1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
Dit is precies hoe het zit jaquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een terrasje gedaan, en kom terug en zie dat Boom er nog aan hangt terwijl Roche en Paulinho zijn gelost? How?
Euh...quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een terrasje gedaan, en kom terug en zie dat Boom er nog aan hangt terwijl Roche en Paulinho zijn gelost? How?
Ook een erkend dopeur trouwens.quote:
Missen jullie mij?quote:
Nee die twee zijn vanuit het peloton er achteraan gegaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Nee, TS is superniger #2.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef opgebaarde het volgende:
Ah ik pakte 12 seconden te veel om het nieuwe topic te openen? Sorry allemaal
scherpquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Na die market crash is het geen hol meer aan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Missen jullie mij?![]()
Ik heb niet zoveel te melden daar eerlijk gezegd. Ben een beetje klaar met FUT op het moment.
Ze zijn hemelsbreed maar een paar kilometer van de Alpe d'Huez nu. Dus dan zullen we het snel zien.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef -0- het volgende:
Ontstaan wel steeds meer pittige buien in de omgeving van de alp.
Ahhquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Missen jullie mij?![]()
Ik heb niet zoveel te melden daar eerlijk gezegd. Ben een beetje klaar met FUT op het moment.
En daarna nooit meer wat gewonnenquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1 Jan Ullrich (GER) Telekom 100h 30' 35"
2 Richard Virenque (FRA) Festina +9' 09"
3 Marco Pantani (ITA) Mercatone Uno +14' 03"
4 Abraham Olano (ESP) Banesto +15' 55"
5 Fernando Escartín (ESP) Kelme +20' 32"
6 Francesco Casagrande (ITA) Saeco +22' 47"
7 Bjarne Riis (DEN) Telekom +26' 34"
8 José Maria Jimenez (ESP) Banesto +31' 17"
9 Laurent Dufaux (SUI) Festina +31' 55"
10 Roberto Conti (ITA) Mercatone Uno +32' 26"
roche en paulinho zijn neit gelostquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:50 schreef thettes het volgende:
Vind dat hij wel een beetje moet opletten met al die topics openen, wat moeten andere befaamde kapers zoals ajaciedquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, TS is superniger #2.
Die toen gebanned werd overigens.
Gewoon op de Ornon dus? Geef toe, jullie doen een beetje sarcastisch tegen me, maar op papier verwacht je wat anders.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef snellejelle het volgende:
[..]
scherp
Boom is ijzersterk vandaag.
ik lijd er niet onder hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind dat hij wel een beetje moet opletten met al die topics openen, wat moeten andere befaamde kapers zoals ajacied
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |