Mooie fietsquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Zojuist trouwens (ondanks vraag van gisteren) toch de Trek Domane 5.2 (compact. Niet de triple)aangeschaft. Hij was ZO comfortabel en voelde direct goed (itt eerdere fietsen) en door nog een mooie korting te bedingen was keuze iets makkelijker!
[ afbeelding ]
Morgen ophalen en nog even wat dingen eraf laten halen (bel) en dingen op laten zetten (garmin e.d.) en dan klaar! Ik ga dus over naar het andere topic vanaf nu
Gelukkig dat ik niet de enige ben die iets heeft aan mijn newbie vragen!quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:43 schreef alpeko het volgende:
Ik lees hier een beetje mee... Bruikbare info allemaal. Top! Ben nog wel tevreden over mijn fiets maar wil over den jaar toch een stapje hoger.
Dan kom je in de verkeerde kringen in Engeland. De meeste van mijn Engelse fietsvrienden rijden met een triple. En doen ze het niet, dan rijden ze fixed. De standaard audax fiets heeft gewoon een triple. Zeker als je de fameuze brevetten in Cornwall wil rijden. Ga anders komende zondag maar eens kijken naar de start van London-Edinburgh-London. Zie je iemand met een dubbel dan is het vrijwel zeker een niet-Brit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:19 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Vooral hier in Engeland kijkt men echt 'neer' op triples
wordt echt slecht verkocht ook
Wel even die Toe-clips eraf schroeven natuurlijk en degelijke clickerts monteren!quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Zojuist trouwens (ondanks vraag van gisteren) toch de Trek Domane 5.2 (compact. Niet de triple)aangeschaft. Hij was ZO comfortabel en voelde direct goed (itt eerdere fietsen) en door nog een mooie korting te bedingen was keuze iets makkelijker!
[ afbeelding ]
Morgen ophalen en nog even wat dingen eraf laten halen (bel) en dingen op laten zetten (garmin e.d.) en dan klaar! Ik ga dus over naar het andere topic vanaf nu
Ja dit was ook al even wennen komende van hybrid fietsjes.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:28 schreef LethalP het volgende:
[..]
Wel even die Toe-clips eraf schroeven natuurlijk en degelijke clickerts monteren!
Over het algemeen hoef ik alleen bij stoplichten en drukke kruisingen uit te klikken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:48 schreef zeebeschuit het volgende:
Ja dit was ook al even wennen komende van hybrid fietsjes. Duurde af en toe even voor ik er weer goed in zat.
Maar zijn clickerts wel te doen als je veel start/stop moet rijden? Groot deel zal ik toch 'in the city' rijden en heb zo'n gevoel dat het dan niet echt effectief is en eerder gevaar oplevert. Correct me if i'm wrong Ga ze overigens wel aanschaffen idd maar dan meer voor de ritten buiten de stad.
Ik ben een keer hard op m'n bek gegaan en daarna zat er een barst in m'n helm terwijl ik nieteens hoofdpijn had. Sindsdien pieker ik er niet meer over om zonder helm op een racefiets te stappen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:48 schreef zeebeschuit het volgende:
Draagt iedereen hier trouwens altijd een helm?![]()
Is het een nieuwe in de uitverkoop, een doorverkoop van de boedelveiling of een tweedehands? Hoe is het geregeld met garantie en dergelijke?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:14 schreef willieboy het volgende:
Graag jullie mening over Beone fietsen. Staat een Beone Rosso Carbon Ultegra te koop in misschien mijn maat. Begrepen dat het merk failliet is. Voor 1000 euro heb je dan wel een volledig carbon fiets met Ultegra afmontage (uit 2010)
Vrijwel nooit, en ja dat is dom maar het ontneemt me een groot deel van het fietsplezier en dan zou ik ook een stuk minder rijden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:48 schreef zeebeschuit het volgende:
Draagt iedereen hier trouwens altijd een helm?![]()
Daar zit wel een Double op. Aangezien je een beginner bent, wil ik je dat sterk afraden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:14 schreef willieboy het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik niet de enige ben die iets heeft aan mijn newbie vragen!
Graag jullie mening over Beone fietsen. Staat een Beone Rosso Carbon Ultegra te koop in misschien mijn maat. Begrepen dat het merk failliet is. Voor 1000 euro heb je dan wel een volledig carbon fiets met Ultegra afmontage (uit 2010)
Ik draag mijn helm altijd. Ik hoef niet persé door mijn eigen schuld te vallen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:48 schreef zeebeschuit het volgende:
Draagt iedereen hier trouwens altijd een helm?![]()
Denk dat ik ook gewoon voor triple ga jaquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar zit wel een Double op. Aangezien je een beginner bent, wil ik je dat sterk afraden.
Het is inderdaad een tweedehands RODE fietsquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:42 schreef Deshain het volgende:
[..]
Is het een nieuwe in de uitverkoop, een doorverkoop van de boedelveiling of een tweedehands? Hoe is het geregeld met garantie en dergelijke?
Kan me weinig voorstellen dat die fiets binnen je budget past als hij compleet nieuw is via een FM, heb zo'n drie jaar geleden op een dergelijke fiets proefgereden en kostte toen nog 2500+ euro. Een complete Ultegra groep kost je al bijna je hele budget.
En persoonlijk zou ik nooit een rode fiets kopen wat ik vermoed dat deze is gezien de naam.
Ik merk na 5 minuten niet eens meer dat ik 'm op heb... Een goed passende helm merk je amper.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:42 schreef Deshain het volgende:
het ontneemt me een groot deel van het fietsplezier en dan zou ik ook een stuk minder rijden.
Och, iemand die zonder helm rijd moet het zelf weten. Maar dan ook niet janken over hersenbeschadigingen etc als je met 40/uur op je bek gaat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik merk na 5 minuten niet eens meer dat ik 'm op heb... Een goed passende helm merk je amper.
Ik rijd er wel altijd mee. De zeldzame keren dát ik 'm vergeet kom ik daar uiteraard in de eerste 100 meter achter door de wapperende haren. Dan draai ik om en ga ik 'm halen.
Hoezo? Voor Nederland is een double toch wel zat denk ik?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar zit wel een Double op. Aangezien je een beginner bent, wil ik je dat sterk afraden.
Het merk is failliet gegaan omdat ze (na 4 keer in 10 jaar van eigenaar verwisseld te zijn) niet genoeg konden afzetten in de huidige markt. Ze zitten hier om de hoek van ons kantoor en mag graag naar de fietsen kijken. De basis is gewoon goed maar zoals met alles kan je de pech hebben dat je net een wat mindere treft. De vraag is dan wat er mee gaat gebeuren in deze situatie. Hoe oud is de fiets en hoeveel kilometers zijn er ongeveer mee gemaakt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef willieboy het volgende:
Het is inderdaad een tweedehands RODE fietsMaar 1000 euro leek mij ook een koopje voor een carbon frame + voorvork en een ultegra groep. Maar wat ik mij afvroeg is of de fiets (het merk) een beetje oke is aangezien het merk inmiddels failliet is.
Mss wel. Ik zou niet zeker weten of ik in limburg er mee uit de voeten zou kunnen. Het kopje kom ik wel op met 39-28 maar dat gaat niet van harte.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoezo? Voor Nederland is een double toch wel zat denk ik?
Die zaken zijn mij inderdaad ook nog niet duidelijk en zijn doorslaggevend voor het beslissen of ik de fiets zou willen. Het is een 'ex Dasia testbike'. Als de fiets naar behoren is,lijkt 999 euro mij een goede deal.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:19 schreef Deshain het volgende:
[..]
Het merk is failliet gegaan omdat ze (na 4 keer in 10 jaar van eigenaar verwisseld te zijn) niet genoeg konden afzetten in de huidige markt. Ze zitten hier om de hoek van ons kantoor en mag graag naar de fietsen kijken. De basis is gewoon goed maar zoals met alles kan je de pech hebben dat je net een wat mindere treft. De vraag is dan wat er mee gaat gebeuren in deze situatie. Hoe oud is de fiets en hoeveel kilometers zijn er ongeveer mee gemaakt?
Ik denk dat een beginner zich al doodtrapt op een double als die een viaduct op moet rijden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo? Voor Nederland is een double toch wel zat denk ik?
Anyway, rijdt altijd met helm. Ziet er ook gewoon beter uit IMHO.
Mijn eigen ervaring is dat je waarschijnlijk wel boven komt, maar omdat je eigenlijk te zwaar rijdt gaat je dat uiteindelijk opbreken bij langere tochten. Als je op souplesse naar boven rijdt in plaats van op kracht dan herstel je sneller.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik denk dat een beginner zich al doodtrapt op een double als die een viaduct op moet rijden.
En hier in Limburg zijn er toch echt veel die de heuvels niet op waren gekomen als ze geen triple/compact hadden gehad.
Begrijp me niet verkeerd: die triple schakelt uitstekend hoor! Maar aangezien ik van de Ultegra zowel double als triple heb gehad (en beiden duizenden km's mee heb gereden) en ik ze dus 1:1 kan vergelijken zeg ik alleen dat ik de double iets lekkerder vond schakelen. Maar de triple is uitstekend en ik zou hem ook niet willen ruilen tegen de double.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:34 schreef muzas het volgende:
Denk dat dat wel marginaal is? Heb op proefritten na geen ervaring met doubles/compacts maar zeker achter schakelt mijn 105-5700 zonder moeite.
Een heel klein beetje speling kun je wel behouden, maar niet te veel anders schiet je continue uit de clicks.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:18 schreef ChangingCranks het volgende:
Ik heb sinds kort ook een fiets aangeschaft maar heb nog een probleem met de trappers, iedereen die ik gesproken heb verteld mij dat ik beter op clickers kan overstappen dan op mn huidige toe-clips.
Maar ik heb daar mijn vragen bij omdat mijn voeten nogal ver naar buiten staan. Niet als charlie chaplin, maar toch redelijk ver. En ik zou het een te grote investering vinden om erachter te komen dat ik er totaal niet mee kan rijden.
Ik vraag me dus dan ook af, kan er met clickers speling gezet worden op de vrijheid waarmee je je voet beweegt? in mn toe clips kan ik als ik last van mn voeten krijg nog "spelen" op de trapper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |