Mooi zo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef justanick het volgende:
InHolland doet hier via het AD aan damage control. De studenten hebben gelijk; de scriptie-eisen zijn momenteel bizar bij InHolland, op alle vlakken.
Maar eerst waren ze ook bizar slecht en hoorden we de studenten niet dat ze met hun kopieen gewoon konden slagen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef justanick het volgende:
InHolland doet hier via het AD aan damage control. De studenten hebben gelijk; de scriptie-eisen zijn momenteel bizar bij InHolland, op alle vlakken.
De meeste andere HBO-opleidingen hebben de eisen ook wel aangescherpt, maar die verwachten gewoon van de studenten dat ze een degelijk en onderbouwd onderzoek uitvoeren als scriptie. Wat ook logisch is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:30 schreef Automatique het volgende:
[..]
Mooi zo.
Nu de rest van de HBO's nog.
Klopt, maar ze slaan nu de andere kant op door.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar eerst waren ze ook bizar slecht en hoorden we de studenten niet dat ze met hun kopieen gewoon konden slagen.
Oh, de studenten moeten nu dus daadwerkelijk iets heel goeds schrijven? Schande inderdaad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Klopt, maar ze slaan nu de andere kant op door.
Een paar jaar geleden kon iedereen daar slagen. Ik heb letterlijk studenten een 8 zien krijgen met een scriptie die een 4 verdiende. Nu doen ze exact het tegenovergestelde.
Terecht. Als je een nutteloze mennudzjment-opleiding kiest in plaats van een echte opleiding, verdien je het ook gewoon om genaaid te worden...quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef justanick het volgende:
Wat begrijp je niet aan de opmerking die ik maakte?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Oh, de studenten moeten nu dus daadwerkelijk iets heel goeds schrijven? Schande inderdaad.
Ik begrijp het volledig. Er worden nu eindelijk eisen gesteld die al veel eerder gesteld hadden moeten worden, de studenten vinden dit echter te hoge eisen omdat ze de capaciteiten niet hebben om er aan te voldoen en hangen daarom nu de huilie uit. Blijkbaar is het niet onmogelijk want er slagen wel degelijk mensen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef justanick het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de opmerking die ik maakte?
Het zou me niet verbazen als veel mensen die op de middelbare school net met de hakken over de sloot geslaagd waren een makkelijke route wilde om aan een hoger onderwijs papiertje te komen en daarom voor deze opleiding kozen. En nu is het van supergemakkelijk opeens omgeschakeld naar bovengemiddeld moeilijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:39 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik begrijp het volledig. Er worden nu eindelijk eisen gesteld die al veel eerder gesteld hadden moeten worden, de studenten vinden dit echter te hoge eisen omdat ze de capaciteiten niet hebben om er aan te voldoen en hangen daarom nu de huilie uit.
Ik verhaal: vroeger gaven ze scripties die een 4 waard waren een 8, nu doen ze het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik begrijp het volledig. Er worden nu eindelijk eisen gesteld die al veel eerder gesteld hadden moeten worden, de studenten vinden dit echter te hoge eisen omdat ze de capaciteiten niet hebben om er aan te voldoen en hangen daarom nu de huilie uit. Blijkbaar is het niet onmogelijk want er slagen wel degelijk mensen.
Daar heeft die opleiding natuurlijk helemaal geen belang bij. Ik denk echt dat de studenten dachten er te gemakkelijk vanaf te komen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik verhaal: vroeger gaven ze scripties die een 4 waard waren een 8, nu doen ze het tegenovergestelde.
Waarschijnlijk zullen ze op basis van hun menudzjment-papiertje ergens in het middenkader instromen en mensen, die daadwerkelijk capabel zijn, het bloed onder de nagels vandaan gaan halen met hun incompetentie en stelselmatig falen...quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:52 schreef Perrin het volgende:
Tweehonderd(!) studenten media en entertainment management?! Wat voor werk denken ze daar later mee te gaan doen?
Manager bij john de mol of zo te worden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:52 schreef Perrin het volgende:
Tweehonderd(!) studenten media en entertainment management?! Wat voor werk denken ze daar later mee te gaan doen?
Ja, en wat vind je nou zelf beter? Dat eerste of dat tweede?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik verhaal: vroeger gaven ze scripties die een 4 waard waren een 8, nu doen ze het tegenovergestelde.
Qua belang van de opleiding vergis je je.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar heeft die opleiding natuurlijk helemaal geen belang bij. Ik denk echt dat de studenten dachten er te gemakkelijk vanaf te komen.
Een handjevol zal zo'n soort plekje vinden idd, maar de overige 190?!quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Manager bij john de mol of zo te worden.
Maar alleen al het idee dat de meeste hoogopgeleiden naar management functies zouden kunnen doorstromen is al te dom voor woorden Alle organisaties zijn piramides alleen op de top zitten wat managers.
Nou dat lijkt me toch wel als er vrijwel niemand slaagt omdat het niveau HBO ontstijgt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef justanick het volgende:
[..]
Qua belang van de opleiding vergis je je.
Opleidingen krijgen een accreditatiecommissie langs. Die beoordeeld of de opleiding van HBO-niveau is. Die commissie kijkt vooral naar het niveau van de scripties. Als je bijna niemand af laat studeren heb je ook weinig risico dat je opleiding wordt afgeschoten op het niveau van de scripties.
Waarom is dat een relevante vraag?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja, en wat vind je nou zelf beter? Dat eerste of dat tweede?
Maar wat studenten bij InHolland zelf een 8 vinden is waarschijnlijk inderdaad eerder een 4 waard dan een 8 volgens de regels.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:00 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarom is dat een relevante vraag?
Een scriptie die een 8 verdient hoort gewoon een 8 te krijgen. En een scriptie die een 4 verdient hoort gewoon een 4 te krijgen. Lijkt mij logisch.
Waar staat menudzjment voor?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen ze op basis van hun menudzjment-papiertje
Ik heb het er niet over wat studenten zelf vinden. Ik heb het over normale, realistische eisen die bij fatsoenlijke HBO-opleidingen worden gesteld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:01 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Maar wat studenten bij InHolland zelf een 8 vinden is waarschijnlijk inderdaad eerder een 4 waard dan een 8 volgens de regels.
Laat je niet misleiden door de woordvoerder van InHolland. Dat ze taalbeheersing als argument gebruiken is puur damage control. Om o.a. mensen zoals jij om de tuin te leiden dat er niets aan de hand is daar.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
Het is wat hè? HBO-eisen laten gelden voor een HBO-opleiding...
Het is natuurlijk ook van de gekke dat je een management-opleiding op HBO-niveau doet en dat men dan eisen gaat stellen aan onbelangrijke zaken als taalbeheersing.![]()
Nog even en je moet ook nog aantoonbaar over vakkennis en vaardigheden beschikken.
O de eisen die op papier staan voor het kunnen behalen van een hbo diploma zijn dus eigenlijk niet realistisch? En waarom dan niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:04 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over wat studenten zelf vinden. Ik heb het over normale, realistische eisen die bij fatsoenlijke HBO-opleidingen worden gesteld.
Waar zeg ik dat de eisen voor het behalen van 'een' HBO-opleiding niet realistisch zijn?quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O de eisen die op papier staan voor het kunnen behalen van een hbo diploma zijn dus eigenlijk niet realistisch? En waarom dan niet?
Omdat je gewichtige zaken in het ABN tegenwoordig nu eenmaal in het Engels hoort te zeggen...quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:03 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij vindt het volgens mij hip om 'management' zo te schrijven, al zou ik niet weten waarom.
Zijn ze doorgeslagen, of zijn zij de enige die de bestaande regels daadwerkelijk hanteren?quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:10 schreef justanick het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de eisen voor het behalen van 'een' HBO-opleiding niet realistisch zijn?
Ik zeg alleen dat ze bij InHolland zijn doorgeslagen.
Jij bent de klokkenluiderquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door de woordvoerder van InHolland. Dat ze taalbeheersing als argument gebruiken is puur damage control. Om o.a. mensen zoals jij om de tuin te leiden dat er niets aan de hand is daar.
Ze zijn doorgeslagen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:11 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zijn ze doorgeslagen, of zijn zij de enige die de bestaande regels daadwerkelijk hanteren?
Ik vraag me trouwens af hoe nu zoveel kunnen zakken, dat zegt ook wel wat over de kwaliteiten van de docenten lijkt me zo..quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Of een één van de figuren die een 4 heeft gekregen terwijl hij het zelf een 8 waard vond
Klopt waarschijnlijk. Slecht onderwijs, slechte studenten en dan wel degelijke eisen stellen aan het eindwerk is nu eenmaal iets wat niet zo realistisch is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe nu zoveel kunnen zakken, dat zegt ook wel wat over de kwaliteiten van de docenten lijkt me zo..
Ben blij dat er zoveel mensen zijn die die keuze maken, betekent meer kans op werk voor mensen met een nuttige opleidingquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap sowieso niet het nut van HBO-opleidingen Media & Entertainment Management, maar volgens mij is dat geen bijster originele opmerking...
quote:
Kennis van en ervaring met het beoordelingssysteem van scripties op HBO-niveau. Ik weet vrij nauwkeurig hoe diverse opleidingen hun scripties beoordelen. InHolland valt al een tijdje op.quote:
Ik ben niet blij dat zo veel mensen die keuze maken. Want de belastingbetaler betaalt een fors deel van de rekening. Als samenleving investeren wij miljarden in onderwijs. En een deel van dat geld wordt dan uitgegeven aan studenten die zo'n flutopleiding volgen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ben blij dat er zoveel mensen zijn die die keuze maken, betekent meer kans op werk voor mensen met een nuttige opleiding
Geef eens wat voorbeelden van regels bij InHolland en regels bij andere hbo instellingen, die aangeven waarom InHolland is 'doorgeslagen'.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:22 schreef justanick het volgende:
[..]
Kennis van en ervaring met het beoordelingssysteem van scripties op HBO-niveau. Ik weet vrij nauwkeurig hoe diverse opleidingen hun scripties beoordelen. InHolland valt al een tijdje op.
Ik sta dan ook in het geheel niet te kijken van deze berichtgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |