1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
Dit is precies hoe het zit jaquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een terrasje gedaan, en kom terug en zie dat Boom er nog aan hangt terwijl Roche en Paulinho zijn gelost? How?
Euh...quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een terrasje gedaan, en kom terug en zie dat Boom er nog aan hangt terwijl Roche en Paulinho zijn gelost? How?
Ook een erkend dopeur trouwens.quote:
Missen jullie mij?quote:
Nee die twee zijn vanuit het peloton er achteraan gegaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Nee, TS is superniger #2.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef opgebaarde het volgende:
Ah ik pakte 12 seconden te veel om het nieuwe topic te openen? Sorry allemaal
scherpquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Na die market crash is het geen hol meer aan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Missen jullie mij?![]()
Ik heb niet zoveel te melden daar eerlijk gezegd. Ben een beetje klaar met FUT op het moment.
Ze zijn hemelsbreed maar een paar kilometer van de Alpe d'Huez nu. Dus dan zullen we het snel zien.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef -0- het volgende:
Ontstaan wel steeds meer pittige buien in de omgeving van de alp.
Ahhquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Missen jullie mij?![]()
Ik heb niet zoveel te melden daar eerlijk gezegd. Ben een beetje klaar met FUT op het moment.
En daarna nooit meer wat gewonnenquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1 Jan Ullrich (GER) Telekom 100h 30' 35"
2 Richard Virenque (FRA) Festina +9' 09"
3 Marco Pantani (ITA) Mercatone Uno +14' 03"
4 Abraham Olano (ESP) Banesto +15' 55"
5 Fernando Escartķn (ESP) Kelme +20' 32"
6 Francesco Casagrande (ITA) Saeco +22' 47"
7 Bjarne Riis (DEN) Telekom +26' 34"
8 José Maria Jimenez (ESP) Banesto +31' 17"
9 Laurent Dufaux (SUI) Festina +31' 55"
10 Roberto Conti (ITA) Mercatone Uno +32' 26"
roche en paulinho zijn neit gelostquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Vind dat hij wel een beetje moet opletten met al die topics openen, wat moeten andere befaamde kapers zoals ajaciedquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, TS is superniger #2.
Die toen gebanned werd overigens.
Gewoon op de Ornon dus? Geef toe, jullie doen een beetje sarcastisch tegen me, maar op papier verwacht je wat anders.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef snellejelle het volgende:
[..]
scherp
Boom is ijzersterk vandaag.
ik lijd er niet onder hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind dat hij wel een beetje moet opletten met al die topics openen, wat moeten andere befaamde kapers zoals ajacied
Roche en Paulinho zaten niet mee, maar gingen later in de aanval.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Gewoon op de Ornon dus? Geef toe, jullie doen een beetje sarcastisch tegen me, maar op papier verwacht je wat anders.
okee thnx. logischquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Roche en Paulinho zaten niet mee, maar gingen later in de aanval.
Dat ja, enorme cultheld.quote:
Vraag dan gewoon hoe het zit ipv die posts die je nu stuurtquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik zit niet vanaf 12:00 voor de buis, snap je?
Ken je Perez Cuapio ook?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat ja, enorme cultheld.
Ik kende die Zwitser uit '97 zelf niet..
Niks mis mee toch.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij pakt geen lapo, jij kaapt topics.
Doe ik toch ook? Blijkbaar heb je toch niks beters te doen, dus lees het anders even terug.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:54 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Vraag dan gewoon hoe het zit ipv die posts die je nu stuurt
Dus je komt hier dingen vragen, maar tegelijkertijd kijk je even op ons neer omdat wij niets beter te doen hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:54 schreef thettes het volgende:
[..]
Doe ik toch ook? Blijkbaar heb je toch niks beters te doen, dus lees het anders even terug.
Nee hoor, enkel op jou, en dan nog puur vanwege je wijze van reageren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:55 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Dus je komt hier dingen vragen, maar tegelijkertijd kijk je even op ons neer omdat wij niets beter te doen hebben.
Lekkere gast ben jij dan
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oh nee, Bauke kijkt moelijk.
Hou er eens over op manquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Alweer dezelfde klapjosti die topics kaapt ja. Ga uw gang als modje
Banaanvraag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Alweer dezelfde klapjosti die topics kaapt ja. Ga uw gang als modje
Beter wordt het leger ingeschakeld want ze hebben die 802 al bijna allemaal nodig voor 1 bochtquote:
Een Ekdommetjequote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:59 schreef Ajacied422 het volgende:
TS moet wel de zoon van een geniaal jong zijn.
2x de Ventoux opquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:00 schreef Maver24 het volgende:
vind het wel echt tof dat ze 2x de Alp op rijden. Historisch moment. Hopelijk bevalt het goed en is het voor herhaling vatbaar de komende jaren
Ventoux moet ook blijven.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:00 schreef Maver24 het volgende:
vind het wel echt tof dat ze 2x de Alp op rijden. Historisch moment. Hopelijk bevalt het goed en is het voor herhaling vatbaar de komende jaren
ik vind het ook gaaf, echt iets bijzonders voor de 100ste.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:00 schreef Maver24 het volgende:
Weet ik, maar toch gaat 'ie het doen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij heeft ze niet meer echt nodig. Hij is al bijna mathematisch zeker van de groene trui.
Liever eens wat zwaardere cols daar in de buurt. Alp d'Huez is nogal overschat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:00 schreef Maver24 het volgende:
Kan hem ook geen ongelijk geven trouwens.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch gaat 'ie het doen.
Dat was prachtigquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef j0rdiiii het volgende:
Sky gaat alla US Postal 2003 omhoog straks.
Wat is daar gek aan? Ventoux kan je meerdere kanten op en de afdalingen zijn er netjes. Beter dan bij de Alp.quote:
Veelers.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef Cootz het volgende:
Is er al iemand belangrijks uit het peloton gelost?
Ja, vast.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef j0rdiiii het volgende:
Sky gaat alla US Postal 2003 omhoog straks.
Riblon voor Danielson, Jeannesson, Chavanel, Amador, van Garderen denk ik in de huidige vorm.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef debeterebob het volgende:
Dijkstra denkt dat Danielson nog steeds de beste klimmer is
De achterblijvers rijden daar de voorlopers hoe dan ook in de wegquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:04 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Ventoux kan je meerdere kanten op en de afdalingen zijn er netjes. Beter dan bij de Alp.
Ligt allemaal niet zo ver uit elkaar m.i.. Alleen Boom en Voigt zijn kansloosquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Riblon voor Danielson, Jeannesson, Chavanel, Amador, van Garderen denk ik in de huidige vorm.
Als je er toch bent.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:05 schreef -0- het volgende:
Cannondale en Sagan die even voorin het peleton komen om te sprinten voor een paar puntjes.
Komt omdat ze het gemiddelde van start tot finish berekenen. Dat snelste schema gaat dus nu steeds verder weg raken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:05 schreef heywoodu het volgende:
Half uur voor op het snelste schema, valt me nu pas op
Amador natuurlijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Riblon voor Danielson, Jeannesson, Chavanel, Amador, van Garderen denk ik in de huidige vorm.
Toch leuk als je dat even op kan rapen, goed voor de moraalquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De verzorgers en mecaniciens hebben weer 100 euro in the pocket.
Kan dit niet in de OP, niemand snapt ditquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Komt omdat ze het gemiddelde van start tot finish berekenen. Dat snelste schema gaat dus nu steeds verder weg raken.
Vond m wel mooi; 'een land op een berg'quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:06 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Die zei ook dat dat nooit kon kloppen
Die sprintte dit stukje omhoogquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:07 schreef Ereinion het volgende:
Moet altijd denken aan Beltran op dit stuk.
Op de 56/11quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:07 schreef Ereinion het volgende:
Moet altijd denken aan Beltran op dit stuk.
Dan Amador met Riblon denk ik. Riblon is in goeie doen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:06 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Amador natuurlijkDie reed in de Pyreneenen de hele Peyresourde op kop en er zat niet meer dan 20 man aan.
Had dat even eerder gepost, nu gaan het al beginnenquote:
Misschien wel, maar misschien ook niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:08 schreef snellejelle het volgende:
Erg benieuwd of Roche en Paulinho nog iets voor Contador kunnen betekenen, zijn ze niet al opgebrand straks?
Toen was er een sensationele breuk in de kopgroep /Herbert.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Had dat even eerder gepost, nu gaan het al beginnen
Toen fietsten ze die berg gewoon in acht minuten op, toen zaten ze echt vol doping!quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Toen fietsten ze die berg gewoon in acht minuten op, toen zaten ze echt vol doping!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Biom rijdt weg in de afdaling en PATS!
Daarna wint hij en dan gaat Herbert zingen.
Maarten eet dan een stuk uit de vloer.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Daarna wint hij en dan gaat Herbert zingen.
fixed.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Daarna wint hij en dan gaat Herbert DeMart zingen.
en ik zap dan naar Wuyts.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maarten eet dan een stuk uit de vloer.
Mooi is het daar wel ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:11 schreef Ferdii het volgende:
Boom zag er erg goed uit op dat stijle stuk, licht verzetje en rustig naar boven rijdeb
Lars gaat zo lossen. De klimkwaliteiten tellen zo gewoon.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:11 schreef Ferdii het volgende:
Boom zag er erg goed uit op dat stijle stuk, licht verzetje en rustig naar boven rijdeb
quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:11 schreef Remzz het volgende:
http://nos.nl/video/530861-ook-s-nachts-gekte-op-alpe-dhuez.html
Herbert gaat nu in ieder geval niet zingen.quote:
Ze zijn toch allang voorbij de zevende bocht?quote:
Ja dat was in een vorig tijdperkquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voigt kan aardig klimmen hoor. 2e LBL en ronde van Duitsland gewonnen.
npo.nl/live ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Kut man dat ik niks kan zien heb alleen livestream met tekst
Bocht 1 is de bovenste bocht. Ze beginnen dus bi 20 oidquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze zijn toch allang voorbij de zevende bocht?
Hij zit dan ook aan de top van de menselijke maat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:14 schreef Ericr het volgende:
Twee keer de Alpe omhoog binnen 37 minuten, Froome kan het.
21.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:15 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Bocht 1 is de bovenste bocht. Ze beginnen dus bi 20 oid
Denk dat hij net als in de tijdrit opdracht zal hebben het rustig aan te doen (en dan echtquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:14 schreef Ericr het volgende:
Twee keer de Alpe omhoog binnen 37 minuten, Froome kan het.
beter half dan heel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:15 schreef Lutte het volgende:
Dat die schapen meerennen is al tot daar aan toe, maar waarom moet dat halfnaakt
nou nouquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:15 schreef Bluurgh het volgende:
Er zou iemand met een shotgun moeten staan om al die meerenners af te schieten
Kijk op de nos-site danquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Kut man dat ik niks kan zien heb alleen livestream met tekst
Wijze woorden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |