Adam was dus de meest perfecte, meest intelligente mens die ooit geleefd heeft. (ok, ik reken JC even niet mee). Toch heeft hij gezondigd.quote:Hij was zo intelligent als een mens ooit maar zijn kan.
Ik geloof niet dat God ons zonden verwijt, volgens mij wil God dat wij om vergeving vragen voor onze zonden. Dat is wat ik heb geleerd, want geen mens is zonder zonden. Behalve natuurlijk JC weer dan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:59 schreef hoatzin het volgende:
Ik lees net op een christelijke site een mooi verhaal over Adam.
http://www.christiananswe(...)-adamforkids-nl.html
Deze pagina vertelt ons het één en ander over Adam en Eva. Zij hadden uiteraard géén navel, want dat zou impliceren dat ze geboren waren. Die navel zou vanzelf ontstaan bij de voortplanting. Verder staan er nog wat kostelijke wetenswaardigheden over die twee.
Onder andere dat ze perfect waren. Daar is wat voor te zeggen. God heeft natuurlijk een perfecte mens geschapen.
de site:
[..]
Adam was dus de meest perfecte, meest intelligente mens die ooit geleefd heeft. (ok, ik reken JC even niet mee). Toch heeft hij gezondigd.
Mijn overpeinzing:
Hoe kan God ons zonden verwijten als zelfs de meest perfecte, meest intelligente mens, door God zèlf geschapen, niet in staat blijkt te zijn om te gehoorzamen?
Dat komt op hetzelfde neer he? Noem het verwijten, of kwalijk nemen. Hij rekent ze ons in ieder geval aan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:33 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ik geloof niet dat God ons zonden verwijt, volgens mij wil God dat wij om vergeving vragen voor onze zonden
Die site is inderdaad hilarisch. Je moet voor de lol eens dat stuk over Jericho lezen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:50 schreef ATON het volgende:
Wat is me dat een kut-site in de O.P. Nu bak je ze wel heel bruin Hoatzin.
Zou Adam zijn luchtweg apart hebben gelopen van zijn slokdarm? Of verslikte hij zich nooit? Hèhè, zie je het al voor je? Adam die rood aangelopen op de grond ligt terwijl Eva op zijn rug klopt?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:10 schreef RobbieRonald het volgende:
Niet één menselijk lichaam is perfect dus die van Adam was dat ook niet. Zit vol met ontwerpfouten.
Kon Lucifer zich eerst ook niet verslikken en later wel?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:27 schreef man1986 het volgende:
Muah, Lucifer was ook perfect, totdat hij ging zondigen.
En Lucifer is ook heel slim en sluw als we de Bijbel erop nalezen.
Engelen hebben geen voedsel en water nodig.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:28 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Kon Lucifer zich eerst ook niet verslikken en later wel?
Ohja, dat is waar. En Adam?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:29 schreef man1986 het volgende:
[..]
Engelen hebben geen voedsel en water nodig.
Moet je het hem gaan vragenquote:
Ja ik vind het sowieso maar speculatie allemaal. Filosofisch kan het soms leuk zijn. Maar het doet mij denken aan vragen als: had Pinokkio een navel?quote:
Volgens de site van de OP, die inderdaad van de JG beweging is, was Adam een soort superman. Hij had een fotografisch geheugen, was even muzikaal als Mozart, briljant als Einstein, kortom alle menselijke superlatieven bezat Adam. Vergeet even niet dat zijn kleinzonen al brons en ijzer bewerkten. En steden konden bouwen. Verbijsterend om te constateren dat Adam, veel intelligenter dan wij, zo'n ingrijpende fout maakte.quote:
Had jouw over-overgrootvader een moedervlek op zijn rechterdijbeen? Ja, ik vind dat allemaal speculatie. Filosofisch kan het soms leuk zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:36 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ja ik vind het sowieso maar speculatie allemaal. Filosofisch kan het soms leuk zijn. Maar het doet mij denken aan vragen als: had Pinokkio een navel?
Nee die site is niet van de JG's. Die hebben met name alleen www.jw.org.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Volgens de site van de OP, die inderdaad van de JG beweging is, was Adam een soort superman. Hij had een fotografisch geheugen, was even muzikaal als Mozart, briljant als Einstein, kortom alle menselijke superlatieven bezat Adam. Vergeet even niet dat zijn kleinzonen al brons en ijzer bewerkten. En steden konden bouwen. Verbijsterend om te constateren dat Adam, veel intelligenter dan wij, zo'n ingrijpende fout maakte.
Herstel. het is vlgs mij niet van de JG beweging, want ze omarmen de drie-éénheid.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Volgens de site van de OP, die inderdaad van de JG beweging is, was Adam een soort superman. Hij had een fotografisch geheugen, was even muzikaal als Mozart, briljant als Einstein, kortom alle menselijke superlatieven bezat Adam. Vergeet even niet dat zijn kleinzonen al brons en ijzer bewerkten. En steden konden bouwen. Verbijsterend om te constateren dat Adam, veel intelligenter dan wij, zo'n ingrijpende fout maakte.
In mijn beeld was Adam altijd een beetje een sullige nitwit, die maar wat rondkuierde en dieren benoemde. Maar deze site heeft mij de ogen geopend.
Nee, want die was de perfecte mens!!quote:Had jouw over-overgrootvader een moedervlek op zijn rechterdijbeen?
God vindt niet gauw iets goed. Hij is perfect. Als hij iets maakt is dat ook perfect. Als hij dat niet kan is hij het zelf ook niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:11 schreef man1986 het volgende:
We gebruiken nu voor het gemak het woord 'perfect', maar de Bijbel gebruikt daar eigenlijk een andere benaming voor.
Adam werd gemaakt en God zei: het is 'goed'. En dus niet 'perfect'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |