Eerst poliepen die weg moesten, later celweefsel dat voor afwijkende pap-waardes zorgde, dat uit voorzorg weggesneden werd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:35 schreef Seam het volgende:
Welke operatie en indicatie waren het exact?
Je vriendin menstrueert nog wel gewoon?
Medicatiegebruik?
Een wat positievere instelling creëren? Mijn god zeg, zoiets een hele vakantie laten verpestenquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wij zijn sinds afgelopen vrijdag op vakantie in Spanje
[..]
Wat zijn de mogelijkheden?
Nou ja, geen tampons mogen gebruiken maakt wel dat je feitelijk niet in badkleding kunt, tenzij je voor joker wilt lopen. Had ik ook liever ná de vakantie gewild als dat kon.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een wat positievere instelling creëren?
Sorry hoor, maar tot DRIE KEER toe niet de informatie bieden die je verplicht bent te bieden is toch wel een grove fout. In de psychiatrie worden wij daar wel zwaarder voor aangerekend.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een wat positievere instelling creëren? Mijn god zeg, zoiets een hele vakantie laten verpestenZe hebben dan misschien niet voldoende informatie gegeven, maar shit happens, laat toch niet je hele vakantie verpesten man.
Als ze geen enkel risico had willen lopen had ze zich sowieso niet voor de vakantie moeten laten opereren, je weet dat herstel nou eenmaal wel eens anders kan lopen dan van tevoren gedacht, zelfs bij routine operaties. En meer dan een welgemeende excuses zul je niet krijgen denk ik.
En deze opmerking had je achterwege kunnen laten. Mijn vriendin heeft ook behoeftes, en niet elke man is zo egocentrisch als wat jij blijkbaar gewend bent.quote:Overigens lijk je nog het meeste te zitten met dat je geen seks kunt hebben. Wees een beetje creatief, dan kom jij in ieder geval nog aan je trekken
Gebruik je toch inlegkruisjes en doe je een kort broekje aan? Dan kun je in ieder geval gezellig bij de kinderen aan het zwembad/strand liggen met een boekje erbij.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:41 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou ja, geen tampons mogen gebruiken maakt wel dat je feitelijk niet in badkleding kunt, tenzij je voor joker wilt lopen. Had ik ook liever ná de vakantie gewild als dat kon.
Ja, kort broekje, dat is dus geen badkleding. Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoelquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Gebruik je toch inlegkruisjes en doe je een kort broekje aan? Dan kun je in ieder geval gezellig bij de kinderen aan het zwembad/strand liggen met een boekje erbij.
Ja het is ook een stomme fout, maar wat wil je nou? Je kunt wel je hele vakantie nu laten verpesten hierdoor, maar probeer er nog van te genieten zoveel mogelijk en doe eenmaal thuis je beklag bij de arts/het ziekenhuis.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar tot DRIE KEER toe niet de informatie bieden die je verplicht bent te bieden is toch wel een grove fout. In de psychiatrie worden wij daar wel zwaarder voor aangerekend.
Ja ik zocht ook alleen maar naar een oplossing zodat je nog gezellig bij je kinderen in de zon kunt zitten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:43 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja, kort broekje, dat is dus geen badkleding. Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel
Wat is nu precies je schade dan? Ik lees alleen maar dat jullie niet van je vakantie genieten, nergens dat jullie er niet van zouden kunnen genieten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wij hebben rechtsbijstand. Wat zijn de mogelijkheden?
Surequote:Op woensdag 24 juli 2013 11:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Gebruik je toch inlegkruisjes en doe je een kort broekje aan? Dan kun je in ieder geval gezellig bij de kinderen aan het zwembad/strand liggen met een boekje erbij.
Dan moet je beter lezen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat is nu precies je schade dan? Ik lees alleen maar dat jullie niet van je vakantie genieten, nergens dat jullie er niet van zouden kunnen genieten.
Dank je. Gelukkig zijn er nog wel mensen die serieus kunnen reageren. Kleine kinderen op fok ook altijd..quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:44 schreef dotKoen het volgende:
Er spelen 2 zaken: je bent ontevreden over de medische behandeling en de voorlichting daarover. Daarnaast heb je schade geleden door een vakantie waar jullie minder van hebben kunnen genieten. Aangezien je wel op vakantie bent gegaan (en daar is je vriendin niet opgenomen geweest of iets dergelijks), wordt die schade vrij lastig te bewijzen, maar je kunt het allicht proberen.
Ik zou beginnen met een klachtenbrief naar gynaecoloog of klachtenbureau ziekenhuis te sturen, en vervolgens de reactie en/of gesprek van gynaecoloog af te wachten. Daarnaast moet je het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
En je vriendin (de verpleegkundige) heeft ook lekker veel informatie ingewonnen dus? Daar verwacht je ook wel wat meer diepgang van toch?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sure
Wij werken het hele jaar hard, en kijken heel erg uit naar een vakantie met de kinderen. Het steekt dan als deze vakantie zo beperkt wordt door een menselijke fout. Het steekt nog meer, omdat dit gewoon makkelijk voorkomen had kunnen worden als de gynaecoloog haar werk goed had gedaan.
Welke fout is er echt gemaakt? Trage genezing...kan door veel dingen komen, slechte voeding, roken, alcohol, slechte conditie en......taadaaaaa stress.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sure
Wij werken het hele jaar hard, en kijken heel erg uit naar een vakantie met de kinderen. Het steekt dan als deze vakantie zo beperkt wordt door een menselijke fout. Het steekt nog meer, omdat dit gewoon makkelijk voorkomen had kunnen worden als de gynaecoloog haar werk goed had gedaan.
Geen alcohol, geen roken, wij hebben beiden een topconditie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:47 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Welke fout is er echt gemaakt? Trage genezing...kan door veel dingen komen, slechte voeding, roken, alcohol, slechte conditie en......taadaaaaa stress.
O als mensen het niet met je eens zijn zijn het kleine kinderen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dank je. Gelukkig zijn er nog wel mensen die serieus kunnen reageren. Kleine kinderen op fok ook altijd..
Dat is geen nalatigheid, dat is gebrekkige informatie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Geen alcohol, geen roken, wij hebben beiden een topconditie.
De fout die gemaakt is, is nalatigheid. Nalatigheid om te vermelden dat de genezing zes weken kan duren. En vooral: de nalatigheid om voldoende informatie te geven VOOR de operatie, die -zoals achteraf pas blijkt- ook makkelijk na de vakantie had gekund.
Mijn vriendin is geen verpleegkundige. Blijf alsjeblieft weg uit dit topic als je toch alleen maar wilt lopen zieken. Daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:47 schreef Deshain het volgende:
[..]
En je vriendin (de verpleegkundige) heeft ook lekker veel informatie ingewonnen dus? Daar verwacht je ook wel wat meer diepgang van toch?
Nee. Maar als mensen het argument geven dat je maar aan de kan moet zitten in een kort broekje, terwijl je kind van 4 in het water ligt, en zo toch optimaal kunt genieten, zijn ze in ieder geval niet serieus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O als mensen het niet met je eens zijn zijn het kleine kinderen?
En de keren daarna alsnog niet de informatie bieden die gevraagd wordt, en die VERPLICHT is om na de operatie te geven, is wel nalatigheid.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:50 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat is geen nalatigheid, dat is gebrekkige informatie.
Mijn tip, laat het rusten je verziekt op deze manier de vakantie van jezelf, je kinderen en je vrouw. Wat wilt ze zelf. Maar ik word altijd een beetje verdrietig van een boze/opstandige man die alle sfeer loopt te verzieken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mijn vriendin is geen verpleegkundige. Blijf alsjeblieft weg uit dit topic als je toch alleen maar wilt lopen zieken. Daar zit ik echt niet op te wachten.
O sorry dat ik probeerde mee te denken om nog iets van je vakantie te kunnen makenquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Maar als mensen het argument geven dat je maar aan de kan moet zitten in een kort broekje, terwijl je kind van 4 in het water ligt, en zo toch optimaal kunt genieten, zijn ze in ieder geval niet serieus.
Juist, dat is het.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O sorry dat ik probeerde mee te denken om nog iets van je vakantie te kunnen makenJe bent er volgens mij op gebrand om de vakantie maar zoveel mogelijk te verpesten nu zodat je een 'goede' reden hebt om te klagen bij het ziekenhuis. Nou ook prima, maar had dat dan gelijk gezegd.
Nee, nalatigheid zit in het niet uitvoeren van verplichte handelingen. De genoemde termijn zijn altijd indicaties vooral als het over genezing gaat en helemaal bij genezing van slijmvliezen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En de keren daarna alsnog niet de informatie bieden die gevraagd wordt, en die VERPLICHT is om na de operatie te geven, is wel nalatigheid.
De vraag in dit topic was wat wij kunnen doen. Wat zijn de mogelijkheden?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Mijn tip, laat het rusten je verziekt op deze manier de vakantie van jezelf, je kinderen en je vrouw. Wat wilt ze zelf. Maar ik word altijd een beetje verdrietig van een boze/opstandige man die alle sfeer loopt te verzieken.
Sorry hoor, maar dat is toch een iets andere definitie van nalatigheid dan over het algemeen wordt gehanteerd. Dan heb je het over grove fouten met echte gevolgen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Geen alcohol, geen roken, wij hebben beiden een topconditie.
De fout die gemaakt is, is nalatigheid. Nalatigheid om te vermelden dat de genezing zes weken kan duren. En vooral: de nalatigheid om voldoende informatie te geven VOOR de operatie, die -zoals achteraf pas blijkt- ook makkelijk na de vakantie had gekund.
Je vriendin, een vriendin. Vergissing. My bad.. Ik loop niet te zieken, jij stelt een vraag en dit soort antwoorden kan je gewoon verwachten als je hier meldt dat je er werk van wil maken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mijn vriendin is geen verpleegkundige. Blijf alsjeblieft weg uit dit topic als je toch alleen maar wilt lopen zieken. Daar zit ik echt niet op te wachten.
Informatie bieden is een verplichte handeling. Als die informatie niet geboden wordt, is dat nalatigheid.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, nalatigheid zit in het niet uitvoeren van verplichte handelingen. De genoemde termijn zijn altijd indicaties vooral als het over genezing gaat en helemaal bij genezing van slijmvliezen.
Het idd echt niet meteen zieken wanneer mensen wat zeggen wat jij niet wilt horen. Je kent FOK al langer. Het is een forum, daar krijg je ook meningen/reacties die je minder bevallen. Sluit deze dan een maak en topic in klaagbaak aan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je hebt geen mogelijkheid, genezingsproces is altijd een indicatie en complicaties maakt een indicatie weer heel anders.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De vraag in dit topic was wat wij kunnen doen. Wat zijn de mogelijkheden?
Hoe wij verder de vakantie indelen staat daar los van. Dat jullie erop gebrand zijn te geloven dat wij verder niet meer gaan genieten in de vakantie, moeten jullie weten. Wij zorgen er wel voor dat dat niet gebeurt. Maar dat is niet de vraag in dit topic.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat zou heel fijn zijn, maar is geen realistische verwachting.
Stel je niet zo aan, dit is echt geen reden voor ontslagquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Verwacht je echte dat een arts een exacte genezingsperiode kan uitspreken? je snapt ook wel dat het een indicatie is (een verwachting)quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het ging om de nalatigheid om een folder te gevenquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:58 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Verwacht je echte dat een arts een exacte genezingsperiode kan uitspreken? je snapt ook wel dat het een indicatie is (een verwachting)
hoe staat je vrouw hierin, wat wil zij?
Je maakt jezelf helemaal overstuur/gek. Denk nou eens even na: die vakantie krijg je echt niet terug van het ziekenhuis, en je hebt er het hele jaar hard voor gewerkt zeg je net. Laat 'm dan ook niet zo verpesten! Shit happens, maar maak er het beste van. Meer kun je nu toch niet doen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leipo666 doet zijn nickname eer aan. Jammer dat mensen moeten lopen zieken, terwijl duidelijk is dat mensen overstuur zijn.
Nee. Ik verwachtte wel dat in dit subtopic mensen zouden reageren die kunnen lezen. Maar dat heb jij je blijkbaar nog niet eigen gemaakt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:58 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Verwacht je echte dat een arts een exacte genezingsperiode kan uitspreken? je snapt ook wel dat het een indicatie is (een verwachting)
hoe staat je vrouw hierin, wat wil zij?
Ik heb mensen voor minder ontslagen zien worden. Maar goed, dat is in de psychiatrie, waar de regels wat strenger zijn dan in de somatiek.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, dit is echt geen reden voor ontslag. Ik mag hopen dat jij voor een dergelijke zaak ook niet word ontslagen.
Ik begin me af te vragen of jij niet de enige bent die de vakantie van je gezin aan het verpesten is. Man man man wat ben je een zuur figuurquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Ik verwachtte wel dat in dit subtopic mensen zouden reageren die kunnen lezen. Maar dat heb jij je blijkbaar nog niet eigen gemaakt.
dat zijn standaard pakketten in het ziekenhuis zit bij de brief en nacontrole afspraak daarin staat ook een verwijzing naar de homepage van het ziekenhuis waar deze informatie ook online staat. Consumenten hebben in Nederland ook een onderzoeksplicht.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:59 schreef Parzival het volgende:
[..]
Het ging om de nalatigheid om een folder te geven
Wij maken ook heus wel het beste van de vakantie (jammer dat je niet kunt lezen), maar nogmaals: DAT IS NIET DE VRAAG VAN DIT TOPICquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je maakt jezelf helemaal overstuur/gek. Denk nou eens even na: die vakantie krijg je echt niet terug van het ziekenhuis, en je hebt er het hele jaar hard voor gewerkt zeg je net. Laat 'm dan ook niet zo verpesten! Shit happens, maar maak er het beste van. Meer kun je nu toch niet doen.
Misschien moet ts hem maar even door het vuistje halen. Duidelijk teveel opgekropte dingen die eruit moeten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik begin me af te vragen of jij niet de enige bent die de vakantie van je gezin aan het verpesten is. Man man man wat ben je een zuur figuur
Dat zo'n 99,9% van de mensen in het topic anders tegen de situatie aankijken dan jij geeft toch wel een beetje te denken? Misschien helpt dat wel om het wat te relativeren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Jammer dat mensen moeten lopen zieken, terwijl duidelijk is dat mensen overstuur zijn.
Het antwoord is vrijwel unaniem NEE op de vraag van het topic.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wij maken ook heus wel het beste van de vakantie (jammer dat je niet kunt lezen), maar nogmaals: DAT IS NIET DE VRAAG VAN DIT TOPIC
Daar ging het niet om. Maar ik merk dat iedereen erop gebrand is mij af te zeiken, simpelweg omdat ik vraag naar de mogelijkheden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:59 schreef Parzival het volgende:
[..]
Het ging om de nalatigheid om een folder te geven
Mijn god wat een opgewonde standje ben jij zeg. Als je zo graag wil weten wat je rechten in deze zijn bel dan even met je rechtsbijstandverzekering.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wij maken ook heus wel het beste van de vakantie (jammer dat je niet kunt lezen), maar nogmaals: DAT IS NIET DE VRAAG VAN DIT TOPIC
Echt die hele vakantie zal mij boeien..quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Maar ik merk dat iedereen erop gebrand is mij af te zeiken, simpelweg omdat ik vraag naar de mogelijkheden.
Wij gaan echt ons best doen om zoveel mogelijk uit de vakantie te halen. Maar iedereen met kinderen kan zich voorstellen dat dit best een domper is, en dat wij daarom graag willen weten welke stappen er mogelijk zijn als wij terug zijn in Nederland.
That's all.
Klacht indienen volgens procedure en dat is het wel zo ongeveer. Klachtenprocedure is er over het algemeen om procedurefouten in de toekomst te verminderen en niet de patiënten schadeloos te stellen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
en dat wij daarom graag willen weten welke stappen er mogelijk zijn als wij terug zijn in Nederland.
That's all.
Maar het is ook zo leuk om jou af te zeiken, je vraag is unaniem kansloos en jij laat je zo opfokken dat ik medelijden met je vrouw hebt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Maar ik merk dat iedereen erop gebrand is mij af te zeiken, simpelweg omdat ik vraag naar de mogelijkheden.
Wij gaan echt ons best doen om zoveel mogelijk uit de vakantie te halen. Maar iedereen met kinderen kan zich voorstellen dat dit best een domper is, en dat wij daarom graag willen weten welke stappen er mogelijk zijn als wij terug zijn in Nederland.
That's all.
In de Eed van Hipppcrates staat niets over voorlichting. Wel in de Nederlandse Artseneed. Maar belangrijker, het staat in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomt.quote:
Nee, daarvoor zou je dus het ziekenhuis aansprakelijk moeten stellen. Schadeprocedures staan echt buiten klachtenprocedures en worden afgehandeld door de verzekeraar van het ziekenhuis/behandelaar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:05 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klacht indienen volgens procedure en dat is het wel zo ongeveer. Klachtenprocedure is er over het algemeen om procedurefouten in de toekomst te verminderen en niet de patiënten schadeloos te stellen.
Doen we niet aan op FOK!quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
OP mag weg en topic mag gesloten, zoals ik gevraagd had.
en nu hopen op een snel herstel.. en dan een weekendje weg met de kinderen om het goed te maken!quote:
En ondanks dat het antwoord meerdere keren gegeven is, moet het topic uit principe open blijven?quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Doen we niet aan op FOK!
In antwoord op je vraag: je kunt een klacht indienen, is al meerdere malen hier genoemd.
Je kunt ervoor kiezen niet meer te posten, dan zakt het vanzelf weg. Actie-reactie en zulks.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En ondanks dat het antwoord meerdere keren gegeven is, moet het topic uit principe open blijven?
Dan kan je als je terug bent hier weer laten weten hoe je klacht en claim verlopen zijn zodat andere mensen hier weer lering uit kunnen trekken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En ondanks dat het antwoord meerdere keren gegeven is, moet het topic uit principe open blijven?
Dat vind ik nu ook.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:16 schreef Brummetje_ het volgende:
Arme vriendin, arm kind (of kinderen?).
Door een menselijk foutje je vakantie zó verpesten (ja dat doe je zelf!) in plaats van het beste ervan maken.
Joh zeik niet zo, maak er het beste van. Ik zie je nu voor me als een zeer chaggerijnige man die de hele vakantie daardoor verpest. Omdat ie geen seks krijgt.
Ik had je trouwens heel wat jonger verwacht (iig geen kids), je komt echt totaal niet volwassen over.
Wat een lieve en goede tips.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:18 schreef erodome het volgende:
Wat vervelend., vind ook wel dat er bar slechte informatie is gegeven. Maar begrijp ik dat je vrouw tampons heeft gebruikt na de operatie om het bloed op te vangen? Is dat niet een van de redenen dat ze zo lang is blijven bloeden?
Ik kreeg te horen dat ik 4 tot 6 weken geen seks mocht hebben en verder netjes alle informatie, voor de ingreep trouwens, toen is de gyn rustig met ons gaan zitten, uitgelegd wat hij ging doen, hoe het zat na de operatie en of er nog vragen waren.
Dat is naar mijn weten heel normaal.
Wees maar extra lief vor je vrouw, want dit is ronduit ellendig zo, zeker aangezien ze dacht er met een weekje vanaf te zijn en dan de angst dat er wat mis is als dat niet zo is.
Dank je. Dit zou inderdaad heel normaal zijn. Zo kun je tenminste een weloverwogen beslissing nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:18 schreef erodome het volgende:
Wat vervelend., vind ook wel dat er bar slechte informatie is gegeven. Maar begrijp ik dat je vrouw tampons heeft gebruikt na de operatie om het bloed op te vangen? Is dat niet een van de redenen dat ze zo lang is blijven bloeden?
Ik kreeg te horen dat ik 4 tot 6 weken geen seks mocht hebben en verder netjes alle informatie, voor de ingreep trouwens, toen is de gyn rustig met ons gaan zitten, uitgelegd wat hij ging doen en waarom, hoe het zat na de operatie en of er nog vragen waren.
Dat is naar mijn weten heel normaal.
Wees maar extra lief vor je vrouw, want dit is ronduit ellendig zo, zeker aangezien ze dacht er met een weekje vanaf te zijn en dan de angst dat er wat mis is als dat niet zo is.
Lighten up. Hoewel jij de reacties allemaal niet zo leuk vindt, kan ik ze heel goed begrijpen. Ik vind namelijk dat je je nogal aanstelt. Wees blij dat je vriendin geopereerd is. Dat de potentieel dodelijke narigheid uit haar lijf gesneden is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
De vraag in dit topic was wat wij kunnen doen. Wat zijn de mogelijkheden?
Ik heb kinderen. En dingen meegemaakt die het leven vele malen meer hebben proberen te verzieken dan de relatieve 'onhandigheidjes' waar jij je nu zo over opwindt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maar iedereen met kinderen kan zich voorstellen dat dit best een domper is, en dat wij daarom graag willen weten welke stappen er mogelijk zijn als wij terug zijn in Nederland.
JA MAARquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:58 schreef Queller het volgende:
Alsof het zo wereldschokkend dramatisch is dat ze een weekje niet kan zwemmen. Ik kan het écht niet begrijpen
De gyn heeft wellicht wel het leven van moeder gered, zodat ze misschien volgend jaar alsnog wel kunnen gaan zwemmen. En het jaar erna. En het jaar daarna, en...quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:07 schreef Messina het volgende:
JA MAAR
Ze hebben kinderen!
Die kunnen nu ook niet zwemmen, en dat allemaal omdat mam het zwembad niet in kan.
Papa? Oh, tsja, die is nu even op de motor touren en gaat daarna weer boze berichtjes op een forum schrijven, die kan nu écht even niet mee het zwembad in.
Wat een weloverwogen adviesquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het enige wat je kunt doen is een klacht indienen bij het ziekenhuis wegens te weinig informatie.
Of je daar veel mee zal opschieten is de vraag. Lijkt me persoonlijk van niet.
Beter is de teleurstelling te accepteren en er nog iets van proberen te maken. Soms lopen zaken nou eenmaal niet als je gehoopt had, en dat geldt zéker voor medische ingrepen. Er bestaat nou eenmaal geen garantie op een genezingstermijn, die verloopt voor iedere patient anders.
In ieder geval een spoedig herstel toegewenst.
Dit vind ik 100% eigen verantwoordelijkheid en een arts hoeft echt niet te vragen of je zin hebt om te zwemmen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Voor de operatie (die achteraf geen haast bleek te hebben) werd niet gevraagd of wij op vakantie gingen, of dat mijn vriendin van plan was te zwemmen (in hartje zomer!)
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:24 schreef Maax het volgende:
En hoe gaat TS bewijzen dat hij deze folder nooit gehad heeft?
Tenzij de gynaecoloog dat toegaat geven, en hij zal waarschijnlijk het tegenovergestelde beweren, ga je dat nooit bewijzen.
En het ziekenhuis kiest de kant van zijn medewerker, zeker als je bekijkt wat voor zeikerd ts is..
De vakantie is voor je vrouw en kind(eren) nog te redden overigens, ga zelf terug naar huis en laat hun achter
quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:07 schreef mcmlxiv het volgende:
Kans is groot dat alle informatie gewoon is verstrekt maar niet is aangekomen.
Iets in de trant van: "Dokter hoe lang mag ik geen sex met mijn vrouw hebben"? "Nou dat kan wel weekje of wat duren." "Oh een weekje, dat valt mee!." Mensen zijn verbazingwekkend goed in horen wat ze willen horen. Misschien kan TS dat ook heel goed.
Het ziekenhuis / de specialisten even attenderen op het feit dat de communicatie wellicht beter kan lijkt me prima idee. Een echte klacht indienen lijkt me beetje overdreven. Eigenlijk van binnen vinden dat de persoon hiervoor ontslagen zou moeten worden is gewoon bespottelijk.
Voor het overige, hopen dat TS nooit echt vervelende dingen in zijn leven gaat meemaken. Daar is hij mentaal niet voldoende voor toegerust ben ik bang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |