Mooi, dan zitten we nu op 4 man die zeker komen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:11 schreef keesfietst het volgende:
Zoals de voorspelling er nu uitziet kom ik wel. Ga wel op m'n eigen tempo rijden en na afloop weer gelijk naar huis. 180 of 210 beslis ik daar wel. Probeer vroeg aanwezig te zijn.
Iemand een idee wat de opkomst is?

Ik vind het voorstel van forty-two wel een goede: niet te veel verschillende afstanden kiezen, dus een 180 en een 100 km groep.quote:Wie heeft er interesse, en naar welke afstand gaat je voorkeur uit?
-Forty Two: 180
-Gripper: 180
Muzas 100
Wombcat 180
Zelva 180?
Keesfietst 180?
Mch 100
Eentwee 210
Oksel 180
Kanovinnie 180?

Grootste punt is nog wel snelheidsverschil. Het is voor de snelle niet leuk om de hele tijd in te houden voor de langzame niet leuk om de hele tijd in het rood te rijden en het dan net wel net niet bij te kunnen houden.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef the_critic het volgende:
is dan niet de gulden middenweg 145 voor iedereen te doen? Zodat je idee van een Meet overeind blijft? Nu zijn het gewoon verschillende mensen die toevallig dezelfde toertocht gaan fietsen?!

Als iedereen een eigen afstand wil rijden, vooral lekker doen. Dacht dat het idee was een Meet te doen.. dat betekend dan i.m.o aan elkaar aanpassen lijkt me. Maar wil me er niet mee bemoeien.. ieder vooral zijn ding doenquote:Op maandag 29 juli 2013 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Grootste punt is nog wel snelheidsverschil. Het is voor de snelle niet leuk om de hele tijd in te houden voor de langzame niet leuk om de hele tijd in het rood te rijden en het dan net wel net niet bij te kunnen houden.

Daar heb je ook wel weer gelijk in ja. 145 vind ik ook goed, weet niet wat de rest er van vind.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
Als iedereen een eigen afstand wil rijden, vooral lekker doen. Dacht dat het idee was een Meet te doen.. dat betekend dan i.m.o aan elkaar aanpassen lijkt me. Maar wil me er niet mee bemoeien.. ieder vooral zijn ding doen

Ja, da's goed. 9.45 koffiedrinken en inschrijven. Ik doe naar de definitieve aanmelders nog wel een PM rond voor tel. nummers. En verder moet je die zondag in de kantine van de rugbyclub maar ff rondkijken naar een groepje drukdoende kerels in overwegend castelli pakjes denk ikquote:Op maandag 29 juli 2013 13:42 schreef keesfietst het volgende:
Klinkt als een goed idee. 145 is wat mij betreft ook prima. Als we om 10u kunnen starten, 9:45 als verzameltijd afspreken?

Als we allebei gaan, zullen we dan samen rijden? Scheelt in de eurotjes. Of wil je niet met mij gezien worden?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:42 schreef keesfietst het volgende:
Klinkt als een goed idee. 145 is wat mij betreft ook prima. Als we om 10u kunnen starten, 9:45 als verzameltijd afspreken?

Idee is prima, 't is alleen dat ik met een maatje kom en we allebei een kleine auto hebben. Drie man + fietsen gaat hem niet worden dus. Volgens mij twijfelde Marco ook nog om te gaan, wellicht dat dat een optie is?quote:Op maandag 29 juli 2013 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als we allebei gaan, zullen we dan samen rijden? Scheelt in de eurotjes. Of wil je niet met mij gezien worden?

Ja, ik weet het jezelf quotenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik ga niet
Wil me wat meer concentreren op trainingskoersjes momenteel. Duurvermogen is er wel voldoende (min of meer), maar snelheid en explosiviteit ontbreekt. Dan kan ik beter trainingskoersjes gaan rijden dan toertochten.

(dus je pakt me toch niet)
 (dus je pakt me toch niet) 

Top ideequote:Op maandag 29 juli 2013 13:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, da's goed. 9.45 koffiedrinken en inschrijven.
Voor mij helaas geen castelli pakje, ik moet nog steeds bloeden voor de aanschaf van m'n dure fietsquote:En verder moet je die zondag in de kantine van de rugbyclub maar ff rondkijken naar een groepje drukdoende kerels in overwegend castelli pakjes denk ik

Ik denk dat je meer kan dan je zelf denktquote:

Haha dat is aardig. Maar simpelweg kijkend naar wat ik gefietst heb, en hoe ik me daarbij voelde.. 145 vlak zou ik aandurven. Heb 1x eerder 110 gereden (op een fitnessgeval door de platte polder) en dat ging 'goed'. Maar heuvels rammen me echt helemaal kapot. Zodra 't over de 7% gaat, komt mijn hartslag niet onder de 180. (en dan rijd ik 30/23)quote:Op maandag 29 juli 2013 17:31 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer kan dan je zelf denkt

Jongen, overal in Nederland (minus Limburg) is het vlak. Dat overdreven gelul van de organisatie dat je een echte klimmer moet zijn of bent als je de lange afstanden fietst is bullshit.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Haha dat is aardig. Maar simpelweg kijkend naar wat ik gefietst heb, en hoe ik me daarbij voelde.. 145 vlak zou ik aandurven. Heb 1x eerder 110 gereden (op een fitnessgeval door de platte polder) en dat ging 'goed'. Maar heuvels rammen me echt helemaal kapot. Zodra 't over de 7% gaat, komt mijn hartslag niet onder de 180. (en dan rijd ik 30/23) [ afbeelding ]
Dat gegeven zet me tot het idee dat ik een 145 gewoonweg niet moet proberen, en eerst maar eens moet kijken hoe een 100 met een aantal heuvels me bekomt. Ik heb nog nooit in zelfs een glooiend gebied sportief gefietst... En hier is alles spiegelglad. Op het kopje na.
Daarom leek 100 me nog leuk...

Wat niet wegneemt dat het wel verstandig van hem is om niet de 145 km mee te gaan fietsen met een groep die hij niet kent en waar waarschijnlijk een groot deel een betere conditie hebben dan hem en waar de kans groot is dat hij totaal uitgewoond aan de finish komt. Het moet wel leuk bljven. En elke keer die hobbeltjes opsprinten dat sloopt je als je dat niet gewend bent.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Jongen, overal in Nederland (minus Limburg) is het vlak. Dat overdreven gelul van de organisatie dat je een echte klimmer moet zijn of bent als je de lange afstanden fietst is bullshit.

Klopt maar om daar nou gelijk weer dat geklets over je hartslag erbij te halen is wel een beetjequote:Op maandag 29 juli 2013 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat het wel verstandig van hem is om niet de 145 km mee te gaan fietsen met een groep die hij niet kent en waar waarschijnlijk een groot deel een betere conditie hebben dan hem en waar de kans groot is dat hij totaal uitgewoond aan de finish komt. Het moet wel leuk bljven. En elke keer die hobbeltjes opsprinten dat sloopt je als je dat niet gewend bent.
Dus ik vind het een verstandige beslissing.
 Voor je het weet vliegen de D1 termen je weer om de oren.
 Voor je het weet vliegen de D1 termen je weer om de oren.   

Ik ken m'n lijf, en kan het nog onderbouwen ook. Niks 'quote:Op maandag 29 juli 2013 17:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Klopt maar om daar nou gelijk weer dat geklets over je hartslag erbij te halen is wel een beetjeVoor je het weet vliegen de D1 termen je weer om de oren.
 ' aan. Ik voel én zie dat heuvels me zwaar vallen.
 ' aan. Ik voel én zie dat heuvels me zwaar vallen. Dit is pas geklets. Hangt er toch compleet van af hoe je je na die 4 uur voelt? Met jouw redenering kun je eindeloos doorgaan. Maar jah, als je 5,5 kan fietsen is 7 ook geen probleem. Dat ik me niet inschrijf voor ivo's 300... Is een peuleschilletje. Ik kan toch immers ook 2 uur fietsen?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:55 schreef MCH het volgende:
Bovendien als je 4 uur lang kan fietsen dan kun je ook 5,5 uur fietsen.

Een 33 km/h zeker.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:02 schreef MCH het volgende:
Maar ik ben wel een beetje bang geworden van de gemiddeldes van de snelle groep, hoe hoog zijn die dan ongeveer?

Je hoeft niet gelijk zo als een wijf lopen te gaan janken hoor. Ik dacht dat de enige reden was dat mensen kwamen posten in Recreatief Wielrennen was dat je lekker kon gaan opscheppen. Net alsof iedereen niet snapt dat elke tocht boven de 150/175 kilometer gekkenwerk is.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ken m'n lijf, en kan het nog onderbouwen ook. Niks '' aan. Ik voel én zie dat heuvels me zwaar vallen.
En ja die onderbouwing gebruik ik hier voordat er van die pindadoppen hier stoer komen doen over dat alles in nederland plat is en 145 net zo zwaar is als 100. Niet iedereen kan zo geweldig fietsen als jij.
[..]
Dit is pas geklets. Hangt er toch compleet van af hoe je je na die 4 uur voelt? Met jouw redenering kun je eindeloos doorgaan. Maar jah, als je 5,5 kan fietsen is 7 ook geen probleem. Dat ik me niet inschrijf voor ivo's 300... Is een peuleschilletje. Ik kan toch immers ook 2 uur fietsen?
Als ik na 4 uur compleet gesloopt ben, en ik zou me nog 1,5 uur vooruit moeten slepen zou ik daar niet gelukkiger van worden. Zoals ik al zei, ik kijk al tegen die 100 op. Te veel hooi op mijn vork nemen doe ik liever in de buurt van mn thuisbasis, zodat de busrit wat minder lang is.

Ja precies, we gaan zaterdag al 150 km fietsen in tecklenburg, dus ik ben zondag geen knip voor de neus waard joh.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:00 schreef keesfietst het volgende:
Juist, gewoon goed afwegen en niet laten opnaaien. Misschien heeft Gripper wel een slechte dag en fietst ie huilend in je wiel de 100 met je mee.

Sjonge jonge. Ik reageerde gewoon serieus. Blijkbaar niet aan jou besteed. Prima.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hoeft niet gelijk zo als een wijf lopen te gaan janken hoor..

Easy brother, als je net begint met fietsen is 100 kilometer geen verkeerde afstand. Maar net zoals wat anderen hier ook al gezegd hebben in groepsvorm rijden is lang niet zo intensief. Scheelt je heel wat krachten. Ik zou ook in m'n broekie schijten als ik met de echte Fokbazen mee moest fietsen daarom heb ik toch ook afgezegd.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Sjonge jonge. Ik reageerde gewoon serieus. Blijkbaar niet aan jou besteed. Prima.

We zullen ook ergens moeten afspreken uiteraard.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:29 schreef Wombcat het volgende:
145 km 9.45 koffie drinken 10 uur vertrekken, heb ik begrepen

Lekker, baal echt vaak dat ik zo hoog in N-H woon, 'even' naar de Veluwe is voor mij al dik 1.5u rijden.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja precies, we gaan zaterdag al 150 km fietsen in tecklenburg, dus ik ben zondag geen knip voor de neus waard joh.
Maar uiteindelijk moet je lekker doen waar jij je goed bij voelt, en t is al leuk als we 100 van die 145 wél samen kunnen rijden

Het is wel zo dat je hart en lichaam moeten wennen aan dat soort inspanningen, het is niet vreemd dat je hart dat nu doet. Later wordt dat natuurlijk beter.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Haha dat is aardig. Maar simpelweg kijkend naar wat ik gefietst heb, en hoe ik me daarbij voelde.. 145 vlak zou ik aandurven. Heb 1x eerder 110 gereden (op een fitnessgeval door de platte polder) en dat ging 'goed'. Maar heuvels rammen me echt helemaal kapot. Zodra 't over de 7% gaat, komt mijn hartslag niet onder de 180. (en dan rijd ik 30/23) [ afbeelding ]
Dat gegeven zet me tot het idee dat ik een 145 gewoonweg niet moet proberen, en eerst maar eens moet kijken hoe een 100 met een aantal heuvels me bekomt. Ik heb nog nooit in zelfs een glooiend gebied sportief gefietst... En hier is alles spiegelglad. Op het kopje na.
Daarom leek 100 me nog leuk...

Zo snel de langzaamste het kan bijhouden wat mij betreft. En degene die sneller willen rijden, die rijden zich gewoon suf op de heuveltjes en wachten boven.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:49 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Lekker, baal echt vaak dat ik zo hoog in N-H woon, 'even' naar de Veluwe is voor mij al dik 1.5u rijden.
Maatje net gesproken, hij ziet het wel zitten dus schrijf ons maar gewoon op. Hij vroeg zich wel af hoe hard er ongeveer gereden gaat worden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |