http://paraglider.hubpages.com/hub/Gulf_States_Workingquote:
Nee, meineed is als je bewezen gelogen hebt, een beschuldiging niet kunnen bewijzen is iets anders dan bewezen liegen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
In Nederland is het ook zo. Als je iemand ergens van beschuldigt moet je bewijs leveren. Anders is het meineed.
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
http://paraglider.hubpages.com/hub/Gulf_States_Working
You cannot leave the country without an exit visa issued by your employer/sponsor. (This varies from country to country).
En die is link.
En een collega die in de jaren 90 in Iran werkte bij het bouwen van een chemical plant was er beroerd aan toe. De fabriek moest werkend draaien. Zo niet kwam ook hij zelfs niet van het terrein af. Omheind en bewaakt door militairen. Bezint er ge begint.
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.
Iran en Dubai zijn 2 verschillende landen, dus om nu de ervaringen in de jaren '90 in Iran zo over te zetten op Dubai is misschien niet het beste idee.
Waarschijnlijk is het in de ogen van de rechter bewezen dat ze loog. Geen idee, maar ze wordt niet zomaar van meineed beschuldigd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, meineed is als je bewezen gelogen hebt, een beschuldiging niet kunnen bewijzen is iets anders dan bewezen liegen.
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.
Of denk jij dat ze je goed betalen en je zonder dat de hap draait laten vertrekken als freelancer?
Natuurlijk als je man in dienst van een grote onderneming daar werkt is alles geregeld.
Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun lelijk vallen.
Zou kunnen. Maar schijnbaar had deze dame zich dan niet goed voorbereid. Het blijft oppassen in die contreien.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.
Verder heb je er van alles tussen in. Maar als jij in die eerste groep zit heb je het echt gemaakt hoor. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
Mijn man wordt ingehuurd als klein bedrijfje om daar dingen te doen, hij wordt goed betaald en mag gewoon vertrekken zonder dat de hap draait op dat moment. Werkt niet bij/voor een grote onderneming. Hij mag zich daar overal vrij bewegen en weggaan wanneer hij maar wil.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.
Of denk jij dat ze je goed betalen en je zonder dat de hap draait laten vertrekken als freelancer?
Natuurlijk als je man in dienst van een grote onderneming daar werkt is alles geregeld.
Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun je lelijk vallen.
De indiers hebben het niet al te best, heb het al eerder in de topic gezegt, maar mijn man schrok daar best wel van, die worden gewoon gezien als een soort verkapte slaven. Moet ook wel zeggen dat het werk wat ze leveren nogal mwaw is, maar je mag ook niet teveel verwachten van mensen die uitgezogen worden en slecht behandeld worden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.
Verder heb je er van alles tussen in. Maar als jij in die eerste groep zit heb je het echt gemaakt hoor. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
O, je wordt al gestraft als er minder dan 4 mannelijke getuigen zijn. Het wordt pas juridisch verkrachting genoemd bij 4 mannelijke getuigen en dan krijg je ook de doodstraf.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Wat wel enigszins discutabel is aan de wet in dat emiraat is dat er 4 mannen nodig zijn om een man voor verkrachting op te laten draaien. Niemand is verdacht tot het tegendeel bewezen is.
Ook bij uiteindelijke oplevering? Want daar draait het om. Het lag niet aan het Duits bedrijf(maar levering van equipment van derden). Maar goed dan gaat het ver van topic. En het is uiteindelijk prima verlopen daar niet van. Maar het had ook anders kunnen aflopen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man wordt ingehuurd als klein bedrijfje om daar dingen te doen, hij wordt goed betaald en mag gewoon vertrekken zonder dat de hap draait op dat moment. Werkt niet bij/voor een grote onderneming.
Het stikt daar van de bedrijven in handen van westerlingen trouwens, daar heb je dat gezeur al helemaal niet.
Dat je geen geld krijgt als je werk niet naar afspraak(prut als dat jouw schuld niet is verder) is gedaan vind ik een heel ander verhaal als je mag niet vertrekken. Dat je niet getaald werd lag niet aan het land, maar aan het (duitse) bedrijf.
In Bahrein waren het de Filipino die als koelies werden ingezet. Dat alleen al zegt genoeg over dit soort landen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef erodome het volgende:
De indiers hebben het niet al te best, heb het al eerder in de topic gezegt, maar mijn man schrok daar best wel van, die worden gewoon gezien als een soort verkapte slaven
Ja, ook bij uiteindelijke oplevering zal dat geen probleem zijn. En zover ik heb begrepen geld dat voor heel veel bedrijven zo, daarin zijn de tijden wel veranderd denk ik idd. Het zal er misschien vanaf hangen in welke branche je zit, maar er zitten daar echt veel mensen uit het westen, van degene die daar bedrijven runnen tot mensen die daar (tijdelijk) komen werken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook bij uiteindelijke oplevering? Want daar draait het om. Het lag niet aan het Duits bedrijf(maar levering van equipment van derden). Maar goed dan gaat het ver van topic. En het is uiteindelijk prima verlopen daar niet van. Maar het had ook anders kunnen aflopen.
Ik heb wel geleerd dat je moet oppassen in die contreien. Mogelijk is er veel veranderd. Dat kan mogelijk zijn. Maar als ik het verhaal van deze dame volg dan heb ik het vermoeden van niet.
Voor zover ik weet zitten er wel dat soort voorwaarden aan je werkvisum daar in Dubai. Je kan niet 'zomaar' weggaan en niet meer teruggekomen. Ik ken verschillende mensen die daar werkten en tegen hun baas zeidden 'ik ga op vakantie' en vervolgens kwamen ze niet meer terug en nu zijn ze gebanned om Dubai binnen te komen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef erodome het volgende:
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.
Iran en Dubai zijn 2 verschillende landen, dus om nu de ervaringen in de jaren '90 in Iran zo over te zetten op Dubai is misschien niet het beste idee.
Voor zover ik weet heeft dat niks met het werkvisum te maken, maar de afspraken die je met het bedrijf maakt. Wanneer je naar een land als VAE of Qatar gaat heb je iemand nodig in dat land die verantwoordelijk voor jou wordt. En dat is waarom ze soms zo moeilijk doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:11 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er wel dat soort voorwaarden aan je werkvisum daar in Dubai. Je kan niet 'zomaar' weggaan en niet meer teruggekomen. Ik ken verschillende mensen die daar werkten en tegen hun baas zeidden 'ik ga op vakantie' en vervolgens kwamen ze niet meer terug en nu zijn ze gebanned om Dubai binnen te komen.
Maar hij zal toch op zijn minst goed voorbereid zijn. Althans mij werd destijds heel duidelijk gemaakt dat ik niet aan betogingen mocht meedoen. En mijn vrouw(destijds mijn vriendin) wilde ze liever niet laten overkomen(kon wel maar kreeg negatief advies).quote:Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, ook bij uiteindelijke oplevering zal dat geen probleem zijn. En zover ik heb begrepen geld dat voor heel veel bedrijven zo, daarin zijn de tijden wel veranderd denk ik idd. Het zal er misschien vanaf hangen in welke branche je zit, maar er zitten daar echt veel mensen uit het westen, van degene die daar bedrijven runnen tot mensen die daar (tijdelijk) komen werken.
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Je kunt er rustig komen. Maar wees voorbereid. Als je mijn link die ik eerder poste en dat is gewoon een simpele link die ik in twee minuten tevoorschijn tover met mijn slechte PC kunde dan zie je al dat drank nuttigen een gevaarlijke onderneming is.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.
Aan de ene kant heb ik medelijden met die Noorse vrouw en wil ik het gedrag van de autoriteiten scherp veroordelen. Aan de andere kant denk ik: hoe kun je zo dom zijn om naar zo'n land te gaan...
Jij hebt de beslissing dus al genomen dat ze inderdaad verkracht is?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.
Aan de ene kant heb ik medelijden met die Noorse vrouw en wil ik het gedrag van de autoriteiten scherp veroordelen. Aan de andere kant denk ik: hoe kun je zo dom zijn om naar zo'n land te gaan...
Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet. Word je verkracht door een paar mannen (wat op zich al erg genoeg is), krijg je ook nog de schuld in de schoenen geschoven. Het zijn barbaarse, primitieve taferelen. Als weldenkend mens moet je met een boog om zulke landen heen lopen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt er rustig komen. Maar wees voorbereid. Als je mijn link die ik eerder poste en dat is gewoon een simpele link die ik in twee minuten tevoorschijn tover met mijn slechte PC kunde dan zie je al dat drank nuttigen een gevaarlijke onderneming is.
En normaal gesproken word dat door je werkgever ook allemaal uitgelegd. Als freelancer en je gaat er plaatselijk aan de slag zul je dat allemaal zelf moeten uitzoeken.
Ja. En discussie hierover ga ik niet voeren, zeg ik op voorhand vast.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij hebt de beslissing dus al genomen dat ze inderdaad verkracht is?
Ok, lekker makkelijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. En discussie hierover ga ik niet voeren, zeg ik op voorhand vast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |