De benen moeten natuurlijk mee willen. Als je zit hoe Bau en LtD vandaag hebben gereden, dan vind ik aanvallen een heel slecht idee. Als Belkin had aangevallen, dan waren Bau en LtD vandaag binnen gekomen op een kwartier. Een beetje realistisch blijven, graag. Meer zit er niet in. Tactisch geen fout. Een een etappe-overwinning? Vandaag? Niet mogelijk, voor geen enkele Belkin renner...quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:13 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Je conclusie is geheel onjuist. Tactisch doen ze alles fout ze zitten in een positie waarin ze moeten aanvallen, maar ze proberen alleen hun positie te behouden. Allle ploegen met renners in de top-10 vallen aan of proberen een etappe te winnen. Dat lijkt Belkin niet te interesseren, het is puur consolideren en daar win je niks mee.
Dit gezegd zijnde, in de rit die Trentin won, had er natuurlijk wel iemand mee gemoeten... Dat is correct. Maar de correcte vlucht kiezen, is niet zo eenvoudig in de tour.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef hosee het volgende:
[..]
De benen moeten natuurlijk mee willen. Als je zit hoe Bau en LtD vandaag hebben gereden, dan vind ik aanvallen een heel slecht idee. Als Belkin had aangevallen, dan waren Bau en LtD vandaag binnen gekomen op een kwartier. Een beetje realistisch blijven, graag. Meer zit er niet in. Tactisch geen fout. Een een etappe-overwinning? Vandaag? Niet mogelijk, voor geen enkele Belkin renner...
twitter:jerschmale twitterde op donderdag 18-07-2013 om 22:30:20Zoals ik het begrijp is er nauwelijks twijfel of Mollema morgen start. Hij rijdt gewoon, tenzij hij zich onverwacht veel zieker gaat voelen. reageer retweet
Ik doel niet zozeer op deze etappe, maar op de gehele tour. Ze hebben 1 keer als ploeg samen met OPQS de boel op de kant getrokken, Boom heeft een paar keer meegezeten in de vlucht van de dag, Gesink een kansloos aanvalletje in de Pyreneeen, maar dat was het.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef hosee het volgende:
[..]
De benen moeten natuurlijk mee willen. Als je zit hoe Bau en LtD vandaag hebben gereden, dan vind ik aanvallen een heel slecht idee. Als Belkin had aangevallen, dan waren Bau en LtD vandaag binnen gekomen op een kwartier. Een beetje realistisch blijven, graag. Meer zit er niet in. Tactisch geen fout. Een een etappe-overwinning? Vandaag? Niet mogelijk, voor geen enkele Belkin renner...
Ik zie van Gaderen wel komen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Is Westra geen goede versterking voor Rabo Belkin?
Is toch altijd wel goed in het voorjaar, dan kan de rest daar zonder druk ook aan het seizoen beginnen en tijdens de tour kan hij natuurlijk ook een heleboel nuttig werk doen.
Het is pas geslaagd als ze hun klassementsdoelstellingen halen. Dat zal nog vrij lastig worden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:27 schreef sonnyspek het volgende:
Tour is in mijn ogen geslaagd voor Belkin, wie had dit gedacht? Ik had wel verwacht dat ze er doorheen zouden zakken, maar dat bijvoorbeeld al bij de eerste bergrit zou zijn. Normaal hebben ze altijd pech en nu hebben ze eens laten zien dat ook zij goed kunnen rijden, belooft wat voor de komende jaren.Jammer dat het nu niet gaat, maar geen ramp.
Ja ik snap dat wel, maar had jij verwacht dat ze eindelijk een keer mee zouden doen even? Ik ben opgegroeit met mensen zoals Gesink waarbij het was: 'Daar gaat i... En hij valt eraf'. Een verademing dit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is pas geslaagd als ze hun klassementsdoelstellingen halen. Dat zal nog vrij lastig worden.
Je bent 10?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:34 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja ik snap dat wel, maar had jij verwacht dat ze eindelijk een keer mee zouden doen even? Ik ben opgegroeit met mensen zoals Gesink waarbij het was: 'Daar gaat i... En hij valt eraf'. Een verademing dit.
Ten Dam ging er achteraan, maar kreeg het gat niet dicht en stuurde weg, waarna Froome het gat wel dichtknalde.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De enige plek waar ik vond dat Ten Dam of Mollema iets hadden moeten doen was bij die aanval van Valverde (waar Froome meeging) in de rit dat Porte kraakte. Toen waren ze allebei nog goed en was er geen reden om allebei bij Contador te blijven zitten.
2010 gemist?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:34 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja ik snap dat wel, maar had jij verwacht dat ze eindelijk een keer mee zouden doen even? Ik ben opgegroeit met mensen zoals Gesink waarbij het was: 'Daar gaat i... En hij valt eraf'. Een verademing dit.
TJ komt niet, heeft vorig jaar verlengd bij BMC en wordt ook kopman van BMC in de toekomst.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:31 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik zie van Gaderen wel komen.En dan LtD naar Argos.
Iedereen tekent bij bij BMC, het draait er ook zo lekker.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
TJ komt niet, heeft vorig jaar verlengd bij BMC en wordt ook kopman van BMC in de toekomst.
Jammer, wie zie jij nog komen? Eventueel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
TJ komt niet, heeft vorig jaar verlengd bij BMC en wordt ook kopman van BMC in de toekomst.
Dat Gilbert bijtekende vond ik wel echt raar, maar die zal wel goed betaald krijgen dan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Iedereen tekent bij bij BMC, het draait er ook zo lekker.
Best betalende ploeg van het peloton schat ik zo in.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Iedereen tekent bij bij BMC, het draait er ook zo lekker.
Wereldtoppers moet je niet verwachten, het budget moet omlaag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:56 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jammer, wie zie jij nog komen? Eventueel.
Mag ook wel met een budget van 20 miljoenquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Best betalende ploeg van het peloton schat ik zo in.
Denk dat alleen Poels een directe versterking zou zijn voor Belkin. Markus is voor de toekomst interessant ja.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wereldtoppers moet je niet verwachten, het budget moet omlaag.
Ik verwacht een vertrek van Garata, Brown, Renshaw (al vertrokken) en de kans is er ook zeker op een vertrek van Tanner en/of Wagner.
Het zou me ook niet verbazen als het contract van Sanchez wordt ontbonden, want de relatie tussen beide partijen is niet echt meer goed te noemen.
Stetina (Garmin) is wel al aangetrokken voor volgend seizoen.
Verder zullen ze vooral bij Vacansoleil goed kunnen winkelen, want die hebben enorm veel aflopende contracten. Hierdoor zouden Westra (heb ik al eerder genoemd), Hoogerland (altijd goed in de klassiekers + veel publiciteit want publiekslieveling), Marco Marcato (ook een goede knecht in klassiekers), Wout Poels en Rob Ruijgh.
Als ze ook nog ambities hebben voor de sprinttrein van Theo Bos zijn ook nog Boeckmans, Van Hummel, Ligthart en Markus opties.
Met Westra heb je iemand die heel handig is om erbij te hebben. Hij kan goed presteren in het voorjaar, iets waar ze bij Belkin nog wel aan kunnen werken en zal geen grootverdiener zijn en dus prima in het budget passen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Denk dat alleen Poels een directe versterking zou zijn voor Belkin. Markus is voor de toekomst interessant ja.
Niet als kopman natuurlijk, maar als knecht is hij in klassiekers toch wel erg handig. Tel daar de publiciteit die Johnny nog altijd met zich mee draagt en je komt erop uit dat hij zeker een nuttige 'aankoop' is. Bij Vacansoleil verdienen ze ook niet al teveel, dus duur zal hij niet zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:22 schreef Ericr het volgende:
Hoogerland goed in de klassiekers? Die gast heeft 1 keer een 5de plek behaald in Lombardije. Zonde om aan te kopen.
Westra rijdt alleen goed in Parijs-Nice en het NK tijdrijden ongeveer. Hoogerland, zie wat Ericr zegt. Publiciteit heb je genoeg als Belkin zijnde, zie ook deze tour weer (en het NK, waar alle ogen op hen gericht zijn). Ruijgh zou nog kunnen als hij weinig kost inderdaad, maar dan zou ik vol voor Poels gaan. De Bos trein moet ik nog maar zien, dan zou je het eigenlijk a la Quickstep moeten doen. Compleet in dienst van 1 sprinter en een soort vliegende keep in de vorm van Kwiatkowski, en dat zie ik Belkin absoluut niet doen. Zou ook waanzin zijn als je Gesink, Mollema en Kelderman onder contract hebt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Met Westra heb je iemand die heel handig is om erbij te hebben. Hij kan goed presteren in het voorjaar, iets waar ze bij Belkin nog wel aan kunnen werken en zal geen grootverdiener zijn en dus prima in het budget passen.
Hoogerland is ook een goede knecht en met de publiciteit die hij met zich meebrengt ook zeker het aankopen waard.
Ruijgh is ook een goede knecht in de bergen en er is weinig tot geen belangstelling voor hem, die zal dus ook niet zoveel kosten.
Verder zijn de mannen in de sprint natuurlijk handig voor Bos, maar ze moeten niet te duur worden.
Met Bos, Boom, Hofland, Goos, Van Emden, Flens, Leezer, Bobridge, Bol en Clement heb je voor het niveau waarop Belkin Bos laat koersen toch al een aardige trein, maar als ze hem ook mee willen nemen naar de grotere koersen, heeft hij toch een betere trein nodig.
Dan zijn ze misschien toch te diep gegaan in de voorbereiding, of hebben ze toch te weinig op uithoudings- en herstelvermogen getraind.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:20 schreef NEDW het volgende:
Ik vond Belking tactisch deze tour juist in orde. Door op die eerste Pyreneeën rit eigen tempo te rijden werden ze 3e en 6e in het klassement. En zeker die waaier-etappe was tactisch erg in orde: van te voren plan uitgedacht, goed uitgevoerd, froome op een minuut, valverde weg.
De enige reden waarom ze nu duikelen in het klassement is omdat de benen niet meer goed zijn.
De Bos-trein uiteraard niet in de Tour de France nee. Maar nu zie je Bos toch vooral op het niveau ZLM-tour rijden, terwijl ik hem ook wel eens in de WT-koersen wil zien.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Westra rijdt alleen goed in Parijs-Nice en het NK tijdrijden ongeveer. Hoogerland, zie wat Ericr zegt. Publiciteit heb je genoeg als Belkin zijnde, zie ook deze tour weer (en het NK, waar alle ogen op hen gericht zijn). Ruijgh zou nog kunnen als hij weinig kost inderdaad, maar dan zou ik vol voor Poels gaan. De Bos trein moet ik nog maar zien, dan zou je het eigenlijk a la Quickstep moeten doen. Compleet in dienst van 1 sprinter en een soort vliegende keep in de vorm van Kwiatkowski, en dat zie ik Belkin absoluut niet doen. Zou ook waanzin zijn als je Gesink, Mollema en Kelderman onder contract hebt.
Dat is (voorlopig) alleen maar een gerucht. Anders had het halve peloton al bij Astana geredenquote:
Maar wel goed knechtwerk gedaan. Aan alleen kopmannen heb je niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Westra heeft nog nooit goed in een klassieker gereden joh.
Ik denk dat je de rol van Wynants en Vanmarcke toch redelijk onderschat. Die 2 hielden Mollema en co echt briljant uit de wind deze tour bijv. Vanmarcke is daarnaast ook een steengoede renner, factortje 20 keer beter dan Hoogerland, zoals we in Parijs-Roubaix hebben gezien dit jaar en vorig voorjaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De Bos-trein uiteraard niet in de Tour de France nee. Maar nu zie je Bos toch vooral op het niveau ZLM-tour rijden, terwijl ik hem ook wel eens in de WT-koersen wil zien.
En Westra rijdt buiten Parijs-Nice niet veel topklasseringen, maar hij is wel een handige knecht voor in de klassiekers en in de grote rondes.
Hoogerland is ook een goede knecht en extra publiciteit kan geen kwaad. Of je nou Hoogerland de bidons laat halen of Wynants/Lezer/Vanmarcke.
Dat uit de wind houden kan Hoogerland ook wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:46 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik denk dat je de rol van Wynants en Vanmarcke toch redelijk onderschat. Die 2 hielden Mollema en co echt briljant uit de wind deze tour bijv. Vanmarcke is daarnaast ook een steengoede renner, factortje 20 keer beter dan Hoogerland, zoals we in Parijs-Roubaix hebben gezien dit jaar en vorig voorjaar.
100% mee eens dat het klassieker seizoen een stuk beter kan. Maar ik denk niet dat Westra en Hoogerland de mensen zijn waar het aan ontbeert bij belkin.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat uit de wind houden kan Hoogerland ook wel.
En uiteraard is Vanmarcke een goede man voor in de klassiekers, maar het klassiekerseizoen bij Belkin kan, in mijn ogen, toch nog wel stukken beter. En de rol van een knecht in de overwinning is ook groot, dus daarom zouden Hoogerland en Westra, als ze niet teveel vragen uiteraard, gewoon goede versterkingen zijn.
Niet eens. Hij rijdt bijna geen klassiekers.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar wel goed knechtwerk gedaan. Aan alleen kopmannen heb je niets.
Eens, maar dan hadden ze wel mee moeten gaan op het moment dat Valverde ging, in zijn wiel. Valverde ging van achteren uit. Je zag één van de Belkins ook nog proberen mee te springen met Froome, maar dat lukte toen niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De enige plek waar ik vond dat Ten Dam of Mollema iets hadden moeten doen was bij die aanval van Valverde (waar Froome meeging) in de rit dat Porte kraakte. Toen waren ze allebei nog goed en was er geen reden om allebei bij Contador te blijven zitten.
Stetina al aangetrokken? Er was een gerucht dat ze geïnteresseerd waren, maar that's it ook.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wereldtoppers moet je niet verwachten, het budget moet omlaag.
Ik verwacht een vertrek van Garata, Brown, Renshaw (al vertrokken) en de kans is er ook zeker op een vertrek van Tanner en/of Wagner.
Het zou me ook niet verbazen als het contract van Sanchez wordt ontbonden, want de relatie tussen beide partijen is niet echt meer goed te noemen.
Stetina (Garmin) is wel al aangetrokken voor volgend seizoen.
Verder zullen ze vooral bij Vacansoleil goed kunnen winkelen, want die hebben enorm veel aflopende contracten. Hierdoor zouden Westra (heb ik al eerder genoemd), Hoogerland (altijd goed in de klassiekers + veel publiciteit want publiekslieveling), Marco Marcato (ook een goede knecht in klassiekers), Wout Poels en Rob Ruijgh.
Als ze ook nog ambities hebben voor de sprinttrein van Theo Bos zijn ook nog Boeckmans, Van Hummel, Ligthart en Markus opties.
Ach, het is vooral een boel onzin bij elkaar wat hij zit te blaten hier. Zelfs het gerucht over Stetina is nergens bevestigd, Hoogerland die even goed zou zijn als het uit de wind houden als Wynants/Vanmarcke en Westra die goed werk heeft gedaan in klassiekers die hij geeneens heeft gereden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Stetina al aangetrokken? Er was een gerucht dat ze geïnteresseerd waren, maar that's it ook.
Helemaal mijn idee.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:20 schreef NEDW het volgende:
Ik vond Belking tactisch deze tour juist in orde. Door op die eerste Pyreneeën rit eigen tempo te rijden werden ze 3e en 6e in het klassement. En zeker die waaier-etappe was tactisch erg in orde: van te voren plan uitgedacht, goed uitgevoerd, froome op een minuut, valverde weg.
De enige reden waarom ze nu duikelen in het klassement is omdat de benen niet meer goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |