abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juli 2013 @ 12:14:07 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129464931
Stappende kindjes *G*
  maandag 29 juli 2013 @ 12:26:19 #202
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129465383
Sonnetje gefeliciteerd! *O*

Tinu wat knap en wat een lieve foto's.

:* voor de kindjes die zo overstuur waren.

S doet al heel lang 1 slaapje per dag. Wel vaak 2,5-3 uur.
pi_129466636
Hier ook 1 slaapje per dag (vanaf dat ie 11 maanden is) slaapt/sliep ie vaak wel uit en maakt ie toer van 3 uur smiddags nog soms zelfs 3,5 (maar dan maak ik hem meestal wakker omdat hij anders s avonds niet naar bed wil, al kan z'n humeur daar niet goed tegen, tegen wakker maken s middags)

Af en toe kan hij zonder slaapje maar dan moet hij wel echt bezig zijn. Maar dan is het vaak s avonds tegen bedtijd dat ie sjaggie wordt en is ie om die reden weer bijna niet in bes te krijgen.. Dus dat gebeurd maar zelden dat ie niet slaapt
pi_129467819
Sonnetje gefeliciteerd!

Tinu wat een leuke foto's :)

S doet nog 1 slaapje smiddags anders wil ze svonds niet meer op bed
  maandag 29 juli 2013 @ 14:28:33 #205
30252 Soempie
Procreating
pi_129469444
Tinu een stappende L.! Schattig zo die handjes, inderdaad. *O*

Son, van harte gefeliciteerd met je vrolijke dreumesmeisje! :D

Clubsoda, goede vakantie gehad? Of zijn jullie nog niet terug?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 29 juli 2013 @ 15:52:54 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129471963
Zit foto's van vandaag te bekijken van het kdv. Allemaal foto's van lekker buitenspelende kindjes. En van eentje die in zijn uppie binnen met de autootjes zit te spelen. En thuis vindt hij het buiten zo leuk :{
pi_129474792
Kyara, misschien komt het door het binnenspeelgoed op het kdv? Dat dat zo anders is dan thuis?

Wij waren bij een strandje bij de vinkeveense plas. Heerlijk vonden zij het. De grote ging zwemmen en kopje onder en beide vonden water, zand, modder en het waterbaan/ dijkspeelgoed echt de bom.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 29 juli 2013 @ 17:19:24 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129474875
Op het kdv:

quote:
In het najaar zal er ook gestart worden met muzieklessen voor kinderen van 0 tot 2 jaar.
*naam*, onze muziekdocente, gaat ons helpen om ook voor de allerkleinste kinderen
een leuke muziekles voor te bereiden. Denk hierbij aan: muziek luisteren, bewegen, leren
kennen van instrumenten, geluiden, liedjes en versjes.
*G* M is dol op muziek maken. Ze waren al gestart voor de grotere kinderen maar nu dus ook voor de mini's *G*
pi_129474998
Leukmp muziek kyara!
Hier al 2 cursussen muziek op schoot gedaan.

Lig op bed met slapende zieke dreumes op me... Best vaak verkouden en koortsig, hebben jullie dreumesen dat ook? Nu incl. Vieze ontstoken ogen... :(

Normaal 1 slaapje per dag, 1,5-2,5 uur meestal. Eigenlijk al heel lang een slaapje.
pi_129476619
Kyara wat leuk muzieklessen voor de jongsten op het dagverblijf!

Jipster beterschap voor je dreumes.. Zo zielig als ze ziek zijn..

Hier niet zo vaak een zieke dreumes trouwens, wel vaak verkouden maar daar heeft ie dan geen koorts bij en geen last van gelukkig, op soms een dagje flink hoesten na.

Klinkt leuk tinu! Ik wil eigenlijk met Jelle ook nog een keer gaan zwemmen in een open water, maar hoogzwanger durf ik dat (in m'n eentje) niet zo goed meer aan.
Hoop deze week evt nog een keer naar een subtropisch zwembad te gaan (waar ik ook werk en waar hij en ik de weg dus heel goed kennen ;) ) en het liefst dat m'n zusje dan mee gaat om achter hem aan te rennen en hoog frequentie de glijbanen te doen (want dat lukt momenteel nog wel 3x na elkaar maar geen 15x meer :P )
pi_129476710
Kyara O+

Muziek op schoot was hier geen succes! kind bleef niet rustig zitten :9 ze vond het echt vervelend :@
Thuis is ze wel erg musical! ze zingt en danst de hele dag door :D

Tinu wat lief zo!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129476731
Oh Son vergeten! Mazal tov! *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 juli 2013 @ 18:30:58 #213
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129476992
Omdat mijn kinderloze vrienden het volgende bericht waarschijnlijk niet op waarde kunnen schatten kom ik hier even trots binnenvallen: mijn kind heeft vandaag op het kvd op het potje gepoept :D Hij wilde blijkbaar zelf op het potje en wilde er niet af, tot er iets in zat dus :D

Waarschijnlijk toevalstreffer, maar toch hè *O* Waar je als ouder wel niet trots op kan zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 29-07-2013 20:15:52 ]
Oude (on)bekende.
pi_129477105
Wauw super mevr mus! Wat knap van hem! Zie ik Jelle nog niet doen (al is hij wel geïnteresseerd in wc en geen luier aan, maar langer dan 2 sec blijft ie niet op het potje :P )
pi_129477151
Wauw Musje!!! wat tof!! hebben jullie ook een potje thuis? gaat hij erop af en toe zitten?

Zal wel lekker zijn 1 kind uit de luiers straks :D
pi_129480795
Klinkt leuk Kyara. Manlief blies hier eerder de fluit voor dreumes.

Jipster beterschap voor je dreumes!

Hillibillie, klinkt erg leuk. Dreumes was vandaag niet zwemmen alleen pootje baden. Ik wil binnenkort ook weer eens met ze naar het zwembad en dan echt met zwemtrainer etc. Ik ga niet alleen met 2 kinderen, dan vraag ik mijn schoonmoeder mee.

Mevr. Mus *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 29 juli 2013 @ 20:23:01 #217
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129480912
Potje is hier sinds een paar weken interessant nadat hij het potje van grote neef had gezien. Omdat we ook van het kvd hoorde dat hij ook daar interesse toonde in het potje zelf zo'n ding aangeschaft. En als wij nu maar de wc gaan komt hij (aangekleed) naast ons zitten en zegt "pssssssssh" :+ Misschien toch maar af en toe zonder luiers op het potje :o

Valt het trouwens op dat ik een mobiele dislext ben? Ik ben gewoon niet in staat om op mijn telefoon een foutloos bericht te typen :'(
Oude (on)bekende.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:26:29 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129481063
Jipster, hoe is dat muziek op schoot? Ik heb er ook naar gekeken maar is nu niet te doen. Beterschap!

Mevr_Mus *G* Wat knap! :o
pi_129481581
quote:
17s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:19 schreef Kyara het volgende:
Op het kdv:

[..]

*G* M is dol op muziek maken. Ze waren al gestart voor de grotere kinderen maar nu dus ook voor de mini's *G*
Wat leuk! Op ons kdv hebben ze ook muziek voor baby's en dat is I's favo onderdeel :Y

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:23 schreef Jipster het volgende:
Lig op bed met slapende zieke dreumes op me... Best vaak verkouden en koortsig, hebben jullie dreumesen dat ook? Nu incl. Vieze ontstoken ogen... :(
Ach gos ;(. Afgelopen winter was mijnes wel vaak verkouden en ziek, maar de laatste 2/3 maanden gaat het goed (afklopt). Beterschap!

quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:30 schreef Mevr_Mus het volgende:
Omdat mijn kinderloze vrienden het volgende bericht waarschijnlijk niet op waarde kunnen schatten kom ik hier even trots binnenvallen: mijn kind heeft vandaag op het kvd op het potje gepoept :D Hij wilde blijkbaar zelf op het potje en wilde er niet af, tot er iets in zat dus :D

Waarschijnlijk toevalstreffer, maar toch hè *O* Waar je als ouder wel niet trots op kan zijn :')
Dat is haske knap! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129483470
Jipster, Zoe en hillie: Hoe laat gaan ze dan slapen s ’middags ?

Misschien hier ook maar eens proberen om naar 1 slaapje te gaan. Ze sliep vandaag 2x . 1,5 uur in de ochtend en s’middags van 3 tot 5. Nu wil ze niet naar bed.

Kyara: Wat klinkt dat sneu: M alleen binnen. Maar wat Tinu zegt ? Kan dat het zijn ? En leuk joh, muziekles !

Tinu: Klinkt heerlijk dat strandje. Leuk !

Jipster: Hier is ze 2 dagen ziek geweest in 1 jaar (ai, afkloppen)

bitterend: Leuk zingen en dansen thuis ! Was gewoon haar smaak niet op school

Mus: wat knap joh ! Tsja dat zijn de trots makende dingen he !

Phaidra: Ook al een muzikale dreumes bij jullie ! Leuk !

Son: Hoe was vandaag ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129483679
Aww kz ja 3-5 dan is ze wel even wakker denk ik!
Bij ons was het ook even zoeken, vaak sliep ze 10-11.30 en dan weer rond 15h zoals mini-kz maar na een paar maanden sliep ze langer en hoefde ze die latere dut niet meer!

Je kan ook proberen haar rond 11 uur op bed te leggen!

wat is S zo knap zeg! ik zie het hier echt lang niet gebeuren!
  maandag 29 juli 2013 @ 21:52:53 #222
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129485696
Mevr_Mus wat knap!

Muziek voor dreumessen klinkt leuk :).

Ik moest S vandaag eerder op bed leggen en 2 uur later weer wakker maken om z'n grote broer op te halen. Ging heel goed en vanavond ging hij zowaar meteen braaf slapen (waar hij meestal nog een uur ligt te kletsen). Hij was lekker moe :P.
pi_129485714
Bedankt voor het welkom.
Nog even mn overzichtje van het eerste jaar uit het babytopic gekopieerd:

Kz, het was een fijne dag! Lekker rustig aan gedaan. Mn ouders kwamen langs en bleven eten. Ze is lekker verwend weer :D Hadden het natuurlijk al een paar weken geleden gevierd. En nu is ze echt dreumes.
Ze deed zelfs stapjes achter de loopwagen (durfde ze nooit hehe, alleen aan handen en tafel enzo liep ze).

Ik las hier wel over een hoop losse stapjes en zag een foto van de kleine van Tinu. Zo schattig met die handjes O+

En Mus wat knap van S!
Floris begint nu net een beetje iets te doen qua zindelijkheid (totaaaaaal geen interesse had ie :'))

Slaapjes, Elise slaapt in principe 1 keer. Meestal van half 1 tot half 3. Ze wordt rond 7 uur wakker de laatste tijd. Laatst sliep ze 2 keer, toen was ze zo moe om 10 uur dus maar op bed gelegd. Sliep ze bijna 2 uur en toen om half 4 weer op bed voor 1,5 uur.
Tussen half 7 en 7 gaat ze naar bed s avonds.

Verder weet ik niet meer wat ik gelezen heb :@ Moet nog even inkomen in de dreumesen ;)
pi_129486094
Fijn Son dat het leuk was ! ^O^ Mooi overzicht ! Ben verliefd op de middelste foto O+

bitterend: Gaan we doen. Proberen van af 12 of 12.30. Eten en dan naar bed. Ze slaapt gelukkig *O*
  maandag 29 juli 2013 @ 22:05:40 #225
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129486367
Welkom met je vrolijke meisje Sonnetje! Ik moest laatst zo lachen om die foto van haar in het oerwoud :D
Oude (on)bekende.
pi_129486815
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
Welkom met je vrolijke meisje Sonnetje! Ik moest laatst zo lachen om die foto van haar in het oerwoud :D
Ik ook :D
Ik moest echt zo lachen (ook om de aankondiging van Floris).
Deze foto had ik net ervoor gemaakt met mijn fototoestel (de andere mobiel), inclusief ev0l lachje :P
(en dan inclusief dr maffe tanden, ze mist de middelste tanden boven en heeft daar alleen hoektanden die steeds verder eruit komen... :') al zie je ze niet op de foto hoor, maar toch)
pi_129486899
Beterschap Jipster

*O* wat knap mevr mus!

Kleinzusje
Hangt er een beetje vanaf hoe laat ze smorgens wakker is geworden. Als ze rond 8 of 9u wakker is, gaat ze meestal rond 13u op bed. Rond 6/7u wakker dan gaat ze 11:30 ongv op bed. Ik heb niet echt hele vaste tijden. S slaapt het best als ze moe is en dit zelf aangeeft.

Sonnetje
Mooi overzicht, wat een leukerd zeg O+
pi_129487572
Goed om te horen Zoe ! Zo doen wij het hier ook !
pi_129490084
Jelle gaat meestal tussen 1 en 2 naar bed afhankelijk hoe moe hij is. De laatste tijd 'wil' hij niet naar bed, maar als ie er eenmaal in ligt dan slaapt ie vaak zo en lang..

Wel weer in z'n ledikant trouwens, peuterbed was toch weer moeilijk laatste tijd. Dus die staat voorlopig weer even op zolder. Baby slaapt eerste tijd toch in de wieg en anders halen we een ledikantje bij als het moeilijk blijft.. Ti's niet dat ie niet wou (als ik er bij zat op z'n kamer tenminste) maar hij ligt gewoon ruim een uur te draaien en te woelen en s middags ging het helemaal niet, alles was interessant behalve z'n bed.. Nu slaapt ie weer heerlijk in z'n ledikant ;)
pi_129495874
Bij ons wisselt slaaptijd ook, afhankelijk van hoe laat meneer (of beter hoe vroeg :X )wakker was. Meestal tussen 11u13 uur naar bed toe.

Muziek op schoot heel leuk, kyara! Liedjes zingen, spel met rammelaars, etc. Dreumesgroep allemaal even oud ongeveer. Als een kindje niet mee wil doen of afgeleid geen probleem. Wij willen in sept weer starten, ook wel goed als quality time voor J alleen als de baby er is straks.
pi_129495881
Oh ja kyara, seisoensgericht is het ook hier. In de winter zingen over sneeuw en kou, en spelacticiteit met sneeuw wollenpompoentjes gooien en daarover zingen etc. In de lente lammetjes en vogeltjes etc. Erg leuk! :)
pi_129495962
Fee, fijn, dat het zo goed ging.

Sonnetje leuke fotospam. Die middelste foto en die tuinfoto idd.

Hillie, hij is waarschijnlijk nog niet echt aan peuterbedje toe.

Jipster, muziek op schoot klinkt leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129496278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 07:02 schreef Tinuviel het volgende:
Fee, fijn, dat het zo goed ging.

Sonnetje leuke fotospam. Die middelste foto en die tuinfoto idd.

Hillie, hij is waarschijnlijk nog niet echt aan peuterbedje toe.

Jipster, muziek op schoot klinkt leuk.
denk het ook dat ie er nog niet aan toe was, en in het begin ook misschien te vrijblijvend laten wennen :? Maar goed we willen niet forceren ofzo dus vandaar ook niet moeilijk over gedaan het bed weer weg te zetten

Muziek op schoot klinkt erg leuk!! Maar ben bang dat het niet iets is voor m'n kindje dat niet stil kan zitten of op schoot kan zitten als hij dat niet wil :P
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:18:53 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129496900
Klinkt leuk Jipster!
pi_129501369
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 08:17 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

denk het ook dat ie er nog niet aan toe was, en in het begin ook misschien te vrijblijvend laten wennen :? Maar goed we willen niet forceren ofzo dus vandaar ook niet moeilijk over gedaan het bed weer weg te zetten

Muziek op schoot klinkt erg leuk!! Maar ben bang dat het niet iets is voor m'n kindje dat niet stil kan zitten of op schoot kan zitten als hij dat niet wil :P
Maar zitten op schoot is ook niet heel letterlijk eigenlijk hoor :P En bij ons is het dus heel vrij, ze blijven tenslotte zo klein en eigenwijs, dat het ook niet erg is als een dreumes wegloopt.. het is meer voor jezelf rot :9
pi_129501537
Nou bij ons was het wel degelijk letterlijk op schoot :{
We moesten op de grond zitten in een circle en de juf/docent zat in het midden met instrumenten.
Toen gingen we zingen en zij voor doen bepaalde dingen. Mijn kind vond het niks sowieso stil zitten, zij wou de instrumenten pakken (mocht later pas) dus ik heb de hele tijd achter haar gezeten wat ik dus niet leuk vond (nee, kom hier. straks mag je pakken, even rustig bij mama zitten)
Daarna mochten ze wel dansen enzo maar mijn kind ging op stoelen klimmen ;) en dan kreeg ik opmerkingen van de andere moeders (je kind is weer vandoor, kijk uit dat ze niet valt.) JA DUH! ik kan zien dat mijn kind er van door is, nee ze gaat niet vallen ze klimt vaker op stoelen en sowieso bemoei je met je eigen zaken :(
En dus voor ons geen succes :P
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:29:06 #237
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129501598
Zo deed O. ook als enige bij muziek op schoot maar ik heb stug doorgezet want duur :P . Maar zat er wel ook elke keer met een hoofd als een boei :@ want hij was de enige die niet bleef zitten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129501640
Tis toch ook veel leuker als ze mogen bewegen op muziek ? :?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:31:53 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129501695
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef kleinzusje het volgende:
Er is niet continue muziek. Er is ook met instrumenten leren spelen en omgaan. En een opening en afsluiting waarbij een kind persoonlijk benaderd wordt door de juf maar dan wel in de kring zittend.

Er is nooit gezegd dat hij verplicht moest blijven zitten op de kring momenten maar hij ging vooral aan spullen in de woonkamer van de juf zitten en de andere kinderen bleven wel zitten dus dat voelt best ongemakkelijk hoor.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129501696
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:29 schreef laziness het volgende:
Zo deed O. ook als enige bij muziek op schoot maar ik heb stug doorgezet want duur :P . Maar zat er wel ook elke keer met een hoofd als een boei :@ want hij was de enige die niet bleef zitten.
Klopt R was ook als enige zo :@ Ik heb maar 2 lessen gedaan, gelukkig hoefde ik niet hele bedrag te betalen.
pi_129501725
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ze kwamen ook met veertjes langs en mocht je kindje beetje mee spelen bijvoorbeeld.
En ja af en toe bewegen maar meestal was het echt op schoot terwijl de mevrouw iets vertelde met behulp van instrument/knuffel
pi_129501741
Tsja het zal ook wel leeftijd afhankelijk zijn.
Ik had vroeger een bloedhekel aan muziekles :D
Lekker dansen op muziek lijkt me voor mijn dreumes nu erg leuk.
pi_129501800
Ja ik moest vroeger op piano les van mijn moeder, maar de docent zei na 2-3 keer tegen mams dat ze mij hier geen plezier mee doet :P en toen mocht ik paardrijden O+
pi_129501802
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Er is niet continue muziek. Er is ook met instrumenten leren spelen en omgaan. En een opening en afsluiting waarbij een kind persoonlijk benaderd wordt door de juf maar dan wel in de kring zittend.

Er is nooit gezegd dat hij verplicht moest blijven zitten op de kring momenten maar hij ging vooral aan spullen in de woonkamer van de juf zitten en de andere kinderen bleven wel zitten dus dat voelt best ongemakkelijk hoor.
Hahahaha ! Ja dat snap ik ! Leuk nieuwsgierig jongetje en jij met een rood hoofd. :D
pi_129501833
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef bitterend het volgende:
Ja ik moest vroeger op piano les van mijn moeder, maar de docent zei na 2-3 keer tegen mams dat ze mij hier geen plezier mee doet :P en toen mocht ik paardrijden O+
Ik na het verplichte fluiten :r op gitaarles. Heb 4 maanden geoefend op "Yesterday" en toen mocht ik er af *O*
Ik wilde harp _O-
pi_129501845
Haha idd, die rood hoofd heb ik ook gehad. R wou graag de knuffel hebben waarmee de juf iets aan het vertellen was :@ ze ging echt constant naartoe kruipen en ik maar achteraan
pi_129501873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:36 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik na het verplichte fluiten :r op gitaarles. Heb 4 maanden geoefend op "Yesterday" en toen mocht ik er af *O*
_O-

Ik ga mijn kind niet verplichten zulke dingen te doen! ik ga haar een keus geven van een paar dingen die wel betaalbaar zijn en niet ver bijvoorbeeld paardlessen, dansen, judo, zwemmen en ze mag kiezen wat haar het leukst lijkt!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:44:06 #248
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_129502071
Hier is het ook geen verplichting, maar zoals ik haar nu in kan schatten zie ik in Draakje wel een autosport/motorsporttype. Zal wel in de genen zitten zullen we maar zeggen haha!

Maar als ze wil dansen/tennissen/blokfluiten/dammen of wat dan ook, kan dat ook gewoon. De enige veto die ik geef is voetbal. Ik heb er gewoon een stervenshekel aan ;).
pi_129503377
Peuterdansen lijkt me erg leuk voor S.

Vanmorgen een potje gekocht en S wilde erop klimmen dus luier uit. Deed ze een plasje! :D
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:27:59 #250
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129503411
Wow da's knap Zoë!

Ik had hier vanochtend een nudist rondlopen, ze had haar luier uitgetrokken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')