http://www.teambelkin.com/teamnews/tdf-reacties-na-etappe--1115TDF: REACTIES NA ETAPPE 18
Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.
Lars Boom
“Nadat ik na mijn aanval was teruggegrepen, heb ik zolang mogelijk op kop gereden voor Laurens. Ik ben blij dat ik wat voor hem heb kunnen doen. Ondanks dat het een rotdag is voor de ploeg, heb ik mezelf positief verrast. Ik kwam goed over de eerste col heen en daar stond ik wel van te kijken. De eerste keer door bocht zeven op de Alpe d’Huez was heel mooi.”
Laurens ten Dam“Ik had het vandaag heel erg zwaar. Tijdens de eerste beklimming van de Alpe d’Huez zat ik al volledig aan mijn limiet. Ik zat in survival mode en was alleen maar bezig met de schade te beperken. Complimenten aan Lars Boom. Nadat hij was terugzakt uit de kopgroep, heeft hij mij nog de halve Alpe opgereden. Misschien heeft mijn val van gisteren me toch wel wat verzwakt. Dit is een tikkie, maar hopelijk kan ik voldoende herstellen voor morgen.”
Robert Gesink“Ik had een aardige dag en heb net als de rest van het team hard gewerkt voor Bauke en Laurens. Bocht zeven was een gekkenhuis. Echt schitterend. Ik ben nog steeds doof. Echt onvoorstelbaar.”
Bauke Mollema“Het was heel zwaar. Ik had mijn dag niet. Gisteren na de tijdrit voelde ik me al niet heel lekker en vandaag was het gewoon de hele dag vechten. Robert en Lars Petter zijn gelukkig de hele tijd bij me gebleven, anders had ik nog veel meer tijd verloren. Het podium is nu wel uit zicht. Ik ben blij dat ik maar twee plekken verlies.”
Lars Petter Nordhaug“Ik wilde in de kopgroep zitten, maar helaas lukte dat niet. Gedurende de etappe werd ik steeds beter. Tijdens de eerste beklimming van de Alpe d’Huez voelde ik me heel sterk. Ik heb veel kunnen doen voor Bauke. Ik heb hem op de Col de Sarenne teruggebracht naar het peloton en tijdens de tweede keer Alpe d’Huez heb ik samen met Robert de schade beperkt proberen te houden voor Bauke. Ik ben blij dat ik vandaag echt van waarde heb kunnen zijn voor de ploeg.”
Bram Tankink“We hebben gestreden en gevochten tot het einde. Aan de instelling lag het niet, maar als anderen beter zijn, moet je je verlies erkennen. Er komen echter nog twee zware dagen aan. Voor mij was het tijdens de eerste keer Alpe d’Huez afgelopen. Balen, want ik voelde me begin deze week nog super.”
Sep Vanmarcke“Ik was op de Alpe d’Huez genoodzaakt om op mijn buitenblad te rijden. Gelukkig ben ik op tijd binnen gekomen, maar ik ben goed naar de klote.”
Maarten Wynants“Ik ben helemaal kapot. Er werd vanaf het begin hard gereden en ik had niet mijn dag. Een etappe met finish op Alpe d’Huez gaat gepaard met veel prestige en de klimmers maken het de niet-klimmers dan flink lastig met al hun demarrages. Uiteindelijk kon ik in een goede grupetto naar boven, maar het was zwaar. Morgen zal niet minder zijn, met meteen twee keer twintig kilometer klimmen vanaf de start.”
Nico Verhoeven“We staan nog wel met twee man in de top tien van het klassement, maar we kunnen ons niet meer van dit soort dagen permitteren. Mede dankzij uitstekend werk van Lars, Robert en Lars Petter hebben we de schade kunnen beperken, dus wat betreft de teamspirit ben ik heel erg tevreden. Het is afwachten hoe de jongens herstellen, want morgen wacht ons weer een heel zware dag.”
Nordhaug wordt steeds beter