En er ging een groots gejoel op.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:33 schreef Mangostine het volgende:
Die afspraken zijn alweer een tijd geleden gemaakt, daar hebben de huidige babymoeders niet aan bijgedragen.
Ik vind dat niet raar, die behoefte kan toch veranderen?
"Nav van de discussie in het OUD FB topic" --> ik heb de 'discussie' destijds gelezen en imo werd er wel erg snel besloten dat het lijstje weg moest. Paar man riepen heel hard dat lijstjes Niet Goed waren. Volgens mij (maar daar kan ik naast zitten) is er niet eens daadwerkelijk geteld hoeveel mensen voor/tegen waren. Is er überhaupt gestemd? Dat idee had ik namelijk ook niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:33 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En er ging een groots gejoel op.
Dit is besloten. Ik geloof niet dat wij dit terug gaan draaien.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:50 schreef Mangostine het volgende:
Pop- *wait for it...*Op dinsdag 23 juli 2013 21:52 schreef Keshet het volgende:
Corn Topic!
*boks*
Oh sorry, ik reageerde weer niet snel genoegquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:55 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Nou ik lig er niet wakker van. Laten we het over huidplooitjes hebben.
En spekbeentjes en armpjesquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:55 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Ik ben benieuwd waar die asterisk naar verwijstquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik wil wel een overzicht maken voor iedereen die dat wil. Dan link ik 'm in mijn sig o.i.dEn update ik 'm wel met nieuwe baby'tjes totdat ik zelf uit dit topic verdwijn.
Als mensen daar behoefte aan hebben althans. Zo ja: pm me dan even de naam/namen* van je baby('s) en de geboortedatum. Kan ik morgen ofzo eens kijken hoever ik daarmee kom.
*naam kan dus ook alleen een letter o.i.d. zijn.
Ik ben nog steeds sterk voor een lijstje hoor, maar op deze manier gaat Saar al naar school voordat er een lijstje is
ja handig, in je sig. Dan heb je dat lijstje nodig en dan moet je eerst een post van jou opzoeken om op je sig te klikken?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik wil wel een overzicht maken voor iedereen die dat wil. Dan link ik 'm in mijn sig o.i.dEn update ik 'm wel met nieuwe baby'tjes totdat ik zelf uit dit topic verdwijn.
Als mensen daar behoefte aan hebben althans. Zo ja: pm me dan even de naam/namen* van je baby('s) en de geboortedatum. Kan ik morgen ofzo eens kijken hoever ik daarmee kom.
*naam kan dus ook alleen een letter o.i.d. zijn.
Ik ben nog steeds sterk voor een lijstje hoor, maar op deze manier gaat Saar al naar school voordat er een lijstje is
HA! Is it a bird? Is it a plane? No! It is mijn supersnelle edit-skillsquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar die asterisk naar verwijst
Oh. Het staat er al.
Of zetten we link in de OP?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:03 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ja handig, in je sig. Dan heb je dat lijstje nodig en dan moet je eerst een post van jou opzoeken om op je sig te klikken?![]()
Op zich werkt het wel, als jij vanaf nu standaard de TS bent?
zou dat mogen, denk je?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Of zetten we link in de OP?
Dat hoeft maar 1x dan in principe.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:05 schreef Shandaly het volgende:
En dat is dan dus het idee van een extra wiki... kan iedereen dan zelfs aanpassen
En als je mobiel zit moet je nog drie keer klikken naar je profiel voor je een sig met link tegenkomtquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:03 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ja handig, in je sig. Dan heb je dat lijstje nodig en dan moet je eerst een post van jou opzoeken om op je sig te klikken?![]()
Op zich werkt het wel, als jij vanaf nu standaard de TS bent?
Yup, die opperde ik zondag ook al!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:05 schreef Shandaly het volgende:
En dat is dan dus het idee van een extra wiki... kan iedereen dan zelfs aanpassen
Dan moet je maar niet mobiel internetten. Daar zijn telefoons niet voorquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Sig's zijn mobiel niet zichtbaar... en dan moet je zelf gaan rekenen...
Omdat de mobiele users die niet zien dus. Oké dat zeiden al tien anderenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:07 schreef PureEvil het volgende:
Als iedereen nou gewoon de geboortedatum van zn kind in zn sig zet? Zoals ik. Lekker makkelijk.
Natuurlijk niet. Je neemt toch zeker de naam van de bijbehorende user ook op?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Maar steeds meer noemen geen naam meer. Dus krijgen we een lijstje met letters en data? En moet je nog zoeken welke voorletter nu van wie is?
Je gaat toch na een jaar naar de dreumesen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:10 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Omdat de mobiele users die niet zien dus.
Maar als de lijst weer zo lang wordt als de wiki vind ik het toch niet handig. Dus misschien moet ik maar langzaam een privé lijstje aanleggen.
Riley heeft dat bij mijn zus gedaanquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:16 schreef LadyBlack het volgende:
Stelletje miepen
And now for something completely different, een geheel nieuwe ervaring: door je kind in je mond gespuugd worden!
Niet eensquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:16 schreef Shandaly het volgende:
lol LB.. vliegtuigje aan het spelen na een voeding?
Als ik zijn nagels schoonmaak ruikt het naar stinksokken. Ieuw!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:17 schreef SupremeEvil het volgende:
Ach, van je eigen kind is niks vies toch?
(ieuw!)
Vraag dat ook even aan mijn vriend. De oudste kotste in zijn oor na het eten van erwtensoep. Stukjes rookworst in z'n haar en alles.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:17 schreef SupremeEvil het volgende:
Ach, van je eigen kind is niks vies toch?
(ieuw!)
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:25 schreef Keshet het volgende:
[..]
Vraag dat ook even aan mijn vriend. De oudste kotste in zijn oor na het eten van erwtensoep. Stukjes rookworst in z'n haar en alles.
En ik kreeg de slappe lach.
Jawel hoor, je moet iets meer moeite doen, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Sig's zijn mobiel niet zichtbaar... en dan moet je zelf gaan rekenen...
Niet eens? Ik vind het wel schattig een huisdiertje voor Owquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:23 schreef Mangostine het volgende:
Bah, ik moet geen beestjes op mijn kind!
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Jawel hoor, je moet iets meer moeite doen, maar het kan wel.
Althans ik moet naast de quoteknop drukken en dan krijg je het profiel, waar de sig is.
Tip van de dagquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Jawel hoor, je moet iets meer moeite doen, maar het kan wel.
Althans ik moet naast de quoteknop drukken en dan krijg je het profiel, waar de sig is.
Ik sta buiten en tis lekker. Even afkoelen /offtopic
+1quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:46 schreef LadyBlack het volgende:
Da's dan weer een voordeel van een krielkipje; weinig plooitjes waar je troep uit kan vissen![]()
Wel eeuwig stofjes (en mama's lange haren) tussen dr vingertjes!
Ik vond gisteren die achter haar oorquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:55 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Heb ik ook al geroepen, maar blijkbaar maakt het niet uit wat wij willen. Een groepje mensen dat een keer iets roept is bindend....quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:59 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een gezeik steeds. Waarom zou het hier ineens niet meer werken omdat "de oude garde" 100 jaar geleden besloten heeft dat het zo moet? Bij Z&G gaat het ook prima. Mensen wordt gevraagd of ze erin willen of vragen het zelf en de TS werkt de lijst bij.
Wat een gedoe en wat een zinloos gebemoei van de mods. Met alle respect hoor, maar wat kan het jullie schelen of hier een lijst staat of niet? Ja ok, zo lang jullie die dus niet hoeven te updaten, dat zou een voorwaarde kunnen zijn, maar hoe oud (hihi, oud) zijn we nou helemaal?
Lief dat je ernaar vraagtquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:17 schreef Loj het volgende:
En ja ik ben er echt trots op dat m'n ventje "gemiddeld" wordt, al voelt het idd soms nog wel stom dat het hem hier wel lukte maar in m'n buik niet. Zoals jij, LE, ook al zei. En zoals een wijze verpleegkundige toen tegen me zei: voel je nooit schuldig, want je kan er echt helemaal niets aan doen. Je kan het niet voorkomen. Onthoud dat LE, hoe gaat het trouwens met jou? Nog last van hellp/pre eclampsie? (Sorry, weet niet meer precies wat je had).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Of dat je een rijstwafel stuk vind in een rol/plooi, en je kind die dag geen rijstwafel gehad heeft
quote:Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Lief dat je ernaar vraagtEven in spoiler ivm lang verhaal waar niet iedereen op zit te wachten.
Lieve LE, juist goed dat je dit allemaal opschrijft! Het kan jou helpen om je verhaal te doen, het kan anderen helpen om het te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een dikke, want het klinkt echt naar
![]()
Nou idd, dat geheugen, wat heftig zeg! Goed dat je erover kunt praten LE, je hebt ook een hele lieve man volgens mij, komt helemaal goed bij julliequote:Op woensdag 24 juli 2013 07:19 schreef Fieder het volgende:
LE goed dat je het verteltik had er iig geen idee van, vooral dat geheugen
Heel veel sterkte![]()
Het is hier wat koeler maar het beloofde onweer bleef uit![]()
Ik vind die babywiki een topidee!
Bram heeft gister met flessen alleen al 500cc gehad en dan ook nog zn fruit en groente en bij mij gedronken in de ochtend en avond... Vanmorgen luier bijna droog..quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:51 schreef Spirit82 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom plasluiers ook alweer zo belangrijk zijn? Gisteravond half 10 amper geplast toen ik luier wisselde, 150cc gedronken. Vanochtend 6 uur luier droog, 150cc, ze krijgt zo weer de fles maar luier is nog steeds praktisch droog.
Dat aanpassen door de modjes was nou juist het probleem van die lijstjes, en het voordeel van een wiki is dat je dat kunt aanpassen. Kun je dus zelf je baby erin zetten en je dreumes eruit halen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:25 schreef pessie het volgende:
Lb lange slanke![]()
Le![]()
Leuke rel, wie maakt de wiki aan? En ik denk dat we dan moeten zeggen dat de dreumessen er dan regelmatig uitgehaald moeten worden. En binnen fb topic vragen om het mogen plaatsen van die link?
A draagt sinds de warmte alleen maar een luier binnen. En buiten alleen een rompertje. Ik heb hem nu ook een rompertje aangetrokken die we hadden gehad. Leuk ding maar hij lijkt nu bijna een rollade.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het regent
En het cb heeft hier gewoon echt lopen prutsen. Vorige keer joegen ze ons ook al de stuipen op het lijf.
Hier voorzie ik ook ongedragen kleertjes... Tenzij het ineens flink af gaat koelen en ik twee setjes per dag ga aandoen bij haar.
Bram doe ik 74/80 aan, anders moet ik zeggen "adem in Bram" *knoopjes dicht doet "ja, adem uit"... Dat vond ik wat sneu.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:49 schreef Mineola het volgende:
Rompers worden hier altijd te kort, dat je zo'n enorm man-decollete krijgtBreedte past altijd nog wel. Kind past nog steeds in 62-68 rompers van de Hema, met zn 73 cm.
Pluis/etenin plooien heb ik nog niet gezien, zijn ze niet diep genoeg voor denk ik. Alleen in z'n oksel
Ik kan altijd gewoon jouw posts quoten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:49 schreef Mineola het volgende:
Rompers worden hier altijd te kort, dat je zo'n enorm man-decollete krijgtBreedte past altijd nog wel. Kind past nog steeds in 62-68 rompers van de Hema, met zn 73 cm.
Pluis/etenin plooien heb ik nog niet gezien, zijn ze niet diep genoeg voor denk ik. Alleen in z'n oksel
Aardig van jequote:Op woensdag 24 juli 2013 09:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram doe ik 74/80 aan, anders moet ik zeggen "adem in Bram" *knoopjes dicht doet "ja, adem uit"... Dat vond ik wat sneu.
Die heb ik hier niet... Wel een big bazar.. Dat zijn ook geniale winkels.. Alleen geen baby spul, maar gewoon winkel voor rommel. Heerlijk. Soort kruidvat maar dan goedkoop.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:09 schreef Mineola het volgende:
Check, dat was dus ook wat ik deed Tico. Alleen Wibra in mijn geval.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Lief dat je ernaar vraagtEven in spoiler ivm lang verhaal waar niet iedereen op zit te wachten.
Ik wou geen "ja goed" horen hoor (nou eigenlijk wel natuurlijk, maar weet niet of ik het dan helemaal had geloofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Maar het is gewoon heftig.. Wel heel fijn dat je zo'n lieve man en hulp hebt. En neem de tijd om alles te verwerken!
En over rompers, mijn favoriete rompers komen bij de AH vandaan... Bizar hè![]()
quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
Hema vind ik ook geniale rompers en die zitten hier het mooist ook. Prenatal rompers zijn raar. Laats een spaghettiromper gekocht, maar dat ding is bij haar kont veel te wijd, alsof het voor een peervormige baby bedoeld is
Vandaag ook haar commode opgeruimd. Dat gaat zo lekker snel, in tegenstelling tot mijn eigen kast
En ik heb het al drie keer gezegd, maar Isa heeft dus gewoon van 22:00 tot 6:00 geslapen vannacht!!!!! Mensen, juich even ja
Ik wil je overzichtje wel!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van de baby's & geboortedatums die nu in dit topic zitten. Op basis van het updatetopic. Mocht iemand anders dat overzicht willen hebben, dan laat het even weten.
Kloptquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:18 schreef L0t.. het volgende:
Net of 'ie even flink met je lippenstift in de weer is geweest
quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
KloptOf dat hij heel vrolijk blijft onder zijn maagbloeding.
Dit was zijn net-wakker-haar met een restje zweet denk ik. Maar ik doe bijna altijd wat babygel in zijn haar (wat ik er weer uitwrijf als het droog is zodat er niet van die gelkorsten in zittenquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:35 schreef Fieder het volgende:
Spees bietjesJe moet er eigenlijk nog rode ogen en vampiertandjes in fotoshoppen
doe jij eigenlijk wat in zn haar of zit het altijd zo?
Haha. Is inderdaad wel sneu. Lief beertjequote:Op woensdag 24 juli 2013 09:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram doe ik 74/80 aan, anders moet ik zeggen "adem in Bram" *knoopjes dicht doet "ja, adem uit"... Dat vond ik wat sneu.
Lief dat ze aan peervormige baby’s denken. Hoeven die zich niet buitengesloten te voelenquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
Hema vind ik ook geniale rompers en die zitten hier het mooist ook. Prenatal rompers zijn raar. Laats een spaghettiromper gekocht, maar dat ding is bij haar kont veel te wijd, alsof het voor een peervormige baby bedoeld is
Hoeraquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
En ik heb het al drie keer gezegd, maar Isa heeft dus gewoon van 22:00 tot 6:00 geslapen vannacht!!!!! Mensen, juich even ja
quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
KloptOf dat hij heel vrolijk blijft onder zijn maagbloeding.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:30 schreef Gulara het volgende:
[..]Grr! Eerst zag ik een vrolijk jongetje met een bietjesmond. Baby's met maagbloeding kijken niet zo blij kan ik je vertellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet hoe ik dat anders had moeten vertellen aan mensen.![]()
Van wie zou hij die aartse luiheid hebben?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:59 schreef Mangostine het volgende:
Mijn hangerige baby is na 3 kwartier wakker te zijn geweest (na een dut van anderhalf uur), nu alweer aan het slapen.
Was hier gister ook zo... vreemd.. Zal de warmte wel zijn? Of heeft M iets onder de leden?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:59 schreef Mangostine het volgende:
Mijn hangerige baby is na 3 kwartier wakker te zijn geweest (na een dut van anderhalf uur), nu alweer aan het slapen.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:01 schreef vencodark het volgende:
Foei!Vandaag een zwangerschapstest gedaan en die was...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet hoe ik dat anders had moeten vertellen aan mensen.![]()
Is ie een beetje ziekjes mango?
Hij slaapt heel inspannend denk ik?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:01 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Van wie zou hij die aartse luiheid hebben?
Is het bij jullie nog steeds warm?
Venco
Jij woont ook bijna in Spanje man. Hier is het ook keiheet nog. Paar druppels geregend maar dat is allemaal veranderd in stoom.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:05 schreef Mangostine het volgende:
V
[..]
Hij slaapt heel inspannend denk ik?![]()
Het is hier wel benauwd ja, vanochtend leek het koel te worden but alas.
Hoe is het elders dan?
Jawel! Testen geven alleen 's ochtends tussen 6.30 en 6.45 een correct resultaat, dus who knows!quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef vencodark het volgende:
Oh, heb de test midden op de dag gedaan, dan zal het 's morgens niet ineens anders zijn toch?
kan, maar ik vind het ook weer zo lullig om hem nu slapend uit bed te halen, slaapzak uit, kleren aan, in de buggy te parkeren en dan te verwachten dat ie verder slaapt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:10 schreef Suikertante het volgende:
Wandelen kan toch ook slapend?
Hier is het nu een graad of 23Maar de Fossmeister slaapt ook maar door. Maar dat mag, want hij heeft koorts. Of moet ik hem dan juist wakker maken? Euh..
Ja sorry maar ze zeggen niet voor niets dat je 's morgens eigenlijk het beste kan testen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef Mineola het volgende:
[..]
Jawel! Testen geven alleen 's ochtends tussen 6.30 en 6.45 een correct resultaat, dus who knows!![]()
Je hebt een lichtend voorbeeld, dus gewoon een Kyara doen!
Nou, een positieve test met een 3 maanden oude baby gaat zelfs mij nog wat te ver hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Venco stel je voor. Kyara would be proud.
of een deceptie!quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef Suikertante het volgende:
Waarschijnlijk geen tweeling, dat moet al een kleine opluchting zijn!
Flappie en ik zijn een keistomme tweelingquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:
En er zijn vast ook stomme tweelingen....zul je net zien dat jij die dan krijgt
Daar zat ik over na te denken, maar heb t al warm zonder haarquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Son, weet niet uit mijn hoofd (raar he) of je een drager hebt, maar anders ff op je rug?
zie, daar heb je het al.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Flappie en ik zijn een keistomme tweeling
Ik had daar toch wel wat zenuwen over. Ik vond het bijna onmogelijk dat er nog een kind ZO LEUK als M zou zijn, en dan nog 2quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:27 schreef Mineola het volgende:
Nou, ik ga er wel vanuit dat mijn volgende kind(eren) ook minstens zo leuk zijn als deze hoor! Als je daaraan gaat twijfelen dan gaat toch niemand voor een tweede?
Er zitten wel tweelingen in de familie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:
Ja,voor jongetjes en
voor meisjes
ik weet niet hoe ik blauwe jompels moet maken
als iedereen steeds maar door zou gaan voor een tweeling dan zouden er echt veel kinderen geboren worden. En er zijn vast ook stomme tweelingen....zul je net zien dat jij die dan krijgt
Wat fijn, dat zijn goede resultaten!quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:33 schreef Kyara het volgende:
Vandaag weer met de dames in het ziekenhuis geweest. Dit keer stond de logopedie op het programma. Vragenlijst ingevuld over eten en communicatie, daarna heeft ze de reflexen bekeken (kokhalsreflex enzo). Toen hebben we de dames maar wat peer gevoerd (toch maar wel fruit want ik wist niet zeker of ze daar wel een magnetron hadden).
D hapte de peer zo weg ineensJ had wat meer moeite. Blijven aanbieden en oefenen dus. We hebben wel wat tips gekregen over lepeltje (ondiep) en gebruik lepel (recht naar binnen schuiven, beetje op de onderlip/tong druk en dan er recht uit halen). Ze hebben 6 weken om het te snappen. Dan moet hun mond open bij het zien van de lepel, moeten hun lippen de lepel omsluiten en moet de inhoud (grotendeels) van de lepel zijn als je hem er weer uithaalt. Zo niet dan moeten we even bellen en anders in november weer terug als ze toe zijn aan vastere voeding zoals brood.
Mondreflexen verder prima, kokhalsreflex was inderdaad flink geweken en ze hebben het drinken verder prima opgepakt toen die reflexen met 3 maanden zijn afgenomen. Qua communicatie doen ze het ook prima!
Dat vond ik vroeger altijd Heel Raar, als mensen dat zeiden. En nu vind ik het zelf ookquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik had daar toch wel wat zenuwen over. Ik vond het bijna onmogelijk dat er nog een kind ZO LEUK als M zou zijn, en dan nog 2
maar het kan, niet leuker maar wel even leuk.![]()
Je krijgt wel veel korting hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zitten wel tweelingen in de familie.Een tweeling lijkt mij alleen leuk als je dat financieel ook goed kunt opvangen eigenlijk.
Ik bedoel ook eigenlijk even leuk. Wel anders leuk denk ik, maar niet meer of minder dan mijn eigen kleine vreselijk leuke jochiequote:Op woensdag 24 juli 2013 16:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik had daar toch wel wat zenuwen over. Ik vond het bijna onmogelijk dat er nog een kind ZO LEUK als M zou zijn, en dan nog 2
maar het kan, niet leuker maar wel even leuk.![]()
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:37 schreef Mineola het volgende:
[..]
Jullie hebben het gezien zondag, hoe leuk hij is!
Ja, precies dat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat vond ik vroeger altijd Heel Raar, als mensen dat zeiden. En nu vind ik het zelf ookNiet dat ik er bang voor ben ofzo, maar ik heb al regelmatig gedacht dat S zo'n ideale baby is dat het dadelijk alleen nog maar tegen kan vallen
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]en door zijn pokkies heen zag je nog dat hij knap is!
Gister hier ook, kind heeft gewoon Helemaal Geen melk gedronken op het kdv. Hij had misschien geen zin in iets warms?! Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:39 schreef Fieder het volgende:
Pfew Venco!
Kyara wat goed! Hema heeft fijne lepeltjes, zitten in een 3 pak.
Mijn baby wil niet slapen, maar hij drinkt nu ook zn fles niet meer leeg, dat is nog nooit gebeurd
Ik quote gewoon lekker terugquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond het begin behalve leuk ook pittig, maar voor mijn gevoel scheelt het dat ik bij een tweede zou weten dat die periode best snel minder wordt. En toen had ik ook een maand last van pijnlijke stuwing voordat ik wist hoe ik daar vanaf kwam. Dat maakt je ook wel wat prikkelbaarder.
En ik heb heel sterk het gevoel dat ik ons later voor me zie met meerdere kinderen aan tafel. En een babyperiode hoort daar nou eenmaal bij
Spreek voor jezelf Evil Twin.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Flappie en ik zijn een keistomme tweeling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een maand of 2 geleden de huisartsassistente gebeld met dezelfde vraag (en dezelfde temperatuurquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:49 schreef Suikertante het volgende:
Afnemen met een vochtig doekje kan nog. Maar als ze er geen last van heeft, is een zetpil dan nodig bij zulke lage koorts? Ik heb het bij F wel gedaan, maar die was echt jengelig.
Ik ben daar misschien een beetje makkelijk meequote:Op woensdag 24 juli 2013 18:49 schreef Suikertante het volgende:
Afnemen met een vochtig doekje kan nog. Maar als ze er geen last van heeft, is een zetpil dan nodig bij zulke lage koorts? Ik heb het bij F wel gedaan, maar die was echt jengelig.
Top, hou ik dat ook aanquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb een maand of 2 geleden de huisartsassistente gebeld met dezelfde vraag (en dezelfde temperatuur) en zij zei ook: zolang hij goed drinkt en vrolijk is, is paracetamol niet nodig. Koel aankleden en temp in de gaten houden was het enige dat ze kon adviseren.
Ik twijfelde toen ook hoor, dat zal misschien anders zijn voor ervaren moeders van oudere kindjes. Maar als je eerste baby voor het eerst (dat was bij mij althans) koorts heeft, zullen de meesten zich wel afvragen waar je goed aan doet. Maar je instinct (ze eet goed en is blij dus afwachten) blijkt dan toch wel te kloppenquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:57 schreef LadyBlack het volgende:
Spirit, koorts is juist een goede reactie van het lichaamWeet ook niet waarom ik twijfel eigenlijk
Je wilt het zo graag goed doen he
Wij hebben de HAP ook ff gebeld toen het boven de 38 ging en kregen hetzelfde advies als wat die assistente gafquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik twijfelde toen ook hoor, dat zal misschien anders zijn voor ervaren moeders van oudere kindjes. Maar als je eerste baby voor het eerst (dat was bij mij althans) koorts heeft, zullen de meesten zich wel afvragen waar je goed aan doet. Maar je instinct (ze eet goed en is blij dus afwachten) blijkt dan toch wel te kloppen
Bij hangerig en huilerig zou ik dat ook doen hoor. Die van LB is en die van mij was toen vrolijk en niks aan te zien.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:55 schreef Mangostine het volgende:
Oh dubbele fail dan hier
Eerst dat ie dus hangerig en huilerig was, maar niet ziek of warm. Mijn man vond hem toch wel warm. Wat bleek: 38.4.(boks LB)
En nou heb ik hem ook nog een zetpil gegeven!![]()
Dat vertelde de kinderarts in het ziekenhuis ook. Vroeg meteen of Fee ook koorts heeft gehad. Dat komt idd door het weer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:29 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb wel het idee dat er veel baby's met koorts of verhoging zijn de laatste vier dagen?
M krijgt soms nog wel eens 60 mg. Ik geef hier zo weinig pcm dat die nog prima werkt....quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:39 schreef Shandaly het volgende:
Toen Femke laatst haar prikjes kreeg, heb ik haar niet eens getemperatuurd. Ze gedroeg zich niet anders dan anders, sliep hooguit iets meer, dus ik ging er maar vanuit dat het goed zat.
Ik denk dat ik het doosje pcm 60mg ongeopend weg kan gooien
Wie ging het wikilijstje maken? Gewoon een tekstbestandje, en ga jij er dan een echte fokwiki van maken, Rocks?
De discussie was pas een jaar terug gehouden. Dit is een jaarlijks terugkerend event?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:52 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind overigens ook het feit dat er al een discussie over heeft plaatsgevonden, geen reden om er nu geen meer aan te zwengelen.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:59 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een gezeik steeds. Waarom zou het hier ineens niet meer werken omdat "de oude garde" 100 jaar geleden besloten heeft dat het zo moet? Bij Z&G gaat het ook prima. Mensen wordt gevraagd of ze erin willen of vragen het zelf en de TS werkt de lijst bij.
Wat een gedoe en wat een zinloos gebemoei van de mods. Met alle respect hoor, maar wat kan het jullie schelen of hier een lijst staat of niet? Ja ok, zo lang jullie die dus niet hoeven te updaten, dat zou een voorwaarde kunnen zijn, maar hoe oud (hihi, oud) zijn we nou helemaal?
Wat zij zegt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Maar steeds meer noemen geen naam meer. Dus krijgen we een lijstje met letters en data? En moet je nog zoeken welke voorletter nu van wie is?
Daarmee begonnen die lijstjes steeds onduidelijker te worden. En dan was er weer een rel dat iemand met veel poeha nooit meer kwam posten en of de 6 kinderen ook uit alle lijsten konden om een week later toch maar weer mee te posten en of ze er weer in konden. En dat als er een kind jarig was dan de dag erna al beginnen te miepen dat de lijstjes niet waren aangepast.
Ik haat lijstjes.
Ik had echt nog nooit de faq gelezen. Omdat ik geen vragen hadquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Coco, ik neem toch aan dat als je met regelmaat post in een subforum, je ook eens verder kijkt dan alleen de topics waarin je meeleest/post en dus ook de faq hebt gelezen, en wellicht zelfs meeleest in OUD / [OUD] FAQ en Feedbacktopic
F doet net alsof hij niet merkt dat hij een zetpil krijgt, ik weet niet of hij daar uitermate relaxed in is? Ik kan hem ook rustig twee keer temperaturen zonder enig smeermiddel (ik ben niet zo goed in getallen onthoudenquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:47 schreef Shandaly het volgende:
Lijkt me bij zetpilletjes wel vervelend om er twee tegelijk te geven eigenlijk... Maar met een uurtje ertussen - als je merkt dat het niet genoeg werkt - moet inderdaad wel kunnen. Zal niet meteen gaan ruimen dan
Wat een plaatjes weer!quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:51 schreef bellelena het volgende:
Beterschap voor alle kleintjes met verhoging!
100dagennin
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
En daarna vond ie het idee dat ik kon gaan friemelen onder zijn kin zó spannend dat hij alleen bij het idee al aan het schateren was
Gelukkig is de thermometer wat dunner dan een zetpilquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:08 schreef Suikertante het volgende:
F doet net alsof hij niet merkt dat hij een zetpil krijgt, ik weet niet of hij daar uitermate relaxed in is? Ik kan hem ook rustig twee keer temperaturen zonder enig smeermiddel (ik ben niet zo goed in getallen onthouden).
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
Saar probeerde vandaag bekers op elkaar te stapelen. Min of meer.
Heel kort jaquote:
Ja, maar dus niet denken dat ze het echt goed kan ofzo he?quote:
Ze doet het gewoon hoor! Nu alleen nog leren loslaten hihi. Kei goed van dr. Lisa heeft vandaag voor het eerst met een vork gegeten beetje zelfde principe wel prikken maar dan met je andere hand eraf en in je mond niet snappen dat de vork in je mond moet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, maar dus niet denken dat ze het echt goed kan ofzo he?Het is echt gigantisch lomp nog
Oma deed haar dat voor, en toen deed ze het dus achter elkaar na. Was zelf nog niet eerder bij me opgekomen om zoiets met haar te doen. Denk dat ik nu eens langzaam blokken ofzo voor haar ga halen.
Toen we wilden filmen, deed ze het dus net nietJe hoort mijn oma ook: "net zette ze ze zo mooi erop". Hihi
Herkenbaar. Ik had geen moeilijke zwangerschap. Verre van. Maar ik was echt een huismus. Ik wilde helemaal niks. Daar zie ik tegenop bij een tweede zwangerschap.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:55 schreef Suikertante het volgende:
Ik vond de zwangerschap en de eerste drie maanden nu al best zwaar maar dat ligt niet aan F. Dus als de volgende niet slaapt 's nachts of wel veel huilt of niet wil eten weet ik niet hoe ik dat trek.
Lijkt mij goed hoor! Dat darmslijmvlies is best kwetsbaar. Vaker dan nodig zou ik ook niet doen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:58 schreef Omentielvo het volgende:
Ik temp Riley haast nooit. Meestal alleen na prikjes bij het CB en ze daarna duidelijk last ervan heeft of als ze echt huilerig en jengelig is.
Een wiki-lijstjequote:Op woensdag 24 juli 2013 22:14 schreef Troeta het volgende:
Wat? Komt er nou een lijstje? Alleen voor de baby's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |