quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:36 schreef TomAdorson het volgende:
Dat je rest van je leven waarschijnlijk een kutleven zal hebben. Stel iemand heeft een vorm van kanker, of schizofrenie, of een andere zware handicap. Zo'n probleem kan je niet weghelpen door "positief te denken" en "bezig te zijn". Meeste mensen met zo'n probleem vinden uiteindelijk wel een manier om ermee te leven, gelukkig is de mens best flexibel daarin.
Maar klagen hoort erbij! Een tijdje geen zin hebben in het leven en negatief zijn hoort erbij! Tenzij je het zelf hebt meegemaakt heb je geen recht van spreken. Als je echt een ziekte hebt waardoor je voor de rest van je leven meer aan het overleven bent in plaats van leven, moet je respect daarvoor hebben en niet gaan zitten kankeren op die persoon omdat hij eventjes geen raad weet.
Dit topic is geïnspireerd door een topic in R&P.
quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:41 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik wil relatie met zo iemand. Dat je dan in de morgen gewoon blij bent dat je naar je werk kunt gaan en even 8 uur van dat gezeik af bent. Of dat als je dan je teen stoot denkt, haha ach schijt mijn partner heeft geen benen, laat staan tenen!!
quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:45 schreef Rezania het volgende:
Kanker is niet chronisch, mongool.
Nou ja, niet altijd.
Mongool zijn is dan weer wel chronischquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:45 schreef Rezania het volgende:
Kanker is niet chronisch, mongool.
Nou ja, niet altijd.
Sick fuck.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:41 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik wil relatie met zo iemand. Dat je dan in de morgen gewoon blij bent dat je naar je werk kunt gaan en even 8 uur van dat gezeik af bent. Of dat als je dan je teen stoot denkt, haha ach schijt mijn partner heeft geen benen, laat staan tenen!!
Ik ken nog wel iemand zonder benen, daar krijg jij wel een stijfje van of niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:41 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Nee dat niet. Ik zou dan wel vreemdgaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:04 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ik ken nog wel iemand zonder benen, daar krijg jij wel een stijfje van of niet?
Ze heeft altijd haar benen gespreid, nouja haar benen je snapt me welquote:Op woensdag 17 juli 2013 01:05 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Nee dat niet. Ik zou dan wel vreemdgaan.
Je punt?quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:08 schreef Bubble-Urp het volgende:
Onwetende lui die zeggen dat kanker niet chronisch is. Kanker is helaas meer dan een paar vervormde cellen. Eens kankerpatiënt, altijd kankerpatiënt. Ik kan het weten, mede als mijn familie, alsmede nog tienduizenden anderen. Er zijn ook erfelijke vormen van kanker die wel vaker dan eens de kop opsteken in iemands leven; zolang deze het overleeft. Maar nee ok, da's natuurlijk niet chronisch nee. De gevolgen zijn natuurlijk ook niet chronisch nee, die horen natuurlijk absoluut niet bij kanker.Puhlease...
Mensen die denken dat kanker enkel "vervormde cellen" omvat en vervolgens de alwetende uithangen.Ik gun het niemand, maar in dit kader moeten deze mensen er misschien maar eens persoonlijk ernstig mee te maken krijgen. Eens kijken hoe ze over 10 jaar spreken. No offense.
Met alle respect, maar dat is het punt nou net. De "vervormde cellen" zijn misschien wel weg, maar wederom: kanker is niet louter "vervormde cellen". Het is het geheel van inderdaad dat, maar ook alle gevolgen van dien. Althans, nouja, misschien ligt het eraan hoe je het bekijkt, ik bedoel enkel te zeggen dat de gevolgen meestal levenslang zijn en ook behoorlijk ernstig kunnen zijn. Niet enkel lichamelijk maar ook geestelijk - en ja, zelfs maatschappelijk (je carriere / betaalde baan behouden/opnieuw vinden). Misschien had ik het iets subtieler moeten verwoorden en het hamertje moeten weglaten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 04:47 schreef wazmetjouwG het volgende:
Je punt?
Dat het terugkomt zegt al dat het niet chronisch is, omdat het dan een keer weg was.
Zo waar, 99% van de mensen denkt op het moment dat je laatste chemokuur is afgelopen dat je genezen bent en dat het dus compleet over is en de gevolgen ook over zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 05:26 schreef Bubble-Urp het volgende:
Met alle respect, maar dat is het punt nou net. De "vervormde cellen" zijn misschien wel weg, maar wederom: kanker is niet louter "vervormde cellen". Het is het geheel van inderdaad dat, maar ook alle gevolgen van dien. Althans, nouja, misschien ligt het eraan hoe je het bekijkt, ik bedoel enkel te zeggen dat de gevolgen meestal levenslang zijn en ook behoorlijk ernstig kunnen zijn. Niet enkel lichamelijk maar ook geestelijk - en ja, zelfs maatschappelijk (je carriere / betaalde baan behouden/opnieuw vinden). Misschien had ik het iets subtieler moeten verwoorden en het hamertje moeten weglaten.
Ik vond the weather storm toch machtigerquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:43 schreef Micson het volgende:
[ afbeelding ]
De Chronosphere in Red Alert.Daar heb ik menig tegenstander mee op de pijnbank gelegd.
1 of 2 keer klagen over hetzelfde is prima, maar daarna weet iedereen het wel hoor.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Zo waar, 99% van de mensen denkt op het moment dat je laatste chemokuur is afgelopen dat je genezen bent en dat het dus compleet over is en de gevolgen ook over zijn.
Vervolgens mag je daarbij de rest van je leven niet meer klagen over klachten die je hebt want 'je mag al lang blij zijn dat je nog leeft'. Dat bepaal ik zelf wel ja. Vervolgens klagen deze mensen wel om het hardst als ze een keer verkouden zijn of hun kleine teen gekneusd hebben.
het Chronische Kanker Syndroom.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:39 schreef TwentyFourr het volgende:
Sinds wanneer is kanker chronisch. Mag ik niet hopen voor je.
Wat een aannamesquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Zo waar, 99% van de mensen denkt op het moment dat je laatste chemokuur is afgelopen dat je genezen bent en dat het dus compleet over is en de gevolgen ook over zijn.
Vervolgens mag je daarbij de rest van je leven niet meer klagen over klachten die je hebt want 'je mag al lang blij zijn dat je nog leeft'. Dat bepaal ik zelf wel ja. Vervolgens klagen deze mensen wel om het hardst als ze een keer verkouden zijn of hun kleine teen gekneusd hebben.
Kunnen ze eens een andere diagnose stellen ipv altijd psychische aandoeningenquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:57 schreef Jan-Peter. het volgende:
[..]
het Chronische Kanker Syndroom.
Is nog niet heel bekend, wordt volop onderzoek naar gedaan
Is wel chronisch, alleen niet met dodelijke afloopquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:59 schreef zovty het volgende:
Tja, wat is tegenwoordig nog chronisch. Zelfs HIV is niet meer chronisch.
Alleen ongeduldigen noemen een ziekte nog chronisch.
Tja, persoonlijke ervaring.quote:
Ik zeg niet dat je altijd over hetzelfde klaagt, maar het volgende is echt gebeurd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:56 schreef kwiwi het volgende:
1 of 2 keer klagen over hetzelfde is prima, maar daarna weet iedereen het wel hoor.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)tamceltransplantatiequote:Op woensdag 17 juli 2013 12:00 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Is wel chronisch, alleen niet met dodelijke afloop
Gast...quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:13 schreef arjan1212 het volgende:
Als je van een ziekte kan genezen is die ziekte niet chronisch..
2 van de 34 miljoen 'lijken' na een ingrijpende stamceltransplantatie genezen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:01 schreef zovty het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)tamceltransplantatie
Dus als jij iets ervaart, dan telt dat gelijk voor 99% van de populatiequote:Op woensdag 17 juli 2013 12:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Tja, persoonlijke ervaring.
[..]
Ik zeg niet dat je altijd over hetzelfde klaagt, maar het volgende is echt gebeurd.
Persoon A, kanker gehad, hart bleek flink aangetast door de chemo. Capaciteit veel lager als normaal en het advies was om voortaan grote inspanning maar te vermijden.
Persoon B reageert letterlijk met: Ach je moet blij zijn dat je nog leeft.
Uhhh ja, dus dan mag je het niet meer erg vinden dat je als gevolg daarvan flink beperkt gaat worden in je dagelijks leven?
Hoezo snap ik het niet, hooikoorts is ongeneeslijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:
[..]
Gast...
Hou gewoon je mond als je het niet snapt. Heb hooikoorts en dat maakt mijn leven wel heel zwaar.
Alleen eerste zin sloeg op je quote, dat was namelijk onzin.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:01 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoezo snap ik het niet, hooikoorts is ongeneeslijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |