Heb dit topic eens doorgelezen, wat een stel opgezette zeikerige wijven zijn het hier soms zeg. Allememachies. Waarom verbaast het me niet dat ze anderen uit dit topic schelden? Rainbow, waarom probeer je niet om de twee dagen een activiteit te plannen? Zodat je elke dag iets hebt om naar uit te kijken. Op die manier kun je je denkpatronen beter begeleiden. En gaat de tijd hopelijk wat sneller. Ik doe het zelf ook wanneer ik eventueel nog een week te gaan heb voor dat ik weer naar de psycholoog moet voor een afspraak.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:51 schreef rainbowwarrior het volgende:
jezus wat een klotedag zeg... ik heb de afgelopen dagen vrijwel niets gevoeld, alles was de hele tijd zo neutraal. ik heb me al de hele tijd afgevraagd wanneer ik weer mezelf kan voelen. nou vandaag dus.
sinds ik thuis ben gekomen van mijn werk vanmiddag, heb ik al meerdere huilbuien gehad. ik ben het helemaal zat. ik kan alleen maar de hele tijd kijken naar hoe het me gaat, heb de hele tijd dezelfde gedachtes en voel me gewoon echt verdrietig en super depressief.
nou ja nog 2 weken, dan heb ik weer therapie. tot die tijd moet ik maar door de dagen heen zien te komen...
Klagen is prima. Mits je anderen er niet bij gaat betrekken om er zelf vanaf te komen. Dat gebeurt in dit topic te overdadig.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:14 schreef Murmeli het volgende:
Klagen is fijn
Mits je er niet in blijft hangen natuurlijk
Ik zie dat anders nergens hier gebeuren, noem eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:24 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Klagen is prima. Mits je anderen er niet bij gaat betrekken om er zelf vanaf te komen. Dat gebeurt in dit topic te overdadig.
Mee eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zie dat anders nergens hier gebeuren, noem eens een voorbeeld?
Ik zie hier met name ontladen op anderen, met name users binnen dit topic, al dan niet vrienden of situaties irl. Of dan men onterecht in de slachtofferrol gaat kruipen en gaat blèren. Er zijn hier met name een aantal enorm kansloos bezig, Ik ben zelf ook gediagnosticeerd met een depressie, maar kan me totaal niet vinden in het overdreven gezemel van een aantal users binnen dit topic.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:37 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Mee eens.
Dit topic is er dan ook voor zodat mensen even kunnen klagen en ontladen en tips en wat steun kunnen krijgen van de andere users hier die met hetzelfde of iets dergelijks kampen.
Ik heb tot op heden nog niets gelezen wat mij meesleurt of wat mijn buien erger maakt.
Ik ben blij dat jij dan een stuk beter met je slechte dagen omgaat dan sommige mensen hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:56 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Ik zie hier met name ontladen op anderen, met name users binnen dit topic, al dan niet vrienden of situaties irl. Of dan men onterecht in de slachtofferrol gaat kruipen en gaat blèren. Er zijn hier met name een aantal enorm kansloos bezig, Ik ben zelf ook gediagnosticeerd met een depressie, maar kan me totaal niet vinden in het overdreven gezemel van een aantal users binnen dit topic.
Voornamelijk vrouwen zitten zo elkaar, is mijn ervaring. Die willen eerst even zeuren, huilen, schreeuwen, noem het maar op, om vervolgens naar een oplossing toe te werken. Zolang je daarbij de ander geen verwijten maakt of iemand opzettelijk kwetst, is daar weinig mis mee imo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:56 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Ik zie hier met name ontladen op anderen, met name users binnen dit topic, al dan niet vrienden of situaties irl. Of dan men onterecht in de slachtofferrol gaat kruipen en gaat blèren. Er zijn hier met name een aantal enorm kansloos bezig, Ik ben zelf ook gediagnosticeerd met een depressie, maar kan me totaal niet vinden in het overdreven gezemel van een aantal users binnen dit topic.
Een depressie stelt dan ook niks voor vergeleken met bijvoorbeeld psychosociale problemen (zoals eenzaamheid) en persoonlijkheidsstoornissen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:56 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Naja, deze user heeft zich pas vandaag geregistreerd, dus wie weet!quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:59 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Voornamelijk vrouwen zitten zo elkaar, is mijn ervaring. Die willen eerst even zeuren, huilen, schreeuwen, noem het maar op, om vervolgens naar een oplossing toe te werken. Zolang je daarbij de ander geen verwijten maakt of iemand opzettelijk kwetst, is daar weinig mis mee imo.
Dit is een uitstekend voorbeeld. Wat weet jij nu over een depressie? Hoe kun je nou zeggen dat wat jij onder de leden hebt zwaarder is in vergelijking met een depressie? Weet jij wel dat je daar enorm veel mensen mee kunt pijnigen? Jouw reactie valt zo in de lijn der autisten. Met andere woorden, geen idee hebben waar je het over hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Een depressie stelt dan ook niks voor vergeleken met bijvoorbeeld psychosociale problemen (zoals eenzaamheid) en persoonlijkheidsstoornissen.
Ik zeg trouwens niet dat depressiviteit niet erg is. Ik ben waarschijnlijk ook depressief, maar dat wordt aangedreven door meer achterliggende, overkoepelende zaken van psychische aard.
Hoe 1 zin op 2 verschillende manieren geinterpreteerd kan worden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:41 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Jouw reactie valt zo in de lijn der autisten. Met andere woorden, geen idee hebben waar je het over hebt.
Ik ben misschien ook wel autistisch. Het is bij mij nog niet uitgesloten. Verder vertoon ik ook kenmerken van Cluster A (schizo en paranoïde). Misschien heb ik ook gewoon niet begrepen hoe depressie in verband staat met andere zaken. Ik denk zo: als ik alleen een depressie had wat een simpele oorzaak had, dan was ik al heel erg blij.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:41 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Dit is een uitstekend voorbeeld. Wat weet jij nu over een depressie? Hoe kun je nou zeggen dat wat jij onder de leden hebt zwaarder is in vergelijking met een depressie? Weet jij wel dat je daar enorm veel mensen mee kunt pijnigen? Jouw reactie valt zo in de lijn der autisten. Met andere woorden, geen idee hebben waar je het over hebt.
Misschien ben ik wel zwaar autistisch en misschien heb ik geen empathie.quote:We hebben allemaal een mentale stoornis in dit topic. Jouw reactie is duidelijk een reden waarom ik hierna maar niet meer in dit topic ga posten. Je generaliseert zo een groep mensen met een depressie. Je blijft maar zeiken over mensen die Comp_Lex pijn hebben gedaan. Heb jij uberhaupt wel empathie? Heb een aantal topics door gelezen in de hoop voor wat tips maar kom met name veel geleuter tegen. Volgens mij ben je zwaar autistisch, maar dat weet ik ook niet zeker, al reageer je vrij gelijkwaardig aan catnip/murmeli e.a. Daar zitten ook een aantal steekjes los. Snap ook niet waarom mensen hier zeggen dat je progressie boekt. Volgens mij blijf jij de rest van je leven alleen, misschien kan het ooit nog beter met je gaan als je een oplossing gaat zoeken voor je autistische gedrag. Ik begrijp ook niet uit een fundamenteel perspectief dat je hier nog blijft reageren. Doe eens wat?
Wat zou ik dan moeten doen volgens jou? Leg eens uit hoe zaken in elkaar steken als jij denkt dat ik zo verkeerd bezig ben en verkeerd denk.quote:Terwijl je bij anderen, zoals als een vogeltje, toch duidelijk andere stoornissen kunt opmerken. Het moge duidelijk zijn waar zij last van heeft. Dit topic zou beter werken als je de relatief gezonde en volwassen mensen laat zitten. Lees een Minthy, een Cue, een Detroit, een Koffie, een Insomnium, etcetera. Daar lees je geen slachtofferol, geen overdreven gezeik. Maar normale rustige reacties. Als je dat al niet kan, op het internet, kan je nagaan hoe triest je bent irl. Mijn inziens blijven jullie met name in jullie eigen ziekte zitten door dit soort topics....
Dank je voor de tip en het meedenken. Dat met activiteiten plannen probeer ik en ik heb ook vrijwel elke dag wel iets gepland staan (buiten mijn werk om). Alsnog is het op dit moment zo heftig dat zodra de activiteit weer voorbij is en ik alleen ben, ik me meestal weer kut voel. Ook beleef ik sinds een paar weken bijna geen plezier meer aan de dingen die ik doe. Ik denk dat het op dit moment ook bij mijn therapeutisch proces hoort. Ik heb jarenlang allerlei shit opgekropt en opgesloten (als overlevingsmechanisme) en dat komt er nu allemaal uit. Naja ooit wordt het vast wel beter.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Heb dit topic eens doorgelezen, wat een stel opgezette zeikerige wijven zijn het hier soms zeg. Allememachies. Waarom verbaast het me niet dat ze anderen uit dit topic schelden? Rainbow, waarom probeer je niet om de twee dagen een activiteit te plannen? Zodat je elke dag iets hebt om naar uit te kijken. Op die manier kun je je denkpatronen beter begeleiden. En gaat de tijd hopelijk wat sneller. Ik doe het zelf ook wanneer ik eventueel nog een week te gaan heb voor dat ik weer naar de psycholoog moet voor een afspraak.
Lees jij uberhaupt wat je schrijft? Een depressie die een simpele oorzaak had? Insinueer jij hier nu mee dat je dat dus makkelijker kunt oplossen ten opzichte van de problemen waar jij mee opgezadeld zit?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben misschien ook wel autistisch. Het is bij mij nog niet uitgesloten. Verder vertoon ik ook kenmerken van Cluster A (schizo en paranoïde). Misschien heb ik ook gewoon niet begrepen hoe depressie in verband staat met andere zaken. Ik denk zo: als ik alleen een depressie had wat een simpele oorzaak had, dan was ik al heel erg blij.
Misschien zelfs wel een schoolvoorbeeld van autistisch.quote:Misschien ben ik wel zwaar autistisch en misschien heb ik geen empathie.
Lees de afgelopen 52 topics eens door en lees dan met name het advies van elke FOK-gebruiker richting Comp_Lex om zijn leven te verbeteren... Kijk eens goed naar alle hulp die jij aangeboden krijgt en hoe jij, persoonlijk, de tijd en energie van anderen in wezen aan het verkrachten bent. Ik ga je niet vertellen wat je moet doen, want luisteren doe je toch niet. Ik neem je dat ook niet kwalijk, want volgens mij ben je zo autistisch als een deur. Is een opname niet een mogelijkheid voor je? Deze suggestie was vanuit een positieve insteek. Je schiet duidelijk niks op met het posten hier in dit topic. Jij blijft zelf maar doorhameren over het niet boeken van resultaat.quote:Wat zou ik dan moeten doen volgens jou? Leg eens uit hoe zaken in elkaar steken als jij denkt dat ik zo verkeerd bezig ben en verkeerd denk.
Lees echt eens door wat je hier nu in wezen zegt! Ik kom hier in ieder geval niet meer terug. De groeten!quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk bij psychische problemen in rangen, zoals
1) depressie
2) persoonlijkheidsstoornissen
3) autisme
4) verstandelijke beperkingen / zwakzinnigheid
Misschien zit het niet zo in elkaar en is alles gewoon apart. Het is allemaal heel erg, maar ik heb het persoonlijk meer te doen met MagnetronKoffie dan met bijvoorbeeld Minthy, omdat MagnetronKoffie autistisch is. Dat vind ik persoonlijk heel heel erg voor hem. Van depressie kun je relatief makkelijk van afkomen, soms zelfs gewoon zomaar.
Misschien zit het niet zo in elkaar en moet ik het allemaal los van elkaar zien. Als het allemaal los van elkaar staat, dan ga ik ook anders denken over personen.
Ik vind het echt heel apart dat mensen wegblijven omdat ik iets zeg wat misschien niet klopt. Ik zit er misschien gewoon naast. Ik zie mezelf als een onschuldig persoon. Ik doe niet met opzet kwaad. Je kunt me overtuigen dat ik er naast zit.
Naja, depressie kan erg hardnekkig zijn, maar vroeger of later gaat dat (meestal!) wel weer over. Autisme is (helaasquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:52 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Lees echt eens door wat je hier nu in wezen zegt! Ik kom hier in ieder geval niet meer terug. De groeten!
Geen probleem! Ik herken mezelf wel een beetje in wat je hier zegt. Ik heb een kalender geplakt op de koelkast, waar ik elke 2 dagen een activiteit op schrijf om zo mijn denkpatroon te prikkelen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:24 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Dank je voor de tip en het meedenken. Dat met activiteiten plannen probeer ik en ik heb ook vrijwel elke dag wel iets gepland staan (buiten mijn werk om). Alsnog is het op dit moment zo heftig dat zodra de activiteit weer voorbij is en ik alleen ben, ik me meestal weer kut voel. Ook beleef ik sinds een paar weken bijna geen plezier meer aan de dingen die ik doe. Ik denk dat het op dit moment ook bij mijn therapeutisch proces hoort. Ik heb jarenlang allerlei shit opgekropt en opgesloten (als overlevingsmechanisme) en dat komt er nu allemaal uit. Naja ooit wordt het vast wel beter.
Dat was ik denk inderdaad, maar ik kan er naast zitten en ik kan overtuigd worden dat ik er naast zit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:51 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Lees jij uberhaupt wat je schrijft? Een depressie die een simpele oorzaak had? Insinueer jij hier nu mee dat je dat dus makkelijker kunt oplossen ten opzichte van de problemen waar jij mee opgezadeld zit?
Ik luister wel naar andere mensen. Ik kan zeer goed luisteren. Ik kan alleen bepaalde dingen niet doen, omdat ik vind dat ik bepaalde dingen niet kan doen. Ik heb ook zo mijn overtuigingen en ideeën. Ik snap niet waarom mensen zo boos worden als ik niet direct doe wat er gezegd wordt? Dat ligt misschien aan de problemen die ik heb. Een opname is nog niet uitgesloten en ik mag trouwens wel gewoon posten in dit topic.quote:Lees de afgelopen 52 topics eens door en lees dan met name het advies van elke FOK-gebruiker richting Comp_Lex om zijn leven te verbeteren... Kijk eens goed naar alle hulp die jij aangeboden krijgt en hoe jij, persoonlijk, de tijd en energie van anderen in wezen aan het verkrachten bent. Ik ga je niet vertellen wat je moet doen, want luisteren doe je toch niet. Ik neem je dat ook niet kwalijk, want volgens mij ben je zo autistisch als een deur. Is een opname niet een mogelijkheid voor je? Deze suggestie was vanuit een positieve insteek. Je schiet duidelijk niks op met het posten hier in dit topic. Jij blijft zelf maar doorhameren over het niet boeken van resultaat.
Waarom ga je eigenlijk weg? Waarom die negativiteit? Waarom ga je nou niet eens gewoon lekker gezellig met mij (en ons) praten en dan komt het misschien allemaal weg gewoon goedquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:52 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Lees echt eens door wat je hier nu in wezen zegt! Ik kom hier in ieder geval niet meer terug. De groeten!
Zit ik er dan helemaal naast met mijn idee van "depressie is minder erg, omdat je daar makkelijker van af kan komen"? Wat denk jij?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, depressie kan erg hardnekkig zijn, maar vroeger of later gaat dat (meestal!) wel weer over. Autisme is (helaas) nog steeds ongeneeslijk
Natuurlijk klopt dat wel en dat vind ik ook echt klote voor je, maar eigenlijk vind ik dat je die dingen niet echt met elkaar kunt vergelijken omdat de problemen van andere aard zijn (meestal).quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, depressie kan erg hardnekkig zijn, maar vroeger of later gaat dat (meestal!) wel weer over. Autisme is (helaas) nog steeds ongeneeslijk
Ja dat met het gevoel van voldaanheid is wel een goeie. En ook trots zijn. Ik ben vaak veel te hard voor mezelf en vind die dingen die ik dan doe, niet goed genoeg of ik doe het niet goed genoeg. Maar uiteindelijk is het bij mij ook zo dat ik me in ieder geval minder slecht voel als ik iets gedaan heb in vergelijking tot wanneer ik helemaal niets gedaan heb.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:56 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Geen probleem! Ik herken mezelf wel een beetje in wat je hier zegt. Ik heb een kalender geplakt op de koelkast, waar ik elke 2 dagen een activiteit op schrijf om zo mijn denkpatroon te prikkelen.
Ik verwacht ook niet het plezier bij zo'n activeit, want ik voel zelf ook geen plezier, het gaat puur om het gevoel van voldaanheid. Je hebt wat gedaan. En daar mag je even trots op zijn. Al is het maar een wc schoonmaken!
Dank je voor je postquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:09 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt dat wel en dat vind ik ook echt klote voor je, maar eigenlijk vind ik dat je die dingen niet echt met elkaar kunt vergelijken omdat de problemen van andere aard zijn (meestal).
Ik vind de rangorde die Comp_lex maakt bij de psychische problemen te simplistisch en ook ondoordacht. Een depressie kan totaal verschillende oorzaken hebben. Bij de 1 is het misschien vooral biologische / lichamelijk aanleg. De ander heeft misschien vroeger een ernstig trauma opgelopen en lijdt onder andere daardoor aan depressies bijvoorbeeld. Of het is combinatie van verschillende factoren. Ook moet echt niet onderschat worden wat een depressieve persoon allemaal moet doorstaan wat het voor een gevecht is daar mee om te gaan en dat het beter wordt. Daarbij heeft zo'n depressieve ook veel invloed op het alledaagse functioneren en leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |