abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129116123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Iedereen betaald toch belasting voor openbare orde en veiligheid?
Volgens mij valt dit onder ''openbare orde'' anders wordt het een chaos, gaat iedereen morgen
gratis in een restaurant eten omdat ze weten dat er toch niks aan gedaan wordt. :')
Ik betaal met alle plezier voor een restaurant, niet omdat ik anders opgepakt wordt, maar gewoon vrijwillig. Ik betaal wel meer dingen omdat ik dat wil, en niet omdat ik er niet mee weg kan komen als ik het niet doe. Dat lijkt me helemaal niet raar.

Wat me wel raar lijkt is dat ik de politie op mijn dak krijg als ik weer eens vergeet te betalen, terwijl dat ook de volgende keer dat ik in die kroeg kom kan worden hersteld. Ook lijkt het me raar dat als ik niet krijg waarvoor ik had willen betalen, dat die horeca-ondernemer dan dat meningsverschil in zijn voordeel kan beslechten door de politie erbij te halen.

En ik sta niet alleen in het willen betalen voor consumpties. Flessentrekkerij is een dusdanig zeldzaam delict dat het niet eens op de radar van politie en justitie zat toen een jaar of 10 geleden de eerste benzinedieven het nieuws haalden. Daar waar het risico groter is, heb je bijvoorbeeld van die kaarten waarop je drankjes afgestreept worden, en die moet je eerst afrekenen voordat je naar buiten wordt gelaten. Prima, geregeld, zonder kosten voor de belastingbetaler.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129116189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat me wel raar lijkt is dat ik de politie op mijn dak krijg als ik weer eens vergeet te betalen, terwijl dat ook de volgende keer dat ik in die kroeg kom kan worden hersteld.
mew... slecht voorbeeld :') Als jij een vaste stamkroeg hebt en ze kennen je daar gaan ze écht
niet meteen de politie bellen, dat is iets heel anders, dat snap je zelf ook wel denk ik.
pi_129116565
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

mew... slecht voorbeeld :') Als jij een vaste stamkroeg hebt en ze kennen je daar gaan ze écht
niet meteen de politie bellen, dat is iets heel anders, dat snap je zelf ook wel denk ik.
Je bent toch met me eens dat de politie daarbij dan ook niks te zoeken heeft? Ik doe toch niks verkeerd, de openbare orde of de rechtsorde is toch niet in geding, laat staan dat ik een wet overtreden heb?

Ik mag op rekening eten en drinken, omdat ze erop vertrouwen dat ik gewoon wil betalen voor hun diensten, op zich dezelfde avond nog, maar het risico dat er eens blijft liggen tot een volgende keer nemen ze bewust. Dat doen ze niet bij iedereen en niet overal.

Prima, talloze transacties gaan in goed vertrouwen en in terecht vertrouwen. Maar wie je vertrouwt en wie niet is een oordeel dat de ondernemer in kwestie toekomt en waar hij ook zelf de consequenties van moet dragen.
pi_129116576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:07 schreef paddy het volgende:
Die man is een dakloze? Ik heb nog nooit een dakloze gezien die er zo uitzag. Geknipte haren. Nagels zien er keurig verzorgd uit. Ik zie er geen dakloze in.
Vergeet ook niet dat ze vaak wel een uitkering krijgen (dankzij bijvoorbeeld een postbus als inschrijfadres), en dat Utrecht ook wel voorzieningen heeft waar daklozen zich op kunnen frissen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_129116606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bent toch met me eens dat de politie daarbij dan ook niks te zoeken heeft? Ik doe toch niks verkeerd, de openbare orde of de rechtsorde is toch niet in geding, laat staan dat ik een wet overtreden heb?

Ik mag op rekening eten en drinken, omdat ze erop vertrouwen dat ik gewoon wil betalen voor hun diensten, op zich dezelfde avond nog, maar het risico dat er eens blijft liggen tot een volgende keer nemen ze bewust. Dat doen ze niet bij iedereen en niet overal.

