Thanks man, goede tips... dit vertellen ze niet bij de schoolquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mogelijk is het een en ander veranderd sinds mijn tijd, maar toen was het zo, als je in de VS examen doet, je een Amerikaans brevet krijgt. Dat is lastig gelijk te stellen in ons land en dan ben je aangewezen op het vliegen in Amerikaanse vliegtuigen, waarvan er in ons land weinig zijn (bij verhuurders).
Echter nogmaals, dat was tig jaar geleden, misschien is het aangepast.
(een Amerikaans brevet is echter wel je hele leven geldig i.t.t. een Nederlands brevet, dus het heeft wel voordelen mocht je vaak in de VS willen vliegen)
[..]
Ligt geheel aan het verhuurbedrijf.
En een paar dagen is makkelijker dan twee weken. Plus het hangt af van hoeveel je in die dagen vliegt, laten ze je betalen per vlieguur of per "huur-uur"? Met andere woorden, als je dat ding drie dagen meeneemt, maar slechts in totaal 5 uur vliegt, dan zullen ze, denk ik, liever drie losse dagen dat ding verhuren voor 5 uur per dag.
Verwacht echter niet zomaar een vliegtuig te kunnen huren voor een anderhalve week, tenzij je daar van te voren goed over praat.
Nogmaals, mijn ervaring is van vroeger. Het kan nu best zo zijn, en een snelle zoektocht op het internet lijkt er op te duiden, dat je ook in de VS wel een Europees brevet kan halen. Dus lagere kosten maar wel de juiste papieren..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:08 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Thanks man, goede tips... dit vertellen ze niet bij de school
Voor veel mensen is het ook gewoon niet te betalen hoor. En als je het na lang sparen bij elkaar hebt moet je nog even 3000 per jaar betalen om je brevet te houden. Niet onderschatten wat dat voor veel mensen betekent hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:57 schreef CafeRoker het volgende:
Toch vind ik het nog wel meevallen wat betreft prijzen als ik het zo lees. Ik dacht altijd dat dit echt ronduit peperduur was.
Oh, dat doe ik ook niet. Maar ik dacht dat zoiets voor de rijkste 5% enigszins betaalbaar zou zijn. Zo te zien is het dat voor de bovenste 30%, mits je er maar andere dingen voor laat. Een vakantie is evenduur.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:01 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het ook gewoon niet te betalen hoor. En als je het na lang sparen bij elkaar hebt moet je nog even 3000 per jaar betalen om je brevet te houden. Niet onderschatten wat dat voor veel mensen betekent hoor
Welke normale vakantie kost 15.000 ?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik ook niet. Maar ik dacht dat zoiets voor de rijkste 5% enigszins betaalbaar zou zijn. Zo te zien is het dat voor de bovenste 30%, mits je er maar andere dingen voor laat. Een vakantie is evenduur.
Nee, die jaarlijkse 3000quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:38 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Welke normale vakantie kost 15.000 ?![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Nee, die jaarlijkse 3000
Eerste keer is inderdaad eens flink sparen..
Valt toch wel mee, beetje buiig, maar daar tussen prima weer..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 07:34 schreef MrSubtle het volgende:
Vandaag de eerste vlucht gepland... maar vliegweer voorspelling voor vanmiddag is erg slechthopelijk trekt het nog bij
Hmm kan nu de site niet meer vinden, maar stond op rood voor vanmiddag (ik vlieg om 4pm). Hopelijk valt het mee in ieder gevalquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, beetje buiig, maar daar tussen prima weer..
Was ook meer als een grapje bedoeld, ik kan me voorstellen dat een eerste vlucht beter weer vereist dan vandaag. Maar het lijkt erop dat het initieel "slechts" een buienrij betreft, dus misschien zodra deze voorbij is, kan het wel doorgaan, afhankelijk van de locatie en de volgende buienrij.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:50 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Hmm kan nu de site niet meer vinden, maar stond op rood voor vanmiddag (ik vlieg om 4pm). Hopelijk valt het mee in ieder geval
Ja ik hou het weer de hele tijd in de gatenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Was ook meer als een grapje bedoeld, ik kan me voorstellen dat een eerste vlucht beter weer vereist dan vandaag. Maar het lijkt erop dat het initieel "slechts" een buienrij betreft, dus misschien zodra deze voorbij is, kan het wel doorgaan, afhankelijk van de locatie en de volgende buienrij.
Mocht er geen tweede buienrij volgen, zie ik niet waarom je vanmiddag niet het luchtruim kan gaan verkennen...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:52 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja ik hou het weer de hele tijd in de gatenheb me er de hele week op verheugd. Het grote onweer trekt hier (Budel) net over, dus misschien vanmiddag al weer weg
![]()
![]()
De wind staat goed, om 1 uur is het hier voorbij. om uur of 5 komt een nieuwe vanuit frankrijk, maar zo te zien waait het langs de kustquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mocht er geen tweede buienrij volgen, zie ik niet waarom je vanmiddag niet het luchtruim kan gaan verkennen...
Ligt eraan hoe hoog de bewolking is. Bij budel is het luchruim klasse G (op lagere hoogte) en daarin moet je vrij blijven van bewolking met zicht op de grond en een totaal zicht van minimaal 1500m.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:10 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
De wind staat goed, om 1 uur is het hier voorbij. om uur of 5 komt een nieuwe vanuit frankrijk, maar zo te zien waait het langs de kust
Maar goed, we vliegen op zicht, niet op instrumenten, dus zwaar bewolkt is nog steeds lastig denk ik??
Enjoyquote:
Zit hardop te lachen met m'n pa hier (die gaat mee)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
EnjoyEn onthoud, blauw boven, de wielen onder en als de koeien groter worden moet je aan het stuur trekken.
Nee hoor niet te laat, ik heb nog niet besloten. Dus je tips zijn welkomquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:46 schreef Luxuria het volgende:
Ik weet dat dit een goeie is:
http://www.cycloonholland.nl/
Edit - Volgens mij ben ik te laat
Leuk om te lezen, krijg flash backsquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:12 schreef MrSubtle het volgende:
Verslagje van de eerste vliegles!
Proeflesje, dus ik dacht: docent stijgt effe op, en als we op goede hoogte zitten dan mag ik even sturen, paar bochtjes draaien, en dan landt de docent weer... niet dus
Ingestapt (aan de linker kant) werden me de belangrijkste zaken uitgelegd van de werking van de knopjes, hendels en pedalen. Ik had al vaak in flightsims gevlogen, dus de displays werden overgeslagen. Hij gaf me de sleuteltjes, starten, gas geven en naar de runway taxien. Op de runway legde hij nog 20 seconden uit wat ik moest doen, en wederom was het een kwestie van trek maar aan de hendel en stijg maar zelf op
. .... waaaaat een gevoel is dat
![]()
Tijdje bochtjes gevlogen, geklommen tot boven eerste wolkendek, daar weer bochtjes gevlogen, en al die tijd heeft de docent het stuur niet aangeraakt. Toen de landing... wederom, zelf moeten sturen tot we goed opgelijnd waren met de runway en vervolgens zelf landen. De docent deed flaps etc, maar het sturen / dalen zelf doen... mega scarymaar wat een tof gevoel
anyway... I love it... I'm hooked
Ja dit gaat pijnlijk veel geld kostenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, krijg flash backs
Lijkt erop dat je een boel geld gaat spenderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |