abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129100860
quote:
5s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En als ik het nou doe met het kenteken van de buurman?
Dan is het nog steeds civielrechtelijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:47:27 #77
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_129100961
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan zal de buurman aan de hand van de videobeelden er voor zorgen dat jij toch de pineut bent.
Maar blijft het civiel?
pi_129101457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Een dak op zijn hoofd is misschien een beter idee. :P

Serieus: die vent heeft natuurlijk een of andere stoornis.
Of is juist bijster intelligent dat hij het hele rechtssysteem naar zichzelf toedraait. O+
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:10:46 #79
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129102112
Hij lijkt wat op een oude vriend van me, welke plaats staat dat restaurant? Als het in eindhoven is vind ik het verdacht, lol.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129102439
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:47 schreef ShaoliN het volgende:

Maar blijft het civiel?
Il denk dat de politie meestal geen interesse heeft.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129102491
Utreg
pi_129102652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Flessentrekkerij is het delict. Dat is wat anders dan oplichting, oplichting ziet op listige kunstgrepen, het aannemen van een valse identiteit of een samenweefsel van verdichtsels om iemand iets afhandig te maken.

Deze meneer had helemaal geen listige kunstgrepen nodig. Hij ging gewoon zitten daar waar hij welkom was, en hem werd zelfs gevraagd of hij wat wilde eten. Dat het een wanbetaler is, is een probleem tussen aanbieder en consument. Het is natuurlijk niet zo dat de politie moet zorgen dat ondernemers hun rekeningen betaald krijgen, daar moet de ondernemer zelf voor zorgen en die kan dat niet afwentelen op de belastingbetaler natuurlijk.

Allemaal heel erg logisch natuurlijk. Anders zou de politie er ook aan te pas moeten komen als je vergeet te betalen bijvoorbeeld. Alleen heb je mensen die daar misbruik van maken, daarom heeft de wetgever het niet betalen voor de diensten van ondernemers strafbaar gesteld wanneer die persoon er een gewoonte of zijn beroep van maakt. Dus een keer je eten niet betalen is gewoon niet strafbaar.
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:15 schreef vosss het volgende:

[..]

En waarom niet? Gewoon een burgerarrest lijkt me.

Ik had die vent niet laten gaan in elk geval.

:)
Dus dan mag je geen burgerarrest maken? Of mag dat ook bij civielrechtelijke zaken? lijkt me niet toch, dat zou wat zijn ..

Kortom, als je niets hebt kan je best af en toe ergens iets eten en niet betalen? Van een kale kip kan je immers niets plukken, en het is niet strafbaar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_129111053
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar als hem als restaurantuitbater wil straffen mag dat niet.
Straffen waarvoor? Voor 'ja' antwoorden op de vraag of je wat wil eten? Uiteraard mag je die klant in het vervolg weigeren.

quote:
Recht is iets kroms dat verbogen is, om met B Super te spreken
Dat lijkt me hier niet zo van toepassing. We hebben het hier over ondernemers die denken dat vadertje staat wel even hun handje komt vasthouden en de gaten die ze laten vallen in hun incassopraktijk wel even komt dichten op kosten van de belastingbetaler.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129111060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doorgaans wordt het civielrechtelijk opgelost. Bij het tanken zie je ook geregeld van die stickers van incassobureaus.
Dat is ook prima. Maar dat neemt niet weg dat vervolging wegens diefstal of verduistering mij dubieus lijkt. Als het strafbaar is zou het flessentrekkerij moeten zijn naar mijn voorlopige inschatting.
pi_129111077
Is die verlopen nicht uit de OP nou de restauranteigenaar of de "dakloze" (ik zie toch echt een foto in een huis) eetpiraat?

Het zou zo een FOK!ker kunnen zijn trouwens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129111217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 07:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar dat neemt niet weg dat vervolging wegens diefstal of verduistering mij dubieus lijkt.
Dat ben ik met je eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129111527
Ik vind het wel een strakke actie, daar ga je als eigenaar dan toch niet zo druk om maken achteraf, om een bord eten.
Het is niet alsof het dagelijks gebeurd.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:20:16 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129111559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 07:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Straffen waarvoor? Voor 'ja' antwoorden op de vraag of je wat wil eten? Uiteraard mag je die klant in het vervolg weigeren.

[..]

Dat lijkt me hier niet zo van toepassing. We hebben het hier over ondernemers die denken dat vadertje staat wel even hun handje komt vasthouden en de gaten die ze laten vallen in hun incassopraktijk wel even komt dichten op kosten van de belastingbetaler.
Ach gus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129111581
Vroegah moest je gewoon afwasssen als je geen geld bij je had.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:46:19 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129111967
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:21 schreef raptorix het volgende:
Vroegah moest je gewoon afwasssen als je geen geld bij je had.
Alleen Donald Duck kwam er zo mee weg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129111986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb trek in een heerlijke gebraden eend, lekker klaargemaakt, en dan wegwezen zonder te betalen. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:45:44 #92
241662 Jian
Well, well, well
pi_129112940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 07:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Ondernemers betalen ook belasting ......
pi_129113342
Die man is een dakloze? Ik heb nog nooit een dakloze gezien die er zo uitzag. Geknipte haren. Nagels zien er keurig verzorgd uit. Ik zie er geen dakloze in.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Raar hoor... hij had mazzel dat hij niet bij een Chinees zat, ik kan me een nieuwsbericht
herinneren waar zo'n figuur met een soort van kapmes achterna gezeten werd :')
dat krijg je dan wel van die toestanden, eigen rechtertje spelen enzo... mag niet, maar
ik zou het er niet op wagen :P
Dit dus

Wat is er mis met zijn eten als keukenhulp terug te verdienen? Gewoon de vaatwasser even uitlaten staan en meneer een dag of twee af laten wassen?

Ow, raptorix was me al voor :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129113433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Ondernemers betalen ook belasting ......
Ja, en? Ik hoef toch niet meebetalen aan het innen van rekeningen door ondernemers?
pi_129113479
Fuck het systeem _O_ gewoon keihard naaien die domme lui die vertrouwen op het gezwel dat wij het rechtssysteem noemen _O_
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:17:04 #96
241662 Jian
Well, well, well
pi_129113578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Ik hoef toch niet meebetalen aan het innen van rekeningen door ondernemers?
Nee, daar betalen die ondernemers zelf genoeg voor, dat beetje van jou stoppen ze maar in plantsoenenonderhoud ofzo.
pi_129113863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iedereen betaald toch belasting voor openbare orde en veiligheid?
Volgens mij valt dit onder ''openbare orde'' anders wordt het een chaos, gaat iedereen morgen
gratis in een restaurant eten omdat ze weten dat er toch niks aan gedaan wordt. :')
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:56:27 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129114530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:07 schreef paddy het volgende:
Die man is een dakloze? Ik heb nog nooit een dakloze gezien die er zo uitzag. Geknipte haren. Nagels zien er keurig verzorgd uit. Ik zie er geen dakloze in.

Niet alle daklozen zien er onverzorgd uit.
pi_129114575
Ze kunnen die vent best in de vriezer opsluiten.
Ура для россии
pi_129116112
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sjors en Sjimmie ook nog. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')