Prima, talloze transacties gaan in goed vertrouwen en in terecht vertrouwen. Maar wie je vertrouwt en wie niet is een oordeel dat de ondernemer in kwestie toekomt en waar hij ook zelf de consequenties van moet dragen.
Ja dat zeg ik toch ook! Doe niet zo moeilijk zeg :')
pi_129121365
Die eigenaar is er wel mee bezig op zijn Facebook zeg, sjongejonge, er heeft eens iemand niet betaald. Alsof dit vaak gebeurd zeg.

https://www.facebook.com/leon.prins.7
pi_129124793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die eigenaar is er wel mee bezig op zijn Facebook zeg, sjongejonge, er heeft eens iemand niet betaald. Alsof dit vaak gebeurd zeg.

Ik heb geen facebook dus ik kan dat niet lezen :')

Maar ik kan me wel voorstellen dat hij er werk van maakt, de naam van het restaurant staat
toch in het nieuwsberich? Misschien wil hij voorkomen dat er straks een heleboel grapjassen
denken, hé laten we daar eens gratis gaan eten, dat watje doet toch niks... :P
pi_129158257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb geen facebook dus ik kan dat niet lezen :')

Maar ik kan me wel voorstellen dat hij er werk van maakt, de naam van het restaurant staat
toch in het nieuwsberich? Misschien wil hij voorkomen dat er straks een heleboel grapjassen
denken, hé laten we daar eens gratis gaan eten, dat watje doet toch niks... :P
Ik denk het tegenovergestelde, gratis publiciteit.
pi_129179625
quote:
Het is niet de eerste keer dat de dakloze ”eetpiraat” toeslaat in Utrecht. De man blijkt ook bij andere restaurants op laconieke wijze de duurste maaltijden gratis achterover te drukken.

”Ja, wij hebben ook eens zo iemand gehad”, vertelt ober Kevin Edelijn van een Frans restaurant in de stad (naam bekend bij de redactie). Wanneer hij de foto ziet van de dakloze man die afgelopen dinsdag bij Restaurant De Rechtbank at en daarna vertelde geen geld te hebben, herkent hij hem ook nog eens.

”Hij kwam in zijn eentje eten, al is dat bij ons niet ongewoon. Maar hij bestelde bij elke gang het duurste gerecht. Wijntje erbij en misschien wel acht tot tien bier,” vertelt Edelijn. ”Aan het einde was hij natuurlijk wat dronken. Hij vroeg zelf om de rekening en toen ik vroeg hoe hij wilde betalen, zei hij dat hij dat niet ging doen, omdat hij geen geld had.”

In tegenstelling tot het incident bij de Rechtbank, waar de politie de eetpiraat niet kwam oppakken, werd Edelijn wel geholpen. ”We zette onze afwasser voor de deur en lieten hem er niet uit totdat de politie er was. Hij bleef doodleuk zitten! Hij bestelde net nog geen kopje koffie.”

Een smoes zo groot als de Himalaya
Rene Geurtsen, chef bij Restaurant Hemingway, herkent de foto ook. ”Ja, alleen had hij toen wat meer stoppels. Hij kwam ‘s middags langs om te reserveren voor drie personen en bestelde alvast een biertje. Daarna bestelde hij er nog een, en nog een totdat hij er een stuk of twaalf op had.”

De ”eetpiraat” vertelde een, volgens de chef, nogal ”lugubere smoes”: ”Hij zei dat het etentje voor hem en twee vrienden was die samen de Himalaya gingen beklimmen, omdat een gezamelijke vriend van hen overleden was. Hij zou een klimclubje hebben of iets dergelijks. Uiteindelijk kwamen zijn ‘vrienden’ niet opdagen en heeft hij in zijn eentje gegeten.” Hetzelfde trucje volgde: de man zei niet te kunnen betalen, waarna de politie langskwam en de eetpiraat het etentje betaalde met een nacht in de cel. Geen van beide restaurants kreeg overigens de rekening vergoed.

bron
pi_129182235
quote:
9s.gif Op zondag 21 juli 2013 06:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een nachtje cel voor een dakloze zal wel geen probleem zijn. 's winters lekker warm, zomers lekker
koel :')
  zondag 21 juli 2013 @ 11:54:41 #111
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_129182367
Vroeger (10 jaar geleden ofzo) werkte in in Valkenburg op de terrassen. Daar was het dus standaard dat zodra er eten werd geserveerd dat er meteen werd afgerekend. Geen geld, geen eten.

Kun je tegenwoordig niet meer maken maar toen was het normaal, vooral in de drukte van de ouderwetse bouwvak.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_129182792
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:54 schreef huize het volgende:
Vroeger (10 jaar geleden ofzo) werkte in in Valkenburg op de terrassen. Daar was het dus standaard dat zodra er eten werd geserveerd dat er meteen werd afgerekend. Geen geld, geen eten.

Kun je tegenwoordig niet meer maken maar toen was het normaal, vooral in de drukte van de ouderwetse bouwvak.
Een terras waar je wat kunt eten is toch anders dan een sjiek restaurant.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:19:07 #113
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_129182879
Deden we binnen in het restaurant ook tijdens de bouwvak en het wk wielrennen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_129183975
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook! Doe niet zo moeilijk zeg :')
Nee, jij zegt iets heel anders.
pi_129183995
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij zegt iets heel anders.
Zal wel dan, maar ik bedoelde hetzelfde.
pi_129186641
Haha wat een leuk trucje zeg, als het maar kan. :s)
pi_129186877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:46 schreef speedcore het volgende:
maak er flink wat ophef over door de dakloze net zo lang in je koelcel oid op te sluiten tot de politie wel langs komt.

kans groot dat je als eigenaar dan zelf wat hebt uit te leggen, maar dr zijn niet veel van dit soort klaplopers over daarna die de gok daarna nog wagen

of gewoon in elkaar rammelen en op straat gooien.
Het probleem is dus dat er zoveel restauranthouders dusdanig baatzuchtig zijn dat ze geen rekening mee houden dat mensen gewoonweg gevoed moeten worden en daardoor ontevreden worden. Je zult zien dat wat de uitbater verliest van die ene maaltijd gratis weggeven toch veel minder is dan wat de klant veliest bij het betalen daarvan. Oftewel de winst staat in geen enkele verhouding nog meer tot de gemaakte kosten.

Zo uit de losse pols een argument.
pi_129187367
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

Kan me best voorstellen. Het gaat niet om het bedrag. Toen ik op vakantie een keer voor een paar euro werd opgelicht zat dat me ook best lang dwars. Die paar euro's stellen niets voor, maar het gevoel dat je er aan overhoudt is gewoon heel vervelend.
pi_129187435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Kan me best voorstellen. Het gaat niet om het bedrag. Toen ik op vakantie een keer voor een paar euro werd opgelicht zat dat me ook best lang dwars. Die paar euro's stellen niets voor, maar het gevoel dat je er aan overhoudt is gewoon heel vervelend.
Moeten ze de prijzen maar niet onbetaalbaar maken. Dat is pas de echte oplichterij.
pi_129187448
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:49 schreef _Water_ het volgende:
Moeten ze de prijzen maar niet onbetaalbaar maken. Dat is pas de echte oplichterij.
Sure. Maja, dan eet je er gewoon niet. Ik kan ook niet zo EUR 80 aftikken voor een diner. Daarom ga ik daar ook niet eten. Ik zie je punt echt niet.
pi_129187801
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Sure. Maja, dan eet je er gewoon niet. Ik kan ook niet zo EUR 80 aftikken voor een diner. Daarom ga ik daar ook niet eten. Ik zie je punt echt niet.
Het punt is dat iedereen moet eten. En ook iedereen heeft zo nu en dan recht op een luxe traktatie.

Betaalbaar maken dus.
  zondag 21 juli 2013 @ 16:12:31 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129188070
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:49 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Ga jij toch naar de snackbar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129188149
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:03 schreef _Water_ het volgende:
Het punt is dat iedereen moet eten. En ook iedereen heeft zo nu en dan recht op een luxe traktatie.

Betaalbaar maken dus.
Het is niet de taak van een restauranthouder om iedereen jouw zelfverzonnen "recht op een luxe traktatie" te faciliteren.

Verder mbt "betaalbaar maken". Ik heb geen idee wat de marges zijn op dit soort luxe voedsel. Het moge echter duidelijk zijn dat de productieprijs van bepaald voedsel gewoon ontzettend hoog ligt. Zelfs zonder marges. Bepaald voedsel kan dus niet "betaalbaar" gemaakt worden.
pi_129188211
quote:

[..]

Betaalbaar maken dus.
Mensen lijken steeds meer rechten te krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 21 juli 2013 @ 16:20:25 #125
45206 Pietverdriet
pi_129188279
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is niet de taak van een restauranthouder om iedereen jouw zelfverzonnen "recht op een luxe traktatie" te faciliteren.

Verder mbt "betaalbaar maken". Ik heb geen idee wat de marges zijn op dit soort luxe voedsel. Het moge echter duidelijk zijn dat de productieprijs van bepaald voedsel gewoon ontzettend hoog ligt. Zelfs zonder marges. Bepaald voedsel kan dus niet "betaalbaar" gemaakt worden.
De prijs van het eten in toprestaurants zit in de ingredienten en in het werk wat er in zit.
Typisch dat een hondsvod die meent dat deze zwervers en hijzelf "recht" heeft op een traktatie menen te moeten profiteren van werk wat ze zelf nooit verrichten
  zondag 21 juli 2013 @ 16:20:56 #126
45206 Pietverdriet
pi_129188288
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen lijken steeds meer rechten te krijgen.
En steeds minder plichten.
  zondag 21 juli 2013 @ 16:39:11 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129188808
quote:

[..]

Betaalbaar maken dus.
Anarchist. Zet dat luxe eerst eens uit je hoofd. Voor luxe en kwaliteit betaal je maar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 21 juli 2013 @ 16:44:16 #128
45206 Pietverdriet
pi_129188982
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:39 schreef Cherna het volgende:

[..]

Anarchist. Zet dat luxe eerst eens uit je hoofd. Voor luxe en kwaliteit betaal je maar.
Lijkt me duidelijk wat voor een soort pauper water is
KLB / Moeten werken om je geld
  zondag 21 juli 2013 @ 16:48:05 #129
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129189091
wat een held, gratis eten bij de rechtbank _O- !
pi_129189238
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Best grappige troll :).
  zondag 21 juli 2013 @ 17:07:02 #131
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129189652
Wat een lelijkerd.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129190553
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt. 5 eeuwen wetenschap, technologische vooruitgang en economische groei, en nog steeds moeten we werken voor eten, huisvesting en kleding.

pi_129190559
waarom heeft de eigenaar hem niet aan het werk gezet? Ga dan maar afwassen tot je je schuld afbetaald hebt.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 21 juli 2013 @ 17:44:03 #134
45206 Pietverdriet
pi_129190618
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt. 5 eeuwen wetenschap, technologische vooruitgang en economische groei, en nog steeds moeten we werken voor eten, huisvesting en kleding.

En waarom zou je dat maar moeten krijgen?
pi_129190736
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom zou je dat maar moeten krijgen?
Ik zeg niet dat je alles moet krijgen. Maar met dit niveau van technologie en welvaart is het een beetje onzin om hard te werken voor iets anders dan persoonlijke ambitie in het werk zelf of om grotere materiele welstand dan anderen te bereiken.
  zondag 21 juli 2013 @ 17:50:34 #136
45206 Pietverdriet
pi_129190802
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je alles moet krijgen. Maar met dit niveau van technologie en welvaart is het een beetje onzin om hard te werken voor iets anders dan persoonlijke ambitie in het werk zelf of om grotere materiele welstand dan anderen te bereiken.
Waarom wil jij dat bepalen voor anderen?
pi_129190868
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom wil jij dat bepalen voor anderen?
Waarom wil jij voor anderen bepalen dat ze hard moeten werken om in hun levensonderhoud te voorzien?
  zondag 21 juli 2013 @ 17:54:37 #138
45206 Pietverdriet
pi_129190890
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom wil jij voor anderen bepalen dat ze hard moeten werken om in hun levensonderhoud te voorzien?
Hoeven ze voor mij ook niet, maar vind niet dat dit soort op mijn zak moet teren.
pi_129190946
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoeven ze voor mij ook niet, maar vind niet dat dit soort op mijn zak moet teren.
Er is ook een heel ander soort, dat ook op jouw zak teert en daar veel meer aan overhoudt. En dan heb ik het niet over ambtenaren.
  zondag 21 juli 2013 @ 17:58:28 #140
45206 Pietverdriet
pi_129190978
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is ook een heel ander soort, dat ook op jouw zak teert en daar veel meer aan overhoudt. En dan heb ik het niet over ambtenaren.
Ach gus, komt de pseudointellectueel weer omhoog
pi_129191143
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, komt de pseudointellectueel weer omhoog
Tja, we kunnen niet allemaal zakken voor de koksschool.
  zondag 21 juli 2013 @ 18:07:16 #142
45206 Pietverdriet
pi_129191182
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tja, we kunnen niet allemaal zakken voor de koksschool.
I'll cry all the way to the bank
pi_129290962
quote:
Utrechtse eetpiraat loopt tegen de lamp

UTRECHT - Een sushi-diner heeft de Utrechtse eetpiraat de das om gedaan. De smulpaap deed zich te goed aan de Japanse lekkernijen bij restaurant Sumo aan de Potterstraat.

Toen hij er weer tussenuit probeerde te knijpen zonder te betalen, werd de man gepakt. De eetpiraat kwam vorige week in het nieuws toen de bedrijfsleider van het Utrechtse restaurant De Rechtbank een foto van hem op Facebook zette.

De man is volgens de politie geen onbekende in de horecawereld. Op dit moment zijn er zes aangiftes over de eetpiraat bekend, maar een woordvoerder zegt dat er mogelijk nog meer gevallen in en buiten Utrecht bekend worden.

De 40-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats zit vast. Donderdag wordt hij met een dagvaarding op straat gezet. De politie roept horeca-uitbaters op om direct te bellen als de man weer dreigt toe te slaan. Het gaat om een opvallend lange man met een langwerpig gezicht. Hij loopt en praat moeilijk.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:25:12 #144
45206 Pietverdriet
pi_129291132
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:21 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vanwaar dat Balkje?
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 juli 2013 @ 14:42:57 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129291806
Deze man pakte het niet heel intelligent aan overigens. Je kunt beter zeggen dat je even buiten een sigaret gaat roken voordat je de rekening vraagt en dan niet meer terugkomen.
Maar goed, dat heb ik nu 12x gedaan bij de lokale pizzeria en daar trappen ze dan uiteindelijk ook niet meer in.
pi_129292025
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vanwaar dat Balkje?

Ik herhaal mezelf nog maar eens. Je kan zo iemand toch laten afwassen totdat de rekening betaald is?
pi_129292220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:49 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik herhaal mezelf nog maar eens. Je kan zo iemand toch laten afwassen totdat de rekening betaald is?
Deze tent zit in Utrecht, niet in Duckstad.
Iemand tegen zijn wil vasthouden zonder geldige juridische reden is gewoon strafbaar.
pi_129292782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

:D
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:13:11 #149
45206 Pietverdriet
pi_129292866
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Iemand tegen zijn wil vasthouden zonder geldige juridische reden is gewoon strafbaar.
Juist, zoals ik al eerder zei, afwassen voor je restaurant rekening is Donald Duck
pi_129293130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist, zoals ik al eerder zei, afwassen voor je restaurant rekening is Donald Duck
Precies en al die schattige 'waarom doet de eigenaar niet X' vraagjes zijn simpel te beantwoorden met het feit dat hij dan strafbaar is.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:29:42 #151
45206 Pietverdriet
pi_129293334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies en al die schattige 'waarom doet de eigenaar niet X' vraagjes zijn simpel te beantwoorden met het feit dat hij dan strafbaar is.
Wat in principe natuurlijk triest is natuurlijk dat het slachtoffer gestraft wordt en de dader vrijuit gaat.
pi_129293883
In principe wel logisch:

"Wilt u wat drinken?"

"Wat wilt u eten?"

je antwoordt gewoon, en kunt nergens uit opmaken dat het ook geld kost. goeie, ff onthouden deze.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_129294249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat in principe natuurlijk triest is natuurlijk dat het slachtoffer gestraft wordt en de dader vrijuit gaat.
Het slachtoffer wordt op zich niet gestraft, zolang hij het recht maar niet in eigen hand neemt natuurlijk.

Verder is het inderdaad heel lullig voor betreffende restauranthouder, maar het blijft een zakelijk geschil. Stel dat je in een restaurant eten krijgt voorgeschoteld wat totaal niet goed bereid is en verder qua service ook niet best is. Je besluit vervolgens het eten te laten staan en weg te lopen zonder te betalen. De situatie is natuurlijk vanuit het perspectief van 'slachtoffer' en 'dader' heel anders, maar juridisch gezien zit daar weinig verschil tussen.
pi_129296018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:48 schreef b4kl4p het volgende:
In principe wel logisch:

"Wilt u wat drinken?"

"Wat wilt u eten?"

je antwoordt gewoon, en kunt nergens uit opmaken dat het ook geld kost. goeie, ff onthouden deze.
volgens mij telt gezond verstand ook mee in het oordeel van de rechter (en wet?'redelijkerwijs'? ) . Bij een horeca gelegendheid mag iedereen er natuurlijkerwijs van verwachten dat er een vergoeding tegenover de dienst van eten en drinken staat.
pi_129296327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:48 schreef b4kl4p het volgende:
In principe wel logisch:

"Wilt u wat drinken?"

"Wat wilt u eten?"

Onzin, je krijgt toch een menukaart onder je neus geschoven, waar de prijzen bij staan?
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:11:02 #156
45206 Pietverdriet
pi_129296411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het slachtoffer wordt op zich niet gestraft, zolang hij het recht maar niet in eigen hand neemt natuurlijk.

Verder is het inderdaad heel lullig voor betreffende restauranthouder, maar het blijft een zakelijk geschil. Stel dat je in een restaurant eten krijgt voorgeschoteld wat totaal niet goed bereid is en verder qua service ook niet best is. Je besluit vervolgens het eten te laten staan en weg te lopen zonder te betalen. De situatie is natuurlijk vanuit het perspectief van 'slachtoffer' en 'dader' heel anders, maar juridisch gezien zit daar weinig verschil tussen.
Hij blijft op de rekening zitten, dat is ook een straf. Horecaondernemers hebben het moeilijk genoeg, en deze misgelopen omzet is 100% verlies.
De rekening van zeg, 80 Euro, komt direct uit de portemonee van de ondernemer.
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:04:47 #157
16715 Mylene
*schatje*
pi_129341580
quote:
Eetpiraat waarschijnlijk nooit bestraft

Een beruchte eetpiraat uit Utrecht zal vermoedelijk nooit worden bestraft, zegt de politie. Gedupeerde horeca-ondernemers kunnen de wanbetaler alleen aanpakken via een peperdure civiele procedure.

Pas als een eetpiraat vaker in de fout gaat en er een dossier over deze persoon is opgebouwd, zal justitie overgaan op strafrechtelijke vervolging. ,,Wij raden ondernemers dan ook altijd aan om aangifte te doen zodat wij een dossier kunnen opbouwen", zegt de politie.
Magertjes

Het dossier tegen de 40-jarige eetpiraat is vooralsnog magertjes. Daardoor kan hij vermoedelijk alleen burgerrechtelijk worden vervolgd. Door de hoge kosten die een civiele procedure met zich meebrengt, nemen de ondernemers vaak hun verlies.

Op dit moment zijn er al zes aangiftes over de eetpiraat bekend, maar een woordvoerder van de politie zegt dat er mogelijk nog meer gevallen in en buiten Utrecht bekend worden.

De man, die geen woon- of vaste verblijfplaats heeft, is woensdagmiddag met een dagvaarding op straat gezet. De politie vraagt horeca-personeel direct de politie te bellen als de man weer toeslaat.
bron
pi_129341623
Wat een kutregels.
pi_129342250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Beetje slap verhaal van de politie. 6 gevallen is in principe ruim genoeg om het delict van flessentrekkerij te voltooien, indien er niet een extreem lange periode tussen de gevallen zit.
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:22:33 #160
45206 Pietverdriet
pi_129342281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beetje slap verhaal van de politie. 6 gevallen is in principe ruim genoeg om het delict van flessentrekkerij te voltooien, indien er niet een extreem lange periode tussen de gevallen zit.
Zeg jij nu dat de politie haar werk niet goed doet?
pi_129342392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeg jij nu dat de politie haar werk niet goed doet?
Slappe verhalen ophangen lijkt me niet het werk van de politie inderdaad.

Gewoon proberen op te pakken, en bij een volgende keer moet dat lukken. Dan kunnen die ondernemers zich bij slachtofferhulp melden en hun claim indienen in de strafzaak, en zodra meneer weer een beetje inkomsten heeft druppelt het geld langzaam binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')