abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129022148
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):

Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129080044
Fluff! En ik heb volgens mij niks meer nodig dan deze 3, wow!

En dit is mn kast nu :@ (2 doeken uitgeleend en RS staat er niet op)

Vanochtend zagen we een dragend spook :P
pi_129080304
Oh, die doeken zijn wel heel erg mooi!
En een flinke stash inderdaad....

Ik krijg mijn Calin Blue trouwens niet zacht. Blijft een soort laken maar dat zal wel aan het materiaal liggen? Of iemand nog een goede tip?
pi_129080905
Ik heb gister toch maar gewoon een bykay gekocht voor in t begin.
We gaan komende week naar mijn schoonzusje vroeg f ik er nog eentje had zodat ze die uit kon proberen. Ze wou nl wel dragen maar niet zoals haar zus met een babybjorn.
Nja dat moet je aanmoedigen denk ik maar, dus heb er snel een bij de prenetal gekocht zodat die komend mee kan ;)

en voor de eerste tijd beviel die bij D ook best aardig
pi_129083191
Oh Marjolijntje <3 die zeegroene rechtsonder in..
Mooie stash!

Kyara, ik denk dat het aan het materiaal ligt, de mijne is ook nog niet zacht en momenteel best veel in gebruik en ik ben de 2e of 3e eigenaar al...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_129117387
Ik heb een hele brutale vraag, mijn schoonzusje wilde nav L&J in de doek ook heel graag dragen, maar kon helaas geen vrienden worden met de doek, helemaal niets toen andere mensen haar wisten te overtuigen van t gemak van een BB. Nu gaan ze de eerste week sept een weekje op vakantie en wil ze haar meisje toch weer heel graag dragen, maar heeft ze zelf rugklachten en heeft haar meisje ongelijke bilplooitjes, dus ik probeer haar te overtuigen van een andere gemakkelijk e drager zoals bijvoorbeeld een bondolino of andere geschikte babyssc. Nichtje is 5 mnd 6 kilo en zit in maat 68. Helaas heb ik zelf op 1 doek na en mn wompat toddler alles weggedaan. Mag ik hier de hele brutale vraag stellen of er iemand is die wat te leen heeft voor die periode? Uiteraard onder mijn verantwoording en eventueel tegen een vergoeding!

Ik hoor t heel graag! Mijn dank is heel groot!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129117574
Goeie stash Marjolijntje! Die roze met groen, die kleuren vind ik mooi! Welke is dat?
En wat een toffe foto! Jullie zien er zo mooi uit samen O+
pi_129118214
En al geregeld! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129118387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:29 schreef bellelena het volgende:
Goeie stash Marjolijntje! Die roze met groen, die kleuren vind ik mooi! Welke is dat?
En wat een toffe foto! Jullie zien er zo mooi uit samen O+
Hij is paars met petrol ;) Maar lijkt op de foto inderdaad roze! Is een custom geverfde doek, heb ik laten verven in Amerika.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Poppedein, ik heb (al las ik dat het waarschijnlijk niet meer nodig was) mijn manduca wel te leen, maar die moet terug zijn op 12 september.
pi_129118658
Poppedein mocht het onverhoopt niet lukken heb ik of een beco of wompat baby.
pi_129119242
Ohh die vind ik prachtig marjolijntje O+
pi_129442456
Ik ben opzoek naar rugdraagervaring. M is nu ruim 3 maanden en ik zou hem graag af en toe op mijn rug willen dragen. Vooral langere stukken, dus dat hij dan ook lekker slaapt.
Ik heb een dydimos wellen.

Is rugdragen met zo'n uk handig en welke knoop is dan geschikt voor langere stukken en dus ook om te slapen?

En ook nog een heel andere vraag. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk weer kouder. Hoe dragen jullie dan? Over je jas heen? En wat voor stof heeft je jas dan, wol of zo'n hi-tech stofje lijken me niet echt fijn voor een baby om tegenaan te zitten.
Of is een draagjas dan een must have?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  zondag 28 juli 2013 @ 20:36:00 #13
381212 Gulara
From the future
pi_129443758
Ah ik kwam hier ook met een rugdraagvraag. Pi wordt te zwaar voor langere stukken op m'n buik. Ruim 4,5 maand.

Ik heb het van de week geprobeerd maar hij doet z'n armpjes over mijn schouders en die zitten dan vast in de schoudergedeelten van de doek. Daarnaast vind ik het lastig om te stof goed strak (want armen eruit die erin moeten) te krijgen. En onder z'n billen proppen is ook lastig want ik kan er slecht bij. Zit hij te hoog dan?

Marjolijntje wat een mooie stash! O+ welke knoop is dat met een stuk stof over je borst?
pi_129443914
Allemaal lastig te zeggen zonder een foto :) dan zijn aanwijzingen een stuk makkelijker om te geven.
  zondag 28 juli 2013 @ 20:55:36 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129444766
Plekke, dat kan. Ik ben bij Lauren ook rond 3 maanden af en toe op mijn rug gaan dragen, in rucksack. Maar ik had al wel wat ervaring met rug knopen met peuter. Het is in het begin best eng om een baby op de rug te krijgen vond ik, dat deed ik dus boven het bed of de bank. Ze is nog nooit gevallen trouwens.

Gulara, en de doek bij z'n broekje instoppen voor je hem op je rug gooit?
pi_129445293
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:09 schreef Piekie81 het volgende:
Is rugdragen met zo'n uk handig en welke knoop is dan geschikt voor langere stukken en dus ook om te slapen?
Eigenlijk alleen de rucksack omdat je die hoog genoeg kan krijgen :)
Het hoofdje kan dan op je schouder rusten.
pi_129445391
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:09 schreef Piekie81 het volgende:
En ook nog een heel andere vraag. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk weer kouder. Hoe dragen jullie dan? Over je jas heen? En wat voor stof heeft je jas dan, wol of zo'n hi-tech stofje lijken me niet echt fijn voor een baby om tegenaan te zitten.
Of is een draagjas dan een must have?
Het is lastig zeker met rugdragen omdat een jas gewoon lastig knopen is als hij dik is.
Ik heb een poncho. een draagvest en een draagwinterjas.

zondag 28 juli 2013 @ 21:16:16 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129445839
Vandaag weer gedragen, was weer een tijdje geleden. Sowieso voelde ik het verschil ik kilo's maar meisje wilde ook niet gaan slapen, afzetten met haar handjes en om zich heen kijken O+ . Was heel schattig maar het was wel de bedoeling dat ze zou gaan slapen }:| . Uiteindelijk lukte het wel even maar het was duidelijk dat het geen kleine baby meer is.
pi_129447787
In de winter droeg ik over mijn eigen jas heen. De mini had ook een jasje aan (herfstdikte) en muts op. En dan warme hoge sloffen over zijn benen. Hij had ook zo'n dik winterpak, die heb ik ook een keer of 4 gebruikt, maar dat vond ik echt heel moeilijk knopen.

Het was vaak voor kleine stukjes, 10 minuten naar het KDV bijvoorbeeld. Ik denk niet dat het op deze manier heel lang lekker zou lopen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 juli 2013 @ 17:00:48 #20
381212 Gulara
From the future
pi_129474267
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:55 schreef pessie het volgende:

Gulara, en de doek bij z'n broekje instoppen voor je hem op je rug gooit?
Precies de tip die ik nodig had! ^O^ Hij mag nog een stuk strakker en netter, maar hij zat in een rucksack.

Alleen het Tibetaans(?) afknopen was niks. Het geeft meer support en dat wilde ik graag, maar ik kreeg amper lucht en de knoop zat zowat in m'n nek. :')
pi_129475615
Tibetaans afknopen heb ik ook nooit wat gevonden.
pi_129475965
Edit: Eerst even voorbeeld zoeken van andere manier afknopen :D
  maandag 29 juli 2013 @ 18:19:51 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129476625
Ik ben op zoek naar een fijne rugknoop! Uit mn hoofd wist ik de rucksack, maar ik vind het heel naar om die doek zo om mn buik te snoeren op t laatst.

Hebben jullie nog meer knopen voor me? Heb de bwcc gevonden en de double hammock, maar die gaan ook over de buik toch? Heb een keer een mooie knoop van Marjolijntje gezien, met een gedraaid stuk stof tussen je borsten; welke was dat?
pi_129477045
doubelrebozoshoulder2shoulder oftewel de DRS2S die is wel op verschillende manieren af te knopen :)
  maandag 29 juli 2013 @ 19:11:55 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129478283
Ah, ga ik die even opzoeken ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')