Impry | woensdag 17 juli 2013 @ 10:18 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. [ Bericht 4% gewijzigd door jitzzzze op 27-07-2013 20:37:05 ] | |
Impry | woensdag 17 juli 2013 @ 10:22 |
Heb juist bewust gekozen voor een band uit het middensegment. Op droog hebben deze banden prima grip, op nat wegdek wat minder en dat is net wat ik wil! ![]() ![]() | |
Matty___ | woensdag 17 juli 2013 @ 10:46 |
Juist met RFT heb je toch minder grip als het nat is (althans dat is mijn ervaring) | |
Goddelijker | woensdag 17 juli 2013 @ 10:50 |
Ook leuk met die banden als je er geen RFT onder hebt liggen, je meteen je kofferbak moet volgooien met plakspullen etc. ![]() | |
Matty___ | woensdag 17 juli 2013 @ 10:52 |
Ook dat nog eens. Dus eigenlijk is die alleen op rijcomfort op vooruit gegaan. | |
Impry | woensdag 17 juli 2013 @ 10:57 |
Ik was echt wel klaar met die harde runflats, verschil in comfort met deze banden tov de RFT's is al groot en dan heb ik alleen achter nog maar nieuwe banden. M-sport onderstel is erg stug en op deze manier komt het wat gebalanceerder over. | |
spectrumanalyser | woensdag 17 juli 2013 @ 11:03 |
vanmorgen de olie ververst. het veelbesproken reset-apparaatje werkt in de praktijk minder goed dan ik had verwacht. bij een e46 met obd1 kan je blijkbaar niet de olie interval resetten zonder de service interval reset te doen. na het indrukken van oil reset gebeurde er namelijk niets. nu verschijnt er Service 25000 op het dashboard bij het starten, ik had juist oil verwacht. uurtje lekker bezig geweest met sleutelen bij een nieuw DIY adres hier in het dorp ![]() klein minpuntje gevonden, de veer rechtsachter is gebroken.... zal even moeten opzoeken welke ik moet hebben, dat gebeurd via chassisnummer begrijp ik. | |
daNpy | woensdag 17 juli 2013 @ 11:19 |
160 per set | |
spectrumanalyser | woensdag 17 juli 2013 @ 11:38 |
dankjewel daNpy. binnen 1 of 2 maanden vervang ik ze. twee voorbandjes erbij en de beierse motor werk mag voor de algemene periode keuring keuring ![]() | |
rumiii | woensdag 17 juli 2013 @ 13:57 |
Iemand hier ervaring met een M5 E39? | |
spectrumanalyser | woensdag 17 juli 2013 @ 15:32 |
bij wheeler dealers hebben ze een aflevering gemaakt met een M5 e39 | |
rumiii | woensdag 17 juli 2013 @ 16:19 |
Style man, zeker checken Waar begint een zoektocht naar deze M5? Moet je het vooral in Duitsland proberen? | |
daNpy | woensdag 17 juli 2013 @ 19:28 |
Het lijkt er toch op dat de business CD uit 1998 hetzelfde is als die uit een sedan van 2001 ![]() (Qua stekkers dus) | |
ZwartmetSuiker | woensdag 17 juli 2013 @ 19:30 |
Ook van een E30 touring en een E36 M3 cabrio. Erg goeie afleveringen! | |
Hyperdude | donderdag 18 juli 2013 @ 09:18 |
![]() Gelukkig ging de brandstofpomp duizend meter lager kapot. ![]() Drie dagen voordat een nieuwe pomp vanuit Zweden in de middle of nix in Noorwegen arriveerde. ![]() Iemand wel eens een pomp kapot gehad? Ik niet, en rij toch meestal auto's met 2-4 ton op de teller. | |
rival | donderdag 18 juli 2013 @ 09:21 |
Nog nooit een kapotte benzinepomp gehad en rij toch vaker in auto's (ver) boven de 2 ton.. in de racer maakte hij heel veel herrie. voor de zekerheid alvast eentje in de auto liggen..... 2 jaar later lag die er nog... | |
Hyperdude | donderdag 18 juli 2013 @ 09:30 |
Ik dus ook niet. Na een korte stop op parkeerplaats van 15 min. oid. startte ie alleen nog maar om daarna direct af te sterven. Na 15 min. zekeringen checken en op de tank bonken de ANWB maar gebeld. 30 min. later kwam er een Sven met oplegger. Duurt meestal uren daaro; maar stonden nu gelukkig vlak bij een doorgaande weg. Ben je blij dat je een noodvoorraad van bier, appels ![]() BTW is daaro trouwens 25% ![]() | |
rival | donderdag 18 juli 2013 @ 09:39 |
je moet er toch niet aan denken dat je dan ergens totaal afgelegen zit o | |
mitchelll0181 | donderdag 18 juli 2013 @ 10:08 |
Met een lege telefoon accu en geen lader ![]() | |
jitzzzze | donderdag 18 juli 2013 @ 10:15 |
Alleen een lekke dieselinjectiepomp, maar die deed het verder nog wel. | |
Flycoo | donderdag 18 juli 2013 @ 10:30 |
welk dorp is dat? Ben zelf een beetje zoekende naar zoiets zonder al teveel mafkezen. | |
Hyperdude | donderdag 18 juli 2013 @ 12:54 |
Heb na mijn middelbare school 6 maanden in Australië op een boerderij van familie in de outback "gewerkt". Daar kon je de hele dag op gravelwegen rijden zonder 1 ander mens te zien. GSM had je nog niet, maar waarschijnlijk ook nog geen bereik in 2013. Dan moet je echt afspreken dat je ergens aankomt om X uur. Dan gaan ze zoeken na een paar uur (als ze nuchter zijn). Mijn pa heeft ooit in de VS gestudeerd; is ie bijna doodgevroren ergens in de auto in Canada. Zegt ie. Heeft nog altijd water, dikke jas, regen jas en een plaid in de auto. In NL gaat het ietsje anders. | |
Piet__Piraat | donderdag 18 juli 2013 @ 18:07 |
Mijn diesel staat bekend om z'n hemelende pomp, vast een stukje duurder dan bij jou ![]() | |
jitzzzze | donderdag 18 juli 2013 @ 18:09 |
+1 | |
Hyperdude | donderdag 18 juli 2013 @ 18:25 |
Vooral als ie in de prak draait na een snelle Autobahnrit en alu-schilfertjes uit het gehele brandstofsysteem moeten worden verwijderd. ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 18 juli 2013 @ 20:14 |
Hou je mond! Daar wil ik niet aan denken ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 18 juli 2013 @ 20:57 |
toch is er niets bekend over vroegtijdige uitval van de brandstofpomp. zolang je het brandstoffilter netjes op z'n tijd vernieuwd. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:41 |
Iemand die toevallig weet of zo'n set in Nederland te koop is, en zo ja, waar ik dat kan kopen. Ik zou namelijk mijn spiegel willen demonteren. Het betreft dit setje. | |
jitzzzze | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:43 |
Al die tools kan je bij een Brezan/Rijsbergen zo halen. Maar over het algemeen kom je heel ver met een steeksleutelset, doppenset en (torx) schroevendraaiers. En zeker voor een buitenspiegel heb je geen speciaal gereedschap nodig. | |
mitchelll0181 | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:44 |
![]() Wat is nu het probleem van je spiegel demonteren dan .. Welke spiegel trouwens ? | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:45 |
Mijn linker spiegel is defect, nou zou ik deze graag nader willen bekijken. Om dit te kunnen doen, moet je het linker deurpaneel eruit halen. (De bekleding.) Dit doe je dus door middel van zo'n set, daarmee haal je alles veilig los. | |
jitzzzze | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:48 |
Welk model heb je? Het enige waarvoor je echt iets bijzonders nodig zou kunnen hebben heeft met je timing te maken. Verder heb je niets anders nodig dan kwaliteitsgereedschap. V.w.b. de spiegel; je kan zeer waarschijnlijk het glas eruit wippen om het mechanisme te bekijken. Of haal het afdekkapje los aan de binnenkant van de deur; zit gewoon vast geklikt. De hele bekleding hoeft er niet af, en al wil je dat toch wel heb je alleen maar een torx schroevendraaier nodig. De buitenspiegel zelf zit met een drietal boutjes vast; stelt echt geen kont voor. | |
mitchelll0181 | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:48 |
E46 ? Of wat ? Bij een e46 zij. Het een paar torx boutjes, en trekken maar.. Stelt niets voor. | |
jitzzzze | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:48 |
E36 = exact hetzelfde. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:50 |
Het gaat om een E46 Coupé. Ik zou het graag willen doen zoals in dit filmpje. | |
jitzzzze | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:52 |
Zoals gezegd, dat is leuk maar echt niet noodzakelijk. ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:54 |
Zal ik even opzoeken, bedankt! | |
jitzzzze | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:10 |
No problem, als er iets is roep vooral. | |
daNpy | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:27 |
Zo'n plastic tool is wel handig voor het veilig verwijderen van de sierlijsten, zonder beschadigingen dus. Maar het kan ook zonder als je voorzichtig bent. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:57 |
Ik zie net dat ik helemaal geen sierlijsten voorin heb. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:14 |
Gewoon een schroevendraaier met een theedoek er overheen... | |
daNpy | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:20 |
Dat is niet hetzelfde ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:31 |
Maar het werkt wel prima bij mij tot nu toe ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 09:40 |
Vette shit, ouwe! ![]() ![]() http://link.marktplaats.nl/699224488 | |
Piet__Piraat | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:14 |
Krijg je er ook een schnitzel bij? ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:25 |
Ik hoop het wel ![]() | |
daNpy | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:00 |
En de rest? ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:03 |
Die verkoopt ie los en een net zo kwalitatieve advertentie. Iets met "Dikke bilstein b6 dempers met grote staaf" ofzo ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:04 |
Deze:http://link.marktplaats.nl/699224030 | |
daNpy | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:06 |
Als set toch veel sneller verkocht zou ik denken? | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:07 |
Lijkt me ook, want wat heb ik nou aan een losse snitzler veer of een losse B6 demper? | |
daNpy | zaterdag 20 juli 2013 @ 13:25 |
Sowieso tweedehands dempers... | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 15:13 |
Precies, dat is iets wat je eigenlijk niet moet willen. | |
12345r | zaterdag 20 juli 2013 @ 18:57 |
En weer terug uit Duitsland, 1500km cruisen met de Bimmer. Blijft toch echt een geweldige wagen ![]() Donderdag nog richting de Nürburgring gereden, maar helaas net 5 minuten te laat, dus we mochten de baan niet meer op, balen ![]() ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 20 juli 2013 @ 21:07 |
Vanmiddag zo'n setje gehaald bij de Brezan. Net het deurpaneel gedemonteerd en wat blijkt, de kabel voor de linker spiegel was niet aangesloten. Deze weer erin aangesloten en hij werkt perfect. Ook de speaker werkt weer, deze maakte waarschijnlijk slecht contact. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 20 juli 2013 @ 21:39 |
Mooi zo ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 20 juli 2013 @ 21:50 |
Wat een onzin.. Echt iets voor lompe mensen zonder gevoel in hun klauwen.. Maar t werkt wel ja ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 20 juli 2013 @ 22:19 |
Dit is het setje: ![]() Wat het allemaal precies is, kan ik je niet vertellen. Het werkt echter wel goed. Totaal prijs incl BTW was €9,68 bij de Brezan in Delft. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zou het namelijk erg zonde vinden, wanneer ik met bijvoorbeeld een schroevendraaier een grote kras of misschien wel een scheur in de bekleding maak. De vorige eigenaar heeft namelijk al eens geprobeerd door middel van een platkop het spiegel besturingssysteem eruit te wippen, waardoor er nu een lelijk plekje zit. Dat had waarschijnlijk met dit setje niet gebeurd. | |
daNpy | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:07 |
Je vind het onzin, maar het werkt wel ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:10 |
Ja. Maar onnodig als je een beetje logisch nadenkt..en gevoel in je klauwen hebt ![]() Maarja daarom hebben de meeste van jullie ook een brug nodig/willen voor de meest simpele dingen.. ![]() | |
daNpy | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:13 |
De tijd van buiten op de stenen onder een krikje liggen en de goedkoopste zooi op mn auto schroeven heb ik idd achter me gelaten. | |
mitchelll0181 | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:15 |
Hahahaha inkoppertje ![]() Och ieder zn ding ![]() whatever floats your boat | |
Hyperdude | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:19 |
Net zoals lompe bestuurders betere banden dan Wanli nodig hebben om heelhuids thuis te komen? ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 20 juli 2013 @ 23:32 |
Blijkbaar .. Toch leuk beetje corrigeren af en toe .. ![]() Nee tuurlijk zijn merkbanden veeeel beter. Maja je moet er gewoon naar rijden.. Als het regent zal ik niet 140 op de snelweg rijden hoor hahahaha Er zijn ook figuren die met regen alsnog bochten haaks nemen met wanli's en dan vouw je hem om een boom ja.. Gewoon weten hoe je ergens mee om moet gaan ![]() | |
rival | maandag 22 juli 2013 @ 09:00 |
zo iemand die met 50 een op of afrit neemt...... en dan rij je in een bmw ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 22 juli 2013 @ 09:34 |
Och och och .. We moeten maar is gaan meeten ![]() | |
rival | maandag 22 juli 2013 @ 11:20 |
and then? ![]() | |
Craptacular | maandag 22 juli 2013 @ 12:49 |
Kan het kwaad een eerste kleine beurt uit te stellen? Ik zit nu met m'n Einzer qua kmstand op 16k. | |
mitchelll0181 | maandag 22 juli 2013 @ 12:50 |
Eerste beurt is t belangrijkst.. | |
rival | maandag 22 juli 2013 @ 12:59 |
Ja dat kan. | |
jitzzzze | maandag 22 juli 2013 @ 13:18 |
technisch kan het waarschijnlijk prima, maar misschien het kan gevolgen hebben voor je garantie. [ Bericht 0% gewijzigd door jitzzzze op 22-07-2013 13:51:01 ] | |
spectrumanalyser | maandag 22 juli 2013 @ 13:47 |
nee, het kan geen kwaad en verlopen garanties geloof ik niet zo in. het roept wel de vraag op, als je door wilt blijven rijden, waarom zou je het uitstellen. de kosten blijven hetzelfde. het is toch een fijne gedachte dat er verse olie door het blok vloeit en dat filters niet verstopt zitten. | |
rival | maandag 22 juli 2013 @ 13:50 |
het kan geen kwaad? Elk product dat in gebruik gaat werkt altijd perfect? | |
mitchelll0181 | maandag 22 juli 2013 @ 13:52 |
Wat een onzin weer. De eerste beurt is echt belangrijk omdat de olie vol zit met metaal deeltjes door het inlopen van alle nieuwe delen, dit moet allemaal op elkaar inlopen! | |
rival | maandag 22 juli 2013 @ 13:55 |
en er zal maar iets mis zijn.... iets wat na 15k nog op te lossen valt, maar na 30k niet meer..... zit je dan... | |
maart78 | maandag 22 juli 2013 @ 17:20 |
ik zou persoonlijk nooit een beurt overslaan. goed onderhoud is het behoud van je auto ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 22 juli 2013 @ 20:28 |
Iemand ervaring met het vervangen van een hardyschijf voor een 320 E46? | |
Andyy | dinsdag 23 juli 2013 @ 01:46 |
Met 16k al? Die van ons begon na 30k pas te piepen | |
daNpy | woensdag 24 juli 2013 @ 22:51 |
Iemand nog een setje 16" BMW velgen liggen? Hoeven niet super knap te zijn, wel recht. Voor E91, dus ET34 ![]() | |
Flycoo | donderdag 25 juli 2013 @ 16:58 |
Wie heeft er een schroevendraaier in mijn turbo gestoken? [flickr]http://www.flickr.com/photos/31854415@N00[/flickr] [ Bericht 0% gewijzigd door Flycoo op 25-07-2013 17:54:05 ] | |
jitzzzze | donderdag 25 juli 2013 @ 18:21 |
je plaatje doet het niet ![]() | |
Flycoo | donderdag 25 juli 2013 @ 18:27 |
Turbo ook nier meer.. [Img]http://www.flickr.com/photos/31854415@N00/with/9363769703/[img] (Plaatje nu wel?) | |
Sounddragon | donderdag 25 juli 2013 @ 18:49 |
nee, flikker plaatjes doen het hier niet. | |
mitchelll0181 | donderdag 25 juli 2013 @ 19:42 |
![]() Hoe the fuck doe je dat .. Iets losgekomen.. ? | |
Anne | donderdag 25 juli 2013 @ 19:44 |
Tuurlijk wel ![]() http://farm6.staticflickr.com/5549/9363769703_2efcf81a75_o.jpg ![]() | |
Flycoo | donderdag 25 juli 2013 @ 19:51 |
Tja... geen idee. Fluit nu een beetje. Toch maar even laten vervangen. Hebben we de maandelijkse onderhoudskosten wel weer gehad ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 25 juli 2013 @ 19:52 |
Wtf ![]() | |
Flycoo | donderdag 25 juli 2013 @ 20:18 |
200k km 8 jaar en een beetje | |
jitzzzze | donderdag 25 juli 2013 @ 20:41 |
Pff, dat is bijna nieuw ![]() | |
Flycoo | donderdag 25 juli 2013 @ 20:51 |
Na de turbo gaat de lucht toch via de intercooler naar het inlaatspruitstuk? Hopelijk zijn er daar wat deeltjes uitgefilterd. | |
mitchelll0181 | donderdag 25 juli 2013 @ 20:54 |
Ja, geen enkel gedeelte wat filtert dus. | |
jitzzzze | donderdag 25 juli 2013 @ 20:56 |
Ja, de aangezogen lucht doet dat. | |
mitchelll0181 | donderdag 25 juli 2013 @ 20:58 |
Wuttt .. ![]() | |
jitzzzze | donderdag 25 juli 2013 @ 21:12 |
de weg afleggen die flycoo beschreef ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 25 juli 2013 @ 21:20 |
Ahh ok.. Haha | |
Flycoo | donderdag 25 juli 2013 @ 21:59 |
Nee geen actieve filter. Dat begrijp ik. Maar iig nog wel wat bochten enz. Dus misschien nog wat passief uitgefilterd. Morgen gaat er een nieuwe op. Garagist kijkt eea na. | |
jitzzzze | donderdag 25 juli 2013 @ 22:01 |
Nee, er wordt niets gefilterd. Misschien dat er wat blijft hangen na je EGR klep, in de slurrie die daar ontstaat maar ik zou er niet teveel op rekenen. | |
jitzzzze | donderdag 25 juli 2013 @ 22:39 |
Oh ja, zelf ook met de BMW op vakantie geweest. Zonder een centje pijn ruim 2000Km in een paar dagen weggetikt. Heuvel op, heuvel af zonder warmer of kouder te worden. Geen rokende remmen/koppeling, ik sta weer eens versteld van die auto ![]() | |
Andyy | vrijdag 26 juli 2013 @ 04:54 |
Ik kan niet eens zien hoe heet die wordt ![]() Maar wel tof om in een karavaan van 5 voertuigen 200+ te doen samen ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:16 |
Je hebt toch wel een KVS temperatuurmeter? | |
daNpy | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:17 |
Die heb ik eigenlijk ook niet hoor ![]() Evenals het gebrek aan een peilstok. | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:05 |
Mannen, ik heb een vraag over het uiterlijk van mijn auto. Één van de vorige eigenaren had blijkbaar een echte oldskool autotelefoon erin zitten. Die telefoon is (jammer genoeg) verdwenen, maar ik heb nog wel een antenne op het dak een aansluiting bij het dashboard ervoor zitten. Zoals jullie ongetwijfeld weten zit de radio antenne in één van de achterzijruiten verwerkt. Maar ik heb nog wel een dergelijk antennetje op het dak zitten: ![]() Midden tussen de dakrails, boven de kofferbak. Ik stoor me eraan want het verstoord de lijn van de auto (vooral ook omdat het niet werkt), ik zou het liefste dat ding helemaal wegmaken. Maar dan moet ik gaan plamuren, spuiten etc en dat kost me teveel tijd & poen. Dus wat moet ik er wel mee doen, m.a.w. wat zouden jullie hieraan doen? • Niets. • Een haaievin-antenne erop zetten. • Een dopje erop zetten om het gat af te dichten. | |
mitchelll0181 | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:30 |
Haaievinnetje.. | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:31 |
Op een E36 touring? Is dat niet een beetje misplaatst/te modern? ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:34 |
Oh wait .. Ja .. Afdekdopje .. | |
Hyperdude | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:57 |
Sloop dan tegelijk ook die lelijke imperiaaldingen er af. ![]() Gemakkelijkst: schroef het bovenste deel er af en erger je niet (meer) aan het laatste stukkie. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:06 |
Zo ziet het er nu uit. Alleen heb ik geen GPS antenne en zit die van mij ietsjes (+/- 10cm) verder naar voren. Maar het idee blijft hetzelfde.![]() Helaas niet mijn auto, plaatje geleased van Google ![]() En de dakrails blijven, dat hoort bij een touring vind ik ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:26 |
Vette wieluh Woooot ![]() Maar ik zou zo'n ding afdoppen of laten zitten. Plaatwerken op het dak is geld weggooien en wordt nooit strak. | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:39 |
Plaatwerken ga ik sowieso niet aan beginnen. Net wat je zegt, duur en resultaat is twijfelachtig. Een dop zou wel kunnen, ziet er zo uit: ![]() Maar heb nog geen plaatje kunnen vinden hoe dat er gemonteerd uit ziet. | |
Andyy | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:00 |
Nope | |
mitchelll0181 | vrijdag 26 juli 2013 @ 18:31 |
![]() ![]() Wtf | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 19:00 |
En ik dacht dat elke zichzelf respecterende auto een KVS temperatuurmeter heeft ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 26 juli 2013 @ 19:01 |
Elke zichzelf respecterende auto heeft een olie temp meter.. | |
jitzzzze | vrijdag 26 juli 2013 @ 19:16 |
![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 26 juli 2013 @ 21:44 |
het schijnt in de display in beeld te komen na wat knoppen ingedrukt te hebben. ben je deze pagina al tegengekomen? http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus ben benieuwd of je hier wat aan hebt. | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 juli 2013 @ 09:19 |
De e46 heeft 'm sowieso. Alleen inderdaad weggestopt in het verborgen servicemenu, dus tijdens het rijden kun je er geen fluit mee. | |
daNpy | zaterdag 27 juli 2013 @ 09:38 |
De E46 heeft ook gewoon een analoog klokje daarvoor ![]() ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:25 |
Weet iemand trouwens hoeveel deurpaneelclipjes je nodig hebt voor 2 voordeuren van een E36? ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:29 |
Da's van de KVS toch, niet van de olie? | |
mitchelll0181 | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:31 |
Stuk of 15 denk ik.. | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:35 |
Ha, 10 per kant voor en 8 per kant achter ben ik na een kwartier Googlen achter gekomen ![]() | |
daNpy | zaterdag 27 juli 2013 @ 15:02 |
Ja, daar hadden we het toch ook over? ![]() KTMP = ook KVS temp. | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 juli 2013 @ 15:56 |
Mitchell begon over de olietempmeter ![]() | |
daNpy | zaterdag 27 juli 2013 @ 16:03 |
Klopt, dat kun je bij de E9x ook via de BC uitlezen, evenals toerental, verbruik per uur en per km, totaal aantal draaiuren van de motor etc etc | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 18:57 |
Waarom maken ze eigenlijk niet wat meer metertjes? Zoveel kost dat niet. Vooral niet met de moderne displays. ![]() ![]() ![]() Maar BMW is al langer niet zo royaal met metertjes. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:02 |
Ik vind een oerwoud aan metertjes nou niet bepaald een meerwaarde hebben. Een olietemperatuurmeter zou er van mij wel bij mogen, i.p.v. de verbruiksmeter. Meer is echt niet noodzakelijk en m.i. alleen maar onoverzichtelijk. | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:06 |
Ik vind de verbruiksmeter juist wel handig. Die KVS-meter kunnen ze makkelijk in twee delen: boven KVS, onder motorolie. Klaar. Meer metertjes hoef ik inderdaad ook niet. | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:07 |
Ik heb geen verbruiksmeter, dus het gemak ervaar ik (nog) niet ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:09 |
Man, toen ik nog klein was kon ik tijden in de XJ6 van mijn opa zitten, knoppendrukkend en broembroem geluiden makend. Mooie tijden ![]() Bovendien werkt mijn brein zo dat ik al die metertjes toch niet continu zie/waarneem. Alleen als er wat beweegt oid. Olietemp en oliedruk vind ik toch wel nodig voor een BMW met enige sportieve pretenties. M-modellen en Alpina hebben ze geloof ik nog wel. | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:11 |
Ja, die hebben inderdaad een olietemperatuurmeter onder de KM-teller. | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:15 |
De BMW temp. meter is trouwens wel iets over-gestabiliseerd. Bij de 2800 uit bovenstaand plaatje begon ie pas op te lopen op de bergwegen in Zuid-Frankrijk bij 35 graden oid. Konden we er zo 5 liter olie in kwijt voordat de pijlstok iets aanwees. ![]() Niet mijn auto | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:32 |
Tsja, je moet er maar op vertrouwen dat ie werkt ![]() Dat betekend natuurlijk twee dingen: alles werkt zoals zou moeten, of de meter/sensor is stuk. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:33 |
Ding wijst pas wat aan als het echt fout gaat. En er is ook nog een lampje. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:34 |
Is ook zo ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:35 |
ff edit gedaan. Weet niet of er een aparte sensor is bij koelvloeistofmeter/lampje. | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:45 |
Ook edit jouw gedaan ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:46 |
Da's wel handig voor iemand die via google hier komt voor al zijn/haar BMW weetjes. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:47 |
Hehe, of ga je dan bewust foutieve info verspreiden? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:02 |
ff nagezocht:Kühlmittelübertemperaturwarnleuchte 3x woordwaarde ![]() Werkt dus toch niet helemaal afhankelijk van metertje.
Dat zijn dus al 3 temp. sensoren (bij oa de M54) Vroeger was alles simpeler ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:04 |
Dat moet wel, want in regel 1 stopte ik al met lezen ![]() ![]() Heb het natuurlijk wel helemaal gelezen, maar voor welk blok is dit? | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:09 |
oa. M54 Staat allemaal in WDS. Ook zo lekker overzichtelijk is dat... | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:11 |
Staat dat ook online? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:14 |
Staat op me schijfje | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:18 |
Ah, kan je opzoeken hoe het bij een M41 zit? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:26 |
Is toch alleen E36? Die staat er helaas niet bij. Mijn versie is uit 2006 oid, maar vermoed dat de E36 nog "ouderwetsche" schema's heeft. Die stonden tenminste wel in zo'n doehetzelf boek dat ik had van mijn oude E36 325i ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:27 |
online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:27 |
Jup, alleen E36. Schema's voor de M41 zijn echt zeldzaam ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:29 |
Dat is eigenlijk iets voor in de OP ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:31 |
Jij bent toch blauw? Zie ik nu pas. ![]() maar ik ben weg nu... | |
jitzzzze | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:32 |
Zal wel een gasteditje machen ![]() ![]() | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 13:03 |
Hey ff een vraag, als je op Cruise Controle rijdt en je gaat n helling/heuveltje af. Gaat die dan automatisch remmen ? om niet te versnellen ? Of kan de CC helemaal niet de remmen bedienen enkel het gas ? Ook niet als je met de + en - , open het stuur, de snelheid wil verminderen, gaat die dan remmen ? Gaat om een e46 coupe | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 13:24 |
Gaat niet remmen. Ik zoek bij lange afdalingen (bv. in lange tunnels) de juiste versnelling, zodat je remt op de motor en zet 'm dan in de CC. bv. bij 80 km/u met niet zo'n steile afdaling is dan de 4 vaak de goede versnelling. 60/70 in de 3 op een wat steilere afdaling kan ook prima. Over het algemeen gebruik ik geen CC bij afdalingen. Snelweghellingen gaan meestal prima in de 5 en CC zonder dat je wat hoeft te doen. Maar bv. de E25 vanuit Luxemburg, vlak voor Luik is daarvoor te steil (en te begrensd). | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 13:57 |
Hmm ik had gister remfalen tijdens en een roadtrip. Op de heen weg ging het prima, maar op de terug weg had ik ineens geen remmen meer, of nauwelijks. Ik zit te denken hoe dit zou kunnen. Ik heb de heenweg rerden vooral in CC en gewoon aangelaten als we een heuveltje naar beneden gingen, in zn 5. Amsterdam - Parijs was de trip btw, niet zo heel veel heuvels maar toch wel een paar op die route. Verder heb ik ook via de + en - op het stuur de snelheid gecontroleerd. Dus ik dacht misschien ging die remmen, en zijn daardoor de remmen te warm geworden. Wat ook zo is is dat ik nog steeds dat constante lampje van de handrem aan heb. Zou het kunnen dat de handrem er toch constant lichtjes op staat ? Dan zouden de remmen daarvan supperheet geworden kunnen zijn. Met parkeren heb ik dan de handrem erop gezet btw. iig waren de remmen op de terugweg helemaal weg, zo goed als. geen druk meer op het pedaal zegmaar. Nu is de auto afgekoeld en heb ik wel weer druk. Lees wellis over dat de remvloeistof te warm kan worden en daardoor de remleiding uitzet en geen druk meer geeft. Daar lijkt dit op.. Maar hoe is dit gekomen ? Kan ook door mn rijstijl komen, ik gebruik de rem te vaak, terwijl ik op de motor kon remmen etc. | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 14:32 |
Volgens mijn instructieboekje moet je het remvloeistofpeil (laten) controleren als dat "handremlampje" (met dat uitroepteken) brandt, terwijl je handrem los staat. Lampje is dus niet alleen een handremlampje maar ook een remvloeistoflampje. ![]() Lijkt mij dus dat er eerder iets mis is met je remmen, dan met je rijstijl. Nb. Mocht je en instructieboekje hebben, dan loont het echt om eens goed door te nemen. 90% weet je al; maar die andere 10% is best handig | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 14:36 |
Oke, remvloeistof kun je zelf ook checken toch ? Kan je dan bij BMW juiste vloeitsof halen en bijgieten, als de niveau dus te laag is ? ALs het lampje weg is is het weer oke ? | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 14:37 |
Je remvloeistof verdwijnt niet zo maar. Alleen bijvullen is niet genoeg Laat er ff iemand naar kijken die er verstand van heeft. | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 14:41 |
Is goed, zal ik doen, hopelijk hebben ze op korte termijn tijd | |
jitzzzze | zondag 28 juli 2013 @ 14:42 |
En ga nou niet rijden in de tussentijd ![]() | |
maart78 | zondag 28 juli 2013 @ 14:48 |
nee idd. je blokken zijn hierdoor waarschijnlijk verglaasd en je schijven zijn mischien ook wel krom | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 14:49 |
Je kan natuurlijk wel ff in het remvloeistof reservoir kijken of er nog iets inzit. Overleg dan met de garage of je er nog veilig mee kunt rijden tot de garage Rechtsboven, dat witte ding met die zwarte dop, op deze foto : ![]() | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 15:05 |
Ah ja, ff gechecked, kan niet zien hoeveel erin zit. iig geen duidelijke vloeistof lijn te zien, dus ik denk niets ![]() Als ik de dop los schroef zie ik ook niets want zit een filter. Edit zit gewoon niks in dus, zou duideijk te zien moeten zijn vanaf de buitenkant. [ Bericht 2% gewijzigd door MrSweets op 28-07-2013 15:14:20 ] | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 15:11 |
Even iets anders misschien, rechts van die remreservoir bakje, zit een unit met slangetjes eruit. Bij mij lijkt een zon slag omwikkeld met tape, dat lijkt me niet oke ? Wat doet dit slangetje ? Zie foto: ![]() | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 15:17 |
Daar rechts, die zwarte plactic deksel, is de electronica box. Denk niet dat die tape iets te maken heeft met je remvloeistoflampje/remmen die het gisteren niet goed meer deden | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 15:19 |
Ah ok thx | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 15:24 |
Heb ff gekeken. Die met tape omwikkelde leiding heb ik ook. ![]() Maar de vloeistof zie je bij mij direct staan als je de dop er af draait. Niveau staat ongeveer een cm. onder de rand. Als ik een goede lamp pak, zie ik, als ik op het reservoir tik, de vloeistof tegen de bovenkant van her reservoir klotsen. Als jij niets ziet als je de dop er af draait, zit er iig. te weinig vloeistof in je reservoir. NB. Zo gemakkelijk is, verse, remvloeistof niet te zien. Vrij waterig qua kleur. Vreemd genoeg heeft oude remvloeistogf met veel opgenomen water, juist geen waterkleur. ![]() | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 15:26 |
Volgens mij zit er helemaal niets in! ![]() Je zou duidelijk kleur verschil van de vloeistof moeten zien, zie ik niet, resevoir is gewoon leeg ... ![]() | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 15:29 |
Dan morgen eerst maar eens de garage bellen... Jammer van de kosten; maar gelukkig heb je gisteren geen schade gereden. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 28-07-2013 15:43:29 ] | |
KawaZ | zondag 28 juli 2013 @ 15:50 |
Ik heb mijn Bimmer nou al een tijdje op marktplaats staan, maar tot nu toe zeer weinig reacties. Wel biedingen, maar daar gebeurd meestal vrij weinig mee... Wat vinden jullie van de advertentie? Moet ik wat aanpassen oid / ben ik wat vergeten?; http://link.marktplaats.nl/694644738 | |
Catch22- | zondag 28 juli 2013 @ 15:53 |
De prijs kan ik niets over zeggen, maar ik zou hem om de velgen laten staan | |
daNpy | zondag 28 juli 2013 @ 15:57 |
Prijs is wat te hoog, E46 PFL sedans zijn helaas niet veel meer waard (hoewel sommige er nog keurig uitzien en prima rijden). De E46 heeft natuurlijk wel een kwaaltjes lijst van een kilometer of 2. De velgen zou ik los verkopen en onder deze gewoon een setje leuke 17" zetten, levert meer op en je bent het sneller kwijt denk ik. | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 16:00 |
Markt is gewoon slecht voor dit soort auto's Als je het geduld op kan brengen om de reacties te beantwoorden misschien eens een papiertje achter de ruit? Als het ding er in het echt net zo goed uitziet als op de foto moet er toch belangstelling zijn. Maar tegen welke prijs je 'm kwijt kan raken? Kan je 'm niet verpatsen aan iemand met een eigen bedrijfje? Als het ding 15 jaar oud is, en dat zal niet lang meer duren, kan je 'm goedkoop op de zaak zetten. Beter nog; begin zelf een bedrijfje. ![]() | |
KawaZ | zondag 28 juli 2013 @ 16:04 |
Ik heb de prijs wat aangepast, ben benieuwd... [ Bericht 40% gewijzigd door KawaZ op 28-07-2013 16:12:03 ] | |
MrSweets | zondag 28 juli 2013 @ 16:34 |
Ja lol was wel tricky 400km zonder remmen ![]() ![]() Ehm heb het gevraagd aan iemand die er n beetje verstand van heeft, hij zegt van als het reservoir leeg is komt er lucht bij. Er zit een systeem in wat de lucht eruit haalt, en als dat wordt gedaan gaat er ook n beetje olie mee, het wordt dus steeds erger als de vloeistof onder een bepaald niveau is. Klopt dit ? | |
Andyy | zondag 28 juli 2013 @ 16:42 |
Weet dat het bij de E90 en verwanten je met de CC pook gas kan geven en remmen ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 28 juli 2013 @ 17:16 |
Ik zou nieuwe foto's maken. Veel mensen, waaronder ikzelf kijken vaak eerst alleen naar de foto's. Als de foto's er goed uit zien, kijk je verder naar de algehele advertentie. Het embleem op de motorkap ontbreekt, dit staat er ook netjes in, maar hier kan je gewoon beter een recente foto van maken. Voor de rest ziet de advertentie er goed uit, alleen zou ik er het liefst andere velgen onder zien. Deze zijn namelijk te groot voor het mooie. (Ziet er al snel 'Sjonnie' uit.) | |
maart78 | zondag 28 juli 2013 @ 17:23 |
helemaal mee eens | |
KawaZ | zondag 28 juli 2013 @ 19:14 |
Thanks! Begrijp je helemaal, alleen ben je voor een net setje 17inch toch al snel 250€ kwijt. Ik weet niet of ik dat er nog in wil steken... | |
Piet__Piraat | zondag 28 juli 2013 @ 19:29 |
Maar als je deze verpatst, moet die 250 euro toch geen probleem zijn? Het zijn de associaties die 't 'm doen. Al helemaal bij een E46 PFL met inderdaad, flink wat kwaaltjes en waarvan er bosjes te koop staan. | |
KawaZ | zondag 28 juli 2013 @ 19:45 |
Ja, heb je ook wel gelijk in... Als ik die BMW kwijt ben ga ik lekker voor een jaar naar Australië / Nieuw-Zeeland, dus ik wil er best graag vanaf ![]() | |
daNpy | zondag 28 juli 2013 @ 20:09 |
Stel dat je hem nu kwijt kan voor 3500. De nieuwe eigenaar verkoopt de huidige velgen voor 750 en zet er nette 17" onder voor 250. Hij betaalt dus 3k voor de auto en jij loopt 500 euro mis ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 28 juli 2013 @ 23:17 |
Verder staan er ook nog wat foutjes in de advertentie. Weliswaar kleine dingen, maar zorgt toch weer voor een verzorgd uiterlijk. 1. - Electische ramen (Elektrische) 2. de auto rijd (Rijdt) 3. - Lederen interieur (verkeerd in topstaat) met houtinleg (Verkeert, top staat zijn volgens mij twee losse woorden.) Ook zou ik gewoon mijn telefoonnummer in de advertentie verwerken. Dit voor een snelle afspraak i.p.v. het langzame heen en weer emaillen. Er staan er immers zat op, mensen kijken toch snel verder wanneer je niet snel bereikbaar bent. | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 28 juli 2013 @ 23:24 |
Weet iemand trouwens waar ik dit stuur (tweedehands) kan kopen inclusief airbag. Of in ieder geval de juiste benaming van het stuur, zodat ik het eventueel zelf op kan zoeken. | |
Hyperdude | zondag 28 juli 2013 @ 23:38 |
Duitse Ebay? MFL is het volgens mij. Multi Funktions Lenkrad Multi Function Steeringwheel | |
Hyaenidae | zondag 28 juli 2013 @ 23:40 |
Andere velgen eronder, niemand wil hem hebben met zulke sjakenvelgen eronder. | |
Piet__Piraat | zondag 28 juli 2013 @ 23:58 |
Gewoon een E46 sportstuur of sportlenkrad. | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 28 juli 2013 @ 23:58 |
Thanks! Precies degene die ik zocht! Morgen even overleggen. | |
Catch22- | maandag 29 juli 2013 @ 00:00 |
is wel lastig overbouwen met een airbag toch? | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 29 juli 2013 @ 00:07 |
Niet dat ik weet, waarom zou dat zo zijn dan? | |
12345r | maandag 29 juli 2013 @ 04:18 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door 12345r op 29-07-2013 04:19:17 ] | |
Piet__Piraat | maandag 29 juli 2013 @ 08:05 |
Ligt eraan of je een PFL of een FL hebt. Deze sturen zijn allemaal FL en hebben een 2 fase-airbag. De PFL kent echter maar 1 fase. | |
daNpy | maandag 29 juli 2013 @ 08:24 |
Dat gaat sowieso niet werken dus ![]() Volgens mij is het niet pre se een FL airbag, een maat van me heeft ook het sportstuur in zijn PFL sedan. | |
Piet__Piraat | maandag 29 juli 2013 @ 08:35 |
Dat kan wel, maar dan gaat ie gewoon altijd op één manier af: de hardste stand. De vraag is of je dat wil. In de FL kan ie zacht en hard afgaan, afhankelijk van de impact van het ongeluk. | |
jitzzzze | maandag 29 juli 2013 @ 08:37 |
Dat dus. Ik zou er zelf niet zo'n moeite mee hebben, maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je dat wel hebt. | |
Piet__Piraat | maandag 29 juli 2013 @ 08:44 |
Ik ga er gewoon vanuit dat ik geen ongeluk krijg ![]() Maar ik vind het originele stuur eigenlijk best mooi, dus waarom zou ik dat dan vervangen? | |
jitzzzze | maandag 29 juli 2013 @ 09:01 |
Als je je airbag nodig hebt dan heb je wel meer om je druk over te maken dan een harde of zachte stand waarmee ie af gaat. Daarbij zou je je stuur kunnen vervangen als je geen leren stuur hebt. | |
Piet__Piraat | maandag 29 juli 2013 @ 09:12 |
Klopt, maar het staat zo slordig als je bij een kleine aanrijding de fase 2 vol in je bakkes krijgt en daardoor allemaal extra verwondingen hebt terwijl het aanvankelijk wel meeviel ![]() | |
jitzzzze | maandag 29 juli 2013 @ 09:24 |
Hehe, dat is waar. Maar dat zou je sowieso hebben met een PFL auto ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 29 juli 2013 @ 18:45 |
Ik heb een PFL Coupé, dus in principe maakt het voor mij niet uit.Momenteel zit dit stuur in mijn auto : ![]() Ik zou deze graag willen vervangen, omdat aan de bovenkant van het stuur een stuk eruit is. Dit ziet er niet mooi uit, verder zijn ook de knopjes versleten/vervaagd. | |
daNpy | maandag 29 juli 2013 @ 21:04 |
Nee!!!!!!!!!!!!!! Als je geen idee hebt hoe airbags werken, loop dan ook niet zo'n kul te verkopen ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 29 juli 2013 @ 23:54 |
Dat is wat ik op meerdere plaatsen gelezen heb ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 juli 2013 @ 10:42 |
Airbags hebben geen "hardste stand" ![]() Een dual stage airbag wordt in twee stages opgeblazen. Als je er dus maar 1 aansluit wordt de zak niet voldoende opgeblazen (stage 1) of klapt intern (stage 2) en komt niet of nauwelijks uit. Airbags zijn geen speelgoed maar explosieven. Als je niet weet wat je doet moet je er gewoon afblijven, nooit zelf airbags wisselen of wat dan ook. Elke airbag, gordelspanner, computer (incl sensoren) en auto combinatie heeft een eigen algorithme. Verander je 1 ding is je hele systeem om zeep en heb je meer kans op letsel door (of het ontbreken van) de airbag! | |
spectrumanalyser | dinsdag 30 juli 2013 @ 12:10 |
zatme af te vragen wat nou PFL en FL zou moeten betekenen. PFL is dus Prefacelift en FL Facelift. weten we dat ook weer ![]() | |
KawaZ | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:04 |
Heeft iemand hier toevallig nog een leuk setje velgen liggen voor een schappelijk prijsje ![]() | |
rival | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:06 |
mijn maatje rijdt op standaard E46 velgen.... die heeft vast wel interesse in 1 of andere ruil met jou ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:21 |
Net te laat, heb pas een set verkocht ![]() | |
rival | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:51 |
Deze 16 inches willen ook wel ruilen... ![]() | |
12345r | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:59 |
Zijn dit eigenlijk de originele velgen? Ik moet wel ff zeggen dat mijn velgen wel stoeprandschade hebben, een opknapbeurtje zou geen kwaad kunnen.. Ik weet niet of je hier problemen mee hebt? | |
rival | dinsdag 30 juli 2013 @ 17:05 |
de aangeboden velgen zijn ook niet nieuw ![]() en het opknappen kunnen we hier zelf dus dat zal wel loslopen.... Ik zit zelf in de wat oudere modellen ik weet niet wat de standaard voor een E46 is ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 juli 2013 @ 22:15 |
Ik ben ook nog op zoek naar 16" velgen, maar dan voor de E9x ![]() | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 07:21 |
Iedereen op zoek naar velgen? Ik zoek zelf 15" voor een E36 ![]() | |
boegschroef | woensdag 31 juli 2013 @ 07:43 |
Welkom bij de club ik zoek leuke wintervelgen voor de e89. | |
daNpy | woensdag 31 juli 2013 @ 08:22 |
Mensen op marktplaats denken nog dat tweedehands velgen en/of nog voor nieuwprijzen weg mogen ![]() Helaas heb ik al mogen ondervinden dat dat niet zo is. | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 08:31 |
Hetzelfde geld voor stuurwielen, redelijk gebruikte sturen gaan voor meer dan 100 euro ![]() | |
Andyy | woensdag 31 juli 2013 @ 11:31 |
290 euro voor een oliewissel bij de dealer -O_ | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 12:18 |
Vloeibaar goud | |
Andyy | woensdag 31 juli 2013 @ 13:50 |
Schijnbaar, maar helaas nodig om garantie te behouden.. | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 14:33 |
damn, dat is niet mis | |
daNpy | woensdag 31 juli 2013 @ 15:59 |
Beetje afhankelijk van wat ze allemaal doen imo. Als je een grote beurt wil doen voor 5 tientjes stap je toch in een Fiat? Problem solved. | |
rival | woensdag 31 juli 2013 @ 16:02 |
het filter en de olie vervangen.... omdat je dan al onder de kap zit zal je even de andere vloeistoffen bekijken. ik ga er vanuit dat niemand meer doet dan dat bij een oliebeurt ![]() | |
daNpy | woensdag 31 juli 2013 @ 16:10 |
Microfilter wordt ook vervangen, tevens hangen ze hem aan de uitleeskast, evt software update etc. | |
rival | woensdag 31 juli 2013 @ 16:19 |
aha kijk ![]() | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 16:34 |
Ja, dan kom je wel aan 290 EUR. Maar dan is het gewoon een kleine beurt i.p.v. een oliewissel. Dan is die prijs van 290 EUR ineens een heel stuk minder gek. | |
Mr_Moon | woensdag 31 juli 2013 @ 16:44 |
Toch wel happy met m'n runflats:![]() Een gat van een paar centimeter in m'n band... En: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 31 juli 2013 @ 16:45 |
Hoeveel liter olie gaat er in zoon ding? Dat is ook niet gratis. | |
daNpy | woensdag 31 juli 2013 @ 17:25 |
Kleine beurt is bij BMW weer anders ![]() | |
daNpy | woensdag 31 juli 2013 @ 17:25 |
225/50/17? Rare maat ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 31 juli 2013 @ 17:40 |
Die 50 ja.. | |
Mr_Moon | woensdag 31 juli 2013 @ 17:47 |
Standaard op de F30 met 17" | |
mitchelll0181 | woensdag 31 juli 2013 @ 17:49 |
... Iew Owja std velgen.. Hoge banden ![]() | |
kaasplankje | woensdag 31 juli 2013 @ 18:01 |
Net factuur binnen van Fiat auto, (is van zaak) Jaarbeurt:254.- Materialen zoals filters vloeistoffen; 210.- Banden 4x totaal 404.- Totaal 870.- Er zit nog 25% korting op de bandjes en de/montage van de banden niet in rek. gebracht. | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 18:10 |
Geen idee, ik kom nooit voor reparaties bij de dealer. Alleen voor onderdelen. | |
mitchelll0181 | woensdag 31 juli 2013 @ 19:49 |
Jezus christ.. Wat een geld ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 juli 2013 @ 20:43 |
En toen? ![]() | |
MrSweets | woensdag 31 juli 2013 @ 21:18 |
Oh ja bijgevuld nu. Nu remt die weer ![]() Maaar hij begint pas echt te remmen als je het pedaal ongeveer half intrapt. Maar wordt wel steeds beter, denk dat er nog wat lucht bij moet. Ga wel keer langs garage, lampje is uit btw | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 21:19 |
Zo omgaan met je remmen is nog dommer dan een FL stuur in je PFL bak doen. ![]() | |
MrSweets | woensdag 31 juli 2013 @ 21:20 |
wat ? FL PFL ? | |
jitzzzze | woensdag 31 juli 2013 @ 21:23 |
Zie voorgaande discussie over stuurwielen, airbags en (Pre-)FaceLift modellen. Maar over je remmen: je vloeistof is ineens weg, en zonder te onderzoeken waarom gooi je er nieuwe in zonder te ontluchten? ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 juli 2013 @ 21:26 |
Een chirurg blijft toch ook geen bloed toedienen als het er net zo hard weer uitloopt? Er is iets goed mis met je remmen. Maar het zal wel goedkomen; je hebt immers al 400 km. zonder remmen overleefd. Ik vind het niet echt slim gedrag, op zijn zachtst gezegd. | |
daNpy | woensdag 31 juli 2013 @ 21:49 |
Er zat niks in het potje, maar de kleur vloeistof was wel anders. En ik sluit me bij bovenstaanden aan, niet bepaald veilig gedrag wat je doet ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 31 juli 2013 @ 21:55 |
Hahahaha ja ik denk ook dat er wat lucht bij moet.. Comprimeerd zo lekker! ![]() Darwin nominee jij! | |
ZwartmetSuiker | woensdag 31 juli 2013 @ 22:14 |
Gewoon blijven pompen ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 31 juli 2013 @ 22:15 |
niet om grappig te zijn of te overdrijven, maar voor je eigen veiligheid en van die een ander vind ik het onverantwoord om nog te rijden met die auto. remsysteem is onbetrouwbaar. regel iets. het is niet alleen ontluchten wat nu nodig is, de vloeistof loopt niet zomaar uit het systeem. het remsysteem zal geheel nagekeken moeten worden. mogelijk is een leiding lek of lekt een rem-cylinder. | |
rival | donderdag 1 augustus 2013 @ 12:39 |
maak je zo'n "mooie ouderwetse" neus, en laat je de kont hetzelfde ![]() | |
rival | donderdag 1 augustus 2013 @ 12:40 |
![]() laat dat ding eens goed ontluchten! nog erger dus... levensgevaarlijk ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 1 augustus 2013 @ 14:15 |
Hierbij enkele boetebedragen. Oom agent kan je deze boetes uitschrijven: - Rem/remonderdelen ondeugdelijk. Het boetebedrag wordt: €220 of... - Remvertraging meer dan 2,0 m/s2. Het boetebedrag wordt: €1100 zie http://www.om.nl/onderwer(...)562,10499,10465,3115 | |
jitzzzze | donderdag 1 augustus 2013 @ 15:59 |
Die boetes zal me echt jeuken, en als hij zichzelf kapot rijd zou ook niet zo best zijn maar is nog tot daaraan toe. Maar als hij anderen schade toebrengt of dood rijd, dat vind ik wel echt erg. | |
spectrumanalyser | donderdag 1 augustus 2013 @ 16:13 |
sluit ik mij volledig bij aan. ik bedacht me gewoon hoe we hem zover konden krijgen om niet te gaan rijden. ik krijg het idee dat hij nog wilt gaan rijden zo.... | |
jitzzzze | donderdag 1 augustus 2013 @ 16:28 |
Dat idee heb ik ook ![]() | |
MrSweets | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:26 |
Nee ik snap het, heb ook al n afspraak staan. Maar kan moeilijk heen gaan rijden zonder bij te vullen | |
mitchelll0181 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:33 |
Als ik jou was zou ik niet harder als 40 rijden en je hand bij de handrem:D | |
Craptacular | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:35 |
Dan hangt hij alsnog als blijkt dat zijn auto niet in orde is. Hallo strafblad. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:25 |
Dat is zeker waar, maar niet in alle gevallen wordt er onderzoek gedaan naar de technische staat van het voertuig. | |
Hyperdude | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:32 |
Moet je voor de lol eens proberen. 80 op een lege snelweg en dan proberen met de handrem te stoppen. Kan je net zo goed de deur open doen en je linkerschoen op het asfalt planten. ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:39 |
Het gaat niet hard maar doet wel iets hoor ![]() Hoe doen drifters dat btw .. Die zetten met een klikje de hele achterlijn stil.. | |
jitzzzze | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:56 |
Die hebben een daarvoor gemaakte, hydraulische, handrem. Niet dat lullige dingetje wat jij en ik in de auto hebben zitten. Wat hyper al zegt, aan je handrem heb je echt geen kont als je wilt stoppen. | |
spectrumanalyser | zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:44 |
als jij met 80 km/uur je deuren nog open kunt krijgen, dan zou je daardoor al harder afremmen.airbrake ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:50 |
Suicidedoors maken ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:52 |
Je zou twee honden kunnen aanschaffen. Of drie, als je een schuifdakkie hebt. | |
Fopje | zondag 4 augustus 2013 @ 16:44 |
Wat zit er trouwens een bizar slecht geluid in de E46 PFL. ( ik weet niet of de FL een ander audiosysteem heeft zoals harman kardonn ) maar mijn god wat slecht ![]() Wel jammer, vind de originele radio wel mooi. Maar het is echt een kwaliteit van niks ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 4 augustus 2013 @ 16:47 |
Altijd een drama.. Deuren worden niet gedempt niks.. | |
daNpy | zondag 4 augustus 2013 @ 17:03 |
Sedan, touring? | |
jitzzzze | zondag 4 augustus 2013 @ 18:26 |
Koop je nou een BMW voor de muziek of ergens anders voor? ![]() BMW's staan al jaren niet bepaald bekend om hun uitstekende geluidseigenschappen. Helaas, maar zo is het nou eenmaal. Wat je kan doen is de speakers vervangen voor iets beters, dat scheelt al een heleboel. [ Bericht 41% gewijzigd door jitzzzze op 04-08-2013 18:35:20 ] | |
Hyperdude | zondag 4 augustus 2013 @ 18:33 |
Touring is moeilijker dan rest qua bas enzo. Ik heb de HK versie. Goed genoeg voor mij. | |
spectrumanalyser | zondag 4 augustus 2013 @ 18:56 |
zijn er hier mensen die in een tunnel het raampje open doen en overbodig terugschakelen, om vervolgens het gaspedaal in de vloer te begraven? het ging over geluid, hier moest ik meteen aan denken ![]() | |
jitzzzze | zondag 4 augustus 2013 @ 18:59 |
Ik niet. | |
Hyperdude | zondag 4 augustus 2013 @ 19:09 |
Doet ie anders nooit. ![]() | |
Fopje | zondag 4 augustus 2013 @ 20:03 |
Ja oke ![]() Touring ![]() | |
LoggedIn | zondag 4 augustus 2013 @ 20:16 |
http://suchen.mobile.de/a(...)sdorf/181921157.html Wat denken jullie van deze advertentie? Ik zoek, op termijn, een 325i als deze (of misschien toch stiekem een 330i ![]() | |
jitzzzze | zondag 4 augustus 2013 @ 20:18 |
Maar laat je eens adviseren door een echt auto audio winkel ![]() | |
Fopje | zondag 4 augustus 2013 @ 20:21 |
Ga ik zeker doen ![]() Alleen eerst nog tienduizend andere mankementen verhelpen ![]() | |
maart78 | zondag 4 augustus 2013 @ 20:22 |
ik heb 2 subjes standaard onder de voorstoelen, maar het valt mij nog niet tegen hoor | |
jitzzzze | zondag 4 augustus 2013 @ 20:27 |
En die zijn vast stuk voor stuk belangrijker dan goede audio ![]() | |
Fopje | zondag 4 augustus 2013 @ 20:29 |
Nja, best wel. 2 stofhoezen van de homokineet voor vervangen. Er komen nog 4 Bridgestone RE-050 banden onder. Brandstof vlotter is kapot. Sensormatje airbag passagiersstoel stoort vaak Olie level sensor kapot Audio verversen. | |
Hyperdude | zondag 4 augustus 2013 @ 20:36 |
Valt je X tegen, qua onderhoud? Rijdt wel goed toch? | |
Fopje | zondag 4 augustus 2013 @ 20:45 |
Kan ik nog niet echt zeggen, er zitten 4 totaal verkeerde banden onder ( veel te slap ) Dus ik wegligging is zwaar ruk. Als ik die RE-050 Bridgestone banden eronder gooi zou ik ze niet meer terugherkennen volgens de man van de aankoopkeuring. ( bmw keurmeester ). De 2 stofhoezen wist ik bij aankoop. Dus dat is ook niet zo erg. Alleen die sensor rommel word ik gek van, elke keer als ik instap begint er wel een lampje te branden ![]() Oja, mijn ruitenwisservloeistof tank was ook opeens leeg, zal ergens wel een lekje zitten.. ook nog eens naar kijken. Maar voor de rest rijdt hij heerlijk, lekker vlot ook ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Fopje op 04-08-2013 20:51:05 ] | |
Hyperdude | zondag 4 augustus 2013 @ 20:54 |
Ding hoort goed te schakelen. Synchromesh?Juiste/genoeg olie? Heb ook eens een lekke ruitenwissertank gehad. Was de rubber aansluiting bij pompje. ff. netjes opnieuw in elkaar zetten Weet alleen niet meer of dat bij mijn E30, E36 of E46 was. ![]() Ze hebben er een mooi Duits woord voor: Wartungsstau ![]() | |
daNpy | maandag 5 augustus 2013 @ 08:17 |
In onze E91 Touring vind ik het geluid echt niet tegenvallen met de HiFi set-optie ![]() In de E46 had ik het ook verbeterd dmv AudioSystem speakers idd. En nog een subwoofer ![]() | |
jitzzzze | maandag 5 augustus 2013 @ 08:24 |
Ik heb in de E36 ook andere speakers gezet en een OEM CD43 en het geluid is nu echt prima. In de 1 serie die ik had was het standaard best oke; en dat is het eigenlijk ook. Standaard is het best oke en door andere speakers en eventueel de business/pro radio wordt het echt een stuk beter. | |
Hyperdude | maandag 5 augustus 2013 @ 18:18 |
1. Ziet er netjes uit 2. Geen idee van de E9X 3. Ga voor de 335i ![]() | |
KawaZ | maandag 5 augustus 2013 @ 19:16 |
Vraagje; Ik krijg m'n Bmw niet echt verkocht zo met die grote velgen eronder, dus ik wil er inderdaad kleinere nette velgen onder zetten... Ik zat dus te denken aan de originele 16inch velgen'![]() Maar gaat een verlaagde auto met 16inch velgjes er niet heel raar uitzien? | |
daNpy | maandag 5 augustus 2013 @ 20:45 |
Ja als een sjappie bak ![]() | |
KawaZ | maandag 5 augustus 2013 @ 21:04 |
Ja, dacht ik al... Pff, wat kan ik dan het beste doen? Gewoon 17 of 18 inch velgen scoren maar dan een beetje net model? Wel jammer, kan die 16 inch velgen best voor een leuk prijsje scoren, maar ik ben bang dat het net te klein is..
| |
daNpy | maandag 5 augustus 2013 @ 21:05 |
17" | |
Hyperdude | maandag 5 augustus 2013 @ 21:07 |
Wintervelgen voor de 330 haal je voor weinig in D. 17 duims spaak. Type 73 uit me hoof. | |
mitchelll0181 | maandag 5 augustus 2013 @ 21:08 |
18![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 5 augustus 2013 @ 22:01 |
Bij mij is nu de nokkenassensor kapot.. Baal er wel een beetje van, heb de auto nu pas 3 weken in mijn bezit. ![]() Gaat trouwens om een E46 320CI. | |
mitchelll0181 | maandag 5 augustus 2013 @ 22:02 |
Een nokkenas sensor bij de uitlaat.. Nee meneer hahaha dat is je lambda | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 5 augustus 2013 @ 22:11 |
http://www.realoem.com/bm(...)=11_2170&hg=11&fg=15 Nummer 5, inlaat is nummer 18. | |
Hyperdude | maandag 5 augustus 2013 @ 22:27 |
Wat voor symptomen g/heeft een kapotte nokkenassensor eigenlijk? Tijden de vakantie sloeg mijn auto direct af na starten. Gaf de compu ook kapotte nokkenassensor aan. Beide vervangen; deed ie nog niets. Benzinepomp bleek kaputt | |
mitchelll0181 | maandag 5 augustus 2013 @ 22:29 |
Die zit toch gewoon aan de voorkant.. | |
KawaZ | maandag 5 augustus 2013 @ 22:32 |
inderdaad nette velgen! Wat zou een normale prijs zijn voor een set met redelijke banden (3-4mm)? Ik kan ze overnemen voor 275€.. | |
KawaZ | maandag 5 augustus 2013 @ 22:32 |
ook nice, welk type is dit? | |
mitchelll0181 | maandag 5 augustus 2013 @ 22:36 |
Ik heb echt geeeen idee ![]() ooit is van MP afgehaald voor 250 ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 5 augustus 2013 @ 22:37 |
Volgens mij zijn de symptomen dat de slecht start, onder in weinig koppel heeft en onrustig stationair loopt. Ikzelf had alleen last van weinig koppel, per toeval had mijn vader vandaag zo'n uitleesapparaat gekocht, en toen kwam deze storing naar voren. | |
Hyperdude | maandag 5 augustus 2013 @ 22:39 |
^^^^ Lijkt een beetje op dat bij mij. Alleen die van mij liep helemaal niet meer. ![]() Ik heb een keer een set gekocht met 4 goede winterbanden voor 300. Zal nu wel wat minder waard zijn; E46 is alweer wat ouder zo langzamerhand. | |
spectrumanalyser | maandag 5 augustus 2013 @ 22:51 |
gaat er geen storingslampje branden als je nokkenassensor defect is? | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 5 augustus 2013 @ 22:53 |
Nee, het is alleen uit te lezen. | |
Hyperdude | maandag 5 augustus 2013 @ 23:06 |
Compu geeft alleen defecte nokkenassensor aan, zei de Noorse garage. Welke van de twee kapot is moet je zelf uitvinden. Kamakselføler heet zo'n ding in het Noors. Cam-axle-voeler dus Altijd handig om te weten. ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 5 augustus 2013 @ 23:12 |
Ik heb gehoord dat er wel apparatuur is die precies kan aangeven welke van de twee kapot is. | |
Hyperdude | maandag 5 augustus 2013 @ 23:14 |
Kan best. Maar het standaard universeel OBD ding dat ze daaro hadden, wist het niet. | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 5 augustus 2013 @ 23:17 |
En nieuw. |