abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129232526
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Live for now, forget forever
pi_129232583
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:05 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja..
In alle toevalligheid asperger?
pi_129232597
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:09 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

In alle toevalligheid asperger?
Nee was het maar zo, hier een met PDD-NOS.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:11:31 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129232651
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:58 schreef Vogeltje88 het volgende:

Aangegeven dat ik er later op zou terug komen, niet echt een tijdstip aan verbonden. Ik ben sowieso geen goede prater, maar ik voel me haast gedwongen. Had dit in m'n laatste relatie ook. Netjes op een goed moment uitgelegd van joh, ik hou echt wel van je, maar op zo'n hoogtepunt trek ik me er liever even een half uurtje of uurtje van terug. Dan kan ik mezelf even herpakken, tot rust komen en nadenken. Die deed het dus ook, dat constante vragen. Snap best dat je graag wilt weten wat er aan de hand is of dat je iets wilt oplossen, maar echt, ik wijs je niet af. Dat was namelijk het gevoel bij hem, weet niet hoe dat bij m'n ouders zit.
Maar heb je je ouders dat verteld, dat je zo in elkaar zit? Dat je dan liever even een tijdje alleen bent end an er wel op terug komt?
Al zullen zij misschien gedacht hebben van: ze si nu al dagen aan het huilen, we laten haar al een tijdje met rust... nu willen we wel graag willen weten hoe en wat, want ze woont immers onder ons dak en we worden er ook mee geconfronteerd.
pi_129232658
Lapo op je mobiel, heel handig :')

Moeder is langs komen lopen, of ik misschien een stukje mee wilde lopen. Zit nog steeds. Voel me nu net een klein meisje.
pi_129232671
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:12:17 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129232674
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:11 schreef Vogeltje88 het volgende:
Lapo op je mobiel, heel handig :')

Moeder is langs komen lopen, of ik misschien een stukje mee wilde lopen. Zit nog steeds. Voel me nu net een klein meisje.
Waarom dan niet even buiten luchtje scheppen met haar. Uitstekende situatie lijkt me om even te praten.
pi_129232696
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:10 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nee was het maar zo, hier een met PDD-NOS.
Dan is boosheid en het zo uiten wel een logisch gevolg daarvan.
pi_129232706
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar heb je je ouders dat verteld, dat je zo in elkaar zit? Dat je dan liever even een tijdje alleen bent end an er wel op terug komt?
Al zullen zij misschien gedacht hebben van: ze si nu al dagen aan het huilen, we laten haar al een tijdje met rust... nu willen we wel graag willen weten hoe en wat, want ze woont immers onder ons dak en we worden er ook mee geconfronteerd.
Jup, dat weten ze. En ik woon overigens niet meer onder hun dak, maar ik ben hier een paar dagen vanwege de situatie en omdat ik vakantie heb.
pi_129232741
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:12 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Dan is boosheid en het zo uiten wel een logisch gevolg daarvan.
Dat kan best..
pi_129232784
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:14 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat kan best..
Dan vraag ik me serieus af, wat wil jij echt? Wat wil catnip?

Nieuw leven? Ergens anders beginnen? Wat doe je overigens? Middelbare school? Al bezig met MBO? Ik heb ook geen idee meer hoe dat gaat :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 22 juli 2013 @ 21:15:54 #12
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129232790
Vergeet ook niet dat je midden in je puberteit zit.
En dat maakt het er allemaal niet makkelijker of rationeler op.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129232792
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:14 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat kan best..
Als zaken je dusdaning dwarszitten zou het beter zijn deze op te schrijven in plaats verbaal te uiten naar diegene om je heen.
pi_129232866
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:15 schreef Insomnium het volgende:
Vergeet ook niet dat je midden in je puberteit zit.
En dat maakt het er allemaal niet makkelijker of rationeler op.
Wat een vage wazige tijd was dat, die pubertijd :'). Ik was bepaald ook niet gemakkelijk :').
pi_129232939
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan vraag ik me serieus af, wat wil jij echt? Wat wil catnip?

Nieuw leven? Ergens anders beginnen? Wat doe je overigens? Middelbare school? Al bezig met MBO? Ik heb ook geen idee meer hoe dat gaat :').
Ik wil een leven zonder heel veel ruzie, even reëel gezien. Ik wil liefde krijgen van mensen, kom ik weer met dat gezeur..Maar dat krijg ik gewoon niet, of ik kan het er niet uithalen. Heel irritant.
Ik zit op speciaal onderwijs, en ik doe vmbo/t..(3)voel me echt een mislukkeling. Havo/vwo ging ook goed, maar een of andere kut docent..gaf zo'n enorme kut opmerking. Dan doe ik mijn best er ook niet meer voor.
pi_129233023
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik wil een leven zonder heel veel ruzie, even reëel gezien. Ik wil liefde krijgen van mensen, kom ik weer met dat gezeur..Maar dat krijg ik gewoon niet, of ik kan het er niet uithalen. Heel irritant.
Ik zit op speciaal onderwijs, en ik doe vmbo/t..(3)voel me echt een mislukkeling. Havo/vwo ging ook goed, maar een of andere kut docent..gaf zo'n enorme kut opmerking. Dan doe ik mijn best er ook niet meer voor.
Ik kan je absoluut niet helpen met die woede aanvallen etc, maar ik hoop dat je inziet dat jou gedrag op reacties van anderen, je alleen maar jezelf in de weg zit.

Als iemand mij een kut opmerking geeft, waarom zou ik het dan opgeven bijv?
  maandag 22 juli 2013 @ 21:21:54 #17
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129233049
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat een vage wazige tijd was dat, die pubertijd :'). Ik was bepaald ook niet gemakkelijk :').
Vertel mij wat.
Ik was veertien toen ze mij de diagnose bipolair gaven. Wat erg vroeg is.
Maar dankzij dingen in mijn verleden heb ik nooit een band met ouders gehad. Of ervaren wat ' goede ' ouders zijn.

Maar ik weet wel dat ik wat meer respect voor ze heb wat er ook gebeurd is.
Ik was alles behalve makkelijk. Ik begreep niets van mijzelf en van mijn buien en mijn omgeving dus ook niet.

Maar puberteit .. echt .. je brein op lsd en dat vierentwintig uur per dag!
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129233065
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kan je absoluut niet helpen met die woede aanvallen etc, maar ik hoop dat je inziet dat jou gedrag op reacties van anderen, je alleen maar jezelf in de weg zit.

Als iemand mij een kut opmerking geeft, waarom zou ik het dan opgeven bijv?
Weet ik niet?
En dat klopt..daar ben ik het op zich wel mee eens..
  maandag 22 juli 2013 @ 21:23:55 #19
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129233123
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Komt dus wel goed waneer je ouder word geloof me.
Geen valse hoop geven a.u.b. Geloof me, het kan ook extreem uit de hand gaan lopen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 21:25:06 #20
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129233169
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef Catnip het volgende:

[..]

Wel als je wat ouder word dan krijg je wat meer balans in je hormonen die nu overal en nergens zijn.
Verder kan ik je uit ervaring vertellen dat je woede onder controle krijgen lang duurt, veels wilskracht vergt en nooit echt makkelijk word.

Maar over dat liefde krijgen, ik heb dat ook nooit van mijn ouder gehad integendeel zelfs.
Een hoop misbruik en nare dingen. En ik zocht het op jongere leeftijd ( Ben nu zevenentwintig ) in anderen en waar dan ook.

Het klinkt cliche maar je moet leren gelukkig met jezelf te zijn.
En je gebrekken ( tussen haakjes ) te accepteren en mee te leren leven.

Ik snap dat je daar nu niets aan hebt maar het enigste wat je kunt doen is therapie volgen, je woede binnen de perken houden en andere manieren zoeken om bevestiging te vinden in jezelf en in een hobbie of iets dergelijks.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129233189
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Geen valse hoop geven a.u.b. Geloof me, het kan ook extreem uit de hand gaan lopen.
Stoppen met doem denken zou eens in uw geval een hoop kunnen schelen.
pi_129233218
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:25 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Wel als je wat ouder word dan krijg je wat meer balans in je hormonen die nu overal en nergens zijn.
Verder kan ik je uit ervaring vertellen dat je woede onder controle krijgen lang duurt, veels wilskracht vergt en nooit echt makkelijk word.

Maar over dat liefde krijgen, ik heb dat ook nooit van mijn ouder gehad integendeel zelfs.
Een hoop misbruik en nare dingen. En ik zocht het op jongere leeftijd ( Ben nu zevenentwintig ) in anderen en waar dan ook.

Het klinkt cliche maar je moet leren gelukkig met jezelf te zijn.
En je gebrekken ( tussen haakjes ) te accepteren en mee te leren leven.

Ik snap dat je daar nu niets aan hebt maar het enigste wat je kunt doen is therapie volgen, je woede binnen de perken houden en andere manieren zoeken om bevestiging te vinden in jezelf en in een hobbie of iets dergelijks.
Thanks, vind het lief dat je meedenkt O+
pi_129233220
quote:

[..]

Is het valse hoop beste Lex?

Denk daar eens over na? Probeer dat eens uit de ogen van een ander te bekijken. Jij zegt zelf dat je een uitzondering bent, dat iedereen je heeft ingehaald, dan is die hoop die er gegeven wordt toch gewoon terecht? Want het komt in de andere gevallen wel goed terecht, behalve bij Lex.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:29:31 #24
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129233340
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:25 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Stoppen met doem denken zou eens in uw geval een hoop kunnen schelen.
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 21:30:32 #25
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129233383
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:26 schreef Catnip het volgende:

[..]

Thanks, vind het lief dat je meedenkt O+
Geen probleem!
Been there done that ;)

Maar serieus ik had vanaf jonge leeftijd al woede uitbarstingen.
Het komt gewoon ineens opzetten. En het is een bal in je maag die niet weg gaat.
De enigste manier om ervan af te komen is te ontploffen. Schreeuwen, dingen stukslaan ( in mijn geval )

Met vele jaren therapie ervoor heb ik het enigzins onder controle.
Maar nog steeds is het erg lastig.
En dat zeg ik niet om je de moed in de schoentjes te laten zakken maar gewoon om eerlijk te zijn.

Ik kan nog steeds mijn agressie niet goed kanaliseren en dat uit zich in dingen die nog wel eens stuk gaan.
In mijn geval heb ik altijd wat dingen achter de hand speciaal daarvoor.
Hout, borden en kopjes.

Het klinkt stom maar als je weet dat je zulke dingen hebt dan ben je minder geneigt het ook daadwerkelijk te doen en als je het dan toch doet dan weet je dat het niets duurs is of iemand anders.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 21:31:08 #26
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129233409
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is het valse hoop beste Lex?

Denk daar eens over na? Probeer dat eens uit de ogen van een ander te bekijken. Jij zegt zelf dat je een uitzondering bent, dat iedereen je heeft ingehaald, dan is die hoop die er gegeven wordt toch gewoon terecht? Want het komt in de andere gevallen wel goed terecht, behalve bij Lex.
Nee, er zijn meer zoals ik. Veel meer. Misschien wel 1.5 miljoen Nederlands.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:31:49 #27
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129233436
quote:

[..]

Het kan alle kanten opgaan.
Maar om gelijk al te zeggen dat het valse hoop is wel dat is wel erg kort door de bocht.
En met zulks een negatieve instelling is het lastig om dingen te veranderen en als fijn en leuk te ervaren.

Misschien word niet alles beter als je wat ouder bent, maar een hoop dingen kan je dan toch echt wel beter relativeren.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129233455
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Volstrekt oneens.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:33:54 #29
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129233521
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:31 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Het kan alle kanten opgaan.
Maar om gelijk al te zeggen dat het valse hoop is wel dat is wel erg kort door de bocht.
En met zulks een negatieve instelling is het lastig om dingen te veranderen en als fijn en leuk te ervaren.

Misschien word niet alles beter als je wat ouder bent, maar een hoop dingen kan je dan toch echt wel beter relativeren.
Het is geen negatieve instelling. Het is een neutrale instelling. Niemand moet tegen iemand zeggen dat het vanzelf goedkomt. Dat kan namelijk wel eens heel erg smerig tegenvallen. Je moet neutraal en realistisch blijven.
pi_129233547
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, er zijn meer zoals ik. Veel meer. Misschien wel 1.5 miljoen Nederlands.
Weet je uberhaupt wel wat je zegt?

Je weet zelf ook wel dat hier niks van klopt.
pi_129233652
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:02 schreef Catnip het volgende:

[..]

Omdat ik niet weet hoe het anders moet???
Pff ik heb geen idee. Ik kan niet anders.
Je kan het anders, je bent geen slaaf van je gevoelens, geen robot. Leer je concentreren op je woede, leer het zien, het herkennen. Zie dat het los kan staan van je handelingen, zodat je het kan scheiden zónder het te onderdrukken.

Oefen dit vooral wanneer je niet in een woedeaanval zit, zodat je helder bent. Probeer de woede in jezelf op te roepen, bijvoorbeeld door terug te denken aan dit moment. Kijk dan naar hoe het in je opkomt. Hoe het woedt. Hoe het wegstroomt.

Het is moeilijk, ik weet het. Zeker nu, wanneer je nog boos ben. Wacht daarom even tot je woede is weggezakt, en lees dit opnieuw. Probeer dit gewoon eens, het kost niets, je hebt er niets mee te verliezen.

Drink nu even een koel glaasje water en voel het over je lippen, je tong, en hals glijden je maag in. Verkoelend, hè? ;)
pi_129234036
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is geen negatieve instelling. Het is een neutrale instelling. Niemand moet tegen iemand zeggen dat het vanzelf goedkomt. Dat kan namelijk wel eens heel erg smerig tegenvallen. Je moet neutraal en realistisch blijven.
Je moet niks. Je mag best van het positieve uitgaan. Met een neutrale instelling kom je nergens.

Overigens blijf jij persoonlijk alles behalve 'neutraal en realistisch' gezien je irrationele angsten!
  maandag 22 juli 2013 @ 21:46:43 #33
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129234059
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Weet je uberhaupt wel wat je zegt?

Je weet zelf ook wel dat hier niks van klopt.
Ja ik weet überhaupt wat ik zeg. Je hoeft me niet persoonlijk aan te vallen.

http://mens-en-samenlevin(...)idsstoornis-ops.html

Kopje Algemeen
  maandag 22 juli 2013 @ 21:48:38 #34
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129234130
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je moet niks. Je mag best van het positieve uitgaan. Met een neutrale instelling kom je nergens.

Overigens blijf jij persoonlijk alles behalve 'neutraal en realistisch' gezien je irrationele angsten!
Mijn angsten zijn volledig rationeel. Ik kan overtuigd worden dat mijn ideeën niet kloppen. Ik sta altijd open voor het tegenbewijs.
pi_129234197
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Kopje Algemeen
Een schatting van 1 tot 10% . Kom op, dat klinkt als onzin. Dat voel je zelf ook wel aan gezien de vage bronnen die ze er bij hebben vermeld. Ik mag dan wel statistiek hebben gestudeerd, dit is echt louche :).
  maandag 22 juli 2013 @ 21:50:41 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129234211
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn angsten zijn volledig rationeel. Ik kan overtuigd worden dat mijn ideeën niet kloppen. Ik sta altijd open voor het tegenbewijs.
Alleen het tegenbewijs moet je zelf ondervinden. En zoalng je zelf geen stappen zet, zal je die nooit zien, dus zal je nooit een andere mening krijgen.
pi_129234316
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Die angsten zijn niet rationeel. Je bent bang om ergens heen te gaan omdat je gepest zou kunnen worden terwijl je dat niet weet. Dat heeft iedereen hier al verkondigd. Je hebt niet de sociale ervaring om dat correct in te schatten. Je bent gepest, dat was kut, daar werk je nu aan, dat is goed van je.

Maar zolang jij de deur niet uitgaat (ik weet het, in sommige gevallen doe je dat wel maar mijn inziens met de verkeerde verwachtingen) gaat het je niet lukken. Je zit vast, en hulp bij UCP en anderen gaat je op die manier niet helpen.

Mijn inziens ben je te streng voor jezelf, heb je veel te hoge verwachtingen en een enorm zwart/wit veld. Wees tevreden met de kleine stapjes die je gemaakt heb man! Ik heb het idee dat jij tov benzin wel opschiet.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:58:02 #38
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129234486
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een schatting van 1 tot 10% . Kom op, dat klinkt als onzin. Dat voel je zelf ook wel aan gezien de vage bronnen die ze er bij hebben vermeld. Ik mag dan wel statistiek hebben gestudeerd, dit is echt louche :).
Dan moet je met wat beters komen ;)
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alleen het tegenbewijs moet je zelf ondervinden. En zoalng je zelf geen stappen zet, zal je die nooit zien, dus zal je nooit een andere mening krijgen.
Ik kom er vanzelf wel achter met die stappen. Ik kijk eerst wel wat het UCP te zeggen heeft :)
  maandag 22 juli 2013 @ 21:58:03 #39
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129234487
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die angsten zijn niet rationeel. Je bent bang om ergens heen te gaan omdat je gepest zou kunnen worden terwijl je dat niet weet. Dat heeft iedereen hier al verkondigd. Je hebt niet de sociale ervaring om dat correct in te schatten. Je bent gepest, dat was kut, daar werk je nu aan, dat is goed van je.

Maar zolang jij de deur niet uitgaat (ik weet het, in sommige gevallen doe je dat wel maar mijn inziens met de verkeerde verwachtingen) gaat het je niet lukken. Je zit vast, en hulp bij UCP en anderen gaat je op die manier niet helpen.

Mijn inziens ben je te streng voor jezelf, heb je veel te hoge verwachtingen en een enorm zwart/wit veld. Wees tevreden met de kleine stapjes die je gemaakt heb man! Ik heb het idee dat jij tov benzin wel opschiet.
Ik zit hier pas sinds vandaag maar ben het hier wel mee eens.
Je zit vast in een gedachtenpatroon. En die zijn extreem moeilijk te verbreken.

Alle ideen en tips die vandaag zijn gegeven glijden direct van je af.
Bij voorbaat vind je het al niets, of kan je het niet.

Ik wil niet zeggen dat ik weet hoe jij je voelt en ik weet dat voor jou dit allemaal extreem moeilijk is.
Maar zoals sitting al zei zolang je niet je verwachtingspatroon bijstelt en/of jezelf een schop uit je comfort zone geeft is er weinig aan te doen.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129234634
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Kopje Algemeen
Zelfdiagnose door middel van internet fouter kan haast niet. Bovenal gezien omdat het input van een ieder kan zijn.
  maandag 22 juli 2013 @ 22:08:16 #41
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129234899
quote:

[..]

Ik weet wat de kansen zijn en ze zijn nu echt veel te hoog. Ik moet het omlaag brengen met hulp, want alleen durf ik niet zo goed en ik zit in sociaal opzicht verder gewoon vast.

Dat met het UCP kom ik vanzelf wel achter aan het einde van de rit. Ik wil jullie in ieder geval op de hoogte houden van wat er gebeurd :)
  maandag 22 juli 2013 @ 22:10:07 #42
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129234959
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:01 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Zelfdiagnose door middel van internet fouter kan haast niet. Bovenal gezien omdat het input van een ieder kan zijn.
Ik wil niet afhankelijk zijn van zelfdiagnose. Daarom loop ik nu bij het UCP.
pi_129235001
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil niet afhankelijk zijn van zelfdiagnose. Daarom loop ik nu bij het UCP.
Ergens heb je deze al wel gesteld? Tenminste proef dit aldus.
pi_129235095
Hoge verwachtingen aan jezelf hebben, streng voor jezelf zijn en zwart-wit denken / doemdenken is echt een ramp.

Ik ken dit van mij ook erg goed. In mijn puberteit en toen ik begin 20 was, was ik totaal geobsedeerd door mijn uiterlijk. Ik vond mezelf het allerlelijkste wezen ter aarde en was er compleet van overtuigd dat mijn leven niks is en niks zal worden door mijn uiterlijk. Ik had continu dezelfde gedachtes: ik heb geen vrienden, want ik ben lelijk. Mijn leven is kut omdat ik lelijk ben. Ik krijg geen liefde omdat ik lelijk ben en ga zo maar door. En ik kon maar niet uit deze gedachtespiraal komen en het was ook een soort van selffulfilling prophecy. Op een 1 of andere manier ben ik uit deze vicieuze cirkel met betrekking tot mijn uiterlijk gekomen, maar eenvoudig was het niet. En met betrekking tot andere levensgebieden doe ik het nog steeds helaas. (streng voor mezelf zijn, hoge verwachtingen, etc.)

Ik kan wel begrijpen en navoelen waarom iemand (zoals comp_lex) overtuigd van bepaalde dingen is en er niet uit kan komen. Maar nu ik heb gemerkt dat bepaalde dingen die ik over mezelf heb gedacht, gewoon echt niet kloppen en dat ik vooral mezelf in de weg zit/zat, weet ik ook dat het mbt andere gebieden ook mogelijk is te veranderen.
  maandag 22 juli 2013 @ 22:16:57 #45
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129235192
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:11 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Ergens heb je deze al wel gesteld? Tenminste proef dit aldus.
Ja, maar ik wil ook kijken waar het UCP mee komt.
pi_129235440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, maar ik wil ook kijken waar het UCP mee komt.
Vandaar.
pi_129235979
quote:

Ik heb het idee dat jij tov benzin wel opschiet.
Wie zegt dat ik niet opschiet? :)
  maandag 22 juli 2013 @ 22:42:32 #48
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129236055
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:40 schreef benzin het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet opschiet? :)
Heb je nu, net als ik, al professionele hulp gezocht?
pi_129236299
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heb je nu, net als ik, al professionele hulp gezocht?
Ik denk er de laatste tijd over. Maar uiteraard is dat niet de enige manier om vooruit te komen; misschien heb/had ik juist om zo'n stap te kunnen maken eerst wel eens iets anders nodig.
  maandag 22 juli 2013 @ 22:53:05 #50
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129236361
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:51 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik denk er de laatste tijd over. Maar uiteraard is dat niet de enige manier om vooruit te komen; misschien heb/had ik juist om zo'n stap te kunnen maken eerst wel eens iets anders nodig.
Hoe voel je je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')