abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129123210
Zoals iedereen vind ik het leuk om te speculeren over complottheorieën en of deze dan ja, dan nee, waar zijn. :)
Maar nu vraag ik mij af:
is er ooit in de geschiedenis een door de mensen verzonnen complottheorie geweest die later ook daadwerkelijk waar bleek te zijn?
Op woensdag 23 juli 2014 03:46 schreef Monopoly het volgende:
Puik topic.
pi_129123242
Het christendom.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_129123388
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:07 schreef Rezania het volgende:
Het christendom.
haha nice.

OT: Ja het Christendom zelf bestaat maar er is geen enkel bewijs voor te vinden dat claims in de bijbel waar zijn.
Puik topic.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 15:14:44 #4
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129123464
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:12 schreef meneerman het volgende:

[..]

haha nice.

OT: Ja het Christendom zelf bestaat maar er is geen enkel bewijs voor te vinden dat claims in de bijbel waar zijn.
Het is dan ook geen bijbels complot maar een menselijk complot.
To doom or not to doom
pi_129123483
dat de aarde rond is
pi_129123547
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:15 schreef basvandalen het volgende:
dat de aarde rond is
Op wat voor manier dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:14 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Het is dan ook geen bijbels complot maar een menselijk complot.
Aha op die manier, de organisatie bedoel je?
Maar waar zit het complot in die organisatie, en waar de theorie die later waar bleek te zijn?
Puik topic.
pi_129123647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:18 schreef meneerman het volgende:

[..]

Op wat voor manier dan?

niet echt een complot maar iets wat beweert werd, niemand geloofde het en achteraf blijkt het waar te zijn
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 15:25:51 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_129123750
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:07 schreef Rezania het volgende:
Het christendom.
Kun je alle geloven wel noemen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 15:28:53 #9
339795 ElPollo
Gaarne verwijderen.
pi_129123846
Nou ja, heel dat PRISM verhaal lijkt mij wel een aardig voorbeeld.
Gaarne verwijderen.
pi_129123892
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kun je alle geloven wel noemen.
Nou, bij deze dan maar: Alle religie die ooit heeft of ooit zal bestaan.
pi_129123905
Wie de moordenaar is van JFK.
Ура для россии
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 15:33:06 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_129123971
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou, bij deze dan maar: Alle religie die ooit heeft of ooit zal bestaan.
En dan wmb met name scientology. Dat vind ik de engste en die verdenk ik wel van een complot.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 15:33:28 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_129123979
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:31 schreef Woestijnvos het volgende:
Wie de moordenaar is van JFK.
Ook een kandidaat :Y
  vrijdag 19 juli 2013 @ 15:37:47 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129124140
der endlösung
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_129124266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan wmb met name scientology. Dat vind ik de engste en die verdenk ik wel van een complot.
Ik vind de Katholieke kerk meer iets voor complotten en zo. Zij zijn sowieso veel te veel op macht en rijkdom belust imo.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 15:45:35 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_129124395
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik vind de Katholieke kerk meer iets voor complotten en zo. Zij zijn sowieso veel te veel op macht en rijkdom belust imo.
Vaticaanstad. Reken maar dat daar complotten gesmeed zijn.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 15:57:17 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129124848
Bielefeldcomplot
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:02:55 #18
33189 RM-rf
1/998001
pi_129125090
De amerikaanse regering ontwikkelde in de jaren vijftig en zestig onder meer:

- meerdere moordcomplotten tegen Fidel Castro
- een coupoging tegen Diem in Zuid-vietnam (DEPTEL 243 of de 24 August Cable)
- een schijn-oorlog in Indonesie, alhoewel de indonesisische regering hun eigen bondgenoot was
- een coup in Iran tegen de democratisch gekozen premies Mossadeq, met financiele steun van de britten
- in Guatemala, eerst pogingen de media te overtuigen dat er een communictische puppet-regering zou heersen en vervolgens een militaire coup, Operation PBFORTUNE en PBSUCCES... dit mondde uit in een genocide op bepaalde indianenstammen waar vermoedelijk 300.000 tot 400.000 doden vielen
- moord op de dominicaanse dictator Trujillo
- in chili infiltratiepogingen die van een stabiele staat, waar het leger de democratie respecteerde, uiteindelijk een militaire dictatuur maakte
- Coups in Brazilie en Ghana

in de jaren tachtig was er een interssante situatie waarin de amerikanen wapens leverden aan hun vijand Iran, in ruil voor steun bij de onderhandelingen voor vrijlating van amerikaanse gijzelaars..
de opbrengst werd vervolgens besteed aan eigenlijk illegale steun aan gewpanede groepen in midden-amerika die de regering van Nicaragua moesten omverwerpen.

Ook in Suriname werd een lokale vechtgroep financieel gesteund (Jungle commando van Ronny Brunswijk) en waren er drie tot vijf amerikaanse agenten actief aanwezig in die groep... vermoedelijk had dit ook te maken met de activiteiten van de surinaamse militaire regering in de drugshandel.

Complotten scheppen is gewoonweg onderdeel van de internationale politiek... overigens, ik noem enkel de amerikanen omdat die ook redelijk goed gedocumenteerd zijn...
maar het is zeker niet zo dat andere staten opeens 'schoon' of 'goed' zouden zijn...
iedere stat die actief wil meespelen om de macht in de wreldpolitiek, zal gebruik maken van verborgen infiltraties en akties, en uitgedachte 'complotten'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:07:56 #19
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_129125286
Telt deze ook? :)

quote:
The outcome of these two incidents was the passage by Congress of the Gulf of Tonkin Resolution, which granted President Lyndon B. Johnson the authority to assist any Southeast Asian country whose government was considered to be jeopardized by "communist aggression." The resolution served as Johnson's legal justification for deploying U.S. conventional forces and the commencement of open warfare against North Vietnam.

In 2005, an internal National Security Agency historical study was declassified; it concluded[7] that the Maddox had engaged the North Vietnamese Navy on August 2, but that there were no North Vietnamese Naval vessels present during the incident of August 4.

The report stated regarding August 2:
At 1505G, Captain Herrick ordered Ogier's gun crews to open fire if the boats approached within ten thousand yards. At about 1505G, the Maddox fired three rounds to warn off the communist boats. This initial action was never reported by the Johnson administration, which insisted that the Vietnamese boats fired first.[7]

Regarding August 4:
It is not simply that there is a different story as to what happened; it is that no attack happened that night. [...] In truth, Hanoi's navy was engaged in nothing that night but the salvage of two of the boats damaged on August 2.[8]
Gulf of Tonkin incident
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_129125606
Moord van Martin Luther King misschien.

James Earl Ray heeft t zeker niet gedaan.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:35:46 #21
33189 RM-rf
1/998001
pi_129126436
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:07 schreef Yogaflame het volgende:
Telt deze ook? :)

[..]

Gulf of Tonkin incident
waarbij het overigens maar de vraag is of dat een bewust uitgedacht 'complot' was...

naar wat de meeste betrokken meldden was er gewon een hoop onduidelijkheid (vooral door de spanningen die dar al langer opgelopen waren tussen noord-vietnamese boten en de ameriakaanse aanwezigheid), maar de amerikaanse politiek zat al langer te wachten op de eerste de beste aanleiding de oorlog ook 'officieel' te verklaren en dus hadden ze weinig intersse dat incident uit te zoeken.

De politiek _wil_ een oorlog en ze zoeken vervolgens vooral de informatie en die zichthoek die het uitlokken van die oorlog mogelijk maakt

Je ziet eenzelfde situatie toen de amerikanen absoluut Irak wilden binnenvallen en het regime daar te doen vallen... in 2003.
De politici hadden geen behoefte meer aan 'objectieve' informatie, maar de inlichtingendiensten kregen domweg een keiharde opdracht om die redenen te leveren, die de politiek nodig dacht te hebben om hun hang naar een tweede Irak-oorlog te rechtvaardigen...

Dat er geen grond was, de Irakezen geen werkelijke beschikking hadden over chemische of nucleaire wapens, en op geen moment een werkelijke bedreiging voor de amerikanen vormden, was irrelevant en ook niet de informatie die de amerikaanse regering te horen wilde krijgen van ook hun eigen inlichtingendienst-experts...

Veel van die experts waren daarmeee ook allerminst blij en dat was vervolgens weer een basis voor de Plame-affaire en in engeland de Kelly-affaire
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_129127299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en in engeland de Kelly-affaire
Een van m'n 'favourieten'....dat is zo duidelijk voor vele dat hij vermoord was.
Schandalig.Daar was m'n vertrouw in t MSM nieuws weg.
Zo'n dom verhaal en er was NIEMAND in t MSM die hadden de ballen om wat over te zeggen.....fckin lafaards.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:22:23 #23
33189 RM-rf
1/998001
pi_129127982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

Een van m'n 'favourieten'....dat is zo duidelijk voor vele dat hij vermoord was.
mwah, ik weet dat niet,
omdat er ook geen enkel nut aan lag hem te vermoorden nadat hij al pijnlijke geheime gegevens geopenbaard had die inderdaad de engelse politiek in een lastig parket bracht (het bewijs dat de engelse 'bewijzen' voor MWDs bij Sadam Hussein erg zwak waren en eigenlijk de MI6 eroe 'gedwongen'was door de politiek, die onder Tony Blair een grote wens had aand e Irak-oorlog mee te doen), én vervolgens Kelly zelf daarvoor al in een kwaad daglicht gesteld was doordat zijn anonimiteit wegviel en ook gepubliceerd werd dat hij die geheimen doorgegeven had...

Kelly's positie als aanzienrijke expert was weggevallen door die openbaring van zn identiteit en eigenlijk was dat een zwardere 'bestraffing' voor zn openbaringen dan wat dan ook..
Hadden bv de inlichtingendiensten hem willen vermoorden als 'straf', was het juist handiger gewezen als zijn identiteit niet geopenbaard was, nu gaf het voroal nķg meer aandacht aan het schandaal.

Ik heb eerder de indruk dat mensen die roepen dat het 'moord' was... vooral daarmee uitdrukking geven aan hun 'boosheid' over al die politieke misstanden en eigenlijk een beetje ook vanwege het schandaal dat kelly zelf daarvoor al aan het licht gebracht had.

Juist zelfmoord lijkt me best waarschijnlijk, die man zn positie en het werk waar hij juist erg lang alles voor gegeven was, waren nu weggebrokkeld.. alhoewel hij eigenlijk het enige juiste had wilen doen en vanuit eerlijkheid had gehandeld, was hij juist persoonlijk een slachtoffer geworden van zijn eigen beroep, waarin eerlijkheid vaak niet loont (nl. internationale inlichtingendienst-politiek)

het is natuurlijk altijd prettig iets te roepen over een 'grote boze kracht' die overal achter zou zitten en waarbij dan alle misstanden niet gewoon een uiting zijn van 'amateursime' en 'slechte planning'... maar er opeens wel overal een 'boos plan' achter zou zitten...

In mijn idee zijn veel dingen waarachter veel mensen het liefste complotten willen zien, meestal gewoon problemen die ontstaan door weinig planning, door soms idiote toevalligheden of domweg fouten en ook foute inschattingen van leidinggevend politici
pi_129128715
Ja hoor - Dr.David Kelly had zelfmoord gepleegd met 'n pocket knife en 'n paar pijnstillers- NIET.

Wat ik zelf opvallend vond - ik heb 'n live nieuws uitzending gezien op plaats delict en er was 'n interview met 2 jonge paramedics die waren 'first responders' die zegt in 'n interview dat er helemaal niet genoeg bloed was om t zelfmoord(door pols snijden) te zijn. Dat interview heb ik nooit meer gezien en was nooit weer uitgezonden.

Dan naar t official inquest(which involved 6 very experienced pathologists die zegt ook dat t geen zelfmoord was) komen ze met 'n hele nieuwe versie van 'the official secrets act'dan kunnen ze alle detaillen vasthouden tot 70 jaar.

Van de MSM nieuws - stilte....gewoon doorgaan met wat de regering zegt.
Whores and cowards zijn het - of nog erger.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:08:50 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_129137095
zelfmoord kun je inderdaad plegen met een zakmes en pijnstillers..
er bestaan verder geen speciale 'professionaliteits-eisen' voor zelfmoorden of geen specifieke ISO-test met vragenlijsten waaraan je moet voldoen... het voldoet als iemand gewoon zichzelf ombrengt en meestal is dat een persoonlijk iets.

Ik snap eigenlijk niet waar jij de zekerheid vandaan haalt om beweringen als 'jamaar, die-en-die hebben het gezien en die vonden....' aan te halen alsof het en absolute zekerheid is....

Dat je verder kennelijk gelijk vervalt in een riedeltje dat 'de MSM-media beweren het en dan is het sowieso gelogen' lijkt imho eerder een onderbouwing te zijn van mijn stelling dat veel 'complot-theorieen' vaak een uiting zijn van een an sich gezond wantrouwen, tegenover gevestigde 'media'...
Echter niet noodzakelijk zelf door duidelijke bewijzen of feiten onderbouwd... een los 'gevoel' dat mensen hebben bij bepaalde berichtgevingen, dat op emoties stoelt.
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 13:50:42 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_129152234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:08 schreef RM-rf het volgende:
zelfmoord kun je inderdaad plegen met een zakmes en pijnstillers..
er bestaan verder geen speciale 'professionaliteits-eisen' voor zelfmoorden of geen specifieke ISO-test met vragenlijsten waaraan je moet voldoen... het voldoet als iemand gewoon zichzelf ombrengt en meestal is dat een persoonlijk iets.

Ik snap eigenlijk niet waar jij de zekerheid vandaan haalt om beweringen als 'jamaar, die-en-die hebben het gezien en die vonden....' aan te halen alsof het en absolute zekerheid is....

Dat je verder kennelijk gelijk vervalt in een riedeltje dat 'de MSM-media beweren het en dan is het sowieso gelogen' lijkt imho eerder een onderbouwing te zijn van mijn stelling dat veel 'complot-theorieen' vaak een uiting zijn van een an sich gezond wantrouwen, tegenover gevestigde 'media'...
Echter niet noodzakelijk zelf door duidelijke bewijzen of feiten onderbouwd... een los 'gevoel' dat mensen hebben bij bepaalde berichtgevingen, dat op emoties stoelt.
Wat men de msm verwijt: inspelen op emoties doen complotters zelf nog veel meer heb ik het idee.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:34:05 #27
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129163062
aandelenhandelkartels
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 21 juli 2013 @ 12:34:24 #28
65918 IBAZ
broeinest
pi_129183159
Mark en Diederik.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:45:26 #29
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129183369
pim fortuin en theo al genoemd?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator zondag 21 juli 2013 @ 13:55:29 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_129184913
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:
pim fortuin en theo al genoemd?
Nu wel.
Bij Pim Fortuyn heb ik mijn twijfels, bij Theo niet.
  zondag 21 juli 2013 @ 21:53:14 #31
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129199123
De massavernietigingswapens in Irak misschien?

Is in ieder een leugen die is uitgekomen waar hoogstwaarschijnlijk een complot aan ten grondslag ligt.
Feyenoord!
  zondag 21 juli 2013 @ 23:23:17 #32
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_129203799
Wat is echt? En wat is een complot?
(nee, echt serieus!)

Alles van 9/11 tot aan het moment dat mijn wcpapier op was.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  zondag 21 juli 2013 @ 23:24:30 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129203856
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu wel.
Bij Pim Fortuyn heb ik mijn twijfels, bij Theo niet.
Het had anders toch echt met elkaar te maken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129203875
watergate affaire
  Moderator zondag 21 juli 2013 @ 23:30:17 #35
249559 crew  Lavenderr
pi_129204101
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het had anders toch echt met elkaar te maken.
Denkje? Hoe dan?
  maandag 22 juli 2013 @ 01:06:31 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129207454
Remember, remember the fifth of November,
gunpowder treason and plot,
I see no reason why gunpowder treason
should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes,
It was his intent
to blow up the King and the Parliament.
Three score barrels of powder below,
Poor old England to overthrow:
By God's providence he was catch'd
With a dark lantern and burning match.
Holloa boys, holloa boys, make the bells ring.
Holloa boys, holloa boys, God save the King!
Hip hip hoorah!

*O*
pi_129209565
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

mwah, ik weet dat niet,
omdat er ook geen enkel nut aan lag hem te vermoorden nadat hij al pijnlijke geheime gegevens geopenbaard had die inderdaad de engelse politiek in een lastig parket bracht (het bewijs dat de engelse 'bewijzen' voor MWDs bij Sadam Hussein erg zwak waren en eigenlijk de MI6 eroe 'gedwongen'was door de politiek, die onder Tony Blair een grote wens had aand e Irak-oorlog mee te doen), én vervolgens Kelly zelf daarvoor al in een kwaad daglicht gesteld was doordat zijn anonimiteit wegviel en ook gepubliceerd werd dat hij die geheimen doorgegeven had...

Kelly's positie als aanzienrijke expert was weggevallen door die openbaring van zn identiteit en eigenlijk was dat een zwardere 'bestraffing' voor zn openbaringen dan wat dan ook..
Hadden bv de inlichtingendiensten hem willen vermoorden als 'straf', was het juist handiger gewezen als zijn identiteit niet geopenbaard was, nu gaf het voroal nķg meer aandacht aan het schandaal.

Ik heb eerder de indruk dat mensen die roepen dat het 'moord' was... vooral daarmee uitdrukking geven aan hun 'boosheid' over al die politieke misstanden en eigenlijk een beetje ook vanwege het schandaal dat kelly zelf daarvoor al aan het licht gebracht had.

Juist zelfmoord lijkt me best waarschijnlijk, die man zn positie en het werk waar hij juist erg lang alles voor gegeven was, waren nu weggebrokkeld.. alhoewel hij eigenlijk het enige juiste had wilen doen en vanuit eerlijkheid had gehandeld, was hij juist persoonlijk een slachtoffer geworden van zijn eigen beroep, waarin eerlijkheid vaak niet loont (nl. internationale inlichtingendienst-politiek)

het is natuurlijk altijd prettig iets te roepen over een 'grote boze kracht' die overal achter zou zitten en waarbij dan alle misstanden niet gewoon een uiting zijn van 'amateursime' en 'slechte planning'... maar er opeens wel overal een 'boos plan' achter zou zitten...

In mijn idee zijn veel dingen waarachter veel mensen het liefste complotten willen zien, meestal gewoon problemen die ontstaan door weinig planning, door soms idiote toevalligheden of domweg fouten en ook foute inschattingen van leidinggevend politici
Een geheime dienst die een "verrader" liquideert is niet uitzonderlijk. Georgi Markov ging voor Radio Free Europe werken en kreeg een ricinekogel in z'n been. Alexander Litvinenko was ex-kgb (fsb). Westerse diensten doen het misschien discreter, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Dat er geen vingerafdrukken gevonden werden, op de verpakking van de pillen, op de telefoon, op het mes of op de fles waarmee hij de pillen had doorgeslikt lijkt alvast verdacht.
Lijkt me een slordig coroner's inquest geweest te zijn, doet me denken aan Roberto Calvi, eerst zelfmoord, nadat de familie een advocaat in de hand neemt een open verdict, 21 jaar later wordt de zaak als murder inquiry heropend. Wat hier niet zal gebeuren, Lord Hutton besloot in 2010 dat alle gegevens van de post-mortem (voor zover nog niet gepubliceerd), 70 jaar geheim moeten blijven.

Ik kan me indenken dat na de dood van Kelly en het Hutton inquiry weinig Britten geneigd zijn om whistle-blower te worden.
pi_129234082
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:07 schreef meneerman het volgende:

Maar nu vraag ik mij af:
is er ooit in de geschiedenis een door de mensen verzonnen complottheorie geweest die later ook daadwerkelijk waar bleek te zijn?
Er zijn heus mensen geweest die de opbouw van nazi Duitsland aan zagen komen en dag in dag uit bleven waarschuwen (die zouden in deze tijd worden gebrandmerkt als 'complotdenkers' en via die term de mond gesnoerd), maar werden net zoals diegeen die op een dag zei dat de wereld niet plat was maar rond, uitgelachen (dat dat onzin was) Ditzelfde is in deze tijd weer gaande. Komt omdat een volk de eigen organisatie niet in de gaten heeft, daar zorgt emotie voor, zorgt voor verdediging tegen gevaar en jarenlange onzekerheid, precies wat er is gebeurt over de afgelopen jaren (crisis), dit zorgde voor groepsvorming en strijdlustigere kiezers (daarom groeien de flanken) overleven doet elk levend wezen in de natuur, in een groep samen ben je sterker. Niet voor niets dat men doorlopend Samen propagageert en van allerlei organisaties heeft gesticht, want men is bezig de massa te organiseren)
Echte complotten zijn ze allemaal geweest (maar een waterdichte theorie is lastig aan de man te brengen, vooral in een tijd van zwaar gecontroleerde massamedia,(die zal nooit een theorie van een burger gaan uitzenden), want niet voor niets is het woord "complot" in onze taal aanwezig. De geschiedenis zit vol complotten (voorbeeld: elk imperium moet zijn bekokstoofd door een groep personen)
pi_129244921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat men de msm verwijt: inspelen op emoties doen complotters zelf nog veel meer heb ik het idee.
Hoezo?
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:18:48 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_129246189
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat die er in hun emotie en vaste overtuiging dat niets wat van de msm afkomstig is klopt. Dus maakt de fantasie overuren. Alsof de gebeurtenis an sich nog niet erg genoeg is.
pi_129246333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat die er in hun emotie en vaste overtuiging dat niets wat van de msm afkomstig is klopt. Dus maakt de fantasie overuren. Alsof de feitelijke gebeurtenis an sich nog niet erg genoeg is.
Heeft niks te maken met fantasie en/of emotie. Voor veel mensen zijn er serieus vraagjes over t waarheid van veel 'officiele' verhalen van wat dan ook....en terecht.
Als t 'feitelijk gebeurtenis' is 'n kwestie van je eigen denkbeeld.
Als CNN/NOS/BBC zegt dat space aliens zijn geland op damsquare - veel mensen gaat dat geloven.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28:22 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_129246409
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met fantasie en/of emotie. Voor veel mensen zijn er serieus vraagjes over t waarheid van veel 'officiele' verhalen van wat dan ook....en terecht.
Als t 'feitelijk gebeurtenis' is 'n kwestie van je eigen denkbeeld.
Als CNN/NOS/BBC zegt dat space aliens zijn geland op damsquare - veel mensen gaat dat geloven.
Dat is simpel te checken voor een ieder die maar wil.
pi_129246466
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is simpel te checken voor een ieder die maar wil.
Ik denk dat er zal 'n tijd komen wanneer ze proberen zoiets te faken.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:40:53 #44
249559 crew  Lavenderr
pi_129246698
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Op de Dam?
En waarom in vredesnaam?
pi_129246797
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Op de Dam?
En waarom in vredesnaam?
Dam was gewoon 'n voorbeeld.
Zou toch makkelijker te faken als ze doen t in Enschede bvb. :)
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:55:10 #46
249559 crew  Lavenderr
pi_129247013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dam was gewoon 'n voorbeeld.
Zou toch makkelijker te faken als ze doen t in Enschede bvb. :)
Het zou al geweldig zijn áls ze eens een keer zouden komen. Waar dan ook :P .
pi_129248024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het zou al geweldig zijn áls ze eens een keer zouden komen. Waar dan ook :P .
Ja maar - punt is - zou jij dat geloven als t komt op tv?
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 13:08:08 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_129251665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja maar - punt is - zou jij dat geloven als t komt op tv?
Nog sterker: als het in Nederland zou zijn zou ik gaan kijken.
Maar ik vind niet dat je de komst van aliens kunt vergelijken met een bomaanslag in Boston of elders in de wereld of 9/11.
pi_129252346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom.
Conscience do cost.
pi_129286806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog sterker: als het in Nederland zou zijn zou ik gaan kijken.
Maar ik vind niet dat je de komst van aliens kunt vergelijken met een bomaanslag in Boston of elders in de wereld of 9/11.
Als er 'n space-ship is geland op t Dam kan niemand waarschijnlijk bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.
Ga je dat geloven?
pi_129286856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom.
Because they can.....en zo ze kunnen mensen zoals jou in de maling nemen.
pi_129286931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Because they can.....en zo ze kunnen mensen zoals jou in de maling nemen.
Als je enige argument "because they can" is moet je misschien je heil zoeken op een kinder-en-puberforum.
Conscience do cost.
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:27:06 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129288415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat die er in hun emotie en vaste overtuiging dat niets wat van de msm afkomstig is klopt. Dus maakt de fantasie overuren. Alsof de gebeurtenis an sich nog niet erg genoeg is.
Ik denk dat je mij ook een complotter noemt maar het is niet zo dat ik niets geloof wat van de MSM afkomstig is. Maar ik neem het wel met een enorme korrel zout en wel hierom:

1) Ten eerste is de journalistiek van tegenwoordig voor een groot deel veranderd in propaganda aangezien enorm veel berichten gewoon letterlijk overgenomen worden van woordvoerders (van overheden of bedrijven). Er wordt bijna niet meer aan waarheidsvinding gedaan alleen nog bij bepaalde kritische documentaireprogramma's maar zeker niet bij een journaal en in kranten ook weinig.
2)Ten tweede is het een feit dat de MSM in handen is van een klein clubje elite die er veel meer voordeel aan heeft om het volk iets te laten geloven wat zij willen ipv de waarheid.

Alternatief nieuws is ook niet altijd waar dus je moet bij beide op je gevoel en logisch denken afgaan.
Feyenoord!
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:43:40 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129289258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij ook een complotter noemt maar het is niet zo dat ik niets geloof wat van de MSM afkomstig is. Maar ik neem het wel met een enorme korrel zout en wel hierom:

1) Ik denk Ten eerste is de journalistiek van tegenwoordig voor een groot deel veranderd in propaganda aangezien enorm veel berichten gewoon letterlijk overgenomen worden van woordvoerders (van overheden of bedrijven). Er wordt bijna niet meer aan waarheidsvinding gedaan alleen nog bij bepaalde kritische documentaireprogramma's maar zeker niet bij een journaal en in kranten ook weinig.
2)Ten tweede is het een feit denk ik dat de MSM in handen is van een klein clubje elite die er veel meer voordeel aan heeft om het volk iets te laten geloven wat zij willen ipv de waarheid.

Alternatief nieuws is ook niet altijd vrijwel nooit waar dus je moet bij beide op je gevoel en logisch denken afgaan.
zooo.. klopt het weer :)
pi_129290031
Heel simpel 9/11
pi_129290111
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:01 schreef weedshaman het volgende:
Heel simpel 9/11
Lees de 1e post nog eens.
Conscience do cost.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:23:27 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129291042
Niet alle complottheorieën zijn compleet ongegrond. Uit de uitgelekte documenten van Wikileaks bleek bijvoorbeeld dat de Amerikaanse overheid wel degelijk heel gevoelige informatie achterhield over wandaden tijdens de Midden-Oostenoorlogen. En het is bekend dat de Amerikaanse overheid in de jaren ’40 een serie experimenten uitvoerde in Guatemala en in het plaatsje Tuskegee, waarin syfillis werd verspreid onder gevangenen en patiënten, en dat hen behandeling werd onthouden. Of wat te denken van de mind-control-experimenten die de CIA ooit uitvoerde?
bron
pi_129292920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:23 schreef theguyver het volgende:
Niet alle complottheorieën zijn compleet ongegrond. Uit de uitgelekte documenten van Wikileaks bleek bijvoorbeeld dat de Amerikaanse overheid wel degelijk heel gevoelige informatie achterhield over wandaden tijdens de Midden-Oostenoorlogen. En het is bekend dat de Amerikaanse overheid in de jaren ’40 een serie experimenten uitvoerde in Guatemala en in het plaatsje Tuskegee, waarin syfillis werd verspreid onder gevangenen en patiënten, en dat hen behandeling werd onthouden. Of wat te denken van de mind-control-experimenten die de CIA ooit uitvoerde?
bron
sterker nog, 'complotten' kun je ook gewoon omschrijven als alle pogingen van een groep personen om op oneigenlijke wijze dmv afspraken en niet altijd legaal of ethisch handelen een machtsvoordeel te verkrijgen...

Veel politieke handelingen kunnen daaronder vallen..
'Vuil spel' is natuurlijk gewoon onderdeel van de politiek... ook bv iemand als John F. Kennedy was nooit amerikaanse president geweest als hij niet de Maffia (Sam Giancana) betaald had om bij de verkiezingen in Illinois een hoop stemmen te 'fixen' (een deal die in samenwerking met Frank Sinatra en Joe Kennedy gesloten zou zijn).

Politiek is een machtsspel en overal waar de 'legale' wegen moeizaam zijn, is er genoeg ruimte voor illegle pogingen...
waarbij de de 'Regerende' elite natuurlijk ook altijd ervan kan profiteren dat men zelf volop mogelijkheden heeft transparantie aan banden te leggen en zo hun 'vuil spel' te verhullen....

Punt is wel dat het nooit een simpel 'zwart-wit' spelletje is met een duidelijke 'Goede' partij, die alles maar goed zou willen doen... en een 'zwarte' of boze partij die aan de 'verkeerde' kant zou staan en de enige zou zijn die alles fout wil doen...
zo simpel is het niet.
Het is ook niet zo dat 'iedereen' van de 'boze' partij aan dezelfde kant staat en ze allemaal eenzelfde 'kwaad' doel nastreven.

De politieke werkelijkheid is veel gecompliceerder en er bestaat niet zomaar 'één' eind-doel dat 'ze' nastreven, en je kunt ook niet zeggen dat 'de hele MSM aan één kant staat'
pi_129298789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

zooo.. klopt het weer :)
Als ze zeggen dat er 'n space-ship is geland op 'n pleintje in Enschede en kan niemand bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.
Ga je dat geloven?
pi_129298894
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat er 'n space-ship is geland op 'n pleintje in Enschede en kan niemand bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.
Ga je dat geloven?
Jij wel, lijkt me.
Conscience do cost.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:25:37 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129298964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ga je dat geloven?
ligt aan welk plein..
en waarom zouden ze dat afsluiten, ze komen juist voor mij...

wtf zouden ze anders doen in Enschede, behalve hun broeder ophalen :)
pi_129299145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Jij wel, lijkt me.
Hoe kom je daar bij?
pi_129299166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Jij gaat er ook vanuit dat in Boston allemaal acteurs rondrennen zonder dat je er zelf bent geweest of dat je de moeite hebt genomen om de aanwezige mensen te ondervragen. Hoe is dit anders?

Wees dan consequent in je naīviteit.
Conscience do cost.
pi_129299263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

ligt aan welk plein..
en waarom zouden ze dat afsluiten, ze komen juist voor mij...

wtf zouden ze anders doen in Enschede, behalve hun broeder ophalen :)

Nee.
Als de media komt met zo'n verhaal en niemand mag erbij - want tis 'n 'threat to national security', ga je dat geloven of niet. ?
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:34:50 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129299314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Jij gaat er ook vanuit dat in Boston allemaal acteurs rondrennen zonder dat je er zelf bent geweest of dat je de moeite hebt genomen om de aanwezige mensen te ondervragen. Hoe is dit anders?

tingo gelooft juist de media. die beelden..
niet de mensen ter plekke..
want dat zijn allemaal leugenaars.

die beelden zijn namelijk bewerkt en verhaal er omheen gelogen, ook al zijn er amateur beelden van of getuigen verklaring.
het maakt hem geen zak uit hij verklaard alles als onzin.
sorry Tingo.. elke, vorm van logica, wat jij hebt, is gewoon..
tja heb er geen woorden voor.
pi_129299349
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik had t duidelijk gemaakt dat ik kan helemaal niks vertouwen op tv nieuws.
Als ik die Boston bs niet geloven - ik ga zeker niet zo snel geloven dat er space aliens geland op aarde. Jij wel?
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:36:28 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129299360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee.
Als de media komt met zo'n verhaal en niemand mag erbij - want tis 'n 'threat to national security', ga je dat geloven of niet. ?
ligt aan het verhaal. en waar. en hoe. en wat.
en tja Aliens komen juist voor mij in Enschede... bedoel mijn schotel op mijn dak zal waarschijnlijk ruis veroorzaken op hun intergalactische telefoon verbinding..
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:37:19 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129299383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik had t duidelijk gemaakt dat ik kan helemaal niks vertouwen op tv nieuws.
Als ik die Boston bs niet geloven - ik ga zeker niet zo snel geloven dat er space aliens geland op aarde. Jij wel?
ik woon hier toch?
dus komen ze voor mij kan niet anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door theguyver op 24-07-2013 18:42:29 ]
pi_129299575
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

ik woon hier toch?
Ja - en als er 'n space alien landing is vermeld op NOS TV- en 'n paar mensen zeggen dat ze hebben iets gezien,maar was niet helemaal duidelijk.....dan t hele centurm is afgesloten en NIEMAND mag er bij behalve van militaire en CNN journalisten - ga je dat geloven?
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:43:01 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129299609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja - en als er 'n space alien landing is vermeld op NOS TV- en 'n paar mensen zeggen dat ze hebben iets gezien,maar was niet helemaal duidelijk.....dan t hele centurm is afgesloten en NIEMAND mag er bij behalve van militaire en CNN journalisten - ga je dat geloven?
hier in het centrum?
of ergens anders?

En hoezo mag er niemand bij... bij alle beelden wat ik heb gezien van rampen en gebeurtenissen was altijd publiek..
punt 1. de aliens komen natuurlijk niet aangekondigt dus hoe moeten al die militairen eerder hier zijn.
punt 2. het centrum hier of ergens anders leeg maken zodat er niemand bij kan... _O- goeie.. gaat je niet lukken.
punt 3. nooit maar dan ook nooit is zoiets voor gekomen wat jij ons nu verteld. en dan bedoel ik niet het alien gebeuren, maar een belangrijke gebeurtenis zonder publiek...
pi_129299626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als ik die Boston bs niet geloven - ik ga zeker niet zo snel geloven dat er space aliens geland op aarde.
En ik dacht dat het al duidelijk was dat het nieuws wat jij bekijkt nog makkelijker beīnvloed kan worden dan dingen op TV.

Eerlijke vraag:

Wat denk je dat moeilijker is voor de machtige mannen achter de schermen?

- Een gerenommeerd nieuwskanaal allemaal hun oogjes dicht laten knijpen en zorgen dat ze hun aandacht besteden aan de punten waar zij opdracht voor geven?
- Een website maken en daarop schrijven wat zij willen of een youtubefilmpje in de windows movie maker maken met daarop hun boodschap.

Doe niet zo dom en probeer eens kritisch te zijn op alles. Die selectiviteit die jij eropna houdt is de voornaamste reden dat mensen een beetje lacherig doen over wat jij zoal zegt.
quote:
Jij wel?
Mijn criteria om in aliens te geloven verandert niet afhankelijk van op welk medium het nieuws verschijnt.
Conscience do cost.
pi_129299696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

hier in het centrum?
of ergens anders?
OK- om t vraagje makkelijker voor je te maken:
Als het is overal op het MSM nieuws dat er is 'n space alien landing geweest - ga je dat geloven?
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:47:40 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129299777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:45 schreef Tingo het volgende:

[..]

OK- om t vraagje makkelijker voor je te maken:
Als het is overal op het MSM nieuws dat er is 'n space alien landing geweest - ga je dat geloven?
Er is vast wel publiek bij dus..
en iedereen ziet die ufo landen, amateur beelden..
dus ik zie niet waarom het niet zou kunnen. bedoel, neem aan dat ze uit de lucht komen, dus horde met publiek er op af..
en zal op alle echt waar alle zenders zijn, ook op die websites waar jij op kijkt.
dus.. ja... zie geen reden waarom niet
\
pi_129299790
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

hier in het centrum?
of ergens anders?

en hoezo mag er niemand bij... bij alle beelden wat ik heb gezien van rampen en gebeurtenissen was altijd publiek..
Niet bij 911 bvb - het hele gebied was geevacueerd en afgesloten.
Maar ja - we hebben t over 'n space alien landing reported by MSM.
Ga je dat geloven of niet ?
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:50:48 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129299892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet bij 911 bvb - het hele gebied was geevacueerd en afgesloten.
Maar ja - we hebben t over 'n space alien landing reported by MSM.
Ga je dat geloven of niet ?
nee mensen werden pas weg gejaagd op het moment dat brandweer en redings werkers en politie er bij moesten.. niet al van te voren hoor.. van oh jongens even afzetten we gaan nu een vliegtuig tegen het gebwou gooien...
dude praat geen onzin.. en ten tweede je kon gewoon in de buurt komen hoor. maar het werd gewoon sterk afgeraden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')