Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
Voor mij is sub 20 op de 5 wel een doel, eigenlijk. Geen idee wanneer ik dat zal halen, omdat ik het leuker vind om 10km te lopen, maar halen zal ik het!
vanmorgen 5k binnen een kwartier, ging wel lekke eik.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
@Swets Dat kan erg vervelend zijn een peesontsteking in je voet. Toen ik net begon met hardlopen heb ik dat gehad, maar dan bovenop mijn voet door verkeerde schoenen. Heeft echt 2 a 3 maanden geduurd waarin er niks gebeurde, toen heb ik uiteindelijk op eigen initiatief een paar dagen lang een overdosis Ibuprofen (ontstekingsremmer) genomen en was ik er ineens vanaf. Misschien een idee om daar mee te beginnen en niet af te wachten.
Ik ben al blij als ik m'n 5K sub 25.00 krijg voorlopig staat m'n pb op 26.xx, maargoed, heb voorlopig heel andere doelen dan de snelheid op de korte afstanden verbeteren. Weet wel dat ik met de club wel sneller ben geworden, dus wie weet. Het is geen halszaak voor mij, maar het zou vooral leuk zijn
Op vrijdag 19 juli 2013 09:28 schreef bloodymary1 het volgende: @Swets Dat kan erg vervelend zijn een peesontsteking in je voet. Toen ik net begon met hardlopen heb ik dat gehad, maar dan bovenop mijn voet door verkeerde schoenen. Heeft echt 2 a 3 maanden geduurd waarin er niks gebeurde, toen heb ik uiteindelijk op eigen initiatief een paar dagen lang een overdosis Ibuprofen (ontstekingsremmer) genomen en was ik er ineens vanaf. Misschien een idee om daar mee te beginnen en niet af te wachten.
Ik reageer niet zo goed op ibu. Maar zoals gezegd weet ik ook absoluut niet zeker of het een peesontsteking is.
Vind mijn PR op de 5 ook wel best zo. Doel is om dingen te gaan uitlopen, niet zo hard mogelijk te gaan. En die dingen zijn een 10 miles, een HM en een marathon. En misschien volgend jaar ook wat meer gaan trailen als eenmaal die HM erop zit.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
In mijn HM"training" ben ik er eigenlijk wel achtergekomen dat ik sneller lopen leuker vind dan verder lopen. Maar dat is ook het leuke aan hardlopen, er zijn zo veel verschillende manieren om het te doen, zeker voor een sport die door veel mensen als "saai" wordt gezien. Maar de een wil verder, de ander een zwaarder parcours, en sommigen willen sneller
Moest gisteravond op de weg trainen omdat schemer/donker en nog geen hoofdlamp merkte het wel aan m'n gewrichten, maar 't was wel mooi alle dorpen zo in de heuvels met lichtjes enzo. Alleen wel snel weer teruggekeerd, want ben nachtblind en er is daar geen straatverlichting zag op een gegeven moment echt niet veel meer
Op vrijdag 19 juli 2013 09:33 schreef hatsaflats het volgende: In mijn HM"training" ben ik er eigenlijk wel achtergekomen dat ik sneller lopen leuker vind dan verder lopen. Maar dat is ook het leuke aan hardlopen, er zijn zo veel verschillende manieren om het te doen, zeker voor een sport die door veel mensen als "saai" wordt gezien. Maar de een wil verder, de ander een zwaarder parcours, en sommigen willen sneller
En sommigen willen alles! Sneller op een langer zwaarder parcours
Op vrijdag 19 juli 2013 09:33 schreef hatsaflats het volgende: In mijn HM"training" ben ik er eigenlijk wel achtergekomen dat ik sneller lopen leuker vind dan verder lopen. Maar dat is ook het leuke aan hardlopen, er zijn zo veel verschillende manieren om het te doen, zeker voor een sport die door veel mensen als "saai" wordt gezien. Maar de een wil verder, de ander een zwaarder parcours, en sommigen willen sneller
Ja precies. Misschien heeft het ook wat met leeftijd te maken. Volgens mij krijg je meer duurvermogen als je ouder wordt terwijl het explosieve vermogen afneemt. Dus als je jonger bent is harder loper makkelijker dan langer en als je ouder wordt precies andersom.
Ja precies. Misschien heeft het ook wat met leeftijd te maken. Volgens mij krijg je meer duurvermogen als je ouder wordt terwijl het explosieve vermogen afneemt. Dus als je jonger bent is harder loper makkelijker dan langer en als je ouder wordt precies andersom.
Dat nemen wij jonkies natuurlijk meteen aan van een ouwe knar als jij
als alles voelt zoals het nu voelt dan zondag weer een keer, voor het eerst in sinds 6 weken, richting de 20km
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
I wanted to say that, maar dan ouderdom als > 30
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.