abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129084028
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_129084051
Zoete aardappel O+ voor zaterdag op de barbecue maar halen :9
Ja doei.
pi_129084393
Omdat de TT er niet over gaat, gaat ie er wel over O+
pi_129086070
collega van mij doet t "alleen" en die is supergelukkig met haar lieve meisje :Y ook al is het zwaar. voorheen was ze erg verdrietig dat ze geen vriend had en zo graag een kindje wilde. dus t verschilt ook wel per persoon denk ik.
Kwak
pi_129086254
Warmmmm :D

Lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: 1 uur KT, 20 min cardio
O: kleine banaan, kiwi met kwark, chiazaadjes en kokos
L: rijstwafel kip, rijstwafel geitenkaas, salade van kikkererwten, tomaat, komkommer
T: veul water met munt en citroen :9
T: appel zo denk ik en wat cherrytomaatjes
D: uit eten!
Be someone that makes you happy
pi_129087097
Ik houd angstvallig de deur dicht :') en het is nu dus nog lekker koel hier binnen O+
Ja doei.
pi_129087304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik houd angstvallig de deur dicht :') en het is nu dus nog lekker koel hier binnen O+
Ik las dit ivm TT :D :+
pi_129087423
:')
Ja doei.
pi_129087445
Geheelonthouding ftw.
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:00:32 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129087613
Overigens kan ik als voormalig-kinderhater zeggen dat het leven met kinderen toch verrassend tof is.
Voel me ook niet belemmerd doordat ik kinderen heb. Sterker nog, dankzij de kinderen zijn er een aantal deurtjes open gegaan die anders dichtgebleven zouden zijn.

De kans is groot dan ik zonder kinderen nog in NL gewoond zou hebben en in de communicatiehoek zou blijven hangen. Wat ik nu doe past beter bij me. Kan ik ongegeneerd taal- en stijlfouten maken O+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_129088313
"Laten we even een dekmatras voor het luchtbed kopen bij Ikea" zei ik.

En toen stonden we in de hitte een bergkast/rek in elkaar te zetten :')

Maar nu kan ik wel straks als ik ga opruimen al onze spulletjes kwijt in de stuideerkamer/kantoor O+

en koraalrode pumps heb ik ook gekocht :@ hush puppies O+ niet bij Ikea uiteraard...
Kwak
pi_129088854
Vroeg (een uur eerder) beginnen op stage. En dan denken dat je eerder weg kan aan het eind van de dag. Ja uh, nee dus :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_129088981
In de categorie Omega 3: zijn deze ook goed?
http://www.detuinen.nl/es(...)visolie-1000-mg.html
Aurum, Li? Iemand anders? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_129089002
Ik heb vandaag de datum voor ons geregistreerd partnerschap laten vastleggen! Nu wil ik een jurk en een manicure en een mooi kapsel.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129089083
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vandaag de datum voor ons geregistreerd partnerschap laten vastleggen! Nu wil ik een jurk en een manicure en een mooi kapsel.
Tof!

Is het een opstapje tot trouwen of dat niet?
pi_129089104
quote:
Ah leuk! Jullie gaan er echt een dagje van maken dus?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_129089117
Leuk DaD O+
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:33:55 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129089203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tof!

Is het een opstapje tot trouwen of dat niet?
Meestal in plaats van he?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_129089205
quote:
Leuk, feli *O* al iets moois op het oog?

Hier begin van lang weekend met Freudmans. Pas dinsdag weer werken O+

Even mijn T laten zakken en dan een freestyle yogarondje doen. Gister was ik te laat thuis om de les te volgen :(
pi_129089260
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Meestal in plaats van he?
Nou ja, hoeft niet.
Lijkt me wel ideaal voor iemand als ik die niet de hele dag aandacht hoeft :+
pi_129089339
Nallster heb je echt gesport op alleen een rijstwafel met pindakaas? Da's toevallig niet de halve pot die erop gaat :? :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129089466
quote:
*O*
Kwak
pi_129089612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:31 schreef Novem het volgende:

[..]

Ah leuk! Jullie gaan er echt een dagje van maken dus?
Nee, helemaal niet. :D. We doen het op woensdagochtend omdat het dan gratis is, met alleen onze ouders (die dan ook direct getuigen zijn). Maar nu de datum echt vast staat wil ik ineens een feest en een fotograaf en alles. :').

Voor wie het vroeg: ooit willen we het nog wel om laten zetten in een huwelijk, maar dan moet Baard eerst op een knie. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129089708
quote:
leuk dat jullie er echt iets speciaals van maken O+
compact en kleverig.
pi_129089748
O, half dan. Toch leuk! ;)
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')