quote:
Krijg je als je je Nederlands niet gebruikt, ik moest verdomme zoeken naar de tweede .
Het feit dat een taal moeilijk is, ik heb absoluut geen talenknobbel, betekent niet dat de taal maar vereenvoudigd moet worden. Engels is in principe een makkelijke taal , dat verneukte Amerikaans al helemaal. Ik begrijp
ueberhaupt helaaml niet waarom we het over deingen als de/het topic hebben als er daarvoor gewoon een prima Nederlands woord als onderwerp of thema bestaat.
Het ondergeschikt maken van een taal aan een buitenlandse resulteerd in taal erosie.
Men begint in Nederland te vroeg met Engels, zeker omdat het geen tweetalig land is.
Belgie heeft nog een excuus om jinge kinderen frans/vlaams als secundaire taal aan te smeren.
Engels heeft de neiging om de eigen landstaal te verdringen.
Nu is het Engels, het was ooit Frans en ze blijven er op plaatsen krampachtig aan kleven
Een
revival opleving van het Frans hoeft van mij echt niet, grammaticaal ligt dat me absoluut niet, dan liever Engels.
Ik heb twee kinderen in Full immersion onderwijs Iers .
Dit gaat nu op de oudste inhouden dat hij met zijn Engels gaat achterlopen
Er is mij zelfs aangeraden niet in het Engels met hem te lezen en schrijven maar liever hebben ze dat ik Nederlands met hem doe.
Engels is overal om je heen en is te overbearing (gvd wat is het Nederlands voor overbearing?) en makkelijk. Neem alleen het rijtje onregelmatige werkwoorden..... een a4 tje Roman 12 point
Alle andere vakken worden volledig in het Iers onderwezen en Eind volgend schooljaar gaat Engels onderwezen worden als vreemde taal .
Studie wijst uit dat hij nog een jaar tot 1.5 gaat achterlopen in zijn taal en dan gaat inhalen.
Verder zal door de grammaticale grondslag het aanleren van andere talen makkelijker verlopen.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.