Onzin, in 1937 deed de VN al een eerder voorstel voor de oprichting van een joodse en palestijnse staat (de peel commissie)quote:Op zondag 21 juli 2013 16:40 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ja man er hebben daar altijd al joden gewoond.
Verder is het zo dat de joden partijen oprichtten etc. Voor een eigen land.
vooral na wo2 werd de geschreeuw groter en groter. Dus in principe hebben ze het wel gestolen ook al zouden ze maar 10m² krijgen. Ze wilden dat het zo ging gebeuren en het gebeurde ook (helaas) zo.
Er is geen datumquote:Op zondag 21 juli 2013 16:42 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Deze is te simpel. Dat weet je. Fijn dat je een kunstje hebt kunnen vinden om deze te herhalen.
Ze betaalden vaak door simpelweg te ruilen of zilver en goud te geven. Dat gebeurde ook in buurland Libanon wat wel als staat wordt gezien. En een staathoofd....tja dat weet ik niet maar om zo iets te vragen is wel dom. Elk landgebied met een bevolking en regels, wat niet bezet is, heeft een staathoofd. Dus al werd het niet erkent, het was er welquote:
Je kan niet zomaar zeggen hier heb je een eigenland. Als ik morgen met miljoenen anderen een groep begin. En ik vraag om een land (stuk van nl. Dui. En belgie),quote:Op zondag 21 juli 2013 16:35 schreef vladesk het volgende:
[..]
Waarom zouden Turken een staat mogen hebben en Koerden niet? Turken niet zijn "meer" dan Koerden hoor
Turken leven daar niet duizenden jaren. Get your facts straight.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:44 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar zeggen hier heb je een eigenland. Als ik morgen met miljoenen anderen een groep begin. En ik vraag om een land (stuk van nl. Dui. En belgie),
dan is het echt niet zo dat ik het land krijg.
De turken leven daar al duizenden jaren.
koerden zijn niks anders dan profoteurs.
Totale onzin! Er woonden geen 2 volkeren. Er woonden palestijnen : de ene Jood en de andere Moslim. En toevallig zijn ook de Palestijnse Joden hun land uit geschopt. De bevolking die er nu woont zijn Europeanen, amerikanen en noem maar opquote:Op zondag 21 juli 2013 16:42 schreef vladesk het volgende:
[..]
Onzin, in 1937 deed de VN al een eerder voorstel voor de oprichting van een joodse en palestijnse staat (de peel commissie)
ook deze tweestatenoplossing werd door de arabieren van tafel geveegd
Er woonden 2 volken die niet goed met elkaar overeen kwamen, 2 staten voor 2 volkeren is de oplossing (dat was vroeger zo en nu nog altijd)
Palestijnen zijn geen volk. De naam "Palestina" komt van de Romeinen die dat land zo hebben genoemd als geografische aanduiding. Hadden ze dat land "seks" genoemd dan woonden er nu seksen? Er woonden wel joden en moslims ja en er ging dus één Joodse en één Arabische staat komen. Wat is daar mis mee? In plaats van elkaar in de haren te vliegen en elkaar op te blazen gewoon 2 staten met een muurtje tussen. Prima oplossingquote:Op zondag 21 juli 2013 16:46 schreef darkmond het volgende:
[..]
Totale onzin! Er woonden geen 2 volkeren. Er woonden palestijnen : de ene Jood en de andere Moslim. En toevallig zijn ook de Palestijnse Joden hun land uit geschopt. De bevolking die er nu woont zijn Europeanen, amerikanen en noem maar op
Ja! Het is logisch want israel wil ook 2 staten hebben toch en waarmee zijn ze nu bezig? Alles 1 staat proberen te maken?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:42 schreef vladesk het volgende:
[..]
2 staten voor 2 volkeren is de oplossing (dat was vroeger zo en nu nog altijd)
Het waren de palestijnen die geen 2 staten wilden, in 37 niet, in 47 niet en zelfs tot '67 niet. Nu zijn ze opeens wel voorstander. Rarara hoe zou dat toch komen?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:48 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ja! Het is logisch want israel wil ook 2 staten hebben toch en waarmee zijn ze nu bezig? Alles 1 staat proberen te maken?
Ze zijn daar eergister begonnen met leven toch?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:46 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Turken leven daar niet duizenden jaren. Get your facts straight.
Net zoals ik in Nederland geen Nederlandse en Koerdische staat wil hebben.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:49 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het waren de palestijnen die geen 2 staten wilden, in 37 niet, in 47 niet en zelfs tot '67 niet. Nu zijn ze opeens wel voorstander. Rarara hoe zou dat toch komen?![]()
Als jij nu met geweld je land uit word gezet.....zou jij er voorstander van zijn?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:49 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het waren de palestijnen die geen 2 staten wilden, in 37 niet, in 47 niet en zelfs tot '67 niet. Nu zijn ze opeens wel voorstander. Rarara hoe zou dat toch komen?![]()
Goede vergelijking kneus.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:50 schreef IPA35 het volgende:
Net zoals ik in Nederland geen Nederlandse en Koerdische staat wil hebben.
Ben ik nu onredelijk?
En in de loop van de tijd is het een onafhankelijke staat geworden. Ga je geschiedenis boek na jongetjequote:Op zondag 21 juli 2013 16:48 schreef vladesk het volgende:
[..]
Palestijnen zijn geen volk. De naam "Palestina" komt van de Romeinen die dat land zo hebben genoemd als geografische aanduiding. Hadden ze dat land "seks" genoemd dan woonden er nu seksen? Er woonden wel joden en moslims ja en er ging dus één Joodse en één Arabische staat komen. Wat is daar mis mee? In plaats van elkaar in de haren te vliegen en elkaar op te blazen gewoon 2 staten met een muurtje tussen. Prima oplossing
Hopla, nog een fout.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Als jij nu met geweld je land uit word gezet.....zou jij er voorstander van zijn?
Met welke oprichtingsdatum?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:52 schreef darkmond het volgende:
[..]
En in de loop van de tijd is het een onafhankelijke staat geworden. Ga je geschiedenis boek na jongetje
Ga je gs leren zeg ik nog eens. Dat is wat er overal werdt beweerd. En als er al Joden het land uit werden gegooit dan waren het geen oorspronkelijke bewonersquote:Op zondag 21 juli 2013 16:52 schreef vladesk het volgende:
[..]
Hopla, nog een fout.![]()
Het waren de arabieren die joden gingen aanvallen in '47 en '48 om ze uit "hun" land te verdrijven maar de joden vochten terug en dan waren het de arabieren zelf die moesten vluchten
Waarom?quote:
Ja die kennen we al. Er zijn landen op de aarde die al 1000en jaren bestaan maar waarvan er geen oprichtingsdatum bekend is. Dus dat is een slecht argumentquote:
Ja het is best wel moeilijk om tegen vs en israel etc. te vechten.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:49 schreef vladesk het volgende:
[..]
Welk?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:54 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja die kennen we al. Er zijn landen op de aarde die al 1000en jaren bestaan maar waarvan er geen oprichtingsdatum bekend is. Dus dat is een slecht argument
Onzin natuurlijk, bovendien hebben Koerden geen historische claim op Nederland en heeft God het land ook niet aan hun geschonkenquote:Op zondag 21 juli 2013 16:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom?
Koerden zijn hier de laatste 40 jaar neergestreken net als het overgrote deel van de zionisten in 1948 er ook nog geen 40 jaar woonden. De vergelijking is dus zeer terecht. De inheemse Joden moesten helemaal niks weten van een of andere gare 'Joodse' staat en het etnisch zuiveren van hun niet-Joodse landgenoten.
En God heeft Israel aan de joden geschonken?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:56 schreef vladesk het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, bovendien hebben Koerden geen historische claim op Nederland en heeft God het land ook niet aan hun geschonken
Dat is wat in de Bijbel staatquote:Op zondag 21 juli 2013 16:57 schreef Haarserum het volgende:
[..]
En God heeft Israel aan de joden geschonken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |