Mijn ouders hadden vroeger ook een polyester boot (mistral 680), en dat is niet te vergelijken met een stalen sloep.. In ieder geval zorgen dat er zo min mogelijk speling in de stuurkabel zitquote:Staal is zwaarder dan polyester, aluminium en hout. Het voordeel daarvan is een grote mate van stabiliteit. Het schip ligt steviger in het water en laat zich niet makkelijk opzij zetten door wind of stroming. De stalen sloep blijft bovendien mooi op koers en vereist minder bijsturing.
quote:Vaargedrag (koersvastheid).
Uiteraard hangt dit af van de omstandigheden waaronder de proefvaart wordt gehouden. Als je op rustig water en bij rustig weer op rechte koers continue moet corrigeren, terwijl er geen speling op het roer werd geconstateerd, kan je beter naar een ander schip uitkijken. Er is iets mis met de plaats of constructie van het roer, of er is een verkeerde combinatie motor/schroef (vermogen/koppel) toegepast, waardoor het wieleffect gaat overheersen. Dat is niet goed en zeer vermoeiend. Vaak is een motor met verhoudingsgewijs teveel vermogen de boosdoener. Door het zware koppel ontstaat overmatig wieleffect en zal de boot naar één kant gaan trekken waardoor bijgestuurd moet worden. Dit heeft tot gevolg dat ook steeds teruggestuurd moet worden. Een voortdurend corrigeren dus. Wanneer het schip bij stevig gas geven de neiging heeft om steeds naar één kant te gaan en weer begint te "zoeken" bij minder gas, kan je er vrijwel zeker van zijn dat dat de oorzaak is. Als het schip bij achteruitvaren naar één kant trekt is dat jammer maar niet verkeerd. Het wieleffect van de schroef heeft dan de overhand. Er zijn maar weinig motorjachten die koersvast achteruit (overstuur) kunnen varen.
tsja, als er speling in de stuurkabel zit moet je ook het roer verder draaien om die speling op te vangen, en als je neutraal naar het midden stuurt kan de motor natuurlijk ook iets naar links of rechts bewegenquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:53 schreef Wasmand123 het volgende:
Bedankt voor alle reacties zo ver, mijn vader gaat morgen of ik overmorgen even kijken of de motor goed in het midden hangt. Dat van de speling van de stuurkabel, hij heeft een klein beetje ruimte maar ik dacht dat het goed was om een soort dode zone over te houden juist om de stabiliteit te behouden, is dat niet zo?
als je vol gas moet ie gaan planeren, verplaats je gewoon naar de voorkant van de boten todat hij in plane is, daarna kan je terugzittenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:00 schreef Wasmand123 het volgende:
Hij planeert volgensmij niet. Bedankt voor de reacties, ik zal vanavond een paar foto's maken en beter opletten op het vaargedrag, ga kijken of de motor goed hangt en hoe ie beweegt tijdens het varen. Updates volgen.
Nee, de hele boot, eerst komt de voorkant omhoog en als de boot zich daarna weer richting horizontaal laat zakken, dat is plane (zonder het gas los te laten).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:05 schreef Wasmand123 het volgende:
Ben je nu serieus? vanavond waarschijnlijk geen volgas want m'n oma vaart meemaar plane is dat de voorkant van het water komt toch?
nee, maar je hoeft geen volgas te gaan in plane, alleen even in plane en dan kan je gas terugnemen , er is een soort aangrijpingspunt wanneer hij weer uit plane gaat, dat moet je maar ontdekkenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:05 schreef Wasmand123 het volgende:
Ben je nu serieus? vanavond waarschijnlijk geen volgas want m'n oma vaart meemaar plane is dat de voorkant van het water komt toch?
Dat je lekker veel benzine verbruikt.. Er zijn trouwens maar weinig plaatsen waar je zo snel mag varen dat de boot gaat planeren..quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:34 schreef Wasmand123 het volgende:
Maar wat heeft het voor nut als ik dat doe? Het is me in ieder geval al opgevallen dat als ik snel ga de boot niet slingert, maar wat heeft dit voor zin?
