http://www.teambelkin.com(...)ollowing-stage--1120
TDF: REACTIES NA ETAPPE 19
Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.
Lars Boom“Gisteren ging goed, maar vandaag ging eigenlijk ook wel goed. Ik kon redelijk lang met de eerste groep mee en ik heb nog genoeg voor Bauke en Laurens kunnen doen. Onderaan de een na laatste col moest ik echter lossen. Mijn inspanningen van gisteren en vandaag voel ik wel en dan moeten we morgen ook nog, maar ik voel me op zich nog wel prima en Parijs is in zicht!”
Laurens ten Dam“Het ging vandaag alweer een stuk beter dan gisteren. Ik ben natuurlijk gevallen in de tijdrit en dat voer ik niet graag als excuus op, maar mijn rug zat aardig geblokkeerd en daardoor voelde het gisteren alsof ik maar met anderhalf been kon trappen. Onze osteopaat heeft super werk geleverd, want vandaag had ik weer gewoon twee benen. Het is jammer dat ik een plekje verlies en nu elfde sta, maar ik ga morgen mijn best doen om de top tien weer in te komen.”
Robert Gesink“Een kans op de etappezege heb je altijd. Je moet er zelf in geloven. Ik heb alles gegeven wat ik in me had en ik had gehoopt op meer, maar hier moet ik het mee doen. Op die laatste klim ging het hard en kon ik gewoon niet volgen. Het was vanaf het vertrek een zware koers. Ik ben elke klim volle bak opgereden.”
Tom Leezer“Ik had een heel goede dag. Ik zat tot de een na laatste klim nog bij Bauke en Laurens. Het voelde goed om zo lang van waarde te zijn. Bij de start was ik een beetje nerveus, want dit was een van de lastigste bergritten, maar uiteindelijk bleek dat nergens voor nodig te zijn.”
Bauke Mollema“Het was een moeilijke dag. Ik had de afgelopen dagen weinig energie, maar vandaag ging het gelukkig alweer stukken beter. Ik ben dik tevreden met het uiteindelijke resultaat. Ik had niet verwacht na vandaag nog zesde te staan. Ik was erg blij dat de etappe rustig begon. Ik had daardoor tijd om in mijn ritme te komen. Dat ik tot de finish bij de favorieten kon blijven, geeft een goed gevoel. Ik hoop dat het ergste achter de rug is.”
Lars Petter Nordhaug“Ik voelde me bij de start al heel goed. Toen ik zag dat Robert in een heel grote groep meezat, heb ik overlegd met de jongens en ben ik er ook voor gegaan. Het was een zware etappe om in de kopgroep te zitten, maar dat het lukte, zo ver in de Tour, gaf me een lekker gevoel. Ik ben blij dat Bauke en Laurens het vandaag ook goed hebben gedaan.”
Bram Tankink“Ik heb vandaag hard moeten werken om met de bus mee te kunnen. Ik weet niet hoe het kan dat ik mijn goede benen van begin deze week in een keer ben verloren. Het zou heel fijn zijn als ik dat zou weten. Het is balen, want ik had goede hoop om de jongens te kunnen helpen. Ik heb het vandaag nog geprobeerd, maar het ging niet.”
Sep Vanmarcke“Dat ik zo ver in de Tour nog zo lang op kop heb kunnen rijden voor Bauke en Laurens voelt niet slecht. Pas op de derde col moest ik passen. Vervolgens ben ik in mijn eigen tempo naar de streep gereden.”
Maarten Wynants“Halverwege de Madeleine had ik het heel moeilijk. Voor mij was het daarna snel over en uit. Morgen wacht nog een obstakel en dan zijn we in Parijs. Ik ben nu zo ver gekomen dat ik het ga halen ook.”
Nico Verhoeven“Dit hadden we niet verwacht met Bauke. Het zag er gisteren niet zo goed uit en vanmorgen oogde hij ook nog wat vermoeid, maar in de koers moest hij bergop uiteindelijk slechts buigen voor de beste vijf renners. Bauke heeft alle dagen karakter getoond, maar zijn prestatie van vandaag was fenomenaal.”