Je moet problemen niet willen rangschikken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dank je voor je post
Ik denk dus te simpel na over dit soort zaken. Die rangorde van mij kan dus het raam uitgegooid worden. Hoe moet ik dan denken? Zijn mijn problemen dan altijd even zwaar dan een ander? Kan ik meer of minder problemen hebben dan een ander? Als mijn problemen even of minder zwaar zijn -of- ik heb gewoon minder problemen, zou ik dan niet zo mogen posten in dit topic zoals ik post? Hoe werkt het precies?
Okquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je moet problemen niet willen rangschikken.
Wat voor jou een groot probleem kan zijn daar haalt een ander misschien zijn schouders bij op.
Je hebt op basis van een eigen diagnose een hele wereld om je heen geschapen. En hebt daarbij een groot betonblok om de eigen nek gebonden welke je langzaam naar beneden sleurt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:30 schreef Comp_Lex het volgende:
Zijn er anderen die zich kunnen vinden in wat VuileRat over mij schrijft? Ik heb echt geen goed gevoel van normaliteit.
Nee, niet op de basis van eigen diagnose. De eigen diagnose kwam veel later. Ik heb bepaalde conclusies getrokken op basis van mijn verleden en ik moet ervaren dat hetgeen wat ik denk niet klopt. Tot nu toe klopt het volledig, want ik heb, ondanks wat ik ondernomen heb, nog steeds geen vrienden. Misschien doe ik te weinig. Dat kan, maar ik heb geen idee wat genoeg zou moeten zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:45 schreef WaYnAl het volgende:
[..]
Je hebt op basis van een eigen diagnose een hele wereld om je heen geschapen. En hebt daarbij een groot betonblok om de eigen nek gebonden welke je langzaam naar beneden sleurt.
De verwoording is enkel anders.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, niet op de basis van eigen diagnose. De eigen diagnose kwam veel later. Ik heb bepaalde conclusies getrokken op basis van mijn verleden en ik moet ervaren dat hetgeen wat ik denk niet klopt. Tot nu toe klopt het volledig, want ik heb, ondanks wat ik ondernomen heb, nog steeds geen vrienden. Misschien doe ik te weinig. Dat kan, maar ik heb geen idee wat genoeg zou moeten zijn.
Ik zie het anders. Een diagnose is volgens mij meer als het vaststellen van een ziekte aan de hand van symptomen enzo. Dat is niet tijdsgebonden.quote:
Natuurlijk klopt het volledig, omdat jij er in gelooft dat het niets wordt en niet functioneert bij jou. Volgens mij zit jezelf enorm in de weg met je eigen gedachtes. Als je er maar genoeg in gelooft dat het bij jou niets wordt, dan wordt het ook niets.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, niet op de basis van eigen diagnose. De eigen diagnose kwam veel later. Ik heb bepaalde conclusies getrokken op basis van mijn verleden en ik moet ervaren dat hetgeen wat ik denk niet klopt. Tot nu toe klopt het volledig, want ik heb, ondanks wat ik ondernomen heb, nog steeds geen vrienden. Misschien doe ik te weinig. Dat kan, maar ik heb geen idee wat genoeg zou moeten zijn.
Je bent geen arts.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zie het anders. Een diagnose is volgens mij meer als het vaststellen van een ziekte aan de hand van symptomen enzo. Dat is niet tijdsgebonden.
Hartstikke mooi dat het goed voor je afgelopen is en ook heel leuk dat je omgeving je ondersteuntquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:02 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt het volledig, omdat jij er in gelooft dat het niets wordt en niet functioneert bij jou. Volgens mij zit jezelf enorm in de weg met je eigen gedachtes. Als je er maar genoeg in gelooft dat het bij jou niets wordt, dan wordt het ook niets.
Volgens mij heb ik dat voorbeeld al in een vorig topic gebracht met betrekking tot dat ik mezelf altijd zo lelijk vond en dat als oorzaak voor mijn falen, mijn klote leven, etc. heb gemaakt. Ik heb daar altijd in geloofd. Ik heb die gedachtes kunnen doorbreken. Door mij bezig te houden met kritiek mbt het schoonheidsideaal bijvoorbeeld. Ik had ook geluk dat ik in de periode dat ik daar zo mee bezig was van twee mensen hoorde dat ze mij totaal aantrekkelijk vonden. Daarnaast bevind ik me nu in kringen, waar de meeste mensen sowieso andere voorstellingen hebben over wat mooi is, dat helpt ook. Zo heb ik beetje bij beetje mijn gedachtes over hoe ik er uitzie kunnen veranderen en vind mezelf meestal van er OK uitzien tot goed uitzien nu.
Daarom loop ik nu bij het UCP.quote:
Ja, dat ben ik verder met je eens. Wou alleen maar aangeven dat Lex ergens wel een puntje hadquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:09 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt dat wel en dat vind ik ook echt klote voor je, maar eigenlijk vind ik dat je die dingen niet echt met elkaar kunt vergelijken omdat de problemen van andere aard zijn (meestal).
Ik vind de rangorde die Comp_lex maakt bij de psychische problemen te simplistisch en ook ondoordacht. Een depressie kan totaal verschillende oorzaken hebben. Bij de 1 is het misschien vooral biologische / lichamelijk aanleg. De ander heeft misschien vroeger een ernstig trauma opgelopen en lijdt onder andere daardoor aan depressies bijvoorbeeld. Of het is combinatie van verschillende factoren. Ook moet echt niet onderschat worden wat een depressieve persoon allemaal moet doorstaan wat het voor een gevecht is daar mee om te gaan en dat het beter wordt. Daarbij heeft zo'n depressie ook veel invloed op het alledaagse functioneren en leven (zoals dat bij andere "stoornissen" {ik hou niet zo van dit woord} het geval is).
quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik verder met je eens. Wou alleen maar aangeven dat Lex ergens wel een puntje had
Niet direct? Echt, Comp_Lex, lees die posts van jezelf eens door. Lees jij uberhaupt het advies wat er aan jou wordt gegeven? Naar mijn eigen oprechte mening volg je helemaal niks op. Uiteraard mag je posten in dit topic, net zoals ik de vrijheid heb om hier niet verder te posten als ik reacties van jou lees, of die van murmeli, catnip e.a.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat was ik denk inderdaad, maar ik kan er naast zitten en ik kan overtuigd worden dat ik er naast zit.
[..]
Ik luister wel naar andere mensen. Ik kan zeer goed luisteren. Ik kan alleen bepaalde dingen niet doen, omdat ik vind dat ik bepaalde dingen niet kan doen. Ik heb ook zo mijn overtuigingen en ideeën. Ik snap niet waarom mensen zo boos worden als ik niet direct doe wat er gezegd wordt? Dat ligt misschien aan de problemen die ik heb. Een opname is nog niet uitgesloten en ik mag trouwens wel gewoon posten in dit topic.
Je snapt dus zelf ook, voor dat jij uberhaupt in het ow hebt ingelezen, er dus al een vrije straffe opmerking over gaf!? Die mij en andere met een depressie toch wel pijn kunnen doen!? Het gegeven, of het ontberen van jouw perceptie over deze zaak is best pijnlijk. Snap jij dat uberhaupt wel? Ik heb namelijk het idee van niet....quote:Waarom ga je eigenlijk weg? Waarom die negativiteit? Waarom ga je nou niet eens gewoon lekker gezellig met mij (en ons) praten en dan komt het misschien allemaal weg gewoon goed
Laten we eens beginnen over depressie. Ik heb net wat meer lopen te lezen over depressiviteit en ik heb net gelezen dat een depressie ook een op zichzelf staande stoornis kan zijn. Ik dacht altijd dat het een gevolg was van iets, maar ik zit er blijkbaar naast. Ik heb het wel te doen voor mensen die depressief zijn.
Ik hoef volgens mij ook helemaal niets op te volgen. Moet ik het volgens jou opvolgen? Moet ik altijd exact doen wat mensen tegen mij zeggen? Als mensen zeggen "je moet je rechterhand opeten als je je beter wilt voelen", dan moet ik dat maar gewoon doen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:25 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Niet direct? Echt, Comp_Lex, lees die posts van jezelf eens door. Lees jij uberhaupt het advies wat er aan jou wordt gegeven? Naar mijn eigen oprechte mening volg je helemaal niks op. Uiteraard mag je posten in dit topic, net zoals ik de vrijheid heb om hier niet verder te posten als ik reacties van jou lees, of die van murmeli, catnip e.a.
Ja, ik gaf een vrij straffe opmerking gebaseerd op persoonlijke misvattingen. MagnetronKoffie gaf net aan dat ik ergens toch een punt had. Ga je nu ook om hem weg?quote:Je snapt dus zelf ook, voor dat jij uberhaupt in het ow hebt ingelezen, er dus al een vrije straffe opmerking over gaf!? Die mij en andere met een depressie toch wel pijn kunnen doen!? Het gegeven, of het ontberen van jouw perceptie over deze zaak is best pijnlijk. Snap jij dat uberhaupt wel? Ik heb namelijk het idee van niet....
Ik vind het apart dat je weggaat, omdat ik bepaalde dingen (niet) doe. Waarom trek je je überhaupt wat van mij aan eigenlijk? Waarom laat je je zo besturen door een persoon als ik? Waarom reageer je nu eigenlijk nog? Als je het zo'n probleem vindt, dan raad ik je aan om inderdaad weg te blijven om innerlijke rust te krijgen.quote:Ik ga na deze post weg omdat jij over 52 topics naar mijn oprechte mening op elke zinvolle opmerking teneergeslagen reageerde. We leven maar een keer, en ik wil niet aan jou mijn energie verspillen. Ik heb mijn eigen leven, ik ben gediagnosticeerd met een depressie en ik wil er graag vanaf. Dit topic zal hier niet bij helpen omdat het gebruikers zoals jou e.a aan het huisvesten is. Je hebt hulp nodig Comp_Lex, echte hulp.
Gelukkig is het niet het persoonlijke Cl topic. Nu ben ik eigenlijk beledigd en diep in mijn teer gevoelig zieltje geraaktquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:25 schreef VuileRat het volgende:
[.
Ik ga na deze post weg omdat jij over 52 topics naar mijn oprechte mening op elke zinvolle opmerking teneergeslagen reageerde. We leven maar een keer, en ik wil niet aan jou mijn energie verspillen. Ik heb mijn eigen leven, ik ben gediagnosticeerd met een depressie en ik wil er graag vanaf. Dit topic zal hier niet bij helpen omdat het gebruikers zoals jou e.a aan het huisvesten is. Je hebt hulp nodig Comp_Lex, echte hulp.
Hier nog steeds wakker. Meer dan 48 uur nuquote:Op vrijdag 26 juli 2013 03:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wakker zijn om deze tijd is echt helemaal NIKS
Vandaag weer een slechte dag gehad, opgefokt en ontwijkend gedragZit niet zo lekker in mijn vel en volgens mij komt dat onbewust doordat ik weet dat ik volgende week een dienstje ga draaien onder begeleiding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:44 schreef Gewas het volgende:
Wel jammer dat er de afgelopen week (al meerdere?) mensen zijn vertrokken uit dit topic. Al die persoonlijke problemen met elkaar zijn toch nergens voor nodig...
Even een positief bericht van mij.
Ik ben de afgelopen twee weken 3 kilo afgevallen. Gewoon door minder te eten. Niet dat ik zo dik ben nu, dat valt best mee. Maar er kan nog wat meer van af.Goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |