SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken een 'Marjolein met korte ei'. Die zegt het er ook altijd bij. Dus volgens mij maakt het niet zoveel uit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Marjolijn is echt heel irritant, het is namelijk nooit gewoon Marjolijn, maar Marjolijn-met-een-lange-ij /ervaringsdeskundige.
Ja Willem & Alex, echt, nu al?quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:41 schreef ohnee het volgende:
Ciska doet me meteen denken aan Ciske (de rat). Veel namen komen ook weer terug he. Ken zelf mensen met kleine kinderen die Christian en Alex heten. Ook Willem is weer terug van weggeweest.
vind Marjolijn ook nog steeds leuk. doet me denken aan Vera de Muis <3 (Marjolijn Bastin)
Haha!quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:54 schreef Leandra het volgende:
Max is typisch zo'n naam die ik niet aan zou durven, met mijn genen
Maar dat krijgt je dochter ook met haar naam toch?quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Mensen schrijven mijn naam ook standaard verkeerd trouwens. En als mn voornaam goed gaat, dan gaat mijn achternaam verkeerdOh, en ik krijg regelmatig de vraag of ik mijn eigen naam wel goed geschreven heb..
Das al meer dan de naam van mijn damequote:Op woensdag 17 juli 2013 09:59 schreef Marjolijntje het volgende:
We hebben het nog niet gehad, als we het zeggen wordt het goed opgeschreven, tot nu toe dan
Ik ben dan wel niet van de 70's maar van de 80's, maar volgens mij was er in mijn geboortejaar een explosie van mijn voornaam. Ik zat met 6 naamgenoten bij de gym, wij mochten vaak samen een team vormen. Waarschijnlijk omdat de gymleraar het ook allemaal niet meer uit elkaar kon houden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:31 schreef -Spring het volgende:
http://www.voornamelijk.nl/jaren-70-namen-linda-en-mark/
quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben dan wel niet van de 70's maar van de 80's, maar volgens mij was er in mijn geboortejaar een explosie van mijn voornaam. Ik zat met 6 naamgenoten bij de gym, wij mochten vaak samen een team vormen. Waarschijnlijk omdat de gymleraar het ook allemaal niet meer uit elkaar kon houden.
Marken hadden wij ook echt veel.die TT
Ja, maar niet in 1 klas hoor. Bij de gym hadden wij altijd combinaties van allemaal klassen door elkaar, weet niet waarom eigenlijk. In mijn eigen 'vaste' klas zat ik altijd sowieso bij 1 andere, misschien een enkele keer bij 2.quote:
Ja hier ook. Je moest 2 of 3 letters van de achternaam gebruiken om ze uit elkaar te houdenquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zat op een gegeven moment met 3 Linda's in een klas. En dan ook nog 2 met dezelfde begin letter van de achternaam.
o god iddquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben dan wel niet van de 70's maar van de 80's, maar volgens mij was er in mijn geboortejaar een explosie van mijn voornaam. Ik zat met 6 naamgenoten bij de gym, wij mochten vaak samen een team vormen. Waarschijnlijk omdat de gymleraar het ook allemaal niet meer uit elkaar kon houden.
Marken hadden wij ook echt veel.die TT
Suzequote:Op woensdag 17 juli 2013 10:24 schreef Fee-nix het volgende:
Hier ook een 80-er jaren Linda![]()
.
En m'n neefjes heten Jeroen en Martijn....
En ik heb een Sander![]()
.
Ja, ik heb wel een zwak voor dat soort namen... Suzanne vind ik ook erg mooi. (Maar zou ik niet kiezen vanwege: Susanne, Susan, Susannah, Suzanne etc).
Bij onze jongens juist gekozen voor namen die niet fout geschreven kunnen worden. Lijkt me superirritant als je steeds moet spellen. (En dan is de eerste vraag na de geboorte van S: oh leuk Sander, met een S of met een X![]()
![]()
![]()
)
Is nog een gelukje, dat ze niet eindigen als dikke Suzanne of rooie Suzanne, of Suzanne van de papegaai.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Bij ons kwamen trouwens twee vriendinnetjes uit de buurt elke dag hangen, Suzanne en Suzanne, we noemden hun standaard gewoon bij hun achternaam. Want alleen de letter kon niet, alletwee een M.
Paar jaar geleden al. Hadden vast een vooruitziende blikquote:Op woensdag 17 juli 2013 09:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Willem & Alex, echt, nu al?
Maxjes ook dan mss wel?
Eén van de weinige meisjesnamen die ik echt mooi vind. Maar niet echt een optie wegens een Suze in onze directe omgeving. Ja het mág wel, maar ik wil het niet.quote:
Als je maar lang genoeg wacht wordt alles weer weer hip.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:21 schreef ohnee het volgende:
[..]
Paar jaar geleden al. Hadden vast een vooruitziende blik
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:13 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Is nog een gelukje, dat ze niet eindigen als dikke Suzanne of rooie Suzanne, of Suzanne van de papegaai.
Dat bedoel ik dusquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef oh-oh het volgende:
Hmm, zo hadden wij vroeger in een winkel wel twee poetsvrouwen, Marjan beiden, die noemden we wel gewoon Stomme Marjan en Leuke Marjan, in hun gezicht ook.
quote:
Oh die hadden wij dus allemaal op school, ik woonde in een vechtdorp in het Groene Hart. Ik kwam uit de hippiefamilie van het dorpquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:44 schreef oh-oh het volgende:
Anne Elise en Lotte, dat waren de hockeynamen/villaparknamen, niet de stadsnamen bij ons.
En hun broers heetten Maurice, Laurens, Pieter-Jan, etc.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:50 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oh die hadden wij dus allemaal op school, ik woonde in een vechtdorp in het Groene Hart. Ik kwam uit de hippiefamilie van het dorp
Tja, dan zit er maar een ding op; verbreek dat contact!quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Eén van de weinige meisjesnamen die ik echt mooi vind. Maar niet echt een optie wegens een Suze in onze directe omgeving. Ja het mág wel, maar ik wil het niet.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:53 schreef Sorbootje het volgende:
Est(h)er is ook echt zo'n naam. En inderdaad, ik was altijd Esterzonderh. (zonder haar dacht ik altijd toen ik een peuter was, ik snapte er niks van)
Is ook een mooie naamquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:24 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, ik heb wel een zwak voor dat soort namen... Suzanne vind ik ook erg mooi. (Maar zou ik niet kiezen vanwege: Susanne, Susan, Susannah, Suzanne etc).
Ik heb ook 3 Suus'en in mijn vriendenkring. 1x Suzanne, 1x Susanne en 1x Susan. Worden allemaal Suus genoemd, om het makkelijk te makenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:38 schreef Suusz het volgende:
[..]
Is ook een mooie naam![]()
Maar ik moet inderdaad ook wel vaak uitleggen dat het met S U Z geschreven wordt. Sommige willen er zelfs nog wel eens twee Z'en van maken. En meeste mensen in mijn omgeving noemen me Suus, vind ik prima. Mijn moeder noemt me altijd Suzan, die vind ik dan weer minder, klinkt zo hard
Neh... daar heb ik dan weer niks mee....quote:
Keer wat anders dan postzegelsquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef Lamb29 het volgende:
Mijn broer verzamelde 'Jeroenen'
Zijn 2 beste vriendjes heten beide Jeroen... en op vakanties e.d duikelde hij altijd wel een Jeroen op.
Ben veel mensen tegen gekomen met dezelfde naam als ik, maar niet heel veel mannen en dan al helemaal niet op de manier waarop je de mijne in Friesland uitspreekt. ;-)quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met dezelfde naam trouwens.
Ik heb geen idee hoe je heet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:04 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Ben veel mensen tegen gekomen met dezelfde naam als ik, maar niet heel veel mannen en dan al helemaal niet op de manier waarop je de mijne in Friesland uitspreekt. ;-)
Kleine offtopic, maar ik ken 2 mensen die op dezelfde dag geboren zijn als ik...en nee dan heb ik het niet alleen over op dezelfde dag jarig, maar daadwerkelijk (op een paar uur na) even oud!
Ik ken dan wel een naamgenoot van je. Moest best oefenen op de uitspraak moet ik toegeven.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:21 schreef NoBoNo het volgende:
Ik heb een naam die voor een aantal hier bestempeld werd als favoriet.
Anne, maar dan uitgesproken als Oane..of Ohne (niet op z'n Duits!!!)
Ja met de g van goalquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:11 schreef NoBoNo het volgende:
G.eeske is inderdaad wel mooi, en zoals jij waarschijnlijk bedoelt uitgesproken met de g van het Engelse g.ay.
Zijn zoveel mooie Friese namen, maar ja zie ze maar eens bij de directie erdoor te krijgen...
Nou die zouden er bij mij ook niet allemaal door komen hoor!quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja met de g van goal
A.marins
J.etlje (en dan J.eltsje uitgesproken uiteraard)
K.eimpe
D.ieuwke (Djoeke uitspraak)
B.arber
B.eitske
E.sse
J.ildou
G.atske![]()
allemaal NEEN hier...
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:23 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Nou die zouden er bij mij ook niet allemaal door komen hoor!
Wel:
A.marins
J.ildou
B.arber niet, B.erber wel.
(heb ik nou net per ongeluk een melding gemaakt van deze post ipv quote???![]()
![]()
)
Oh qua naam (als in mijn eigen uitspraak) ben ik er zeker wel blij mee hoor. Alleen wel vaak verwarring en uitleggen enzo, dat is wel jammer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
Anne op z'n FriesDat krijg ik er niet doorheen hier, en het is ook niet praktisch, maar wel heul mooi.
Als je een hekel hebt aan je kind, waarom ben je er dan aan begonnen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:31 schreef Pvoesss het volgende:
Net op het strand een meisje met de naam: Armani
bij mij istie met een zquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Das al meer dan de naam van mijn dame![]()
Ii blijf t apart hoeveel elise met een z willen schrijven
Jaquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:23 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Nou die zouden er bij mij ook niet allemaal door komen hoor!
Wel:
A.marins
J.ildou
B.arber niet, B.erber wel.
(heb ik nou net per ongeluk een melding gemaakt van deze post ipv quote???![]()
![]()
)
T jimkje is toevallig een keileuke naam !quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
Anne op z'n FriesDat krijg ik er niet doorheen hier, en het is ook niet praktisch, maar wel heul mooi.
Wij hebben ook allemaal Friese namen, van vader's kant, en een heule Friese achternaam... Mijn tantes heten
G.eeske J.itske (en dan niet GGGGeeske met zo'n Hollandse G, dan vind ik t echt vreselijk die naam!) maar haar roepnaam is G.onny
A.ntje T.eatske (Vind ik ook mooi, T.eatske, mooier dan T.ette/T.itia) maar haar roepnaam is A.nny
Tsja, ze zijn naar t westen verhuisd in de jaren 50...
Verdere familienamen (die lang niet allemaal in aanmerking komen omdat ze in t westen raar klinken, maar ik vind ze wel mooi)
H.endrik/H.ink
L.ammert
F.roukje
J.ikke
S.joerd
H.ielke
S.ijke
Mijn eigen naam staat er ook tussendus niet te hard lachen he...
Ik ookquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
T jimkje is toevallig een keileuke naam !
en Aafke en Femke vind ik ook leuk
En Sjraquote:
Ik ben een geboren Groningse en daar zijn zo wat even veel jongens als meisjes die Anne heten. Maar dan ook gewoon uitgesproken als Anne. Ben ik compleet aan gewend, maar het is voor mij wel een reden om niet de naam Anne te kiezen voor het geen ik nu aan het kweken ben, omdat het in mijn hoofd bij beide geslachten kan horen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:21 schreef NoBoNo het volgende:
Ik heb een naam die voor een aantal hier bestempeld werd als favoriet.
Anne, maar dan uitgesproken als Oane..of Ohne (niet op z'n Duits!!!)
Dan staat jou echte naam in jou lijstje met namen onder L.ammert...quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef kwakz0r het volgende:
Femke heb ik dan weer een hekel aan omdat ik bijna altijd eerst Femke word genoemd Door mensen die mijn naam niet kennen.
Of Sjoukje
Of Vrouwtje
quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:10 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Dan staat jou echte naam in jou lijstje met namen onder L.ammert...
ik een Limburgsequote:Op woensdag 17 juli 2013 19:42 schreef -Spring het volgende:
Ik ken twee Jikkes! Een Brabantse en ons achterbuurmeisje (Zeeland).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |