abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129616256
Iemand enig idee of het druk is op de dijkjes?
pi_129617559
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
pi_129617653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
WA beperkt casco + diefstal. Kleine meerprijs, dus was een makkelijke keuze :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:30:51 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129618338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
Godzijdank WA+, anders had ik nu niks meer gehad -O- -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129618439
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Godzijdank WA+, anders had ik nu niks meer gehad -O- -O-
Ja, door oa jouw 'casus' twijfel ik.
Normaal ben ik van de instelling: de lasten die je zelf kunt dragen moet je niet verzekeren. Maar een motor kan zo weg zijn...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:38:24 #256
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129618581
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, door oa jouw 'casus' twijfel ik.
Normaal ben ik van de instelling: de lasten die je zelf kunt dragen moet je niet verzekeren. Maar een motor kan zo weg zijn...
Jeh, en dat kan stiekem ineens heel veel geld kosten, en zo veel extra kost het nou ook weer niet..
Ik zou nog geen seconde twijfelen; gewoon doen. :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129619225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
WA+, zeker bij een motor gaat het om een euro, of twee meer per maand.
pi_129619465
Oh, is inderdaad goedkoop :)
Toch maar + dan.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:07:02 #259
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_129619512
+ is voor diefstal, schade bij omvallen van standaard en natuurgeweld etc. toch?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:50:55 #260
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129620857
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
Nu allrisk, over 2 maanden beperkt casco. Dat is plus.
pi_129621102
Wa+ dat was maar een paar wueo maar allrisk was meteen 30 euro extra ofzo
pi_129621511
Wueo.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:31:13 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129621969
Waio ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:24:09 #264
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129623518
Van allrisk naar wa beperkt casco ga ik van iets van 25 euro naar 7 euro. Kan ik weer 18 euro meer tanken in de maand. :+
pi_129623847
Wat is kleppen stellen bij een Alp kut zeg -O- maar uiteindelijk is het gelukt.
Vooral de voorste cilinder, daar kan je overal zo lekker bij omdat er een frame, kvs slang(die met de jaren niks meer meegeeft) radiateur en carbs in de weg zit.
De kleppen zaten veelste strak dus het was wel nodig. Gelijk maar effe kvs vv, de boel ligt toch los

:D

Kwam er ook achter dat de voorste cilinder te rijk loopt en de achterste te arm. Dat besteed ik wel uit aan de dealert.
pi_129626011
WA+ En gelukkig maar, ze hebben de mijne al proberen te stelen uit de schuur, toen dat niet lukte hebben ze me mountainbike maar gejat. Een motor is best gewild om te stelen...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:39:44 #267
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129626084
Dan zit je nog met de dagwaarde die je terug krijgt. Is ook niet altijd een vetpot.
pi_129629838
Heb ik weer. Motor zover inelkaar gezet om te testen, begint er een klep te tikken. :')
Intake op 0.15 gezet en outtake op 0.20. Netjes zoals Honda dat voorschrijft. 3x gecontroleerd en goed bevonden. En toch tikt een klep :(

In mijn belevingswereld gaat een klep toch tikken als ie iets te los zit? En zou het veel kwaad kunnen? Net flink warm laten lopen en verschillend rpm laten draaien en loopt verder netjes, beter dan dat het was.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:15:01 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129630420
Kleppen tikken meestal bij teveel speling inderdaad, maar tis niet goed :N

Tank er nog niet op gezet neem ik aan, dus slangetje opzouten, dekseltje los en effe opnieuw stellen :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129630766
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:15 schreef Sounddragon het volgende:
Kleppen tikken meestal bij teveel speling inderdaad, maar tis niet goed :N

Tank er nog niet op gezet neem ik aan, dus slangetje opzouten, dekseltje los en effe opnieuw stellen :Y
Tank zit er alweer op anders kon ik niet testen buiten. ;) Maar das 1 boutje en is het weer los.
Morgen maar weer lostrekken en kijken welke klep het is. Ik gok zo van de voorste cilinder want die is erg lastig af te stellen met al die zooi wat in de weg zit. Ach, ik heb nog 7 dagen de tijd :D
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:29:30 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129631026
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Tank zit er alweer op anders kon ik niet testen buiten. ;) Maar das 1 boutje en is het weer los.
Morgen maar weer lostrekken en kijken welke klep het is. Ik gok zo van de voorste cilinder want die is erg lastig af te stellen met al die zooi wat in de weg zit. Ach, ik heb nog 7 dagen de tijd :D
Testen doe je met een infuusje, dus een fles benzine op zijn kop met een slangetje door de dop heen op je brandstofpomp. Half litertje in de fles is zat; meer dan 10 km hoef je niet weg toch? :+

Ik háátte het om de tank eraf te halen, geknoei met slangetjes op de kraan waar je net niet lekker bij kan :( Heb ook nog nooit kleppen gesteld zelf, dat soort shit laat ik meestal doen door iemand die het kan. Zou het best willen leren tho :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129631335
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Testen doe je met een infuusje, dus een fles benzine op zijn kop met een slangetje door de dop heen op je brandstofpomp. Half litertje in de fles is zat; meer dan 10 km hoef je niet weg toch? :+

Ik háátte het om de tank eraf te halen, geknoei met slangetjes op de kraan waar je net niet lekker bij kan :( Heb ook nog nooit kleppen gesteld zelf, dat soort shit laat ik meestal doen door iemand die het kan. Zou het best willen leren tho :)
Ik had dat met het flesje niet voorhanden en ik moet buiten testen want afgesloten schuur onder flat. Ondertussen ben ik al handig met rotte slangetjes met dito klemmetjes dus dat is in een scheet gebeurd.
Kleppen stellen is niet moeilijk, het is het werk wat je ermee hebt om er uberhaupt bij te komen, kappen, tank, zadel etc en de beperkte ruimte tussen het frame.
En nu ik er effe over nadenk weet ik al waar de fout ligt. Moet in 1 van de inlaatkleppen zijn voorste cilinder, voeler ging er te gemakkelijk door achteraf gezien. Kleppen achter zijn wel stil maar ik ga ze toch effe controleren morgen.
Het stellen was sowieso nodig want ik kreeg bij de inlaatkleppen niet eens het 0.10 voelertje erdoor 8)7
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:47:16 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129631671
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:38 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik had dat met het flesje niet voorhanden en ik moet buiten testen want afgesloten schuur onder flat. Ondertussen ben ik al handig met rotte slangetjes met dito klemmetjes dus dat is in een scheet gebeurd.
Kleppen stellen is niet moeilijk, het is het werk wat je ermee hebt om er uberhaupt bij te komen, kappen, tank, zadel etc en de beperkte ruimte tussen het frame.
En nu ik er effe over nadenk weet ik al waar de fout ligt. Moet in 1 van de inlaatkleppen zijn voorste cilinder, voeler ging er te gemakkelijk door achteraf gezien. Kleppen achter zijn wel stil maar ik ga ze toch effe controleren morgen.
Het stellen was sowieso nodig want ik kreeg bij de inlaatkleppen niet eens het 0.10 voelertje erdoor 8)7
Het principe van het stellen ken ik wel, en idd; meestal is het schijtveel werk om erbij te komen, maar dat trial and error traject is waar ik tegenaan zit te hikken; kost teveel als het niet goed is, en die zooi moet gewoon 100% goed zijn. Net zoiets als carbs afstellen, begin ik ook niet aan :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:47:27 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129631681
Voor de liefhebbers trouwens; ik heb hier nog een Laser ProDuro liggen met linkpijp voor op de AT, misschien ook wel pas te maken op andere brommers met wat las skillz (of een passende linkpijp natuurlijk) Heeft wel al een leventje gehad en wat meegemaakt. Linkpijp is volgens mij in principe passend op een Alp, maar de aansluiting is een stuk dikker qua diameter. pasbusje draaien en hij kan erop.. Losse linkpijpen zijn ook wel te koop, maar duur..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129632210
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het principe van het stellen ken ik wel, en idd; meestal is het schijtveel werk om erbij te komen, maar dat trial and error traject is waar ik tegenaan zit te hikken; kost teveel als het niet goed is, en die zooi moet gewoon 100% goed zijn. Net zoiets als carbs afstellen, begin ik ook niet aan :+
Trial and error leer je van. Vandaag was dus error, morgen komt het goed. *)
Mocht je ooit weer eens een AT rijden heb ik nog wel een Haynes op dvd voor jou, altijd hendig.

quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
Voor de liefhebbers trouwens; ik heb hier nog een Laser ProDuro liggen met linkpijp voor op de AT, misschien ook wel pas te maken op andere brommers met wat las skillz (of een passende linkpijp natuurlijk) Heeft wel al een leventje gehad en wat meegemaakt. Linkpijp is volgens mij in principe passend op een Alp, maar de aansluiting is een stuk dikker qua diameter. pasbusje draaien en hij kan erop.. Losse linkpijpen zijn ook wel te koop, maar duur..
Reeds voorzien, maar een aanrader voor een twin idd, klapt en roffelt lekker! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')