Natuurlijk, maar het ging ook niet direct om die telefoontaps hiervoor. Dat die telefoontaps niets uitmaken kan ik me voorstellen, mensen zijn tegenwoordig ook niet geheel achterlijk. Daarom ben ik ook benieuwd naar waarom die cijfers dan zo hoog moeten liggen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:21 schreef deelnemer het volgende:
Je focussed je teveel op terrorisme bestrijding. Kijk eens wat breder naar de mogelijkheden om surveillance te misbruiken voor politieke een economische doeleinden. Het onderdrukken van volksprotesten (Turkije). Bestrijding van anonieme klokkenluiders (wikileaks). Het afdwingen van gewenst gedrag, waarbij jij niet bepaald wat gewenst is (conservatieven in Engeland beginnen het internet te zuiveren van tieten).
In de VS blijkt het aftappen van telefoondata niet effectief in het bestrijden van terrorisme. Ondertussen wordt de privacy van burgers in het gevaar gebracht.
Sowieso een normaal persoon heeft niet zomaar een granaat liggen of kan die kopen op het moment dat hij erachter komt dat de overheid hem wilt pakken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:30 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Als je niks gedaan hebt, hoef je ook nergens bang voor te zijn. Of denk je dat Justitie heeft gedacht: kom, we jutten en paar mocro's op in een flatje in Den Haag, die worden dan ineens terrorist, dan pakken wij ze aan en zijn wij de held van de dag? Die gasten hadden daarvoor ook al contact met bepaalde organisaties gelieerd aan terrorisme, of wilden zelf strijden in de Jihad (Samir A naar Tsjetsjenië bijvoorbeeld).
Aangezien dat clubje ook veel omging met Mohammed B en er nogal dubieuze materialen opgeslagen lagen, kan je ook wel stellen dat ze daar niet louter over thee en voetbal zaten te praten. Bovendien zijn ze in de gerechtelijke processen gewoon (uiteindelijk, door de HR) in verband gebracht met deelname aan een criminele en terroristische organisatie.
Mij ook niet. In het kader van anti-terrorisme wetgeving slaan wij voor een periode van een jaar de metadata op van al het telefoonverkeer. Dat is ook aftappen van telefoondata. Levert dat meer veiligheid op?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:25 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het ging ook niet direct om die telefoontaps hiervoor.
In de algemene zin uiteraard niet. Ik kan me voorstellen dat, bij ernstig vermoeden van staatsgevaar, onder andere die methode wordt toegepast. Maar boer Henk in Oost-Groningen hoeft niet getapt te worden uiteraard, je kan beter tijd in profiling stoppen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:00 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mij ook niet. In het kader van anti-terrorisme bestrijden slaan wij voor een periode van een jaar de metadata op van al het telefoonverkeer. Dat is ook aftappen van telefoondata. Levert dat meer veiligheid op?
Nee, het geeft mensen die daaraan werken een goed gevoel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:00 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mij ook niet. In het kader van anti-terrorisme bestrijden slaan wij voor een periode van een jaar de metadata op van al het telefoonverkeer. Dat is ook aftappen van telefoondata. Levert dat meer veiligheid op?
Nouja, de crimineel die duistere dingen doet heeft op die momenten zijn telefoon natuurlijk sowieso uit staan, en anders is het microfoontje van de laptop wel doorgeknipt of afgeplakt.quote:De FBI beschikt naar verluidt over tools en software waarmee het mogelijk zou zijn om de microfoons van laptops af te luisteren. Ook zou de overheidsinstantie de microfoons in smartphones die op het Android-besturingssysteem draaien kunnen afluisteren.
Het argument dat je zonder kwaad in de zin te hebben niets te vrezen hebt is achterhaald. Googlen op snelkookpan en rugzak zijn kennelijk al reden genoeg om je huis binnen te vallen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:30 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Als je niks gedaan hebt, hoef je ook nergens bang voor te zijn. Of denk je dat Justitie heeft gedacht: kom, we jutten en paar mocro's op in een flatje in Den Haag, die worden dan ineens terrorist, dan pakken wij ze aan en zijn wij de held van de dag? Die gasten hadden daarvoor ook al contact met bepaalde organisaties gelieerd aan terrorisme, of wilden zelf strijden in de Jihad (Samir A naar Tsjetsjenië bijvoorbeeld).
Ik kan er niks aan doen maar moet steeds denken dat VS dit soort berichten de wereld inslingert eigenlijk alleen om de NSA en die PRISM en XKeyscore dingen bestaansrecht te geven / goed te praten.quote:
Je realiseert je wel dat RT een Russische zender is. Putin is geen libertariër. Laat je niet in war brengen door een lekker wijf.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 04:43 schreef heiden6 het volgende:
Ik moet die filmpjes met Abbey Martin altijd twee keer kijken omdat ik steeds afgeleid ben door wat een fucking lekker wijf het is.Verder wel een aanrader dat programma.
![]()
Sterker nog, het is Russische staats-tv. Maar er wordt meer zinnigs uitgezonden dan bij FOX, CNN en MSNBC. Putin is net zo'n fascist als Obama.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat RT een Russische zender is. Putin is geen libertariër. Laat je niet in war brengen door een lekker wijf.
Dat ligt aan het onderwerp. Occupy: ja Syrië: neequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sterker nog, het is Russische staats-tv. Maar er wordt meer zinnigs uitgezonden dan bij FOX, CNN en MSNBC. Putin is net zo'n fascist als Obama.
Je samenvatting klopt niet (meer?).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:56 schreef Disorder het volgende:
[..]
http://www.theatlanticwir(...)ogle-searches/67864/
In het kort: Manlief heeft interesse in rugzakken en googled daarover. Vrouwlief heeft interesse in een hogedrukpan en googled daarover. Autoriteiten krijgen informatie over de google-zoekresultaten en laten een inval doen.
http://www.theatlanticwir(...)ogle-searches/67864/quote:Suffolk County Criminal Intelligence Detectives received a tip from a Bay Shore based computer company regarding suspicious computer searches conducted by a recently released employee. The former employee’s computer searches took place on this employee’s workplace computer. On that computer, the employee searched the terms “pressure cooker bombs” and “backpacks.”
Nee, dat bewijst het niet want ze kregen de melding van het bedrijf waar de man werkt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:39 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dit bericht bewijst dat de FBI en de NSA de burgers in de VS en daarbuiten nauwlettend volgt via het internet. Doodeng.
Vroeguh had een collega van mij onderstaande in zijn signature van zijn email staan:quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:09 schreef aegir_de_viking het volgende:
Het zwakke punt van het systeem van monitoring is de hoeveelheid data...
Wat nou als een groot deel van de internetgebruikers wereldwijd een programma zou installeren dat lukraak de hele dag op bepaalde termen zou zoeken zoals "bombing" en "pressure cooker" etc.
Dan krijg je een soort DDOS aanval op de systemen van de geheime diensten.
Bestaat er dit soort software al?
Maar goed, dat is alweer jaar of 14 geleden in de periode dat echelon in het nieuws kwam.quote:bush jihad allah kill mein kampf hitler
Yes, England and America monitor my email!
Interessant idee inderdaad.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:09 schreef aegir_de_viking het volgende:
Het zwakke punt van het systeem van monitoring is de hoeveelheid data...
Wat nou als een groot deel van de internetgebruikers wereldwijd een programma zou installeren dat lukraak de hele dag op bepaalde termen zou zoeken zoals "bombing" en "pressure cooker" etc.
Dan krijg je een soort DDOS aanval op de systemen van de geheime diensten.
Bestaat er dit soort software al?
Wanneer miljoenen mensen wereldwijd dit doen, gaan er ook geen huiszoekingen plaatsvinden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:31 schreef Heisenbug het volgende:
[..]
Interessant idee inderdaad.
Ik zou het alleen niet willen proberen: My family's Google searching got us a visit from counterterrorism police
quote:Restore the Fourth manifested on 1984 Day in Bryant Park where protesters voiced their grievances about the recent controversy involving President Obama and the NSA.
Misschien toch maar die straattaal aanleren met wat extra taalvautenquote:De Amerikaanse geheime dienst NSA gebruikt trefwoorden om alle online en sms-communicatie die de Verenigde Staten betreedt en verlaat te doorzoeken.
Foto: Thinkstock
Dat meldt The New York Times. Eerder werd door de onthullingen van Edward Snowden bekend dat de NSA inhoud van onder andere e-mails en Facebookberichten kan lezen.
Een anonieme bron binnen de Amerikaanse inlichtingendienst beweert dat de NSA alle online communicatie en sms-berichten scant door middel van zogeheten selectors, ofwel trefwoorden.
Een NSA-woordvoerder wilde de beweringen niet bevestigen of ontkennen, en meldt dat de Amerikaanse geheime dienst binnen de wet handelt.
Trefwoorden
De berichten die dergelijke trefwoorden bevatten, worden opgeslagen en later door een medewerker behandeld. De rest van de opgeslagen informatie wordt volgens de NSA-woordvoerder verwijderd.
Daarnaast bekijkt de NSA of er verdachte eigenschappen bij de communicatiemethode plaatsvindt. Zo doorzoekt de Amerikaanse geheime dienst e-mailberichten die naar een weinig gebruikt e-mailaccount worden verstuurd vaker dan die van een e-mailaccount dat veelvuldig wordt gebruikt.
De NSA bevestigt dat er wel perioden zijn geweest dat de geheime dienst te veel informatie verzamelde: "Maar we richten ons niet op de communicatie-inhoud van een specifiek persoon zonder dat we een gerechtelijk bevel hebben, waar ook ter wereld."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |