...en al een (computer met) geldige W7 pro licentie hebt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Oké dat prijsverschil lijkt me logisch. Het heeft dan ook alleen nut als je zelf een Pro licentie nodig hebt, voor bijv. zakelijk gebruik.
Of Windows 8 Pro voorgeïnstalleerd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...en al een (computer met) geldige W7 pro licentie hebt.
Wat Kenju direct boven jou zegt; dan moet het wel een gebaseerde mening zijn, en laat het daar bij TS nou net aan ontbreken. Vooralsnog hebben we hier nog steeds niet gehoord op welk punt win8 voor hem in gebreke blijft waardoor hij win7 echt moet hebben (software incompatibiliteits-issues come to mind). Vandaar alle reacties in de trant van doe nou maar die win8(.1) laptop nemen en rag er eventueel classicshell als je Metro echt niet kan uitstaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:43 schreef Megumi het volgende:
Dit is een mening net als mensen van mening zijn dat Windows 7 toch beter is. Je post is derhalve zinloos.
Jawel. Waar jij op doelt is Windows Aero Glass, wat niet Windows Aero is. Het is enkel een grafisch onderdeel van Windows Aero.quote:
Toon eens een paar benchmarks waarin windows 8 beter presteert in games dan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het moet wel een gebaseerde mening zijn. Waarom wil je geen Windows 8? Het is lichter, kleiner, presteert beter in games. Modern UI vind je klote? Dan gebruik je het toch niet? Ik heb inmiddels op al mijn systemen gewoon Windows 8 draaien. Het verschil met 7 merk je amper als je dat niet wil...
Het verschil is niet groot, maar is er wel:quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toon eens een paar benchmarks waarin windows 8 beter presteert in games dan.
En @ Sherlockholmes, windows 8 gebruikt dezelfde kernel als windows 7, zelfde drivermodel, zelfde alles. Hooguit hier en daar wat bijgeschaafd. Derhalve zijn de prestaties dan ook hetzelfde.
Als ik de benchmarks zie verschilt het per game, de ene draait sneller op 7, de ander iets sneller op 8. Qua prestaties zou ik windows 8 ook niet laten liggen maar ik zou er ook niet voor overstappen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:50 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het verschil is niet groot, maar is er wel:
http://www.tomshardware.c(...)erformance,3331.html
http://www.dailymotion.co(...)ps_tech#.Uef_ciNqNok
Het ging me er in deze niet om om Windows 8 neer te zetten als het betere platform voor games, maar meer om aan te geven dat het in dat opzicht niet minder presteert, maar zelfs beter en dat het voor iemand die gamet, het iig geen reden kan zijn om op basis van de prestaties het niet te willen.
Gemiddeld presteert het wel degelijk beter. Met optimalisaties gaat dat verschil groter worden. Niet wereldschokkend en een reden om over te stappen, maar toch.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als ik de benchmarks zie verschilt het per game, de ene draait sneller op 7, de ander iets sneller op 8. Qua prestaties zou ik windows 8 ook niet laten liggen maar ik zou er ook niet voor overstappen.
Iedereen die pro windows 8 is haalt altijd erbij dat het zoveel sneller is en dat is gewoon duidelijk niet zo. Op sommige vlakken íets sneller, op sommige vlakken iets trager.
Waarom wil de BMW 3 serie rijder geen toyota prius? Hij is ruimer, zuiniger, comfortabler én goedkoper.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het moet wel een gebaseerde mening zijn. Waarom wil je geen Windows 8? Het is lichter, kleiner, presteert beter in games. Modern UI vind je klote? Dan gebruik je het toch niet? Ik heb inmiddels op al mijn systemen gewoon Windows 8 draaien. Het verschil met 7 merk je amper als je dat niet wil...
Waarom installeer je er Windows op? Kon je het niet houden?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:05 schreef Dimens het volgende:
Grappig trouwens. Ik ben weer Windows 8 op mijn MacBook Air aan het installeren en het valt mij op dat het installatieproces in Windows Aero Glass is.
Teveel vrije tijd -> uit verveling Windows 8 installeren op mijn MacBook Air.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Waarom installeer je er Windows op? Kon je het niet houden?
Dit is de grootste onzin die je kunt verzinnen natuurlijk. Alsof iedere linux-distro hetzelfde zou presteren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toon eens een paar benchmarks waarin windows 8 beter presteert in games dan.
En @ Sherlockholmes, windows 8 gebruikt dezelfde kernel als windows 7, zelfde drivermodel, zelfde alles. Hooguit hier en daar wat bijgeschaafd. Derhalve zijn de prestaties dan ook hetzelfde.
Linux distro's met 1001 verschillende custom kernels vergelijken met windows. bovendien zijn de verschillen onderling inderdaad minimaal, net als bij windows.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dit is de grootste onzin die je kunt verzinnen natuurlijk. Alsof iedere linux-distro hetzelfde zou presteren.
Dit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dit is de grootste onzin die je kunt verzinnen natuurlijk. Alsof iedere linux-distro hetzelfde zou presteren.
een "custom kernel" betekent hooguit dat die "hier en daar wat bijgeschaafd" is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Linux distro's met 1001 verschillende custom kernels vergelijken met windows.
Uit benchmarks blijkt niet dat windows8 een stuk vlotter is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:20 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dit.
Leuk dat volgens Metro2005 alles hetzelfde is, maar wel heel raar dat Windows 8 een stuk vlotter is.
Wel met opstarten. Hoe verklaar je dat? En hoe verklaar je dat Windows 8 ook een stuk stabieler is?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uit benchmarks blijkt niet dat windows8 een stuk vlotter is.
Omdat windows 8 EFI ondersteund. Stabieler is echt gelul.Dan had je gewoon een kut windows 7 installatie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Wel met opstarten. Hoe verklaar je dat? En hoe verklaar je dat Windows 8 ook een stuk stabieler is?
Opstarten en afsluiten zijn twee dingen waar wel een duidelijk verschil te zien is. En dat ligt niet aan de EFI-ondersteuning aangezien ze testen vanaf het Windows logo.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uit benchmarks blijkt niet dat windows8 een stuk vlotter is.
Tja, om nou de perfomance van een OS op te hangen aan snel het opstart, wat ik al aangaf: MS-DOS start in 1 seconde op maar is verder een retetraag OS op moderne pc's. Verder zie ik in de benchmarks inderdaad dat windows8 iets sneller is in sommige dingen en iets trager in andere dingen. In de praktijk zul je dit niet merken en dan hou je dus alleen de veranderde UI over en daar is nu eenmaal niet iedereen kapot van (understatement)quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Opstarten en afsluiten zijn twee dingen waar wel een duidelijk verschil te zien is. En dat ligt niet aan de EFI-ondersteuning aangezien ze testen vanaf het Windows logo.
http://itnews2day.wordpre(...)he-performance-test/
Als je bios het ondersteund gebruikt windows hetquote:Wat bedoel je eigenlijk met de ondersteuning van EFI? Je gaat toch altijd het EFI in buiten Windows om? Of kan dat ook vanuit Windows zelf?
??? EFI is toch in plaats van BIOS?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:31 schreef Metro2005 het volgende:
Als je bios het ondersteund gebruikt windows het
Als je bios een EFI bios is dus.quote:
Ja denk dat maar als je daar gelukkig van wordt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Klopt, Metro2005 heeft gewoon geen flauw idee waar hij het over heeft.
Maar hoe zit het dan met de invloed van Windows? Hoezo ondersteund Windows 8 EFI? De EFI doet toch verder niets met Windows? Hoezo heeft het invloed op de opstarttijd van Windows dan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je bios een EFI bios is dus.
Beetje ongelukkig verwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |