WA beperkt casco + diefstal. Kleine meerprijs, dus was een makkelijke keuzequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
Godzijdank WA+, anders had ik nu niks meer gehadquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
Ja, door oa jouw 'casus' twijfel ik.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Godzijdank WA+, anders had ik nu niks meer gehad![]()
Jeh, en dat kan stiekem ineens heel veel geld kosten, en zo veel extra kost het nou ook weer niet..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, door oa jouw 'casus' twijfel ik.
Normaal ben ik van de instelling: de lasten die je zelf kunt dragen moet je niet verzekeren. Maar een motor kan zo weg zijn...
WA+, zeker bij een motor gaat het om een euro, of twee meer per maand.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
Nu allrisk, over 2 maanden beperkt casco. Dat is plus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Piles het volgende:
Hoe hebben jullie je motor verzekerd eigenlijk? Alleen WA of ook diefstal?
Tank zit er alweer op anders kon ik niet testen buiten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:15 schreef Sounddragon het volgende:
Kleppen tikken meestal bij teveel speling inderdaad, maar tis niet goed
Tank er nog niet op gezet neem ik aan, dus slangetje opzouten, dekseltje los en effe opnieuw stellen
Testen doe je met een infuusje, dus een fles benzine op zijn kop met een slangetje door de dop heen op je brandstofpomp. Half litertje in de fles is zat; meer dan 10 km hoef je niet weg toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tank zit er alweer op anders kon ik niet testen buiten.Maar das 1 boutje en is het weer los.
Morgen maar weer lostrekken en kijken welke klep het is. Ik gok zo van de voorste cilinder want die is erg lastig af te stellen met al die zooi wat in de weg zit. Ach, ik heb nog 7 dagen de tijd
Ik had dat met het flesje niet voorhanden en ik moet buiten testen want afgesloten schuur onder flat. Ondertussen ben ik al handig met rotte slangetjes met dito klemmetjes dus dat is in een scheet gebeurd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Testen doe je met een infuusje, dus een fles benzine op zijn kop met een slangetje door de dop heen op je brandstofpomp. Half litertje in de fles is zat; meer dan 10 km hoef je niet weg toch?![]()
Ik háátte het om de tank eraf te halen, geknoei met slangetjes op de kraan waar je net niet lekker bij kanHeb ook nog nooit kleppen gesteld zelf, dat soort shit laat ik meestal doen door iemand die het kan. Zou het best willen leren tho
Het principe van het stellen ken ik wel, en idd; meestal is het schijtveel werk om erbij te komen, maar dat trial and error traject is waar ik tegenaan zit te hikken; kost teveel als het niet goed is, en die zooi moet gewoon 100% goed zijn. Net zoiets als carbs afstellen, begin ik ook niet aanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:38 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik had dat met het flesje niet voorhanden en ik moet buiten testen want afgesloten schuur onder flat. Ondertussen ben ik al handig met rotte slangetjes met dito klemmetjes dus dat is in een scheet gebeurd.
Kleppen stellen is niet moeilijk, het is het werk wat je ermee hebt om er uberhaupt bij te komen, kappen, tank, zadel etc en de beperkte ruimte tussen het frame.
En nu ik er effe over nadenk weet ik al waar de fout ligt. Moet in 1 van de inlaatkleppen zijn voorste cilinder, voeler ging er te gemakkelijk door achteraf gezien. Kleppen achter zijn wel stil maar ik ga ze toch effe controleren morgen.
Het stellen was sowieso nodig want ik kreeg bij de inlaatkleppen niet eens het 0.10 voelertje erdoor
Trial and error leer je van. Vandaag was dus error, morgen komt het goed.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het principe van het stellen ken ik wel, en idd; meestal is het schijtveel werk om erbij te komen, maar dat trial and error traject is waar ik tegenaan zit te hikken; kost teveel als het niet goed is, en die zooi moet gewoon 100% goed zijn. Net zoiets als carbs afstellen, begin ik ook niet aan
Reeds voorzien, maar een aanrader voor een twin idd, klapt en roffelt lekker!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
Voor de liefhebbers trouwens; ik heb hier nog een Laser ProDuro liggen met linkpijp voor op de AT, misschien ook wel pas te maken op andere brommers met wat las skillz (of een passende linkpijp natuurlijk) Heeft wel al een leventje gehad en wat meegemaakt. Linkpijp is volgens mij in principe passend op een Alp, maar de aansluiting is een stuk dikker qua diameter. pasbusje draaien en hij kan erop.. Losse linkpijpen zijn ook wel te koop, maar duur..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |