Ja? Zou tof zijn, ik wil op zich wel wat doen, hoewel m'n schrijfwerk niet al te best is qua zinsbouw, maar daar hebben we spelcheckers voor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:41 schreef dekatophetspek het volgende:
We willen sowieso meer aandacht gaan besteden aan cultfilms en filmhuiswerk ook.
Altijd welkom!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:51 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja? Zou tof zijn, ik wil op zich wel wat doen, hoewel m'n schrijfwerk niet al te best is qua zinsbouw, maar daar hebben we spelcheckers voor.
Ik mis dat wel een beetje, de échte klassiekers die nooit aandacht hebben gekregen.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:53 schreef ToT het volgende:
Die ouderwetse zwart-wit horrorfilms die vroeger elke vrijdag op Sat1 kwamen, waren ook masterlijk!
Is dat die waarvan de regisseur later vermoord is?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:54 schreef LompeHork het volgende:
[..]die vind ik geweldig, serieus, vaak echt parels in het genre, laatst ook weer eens Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975) - IMDb gekeken, wel kleur en een tijdlang gewoon banned geweest, maar erg interessant om te zien.
Ik geloof het wel ja, ding was ook banned in 90% van Europa, ondertussen wel bij getrokken trouwens.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Is dat die waarvan de regisseur later vermoord is?
niet doenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:57 schreef dekatophetspek het volgende:
Dan kan ik dus nu wel ophouden want die haal ik nu niet meer in...
Een toiletpauze en je bent weer bijquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:57 schreef dekatophetspek het volgende:
Dan kan ik dus nu wel ophouden want die haal ik nu niet meer in...
Ja een oud-collega van me vond die film helemaal geweldig!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:56 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik geloof het wel ja, ding was ook banned in 90% van Europa, ondertussen wel bij getrokken trouwens.
Ik vond hem oké, niet echt dat ik hem 394723982 keer wil zien ofzo, wel bizarquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja een oud-collega van me vond die film helemaal geweldig!
Nee maar op Sat1 heb ik ook een keer een gave film gezien; een groep satanisten of zo proberen in de middeleeuwen onsterfelijkheid te krijgen door maagden te offeren. Vlak voro de laatste geofferd wordt, komt de plaatselijke volk in opstand en doodt hen. 1 van die satanisten zegt dat de ritueel al zo ver voltrokken is dat ze in de verre toekomst sowieso wel zullen herrijzen en dat ze dan wraak zullen nemen op de nageslacht van dat volk. Om deze reden worden hun ogen uitgebrand zodat ze blind zullen zijn als ze herrijzen.
En dan zie je op een gegeven moment dat ze in een stadje uit de tijd dat de film gemaakt is, als Nazgul op ondode paarden rondrijden en dood en verderf zaaien. Een huisvrouw gilt zich de longen uit het lijf, waarop eentje zijn paard de deur laat intrappen, en klimt zo op het paard de trap op, waar de vrouw NET voor ze gegrepen wordt het raam uit vlucht!
Geen idee. Het was echt een oeroude film, zwart-wit en volgens mij idd ook aardig cult.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:03 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik vond hem oké, niet echt dat ik hem 394723982 keer wil zien ofzo, wel bizar
Wow dat klinkt wel vet, ook bekend ergens, maar ik kan het zo niet plaatsen, is het nog te achterhalen wat de titel was?
Ondode paarden? Zijn dat niet gewoon levende paarden dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja een oud-collega van me vond die film helemaal geweldig!
Nee maar op Sat1 heb ik ook een keer een gave film gezien; een groep satanisten of zo proberen in de middeleeuwen onsterfelijkheid te krijgen door maagden te offeren. Vlak voro de laatste geofferd wordt, komt de plaatselijke volk in opstand en doodt hen. 1 van die satanisten zegt dat de ritueel al zo ver voltrokken is dat ze in de verre toekomst sowieso wel zullen herrijzen en dat ze dan wraak zullen nemen op de nageslacht van dat volk. Om deze reden worden hun ogen uitgebrand zodat ze blind zullen zijn als ze herrijzen.
En dan zie je op een gegeven moment dat ze in een stadje uit de tijd dat de film gemaakt is, als Nazgul op ondode paarden rondrijden en dood en verderf zaaien. Een huisvrouw gilt zich de longen uit het lijf, waarop eentje zijn paard de deur laat intrappen, en klimt zo op het paard de trap op, waar de vrouw NET voor ze gegrepen wordt het raam uit vlucht!
Je hebt vast wel eens van de undead gehoord.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Ondode paarden? Zijn dat niet gewoon levende paarden dan?
Ja, deel twee ook, zo'n pervert ben ik welquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:03 schreef dekatophetspek het volgende:
Necromantik wel eens gezien Lompehork?
Toffe lp blijft hetquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:05 schreef MaryMouse het volgende:
Panic in Detroit - Aladdin Sane
[ afbeelding ]
punten:
MsMessy: 16
Melting: 10
ToT: 8
Kat: 14
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |