Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Maar heb je je ouders dat verteld, dat je zo in elkaar zit? Dat je dan liever even een tijdje alleen bent end an er wel op terug komt?quote:Op maandag 22 juli 2013 20:58 schreef Vogeltje88 het volgende:
Aangegeven dat ik er later op zou terug komen, niet echt een tijdstip aan verbonden. Ik ben sowieso geen goede prater, maar ik voel me haast gedwongen. Had dit in m'n laatste relatie ook. Netjes op een goed moment uitgelegd van joh, ik hou echt wel van je, maar op zo'n hoogtepunt trek ik me er liever even een half uurtje of uurtje van terug. Dan kan ik mezelf even herpakken, tot rust komen en nadenken. Die deed het dus ook, dat constante vragen. Snap best dat je graag wilt weten wat er aan de hand is of dat je iets wilt oplossen, maar echt, ik wijs je niet af. Dat was namelijk het gevoel bij hem, weet niet hoe dat bij m'n ouders zit.
Waarom dan niet even buiten luchtje scheppen met haar. Uitstekende situatie lijkt me om even te praten.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:11 schreef Vogeltje88 het volgende:
Lapo op je mobiel, heel handig![]()
Moeder is langs komen lopen, of ik misschien een stukje mee wilde lopen. Zit nog steeds. Voel me nu net een klein meisje.
Dan is boosheid en het zo uiten wel een logisch gevolg daarvan.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:10 schreef Catnip het volgende:
[..]
Nee was het maar zo, hier een met PDD-NOS.
Jup, dat weten ze. En ik woon overigens niet meer onder hun dak, maar ik ben hier een paar dagen vanwege de situatie en omdat ik vakantie heb.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar heb je je ouders dat verteld, dat je zo in elkaar zit? Dat je dan liever even een tijdje alleen bent end an er wel op terug komt?
Al zullen zij misschien gedacht hebben van: ze si nu al dagen aan het huilen, we laten haar al een tijdje met rust... nu willen we wel graag willen weten hoe en wat, want ze woont immers onder ons dak en we worden er ook mee geconfronteerd.
Dat kan best..quote:Op maandag 22 juli 2013 21:12 schreef WaYnAl het volgende:
[..]
Dan is boosheid en het zo uiten wel een logisch gevolg daarvan.
Dan vraag ik me serieus af, wat wil jij echt? Wat wil catnip?quote:
Als zaken je dusdaning dwarszitten zou het beter zijn deze op te schrijven in plaats verbaal te uiten naar diegene om je heen.quote:
Wat een vage wazige tijd was dat, die pubertijdquote:Op maandag 22 juli 2013 21:15 schreef Insomnium het volgende:
Vergeet ook niet dat je midden in je puberteit zit.
En dat maakt het er allemaal niet makkelijker of rationeler op.
Ik wil een leven zonder heel veel ruzie, even reëel gezien. Ik wil liefde krijgen van mensen, kom ik weer met dat gezeur..Maar dat krijg ik gewoon niet, of ik kan het er niet uithalen. Heel irritant.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan vraag ik me serieus af, wat wil jij echt? Wat wil catnip?
Nieuw leven? Ergens anders beginnen? Wat doe je overigens? Middelbare school? Al bezig met MBO? Ik heb ook geen idee meer hoe dat gaat.
Ik kan je absoluut niet helpen met die woede aanvallen etc, maar ik hoop dat je inziet dat jou gedrag op reacties van anderen, je alleen maar jezelf in de weg zit.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik wil een leven zonder heel veel ruzie, even reëel gezien. Ik wil liefde krijgen van mensen, kom ik weer met dat gezeur..Maar dat krijg ik gewoon niet, of ik kan het er niet uithalen. Heel irritant.
Ik zit op speciaal onderwijs, en ik doe vmbo/t..(3)voel me echt een mislukkeling. Havo/vwo ging ook goed, maar een of andere kut docent..gaf zo'n enorme kut opmerking. Dan doe ik mijn best er ook niet meer voor.
Vertel mij wat.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat een vage wazige tijd was dat, die pubertijd. Ik was bepaald ook niet gemakkelijk
.
Weet ik niet?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan je absoluut niet helpen met die woede aanvallen etc, maar ik hoop dat je inziet dat jou gedrag op reacties van anderen, je alleen maar jezelf in de weg zit.
Als iemand mij een kut opmerking geeft, waarom zou ik het dan opgeven bijv?
Geen valse hoop geven a.u.b. Geloof me, het kan ook extreem uit de hand gaan lopen.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef WaYnAl het volgende:
[..]
Komt dus wel goed waneer je ouder word geloof me.
Wel als je wat ouder word dan krijg je wat meer balans in je hormonen die nu overal en nergens zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik wil een leven zonder heel veel ruzie, even reëel gezien. Ik wil liefde krijgen van mensen, kom ik weer met dat gezeur..Maar dat krijg ik gewoon niet, of ik kan het er niet uithalen. Heel irritant.
Ik zit op speciaal onderwijs, en ik doe vmbo/t..(3)voel me echt een mislukkeling. Havo/vwo ging ook goed, maar een of andere kut docent..gaf zo'n enorme kut opmerking. Dan doe ik mijn best er ook niet meer voor.
Stoppen met doem denken zou eens in uw geval een hoop kunnen schelen.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Geen valse hoop geven a.u.b. Geloof me, het kan ook extreem uit de hand gaan lopen.
Thanks, vind het lief dat je meedenktquote:Op maandag 22 juli 2013 21:25 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Wel als je wat ouder word dan krijg je wat meer balans in je hormonen die nu overal en nergens zijn.
Verder kan ik je uit ervaring vertellen dat je woede onder controle krijgen lang duurt, veels wilskracht vergt en nooit echt makkelijk word.
Maar over dat liefde krijgen, ik heb dat ook nooit van mijn ouder gehad integendeel zelfs.
Een hoop misbruik en nare dingen. En ik zocht het op jongere leeftijd ( Ben nu zevenentwintig ) in anderen en waar dan ook.
Het klinkt cliche maar je moet leren gelukkig met jezelf te zijn.
En je gebrekken ( tussen haakjes ) te accepteren en mee te leren leven.
Ik snap dat je daar nu niets aan hebt maar het enigste wat je kunt doen is therapie volgen, je woede binnen de perken houden en andere manieren zoeken om bevestiging te vinden in jezelf en in een hobbie of iets dergelijks.
Is het valse hoop beste Lex?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Geen valse hoop geven a.u.b. Geloof me, het kan ook extreem uit de hand gaan lopen.
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:25 schreef WaYnAl het volgende:
[..]
Stoppen met doem denken zou eens in uw geval een hoop kunnen schelen.
Geen probleem!quote:
Nee, er zijn meer zoals ik. Veel meer. Misschien wel 1.5 miljoen Nederlands.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is het valse hoop beste Lex?
Denk daar eens over na? Probeer dat eens uit de ogen van een ander te bekijken. Jij zegt zelf dat je een uitzondering bent, dat iedereen je heeft ingehaald, dan is die hoop die er gegeven wordt toch gewoon terecht? Want het komt in de andere gevallen wel goed terecht, behalve bij Lex.
Het kan alle kanten opgaan.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Volstrekt oneens.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Het is geen negatieve instelling. Het is een neutrale instelling. Niemand moet tegen iemand zeggen dat het vanzelf goedkomt. Dat kan namelijk wel eens heel erg smerig tegenvallen. Je moet neutraal en realistisch blijven.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:31 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Het kan alle kanten opgaan.
Maar om gelijk al te zeggen dat het valse hoop is wel dat is wel erg kort door de bocht.
En met zulks een negatieve instelling is het lastig om dingen te veranderen en als fijn en leuk te ervaren.
Misschien word niet alles beter als je wat ouder bent, maar een hoop dingen kan je dan toch echt wel beter relativeren.
Weet je uberhaupt wel wat je zegt?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, er zijn meer zoals ik. Veel meer. Misschien wel 1.5 miljoen Nederlands.
Je kan het anders, je bent geen slaaf van je gevoelens, geen robot. Leer je concentreren op je woede, leer het zien, het herkennen. Zie dat het los kan staan van je handelingen, zodat je het kan scheiden zónder het te onderdrukken.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:02 schreef Catnip het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet hoe het anders moet???
Pff ik heb geen idee. Ik kan niet anders.
Je moet niks. Je mag best van het positieve uitgaan. Met een neutrale instelling kom je nergens.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is geen negatieve instelling. Het is een neutrale instelling. Niemand moet tegen iemand zeggen dat het vanzelf goedkomt. Dat kan namelijk wel eens heel erg smerig tegenvallen. Je moet neutraal en realistisch blijven.
Ja ik weet überhaupt wat ik zeg. Je hoeft me niet persoonlijk aan te vallen.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet je uberhaupt wel wat je zegt?
Je weet zelf ook wel dat hier niks van klopt.
Mijn angsten zijn volledig rationeel. Ik kan overtuigd worden dat mijn ideeën niet kloppen. Ik sta altijd open voor het tegenbewijs.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je moet niks. Je mag best van het positieve uitgaan. Met een neutrale instelling kom je nergens.
Overigens blijf jij persoonlijk alles behalve 'neutraal en realistisch' gezien je irrationele angsten!
Een schatting van 1 tot 10% . Kom op, dat klinkt als onzin. Dat voel je zelf ook wel aan gezien de vage bronnen die ze er bij hebben vermeld. Ik mag dan wel statistiek hebben gestudeerd, dit is echt louchequote:Op maandag 22 juli 2013 21:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja ik weet überhaupt wat ik zeg. Je hoeft me niet persoonlijk aan te vallen.
http://mens-en-samenlevin(...)idsstoornis-ops.html
Kopje Algemeen
Alleen het tegenbewijs moet je zelf ondervinden. En zoalng je zelf geen stappen zet, zal je die nooit zien, dus zal je nooit een andere mening krijgen.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn angsten zijn volledig rationeel. Ik kan overtuigd worden dat mijn ideeën niet kloppen. Ik sta altijd open voor het tegenbewijs.
Die angsten zijn niet rationeel. Je bent bang om ergens heen te gaan omdat je gepest zou kunnen worden terwijl je dat niet weet. Dat heeft iedereen hier al verkondigd. Je hebt niet de sociale ervaring om dat correct in te schatten. Je bent gepest, dat was kut, daar werk je nu aan, dat is goed van je.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn angsten zijn volledig rationeel. Ik kan overtuigd worden dat mijn ideeën niet kloppen. Ik sta altijd open voor het tegenbewijs.
Dan moet je met wat beters komenquote:Op maandag 22 juli 2013 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een schatting van 1 tot 10% . Kom op, dat klinkt als onzin. Dat voel je zelf ook wel aan gezien de vage bronnen die ze er bij hebben vermeld. Ik mag dan wel statistiek hebben gestudeerd, dit is echt louche.
Ik kom er vanzelf wel achter met die stappen. Ik kijk eerst wel wat het UCP te zeggen heeftquote:Op maandag 22 juli 2013 21:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Alleen het tegenbewijs moet je zelf ondervinden. En zoalng je zelf geen stappen zet, zal je die nooit zien, dus zal je nooit een andere mening krijgen.
Ik zit hier pas sinds vandaag maar ben het hier wel mee eens.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die angsten zijn niet rationeel. Je bent bang om ergens heen te gaan omdat je gepest zou kunnen worden terwijl je dat niet weet. Dat heeft iedereen hier al verkondigd. Je hebt niet de sociale ervaring om dat correct in te schatten. Je bent gepest, dat was kut, daar werk je nu aan, dat is goed van je.
Maar zolang jij de deur niet uitgaat (ik weet het, in sommige gevallen doe je dat wel maar mijn inziens met de verkeerde verwachtingen) gaat het je niet lukken. Je zit vast, en hulp bij UCP en anderen gaat je op die manier niet helpen.
Mijn inziens ben je te streng voor jezelf, heb je veel te hoge verwachtingen en een enorm zwart/wit veld. Wees tevreden met de kleine stapjes die je gemaakt heb man! Ik heb het idee dat jij tov benzin wel opschiet.
Zelfdiagnose door middel van internet fouter kan haast niet. Bovenal gezien omdat het input van een ieder kan zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja ik weet überhaupt wat ik zeg. Je hoeft me niet persoonlijk aan te vallen.
http://mens-en-samenlevin(...)idsstoornis-ops.html
Kopje Algemeen
Ik weet wat de kansen zijn en ze zijn nu echt veel te hoog. Ik moet het omlaag brengen met hulp, want alleen durf ik niet zo goed en ik zit in sociaal opzicht verder gewoon vast.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die angsten zijn niet rationeel. Je bent bang om ergens heen te gaan omdat je gepest zou kunnen worden terwijl je dat niet weet. Dat heeft iedereen hier al verkondigd. Je hebt niet de sociale ervaring om dat correct in te schatten. Je bent gepest, dat was kut, daar werk je nu aan, dat is goed van je.
Maar zolang jij de deur niet uitgaat (ik weet het, in sommige gevallen doe je dat wel maar mijn inziens met de verkeerde verwachtingen) gaat het je niet lukken. Je zit vast, en hulp bij UCP en anderen gaat je op die manier niet helpen.
Mijn inziens ben je te streng voor jezelf, heb je veel te hoge verwachtingen en een enorm zwart/wit veld. Wees tevreden met de kleine stapjes die je gemaakt heb man! Ik heb het idee dat jij tov benzin wel opschiet.
Ik wil niet afhankelijk zijn van zelfdiagnose. Daarom loop ik nu bij het UCP.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:01 schreef WaYnAl het volgende:
[..]
Zelfdiagnose door middel van internet fouter kan haast niet. Bovenal gezien omdat het input van een ieder kan zijn.
Ergens heb je deze al wel gesteld? Tenminste proef dit aldus.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil niet afhankelijk zijn van zelfdiagnose. Daarom loop ik nu bij het UCP.
Ja, maar ik wil ook kijken waar het UCP mee komt.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:11 schreef WaYnAl het volgende:
[..]
Ergens heb je deze al wel gesteld? Tenminste proef dit aldus.
Vandaar.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil ook kijken waar het UCP mee komt.
Wie zegt dat ik niet opschiet?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb het idee dat jij tov benzin wel opschiet.
Heb je nu, net als ik, al professionele hulp gezocht?quote:
Ik denk er de laatste tijd over. Maar uiteraard is dat niet de enige manier om vooruit te komen; misschien heb/had ik juist om zo'n stap te kunnen maken eerst wel eens iets anders nodig.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heb je nu, net als ik, al professionele hulp gezocht?
Hoe voel je je?quote:Op maandag 22 juli 2013 22:51 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik denk er de laatste tijd over. Maar uiteraard is dat niet de enige manier om vooruit te komen; misschien heb/had ik juist om zo'n stap te kunnen maken eerst wel eens iets anders nodig.
Zoals?quote:Op maandag 22 juli 2013 22:51 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik denk er de laatste tijd over. Maar uiteraard is dat niet de enige manier om vooruit te komen; misschien heb/had ik juist om zo'n stap te kunnen maken eerst wel eens iets anders nodig.
Stel je iemand voor die zich niet geaccepteerd voelt, zich schaamt voor zijn gevoelens, nooit met iemand over zijn gevoelens gesproken heeft en zeker weet dat hij faalt als hij hulp zoekt. De rommelige relatie met zijn ouders wil hij niet nog verder onder druk zetten door 'te falen'. Denk jij werkelijk dat voor die persoon hulp zoeken een laagdrempelige eerste stap is? Zeker gezien hoeveel mensen hij dan ineens zou moeten vertellen over zijn gevoelens?quote:
Op het moment zit ik een beetje in een achtbaan tussen pieken en hele diepe dalen. Op het moment zit ik even in een dalletje, maar tegelijk realiseer ik me dat op andere fronten het leven best wel goed voor me is geweest de laatste tijd. Voel me in elk geval levend.quote:
Je hoeft niet met je ouders te beginnen. Ik heb mijn ouders ook als laatste op de hoogte gebracht van mijn problemen. Is het voor jou mogelijk om naar een studieadviseur te gaan of een ander vertrouwenspersoon? Je zou ook stiekem eerst naar de huisarts kunnen gaan.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:06 schreef benzin het volgende:
[..]
Stel je iemand voor die zich niet geaccepteerd voelt, zich schaamt voor zijn gevoelens, nooit met iemand over zijn gevoelens gesproken heeft en zeker weet dat hij faalt als hij hulp zoekt. De rommelige relatie met zijn ouders wil hij niet nog verder onder druk zetten door 'te falen'. Denk jij werkelijk dat voor die persoon hulp zoeken een laagdrempelige eerste stap is? Zeker gezien hoeveel mensen hij dan ineens zou moeten vertellen over zijn gevoelens?
Zou het misschien niet beter zijn als hij eerst eens zou beginnen met iemand (die hij het meest vertrouwt) deelgenoot maken van het probleem en zijn gevoelens? Zeker als mensen daar positief op reageren en acceptatie tonen is dat zinvol.
[..]
Op het moment zit ik een beetje in een achtbaan tussen pieken en hele diepe dalen. Op het moment zit ik even in een dalletje, maar tegelijk realiseer ik me dat op andere fronten het leven best wel goed voor me is geweest de laatste tijd. Voel me in elk geval levend.
Alsnog, dan had ik een huisarts, een psycholoog en mijn ouders moeten vertellen over de gevoelens die ik probeer(de) te verstoppen, terwijl dat juist de mensen zijn met wie ik het grootste probleem heb.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je hoeft niet met je ouders te beginnen. Ik heb mijn ouders ook als laatste op de hoogte gebracht van mijn problemen. Is het voor jou mogelijk om naar een studieadviseur te gaan of een ander vertrouwenspersoon? Je zou ook stiekem eerst naar de huisarts kunnen gaan.
Wat is je probleem met de huisarts en de psycholoog?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Alsnog, dan had ik een huisarts, een psycholoog en mijn ouders moeten vertellen over de gevoelens die ik probeer(de) te verstoppen, terwijl dat juist de mensen zijn met wie ik het grootste probleem heb.
quote:Op maandag 22 juli 2013 21:15 schreef Insomnium het volgende:
Vergeet ook niet dat je midden in je puberteit zit.
En dat maakt het er allemaal niet makkelijker of rationeler op.
Vreemd...bij mij ging de pubertijd vrij geruisloos voorbijquote:Op maandag 22 juli 2013 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat een vage wazige tijd was dat, die pubertijd. Ik was bepaald ook niet gemakkelijk
.
Hier alles behalve. Was een flinke puber en heb bijv. mijn laatste 2 jaar van mijn VWO niet bij mijn ouders gewoond.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Vreemd...bij mij ging de pubertijd vrij geruisloos voorbij
Of optimistisch en realistischquote:Op maandag 22 juli 2013 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is geen negatieve instelling. Het is een neutrale instelling. Niemand moet tegen iemand zeggen dat het vanzelf goedkomt. Dat kan namelijk wel eens heel erg smerig tegenvallen. Je moet neutraal en realistisch blijven.
quote:Op maandag 22 juli 2013 23:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Vreemd...bij mij ging de pubertijd vrij geruisloos voorbij
Ik heb nooit een jeugd gehad. Althans, zo voelt dat voor mij. Ik moest zo zijn zoals ik nu ben om met mijn problemen te kunnen dealen.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier alles behalve. Was een flinke puber en heb bijv. mijn laatste 2 jaar van mijn VWO niet bij mijn ouders gewoond.
Puberen was een drama. Ik neem nu sowieso tieners (12-17/18) al niet meer snel serieus. Met name rondom die leeftijd van 15. Altijd maar brullen dat ze 'zo volwassen' zijn etc.
Met u kan ik zaken doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of optimistisch en realistisch
Optimisme kan alleen als de wereld daarin meegaat en als de wereld je actief ondersteunt. Als je optimistisch bent en in dezelfde situatie als de mijne zit, dan ben je ontzettend gestoord. Je hebt dan namelijk helemaal geen goede reden om optimistisch te zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of optimistisch en realistisch
Als hij dat zo voelt, dan is dat in zijn ogen toch zo?quote:
Ik pik dit stukje even om te quoten.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:06 schreef benzin het volgende:
[..]
Zou het misschien niet beter zijn als hij eerst eens zou beginnen met iemand (die hij het meest vertrouwt) deelgenoot maken van het probleem en zijn gevoelens? Zeker als mensen daar positief op reageren en acceptatie tonen is dat zinvol.
[..]
Dat is wel het zuurste wat je kan overkomen natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:46 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Ik pik dit stukje even om te quoten.
Exact dat heb ik gedaan. Iemand in vertrouwen genomen, gepraat, daar werd goed op gereageerd en toch is dat tot een einde gekomen, ben ik zelfs met zekere ellende achtergelaten. Ik vertrouw op dit moment eigenlijk helemaal niemand meer echt.
Dat wordt nu heel erg een gevalletje 'eerst zien, dan geloven'.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:52 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat is wel het zuurste wat je kan overkomen natuurlijk.
En het maakt contact met mensen daarna niet makkelijker zeker niet met vertrouwen.
Maar niet alle mensen zijn zo. ( Gelukkig )
Ik heb het vaak meegemaakt dat ik mensen in vertrouwen nam maar dat ze het vaak te veel vonden en mij te lastig in de omgang. Of zodra ze hoorde wat mijn stoornis was gelijk afstand namen en dachten dat ik ze elk moment zou aanvallen.
Echt vervelend dat het gebeurt is, maar het gaat natuurlijk niet elke keer zo.
Dat snap ik.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:59 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Dat wordt nu heel erg een gevalletje 'eerst zien, dan geloven'.
Ik weet ook niet meer hoe ik het moet aanpakken. Als je iemand leert kennen, vriendschappelijk danwel relatiemateriaal, hoe in godsnaam moet je dingen vertellen? Aan de ene kant wil je dat mensen je willen zien om wie je bent, aan de andere kant wil je mensen ook niet direct afschrikken. Ik wil niet weer iemand vertrouwen om dan weer diegene te zien vertrekken.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik had vroeger ook zulke "vrienden". Tja, het enige wat helpt om pijn te voorkomen is om sowieso niks meer met mensen te gaan doen, maar dat is ook niet echt ideaal als je enige behoefte hebt om onder de mensen te komen.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:59 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Dat wordt nu heel erg een gevalletje 'eerst zien, dan geloven'.
Ik weet ook niet meer hoe ik het moet aanpakken. Als je iemand leert kennen, vriendschappelijk danwel relatiemateriaal, hoe in godsnaam moet je dingen vertellen? Aan de ene kant wil je dat mensen je willen zien om wie je bent, aan de andere kant wil je mensen ook niet direct afschrikken. Ik wil niet weer iemand vertrouwen om dan weer diegene te zien vertrekken.
Ik ken dat wel uit het verleden. Toch heb ik de afgelopen tijd gemerkt dat openheid me veel heeft opgeleverd en dat het toch het risico waard is, ondanks de pijn als het mis gaat.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:46 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Exact dat heb ik gedaan. Iemand in vertrouwen genomen, gepraat, daar werd goed op gereageerd en toch is dat tot een einde gekomen, ben ik zelfs met zekere ellende achtergelaten. Ik vertrouw op dit moment eigenlijk helemaal niemand meer echt.
Het zit een pietsje andersquote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik had vroeger ook zulke "vrienden". Tja, het enige wat helpt om pijn te voorkomen is om sowieso niks meer met mensen te gaan doen, maar dat is ook niet echt ideaal als je enige behoefte hebt om onder de mensen te komen.
Hoezo vind je dat er goed is gereageerd als je nog met de ellende zit opgescheept?
Je hebt een heel goed punt. Ik ga er eens rustig over nadenken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:08 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar iemand moet met je willen omgaan om wie je bent.
In een vriendschap EN in een relatie.
Persoonlijk vind ik dat ik het mensen om mij heen moet vertellen als ik meer met ze om ga.
Vooral vanwege het feit dat mijn buien en dingen erg lastig zijn in de omgang.
En het dus eerlijker is voor de mensen om mij heen om het direct te weten.
Dan is het hun keus of ze door willen gaan met de relatie ( in wat voor context dan ook )
Je hebt niets aan mensen die opeens bij je weg gaan omdat je te moeilijk blijkt te zijn in bepaalde periodes.
Het is nooit makkelijk om zulke dingen te vertellen er gaat altijd een zekere schaamte bij kijken en je bent bang voor de reactie van de ander.
Maar je moet geen genoegen nemen met halve vriendschappen of halve relaties.
Wil je mij? Dan krijg je het hele pakket. In leuke tijden en in slechte tijden.
Wil je dat niet? Dan spreken we elkaar niet meer dat is rottig maar wel het beste.
Pff ja.. ook voor mij wel herkenbaar, ook nog heel recent. Het heeft me toch wel meer pijn gedaan dan ik eigenlijk zou willen toegeven. Het was ook de eerste keer eigenlijk dat ik echt open was tegen iemand, bij iemand die ook echt aangaf dat ik hem kon vertrouwen en juist veel van me wilde weten (zelfs meer dan ik zelf uiteindelijk wilde)quote:Op maandag 22 juli 2013 23:46 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Ah ok, dat is duidelijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:14 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Het zit een pietsje anders
Ik vind het heel moeilijk om mijn emoties te uiten, onder andere door hoe ik ben opgevoed en door het cliché slechte vriendje toen ik nog maar 16 was.
Alles waar ik dus ooit mee heb gezeten, heb ik een tijdig stadium aangegeven. Sommige vrienden en vriendjes die ik heb gehad, wisten wel delen, maar niet alles. Deze persoon wist dus alles. Dat werd goed opgevat, ik kreeg begrip enzovoorts. Ging lange tijd goed. Daarna kwam er een andere bak ellende, toen ben ik dus met de ellende achtergelaten.
Hopelijk is de paniek al weer een beetje gezakt inmiddels?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:19 schreef Insomnium het volgende:
Woot.
Paniek aanval!
How I love thee.
Gewoon uit het niets.
Ik zit nu in de fase ' zenuwachtig of ik wel een goede pappa ga worden ' fase
Mijn verloofde is zwanger en heeft een zoontje van drie.
Maar nu word ik dus zelf vader.
Laatste tijd begint het steeds meer op mijn heupen te werken.
Ga ik het wel goed doen?
Geef ik mijn ziekte door?
Kan ik een goede enigzins stabiele vader zijn?
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:56 schreef Faeroer het volgende:
Horen jullie stemmen? Lijkt mij erg vermoeiend.
Ik word snel moe, dus als je meerdere ik-mensen moet aanhoren zou ik gek worden. Maarja als je dat hebt, dan ben je al gek dus dan maakt het ook niet meer uit.quote:
Dat heb ik alleen een paar keer gehad toen ik extreem manisch was en opgenomen moest worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:56 schreef Faeroer het volgende:
Horen jullie stemmen? Lijkt mij erg vermoeiend.
Waarom?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik ben mijn depressiviteit echt beu.
Niets in dit leven maakt wat uit. Wij zijn allemaal kleine deeltjes energie in een heel groot universum. Alles wat jij leuk of shit vindt valt in het niet van dit alles. Pluk de dag, begin met een lach. Het leven is te kort om tijd te verspillen aan onzin.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:17 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het maakt het totaal van alledaagse dingen zo vermoeiend.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Senor__Chang het volgende:
Leuk verhaal, maar daar heb je niet zoveel aan als je problemen hebt die niet zomaar weg te wuiven zijnquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:21 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Niets in dit leven maakt wat uit. Wij zijn allemaal kleine deeltjes energie in een heel groot universum. Alles wat jij leuk of shit vindt valt in het niet van dit alles. Pluk de dag, begin met een lach. Het leven is te kort om tijd te verspillen aan onzin.
Ik zal mijn best doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:22 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
![]()
Probeer hoe dan ook (hoe kloterig het ook is) een dagritme te behouden.
Don't feed the trollsquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar daar heb je niet zoveel aan als je problemen hebt die niet zomaar weg te wuiven zijn
Meer dan dat kan én mag je ook niet van jezelf verwachtenquote:
Los die problemen dan op. Depressie is niets anders dan een gevoel van uitzichtloosheid. Dat kan je eenvoudig onderdrukken, want het is een onlogisch iets. Wat heeft een depressie voor nut? Je kan er niets mee, het produceert niets, het voegt niets toe en het belet je alleen de dingen te doen die je graag wilt doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar daar heb je niet zoveel aan als je problemen hebt die niet zomaar weg te wuiven zijn
Er is hier zoveel volk op het moment, ik weet niet meer waarop ik wel of niet serieus moet reageren...quote:
Ik hap toch...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:26 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Los die problemen dan op. Depressie is niets anders dan een gevoel van uitzichtloosheid. Dat kan je eenvoudig onderdrukken, want het is een onlogisch iets. Wat heeft een depressie voor nut? Je kan er niets mee, het produceert niets, het voegt niets toe en het belet je alleen de dingen te doen die je graag wilt doen.
Je snapt toch wel dat het niet altijd zo is mhm?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:26 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Los die problemen dan op. Depressie is niets anders dan een gevoel van uitzichtloosheid. Dat kan je eenvoudig onderdrukken, want het is een onlogisch iets. Wat heeft een depressie voor nut? Je kan er niets mee, het produceert niets, het voegt niets toe en het belet je alleen de dingen te doen die je graag wilt doen.
Don't feed the trollsquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:28 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het niet altijd zo is mhm?
Een echte depressie is niet hetzelfde als een tijdje in een dip zitten.
En echte depressie gaat samen met te weinig dopamine en serotonine.
Makkelijk lullen ' zet je erover heen ' ' doe dingen die je leuk vind ' ' het voegt niets toe '
Natuurlijk voegt het niets toe.
Het is niet zo simpel als jij hier nu zo neerzet.
Sorry!quote:
Psychosociale herprogrammering doet wonderen. En welke angsten bedoel jij?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik hap toch...
Waarom zou je gevoel dat je hebt willen onderdrukken? Daar ontstaan juist vaak de problemen mee.
Heb je ervaring met angsten en/of depressie?
Het is wel zo simpel als ik het daar neerzet, het is alleen niet gemakkelijk om uit te voeren. Daar heb je een juiste mindset voor nodig, welke alleen maar komt als mensen u goed de waarheid vertellen of dat jijzelf na een lange periode vol met ervaringen er 'plotseling' achter komt dat jij de afgelopen jaren je tijd hebt verspeeld met onlogische gevoelens.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:28 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het niet altijd zo is mhm?
Een echte depressie is niet hetzelfde als een tijdje in een dip zitten.
En echte depressie gaat samen met te weinig dopamine en serotonine.
Makkelijk lullen ' zet je erover heen ' ' doe dingen die je leuk vind ' ' het voegt niets toe '
Natuurlijk voegt het niets toe.
Het is niet zo simpel als jij hier nu zo neerzet.
Daar ben ik het mee eens, maar dat gaat niet zo huppelend zoals je het net postte. Bovendien ontken je nu de problemen van een heleboel mensen en in feite doe je het af als wat gezeur. Niet tof.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:32 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Psychosociale herprogrammering doet wonderen. En welke angsten bedoel jij?
Hij komt om te trollen, zie zijn PH maar. Trolling is his way of lifequote:
Ik ga altijd uit van het goede in de mens Lukequote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hij komt om te trollen, zie zijn PH maar. Trolling is his way of life
Ik erken dat een depressie een probleem kan zijn in het leven van een individu. Het is echter een gevolg van andere problemen. Los die problemen op en laat die depressie voor wat het is, een onlogische gedachtegang welke geen enkel nut heeft in deze wereld.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar dat gaat niet zo huppelend zoals je het net postte. Bovendien ontken je nu de problemen van een heleboel mensen en in feite doe je het af als wat gezeur. Niet tof.
Welke angsten maakt niet uit, ik vroeg of je zelf bekend bent met depressie of angsten. Met andere woorden; wat brengt je in dit topic?
Je gaf geen antwoord op Minthy haar vraagquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:39 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik erken dat een depressie een probleem kan zijn in het leven van een individu. Het is echter een gevolg van andere problemen. Los die problemen op en laat die depressie voor wat het is, een onlogische gedachtegang welke geen enkel nut heeft in deze wereld.
Hoewel mensen denken dat ik een troll ben, heb ook ik een mening over bepaalde onderwerpen die mij aanspreken. Dat mijn denkwijze niet overeenkomt met de uwe maakt mij geen troll.
Ik ben hier omdat ik een mening heb en ik kan niet slapen in deze hitte. Waarom ben jij hier?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je gaf geen antwoord op Minthy haar vraag
De vraag was: Waarom ben je hier?
chang chang chang chang! oude beer!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Senor__Chang het volgende:
En jouw mening is...wat precies? En wat wil je met je mening hier bereiken?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:43 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik ben hier omdat ik een mening heb en ik kan niet slapen in deze hitte. Waarom ben jij hier?
Ik ga anders zo wel naar bed. Morgen weer een drukke ochtend/middag.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:48 schreef Insomnium het volgende:
Ik slaap eigenlijk nooit voor een uur of drie/vier.
Mijn verloofde is al een paar uur onder zeil.
En ik zit maar een beetje te gamen en hier te lurken.
En solliciatie brieven schrijven en versturen
U maakt het wel heel wetenschappelijk. Mijn mening is dat depressies het niet waard zijn om tijd aan te spenderen, zoals ik al eerder (in)direct aangaf. Entertainment is niet vaak te vinden in dit soort topics, nee. Toch blijft het interessant om een aantal antwoorden te lezen en in discussie te treden, zoals het doel van een forum.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En jouw mening is...wat precies? En wat wil je met je mening hier bereiken?
En waarom zou ik een troll voeren?
Wij zijn hier niet om jou te entertainen heur
Het is het ook niet waard om er tijd aan te spenderen tot je er zelf 1 krijgt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:51 schreef Faeroer het volgende:
[..]
U maakt het wel heel wetenschappelijk. Mijn mening is dat depressies het niet waard zijn om tijd aan te spenderen, zoals ik al eerder (in)direct aangaf. Entertainment is niet vaak te vinden in dit soort topics, nee. Toch blijft het interessant om een aantal antwoorden te lezen en in discussie te treden, zoals het doel van een forum.
Een ander iets wat je op een forum als deze hebt, is dat je je hoort te gedragenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:51 schreef Faeroer het volgende:
[..]
U maakt het wel heel wetenschappelijk. Mijn mening is dat depressies het niet waard zijn om tijd aan te spenderen, zoals ik al eerder (in)direct aangaf. Entertainment is niet vaak te vinden in dit soort topics, nee. Toch blijft het interessant om een aantal antwoorden te lezen en in discussie te treden, zoals het doel van een forum.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is het ook niet waard om er tijd aan te spenderen tot je er zelf 1 krijgt.
Discussie is interessant, zeker over dit onderwerp. Dit topic lijkt (ik zeg bewust lijkt, mogelijk heb ik het mis) me echter niet de juiste plaats daarvoor. Je strijkt mensen nu tegen de haren inquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:51 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen hier geen tijd aan WILLEN spenderen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:51 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Mooi kut...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
En gewoon weer klaarwakker met het wekkertje op 0600
Dip je ergens anders op de dag? Heb/had dat altijd als ik moeite heb met slapen. Ik geef er meestal niet aan toe, maar ik kak dan zo in net voor of net na etenstijd. En dan is het een uurtje of 11/12 en ik ben weer springlevend wakkerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
En gewoon weer klaarwakker met het wekkertje op 0600
Ik lig al sinds 22 met de laptop in bedquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Mooi kut...![]()
Ik wou nog niet slapen, tegenwoordig ga ik pas naar boven als ik moe ben. Van wakker liggen ga ik alleen maar piekeren
Ik val gemiddeld tussen drie en vijf in de morgen in slaap, en om stipt acht uur ben ik er uit om mijn stiefzoontje wakker te maken, eten te geven en dan naar het kinderdag verblijf te brengen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:05 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Dip je ergens anders op de dag? Heb/had dat altijd als ik moeite heb met slapen. Ik geef er meestal niet aan toe, maar ik kak dan zo in net voor of net na etenstijd. En dan is het een uurtje of 11/12 en ik ben weer springlevend wakker
Nogmaals. Het is simpel en eenvoudig, maar niet gemakkelijk. Bekijk het is op een objectieve manier en zonder emotie. Bestudeer de definitie van depressie. Dat ik het niets vind, is omdat ik meer waarde hecht aan logica dan aan emotie. Ik vind het zonde van jullie tijd, als er zoveel negatieve energie wordt gestopt in het in leven houden van een depressieve gedachtegang. Die energie kan veel productiever worden gebruikt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:59 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen hier geen tijd aan WILLEN spenderen.
Het is geen achtbaan ritje, het is geen picknick.
Het is een extreem nare situatie.
En jouw kijk erop die jij hier ten toon stelt lijkt erop alsof je het allemaal maar een simpel iets vind.
Dat iedereen met een depressie maar even tot tien moet tellen en zich dan beter kan gaan voelen.
En geloof mij iedereen met een depressie wou dat het zo makkelijk was.
Het gaat er niet om dat wij geen discussie willen aangaan, of antwoorden willen geven op vragen maar over het feit dat het lijkt alsof jij er tegenaan kijkt alsof het niets is.
S'ochtends ben ik echt niet aanspreekbaar als je niet afgesnauwd wil worden de eerste 2 uur dan leef ik op tot een uur of 4 in de middag. En tot 18/1900 kak ik volledig in en daarna bakken met energie.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:05 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Dip je ergens anders op de dag? Heb/had dat altijd als ik moeite heb met slapen. Ik geef er meestal niet aan toe, maar ik kak dan zo in net voor of net na etenstijd. En dan is het een uurtje of 11/12 en ik ben weer springlevend wakker
Voor m'n ritme zou het beter zijn om dat ook te doen, maar ik weet uit ervaring dat dat niet goed komt...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik lig al sinds 22 met de laptop in bed.
Hier ook niet, al blijf ik in de ochtend wel wat langer liggen. De wekker zet ik om niet een halve dag kwijt te zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Overdag slaap ik echt niet, mezelf opgedragen dat niet te doen want dan worden de nachten nog langer
Dat hoorde ik thuis ook altijdquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:15 schreef Vogeltje88 het volgende:
Moeders zei altijd dat je van in bed liggen in ieder geval lichamelijk uitrust, dus ik ga nog steeds steevast elke avond op tijd liggen. Soms blijf ik hangen met m'n laptop, zoals nu, maar vaak ga ik ook lezen (enige waar ik me nog echt op kan concentreren nu, gek genoeg). Waar in bed lezen me normaal gesproken binnen kwartier doet vertrekken, kan ik nu rustig heel wat uurtjes weglezen voordat ik voel dat ik bijna in slaap ga vallen. On the bright side: kom ik in ieder geval door m'n stapel ongelezen boeken heen
Ik pieker dan ook meestal niet als ik ligquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoorde ik thuis ook altijd![]()
Gek genoeg ben ik het er niet mee eens, liever wat later heen dan nog langer wakker liggen van het gepieker
Nu ik in de ziektewet zit heb ik hier thuis de afspraak gemaakt dat ik mijn oudste zoontje iedere dag breng en haal naar/van school. Dit als stok achter de deur dat ik niet hele dagen in bed blijf liggen wat ik in het begin wel deedquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier ook niet, al blijf ik in de ochtend wel wat langer liggen. De wekker zet ik om niet een halve dag kwijt te zijn.
Ik ga gewoon net zo lang door tot ik echt duf in mn kop ben, ogen half open heb en dan sukkel ik vanzelf in slaap.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoorde ik thuis ook altijd![]()
Gek genoeg ben ik het er niet mee eens, liever wat later heen dan nog langer wakker liggen van het gepieker
Lijkt me heerlijk als je dat kan, het lezen van boeken lukt hier al jaren niet meer ivm onrust...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:18 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Ik pieker dan ook meestal niet als ik ligEen boek lezen kan m'n concentratie vast houden en wat lurken in topics hier op FOK!
Verstandig! Wel vermoeiend lijkt me... Heb je ook medicatie om te kunnen slapen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nu ik in de ziektewet zit heb ik hier thuis de afspraak gemaakt dat ik mijn oudste zoontje iedere dag breng en haal naar/van school. Dit als stok achter de deur dat ik niet hele dagen in bed blijf liggen wat ik in het begin wel deed
Dat is voor mij het moment om alles aan de kant te gooien en naar boven te gaanquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga gewoon net zo lang door tot ik echt duf in mn kop ben, ogen half open heb en dan sukkel ik vanzelf in slaap.
Dat moment van, je bent helder en je moet eigenlijk slapen doe ik eigenlijk al jaren niet meer. Want anders ga je nadenken in je hoofd, en dus evt. piekerenIn die zin ga ik dus niet meer 'sober' naar bed.
Succes, slaap zequote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tijd voor bed, morgen weer druk, trusten!
(oeps, ik ben gewoon echt moe)
Heb hele ladingen pammetjes hier liggen en natuurlijke kruidenbasis middelen maar niks wat echt helpt of weinig bijwerkingen geeft. Heb ook een hekel aan pillen dus als het even kan slik ik niks.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk als je dat kan, het lezen van boeken lukt hier al jaren niet meer ivm onrust...
[..]
Verstandig! Wel vermoeiend lijkt me... Heb je ook medicatie om te kunnen slapen?
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:28 schreef Insomnium het volgende:
Het is hier gewoon nog steeds licht.
Vierentwintig uur per dag.
Ben er nog steeds niet blij mee.
Vraag anders om een hele lage dosis Seroquel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb hele ladingen pammetjes hier liggen en natuurlijke kruidenbasis middelen maar niks wat echt helpt of weinig bijwerkingen geeft. Heb ook een hekel aan pillen dus als het even kan slik ik niks.
PsyQ wil eigenlijk dat ik aan Mirtazapine begin maar ben best bang voor antidepressivum en wat het kan doen met iemand
Zelf heb ik het idee (nu ik wat rustiger ben geworden) dat ik het zonder medicijnen ook red alleen heb ik handvatten nodig om aan dingen te werken en aan te pakken
Ja lach maarquote:
Lijkt me ook bizar. Wel verduisterende gordijnen enzo?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:32 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ja lach maar
Vorig jaar naar Noorwegen verhuisd.
De donkere winters kan ik prima hebben!
Maar in de zomer is het gewoon nooit donker!
NOOIT.
Echt vreselijk raar.
Dat zou echt funest voor mijn ritme zijn denk ik, lijkt me lastig schakelen om op de klok te moeten kijken of je al naar bed "moet"quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:32 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ja lach maar
Vorig jaar naar Noorwegen verhuisd.
De donkere winters kan ik prima hebben!
Maar in de zomer is het gewoon nooit donker!
NOOIT.
Echt vreselijk raar.
Seroquel is een antipsychoticum en een heeeeeeel heftig middel. Zou daar niet te snel naar grijpen, ook niet in de lage dosering waarin het als slaapmiddel wordt gebruikt. Alleen als laatste redmiddel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:31 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Vraag anders om een hele lage dosis Seroquel.
In een hoge dosis is het een anti depri middel maar in een lage dosis is het een perfect slaapmiddel.
Mijn verloofde is allergisch voor die dingen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:33 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Lijkt me ook bizar. Wel verduisterende gordijnen enzo?
Dat is het dus ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat zou echt funest voor mijn ritme zijn denk ik, lijkt me lastig schakelen om op de klok te moeten kijken of je al naar bed "moet"
Dat klopt dan ook wel weer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Seroquel is een antipsychoticum en een heeeeeeel heftig middel. Zou daar niet te snel naar grijpen, ook niet in de lage dosering waarin het als slaapmiddel wordt gebruikt. Alleen als laatste redmiddel.
Ben hier overigens maar weer opgestaan. Kan niet slapen. Ben maar wat aan het tekenen geslagen...
Dat kan ik me goed voorstellen, het zal je niet helpen op het momentquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:28 schreef Insomnium het volgende:
Het is hier gewoon nog steeds licht.
Vierentwintig uur per dag.
Ben er nog steeds niet blij mee.
Hier een slaapmiddel maar dat gebruik ik ook echt als laatste redmiddel. Ik ben er ook geen fan van. Mochten ze me straks medicatie aanraden dan ga ik het wel proberen. Pillen om een leeg/rustig hoofd van te krijgen lijken me heerlijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb hele ladingen pammetjes hier liggen en natuurlijke kruidenbasis middelen maar niks wat echt helpt of weinig bijwerkingen geeft. Heb ook een hekel aan pillen dus als het even kan slik ik niks.
PsyQ wil eigenlijk dat ik aan Mirtazapine begin maar ben best bang voor antidepressivum en wat het kan doen met iemand
Zelf heb ik het idee (nu ik wat rustiger ben geworden) dat ik het zonder medicijnen ook red alleen heb ik handvatten nodig om aan dingen te werken en aan te pakken
Welke heb je? Hier Zolpidinges, topspul!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind slaappillen geweldigDes te meer des te beter. Als ze geen bijwerkingen hadden was ik er voor de rest van mijn leven aan verslaafd geweest. Dat in slaap vallen vind ik maar niks, in slaap blijven ook niet en wakker worden ook niet
Het is wel weer typisch; "one of those daysssssssss...." : - (
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live for now, forget forever
Ik heb nog steeds mijn pammetjes. Ik typte zolpidinges in Google in en er kwam slechts 1 link naar boven? :- (quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Welke heb je? Hier Zolpidinges, topspul!
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:43 schreef Vogeltje88 het volgende:
Het halve topic aan de slaapmedicatie?![]()
Heb zelf eerst temazepam gekregen van de HA, maar hielp geen fuck, niet met inslapen, niet met doorslapen en nachtmerries![]()
Vervolgens nitrazepam gekregen, binnen een kwartier vertrokken, maar vind het toch wel erg gemakkelijk om medicatie te nemen om te slapen. En ik blijf er de hele dag ontzettend suf en vlak van, en zeker op het werk is dat niet erg handig. En ik heb voor mezelf toch wel losgelaten dat ik 'moet' slapen. Ik begin in ieder geval een zeker ritme op te bouwen: van half 4 tot 10Diazepam heb ik in een grijs verleden eens gehad, dat werkte grandioos goed. Zo verslavend als de pest, dat durf ik niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Temazepam werkte hier minder... Van deze die ik nu heb neem ik maar een halve in, indien nodig. Je wordt duizelig, begint te raaskalen (altijd leuk als je nog gesprekken af wil maken) en ploft meestal in slaap
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
Dinges, omdat ik niet op de naam kon komenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds mijn pammetjes. Ik typte zolpidinges in Google in en er kwam slechts 1 link naar boven? :- (
Je hebt Zolpidem? Als ik de bijwerkingen zo lees, lijkt het me niks, maar ik lees dat je er zo'n 7 uurtjes op slaapt op normale dosis, wat me beter lijkt dan nitrazepam, dan ben ik voor minstens 10 uur vertrokken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Diazepam heb ik in een grijs verleden eens gehad, dat werkte grandioos goed. Zo verslavend als de pest, dat durf ik niet meer
Temazepam werkte hier minder... Van deze die ik nu heb neem ik maar een halve in, indien nodig. Je wordt duizelig, begint te raaskalen (altijd leuk als je nog gesprekken af wil maken) en ploft meestal in slaap
Nooit last van bijwerkingen gehad, ik neem ze in om in te kunnen slapen. Daarvoor zijn ze zeer geschikt, vind ik.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:50 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Je hebt Zolpidem? Als ik de bijwerkingen zo lees, lijkt het me niks, maar ik lees dat je er zo'n 7 uurtjes op slaapt op normale dosis, wat me beter lijkt dan nitrazepam, dan ben ik voor minstens 10 uur vertrokken.
Balen!!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 03:06 schreef Murmeli het volgende:
Jammer dat mijn wekker over 3,5 uur gaat...kan geen slaappillen meer nemen dus![]()
Kon ook een paar uur geleden al niet meer, toen ik erachter kwam dat ik niet kon slapen. Echt helemaal niks werktbehalve dus slaappillen (nou ja, oxazepam in mijn geval, iets anders heb ik nog niet los kunnen peuteren).
Maar ja, ik ga op zo weinig slaap niet kunnen werken dus ik weet nu niet wat ik moet doen.
Misschien maar weer noodgedwongen vrij nemen in de ochtend ofzo. Daar gaan al mn vrije dagen. Grom.
En tekenen lukt ook al niet. Probeer een tattoo te bedenken maar kom er niet uit. Ff wat inspiratie van internet jatten maar
Kop op vent! Inderdaad, zie het in de ochtend maar weer. Het komt goedquote:Op dinsdag 23 juli 2013 03:12 schreef sitting_elfling het volgende:
fuck it, ik mieter nu maar weer een dubbele slaappil naar binnen met een shot. En dus trustenHeb geen zin in emotioneel gezeik, die emotionele kater komt wel wanneer ik wakker ga worden. (helaas). Mijn leven is zo veranderd toen ik over BPD te weten kwam
Nee, helaas kan bij mij ook 1 nacht niet. Wel met 6 uur slaap, maar niet met 3...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 03:13 schreef minthy het volgende:
[..]
Balen!!![]()
Dat weinig slapen voor je werk lukt af en toe wel, maar op een gegeven moment ben je daar ook doorheen...
Alweer wakker.quote:
Haaaaaai!quote:
Zo begon mijn nacht eergisteren. Boem! Samen met de warmte toch maar liefst 1,5 uur slaap opgeleverd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:28 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ook niet. Ik heb constant dit geluid gehoord: bzzzzzzzZZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZzzzzzzt
Rotbeesten.
Ik hoop dat ik vandaag emotioneel mijn hoofd beter boven water kan houden dan gisteren.
Tja, echt een klote situatie zeg... :-/quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:02 schreef sitting_elfling het volgende:
De ochtenden zijn kut. Echt gaar en kut geslapen![]()
Zoals men weet heb ik over een week of 2 mijn EMDR therapie, en heb ik poos geleden met mijn ex gesproken over het terug betalen van geld. Ik heb uiteraard geen enkele mail van haar terug gekregen, dus de vraag is nu weer, wat gaan we doen? Ik mag wanneer mijn EMDR therapie gaat beginnen eigenlijk geen contact meer want ik zal dan stappen moeten zetten.
Ik vertrouw (helaas) mensen met BPD echt niet meer. De waarheid kan zo verdraaid worden, de manier waarop dit soort mensen de wereld zien is zo vreemd ik kan er niet bij komen. Ik wil het begrijpen, ik kan het alleen niet. Het doet ook gewoon pijn want je wil ze eigenlijk helpen, een schouder geven om op te janken maar ze rukken je schouder er uit en gaan er anderen mee lastig vallen. En het meest kutte is nog, je kunt het dit soort mensen niet kwalijk nemen want geestelijk weten ze niet beter, terwijl ik er persoonlijk echt gruwelijk aan onder door ga. Je wil altijd mensen het voordeel van de twijfel geven dat ze wel normaal zijn, alleen dan riekt het al snel naar een manipulatieve bitch.
Het nadeel van BPD personen is dat ze ook nog eens erg zielig kunnen doen, en ze worden juist met die enorme 'zielige' verhalen enorm enabled op het internet.
Voor mij is de enige echte optie
[ afbeelding ]
Heb ook op andere psychologie forums gelezen over groepjes waar mensen met borderline komen waar ze hun verhalen 'stiekum' delen. Dan lees je verhalen over het besef dat ze hun boyfriend pijn doen, elke keer, dat ze enorm manipulatief zijn, dat ze de boel bij elkaar liegen, dat ze dat aan niemand vertellen, dat de psycholoog het natuurlijk fout heeft (:') !). En dan gaan mijn haren recht over eind staan en wil ik niets liever naar een soort van personality disorder free eilandje rennen om daar maar de rest van mijn jaren te slijten als een soort van robinson crusoe.
En weet je wat het kutte nog is? Ik mis haar op 1 of andere manier nog steeds (!). Dafuq man!![]()
Je hebt die vage hoop dat je alles hebt gedroomd en dat ze nergens last van heeft......... En dan te denken dat er hier in dit topic ook een aantal gasten rondlopen die enorm gevoelig zouden zijn mochten ze ooit een BPD dame ontmoeten.
Ik voel me weer godsgruwelijk kut deze ochtend, maar dit lucht even op
Dat eilandje ga je nooit buiten jezelf vinden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:02 schreef sitting_elfling het volgende:
De ochtenden zijn kut. Echt gaar en kut geslapen![]()
Zoals men weet heb ik over een week of 2 mijn EMDR therapie, en heb ik poos geleden met mijn ex gesproken over het terug betalen van geld. Ik heb uiteraard geen enkele mail van haar terug gekregen, dus de vraag is nu weer, wat gaan we doen? Ik mag wanneer mijn EMDR therapie gaat beginnen eigenlijk geen contact meer want ik zal dan stappen moeten zetten.
Ik vertrouw (helaas) mensen met BPD echt niet meer. De waarheid kan zo verdraaid worden, de manier waarop dit soort mensen de wereld zien is zo vreemd ik kan er niet bij komen. Ik wil het begrijpen, ik kan het alleen niet. Het doet ook gewoon pijn want je wil ze eigenlijk helpen, een schouder geven om op te janken maar ze rukken je schouder er uit en gaan er anderen mee lastig vallen. En het meest kutte is nog, je kunt het dit soort mensen niet kwalijk nemen want geestelijk weten ze niet beter, terwijl ik er persoonlijk echt gruwelijk aan onder door ga. Je wil altijd mensen het voordeel van de twijfel geven dat ze wel normaal zijn, alleen dan riekt het al snel naar een manipulatieve bitch.
Het nadeel van BPD personen is dat ze ook nog eens erg zielig kunnen doen, en ze worden juist met die enorme 'zielige' verhalen enorm enabled op het internet.
Voor mij is de enige echte optie
[ afbeelding ]
Heb ook op andere psychologie forums gelezen over groepjes waar mensen met borderline komen waar ze hun verhalen 'stiekum' delen. Dan lees je verhalen over het besef dat ze hun boyfriend pijn doen, elke keer, dat ze enorm manipulatief zijn, dat ze de boel bij elkaar liegen, dat ze dat aan niemand vertellen, dat de psycholoog het natuurlijk fout heeft (:') !). En dan gaan mijn haren recht over eind staan en wil ik niets liever naar een soort van personality disorder free eilandje rennen om daar maar de rest van mijn jaren te slijten als een soort van robinson crusoe.
En weet je wat het kutte nog is? Ik mis haar op 1 of andere manier nog steeds (!). Dafuq man!![]()
Je hebt die vage hoop dat je alles hebt gedroomd en dat ze nergens last van heeft......... En dan te denken dat er hier in dit topic ook een aantal gasten rondlopen die enorm gevoelig zouden zijn mochten ze ooit een BPD dame ontmoeten.
Ik voel me weer godsgruwelijk kut deze ochtend, maar dit lucht even op
Ik niet!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:55 schreef Insomnium het volgende:
Goedemorgen.
Soms wou ik echt dat iedereen bipolair was.
Het begrip zou dan een heel stuk beter zijn.
Soms lijkt het wel alsof mijn verloofde vergeet dat ik ' ziek ' ben.
Echt vervelend.
Anyway, sorry om te horen dat iedereen zon rot morgen heeft.
Ben blij te horen dat er tenminste iemand nog een goede ochtend heeft hahaha.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik niet!I enjoy every minute of it!
Wat anders kan ik doen met m'n energie? Me rot voelen? Me mee laten gaan in negatieve gedachten of gevoelens? Waarom, in vredesnaam, zou ik dát doen?
Belangrijk is dat jij niet vergeet dat je 'ziek' bent. Nooit. Voor zolang het duurt.
I know mjn beste, had gewoon even een afschrijf momentquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat eilandje ga je nooit buiten jezelf vinden.
Veel mensen ontlenen graag intimiteit via lichamelijk contact om te komen tot een geestelijke connectie. Voor anderen werkt het net andersom; door geestelijke intimiteit komen tot lichamelijk contact. Bij het één een gevolg van, bij het ander een streven naar; het geestelijk contact is de sleutel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:10 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ben blij te horen dat er tenminste iemand nog een goede ochtend heeft hahaha.
Het probleem hier is dat we nogal andere niveau's van intimiteit hebben.
Ze houd niet zo van aanrakingen en zoenen en knuffelen is gewoon niet iets wat ze vaak doet.
Dat wist ik en accepteer ik. Al zou k toch persoonl graag wat meer bevestiging willen en intimiteit.
En normaliter is het ook niet echt een probleem.
Maar als ik een slechte dag heb, of gewoon wat meer aandacht dan normaal nodig heb is het gewoon erg lastig dat ze dat niet snapt. En ook niet echt meewerkt om tot een compromis te komen op dit gebied.
Hoe zit dat eigenlijk bij jou?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Veel mensen ontlenen graag intimiteit via lichamelijk contact om te komen tot een geestelijke connectie. Voor anderen werkt het net andersom; door geestelijke intimiteit komen tot lichamelijk contact. Bij het één een gevolg van, bij het ander een streven naar; het geestelijk contact is de sleutel.
Onderzoek dat eens voor jezelf.
Geestelijk contact is mijn sleutel. Vroeger kon ik me verzadigen met seksrelaties, maar niet langer. Met mijn laatste date was na maanden geen sprake van seks, maar dat was niet wat ik miste daaraan. Wat ik miste was het gebrek van het vormen van een band, waardoor zij en ik bij elkaar terecht konden in tijden van onrust. Het deed me pijn haar te zien lijden terwijl ze afstand hield om een band te vormen, waarschijnlijk uit angst gekwetst te worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk bij jou?
Het gaat mij dan ook totaal niet om de sexuele kant van de relatie.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Geestelijk contact is mijn sleutel. Vroeger kon ik me verzadigen met seksrelaties, maar niet langer. Met mijn laatste date was na maanden geen sprake van seks, maar dat was niet wat ik miste daaraan. Wat ik miste was het gebrek van het vormen van een band, waardoor zij en ik bij elkaar terecht konden in tijden van onrust. Het deed me pijn haar te zien lijden terwijl ze afstand hield om een band te vormen, waarschijnlijk uit angst gekwetst te worden.
Ik kan me heel intiem voelen met mensen, zonder seksueel contact. Tijd speelt daarin ook geen rol, of afstand. Tegenwoordig kan ik erg meevoelen met mensen, of ze nou langere tijd in een Depressie & Angst-topic posten, of ik ze voor het eerst tegenkom in een nachttrein richting Amsterdam.
Wow dat vind ik echt een superinteressant punt en ook ik moet daar voor mezelf over nadenken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Veel mensen ontlenen graag intimiteit via lichamelijk contact om te komen tot een geestelijke connectie. Voor anderen werkt het net andersom; door geestelijke intimiteit komen tot lichamelijk contact. Bij het één een gevolg van, bij het ander een streven naar; het geestelijk contact is de sleutel.
Onderzoek dat eens voor jezelf.
Heb je haar wel eens in de ogen aangekeken op zo'n moment en gezegd: Hun, would you hug me please?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:37 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook totaal niet om de sexuele kant van de relatie.
We hebben wel sex en dergelijk en ze is zwanger dus dat is het probleem hier ook niet.
Onze geestelijke band is vrij sterk omdat je toch veel moet praten over alles als je met iemand samenleeft met een stoornis.
Waar het fout gaat is als ik een slechte dag heb, of een slechte bui.
Dan heb ik behoefte aan die extra knuffel en die extra kus.
Even dat extra teken dat je het waard bent.
En dat gebeurt dus nooit.
Nu kan je zeggen dat het bij mij ligt en feitelijk is dat ook zo.
IK heb extra aandacht nodig IK moet meer geknuffelt en gezoent worden.
Maar dat maakt de situatie er niet makkelijker op.
Het feit dat ik ook nog eens niet altijd rationeel kan nadenken zorgt voor wat kleine ruzies in de relatie.
Dat is een goed punt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:37 schreef Cue_ het volgende:
Maar waarin zit het hem dan dat je die extra knuffel/kus niet krijgt? Wil ze je die dan niet geven? Weet ze niet dat je die wil? Vraag je er niet om?
Klopt. Maar om nou te zeggen dat ik voldoening krijg als ik iemand een x-tijd zou kunnen aankijkenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:49 schreef Gray het volgende:
Weet je wat intiem is? Iemand diep in de ogen aankijken. Maar weinigen van ons kunnen dat bij een ander zonder zich ongemakkelijk te voelen.
Soms wel soms niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb je haar wel eens in de ogen aangekeken op zo'n moment en gezegd: Hun, would you hug me please?
Om dan vervolgens te knuffelen en niets meer? Vaak gaan dit soort momenten 'mis' omdat een van de twee uit is op meer. Wat dit betreft werken vrouwen en mannen doorgaans anders. Wat ze verbindt is communicatie en het omgekeerde daarvan: stilte. Beide kan je delen. Uit beide komt al het andere voort.
Ja dat is het ook!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef Cue_ het volgende:
Als zij al niet van de aanrakingen is.. en het daar ook gewoon verdomd lastig mee heeft om het te geven.. pff dan wordt het wel moeilijk om een goede combi te vinden die voor beide prettig is.
Wel na een tijd verwacht ik toch wel dat ze mijn buien een beetje kan lezen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Hoe ga je er in zo'n situatie mee om Insomnium? Hoop of verwacht je dat ze je een beetje meer aandacht geef, of zeg je in zo'n situatie dan ook dat je het nodig hebt. In de trant van "hee, ik voel me nu echt ontzettend kut en heb nu echt even een kus/knuffel nodig." Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn in zo'n situatie, juist als het om een partner, die dan nog "nee" zouden zeggen eigenlijk...
Ligt eraan wat voor voldoening je vanuit gaat. Verwachtingen, resultaten. Welke kan je nou echt invloed op uitoefenen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. Maar om nou te zeggen dat ik voldoening krijg als ik iemand een x-tijd zou kunnen aankijken
Nouja de intimiteit waar je het over had. Tis idd maar net wat je wilt. Allemaal heel erg plaats/tijd/gevoelsafhankelijk of je een knuffle/kus/seks/praat/oogstaar intimiteit wil.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:53 schreef Gray het volgende:
Ligt eraan wat voor voldoening je vanuit gaat. Verwachtingen, resultaten. Welke kan je nou echt invloed op uitoefenen?
Extra, maar niet meer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:53 schreef Insomnium het volgende:
Soms wel soms niet.
Ik wil er niet om bedelen.
Maar vaak kom ik dan gewoon naar haar toe en knuffel ik haar.
En op zulke moment wil ik gewoon echt graag wat extra aandacht en bevestiging.
Het gaat niet om wat meer.
Kan je daar écht invloed op uitoefenen? Kan je het afdwingen? En belangrijker nog: wíl je het afdwingen? En nóg belangrijker: zou je willen dat het bij jou afgedwongen wordt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja de intimiteit waar je het over had. Tis idd maar net wat je wilt. Allemaal heel erg plaats/tijd/gevoelsafhankelijk of je een knuffle/kus/seks/praat/oogstaar intimiteit wil.
Met niet meer bedoel ik dat ik verder geen bijbedoelingen heb met een knuffel.quote:
Invloed op intimiteit bedoel je?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:57 schreef Gray het volgende:
Kan je daar écht invloed op uitoefenen? Kan je het afdwingen? En belangrijker nog: wíl je het afdwingen?
Maar zou je dat niet ergens anders uit kunnen halen dan uit een aanraking?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:58 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Met niet meer bedoel ik dat ik verder geen bijbedoelingen heb met een knuffel.
Als op dat het op wat meer uitloopt of iets dergelijks.
Gewoon dat extra zetje wat mijn brein nodig heeft om te weten dat ik niet waardeloos ben en wat extra steun op die momenten.
Het extraatje is een idee dat je nodig hebt. Moet dat idee per se van buiten komen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:58 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Met niet meer bedoel ik dat ik verder geen bijbedoelingen heb met een knuffel.
Als op dat het op wat meer uitloopt of iets dergelijks.
Gewoon dat extra zetje wat mijn brein nodig heeft om te weten dat ik niet waardeloos ben en wat extra steun op die momenten.
Als we het allemaal bij ons zelf zouden kunnen halen dan waren er stukken minder problemen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:01 schreef Gray het volgende:
Het extraatje is een idee dat je nodig hebt. Moet dat idee per se van buiten komen?
Besef dat je een ander eigenlijk iets oplegt wanneer je dit soort afhankelijke liefde vraagt; je beperkt een ander daarmee, en ook jezelf. Dat kan anders.
Dat is echt zo lastig. Ik kan me zo'n moment voorstellen (of zo is het voor mij vaak in ieder geval) dat wanneer je je zo klote voelt, dat het ook echt iets existentieels is (gevoeld) en het op zo'n moment lastig is met jezelf in het reine te komen en je zelf niet waardeloos te vinden, maar juist ook van jezelf houdt en dat op dat moment de behoefte naar bevestiging van een andere persoon erg groot is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:58 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hop, nog een keer bellen dan! Desnoods om zijn privénummer of 06-nummer. Beloftes moeten wel nagekomen worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:02 schreef Vogeltje88 het volgende:
Grmbl. Weer de instelling niet bereikt. Kon vanochtend tussen 11 en 12 terug bellen, zou dan worden doorverbonden met de juiste persoon. Bellen, is hij telefonisch in gesprek. Voorstel was dat hij me terug zou bellen, nog voor 12 uur.
En m'n telefoon spookt de laatste paar dagen. Licht het scherm zomaar ineens op, terwijl er geen smsje/belletje/whatsappje/wat dan ook is.
Dat kan, maar hoeft niet. Doe je het om iets terug te verwachten, dan moet je je afvragen of zoiets wel uit ware liefde ontstaan is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Invloed op intimiteit bedoel je?
Nouja als je iemand zoent.. kan je een zoen terugverwachten. Wat voor eentje het dan wordt, dat is natuurlijk altijd de vraag. Maar als je het niet initieert, krijg je het sowieso niet op dat moment (of de ander moet gedachten kunnen lezen enzo, maar daar gaan we even niet vanuit)
Daar heb je echt gelijk in, maar dat is ontzettend moeilijk, vooral in tijden waar in het niet goed met iemand gaat. Ik worstel daar zelf ook heel erg mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Het extraatje is een idee dat je nodig hebt. Moet dat idee per se van buiten komen?
Besef dat je een ander eigenlijk iets oplegt wanneer je dit soort afhankelijke liefde vraagt; je beperkt een ander daarmee, en ook jezelf. Dat kan anders.
Emoties/acties uit ware liefde terugkrijgen betekent niet dat het altijd geïnitieerd moet worden door de ander. Dat diegene je op dat moment niet zoent, betekent niet dat diegene je dan niet wil zoenen. Dan zou je erom kunnen 'vragen' zeg maar... het resultaat kán hetzelfde zijn dan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:04 schreef Gray het volgende:
Dat kan, maar hoeft niet. Doe je het om iets terug te verwachten, dan moet je je afvragen of zoiets wel uit ware liefde ontstaan is.
Het is ongelooflijk moeilijk, geloof me, maar 'vrije liefde' is zoiets moois. Pas sinds kort heb ik dat mogen proeven. Ik wil niets anders meer.
Ik zou niet weten waar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar zou je dat niet ergens anders uit kunnen halen dan uit een aanraking?
Want je partner doet dat liever niet blijkbaar, dus krijg je er zelden uit wat je graag zou willen. Eerder misschien het tegenovergestelde als ze het zonder plezier doet.
Zou je dan niet kunnen kijken of je evt uit andere dingen de voldoening kan halen? Die intimiteit / bevestiging die je oip zo'n moment zoekt?
Dat besef ik mij heel goed.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:03 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Dat is echt zo lastig. Ik kan me zo'n moment voorstellen (of zo is het voor mij vaak in ieder geval) dat wanneer je je zo klote voelt, dat het ook echt iets existentieels is (gevoeld) en het op zo'n moment lastig is met jezelf in het reine te komen en je zelf niet waardeloos te vinden, maar juist ook van jezelf te houd en dat op dat moment de behoefte naar bevestiging van een andere persoon erg groot is.
Het duurt soms even, dat is waar. Maar laat dat je niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als we het allemaal bij ons zelf zouden kunnen halen dan waren er stukken minder problemen.
en ik bedoel hier niet mee dat het niet mogelijk is.. maar voordat je dat bereikt hebt... pff.
Eens.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:49 schreef Gray het volgende:
Weet je wat intiem is? Iemand diep in de ogen aankijken. Maar weinigen van ons kunnen dat bij een ander zonder zich ongemakkelijk te voelen.
Mwoah, typische belofte van een belmiep aan de voorkant. Had er al niet op gerekend, want zij kan ook niet inschatten hoe lang z'n andere gesprekken duren en hoeveel andere mensen er nog zijn en hoe de rest van zijn agenda er uit ziet. Ik weet niet eens wie 'hij' is, ik zit dus nog steeds vóór het/een trajectquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hop, nog een keer bellen dan! Desnoods om zijn privénummer of 06-nummer. Beloftes moeten wel nagekomen worden..
Ik bedoel geen fysieke extra aandacht van haar. Al is het een knipoog van haar of dat ze een briefje ergens voor je neerlegt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef Insomnium het volgende:
Maar op zulke momenten heb ik echt de diepe behoefte aan wat extra aandacht van haar.
Ik sta open voor tips voor andere manieren haha
Maar daarmee moet je al bezig zijn voordat je in zo'n dal zit. Want als iedereen zo in het reine is met zichzelf, dan zouden ze niet eens in zo'n dal komen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:06 schreef Gray het volgende:
Het duurt soms even, dat is waar. Maar laat dat je niet tegenhouden.
Daarom is het ook zó belangrijk om in jezelf op zoek te gaan naar hetgeen je denkt nodig te hebben.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Daar heb je echt gelijk in, maar dat is ontzettend moeilijk, vooral in tijden waar in het niet goed met iemand gaat. Ik worstel daar zelf ook heel erg mee.
Maar die belmiep aan de andere kant is zich er ook niet van bewust dat de desbetreffende persoon jouw "verbinding" is met het hele circus. Dus van haar belofte hangt wel het e.e.a. af.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:06 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Mwoah, typische belofte van een belmiep aan de voorkant. Had er al niet op gerekend, want zij kan ook niet inschatten hoe lang z'n andere gesprekken duren en hoeveel andere mensen er nog zijn en hoe de rest van zijn agenda er uit ziet. Ik weet niet eens wie 'hij' is, ik zit dus nog steeds vóór het/een traject
Oh! Op zon manier.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik bedoel geen fysieke extra aandacht van haar. Al is het een knipoog van haar of dat ze een briefje ergens voor je neerlegt.
Heerlijk als men vergeet dat ik ook nog een ziekte heb. Ik "ben " het namelijk nietquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:55 schreef Insomnium het volgende:
Goedemorgen.
Soms wou ik echt dat iedereen bipolair was.
Het begrip zou dan een heel stuk beter zijn.
Soms lijkt het wel alsof mijn verloofde vergeet dat ik ' ziek ' ben.
Echt vervelend.
Anyway, sorry om te horen dat iedereen zon rot morgen heeft.
Soms wordt ik helemaal flauw van je posts en vind ik je een vervelende "zweefteef" Maar soms. zoals deze post, raakt het precies over hoe ik me voelquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik niet!I enjoy every minute of it!
Wat anders kan ik doen met m'n energie? Me rot voelen? Me mee laten gaan in negatieve gedachten of gevoelens? Waarom, in vredesnaam, zou ik dát doen?
Belangrijk is dat jij niet vergeet dat je 'ziek' bent. Nooit. Voor zolang het duurt.
Maar het betekent wél dat je afhankelijk bent van een gevolg van een zekere oorzaak voor je geluk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Emoties/acties uit ware liefde terugkrijgen betekent niet dat het altijd geïnitieerd moet worden door de ander. Dat diegene je op dat moment niet zoent, betekent niet dat diegene je dan niet wil zoenen. Dan zou je erom kunnen 'vragen' zeg maar... het resultaat kán hetzelfde zijn dan.
Truequote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:08 schreef Detroit het volgende:
[..]
Maar die belmiep aan de andere kant is zich er ook niet van bewust dat de desbetreffende persoon jouw "verbinding" is met het hele circus. Dus van haar belofte hangt wel het e.e.a. af..
Maar hoe zie en doe je dat dan? In mijn relaties streef ik ook naar onvoorwaardelijke liefde, dat ieder vrij kan zijn in zijn/haar doen en laten en dat de autonomie binnen de relatie erg belangrijk is. Maar aan de andere kant zijn wij als mensen ook afhankelijk van andere mensen. En dat vind ik vaak een lastig punt om daar balans in te vinden: autonoom zijn en afhankelijk zijn. En als het dan ook nog eens slecht met me gaat.. naja dan is de balans nergens meer te vindenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat kan, maar hoeft niet. Doe je het om iets terug te verwachten, dan moet je je afvragen of zoiets wel uit ware liefde ontstaan is.
Het is ongelooflijk moeilijk, geloof me, maar 'vrije liefde' is zoiets moois. Pas sinds kort heb ik dat mogen proeven. Ik wil niets anders meer.
Klopt. Zeg ook niet dat het goed is of handig.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:10 schreef Gray het volgende:
Maar het betekent wél dat je afhankelijk bent van een gevolg van een zekere oorzaak voor je geluk.
Bijna!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef Insomnium het volgende:
Dat besef ik mij heel goed.
En dat maakt het er niet makkelijker op.
Ik wil haar in niets beperken en dat gaat mij best goed af.
En zeker niet met dit soort dingen, maar op zulke dagen is het gewoon bijna onmogelijk om niet gepikeert te worden bij gebrek aan wat extra aandacht.
True!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar daarmee moet je al bezig zijn voordat je in zo'n dal zit. Want als iedereen zo in het reine is met zichzelf, dan zouden ze niet eens in zo'n dal komen.
Hah. Dat is dan ook wel weer waar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Bijna!
Dat is een oneindigheid aan mogelijkheden op zichzelf.
Helemaal niet van je laten afglijden jongedame. Hops, die telefoon pakken en bellen!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:11 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
TrueIk doe zelf ook telefonisch werk aan de achterkant en ik ben niet telefonisch bereikbaar voor mensen die me moeten hebben. Vaak zat meegemaakt dat collega's aan de voorkant beloven dat ik 'vandaag' nog terug bel, terwijl ik die dag helemaal niet aan het werk ben
Ik wilde er even over chagrijnen en laat het nu weer van me afglijden.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:09 schreef seasushi het volgende:
[..]
Heerlijk als men vergeet dat ik ook nog een ziekte heb. Ik "ben " het namelijk niet
quote:[..]
Soms wordt ik helemaal flauw van je posts en vind ik je een vervelende "zweefteef" Maar soms. zoals deze post, raakt het precies over hoe ik me voel![]()
Hoewel ogenschijnlijk zonder reden omdat er een hoop gedoe en moeilijke toestanden om me heen spelen, voel ik me goed, en geniet ik gewoon van "zijn"
Ik vind de theorie allemaal best mooi. ZIe de praktijk (voor mezelf) alleen echt niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:13 schreef Gray het volgende:
True!
Maar een dal is donker. Donker nadert het absolute. Net als licht of helder. Het is een kleine verschuiving die een wereld van verschil maakt.
Ik zou in jouw geval in ieder geval met dezelfde vragen zitten:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:13 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hah. Dat is dan ook wel weer waar.
Het is gewoon een lastige combinatie van persoonlijkheden in deze relatie
Maar we zijn extreem gek op elkaar en verder gaat alles dan ook nog steeds super.
Eerste kind is ook op komst, wat bij mij extreem veel stress oproept. Maar dat zal elke nieuwe vader wel hebben denk ik.
Eerlijk gezegd ook geen tijd voorquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:14 schreef Detroit het volgende:
[..]
Helemaal niet van je laten afglijden jongedame. Hops, die telefoon pakken en bellen!.
Bellen.. 4 minuten minder lang douchenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:16 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ook geen tijd voorIk moet nu douchen, aankleden, hapje eten en dan heb ik een andere afspraak staan tussen 13:00 en 14:00.
Autonoom zijn ís onafhankelijk zijn. Een verschil vinden tussen autonoom en onafhankelijk zijn is een eindeloze zoektocht.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:11 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Maar hoe zie en doe je dat dan? In mijn relaties streef ik ook naar onvoorwaardelijke liefde, dat ieder vrij kan zijn in zijn/haar doen en laten en dat de autonomie binnen de relatie erg belangrijk is. Maar aan de andere kant zijn wij als mensen ook afhankelijk van andere mensen. En dat vind ik vaak een lastig punt om daar balans in te vinden: autonoom zijn en afhankelijk zijn. En als het dan ook nog eens slecht met me gaat.. naja dan is de balans nergens meer te vinden.
Het is beide.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. Zeg ook niet dat het goed is of handig.
Maar bedoel meer te zeggen dat dat in reine zijn met jezelf, niet een oplossing is, maar een preventie als het ware.
Dat zijn dus ook precies de punten waar het op knelt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:15 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval in ieder geval met dezelfde vragen zitten:
- Ben ik wel een stabiele vader?
- Geef ik niets door?
etc.. Maar waarom zou er niet iets goeds van gemaakt kunnen worden?.
Onthou en blijf eraan werken dat je gek ben op elkaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:13 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hah. Dat is dan ook wel weer waar.
Het is gewoon een lastige combinatie van persoonlijkheden in deze relatie
Maar we zijn extreem gek op elkaar en verder gaat alles dan ook nog steeds super.
Eerste kind is ook op komst, wat bij mij extreem veel stress oproept. Maar dat zal elke nieuwe vader wel hebben denk ik.
Smoesjesquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:16 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ook geen tijd voorIk moet nu douchen, aankleden, hapje eten en dan heb ik een andere afspraak staan tussen 13:00 en 14:00.
Een goede maat van mij zit met depressie met een genetische component, en hij wordt ook vader. Nou is zijn vrouw echt rete-stabiel. Wellicht dat als jouw verloofde een beetje stabiel is, jullie kind toch het beste van twee werelden gaat krijgen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:18 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Maar ik ben inderdaad bang dat ik het bipolaire doorgeef en of ik wel een goede vader zal zijn en of ik wel in staat ben om stabiele kinderen op te voeden ect ect ect
Komt wel, of komt niet. Beiden zijn geen reden om meer onrust te maken in jezelf, en daarmee schiet je al zo'n eind op.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind de theorie allemaal best mooi. ZIe de praktijk (voor mezelf) alleen echt niet.
Ik hoop dat sommige dingen inderdaad helpen de zaak van wat andere kanten te kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:20 schreef Insomnium het volgende:
Bedankt allemaal voor de imput!
Toch weer een hoop nieuwe impulsen die ik wellicht mee kan nemen om het beter te benaderen.
Ja dat kloptquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Autonoom zijn ís onafhankelijk zijn. Een verschil vinden tussen autonoom en onafhankelijk zijn is een eindeloze zoektocht.
Succes!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:20 schreef Insomnium het volgende:
Bedankt allemaal voor de imput!
Toch weer een hoop nieuwe impulsen die ik wellicht mee kan nemen om het beter te benaderen.
Ow ik word er zeker niet onrustiger van. Kan het wel interessant vinden, dus af en teo probeer ik het me voor te stellen hoe of wat zeg maar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:22 schreef Gray het volgende:
Komt wel, of komt niet. Beiden zijn geen reden om meer onrust te maken in jezelf, en daarmee schiet je al zo'n eind op.
Wellicht helpt het om soms even tijd te nemen voor dit soort vraagstukken, al is het maar vijf luttele minuten. Je onderbewuste blijft er toch wel mee aan de slag, en presenteert het antwoord wanneer het dat doet.
Zie.. ben je toch weer een stapje verder. Dus nu van fok af en aan het werk!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:26 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ok, jullie je zinNog maar een keer gebeld, krijg ik te horen dat ik wel degelijk gebeld zou zijn en dat er voicemail is achtergelaten. Telefoon geeft geen enkele gemiste oproep aan of een melding van voicemail. Nummer gecontroleerd, ook dat klopt. Nu telefonische afspraak gemaakt, in de hoop dat m'n telefoon dan geen kuren heeft of iets dergelijks. En nu moet ik me echt echt echt haasten
Dat is waar, we zijn gemeenschapsdieren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:23 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Ik bedoelde juist de omgang met autonoom (willen) zijn en afhankelijkheid. Ik ga er namelijk vanuit dat wij als mensen afhankelijk zijn van elkaar om te kunnen (over)leven, in wat voor opzicht ook.
Laat. Het. Gewoon. Los. Elke verwachting die je koppelt aan succes, is garantie voor teleurstelling. Rust vereist niets anders dan niets. Neem de tijd, voor onbepaalde tijd. Rust is zo onbeschrijflijk relaxt, dat er eigenlijk geen woorden voor zijn. Het is als de stilte waar een muzieknoot uit voortkomt. Geen noot kan deze beschrijven.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ow ik word er zeker niet onrustiger van. Kan het wel interessant vinden, dus af en teo probeer ik het me voor te stellen hoe of wat zeg maar.
Die vraagstukken, tja dat is leuke theorie weer. Maar de praktijk is lastiger. En soms zie ik de praktijk nog wel, maar niet bij, omdat ik het zelf niet zo zie werken (voor mij). Kan ik er de tijd wel voor nemen, maar schiet je ook niets mee op.
Die laatste zin is wel hard eigenlijk. Want eigenlijk zou tijd die je voor jezelf neemt om over jezelf, je leven en dat wat je wilt, toch heel waardevol moeten zijn en door te zeggen dat je er niets mee op schiet is wel hard voor jezelf.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ow ik word er zeker niet onrustiger van. Kan het wel interessant vinden, dus af en teo probeer ik het me voor te stellen hoe of wat zeg maar.
Die vraagstukken, tja dat is leuke theorie weer. Maar de praktijk is lastiger. En soms zie ik de praktijk nog wel, maar niet bij, omdat ik het zelf niet zo zie werken (voor mij). Kan ik er de tijd wel voor nemen, maar schiet je ook niets mee op.
Bij mij is het extreem duaal.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:39 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Die laatste zin is wel hard eigenlijk. Want eigenlijk zou tijd die je voor jezelf neemt om over jezelf, je leven en dat wat je wilt, toch heel waardevol moeten zijn en door te zeggen dat je er niets mee op schiet is wel hard voor jezelf.
Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen. ik heb er zelf ook enorm veel moeite mee om te kunnen genieten van de tijd die ik me mezelf en voor mezelf doorbreng. Alle zelfdestructieve gedachtes en ook zelfhaatgevoelens (nu zijn die gelukkig niet meer zo erg en heftig als vroeger) maken het er voor mij niet beter op in ieder geval.
Veel succes!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:42 schreef rainbowwarrior het volgende:
Okee, genoeg gefokt voor nu.
Nu eerst maar kamer opruimen, boodschappen doen, dan zwemmen en vanavond misschien toch nog iets afspreken met iemand.
Bis später!
Tja.. ben blij dat jij ervan genietquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:31 schreef Gray het volgende:
Laat. Het. Gewoon. Los. Elke verwachting die je koppelt aan succes, is garantie voor teleurstelling. Rust vereist niets anders dan niets. Neem de tijd, voor onbepaalde tijd. Rust is zo onbeschrijflijk relaxt, dat er eigenlijk geen woorden voor zijn. Het is als de stilte waar een muzieknoot uit voortkomt. Geen noot kan deze beschrijven.
Bedoel meer dat ik er niets mee opschiet omdat ik de praktijk niet zie. De omzetting naar de praktijk zeg maar. Kan ik er wel 5 minuten per dag over nadenken (wat mij al niet zou lukken).. maar het resultaat blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:39 schreef rainbowwarrior het volgende:
Die laatste zin is wel hard eigenlijk. Want eigenlijk zou tijd die je voor jezelf neemt om over jezelf, je leven en dat wat je wilt, toch heel waardevol moeten zijn en door te zeggen dat je er niets mee op schiet is wel hard voor jezelf.
Breng al genoeg tijd met mezelf door dat ik weet dat ik het zat ben en daar geen geluk uit haalquote:Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen. ik heb er zelf ook enorm veel moeite mee om te kunnen genieten van de tijd die ik me mezelf en voor mezelf doorbreng. Alle zelfdestructieve gedachtes en ook zelfhaatgedachtes (nu zijn die gelukkig niet meer zo erg en heftig als vroeger) maken het er voor mij niet beter op in ieder geval.
Ik zou dat (niet slecht bedoeld) best wel eens mee willen maken, zo'n manie, dat je in hoofd hebt zitten dat je alles aan kuntquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:42 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Bij mij is het extreem duaal.
In de ene fase kan ik niet in de spiegel kijken, haat ik mijzelf en ben ik zo ellendig dat ik er het liefst een eind aan zou maken maar in de andere fase voel ik mij letterlijk een god.
Ik ben mooi en prachtig, wie kan er nou niet van mij houden.
Schrijven, tekenen, muziek maken ik kan alles! En ALLES tegelijk!
Niemand kan mij wat maken! Pijn? Wat is dat?
Ik ben een rock god, een sexy beest, ik heb charisma en niets of niemand kan mij wat maken.
Dat is ook niet altijd prettig
Sochtens nog vrij genomen of direct met een quatro espresso in de ochtend begonnen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:16 schreef Murmeli het volgende:
Middag liefjes! Ik heb wel 3 uur geslapen ongeveer. Of het was 4 uur, Haha, ben het alweer vergeten. Hoor dat iedereen heeft liggen draaien dus het hoort er effe bij. Morgen weer vrij!
Ergens zou ik die buien ook helemaal niet kwijt willen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zou dat (niet slecht bedoeld) best wel eens mee willen maken, zo'n manie, dat je in hoofd hebt zitten dat je alles aan kunt. Ben wel benieuwd hoe dat voelt, maar ik weet ook dat ik dit onderbewust zeg omdat ik juist totaal geen gevoel in mijn hoofd heb omtrent dat soort zaken.
Dit zijn toch wel de dingen die ik ook wel heb meegemaakt toen ik >100 uur in de week werkte en alles wat ik deed qua werk en sociale omgang bijna letterlijk in goud veranderde. Ik verloor toen ook mijn controle en donderde in een burn-outquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:46 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Je smijt geld over de balk, je neemt risico's die je normaal niet neemt.
Alleen aan jezelf denken, mensen gebruiken voor eigen gewin. ( omdat ze toch niet zo geweldig zijn zoals jij )
Daarnaast eet je amper, slaap je niet tot amper, begin je duizend dingen tegelijk en maak je niets af.
Of je focust je juist op een ding zoals een boek schrijven en schrijft totdat je bijna van uitputting neervalt.
Dat dus. Het eindigt altijd in een drama.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit zijn toch wel de dingen die ik ook wel heb meegemaakt toen ik >100 uur in de week werkte en alles wat ik deed qua werk en sociale omgang bijna letterlijk in goud veranderde. Ik verloor toen ook mijn controle en donderde in een burn-out.
Vind jij jezelf eigenlijk vreemd?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:52 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat dus. Het eindigt altijd in een drama.
En bij bipolaire mensen des te meer vanwege de fluctuerende hormonen.
Na een manie komt meestal een ellelange extreme depressie die toch een hoop mensen niet aankunnen. En op dat moment er een eind aan maken.
Maar ik snap wel dat sommige mensen het willen ervaren.
Het is toch een vreemd iets.
Het voelt alsof je brein in cocaine is gedoopt. Alles gaat goed.
Je produceert meer, je kan meer en niets stopt je.
Maarja het is de keerzijde echt niet waard.
Vreemd is niet het goede woord!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vind jij jezelf eigenlijk vreemd?
Ik vind mezelf echt vreemd. Rare rakker.
Zoiets zeg maar
[ afbeelding ]
Fijn om te horen dat er eindelijk wat schot in de zaak zit!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:28 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zo, hèhè, eindelijk een telefonische intake achter de rug. Kreeg het idee dat ze daar een beetje op twee gedachten hupsen: aan de ene kant depressieve klachten, aan de andere kant de oorzaak van die depressieve klachten en welk van de twee ze nu moesten aanpakken. Er zou kort overlegd worden, maar krap aan twee minuten later hing de meneer alweer aan de telefoon, er volgt toch een intake op 7 augustus. Een klein beetje schot in de zaak dus.
Maar als jij raar uit de hoek komt, betekent dat toch niet dat jij raar bent. Die ander kan ook raar zijn, omdat die jou niet snapt of het niet inzietquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:29 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Vreemd is niet het goede woord!
Anders. Dat wel!
Ik merk dat ik anders reageer dan de meeste mensen.
Andere denk patronen heb, soms denk ik dat ik intelligenter ben dan een hoop mensen.
Vanwege het feit dat ik snel leer en altijd op zoek ben naar nieuwe dingen om te leren.
Ik kan vreselijk raar uit de hoek komen.
Maar ook spontaan en eerlijk.
Mhm nu ik dit zo eens lees.
Jups!
Vreemd en raar!
Dit was nog maar het telefonische gedeelte. Als (bij)baan werk ik namelijk vooral door middel van telefonisch contact met mensen, afdelingen, enzovoorts, dus ik ben het wel gewend om telefonisch te kletsen en te luisterenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:31 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat er eindelijk wat schot in de zaak zit!
En ik vind zelf altijd de intake het ergst.
Toegeven dat je hulp nodig hebt en precies proberen te vertellen wat er nu aan de hand is aan een wildvreemde.
Maar je kan trots op jezelf zijn!
Dit is een van de moeilijkste delen ervan.
Ik hoop dat het je op de goede weg kan helpen!
hoe gaat het eigenlijk cue?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als jij raar uit de hoek komt, betekent dat toch niet dat jij raar bent. Die ander kan ook raar zijn, omdat die jou niet snapt of het niet inziet
Snap dat hele "ik ben raar / anders" vaak niet helemaal als het gaat om bepaalde dingen. Iedereen is anders, raar misschien? Och ik vind weinig raar. Hoogstens dat ik het niet altijd snap waarom.
Dat vond ik nog niet zo heel moeilijk. Ben heel goed in het globaal vertellen wat er mis is. Maar tot in detail, echt gevoelens bloot gaan leggen, echt eerlijk zijn. Dat vind ik lastiger.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:31 schreef Insomnium het volgende:
En ik vind zelf altijd de intake het ergst.
Toegeven dat je hulp nodig hebt en precies proberen te vertellen wat er nu aan de hand is aan een wildvreemde.
Z'n gangetjequote:
Het is meer dat het lijkt alsof ik over bijna alles anders denk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als jij raar uit de hoek komt, betekent dat toch niet dat jij raar bent. Die ander kan ook raar zijn, omdat die jou niet snapt of het niet inziet
Snap dat hele "ik ben raar / anders" vaak niet helemaal als het gaat om bepaalde dingen. Iedereen is anders, raar misschien? Och ik vind weinig raar. Hoogstens dat ik het niet altijd snap waarom.
Nog steeds vind ik dat je daar trots op kan en moet zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:34 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Dit was nog maar het telefonische gedeelte. Als (bij)baan werk ik namelijk vooral door middel van telefonisch contact met mensen, afdelingen, enzovoorts, dus ik ben het wel gewend om telefonisch te kletsen en te luisterenEn dat gaat om klachtenafhandeling, dus er zitten best escalatiegesprekken tussen, mensen die niet meer willen luisteren, mensen die niets meer willen, mensen die jou of het hele bedrijf verrot schelden, enzovoorts.
Face to face vind ik héél anders. Als dat lukt, durf ik pas echt trots op mezelf te zijn.
Ja dat genoeg tijd met zichzelf doorbrengen en dat zat zijn ken ik ook goed... Ik was vroeger als kind en ook in mijn puberteit en nou ja tot en met ongeveer 24 (word as. zaterdag 28) ook veel alleen. Ik had meestal wel een relatie maar was alsnog meestal erg eenzaam. En nu voel ik me nog steeds vaak zo. Wat eigenlijk raar is, omdat ik in een woongemeenschap met zes andere mensen woon, we veel samen ondernemen, ik ook nog een handvol andere mensen ken (vrienden en bekenden) met wie ik kan afspreken en een liefdesrelatie voerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja.. ben blij dat jij ervan geniet
[..]
Bedoel meer dat ik er niets mee opschiet omdat ik de praktijk niet zie. De omzetting naar de praktijk zeg maar. Kan ik er wel 5 minuten per dag over nadenken (wat mij al niet zou lukken).. maar het resultaat blijft hetzelfde.
[..]
Breng al genoeg tijd met mezelf door dat ik weet dat ik het zat ben en daar geen geluk uit haal
Ik nodig steevast al jaren geen mensen meer uit op mijn verjaardag. Willen ze langskomen, doen ze dat, zo niet, jammerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:06 schreef Cue_ het volgende:
Vier je verjaardag dan na de zomerEn vraag mensen even om een bevestiging. Bel/;mail er even achteraan. (op mijn verjaardag hadden alle leuke mensen afgezegd, ook soms op het laatste moment, vond ik ook erg kut.. maar viel weer in het straatje van "zie je wel
")
Als ik ze niet uitnodig komen ze niet. Want vaak mensen van ver weg die echt niet zomaar langs komen droppenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik nodig steevast al jaren geen mensen meer uit op mijn verjaardag. Willen ze langskomen, doen ze dat, zo niet, jammer
Niet om het 1 of ander, maar je komt ten opzichte van de meeste hier wel relatief gezien goed volwassen overquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ik ze niet uitnodig komen ze niet. Want vaak mensen van ver weg die echt niet zomaar langs komen droppen
Daarbij wil ik weten met hoeveel mensen ik rekening moet houden.
Heb gemerkt dat als ik zeg, kom maar een keer.. tussen 8 of 9 enzo.. dat ik om 8 uur al gek wordt, want ja.. kan ik nog wel naar de wc, wnat wie weet bellen ze dan net aan
(ja ik weet, slaat nergens op, want dan doe ik maar 2 minuten later open, maar het gaat om het idee)
Volgens mij ben ik af en toe een halve autist.
Ja dat weet ik ook. Ik weet ook dat met mensen afspreken niet altijd werkt tegen mijn eenzaamheid en dat mijn eenzaamheid met andere dingen te maken heeft, waar ik nu ook in de therapie aan werk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:06 schreef Cue_ het volgende:
Dat je onder de mensen bent betekent niet dat je je niet eenzaam kan voelen. Vaak voel je je dan juist eenzaam omdat je dan bv merkt dat je niet in de groep past ozfo.
In principe heb je wel gelijk met dat het een kwestie is van wel of niet doen en discipline. Bij mij is het op moment alleen nu zo erg rommelig, dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen en bij elke brief, papiertje, kledingstuk moet beslissen wat ik er mee doe en omdat ik door mijn depressie vaak niet (helder) kan nadenken, is zoiets moeten doen al bijna te veel. Ik weet dat het stom en raar klinkt, maar goedquote:Concentreren op opruimen? Daar heb je geen concentratie voor nodig toch? Dat is een kwestie van doen .. of niet doenDiscipline enzo.
Om bevestiging heb ik gevraagd, ik denk dat ik morgen nog maar een paar mensen ga vragen of ze al weten of ze willen komen of niet. Hmm ja, mijn verjaardag later vieren, daarover heb ik nog niet eerder nagedacht.quote:Vier je verjaardag dan na de zomerEn vraag mensen even om een bevestiging. Bel/;mail er even achteraan. (op mijn verjaardag hadden alle leuke mensen afgezegd, ook soms op het laatste moment, vond ik ook erg kut.. maar viel weer in het straatje van "zie je wel
")
Volwassenheid heeft er weinig mee te maken hequote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Niet om het 1 of ander, maar je komt ten opzichte van de meeste hier wel relatief gezien goed volwassen over. Hetgeen wat jij hier beschrijft hebben volgens mij enorm veel mensen last van.
die bezoekjes ken ik niet echt of het verplichte sociaal doen. Tenminste miss wel toen ik jong was, maar dat weet ik allemaal niet meer. En nu doe ik zeer weinig aan verplichte dingen.quote:Ik zie dat als die oudere verplichte bezoekjes vroeger als je oom en tante langskwamen op de zondag, of je opa en oma, om een uur of 3. En dat je dan rond kwart voor 3 je toch al weer minder voelde, want ja, je moest weer even naar beneden 'sociaal doen'.
Nouja hoekje voor hoekje. Begin bij datgene wat het dichtsbij ligt. Wat je ermee doet? Pak een doos en stop daar alles inquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:20 schreef rainbowwarrior het volgende:
In principe heb je wel gelijk met dat het een kwestie is van wel of niet doen en discipline. Bij mij is het op moment alleen nu zo erg rommelig, dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen en bij elke brief, papiertje, kledingstuk moet beslissen wat ik er mee doe en omdat ik door mijn depressie vaak niet (helder) kan nadenken, is zoiets moeten doen al bijna te veel. Ik weet dat het stom en raar klinkt, maar goed.
Gewoon idd nog eens vragen. Vaak zijn ze het vergeten of denken ze er niet meer aan of dachten ze dat het al eens verstuurd hadden enzo.quote:Om bevestiging heb ik gevraagd, ik denk dat ik morgen nog maar een paar mensen ga vragen of ze al weten of ze willen komen of niet. Hmm ja, mijn verjaardag later vieren, daarover heb ik nog niet eerder nagedacht.
Haha, ja dat is hoe ik het meestal doe. Bijvoorbeeld als mensen langskomenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja hoekje voor hoekje. Begin bij datgene wat het dichtsbij ligt. Wat je ermee doet? Pak een doos en stop daar alles inKleding stop je in een kledingkast of evt ook in die doos. Dat zoek je later wel weer uit.. maar is de troep in eerste instantie weg van de plek waar het niet hoort.
Ja dankje welquote:Gewoon idd nog eens vragen. Vaak zijn ze het vergeten of denken ze er niet meer aan of dachten ze dat het al eens verstuurd hadden enzo.
Graag gedaan voor de tip
Maar is het voor nu ook niet goed genoeg dan? Dan heb je weer even de rust om je heen. En kan je als je wil 1 voor 1 die doos langzaam leeg gaan ruimen. Weet je waar je moet beginnen (bji het ding dat bovenop in de doos ligt bv) en minder stress omdat het (momenteel) in de weg ligt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
Haha, ja dat is hoe ik het meestal doe. Bijvoorbeeld als mensen langskomen. Maar dat vind ik niet "goed" genoeg
(om op die manier op te ruimen) Nou goed, volgens mij heb ik ook te weinig kledingkastruimte omdat het voornamelijk om mijn kleding gaat (of ik heb te veel kleding...).
Ja daar heb je gelijk in! Thx.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar is het voor nu ook niet goed genoeg dan? Dan heb je weer even de rust om je heen. En kan je als je wil 1 voor 1 die doos langzaam leeg gaan ruimen. Weet je waar je moet beginnen (bji het ding dat bovenop in de doos ligt bv) en minder stress omdat het (momenteel) in de weg ligt.
Ben later begonnen maar ga uren inhalen. Ik kan geen vrij blijven nemen jammer genoeg. Nu poging doen tot thuis werken maar denk dat ik in slaap slaap valquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sochtens nog vrij genomen of direct met een quatro espresso in de ochtend begonnen?
Kun je anders geen onbetaald verlof nemen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ben later begonnen maar ga uren inhalen. Ik kan geen vrij blijven nemen jammer genoeg. Nu poging doen tot thuis werken maar denk dat ik in slaap slaap val
Goed geregeld!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:24 schreef minthy het volgende:
Goed gesprek op m'n werk gehad, zij gaan achter GGZ aan om te drammen vanaf nu. Fijn wel!
In september gaan we kijken of herintegratie mogelijk is, ze kwamen met een aantal leuke ideeën (oa twee uurtjes per week begeleiden op de wijkboerderij). Zoals ik me nu voel lijkt me dat ook helemaal prima
Precies, daar ben ik ook blij mee!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Goed geregeld!![]()
Fijn dat ze zo goed meedenken en ervoor openstaan.
Ben je van de pot gepleurd ofzo? Waarom zou ik dat in godsnaam doen? Ik heb nog zeker 3 weken staan voor dit jaar... als die op zijn ga ik pas vrije dagen kopen. Ik heb niet effe duizenden euro's ergebs liggen hoor....quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je anders geen onbetaald verlof nemen?
Nouja mooi dat ze het belachelijk vinden, want dan kan je mooi leuke dingen gaan doenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies, daar ben ik ook blij mee!
Ik kreeg nog wel de wind van voren omdat ik te weinig leuke dingen doe. De collega die erbij zat maakt zich zorgen over afglijden richting depressie en vindt mijn argumenten ("als ik niet in staat ben om te werken dan kan ik ook geen leuke dingen doen") belachelijk. Tja, het voelt nu eenmaal zo
Hoho, zo bedoelde ik het nou ook weer nietquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:43 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ben je van de pot gepleurd ofzo? Waarom zou ik dat in godsnaam doen? Ik heb nog zeker 3 weken staan voor dit jaar... als die op zijn ga ik pas vrije dagen kopen. Ik heb niet effe duizenden euro's ergebs liggen hoor....
Op welke planeet woon jij?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoho, zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik ken meerdere mensen die dat doen, ook die in de zorg of in het onderwijs werken. Omdat het soms gewoon even beter is om er volledig uit te stappen voor een aantal dagen in plaats van dagen of weken op je tenen lopen en contniu die stress te hebben, wel of niet vrij nemen?. Beetje jammer van de reactie. Ik ken genoeg beroepen (en collega's) waarin ze gewoon wordt geadviseerd om even een aantal dagen of zelfs onbetaald verlof te nemen. In 1 geval werd een collega gewoon voor een maand met onbetaald verlof naar huis gestuurd omdat zijn vrouw overspel had gepleegd en volledig in de war was geraakt. Ja, je mist een maand salaris, maar als je dat niet kunt missen en daarna direct het benauwd hebt,
![]()
lijkt het me dat er ook een flinke financiele stress op je schouders hangt. Ik hou me voortaan wel stil. Het was alleen maar goed bedoeld...
Er zijn maar weinig mensen die zomaar even een maandsalaris kunnen missen denk ik zo.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoho, zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik ken meerdere mensen die dat doen, ook die in de zorg of in het onderwijs werken. Omdat het soms gewoon even beter is om er volledig uit te stappen voor een aantal dagen in plaats van dagen of weken op je tenen lopen en contniu die stress te hebben, wel of niet vrij nemen?. Beetje jammer van de reactie. Ik ken genoeg beroepen (en collega's) waarin ze gewoon wordt geadviseerd om even een aantal dagen of zelfs onbetaald verlof te nemen. In 1 geval werd een collega gewoon voor een maand met onbetaald verlof naar huis gestuurd omdat zijn vrouw overspel had gepleegd en volledig in de war was geraakt. Ja, je mist een maand salaris, maar als je dat niet kunt missen en daarna direct het benauwd hebt, lijkt het me dat er ook een flinke financiele stress op je schouders hangt. Ik hou me voortaan wel stil. Het was alleen maar goed bedoeld...
Dit heb ik dus ook n beetje.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:14 schreef seasushi het volgende:
[..]
Op welke planeet woon jij?
Toen ik nog werkte (in de zorg) kon ik nog geen half maandsalaris missen hoor. Zelfs serieus sparen zat er niet in. Gelukkig heb ik mijn werkgever nooit tegen mij of tegen een ander horen zeggen dat er maar onbetaald verlof opgenomen moest worden.
Klote dat niemand je wilt helpen. Dat maakt niet dat je je beter voelt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef SixSixOne het volgende:
Ik weet niet hoe ik hier een verhaal hier moet beginnen.
Alles gaat langs mee heen, mensen willen je helpen.
Maar als iets leuks doen dan sluiten ze je buiten (pleegfamilie)
School die het nog steeds niet door heeft dat ze diploma wel mogen geven.
School die leerlingen matst terwijl die kut cijfers en hebben en krijgen toch diploma.
Stage is bij mij negatief en bij iedereen in de klas positief.
Ik heb geen bijbaan meer, als vakkenvuller. ' ze moesten de beste hebben' ik stond zowat alleen in de winkel die alles regelde maar ja.
Ik heb het idee dat er alleen bij negatief word gedaan. Ik zou niet weten hoe dat komt.
Ja, de psychiater (ik heb al medicijn) maar ik heb idee dat dit onserieus is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:22 schreef Murmeli het volgende:
He, dat klinkt niet tof 661![]()
Kan je er met iemand in je omgeving over praten oid?
Excuusquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook n beetje.
Godzijdank kan ik best een maandsalaris missen maar liever niet. Zeker niet als he niet noodzakelijk en niet in mijn belang is. Als ik ziek ben oid mag ik me gelukkig gewoon ziek melden. En een paar uur op een andere dag inhalen mag ook.
Se ik waardeer je intentie wel hoor, maar ik denk dat jouw relatie tov geld iets anders ligt dan de mijne.
Maar soms mag hij wel effe dimmen hoor.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:31 schreef Murmeli het volgende:
Waarom zou je hier weg moeten blijven se? Ik heb niks tegen je. Net schoot het ff verkeerd, maar dat maakt jou niet meteen onbelangrijk of niet ok hoor....
Hopelijk heb je niks crimineels gedaan in die tijdquote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:16 schreef Insomnium het volgende:
Bah! Vanmiddag weer een rare ervaring gehad.
Ik voelde me echt zwaar verrot dus ik dacht dat een lange wandeling mij wel goed zou doen.
Ik woon in een vissers stadje aan de Noorse Noord-West kust. En de zee is op pak en weg vijftien minuten van mijn huis vandaan.
Zo gezegt zo gedaan, mp3 speler aan en gaan.
Nu komt de twist.
' Opeens ' was ik dus weer thuis na een lange tijd '
Geen idee hoe of wat.
Black out van die tijd dat ik weg was.
Ik haat het echt als dit soort dingen gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |