abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:24:52 #151
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129347694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dank je voor je post :)
Ik denk dus te simpel na over dit soort zaken. Die rangorde van mij kan dus het raam uitgegooid worden. Hoe moet ik dan denken? Zijn mijn problemen dan altijd even zwaar dan een ander? Kan ik meer of minder problemen hebben dan een ander? Als mijn problemen even of minder zwaar zijn -of- ik heb gewoon minder problemen, zou ik dan niet zo mogen posten in dit topic zoals ik post? Hoe werkt het precies?
Je moet problemen niet willen rangschikken.
Wat voor jou een groot probleem kan zijn daar haalt een ander misschien zijn schouders bij op.
pi_129347954
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:24 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Je moet problemen niet willen rangschikken.
Wat voor jou een groot probleem kan zijn daar haalt een ander misschien zijn schouders bij op.
Ok :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129347984
Zijn er anderen die zich kunnen vinden in wat VuileRat over mij schrijft? Ik heb echt geen goed gevoel van normaliteit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129348795
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:30 schreef Comp_Lex het volgende:
Zijn er anderen die zich kunnen vinden in wat VuileRat over mij schrijft? Ik heb echt geen goed gevoel van normaliteit.
Je hebt op basis van een eigen diagnose een hele wereld om je heen geschapen. En hebt daarbij een groot betonblok om de eigen nek gebonden welke je langzaam naar beneden sleurt.
pi_129349030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:45 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Je hebt op basis van een eigen diagnose een hele wereld om je heen geschapen. En hebt daarbij een groot betonblok om de eigen nek gebonden welke je langzaam naar beneden sleurt.
Nee, niet op de basis van eigen diagnose. De eigen diagnose kwam veel later. Ik heb bepaalde conclusies getrokken op basis van mijn verleden en ik moet ervaren dat hetgeen wat ik denk niet klopt. Tot nu toe klopt het volledig, want ik heb, ondanks wat ik ondernomen heb, nog steeds geen vrienden. Misschien doe ik te weinig. Dat kan, maar ik heb geen idee wat genoeg zou moeten zijn.
pi_129349082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, niet op de basis van eigen diagnose. De eigen diagnose kwam veel later. Ik heb bepaalde conclusies getrokken op basis van mijn verleden en ik moet ervaren dat hetgeen wat ik denk niet klopt. Tot nu toe klopt het volledig, want ik heb, ondanks wat ik ondernomen heb, nog steeds geen vrienden. Misschien doe ik te weinig. Dat kan, maar ik heb geen idee wat genoeg zou moeten zijn.
De verwoording is enkel anders.
pi_129349326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

De verwoording is enkel anders.
Ik zie het anders. Een diagnose is volgens mij meer als het vaststellen van een ziekte aan de hand van symptomen enzo. Dat is niet tijdsgebonden.
pi_129349495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt het volledig, omdat jij er in gelooft dat het niets wordt en niet functioneert bij jou. Volgens mij zit jezelf enorm in de weg met je eigen gedachtes. Als je er maar genoeg in gelooft dat het bij jou niets wordt, dan wordt het ook niets.

Volgens mij heb ik dat voorbeeld al in een vorig topic gebracht met betrekking tot dat ik mezelf altijd zo lelijk vond en dat als oorzaak voor mijn falen, mijn klote leven, etc. heb gemaakt. Ik heb daar altijd in geloofd. Ik heb die gedachtes kunnen doorbreken. Door mij bezig te houden met kritiek mbt het schoonheidsideaal bijvoorbeeld. Ik had ook geluk dat ik in de periode dat ik daar zo mee bezig was van twee mensen hoorde dat ze mij totaal aantrekkelijk vonden. Daarnaast bevind ik me nu in kringen, waar de meeste mensen sowieso andere voorstellingen hebben over wat mooi is, dat helpt ook. Zo heb ik beetje bij beetje mijn gedachtes over hoe ik er uitzie kunnen veranderen en vind mezelf meestal van er OK uitzien tot goed uitzien nu :).
pi_129349607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zie het anders. Een diagnose is volgens mij meer als het vaststellen van een ziekte aan de hand van symptomen enzo. Dat is niet tijdsgebonden.
Je bent geen arts.
pi_129350323
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:02 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt het volledig, omdat jij er in gelooft dat het niets wordt en niet functioneert bij jou. Volgens mij zit jezelf enorm in de weg met je eigen gedachtes. Als je er maar genoeg in gelooft dat het bij jou niets wordt, dan wordt het ook niets.

Volgens mij heb ik dat voorbeeld al in een vorig topic gebracht met betrekking tot dat ik mezelf altijd zo lelijk vond en dat als oorzaak voor mijn falen, mijn klote leven, etc. heb gemaakt. Ik heb daar altijd in geloofd. Ik heb die gedachtes kunnen doorbreken. Door mij bezig te houden met kritiek mbt het schoonheidsideaal bijvoorbeeld. Ik had ook geluk dat ik in de periode dat ik daar zo mee bezig was van twee mensen hoorde dat ze mij totaal aantrekkelijk vonden. Daarnaast bevind ik me nu in kringen, waar de meeste mensen sowieso andere voorstellingen hebben over wat mooi is, dat helpt ook. Zo heb ik beetje bij beetje mijn gedachtes over hoe ik er uitzie kunnen veranderen en vind mezelf meestal van er OK uitzien tot goed uitzien nu :).
Hartstikke mooi dat het goed voor je afgelopen is en ook heel leuk dat je omgeving je ondersteunt :)
Ik wil eigenlijk ook zoiets, weet je? Bij mij lijkt het er echter niet van te komen ook al probeer ik het wel. Ik blijf gewoon heel erg haperen op dit gebied.
Er is een reden dat het volledig voor mij klopt. Ik zie het niet als mezelf in de weg zitten. Er komt wel een hoop angst bij kijken. Ik durf bepaalde dingen gewoon niet. Ik moet eerst ervaren dat het daadwerkelijk anders zit, desnoods met hulp.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:05 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Je bent geen arts.
Daarom loop ik nu bij het UCP.
pi_129350348
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:09 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt dat wel en dat vind ik ook echt klote voor je, maar eigenlijk vind ik dat je die dingen niet echt met elkaar kunt vergelijken omdat de problemen van andere aard zijn (meestal).

Ik vind de rangorde die Comp_lex maakt bij de psychische problemen te simplistisch en ook ondoordacht. Een depressie kan totaal verschillende oorzaken hebben. Bij de 1 is het misschien vooral biologische / lichamelijk aanleg. De ander heeft misschien vroeger een ernstig trauma opgelopen en lijdt onder andere daardoor aan depressies bijvoorbeeld. Of het is combinatie van verschillende factoren. Ook moet echt niet onderschat worden wat een depressieve persoon allemaal moet doorstaan wat het voor een gevecht is daar mee om te gaan en dat het beter wordt. Daarbij heeft zo'n depressie ook veel invloed op het alledaagse functioneren en leven (zoals dat bij andere "stoornissen" {ik hou niet zo van dit woord} het geval is).
Ja, dat ben ik verder met je eens. Wou alleen maar aangeven dat Lex ergens wel een puntje had :)
pi_129350421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik verder met je eens. Wou alleen maar aangeven dat Lex ergens wel een puntje had :)
:)
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:25:41 #163
408379 VuileRat
Kiss my ass u autistic brat
pi_129350486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat was ik denk inderdaad, maar ik kan er naast zitten en ik kan overtuigd worden dat ik er naast zit.

[..]

Ik luister wel naar andere mensen. Ik kan zeer goed luisteren. Ik kan alleen bepaalde dingen niet doen, omdat ik vind dat ik bepaalde dingen niet kan doen. Ik heb ook zo mijn overtuigingen en ideeën. Ik snap niet waarom mensen zo boos worden als ik niet direct doe wat er gezegd wordt? Dat ligt misschien aan de problemen die ik heb. Een opname is nog niet uitgesloten en ik mag trouwens wel gewoon posten in dit topic.
Niet direct? Echt, Comp_Lex, lees die posts van jezelf eens door. Lees jij uberhaupt het advies wat er aan jou wordt gegeven? Naar mijn eigen oprechte mening volg je helemaal niks op. Uiteraard mag je posten in dit topic, net zoals ik de vrijheid heb om hier niet verder te posten als ik reacties van jou lees, of die van murmeli, catnip e.a.

quote:
Waarom ga je eigenlijk weg? Waarom die negativiteit? Waarom ga je nou niet eens gewoon lekker gezellig met mij (en ons) praten en dan komt het misschien allemaal weg gewoon goed :)
Laten we eens beginnen over depressie. Ik heb net wat meer lopen te lezen over depressiviteit en ik heb net gelezen dat een depressie ook een op zichzelf staande stoornis kan zijn. Ik dacht altijd dat het een gevolg was van iets, maar ik zit er blijkbaar naast. Ik heb het wel te doen voor mensen die depressief zijn.
Je snapt dus zelf ook, voor dat jij uberhaupt in het ow hebt ingelezen, er dus al een vrije straffe opmerking over gaf!? Die mij en andere met een depressie toch wel pijn kunnen doen!? Het gegeven, of het ontberen van jouw perceptie over deze zaak is best pijnlijk. Snap jij dat uberhaupt wel? Ik heb namelijk het idee van niet....

Ik ga na deze post weg omdat jij over 52 topics naar mijn oprechte mening op elke zinvolle opmerking teneergeslagen reageerde. We leven maar een keer, en ik wil niet aan jou mijn energie verspillen. Ik heb mijn eigen leven, ik ben gediagnosticeerd met een depressie en ik wil er graag vanaf. Dit topic zal hier niet bij helpen omdat het gebruikers zoals jou e.a aan het huisvesten is. Je hebt hulp nodig Comp_Lex, echte hulp.
The clever cat eats cheese and breathes down rat holes with baited breath.
pi_129351112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:25 schreef VuileRat het volgende:

[..]

Niet direct? Echt, Comp_Lex, lees die posts van jezelf eens door. Lees jij uberhaupt het advies wat er aan jou wordt gegeven? Naar mijn eigen oprechte mening volg je helemaal niks op. Uiteraard mag je posten in dit topic, net zoals ik de vrijheid heb om hier niet verder te posten als ik reacties van jou lees, of die van murmeli, catnip e.a.
Ik hoef volgens mij ook helemaal niets op te volgen. Moet ik het volgens jou opvolgen? Moet ik altijd exact doen wat mensen tegen mij zeggen? Als mensen zeggen "je moet je rechterhand opeten als je je beter wilt voelen", dan moet ik dat maar gewoon doen?
quote:
Je snapt dus zelf ook, voor dat jij uberhaupt in het ow hebt ingelezen, er dus al een vrije straffe opmerking over gaf!? Die mij en andere met een depressie toch wel pijn kunnen doen!? Het gegeven, of het ontberen van jouw perceptie over deze zaak is best pijnlijk. Snap jij dat uberhaupt wel? Ik heb namelijk het idee van niet....
Ja, ik gaf een vrij straffe opmerking gebaseerd op persoonlijke misvattingen. MagnetronKoffie gaf net aan dat ik ergens toch een punt had. Ga je nu ook om hem weg?

quote:
Ik ga na deze post weg omdat jij over 52 topics naar mijn oprechte mening op elke zinvolle opmerking teneergeslagen reageerde. We leven maar een keer, en ik wil niet aan jou mijn energie verspillen. Ik heb mijn eigen leven, ik ben gediagnosticeerd met een depressie en ik wil er graag vanaf. Dit topic zal hier niet bij helpen omdat het gebruikers zoals jou e.a aan het huisvesten is. Je hebt hulp nodig Comp_Lex, echte hulp.
Ik vind het apart dat je weggaat, omdat ik bepaalde dingen (niet) doe. Waarom trek je je überhaupt wat van mij aan eigenlijk? Waarom laat je je zo besturen door een persoon als ik? Waarom reageer je nu eigenlijk nog? Als je het zo'n probleem vindt, dan raad ik je aan om inderdaad weg te blijven om innerlijke rust te krijgen.

Ik ga trouwens al echte hulp ontvangen. Althans, ik hoop dat het echte hulp is. Ik hoop dat jij ook goede hulp krijgt :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Comp_Lex op 25-07-2013 23:51:43 ]
pi_129352367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:25 schreef VuileRat het volgende:

[.

Gelukkig is het niet het persoonlijke Cl topic. Nu ben ik eigenlijk beledigd en diep in mijn teer gevoelig zieltje geraakt :') dat jij dus ook niks meer met anderen te maken wilt hebben in dit topic. Ik hou wel van een frisse wind
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:55:27 #166
103397 minthy
Lief-ish
pi_129353423
Ik ben dan wel van het ontwijkende en angstige type, maar wil toch even reageren op die hele discussie hierboven...

Jongens, wat een gezever om niks. Je HOEFT het niet met elkaar eens te zijn, maar laat elkaar gewoon in zijn of haar waarde. Is dat nou zo moeilijk?!

In mijn ogen is iedereen hier welkom, post vooral mee. Dan wordt het maar als "gezeik" gezien, als iemand dat niet tof vindt dan lees je er maar overheen. Ik vind het juist fijn om hier af en toe even wat van me af te zaniken, dat lucht op. Soms krijg ik daarbij een schop onder m'n hol, dat vond en vind ik erg prettig.

OT; ik krijg weer meer pit over het algemeen gezien. Best impulsief weer, dat is een goed teken. Als dit zo doorzet ben ik best weer een blij mens :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:02:20 #167
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129355124
Ik vind het een beetje een zinloze discussie.
Allebei de punten kan ik mij in vinden.
Al kan het soms wat genuanceerder.

Iedereen moet hier vrij zijn om te posten wat hij/zij wilt.
Daarom zitten we hier. Om van elkaar te leren en hulp en steun te krijgen.
Of soms gewoon even een leuke afleiding.

Comp Lex lijkt mij een gecompliceert persoon die niet goed weet wat hij met dit alles en met met zichzelf aan moet. Dat maakt hem niet zielig of waardeloos maar gewoon erg in de war.
Vind niet dat je hem daarop moet aanvallen. ( Al ben ik het eens dat hij/jij een hoop adviezen langs zich heen laat gaan )

@ Vuilerat

Je laat je wel erg snel opjutten. Jammer dat je daardoor hier niet meer zou posten.
En sowieso tig aantal delen terug lezen is niet altijd even handig in dit soort topics.
Nogmaals ik begrijp ook zeker jouw kant en ben het ook met jouw punten eens.
Maar om daarvoor weg te blijven.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129355352
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:02 schreef Insomnium het volgende:
Al kan het soms wat genuanceerder.
En deze wil ik nog even quoten! :)
pi_129356301
Wakker zijn om deze tijd is echt helemaal NIKS :(

Vandaag weer een slechte dag gehad, opgefokt en ontwijkend gedrag ;( Zit niet zo lekker in mijn vel en volgens mij komt dat onbewust doordat ik weet dat ik volgende week een dienstje ga draaien onder begeleiding :r
  vrijdag 26 juli 2013 @ 04:21:20 #170
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129356713
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 03:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wakker zijn om deze tijd is echt helemaal NIKS :(

Vandaag weer een slechte dag gehad, opgefokt en ontwijkend gedrag ;( Zit niet zo lekker in mijn vel en volgens mij komt dat onbewust doordat ik weet dat ik volgende week een dienstje ga draaien onder begeleiding :r
Hier nog steeds wakker. Meer dan 48 uur nu :')
Zelfs met extra medicatie.

En dat is jammer om te horen!
Wat houd dat in onder begeleiding?
Dat iemand de hele tijd met je meeloopt of wat?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129357081
Soms, als het je even te veel wordt, sta dan eens stil bij hoe maf deze wereld eigenlijk wel niet is. Waar mensen kunnen afgeven in een topic waar mensen schijnbaar op elkaar afgeven en waar meeuwen complete boterhamzakjes opslokken.

Oh, what a wonderful world!
pi_129357166
Wel jammer dat er de afgelopen week (al meerdere?) mensen zijn vertrokken uit dit topic. Al die persoonlijke problemen met elkaar zijn toch nergens voor nodig...

Even een positief bericht van mij.

Ik ben de afgelopen twee weken 3 kilo afgevallen. Gewoon door minder te eten. Niet dat ik zo dik ben nu, dat valt best mee. Maar er kan nog wat meer van af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:15:33 #173
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129357409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:44 schreef Gewas het volgende:
Wel jammer dat er de afgelopen week (al meerdere?) mensen zijn vertrokken uit dit topic. Al die persoonlijke problemen met elkaar zijn toch nergens voor nodig...

Even een positief bericht van mij.

Ik ben de afgelopen twee weken 3 kilo afgevallen. Gewoon door minder te eten. Niet dat ik zo dik ben nu, dat valt best mee. Maar er kan nog wat meer van af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig ^O^
pi_129357762
Regelmatige koffieinname verlaagt zelfmoordneigingen tot 50%, volgens een recent onderzoek.

Zeker vergeleken met wanneer je stopt met koffie drinken? :P Ik dronk al jaren koffie voordat ik een periode lang droomde van de dood. Caca del toro!

Nee, dan mij dan maar een sappige mango. Juicy!
pi_129359774
Waar is s_e??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')