Planeren is op je eigen boeggolf varen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:05 schreef Wasmand123 het volgende:
Ben je nu serieus? vanavond waarschijnlijk geen volgas want m'n oma vaart meemaar plane is dat de voorkant van het water komt toch?
Wat denk je dat een auto doet als je 5 seconden niet bijstuurt?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:38 schreef Wasmand123 het volgende:
Als je 5 seconden niet bijstuurt vaar je tegen de kant.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:57 schreef Wasmand123 het volgende:
daarnaast ben ik te jong voor een vaarbewijs geloof ik .
http://www.vaarbewijs.nl/?id=7quote:De minimum leeftijd voor het vaarbewijs is 18 jaar.
Het is mogelijk om al onder de 18 jaar examen te doen. Bent u geslaagd dan krijgt u een uitslagbrief. Vanaf uw 18e jaar kunt u deze inwisselen voor de echte vaarbewijs pas.
Nou dan gaat ie nogsteeds rechtdoor mits een beetje uitgelijnd of je moet een klein beetje corrigeren, dit is gewoon niet meer grappig omdat je constant aan je stuur moet lopen rukken.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat denk je dat een auto doet als je 5 seconden niet bijstuurt?
Wellicht kan je verder van de kant af gaan varen.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:05 schreef Wasmand123 het volgende:
Ik ben idd te jong voor een vaarbewijs, pas 16 namelijk. Je hebt het wel maar je zin he? :p
Met een 20 pk vaart je boot te hard , daar staan ook beste boetes op en wordt veel op gecontroleerd. 500 euro boete lees ik net.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:57 schreef Wasmand123 het volgende:
Life2.0, het heeft daar echt niet mee te maken, ik vaar al een jaar of 2 en merk dat dit gewoon echt niet klopt, daarnaast ben ik te jong voor een vaarbewijs geloof ik .
Zonder pasje heb ik er weinig aan lijkt me?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]Je kan het dus gewoon halen. Alleen krijg je nog geen pasje.
Het gaat toch ook niet om het pasje, flapdrol. Het gaat om de theorie die je leert, die kan je namelijk direct gebruiken bij het spelevaren in je bootje.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:07 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
Zonder pasje heb ik er weinig aan lijkt me?
Ik ga vanavond even de snelheid controleren. Hier maakte ik mij inderdaad ook al een beetje zorgen om, desnoods een begrenzing erop.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:06 schreef machtpen het volgende:
[..]
Met een 20 pk vaart je boot te hard , daar staan ook beste boetes op en wordt veel op gecontroleerd. 500 euro boete lees ik net.
De regelementen bedoel je? Die ken ik in de basis wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het gaat toch ook niet om het pasje, flapdrol. Het gaat om de theorie die je leert, die kan je namelijk direct gebruiken bij het spelevaren in je bootje.
quote:In het Binnenvaartpolitiereglement (BPR) gebied, dat op bijna alle Nederlandse wateren geldt, mag vanaf 12 jaar met een open boot van maximaal 7 meter lengte gevaren worden die vol gas niet harder dan 13 km per uur kan. Dat is bijvoorbeeld een rubberboot met maximaal 3 pk.
[...]
Voor een open motorboot die harder kan dan 13 km/uur, maar niet harder dan 20 km/uur is de minimum leeftijd overal 16 jaar.
Dat hebben ze in de Efteling ook.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:06 schreef Wasmand123 het volgende:
Neem je me in de zeik of is dat echt iets?
En nog veel meer theorieën, leer je. Aanleggen, weersvoorspelling, damage control, wieleffect en uitgebreide reglementen die op het water gelden. Maar goed, dit kan je prima zelf op googlenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:09 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
De regelementen bedoel je? Die ken ik in de basis wel.
hahaha, ik vermoedde al zoiets. Ik heb gelezen tot maximaal 20 km/h. Eerst maar eens kijken wat ie daadwerkelijk haalt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je te jong bent voor een vaarbewijs mag je er dus simpelweg niet mee varen.
http://www.vaarbewijs.nl/index.php?id=6,183,0,0,1,0 :
[..]
[..]
Dat hebben ze in de Efteling ook.
Mijn speedboot heeft dat ook, komt omdat de schroef één kant opdraait, en die kant breek je uit.quote:Is er een FOK!er die weet wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het oplos? Op verzoek kan ik meer informatie geven of foto's maken, ik hoop dat het duidelijk is.
Thx!
er zit toch een correctievinnetje (wat uit het lood staat) op je staartstukquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:06 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Mijn speedboot heeft dat ook, komt omdat de schroef één kant opdraait, en die kant breek je uit.
Oplossing is twee buitenboordmotoren op je spiegel te zetten, een links draaiende en de ander rechtsdraaiend en u gaat kaarsrecht vooruit.
Maar dat kan nooit het complete wieleffect compenseren.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef JerryLee het volgende:
[..]
er zit toch een correctievinnetje (wat uit het lood staat) op je staartstuk
Eens ,maar aangegeven effect toch wel: Als je 5 seconden niet bijstuurt vaar je tegen de kantquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat kan nooit het complete wieleffect compenseren.
Nou ja, TS gaf aan speling te hebben op de roerinrichting. Ik zou daar beginnen met zoeken. Zo extreem last van een wieleffect zou alleen kunnen als je een echt heel erg veul te grote motor achter je wastobbe hangt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:32 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Eens ,maar aangegeven effect toch wel: Als je 5 seconden niet bijstuurt vaar je tegen de kant
Hij loopt langzaam uit zijn koers ja .
Stuur in het midden zou ook schelen denk ik, beter gewichtsverdeling qua bestuurder
foto ?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:38 schreef Wasmand123 het volgende:
Mensen, ik ben een oetlul, motor hing vanaf achteren gezien een eind naar links en dat veroorzaakte de afwijking, kabels mogen wat strakker voor perfectie maar het is dus behoorlijk opgelost, hartelijk bedankt allemaal!
Als je hem vol laat lopen met water, ligt ie ook lekker stabielquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:26 schreef Wasmand123 het volgende:
We zijn van plan om 'm aan de voorkant iets te verzwaren, als ik met 80 kilo voorop zit voelt ie ook veel stabieler aan.
hi ha hoquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:37 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Als je hem vol laat lopen met water, ligt ie ook lekker stabiel
Een badkuip hoort ook water IN natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:37 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Als je hem vol laat lopen met water, ligt ie ook lekker stabiel
Tank vooronder plakken van polyesterquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:26 schreef Wasmand123 het volgende:
We zijn van plan om 'm aan de voorkant iets te verzwaren, als ik met 80 kilo voorop zit voelt ie ook veel stabieler aan.
ja dat doet ie welquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:20 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
hahaha, ik vermoedde al zoiets. Ik heb gelezen tot maximaal 20 km/h. Eerst maar eens kijken wat ie daadwerkelijk haalt.
ja of zoals de normale mensen, 3 bakstenenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:57 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Tank vooronder plakken van polyester
scheelt je binnenruimtequote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja of zoals de normale mensen, 3 bakstenen
een losse tank is best handig, alleen al omdat je hem zelf mee kunt nemenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:07 schreef JerryLee het volgende:
[..]
scheelt je binnenruimte
geen losslingerende tank meer ,
en als je een plakbandje erop zet voor je hem in de polyesterlak rolt,ken je precies zien hoeveel peut je nog hebt .
Wel een slingerschot erin maken anders hapt die lucht bij scherpe bochten.
ja?Waar neem je hem dan mee naartoe ,en waarvoor?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een losse tank is best handig, alleen al omdat je hem zelf mee kunt nemen
Vuldop op het voordek,langs het tankstation .volquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
in de schuur/auto zetten zodat ze hem niet stelen (toch 80 liter gratisch benzine) of bij tanken is het makkelijk
Ik zal er nog eens naar kijken, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:11 schreef the85mc het volgende:
Mocht ie nog steeds trekken in het stuur: er zit net achter je schroef een klein vinnetje. Die kun je bijstellen zodat ie niet meer naar een kant trekt.
20 pk toch? Dan moet ie makkelijk planeren.. Misschien moet je de trimhoogte eens wat veranderen.
Zeerzeker, niet veel overigens :pquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
geen vaarbewijs
geen kenteken
betaal je wel liggeld?
veel reacreanten met losse tank tanken bij de reguliere pomp, scheelt je 80 cent per literquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Vuldop op het voordek,langs het tankstation .vol
je hebt een vulpijp en een borg voor je hem kan verwijderen .
En 80 liter neem je niet gauw op je bult ,ik niet tenminste
Trim je motor eens een stand lager. Komt de neus van de boot minder omhoog op topsnelheid.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:30 schreef Wasmand123 het volgende:
Ga toch verzwaren, met mij voorop vaarde ie aanzienlijk beter, rotter wordt ie er niet van. Tank is 24l, als ze de moeite willen doen om dat te stelen wens ik ze succes. Het vinnetjesplan van the85mc zal ik morgen naar kijken. Alvast bedankt voor alle hulp! Ben trouwens "ontmaskerd" door dit topic, m'n moeder vond het via google:')
maar 500 is wel veul stoerderquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:59 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ter vergelijking, mijn boot met 25 pk haalt 50 km/u volledig goed uitgetrimd.
Oh.. Ik dacht dat je 500 km/u bedoelde.. Lekker scherp. Tijd om te gaan maffen dus. En trouwens inboards...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:36 schreef Life2.0 het volgende:
tegenwoordig best weinig, zit er zo 2x 350-450 5l blokken in
wel ruimtebesparend/minder geluidquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Oh.. Ik dacht dat je 500 km/u bedoelde.. Lekker scherp. Tijd om te gaan maffen dus. En trouwens inboards...Veel te zwaar. Moet je alleen willen als wakeboarder.
benzine tank voorin plaatsenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:26 schreef Wasmand123 het volgende:
We zijn van plan om 'm aan de voorkant iets te verzwaren, als ik met 80 kilo voorop zit voelt ie ook veel stabieler aan.
Dat klinkt goed, ik ga er vanmiddag naar kijken. Bedankt!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:19 schreef the85mc het volgende:
De trim van de motor is de hoek die de motor heeft tov de boot. Die hoek kun je aanpassen. Je motor 'leunt' op een horizontaal stangetje. Dat zit vlakbij de bracket/ophangbeugel. Je ziet een stangetje van zo'n 25 cm breed en die zit in een van de gaten. Dit type motor heeft 5 gaten op een rij dacht ik. Over het algemeen is het zo dat hoe hoger je de motor zet, hoe langzamer die optrekt maar wel een hogere topsnelheid haalt. (voor hele zware motors heb je ook nog lift ipv trim maar dat terzijde).
Als je gewoon 'alllround' prestaties wil, dus niet gericht op topsnelheid zorg dan dat de motor zo horizontaal mogelijk achter de boot hangt als je vaart. Dat is het meest effectief. Staat de motor te laag, dan drukt ie de neus verder het water in en dat remt af. Te hoog en de neus komt ver het water uit en krijg je grote hekgolven. Gewoon eens proberen en kijken wanneer je boot t best vaart.
Hoezo die tank? Weegt geen drol en dan moet ik die slang weer netjes wegwerken..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:00 schreef T42 het volgende:
[..]
benzine tank voorin plaatsen
en schrik niet als ze je aan houden en voor meerdere dingen opschrijven.
geen vaarbewijs (te jong)
geen registratie
eventueel te hard varen
geen zerzekering al is die dus niet verplicht.
Wat voor verf?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:56 schreef smitjew het volgende:
Heb je er al vlammen opgetekend , schijnt te helpen.
Begrenzen moet je doen voordat je ermee gaat varen. Veel beter is een lichtere motor nemen zolang je er niet legaal mee mag varen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:58 schreef Wasmand123 het volgende:
Als ik 'm nou laat begrenzen ( kan toch wel? ) en ik vaar er netjes mee, is de kans op problemen toch klein? Misschien lul ik nu uit m'n nek maar zou het kunnen zijn dst ie geregistreerd is en dat het kenteken aan de andere kant staat? Staat mij iets van bij namelijk
You're right. Is zelf leren ook goed? Ik had trouwens verwacht dat de vorige eigenaar het papierwerk wel in orde zou hebben.. domdomdomquote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:22 schreef jitzzzze het volgende:
Daarom zei ik gister al tegen je, dat je best een vaarbewijs cursus kan gaan doen. Want het ontbreekt je duidelijk aan een boel kennis.
Ik zei gisteren ook tegen je dat de eisen ieder jaar zwaarder worden, en hebben is hebben tot je 65e. Dan hoef je pas een herexamen te doen. Zelf leren kan wel, maar ik denk dat het echt beter is als je bij de ANWB zo'n vaarbewijs boek scoort, en een examen doet over een week of wat.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:24 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
You're right. Is zelf leren ook goed? Ik had trouwens verwacht dat de vorige eigenaar het papierwerk wel in orde zou hebben.. domdomdom
Kijk, dat hoor ik graagquote:
Ik zou sowieso ook nu je vaarbewijs halen. Maar verwacht niet dat je daarna alles van varen weet. Het is puur theoretisch zodat je minder een gevaar op t water wordt. Het meeste leer je door te doen en vragen aan mensen die al langer in de watersport zitten.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kijk, dat hoor ik graagMaar scoor zo'n boek of cd en ga ermee aan de slag; je hebt er altijd voordeel van.
Heb je nou nog meer vragen over je bootje, papieren en/of regelgeving kan je altijd een brul geven. Er zijn hier genoeg mensen (waaronder ik) die je precies kunnen uitleggen hoe het zit.
Same here.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het ANWB cursusboek Klein Vaarbewijs (deel I) ooit twee keer aandachtig doorgelezen, en vervolgens het examen foutloos gemaakt. Als ik dat geweten had, had ik meteen deel II ook gedaan (het examen was voordeliger met beide tegelijk), maar dat deed ik niet vanwege de tegenstrijdige (en dus verwarrende) regels tussen BPR en RPR.
Verstandig! En laat je motor afstellen dat ie niet sneller dan 20 kan tot je vaarbewijs hebt. Want anders moet je ineens aan allemaal extra regels voldoen: zwemvest voor iedere opvarende, boot moet geregistreerd worden, brandblusser aan boord, 20 meter lijn etc.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:21 schreef Wasmand123 het volgende:
Ik ga dat boek regelen, had net rijles en had het met m'n rijinstructeur erover () en die zei dat ook gelijk. Bedankt dat jullie mij allemaal op weg helpen mensen.
Dat kan zo simpel zijn als een schroefje achter de gashendel, waardoor-ie niet verder kan. Het moet echter wel iets zijn wat je niet makkelijk kan verwijderen/monteren, want dan is het niet geloofwaardig.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:37 schreef Wasmand123 het volgende:
Is dat begrenzen zelf te doen? Die materialen heb ik trouwens wel allemaal aan boord, just in case.
Spullen als zwemvest, brandblusser etc heb je dan ook niet aan boord omdat het moet, maar omdat het gewoon voor je eigen veiligheid is. Bootjes waar ik meestal mee vaar zijn geen van allen vaarbewijsplichtig, toch ligt het aan boord en slepen de meeste mensen waar ik mee vaar ook nog meestal hun eigen vest mee...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:29 schreef the85mc het volgende:
[..]
Verstandig! En laat je motor afstellen dat ie niet sneller dan 20 kan tot je vaarbewijs hebt. Want anders moet je ineens aan allemaal extra regels voldoen: zwemvest voor iedere opvarende, boot moet geregistreerd worden, brandblusser aan boord, 20 meter lijn etc.
En sommige waterpolitie agenten zijn echt nazi's. Als ze willen kunnen ze je voor 500 euro op de bon slingeren.
Schroef achter de gashendel is simpelste.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:37 schreef Wasmand123 het volgende:
Is dat begrenzen zelf te doen? Die materialen heb ik trouwens wel allemaal aan boord, just in case.
Ook in deze volgorde? Zou namelijk eerst met de trim experimenteren. Pas als je na dagje spelen met de trim het idee hebt dat je de boot niet lekker varend krijgt zou ik gewicht voorin toevoegen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:37 schreef Wasmand123 het volgende:
Plan de campagne: voorin verzwaren, kabels nauwkeuriger afstellen, misschien koopt mijn vader een monokabelbesturing ( is dat aan te raden? ) schroefje achter de gashendel en wellicht motor inruilen tegen een lichtere als zich een gunstige situatie voordoet, experimenteren met het vinnetje en kijken of die verschillende trimstanden een merkbaar verschil geven. Cursusboek klein vaarbewijs is inmiddels aanwezigDit schiet lekker op mensen!
Ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:37 schreef Wasmand123 het volgende:
Plan de campagne: voorin verzwaren, kabels nauwkeuriger afstellen, misschien koopt mijn vader een monokabelbesturing ( is dat aan te raden? ) schroefje achter de gashendel en wellicht motor inruilen tegen een lichtere als zich een gunstige situatie voordoet, experimenteren met het vinnetje en kijken of die verschillende trimstanden een merkbaar verschil geven. Cursusboek klein vaarbewijs is inmiddels aanwezigDit schiet lekker op mensen!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
moet aan 2 kanten. en ook nog met letters van speciale maat.en grote.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:58 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
Hoezo die tank? Weegt geen drol en dan moet ik die slang weer netjes wegwerken..
Als ik 'm nou laat begrenzen ( kan toch wel? ) en ik vaar er netjes mee, is de kans op problemen toch klein? Misschien lul ik nu uit m'n nek maar zou het kunnen zijn dst ie geregistreerd is en dat het kenteken aan de andere kant staat? Staat mij iets van bij namelijk
24 liter, en als ie voor de helft leeg is weegt ie niet voldoende als contragewicht denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:09 schreef T42 het volgende:
[..]
moet aan 2 kanten. en ook nog met letters van speciale maat.en grote.
begrenzen ligt er aan hoe? (lijkt mij)
nou jah tank van 30 liter is toch 30 kg scheelde bij mij een hoop.
Ik ga inderdaad proberen om 'm op de afstandsbesturing te begrenzen. Mocht dat niet lukken laat ik 'm op de motor doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Life2.0 het volgende:
handvat begrenzin met boutje oid moet lukken, dan draait gas niet verder open dan de helft ofzo
Ja, is heel makkelijk. Moet je doen als je de motor uit hebt.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:45 schreef Wasmand123 het volgende:
Dat contragewicht is ff tijdelijk zodat er gevaren kan worden. Ik zal m'n pa dit topic ff laten zien, dat trimmen is dus simpelweg de hoek van de motor aanpassen?
daswaar maar hefboom effect heb je niet zo heelveel gewixhrt nodig en ik had ook de jerrycans met reserve voorin staan. 3x 20lquote:Op zondag 21 juli 2013 17:29 schreef Wasmand123 het volgende:
[..]
24 liter, en als ie voor de helft leeg is weegt ie niet voldoende als contragewicht denk ik.
Super, als ik tijd heb probeer ik het, lange week voor de boeg ( hoe ironisch ) maar ik ga dit zeker proberen. Ff het zand eruit dan neem ik aan?quote:Op zondag 21 juli 2013 17:47 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja, is heel makkelijk. Moet je doen als je de motor uit hebt.
Zet de motor in zn vooruit, dan gaat de vergrendeling eraf. Nu kun je de motor omhoog trekken en komt die pen vrij.
Je kunt dan die pen lager zetten,
daarna zet je de motor weer omlaag en leunt ie weer op die pen.
Is echt heel makkelijk. Binnen 1 minuut aan te passen.
Hoger voor topsnelheid, lager voor beter varen op lage snelheid. Dus in jouw geval zou ik em lager zetten.quote:Op zondag 21 juli 2013 18:41 schreef Wasmand123 het volgende:
Uhm, hoe moet ik 'm gaan zetten trouwens? Moet ie hoger of lager komen?
Ok, mooi. Ik ga er zo snel mogelijk naar kijken. Thanks!quote:Op zondag 21 juli 2013 18:56 schreef the85mc het volgende:
[..]
Hoger voor topsnelheid, lager voor beter varen op lage snelheid. Dus in jouw geval zou ik em lager zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |