haha nice.quote:
Het is dan ook geen bijbels complot maar een menselijk complot.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:12 schreef meneerman het volgende:
[..]
haha nice.
OT: Ja het Christendom zelf bestaat maar er is geen enkel bewijs voor te vinden dat claims in de bijbel waar zijn.
Op wat voor manier dan?quote:
Aha op die manier, de organisatie bedoel je?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Het is dan ook geen bijbels complot maar een menselijk complot.
niet echt een complot maar iets wat beweert werd, niemand geloofde het en achteraf blijkt het waar te zijnquote:
Nou, bij deze dan maar: Alle religie die ooit heeft of ooit zal bestaan.quote:
En dan wmb met name scientology. Dat vind ik de engste en die verdenk ik wel van een complot.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan maar: Alle religie die ooit heeft of ooit zal bestaan.
Ik vind de Katholieke kerk meer iets voor complotten en zo. Zij zijn sowieso veel te veel op macht en rijkdom belust imo.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan wmb met name scientology. Dat vind ik de engste en die verdenk ik wel van een complot.
Vaticaanstad. Reken maar dat daar complotten gesmeed zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind de Katholieke kerk meer iets voor complotten en zo. Zij zijn sowieso veel te veel op macht en rijkdom belust imo.
Gulf of Tonkin incidentquote:The outcome of these two incidents was the passage by Congress of the Gulf of Tonkin Resolution, which granted President Lyndon B. Johnson the authority to assist any Southeast Asian country whose government was considered to be jeopardized by "communist aggression." The resolution served as Johnson's legal justification for deploying U.S. conventional forces and the commencement of open warfare against North Vietnam.
In 2005, an internal National Security Agency historical study was declassified; it concluded[7] that the Maddox had engaged the North Vietnamese Navy on August 2, but that there were no North Vietnamese Naval vessels present during the incident of August 4.
The report stated regarding August 2:
At 1505G, Captain Herrick ordered Ogier's gun crews to open fire if the boats approached within ten thousand yards. At about 1505G, the Maddox fired three rounds to warn off the communist boats. This initial action was never reported by the Johnson administration, which insisted that the Vietnamese boats fired first.[7]
Regarding August 4:
It is not simply that there is a different story as to what happened; it is that no attack happened that night. [...] In truth, Hanoi's navy was engaged in nothing that night but the salvage of two of the boats damaged on August 2.[8]
waarbij het overigens maar de vraag is of dat een bewust uitgedacht 'complot' was...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:07 schreef Yogaflame het volgende:
Telt deze ook?
[..]
Gulf of Tonkin incident
Een van m'n 'favourieten'....dat is zo duidelijk voor vele dat hij vermoord was.quote:
mwah, ik weet dat niet,quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Tingo het volgende:
[..]
Een van m'n 'favourieten'....dat is zo duidelijk voor vele dat hij vermoord was.
Wat men de msm verwijt: inspelen op emoties doen complotters zelf nog veel meer heb ik het idee.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:08 schreef RM-rf het volgende:
zelfmoord kun je inderdaad plegen met een zakmes en pijnstillers..
er bestaan verder geen speciale 'professionaliteits-eisen' voor zelfmoorden of geen specifieke ISO-test met vragenlijsten waaraan je moet voldoen... het voldoet als iemand gewoon zichzelf ombrengt en meestal is dat een persoonlijk iets.
Ik snap eigenlijk niet waar jij de zekerheid vandaan haalt om beweringen als 'jamaar, die-en-die hebben het gezien en die vonden....' aan te halen alsof het en absolute zekerheid is....
Dat je verder kennelijk gelijk vervalt in een riedeltje dat 'de MSM-media beweren het en dan is het sowieso gelogen' lijkt imho eerder een onderbouwing te zijn van mijn stelling dat veel 'complot-theorieen' vaak een uiting zijn van een an sich gezond wantrouwen, tegenover gevestigde 'media'...
Echter niet noodzakelijk zelf door duidelijke bewijzen of feiten onderbouwd... een los 'gevoel' dat mensen hebben bij bepaalde berichtgevingen, dat op emoties stoelt.
Het had anders toch echt met elkaar te maken.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu wel.
Bij Pim Fortuyn heb ik mijn twijfels, bij Theo niet.
Denkje? Hoe dan?quote:Op zondag 21 juli 2013 23:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het had anders toch echt met elkaar te maken.
Een geheime dienst die een "verrader" liquideert is niet uitzonderlijk. Georgi Markov ging voor Radio Free Europe werken en kreeg een ricinekogel in z'n been. Alexander Litvinenko was ex-kgb (fsb). Westerse diensten doen het misschien discreter, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Dat er geen vingerafdrukken gevonden werden, op de verpakking van de pillen, op de telefoon, op het mes of op de fles waarmee hij de pillen had doorgeslikt lijkt alvast verdacht.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mwah, ik weet dat niet,
omdat er ook geen enkel nut aan lag hem te vermoorden nadat hij al pijnlijke geheime gegevens geopenbaard had die inderdaad de engelse politiek in een lastig parket bracht (het bewijs dat de engelse 'bewijzen' voor MWDs bij Sadam Hussein erg zwak waren en eigenlijk de MI6 eroe 'gedwongen'was door de politiek, die onder Tony Blair een grote wens had aand e Irak-oorlog mee te doen), én vervolgens Kelly zelf daarvoor al in een kwaad daglicht gesteld was doordat zijn anonimiteit wegviel en ook gepubliceerd werd dat hij die geheimen doorgegeven had...
Kelly's positie als aanzienrijke expert was weggevallen door die openbaring van zn identiteit en eigenlijk was dat een zwardere 'bestraffing' voor zn openbaringen dan wat dan ook..
Hadden bv de inlichtingendiensten hem willen vermoorden als 'straf', was het juist handiger gewezen als zijn identiteit niet geopenbaard was, nu gaf het voroal nķg meer aandacht aan het schandaal.
Ik heb eerder de indruk dat mensen die roepen dat het 'moord' was... vooral daarmee uitdrukking geven aan hun 'boosheid' over al die politieke misstanden en eigenlijk een beetje ook vanwege het schandaal dat kelly zelf daarvoor al aan het licht gebracht had.
Juist zelfmoord lijkt me best waarschijnlijk, die man zn positie en het werk waar hij juist erg lang alles voor gegeven was, waren nu weggebrokkeld.. alhoewel hij eigenlijk het enige juiste had wilen doen en vanuit eerlijkheid had gehandeld, was hij juist persoonlijk een slachtoffer geworden van zijn eigen beroep, waarin eerlijkheid vaak niet loont (nl. internationale inlichtingendienst-politiek)
het is natuurlijk altijd prettig iets te roepen over een 'grote boze kracht' die overal achter zou zitten en waarbij dan alle misstanden niet gewoon een uiting zijn van 'amateursime' en 'slechte planning'... maar er opeens wel overal een 'boos plan' achter zou zitten...
In mijn idee zijn veel dingen waarachter veel mensen het liefste complotten willen zien, meestal gewoon problemen die ontstaan door weinig planning, door soms idiote toevalligheden of domweg fouten en ook foute inschattingen van leidinggevend politici
Er zijn heus mensen geweest die de opbouw van nazi Duitsland aan zagen komen en dag in dag uit bleven waarschuwen (die zouden in deze tijd worden gebrandmerkt als 'complotdenkers' en via die term de mond gesnoerd), maar werden net zoals diegeen die op een dag zei dat de wereld niet plat was maar rond, uitgelachen (dat dat onzin was) Ditzelfde is in deze tijd weer gaande. Komt omdat een volk de eigen organisatie niet in de gaten heeft, daar zorgt emotie voor, zorgt voor verdediging tegen gevaar en jarenlange onzekerheid, precies wat er is gebeurt over de afgelopen jaren (crisis), dit zorgde voor groepsvorming en strijdlustigere kiezers (daarom groeien de flanken) overleven doet elk levend wezen in de natuur, in een groep samen ben je sterker. Niet voor niets dat men doorlopend Samen propagageert en van allerlei organisaties heeft gesticht, want men is bezig de massa te organiseren)quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:07 schreef meneerman het volgende:
Maar nu vraag ik mij af:
is er ooit in de geschiedenis een door de mensen verzonnen complottheorie geweest die later ook daadwerkelijk waar bleek te zijn?
Hoezo?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat men de msm verwijt: inspelen op emoties doen complotters zelf nog veel meer heb ik het idee.
Omdat die er in hun emotie en vaste overtuiging dat niets wat van de msm afkomstig is klopt. Dus maakt de fantasie overuren. Alsof de gebeurtenis an sich nog niet erg genoeg is.quote:
Heeft niks te maken met fantasie en/of emotie. Voor veel mensen zijn er serieus vraagjes over t waarheid van veel 'officiele' verhalen van wat dan ook....en terecht.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat die er in hun emotie en vaste overtuiging dat niets wat van de msm afkomstig is klopt. Dus maakt de fantasie overuren. Alsof de feitelijke gebeurtenis an sich nog niet erg genoeg is.
Dat is simpel te checken voor een ieder die maar wil.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met fantasie en/of emotie. Voor veel mensen zijn er serieus vraagjes over t waarheid van veel 'officiele' verhalen van wat dan ook....en terecht.
Als t 'feitelijk gebeurtenis' is 'n kwestie van je eigen denkbeeld.
Als CNN/NOS/BBC zegt dat space aliens zijn geland op damsquare - veel mensen gaat dat geloven.
Ik denk dat er zal 'n tijd komen wanneer ze proberen zoiets te faken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is simpel te checken voor een ieder die maar wil.
Op de Dam?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat er zal 'n tijd komen wanneer ze proberen zoiets te faken.
Dam was gewoon 'n voorbeeld.quote:
Het zou al geweldig zijn áls ze eens een keer zouden komen. Waar dan ookquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dam was gewoon 'n voorbeeld.
Zou toch makkelijker te faken als ze doen t in Enschede bvb.
Ja maar - punt is - zou jij dat geloven als t komt op tv?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het zou al geweldig zijn áls ze eens een keer zouden komen. Waar dan ook.
Nog sterker: als het in Nederland zou zijn zou ik gaan kijken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja maar - punt is - zou jij dat geloven als t komt op tv?
Waarom.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat er zal 'n tijd komen wanneer ze proberen zoiets te faken.
Als er 'n space-ship is geland op t Dam kan niemand waarschijnlijk bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog sterker: als het in Nederland zou zijn zou ik gaan kijken.
Maar ik vind niet dat je de komst van aliens kunt vergelijken met een bomaanslag in Boston of elders in de wereld of 9/11.
Because they can.....en zo ze kunnen mensen zoals jou in de maling nemen.quote:
Als je enige argument "because they can" is moet je misschien je heil zoeken op een kinder-en-puberforum.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Because they can.....en zo ze kunnen mensen zoals jou in de maling nemen.
Ik denk dat je mij ook een complotter noemt maar het is niet zo dat ik niets geloof wat van de MSM afkomstig is. Maar ik neem het wel met een enorme korrel zout en wel hierom:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat die er in hun emotie en vaste overtuiging dat niets wat van de msm afkomstig is klopt. Dus maakt de fantasie overuren. Alsof de gebeurtenis an sich nog niet erg genoeg is.
zooo.. klopt het weerquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij ook een complotter noemt maar het is niet zo dat ik niets geloof wat van de MSM afkomstig is. Maar ik neem het wel met een enorme korrel zout en wel hierom:
1) Ik denk Ten eerste is de journalistiek van tegenwoordig voor een groot deel veranderd in propaganda aangezien enorm veel berichten gewoon letterlijk overgenomen worden van woordvoerders (van overheden of bedrijven). Er wordt bijna niet meer aan waarheidsvinding gedaan alleen nog bij bepaalde kritische documentaireprogramma's maar zeker niet bij een journaal en in kranten ook weinig.
2)Ten tweede is het een feit denk ik dat de MSM in handen is van een klein clubje elite die er veel meer voordeel aan heeft om het volk iets te laten geloven wat zij willen ipv de waarheid.
Alternatief nieuws is ook niet altijd vrijwel nooit waar dus je moet bij beide op je gevoel en logisch denken afgaan.
sterker nog, 'complotten' kun je ook gewoon omschrijven als alle pogingen van een groep personen om op oneigenlijke wijze dmv afspraken en niet altijd legaal of ethisch handelen een machtsvoordeel te verkrijgen...quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:23 schreef theguyver het volgende:
Niet alle complottheorieën zijn compleet ongegrond. Uit de uitgelekte documenten van Wikileaks bleek bijvoorbeeld dat de Amerikaanse overheid wel degelijk heel gevoelige informatie achterhield over wandaden tijdens de Midden-Oostenoorlogen. En het is bekend dat de Amerikaanse overheid in de jaren ’40 een serie experimenten uitvoerde in Guatemala en in het plaatsje Tuskegee, waarin syfillis werd verspreid onder gevangenen en patiënten, en dat hen behandeling werd onthouden. Of wat te denken van de mind-control-experimenten die de CIA ooit uitvoerde?
bron
Als ze zeggen dat er 'n space-ship is geland op 'n pleintje in Enschede en kan niemand bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.quote:
Jij wel, lijkt me.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat er 'n space-ship is geland op 'n pleintje in Enschede en kan niemand bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.
Ga je dat geloven?
ligt aan welk plein..quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat er 'n space-ship is geland op 'n pleintje in Enschede en kan niemand bij want alles zal afgesloten met security/militaire en hun media whores, dus je zal niks zien,behalve van op TV.
Ga je dat geloven?
Hoe kom je daar bij?quote:
Jij gaat er ook vanuit dat in Boston allemaal acteurs rondrennen zonder dat je er zelf bent geweest of dat je de moeite hebt genomen om de aanwezige mensen te ondervragen. Hoe is dit anders?quote:
Nee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
ligt aan welk plein..
en waarom zouden ze dat afsluiten, ze komen juist voor mij...
wtf zouden ze anders doen in Enschede, behalve hun broeder ophalen![]()
tingo gelooft juist de media. die beelden..quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij gaat er ook vanuit dat in Boston allemaal acteurs rondrennen zonder dat je er zelf bent geweest of dat je de moeite hebt genomen om de aanwezige mensen te ondervragen. Hoe is dit anders?
Wees dan consequent in je naīviteit.
Ik dacht dat ik had t duidelijk gemaakt dat ik kan helemaal niks vertouwen op tv nieuws.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij gaat er ook vanuit dat in Boston allemaal acteurs rondrennen zonder dat je er zelf bent geweest of dat je de moeite hebt genomen om de aanwezige mensen te ondervragen. Hoe is dit anders?
Wees dan consequent in je naīviteit.
ligt aan het verhaal. en waar. en hoe. en wat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee.
Als de media komt met zo'n verhaal en niemand mag erbij - want tis 'n 'threat to national security', ga je dat geloven of niet. ?
ik woon hier toch?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik had t duidelijk gemaakt dat ik kan helemaal niks vertouwen op tv nieuws.
Als ik die Boston bs niet geloven - ik ga zeker niet zo snel geloven dat er space aliens geland op aarde. Jij wel?
Ja - en als er 'n space alien landing is vermeld op NOS TV- en 'n paar mensen zeggen dat ze hebben iets gezien,maar was niet helemaal duidelijk.....dan t hele centurm is afgesloten en NIEMAND mag er bij behalve van militaire en CNN journalisten - ga je dat geloven?quote:
hier in het centrum?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja - en als er 'n space alien landing is vermeld op NOS TV- en 'n paar mensen zeggen dat ze hebben iets gezien,maar was niet helemaal duidelijk.....dan t hele centurm is afgesloten en NIEMAND mag er bij behalve van militaire en CNN journalisten - ga je dat geloven?
En ik dacht dat het al duidelijk was dat het nieuws wat jij bekijkt nog makkelijker beīnvloed kan worden dan dingen op TV.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik had t duidelijk gemaakt dat ik kan helemaal niks vertouwen op tv nieuws.
Als ik die Boston bs niet geloven - ik ga zeker niet zo snel geloven dat er space aliens geland op aarde.
Mijn criteria om in aliens te geloven verandert niet afhankelijk van op welk medium het nieuws verschijnt.quote:Jij wel?
OK- om t vraagje makkelijker voor je te maken:quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
hier in het centrum?
of ergens anders?
Er is vast wel publiek bij dus..quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:45 schreef Tingo het volgende:
[..]
OK- om t vraagje makkelijker voor je te maken:
Als het is overal op het MSM nieuws dat er is 'n space alien landing geweest - ga je dat geloven?
Niet bij 911 bvb - het hele gebied was geevacueerd en afgesloten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
hier in het centrum?
of ergens anders?
en hoezo mag er niemand bij... bij alle beelden wat ik heb gezien van rampen en gebeurtenissen was altijd publiek..
nee mensen werden pas weg gejaagd op het moment dat brandweer en redings werkers en politie er bij moesten.. niet al van te voren hoor.. van oh jongens even afzetten we gaan nu een vliegtuig tegen het gebwou gooien...quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Niet bij 911 bvb - het hele gebied was geevacueerd en afgesloten.
Maar ja - we hebben t over 'n space alien landing reported by MSM.
Ga je dat geloven of niet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |