.
pi_129300112
Lol @ zand, snap precies wat je bedoelt!

Goed nieuws: mijn bevalbad is binnen!! *O*
Ik zou zeggen, let the games begin, maar dat is nog een beetje vroeg. 2 Weken en ik ben tevreden :D.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:57:44 #34
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129300146
quote:
Wij krijgen de kinderwagen van mijn oma. Ivm groot lengteverschil, korte armpjes met kippenpower van mijn kant (sowieso is alles aan mij klein) en het willen van een combiwagen viel er al heel veel af. We hebben een x-aantal getest maar eigenlijk alleen de hele dure blijven over. Ondanks dat we hem dus van mijn oma zouden krijgen heb ik haar wel gezegd dat ik liever op MP ging kijken naar dezelfde wagen, want veel goedkoper. Nou, daar kwam niets van in! En als wij een dure nodig hadden, dan hadden we die gewoon nodig en dan kwam die er ook, gewoon nieuw! ~O>

Zelf ben ik ook pro-MP, om dezelfde reden als Zand. Er zijn best dingen die ik per se nieuw ga kopen, maar voor de rest maakt het me echt niet uit.
pi_129300195
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:56 schreef Cwen het volgende:
Lol @ zand, snap precies wat je bedoelt!

Goed nieuws: mijn bevalbad is binnen!! *O*
Ik zou zeggen, let the games begin, maar dat is nog een beetje vroeg. 2 Weken en ik ben tevreden :D.
Oh je hebt m nu pas binnen? Ik was in de veronderstelling dat je hem al had en dat de katten hem lek hadden geprikt :').
pi_129300235
Wij hoeven ook niet alles nieuw. Het enige 'grote' dat ik echt niet moet hebben is de maxi cosi. Uiteindelijk hebben we het kamertje ook niet gekocht, maar meer omdat het een leuk prijsje was. Wiegje ga ik ook van marktplaats halen, evenals box.

Vandaag voor het eerst ongewenst betast }:| Cliënt vond het nodig om even aan mijn buik te zitten. Ik kom over het algemeen maar 1 keer bij een cliënt
Had echt een wtf-moment. Het ging zo snel! Over het algemeen vind ik het helemaal niet erg als de mensen die ik ken aan mijn buik zitten. Mijn moeder, andere familieleden of goede vriendinnen ofzo, zij mogen allemaal (vetjes) voelen, zelf ongevraagd. Maar een onbekende, nee liever niet :{w
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:14:03 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129300660
Fijn Cwen! Kan je er alvast naar kijken :P

Zand ik heb dat ook! Zoveel dingen waarvan ik denk 'meh..wat een onzin ding/veels te duur'.

Wij hebben de kinderwagen gekregen en een flink bedrag voor de kinderkamer, dus beiden zijn nieuw. Mja, het enige wat écht nieuw moet van mij is de Maxi Cosi. Puur een gevoel :)
pi_129300721
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:59 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Oh je hebt m nu pas binnen? Ik was in de veronderstelling dat je hem al had en dat de katten hem lek hadden geprikt :').
Hahaha, gelukkig niet! Dat was gewoon het opblaasbare buitenzwembad :D. Deze heeft wanden van glasfiber, dat slopen ze niet ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:18:28 #39
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129300778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:14 schreef GotC het volgende:
Fijn Cwen! Kan je er alvast naar kijken :P

Zand ik heb dat ook! Zoveel dingen waarvan ik denk 'meh..wat een onzin ding/veels te duur'.

Wij hebben de kinderwagen gekregen en een flink bedrag voor de kinderkamer, dus beiden zijn nieuw. Mja, het enige wat écht nieuw moet van mij is de Maxi Cosi. Puur een gevoel :)
Ik heb begrepen dat het altijd goed is om de MC nieuw te kopen, of van iemand die je goed kent en precies kan vertellen wat er mee gebeurd is. Het schijnt namelijk dat als er een ongeluk oid mee gebeurd is dat de MC dan niet meer goed 'werkt' en niet meer genoeg bescherming voor je kindje geeft.

Mja, dat is dus wat ik gehoord heb ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:40:25 #40
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129301489
Wagen hebben we gekregen. Kamertje is wel nieuw, marktplaats wel naar gekeken maar was het net niet.
We krijgen ook de kinderstoel en wil graag een triptrap maar vind hem wel heel duur. Daarvoor ga ik wel op marktplaats kijken.
pi_129301602
quote:
Dát en dat ik onder invloed van hormonen een nogal geitenwollensok word blijkbaar. Als er op marktplaats 4 bladzijden vol aankleedkussens staan en mijn vrienden in de rij staan om hun aankleedkussens bij mij te dumpen, waarom zou ik het in hemelsnaam nieuw kopen. Zooooo niet duurzaam en slecht voor het milieu.. >:O :')
pi_129302109
Wij hebben met een heleboel spullen ook zoiets gehad van waarom moet het nieuw..

Wij kregen wel een maxicosi aangeboden, maar er was in de riempjes geknipt("Maakt niets uit hoor!") dus die hoefden wij niet.
Kinderwagen hebben wij ook gekregen toen btw.

Vanmorgen groei echo gehad, en pukkie was nu toch weer gemiddeld. De schatting was nu 3 kilo, en dan 3800 gram bij 40 weken. Geen problemen verder dus, gynaecoloog had het idee dat deze bevalling wel veel beter zou gaan als de eerste, en anders kwam ik toch gewoon naar het ziekenhuis..
Lekker gevoel.

Verder heeft het hier gelukkig wel redelijk wat geregend, dus ik heb wat gemiste slaap van vannacht bij kunnen halen. Allen het benauwde wat het nu is vind ik weer helemaal niets. Ik heb geen zin om continu te klagen,maar vind het wel zwaar zo.
pi_129302162
Wij hebben ook niet alles nieuw gekocht. Veel gekregen van familieleden. Toch handig als er al meerdere nichtjes en neefjes in de familie zijn. Zoals de box, wieg, badje enz.

Babykamer hebben we van MP, want de hoofdprijs voor een kamertje vond ik echt te gek worden. MP afstruinen is een leuke bezigheid en een krasje op een commode vind ik niet zo erg.

De combiwagen en maxi cosi zijn nieuw. Omdat de wandelwagen van familieleden na 2 kinderen en 5 jaar oud toch wel gammel werd. Daarom deze ook niet via MP gekocht.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_129302241
De babykamer van m'n oudste ga ik nu voor Pino gebruiken, net als de Quinny en de Maxi Cosi. (moet nog wel op jacht naar de stoelverkleiner want die is behoorlijk zoek)

De box gaat ook nog een ronde mee, manlief heeft er destijds wieltjes onder gemonteed, ideaal! Wel een nieuw boxkleed van Snooze baby want ik wil 'm niet op de roze van m'n dochter hebben liggen.

Bumbo seat is paars maar die ga ik niet vervangen, wipstoeltje vind ik enorm stom ( donkerblauwe van Nijntje, van mn schoonouders gehad toen ik zwanger van kleuter was) maar die gebruik ik nauwelijks dus die mag ook blijven.

Kinderstoel heeft hier net 2 kinderen overleefd dus die wil ik wel graag nieuw, een Stokke en die krijg ik van m'n vader. (gelukkig!)

Ben nog op zoek naar een leuke luiertas, die van m'n dochter is roze met bruin, dus wil ik een andere, al een paar leuke gezien maar m'n man begon heel hard te lachen toen hij de prijs zag :')

Al het beddegoed voor wieg en ledikant heb ik nog, wil er 1 leuk lakentje van Droomwieg.nl bij en dan heb ik alles wel.
Op de wieginhoud na dan :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:04:36 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129302364
Oh ja, luiertas! Ik wil er ook geen fortuin voor betalen, mja, alles wat ik leuk vind is duur :')

Morgen naar Alexandrium om gordijnen en lampen uit te zoeken voor de kinderkamer trouwens! *O* Yay!
pi_129302469
Ik heb via ebay een luiertas gekocht. Niet superhip, maar ik vind hem best leuk en hij is wel heel praktisch. Even zoeken of ik het linkje nog terug kan vinden.

http://www.ebay.de/itm/WI(...)e=ADME:X:AAQ:DE:1123
pi_129302697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb via ebay een luiertas gekocht. Niet superhip, maar ik vind hem best leuk en hij is wel heel praktisch. Even zoeken of ik het linkje nog terug kan vinden.

http://www.ebay.de/itm/WI(...)e=ADME:X:AAQ:DE:1123
Hahaha ik las prei shit en toen zag ik dat het een duitse aanbieding was :D
Die zien er wel praktisch uit ja, niet helemaal wat ik gedachten had maar wel een leuke prijs!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:17:33 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129302829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:14 schreef Spewey het volgende:

[..]

Hahaha ik las prei shit en toen zag ik dat het een duitse aanbieding was :D
Die zien er wel praktisch uit ja, niet helemaal wat ik gedachten had maar wel een leuke prijs!
Prei shit :D!

Thanks voor de link laiv! Had eigenlijk nog niet gedacht aan ebay, dus goeie tip
pi_129302910
Ons kleine draakje zegt gedag :W via de echo.

Vanmiddag liggingsecho gehad wat meer een pret echo was. Bevestiging dat de kleine mooi met zijn hoofdje in de bekken ligt en zijn kontje af en toe aan de linkerkant naar buiten drukt. Of aan de rechterkant tegen de ribben schopt met zijn voeten van 8 cm :@
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:21:57 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129302979
Ik heb deze luiertas, maar dan in donker bruin ook van ebay, best groot, maar fijne tas :)

http://www.ebay.de/itm/Wi(...)&hash=item53f2a38f45

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')