abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129050189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef IPA35 het volgende:
Meh, mijn Engels is heel redelijk en ik heb nooit tweetalig onderwijs nodig gehad.

Kennis van de Nederlandse taal is het belangrijkst in Nederland, andere talen zoals Engels of die van het land van herkomst (v/d ouders) komen daarna. Ikzelf hekel mijn gebrekkige kennis van onze taal ten zeerste ;( .
Helemaal met je eens.
Doordat engels zo vroeg aangeleerd wordt komt de taal van de ouder soms te vervallen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_129050206
pi_129050224
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.
Doordat engels zo vroeg aangeleerd wordt komt de taal van de ouder soms te vervallen
Uit allerlei onderzoek blijkt dat dit helemaal niet zo werkt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:57:58 #54
365082 IPA35
Patriarch
pi_129050249
Het enige wat ik van Engels nooit begrepen heb is waarom het The Judge cite several previous cases during the hearing in plaats van The Judge cited several...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129050260
pi_129050277
quote:
9s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:55 schreef MissionPhailed het volgende:
Krijg je nog meer van die droeftoeters die half-NL, half-Engels gaan praten/typen.
Lolwut?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_129050317
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Uit allerlei onderzoek blijkt dat dit helemaal niet zo werkt.
Praktisch wel , tweede keer dat je ernaast zit:
http://en.wikipedia.org/w(...)_of_he.2C_she_and_it

Mijn Kinderen leren
1) De twee landstalen
2) Doordat Engels zo vroeg aangeleerd is is het voor mijn lastig Nederlands tegen ze te praten; resultaat: Kennis van het Nederlands wordt niet doorgegeven
pi_129050355
Niets mis met tweetaligheid als het allebei wordt geleerd van iemand die het nagenoeg correct spreekt.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_129050468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef IPA35 het volgende:
The Judge cite
?
Zeker "cites" of "cited"
pi_129050505
Ze kunnen zich beter focussen op het Nederlands want dat is werkelijk waar een drama bij de jeugd.
pi_129050559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Praktisch wel , tweede keer dat je ernaast zit:
http://en.wikipedia.org/w(...)_of_he.2C_she_and_it

Mijn Kinderen leren
1) De twee landstalen
2) Doordat Engels zo vroeg aangeleerd is is het voor mijn lastig Nederlands tegen ze te praten; resultaat: Kennis van het Nederlands wordt niet doorgegeven
Dit is gewoon niet waar. Jij kraamt echt alleen maar onzin uit (in een ander topic ook al) en je hebt duidelijk een klap van de molen gehad. Ik reageer niet meer op je. :)
pi_129051072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Jij kraamt echt alleen maar onzin uit (in een ander topic ook al) en je hebt duidelijk een klap van de molen gehad. Ik reageer niet meer op je. :)
Doe dat alsjeblieft niet, als je te dom bent om toe te geven dat taal meer is dan nivelering van de gramaticale regels.

De taal die gedurende een dag het meest gebruikt wordt onder de leeftijd 5 is toonaangevend. Onder 5 is er geen taalbesef, enkel communicatie. Hoe ouder men wordt hoe groter dat besef en hoe analitscher men een taal benadert . het principe van full-immersion onderwijs.
Ik heb met twee kinderen in dat systeem inderdaad geen enkel idee hoe dat werkt.
Ook het praktische effect dat ik mijn moedertaal niet genoeg gebruikt heeft neveneffecten.
(het is trouwens moedertaal niet vadertaal met een historische reden als zijnde wie de opvoeder in die eerste 5 jaar is maar dat zul jij wel weer proberen te weerleggen).
pi_129051120
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

nivelering van de gramaticale regels.
:? :')

Ik heb geen idee wat je bedoelt, en er staan al twee spelfouten in deze vijf woorden.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:19:28 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129051301
wat een stuk onzin _O-

gewoon lekker weigeren engels te spreken en niet naar buiten gaan _O_
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:21:41 #65
365082 IPA35
Patriarch
pi_129051404
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:02 schreef desiredbard het volgende:

[..]

?
Zeker "cites" of "cited"
The judge cite several previous cases... is goed. Niet cited.
Waarom begreep ik niet eigenlijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:22:25 #66
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129051430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.
want :?
pi_129051517
op het gymnasium krijg je toch nog wel goed les in de nederlandse taal of niet soms?
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:25:41 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129051623
Kleinburgerlijk gelul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:26:36 #69
365082 IPA35
Patriarch
pi_129051664
quote:
13s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:25 schreef Ringo het volgende:
Kleinburgerlijk gelul.
Nederlanders zijn nu eenmaal een kleinburgerlijk volk.
pi_129052146
quote:
9s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:52 schreef Specularium het volgende:
Ik dacht dat dit over straattaal zou gaan, dat is nog 10x erger.
dit ja
Ура для россии
pi_129052435
Europa gaat in de toekomst de Nederlandse taal toch afschaffen en geef ze dan eens ongelijk
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:47:01 #72
365082 IPA35
Patriarch
pi_129052488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:45 schreef eight het volgende:
Europa gaat in de toekomst de Nederlandse taal toch afschaffen en geef ze dan eens ongelijk
Europa :r

w/
pi_129052510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:? :')

Ik heb geen idee wat je bedoelt, en er staan al twee spelfouten in deze vijf woorden.
Krijg je als je je Nederlands niet gebruikt, ik moest verdomme zoeken naar de tweede .
Het feit dat een taal moeilijk is, ik heb absoluut geen talenknobbel, betekent niet dat de taal maar vereenvoudigd moet worden. Engels is in principe een makkelijke taal , dat verneukte Amerikaans al helemaal. Ik begrijp ueberhaupt helaaml niet waarom we het over deingen als de/het topic hebben als er daarvoor gewoon een prima Nederlands woord als onderwerp of thema bestaat.
Het ondergeschikt maken van een taal aan een buitenlandse resulteerd in taal erosie.

Men begint in Nederland te vroeg met Engels, zeker omdat het geen tweetalig land is.
Belgie heeft nog een excuus om jinge kinderen frans/vlaams als secundaire taal aan te smeren.

Engels heeft de neiging om de eigen landstaal te verdringen.
Nu is het Engels, het was ooit Frans en ze blijven er op plaatsen krampachtig aan kleven
Een revival opleving van het Frans hoeft van mij echt niet, grammaticaal ligt dat me absoluut niet, dan liever Engels.

Ik heb twee kinderen in Full immersion onderwijs Iers .
Dit gaat nu op de oudste inhouden dat hij met zijn Engels gaat achterlopen
Er is mij zelfs aangeraden niet in het Engels met hem te lezen en schrijven maar liever hebben ze dat ik Nederlands met hem doe.
Engels is overal om je heen en is te overbearing (gvd wat is het Nederlands voor overbearing?) en makkelijk. Neem alleen het rijtje onregelmatige werkwoorden..... een a4 tje Roman 12 point

Alle andere vakken worden volledig in het Iers onderwezen en Eind volgend schooljaar gaat Engels onderwezen worden als vreemde taal .
Studie wijst uit dat hij nog een jaar tot 1.5 gaat achterlopen in zijn taal en dan gaat inhalen.
Verder zal door de grammaticale grondslag het aanleren van andere talen makkelijker verlopen.
pi_129052551
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:45 schreef eight het volgende:
Zie ik ook weer niet zo snel gebeuren, howel het waar de gering betreft natuurlijk wel gaat om pot-smoking-surrender-monkeys
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:49:39 #75
365082 IPA35
Patriarch
pi_129052575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zie ik ook weer niet zo snel gebeuren, howel het waar de gering betreft natuurlijk wel gaat om pot-smoking-surrender-monkeys
Jaja de tijd van De Ruyter en dergelijke mannen van staal is voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')