Ja en in al die topics. Nu zit ik met die Man1986 die aan het evangeliseren is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bedoel je F&L / Rol van niet-Joden in het Jodendom. ?
Interessant!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:53 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Ik kom morgen uitgebreid terug op al je reacties.
Maar mijn kennis is minimaal.
Goed idee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:55 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb rooie oren (neen op die manier) van mijn koptelefoon en ga zo naar bed. Moet ook nog voor mijn oma zorgen gaat niet zo goed met haarze is al over de 91
Maar kom er nog op terug morgen
Ja vind ik ook!quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Goed idee.
Ik heb mijn tax ook wel weer gehad.
Leuk om eens een inhoudelijke discussie te hebben! Wellicht een beetje buiten de orde, maar wel interessant.
Dat is lastig, want ik heb al gemerkt dat mijn vragen door jou niet begrepen worden. Gewoon omdat ik ze vanuit een heel ander denkkader stel dan jij ze ontvangt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:56 schreef Skillsy het volgende:
Kees, wil je dan een post plaatsen met al je vragen? Dan kan ik die zo (proberen) te antwoorden
Ghod'avez.quote:
Iets simpelere taalgebruik zal schelenquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is lastig, want ik heb al gemerkt dat mijn vragen door jou niet begrepen worden. Gewoon omdat ik ze vanuit een heel ander denkkader stel dan jij ze ontvangt.
Let wel: dat is op geen enkele manier een belediging. Een juridisch bewijs is van een totaal andere aard dan een wiskundig bewijs of een historisch bewijs.
Ik denk dat ik meer heb aan een soort zoektocht. En misschien is dat wel erg buiten de orde en moeten we daar een andere draad voor maken, maar ik ben wel benieuwd.
Ga slapen, joh! Dat heb je nodig!quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:04 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Iets simpelere taalgebruik zal schelenMaar vergeet niet dat ik zelf niet op gevoed ben binnen de Haredim. Ik ben (zeer) liberaal opgevoed door mijn moeder
Natuurlijk, heel simplistisch allemaal, maar ik stel een vraag, en jij weigert hem te beantwoorden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
We zijn niet in de kleuterschool, we leven in de realiteit. Het maakt wel degelijk uit wat er in 1800 en 1900 gebeurd is. Want wat toen gebeurde is de reden dat ik en mijn buren in deze situatie zitten. Je doet nu alsof de problemen van toen niks te maken hebben met nu, maar dat is een heel erg simplistische kijk op het conflict.
Een andere term is: om de hete brij heendraaien. Waarom heb je zo'n moeite om een simpele vraag te beantwoorden?quote:Verder, wat jij nu zegt kan ik wederom omdraaien.
Bron?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Karrs had het over dat alle Palestijnen al hun kinderen met haat voor Israël opvoeden.
Correct, want je gevolgtrekking is onjuist. Het ene is niet het gevolg van het andere.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het argument dat Palestijnen voor het grootste deel heel gewone mensen zijn, met helaas een gemiddeld IQ van slechts 100, en dat ze dus uit zichzelf amper een zinderende haat koesteren, zal wel niet aan je besteed zijn.
Zoals ik al vaker heb betoogd: Israëliërs haten de Palestijnen niet. De Palestijnen haten de Israëliërs wel. Het is éénrichtingsverkeer.quote:Maar jouw argument gaat omgekeerd ook op voor Israelische haat en ideeën dat ze op de goede weg zijn.
Off-topic.quote:Er zijn genoeg Israelische denkers die gezien hebben hoe de overwinning van 1967 tot een soort euforie in Israel geleid heeft. Het idee onoverwinnelijk te zijn, een brooddronkenheid die lijkt op die van puberale relschoppers en hooligans.
Daarover zijn we het wel eens. Het gaat er alleen om hoe die informatie geďnterpreteerd wordt.quote:Deze maatregel is geen beloning van de Palestijnen, ze is een rechttrekking van een Israelische misstap.
Ja financieel bedoel ik. En geloof is niets minder dan menselijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede baan en financieel, bedoel je?
Nou ja, ik heb hoogleraren gezien die nog te stom waren om voor de duivel te dansen en een boer die zijn omgeving voortdurend onderzoekend bekeek.
Ik begrijp steeds minder hoe je slim kunt zijn en toch je handelen laten bepalen door wat jij denkt dat een almachtige god ooit ergens in een of ander oud boek heeft laten optekenen.
Nee, dat is een al vele malen, door vele bronnen, onafhankelijk van elkaar, geconstateerd feit. Je kunt dat feit negeren omdat het niet in je straatje past, maar dat is jouw probleem. Niet het mijne.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: Dat ze kinderen opvoeden met jodenhaat is een veronderstelling.
Natuurlijk, het is weer de schuld van de joden!quote:Dat is trouwens helemaal niet nodig: de Israeli's zelf voeden de Palestijnse kinderen op met jodenhaat door hun gedrag.
De laatste kwam uit Egypte blijkbaar, op of omstreeks 6 juli.quote:Aanslagen plegen? Wanneer was de laatste aanslag?
Jazeker wel. Het heeft hen Gaza opgeleverd!quote:El Fatah heeft al lang niet meer als doel Israel te vernietigen, maar die toegeefelijkheid heeft hen niks geholpen.
Nee. Wat ik wel vreemd vind, is jouw manier van redeneren.quote:Onderstreping van mij: De terugtrekking van joden uit Gaza was nogal vreemd, vind je niet?
Dat impliceert dat "joden" (Israëli") alles vernietigden. Dat was niet zo, dat waren de Palestijnen die juichend en vernielend binnentrokken. De Israëli lieten alles intact achter, op enkele strategisch belangrijke of misbruikbare, bouwwerken na.quote:In de eerste plaats werd alles vernield, en in de tweede plaats werd Gaza afgegrendeld.
Dat gebeurde helemaal niet direct. Daar waren eerst aanslagen voor nodig - en een continue stroom ook nog. Waarna de afgrendeling, die eigenlijk een ommuring/omhekking is met controleposten waar je gewoon doorheen kunt (i.t.t. de Berlijnse Muur bv), een feit werd.quote:Vervolgens werd Gaza afgegrendeld.
Wat een volk is het toch, hč Kees.quote:Volgens mij was het gewoon tactisch handig: zonder joden daar kan Israel alle militaire macht ontplooien. En dat heeft het ook gedaan. Oh ja: die weggehaalde joden. Als ik goed ben ingelicht wonen die nu allemaal op de bezette westelijke oever.
Haha.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:31 schreef Karrs het volgende:
Waar komt bij jou eigenlijk die neiging vandaan om álles te verdraaien zodat het de schuld is van joden? Als die neiging geen jodenhaat is en geen religieus opgelegde denkwijze... wat is het dan?
Natuurlijk, ik ben dwars door de mand gevallen, heb al m'n kruit verschoten en heb faliekant gemist... maar waar komt nou die eenzijdigheid bij jou vandaan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha.
Je raakte me laatst wel, toen je stelde dat ook ik last heb van cognitieve dissociatie, want dat probeer ik uit alle macht te vermijden.
Maar je hebt nog geen voorbeelden gegeven.
En de eerste keer daarna dat je me iets in de mond legde, waren het verdraaide woorden. Wat betekende dat je en passant zelfs gelijk gaf.
Je hebt je kruit verschoten en gemist.Je bent door de mand gevallen.
Wil je een topic openen dan? Op F&L?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:02 schreef Kees22 het volgende:
Ik denk dat ik meer heb aan een soort zoektocht. En misschien is dat wel erg buiten de orde en moeten we daar een andere draad voor maken, maar ik ben wel benieuwd.
Misschien moet jij dan wat beter lezen, want ik geef wel degelijk antwoord op jouw vraag. Misschien als je niet zo selectief reageert, en gewoon alles goed doorleest zul je zien wat mijn antwoord is. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het antwoord wat ik gegeven heb niet is wat jij verwacht, dat moet je dan zelf weten. Je komt met een vraag over een zeer complex conflict, dan moet je natuurlijk geen ja/nee antwoorden verwachten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Natuurlijk, heel simplistisch allemaal, maar ik stel een vraag, en jij weigert hem te beantwoorden.
Nou vraag ik me dus hardop af waarom.
[..]
Een andere term is: om de hete brij heendraaien. Waarom heb je zo'n moeite om een simpele vraag te beantwoorden?
Dus voor de derde en laatste maal: Peunage, wat zou jij ervan vinden, van zulke buren als de Palestijnen?
quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef Karrs het volgende:
Het is voor hen een reden om te blijven doen wat ze al doen: hun kinderen grootbrengen met haat jegens het volk dat naast hen woont. Want dat dat gebeurt, staat eveneens buiten kijf.
En daarom moet je de Palestijnen dit niet willen gunnen. Je moet die mensen geen reden geven dat ze op de goede weg zijn met hun zinderende haat.
Nou doe ik al wat langer aan dit soort discussies, dus ik weet wat jij gaat zeggen. "Ik heb niet gezegd dat alle Palestijnen dat doen". Jij vind het blijkbaar een reden om de Palestijnen geen stop op nederzettingen te gunnen. Wat zeg ik, het gaat niet eens om de stop, maar om een blokkade van de EU. Zelfs dat gun je ze niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:26 schreef Karrs het volgende:
ZIJ moeten kappen met hun kinderen op te voeden met jodenhaat.
Logica, inzicht in processen en vooral: eenzijdig aangesproken worden. Dat leidt immers tot eenzijdige antwoorden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik ben dwars door de mand gevallen, heb al m'n kruit verschoten en heb faliekant gemist... maar waar komt nou die eenzijdigheid bij jou vandaan?
Je hebt trouwens al net zo'n moeite met het beantwoorden van een vraag als Peunage.
Morgenquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Goed idee.
Ik heb mijn tax ook wel weer gehad.
Leuk om eens een inhoudelijke discussie te hebben! Wellicht een beetje buiten de orde, maar wel interessant.
Natuurlijk wel. Alle taal van Israel is doortrokken van het idee dat de staat en zijn bewoners bedreigd worden door de hele wereld en moslims in het bijzonder. Kinderen worden voorgelogen om dat te bevestigen. Angst is het broertje van haat. En dan de praktijk: kinderen krijgen te horen dat drie vriendelijke oude mannen op een bank in Polen eigenlijk gevaarlijke antisemieten zijn. Nog kleinere kinderen mogen teksten op granaten schrijven. Je moet toch wel blind zijn om niet te zien dat ze haat en angst ingeprent worden in Israelische kinderen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:48 schreef Karrs het volgende:
Zoals ik al vaker heb betoogd: Israëliërs haten de Palestijnen niet. De Palestijnen haten de Israëliërs wel. Het is éénrichtingsverkeer.
De uitspraak is natuurlijk gebaseerd op merendelen: het merendeel der Palestijnse bevolking voedt hun kinderen op met jodenhaat (verpakt als "zionistenhaat"). Het merendeel der Israëlische bevolking doet NIET iets soortgelijks met hun kroost.
Ja, dat is dan een kwestie van goed presenteren (wat de EU gedaan heeft, m.i.) en dan maar afwachten. Overigens kan Israel ook wel iets van misinterpretatie hoor.quote:[..]
Daarover zijn we het wel eens. Het gaat er alleen om hoe die informatie geďnterpreteerd wordt.
Ik hoop het. Het probleem met FOK! is dat serieuze discussie en uitwisselingen vaak onderspoelen door anderen die weer een heel andere lijn volgen.quote:
Beslist niet, het onderwerp is immers Palestina en Israel. Dus die brooddronkenheid is wel degelijk aan de orde.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:48 schreef Karrs het volgende:
[Er zijn genoeg Israelische denkers die gezien hebben hoe de overwinning van 1967 tot een soort euforie in Israel geleid heeft. Het idee onoverwinnelijk te zijn, een brooddronkenheid die lijkt op die van puberale relschoppers en hooligans.]
Off-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |